Plachtové valníkové návěsy: Schmitz-Cargobull

 

Německý výrobce loni odhalil patnáct novinek ve svém výrobním portfoliu. Tři z nich se týkají plachtových návěsů.

Návěsářská firma již dávno nedělá jen samostatné nástavby, ale sama si vyrábí i nápravy Rotos. Loni Schmitz-Cargobull ohlásil, že má vlastní chladící agregát ve stádiu zkoušek a letos jej uvedl na trh.

Rychle a snadno

Převratná změna v obsluze shrnovací plachty směřovala na návěs Mega s ložnou výškou až tři metry. Vnitřní světlosti až do 3000 mm může být dosaženo pomocí výškově nastavitelných sloupků, aby celý návěs při různých výškách bočnic splňoval maximální výšku čtyř metrů. Tento již známý systém byl nově doplněn o speciální provedení shrnovací boční plachty, která má v sobě začleněné sloupky.

Návěs Speed Curtain lze otevřít do 35 sekund, přičemž nejde jen o shrnutí plachty, ale získání celistvého prostoru pro nakládku či vykládku zboží.

Do samotné plachty začleněné minisloupky poskytují dle výrobce takovou pevnost a odolnost, že návěs splňuje normu EN 12642 XL pro přepravu těžkého zboží. Vzhledem k možnosti velmi rychlé výměny nákladu lze předpokládat, že tento návěs dojde uplatnění zejména na kratších trasách s velmi frekventovanou překládkou zboží.

Dvakrát 35

Pouze deset sekund nad jednu minutu je třeba k otevření i uzavření nového plachtového návěsu. Po shrnutí činí celková šířka pro nakládání 8750 mm. To znamená, že je možné najednou naložit celkem šest europalet a celý návěs obsloužit jen během pěti pracovních úkonů. Boční plachtu lze jednoduše otevřít vpředu i vzadu a také z obou stran posunovat.

Pro snadnější nakládání je možné střechu oboustranně zdvihnout až do vnitřní světlosti 3100 mm. Zdvihání s hydropneumatickou pumpou usnadňuje fakt, že zadní vrata mohou být během něho zavřena.

Další úsporu času přináší zjednodušená fixace nákladu pomocí čtveřice rozpěrných tyčí a čtyř kolejnic opatřených kotvicími oky ve stropě i podlaze. Návěs za to získal certifikát zajištění nákladu a byl otestován pro převoz nápojů.

Nastavitelná výška

Výšku nástavby na zádi i čelní stěně v odstupu 50 mm je možné měnit prostřednictvím řidičem snadno ovladatelného zástrčkového mechanismu. Systém Varios tak pokrývá výšky návěsového sedla v rozmezí 965 až 1150 mm. Vzduchové pérování, tzv. Dual-Ride-Height, mění jízdní výšku nápravového agregátu podle výšky točnice. S maximální vnitřní výškou tři metry používá S.CS Mega se systémem Varios běžný rozměr pneumatik 385/55 R22.5.

Toto obutí vykazuje ve srovnání s 19,5“ pneumatikami delší životnost a nižší pořizovací náklady. Standardní pneumatiky navíc zaručují značné snížení běžných nákladů. K němu přispívá i brzdový kotouč o rozměru 22,5“ se schopností vyššího brzdného výkonu i delší životností.

Bezpečnější a aerodynamičtější

Bez sloupků a latí přináší návěs nižší riziko úrazu řidiče při obsluze. Zároveň nedojde k poškození ani ztrátě latí při jejich demontáži. Nástavba má pevně napnutou plachtu. Integrované mikrosloupky drží plachtu i bez napínáků extrémně hladkou. Díky tomu se snižuje aerodynamický odpor a tím i spotřeba paliva.

Nová nástavba Speed Curtain urychluje celou logistiku nakládky a vykládky. Pomocí ní lze zvýšit frekvenci pohybu zboží a díky němu získat rychlejší návratnost vynaložených nákladů.

Nová podlaha

Pro návěsy S.CS výrobce vyvinul novou protiskluzovou podlahu, jejíž koeficient dosahuje mimořádně vysoké hodnoty 0,6. Ten tvoří výchozí hodnotu pro výpočet zajištění nákladu podle normy EN 12195-1 platné i v Česku a německých požadavků VDI 2700. Ve srovnání s běžnými podlahami s koeficientem tření 0,3 nabízí novinka možnost použití menšího počtu kotvicích popruhů.

Vysokého koeficientu tření nové podlahy je dosaženo použitím speciálního plastového povrchu. Snadnější upevnění zboží přináší zkrácený čas při manipulaci s ním. Řidiči s sebou nebudou muset vozit nízkoskluzové podložky pod palety a také nemůže nastat jejich ztráta ani nutnost přemístit je do jiného návěsu, kde budou aktuálně potřebné.

Další možnosti zajištění nákladu tvoří třicet párů vázacích ok ve vnějším rámu. Jiné fixační body jsou umístěny na přední stěně (dvě dvojice) a rohu klanice.

Deflektor šetří naftu

Další prvek, který by měl také přijít na český trh, tvoří přídavný deflektor na zadní stěnu plachtového návěsu. Díky němu dochází k menšímu víření vzduchu za kolmou zádí návěsu. Podle výrobce by mělo dojít až k tříprocentní úspoře nafty. Ideální způsob využití deflektoru je zřejmý při maximální rychlosti na dlouhých trasách například mezi Českem a Španělskem. Doprava do této destinace však s ekonomickou krizí v této zemi velmi slábne a posiluje se transport zejména do německy mluvících oblastí. I zde však deflektor přinese velké úspory, protože německá dálniční síť je nejhustší.

Spolupracujeme s TipCars.com
Policie: Atentát v manchesterské hale si vyžádal 22 mrtvých Policie: Atentát v manchesterské hale si vyžádal 22 mrtvých

Počet mrtvých při pondělním výbuchu v multifunkční hale v…

Jawa prodala prvních padesát novinek a chce se znovu prosadit i v cizině Jawa prodala prvních padesát novinek a chce se znovu prosadit i v cizině

Nové modely Jawa 350 OHC a Jawa 660 Vintage jsou na trhu…

Do krize ve Venezuele začaly zasahovat i USA Do krize ve Venezuele začaly zasahovat i USA

Spojené státy uvalily sankce na členy venezuelského…

Uhlobaroni z MUS nakupovali na Starém Městě, postaví luxusní byty Uhlobaroni z MUS nakupovali na Starém Městě, postaví luxusní byty

Po pronájmu kancelářského centra americkému Amazonu…

 
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
25 aut z dílny Italdesign, která na silnici rozhodně nepotkáte… 25 aut z dílny Italdesign, která na silnici rozhodně nepotkáte…

Letos tomu je 50 let, kdy se Giorgetto Giugiaro rozhodl…

Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R

Hodně nenápadně potvrdila mladoboleslavská automobilka…

 






 
Kompresní poměr spalovacího motoru: Je lepší vyšší, nebo nižší? Jak kdy!

Kompresní poměr spalovacího motoru: Je lepší vyšší, nebo nižší? Jak kdy!

Dnes 08:00

Kompresní poměr patří spolu se zdvihovým objemem, maximálním výkonem a točivým momentem k hlavním údajům o motoru. Víte ale, co udává a kdy je vyšší komprese výhodnější?




Blesk.cz

Chat s odborníkem: Jak skoncovat s kouřením?

Chat s odborníkem: Jak skoncovat s kouřením?

Lezou vám cigarety do peněz, trápí vás každé ráno úporný kašel nebo už máte vážnější zdravotní problémy? Jak…

V Praze se pohřešuje desetiletý chlapec: Nevrátil se domů ze školy

V Praze se pohřešuje desetiletý chlapec: Nevrátil se…

Pražští policisté pátrají po mladém chlapci s cizokrajným jménem Jamal S. (10), který se v pondělí 22. května…

 

iSport.cz

TOP zajímavosti z NHL: R jako Ritchie! Raubíř nechal na čele soupeři krvavou památku

TOP zajímavosti z NHL: R jako Ritchie! Raubíř nechal…

Góly, body, čísla. Zámořská NHL se přímo topí ve statistikách, experti tlačí informace ze všech stran a není…

Sparta už má trenéra! Na vrchol ji má vrátit Ital Stramaccioni

Sparta už má trenéra! Na vrchol ji má vrátit Ital…

Letenský klub ukončil hledání nového trenéra. Petra Radu od příští sezony vystřídá Ital, který vedl Inter,…

 

Reflex.cz

Lidové milice jsou zpět! Šedý mor bude honit kuřáky!

Lidové milice jsou zpět! Šedý mor bude honit kuřáky!

Čistě buzerační charakter současného boje proti kouření podtrhla nová a v demokratické společnosti doslova…

Bujon z kamene: Vítejte v malebném městečku na řece Semois

Bujon z kamene: Vítejte v malebném městečku na řece Semois

Mysleli jste si, že bujon může být jen něco teplého do žaludku? Kdepak, vyjedete-li si na malý výlet na…