Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Pivovar AB InBev si u Tesly objednal 40 tahačů Semi

Největší světový pivovar Anheuser-Busch InBev si u společnosti Tesla objednal 40 elektrických tahačů Semi. Uvedl to list The Wall Street Journal (WSJ).
Zpět na článek
8. 12. 2017 15:55
Avatar - Uživatel_5340709
8. 12. 2017 10:54
Přátelé,
nakupte si škopky do zásoby,................... nebudou! >:D
Rozbalit vlákno
0
8. 12. 2017 11:09
Výborně, vylizování vrcholí!
Poprosím redakci, aby nás ode dneška informovala o každé zakázce, kterou přijmou na své tahače firmy Mercedes, Scania,MAN, Volvo, Kenwoeth, Iveco.
Chceme vědět, kolik si jich kdo kde objednal, jak je bude používat a zda zaplatil zálohu. Je to totiž strašně zajímavé....a na rozdíl od Semi se jedná o existující zboží. >:D
Rozbalit vlákno
0
Avatar - KANKUNEN
8. 12. 2017 13:23
Takže zdrahne pivo
Takže na dálnici mezi poli budou jezdit elektroauta na energii vyrobenou v elektrárnách ve městech.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - WinDiesel
8. 12. 2017 17:56
Re: Takže zdrahne pivo
toto píší na serveru teslafan.cz, překvapili svým pragmatickým přístupem:
==================
Problém první – lithium

I při takto „nízkém“ podílu elektromobilů však podle Bloombergu narazíme na zásadní problém – nedostatek lithia. Bloomberg zmiňuje, že je sice fajn, že se otevírají nové doly na těžbu lithia (o jednom z nich se ostatně mluví i v Česku), ale problém je, že dvacet nových plánovaných dolů, které se mají přidat k těm stávajícím šestnácti, nebude pravděpodobně otevřeno včas. První z nich má totiž zahájit těžbu až v roce 2019. Lithium je přitom potřeba i na jiné oblasti než akumulátory pro automobily a také v nich poptávka po něm výrazně roste, například u smartphonů a notebooků.

Pravda je, že problém s lithiem by mohl aspoň u hybridů částečně vyřešit revoluční průlom v oblasti superkondenzátorů. Těmi jsou vybaveny i některé vozy s čistě spalovacím pohonem, jako například Mazda 6, které jimi pohánějí palubní systémy třeba v době, kdy je spalovací motor kvůli systému i-stop vypnutý. Na napájení pohonného ústrojí to však zatím není. Další možností by byl revoluční průlom v některé alternativní technologii akumulátorů. Takovou nadějí by mohly být například ZnO akumulátory. Ty teoreticky existují od počátku 19. století, v praxi se objevily už v roce 1996, ale masové produkce a nasazení se zatím nedočkaly. I po téměř dvou stoletích totiž prý čelí „dětským nemocem“. Nicméně výzkum a vývoj v této oblasti probíhají.

Problém druhý – výroba elektrické energie

Ačkoliv nedostatek lithia může vypadat jako poměrně zásadní problém, pes je zakopaný úplně jinde. Brzy totiž nebude jak elektromobily dobíjet. V Česku bylo loni evidováno 5,37 milionu automobilů. Řekněme, že by 1,4 milionu byly elektromobily, které se dobíjejí jen jednou týdně. Denně by tak bylo potřeba dobít v průměru 200 tisíc elektromobilů. Předpokládejme, že každý by potřeboval dobít pouze 50 kWh. To u Modelu S představuje dojezd 250 km, což přepočteno na kalendářní rok dělá nějakých 13 000 km. To je vcelku akceptovatelný nájezd.

V takovém případě by tedy bylo potřeba dobít 10 GWh energie. Aby se do akumulátorů dostalo 10 GWh, bude potřeba k nabíječce dostat cca 12 GWh, protože tu máme ztráty nabíjením. Aby se do nabíječky dostalo 12 GWh, potřebujeme u vstupu do přenosové soustavy dostat nějakých 12,15 GWh a vyrobit zhruba 12,2 GWh, což je 4 453 GWh ročně. Spotřeba elektrické energie v Česku by tím stoupla o 7,3 % čistě jen na elektromobily. To bychom ještě zvládli z vlastních zdrojů, protože ČR je jednou z mála zemí, která elektřinu vyrábí i na export. ČEPS uvádí, že ročně vyrobíme 84 TWh, přičemž podle ČEZ spotřebujeme jen 61 TWh.

Jenže zásadní problém není ani tak v navýšení celkové spotřeby energie, jako spíš v nahodilých skokových odběrech. Moderní rychlonabíječky mají nabízet výkon až 350 kW. Pokud bychom z těch 200 000 vozů dali v jeden okamžik „rychlonabíjet“ třeba 15 tisíc z nich, bavíme se o špičkovém odběru ve výši 5,25 GW. Čistě pro srovnání – všechny bloky Jaderné elektrárny Temelín dají dohromady 2,11 GW.

Navíc jaderná energie nejde používat na vykrývání špičkových nahodilých odběrů, protože její výrobu v podstatě nelze regulovat. Po vložení regulačních tyčí se výkon jaderného reaktoru snižuje jen velmi pomalu. Proto se jaderné zdroje používají pro napájení nonstop provozů, elektrické železnice a podobně. Rychle lze navyšovat výkon vodních a přečerpávacích elektráren, na výrobu energie velmi drahých paroplynových elektráren a pak těch tepelných, na uhlí. Dostatečný výkon jsou schopné poskytovat jen poslední zmiňované. Klíčový problém s elektromobily tak spočívá v rychlonabíjení.

Problém třetí – přenosová soustava

A je tu ještě třetí problém, a to přenosová soustava. Pokud budu chtít vybudovat dobíjecí stanici s deseti stojany, tj. špičkovým odběrem ve výši 3,5 MW, bude k ní potřeba s nejvyšší pravděpodobností vlastní transformátorová stanice a vlastní 22kV vedení. Pokud jich budu mít po městě víc, což budu. Je docela pravděpodobné, že bude potřeba vybudovat i nové VVN vedení.

Podtrženo a sečteno, nejenže bychom v tuto chvíli neměli elektromobily z čeho dobíjet, ale neměli bychom ani jak tu energii k dobíjecím stanicím přivést. A to je něco, co se bude muset urychleně řešit, pakliže se potvrdí současný trend. Problém je, že je o dost rychlejší otevřít důl na těžbu lithia než vybudovat tepelnou elektrárnu, otevřít k ní uhelný důl a ještě postavit nové přenosové vedení.
8. 12. 2017 18:48
Re: Takže zdrahne pivo
i zarputili fanousci teslafanu jim to na facebooku rozcupovali, ten pan co to pise jiz prestal tusit ktera bije :-! v tom textu je sakra hodne faktickych chyb, spousta blbosti a nepravd
9. 12. 2017 10:28
Re: Takže zdrahne pivo
mimochodem vyjadrili se mu tam primo lidi z firem kterych se to v CR tyka, jaksi asi fandi Tesle a tak maji na FB i like pro teslafan, nekolik lidi z CEZ a EON, 1 clovek co dela pro CEPS, takze si to shrneme

bod 1. ano lithium je problem co se tyce soucasne kapacity dolu a aktualni situace kapacity tezby, to co proklamuji automobilky by soucasny stav nestihal pokrejvat, proto se pripravuji tezby i v jinych dolecha navisuje se tezba ve stavajicich, a nevim proc ti to WinDiesele vadi, melo by te to spise tesit, protoze o to min bude do rozjezdu dalsich tezebnich mits k mani elektromobilu ;-) mimochodem ostatnich odvetvi se to nijak nedotkne, protoze pokud ty firmy maji schopne vedeni v oblasti objednavek surovin, tak maji kapacity nasmlouvane roky dopredu ;-) pokud nemaj takove vedeni, tak je to jejich problem

bod 2. vyroba elektricke energie se ridi ve vyspelych statech podle nekolika faktoru, a k tomu se vyjadrili na teslafanu hned 2 lidi z CEZu, vyrobni kapacita v CR je dimenzovana na 2,5nasobek maxim ktere v CR dosahujeme, velka cast elektraren v CR jede jen v rezimu teplarenstvi a jako zaloha, treba stepkova elektrarna od ktere bydlim asi 5km ma jiz nekolik let stav zalohy a elektriny do site dodava jen asi 5% sve skutecne vyrobni kapacity, slouzi tedy hlavne jako teplarna pro prilehla mesta a obce

navic pocitat dnes cisla jako 5,3 milionu elektromobilu je totalni uchylnost, 5,3 milionu elektroaut nebude v CR jezdit ani za 50 let, tak proc by s tim mel jako dnes nekdo pocitat? zitra tu nebude o 5 milionu BEV vic, nebude jich tu ani o 1000 vic ;-) a lidi z energetickych firem tohle moc dobre vedi, proto takove nesmysly nepocitaj, navic a to je nejdulezitejsi, vsechny odberna mista v CR maji jisteni ktere jasne rika kolik dane misto muze odebrat elektriny, vic proste odebrat nejde, takze ikdyby nakrasne zitra najednou z niceho nic bylo v CR treba milion elektromobilu, stale busi odebyrat elektrinu prez mista ktere maji jisteni se kterym vsichni pocitaji a je na to vse pripravene aby to ze 100% utahlo to co na tom obedyra elektrinu presne podle vyse jisteni ;-) takze pokud si nekdo zapne elektromobil a bude se snazit odebrat vic elektriny nez ma jisteni, tak mu proste "spadnou pojistky", jen jemu a nikomu dalsimu

bod 3. podle cloveka co pracuje pro CEPS je vetsina toho co pise blbosti a zrejme o tom pisatel Teslafan nema ani tuseni jak to funguje :-) nikdo nebude ve mestech stavet stanice s odberem 3,5MW, proc? vykonne nabijeci stanice jsou potreba hlavne na tranzitu mimo mesta, a ano i nad 1MWh je povinnost mit bud vlastni trafostanici nebo si ji pronajimat, takze opet energeticke fimy vedi ze tam je takove a takove jisteni a takovej a takovej zaplacenej vykon, a k tomu uzpusoby dane vedeni v miste ;-) mimochodem jedno jedine misto nazivane obchodni centrum Cerny most ma vetsi odber v MWh nez dosavadni vsechny nabijeci stojany Tesly a 50 a 22kW stojany ostatnich firem, a toi vcetne tech PRE ktere na Cernaku na parkovisti toho obchodniho centra jsou ;-)

kazde nove odberne misto se registruje a energetici vi jaky je tam rezervovany vykon a jake vedeni tam je nebo bude treba zmodernizovat a nebo udelat ;-) mimochodem za 350kW nabijeci stonaj se plati mesicne za rezervovany vykon neco prez 20 tisic korun, ty doma pokud mas jisteni treba do 3x50A tak platis asi necele 2 stovky mesicne
8. 12. 2017 13:38
Tahač jaký svět neviděl
:-)
Rozbalit vlákno
1
Avatar - WinDiesel
8. 12. 2017 17:42
Re: Tahač jaký svět neviděl
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
Avatar - Hittman
8. 12. 2017 15:55
Jó,
taková firma si může dovolit vyhodit peníze oknem... >:-[]
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Uživatel_5340709
8. 12. 2017 16:50
Re: Jó,
No když to tak vezmeš, třeba ji to udělá větší reklamu, než kdyby platila kl. reklamní kanály. Takhle se o nich bude mluvit všude, že budou majitelé pár nepojízdných nákladáků. ;-)
Avatar - WinDiesel
8. 12. 2017 17:41
Panasonic vyluxoval Japonsko ...
... a nenechal jedinou baterii v Japonsku, aby uspokojil Teslu a náběh modelu 3. jediný model a jediná značka a je po bateriích.
Takže kde se vezmou baterie pro 4 tuny baterek pro každý tahač Tesla?
Rok dodání 2028 - to se vypije ještě hodně piva.
A zatím budou jako vždy zachraňovat pivaře diesely.
Tihle eko-progresivisti se zdáli být se svými choutkami nebezpeční ale nyní začínají být den o de dne směšnější a směšnější.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Uživatel_5340709
8. 12. 2017 18:00
Re: Panasonic vyluxoval Japonsko ...
To si v Japonsku už neposlechneš ani rádio?
Ale vážně, když vezmeš, že v EU žije cca. 500 milionů obyvatel a každý má u sebe mobil, kde lionka má 50 gramů, tak to je 25 000 tun baterek. A to se nebavíme o zdrojích do jiných spotřebičů, noťasů, hybridních aut a ještě nevím čeho. Takže těch pár tun navíc asi svět snese.
Avatar - WinDiesel
8. 12. 2017 17:47
Alergie na EV
Tak dlouho to budou propagovat až se stanou lidi alergičtí ............
Rozbalit vlákno
0