Plachtové valníkové návěsy: Schmitz-Cargobull

 

Německý výrobce loni odhalil patnáct novinek ve svém výrobním portfoliu. Tři z nich se týkají plachtových návěsů.

Návěsářská firma již dávno nedělá jen samostatné nástavby, ale sama si vyrábí i nápravy Rotos. Loni Schmitz-Cargobull ohlásil, že má vlastní chladící agregát ve stádiu zkoušek a letos jej uvedl na trh.

Rychle a snadno

Převratná změna v obsluze shrnovací plachty směřovala na návěs Mega s ložnou výškou až tři metry. Vnitřní světlosti až do 3000 mm může být dosaženo pomocí výškově nastavitelných sloupků, aby celý návěs při různých výškách bočnic splňoval maximální výšku čtyř metrů. Tento již známý systém byl nově doplněn o speciální provedení shrnovací boční plachty, která má v sobě začleněné sloupky.

Návěs Speed Curtain lze otevřít do 35 sekund, přičemž nejde jen o shrnutí plachty, ale získání celistvého prostoru pro nakládku či vykládku zboží.

Do samotné plachty začleněné minisloupky poskytují dle výrobce takovou pevnost a odolnost, že návěs splňuje normu EN 12642 XL pro přepravu těžkého zboží. Vzhledem k možnosti velmi rychlé výměny nákladu lze předpokládat, že tento návěs dojde uplatnění zejména na kratších trasách s velmi frekventovanou překládkou zboží.

Dvakrát 35

Pouze deset sekund nad jednu minutu je třeba k otevření i uzavření nového plachtového návěsu. Po shrnutí činí celková šířka pro nakládání 8750 mm. To znamená, že je možné najednou naložit celkem šest europalet a celý návěs obsloužit jen během pěti pracovních úkonů. Boční plachtu lze jednoduše otevřít vpředu i vzadu a také z obou stran posunovat.

Pro snadnější nakládání je možné střechu oboustranně zdvihnout až do vnitřní světlosti 3100 mm. Zdvihání s hydropneumatickou pumpou usnadňuje fakt, že zadní vrata mohou být během něho zavřena.

Další úsporu času přináší zjednodušená fixace nákladu pomocí čtveřice rozpěrných tyčí a čtyř kolejnic opatřených kotvicími oky ve stropě i podlaze. Návěs za to získal certifikát zajištění nákladu a byl otestován pro převoz nápojů.

Nastavitelná výška

Výšku nástavby na zádi i čelní stěně v odstupu 50 mm je možné měnit prostřednictvím řidičem snadno ovladatelného zástrčkového mechanismu. Systém Varios tak pokrývá výšky návěsového sedla v rozmezí 965 až 1150 mm. Vzduchové pérování, tzv. Dual-Ride-Height, mění jízdní výšku nápravového agregátu podle výšky točnice. S maximální vnitřní výškou tři metry používá S.CS Mega se systémem Varios běžný rozměr pneumatik 385/55 R22.5.

Toto obutí vykazuje ve srovnání s 19,5“ pneumatikami delší životnost a nižší pořizovací náklady. Standardní pneumatiky navíc zaručují značné snížení běžných nákladů. K němu přispívá i brzdový kotouč o rozměru 22,5“ se schopností vyššího brzdného výkonu i delší životností.

Bezpečnější a aerodynamičtější

Bez sloupků a latí přináší návěs nižší riziko úrazu řidiče při obsluze. Zároveň nedojde k poškození ani ztrátě latí při jejich demontáži. Nástavba má pevně napnutou plachtu. Integrované mikrosloupky drží plachtu i bez napínáků extrémně hladkou. Díky tomu se snižuje aerodynamický odpor a tím i spotřeba paliva.

Nová nástavba Speed Curtain urychluje celou logistiku nakládky a vykládky. Pomocí ní lze zvýšit frekvenci pohybu zboží a díky němu získat rychlejší návratnost vynaložených nákladů.

Nová podlaha

Pro návěsy S.CS výrobce vyvinul novou protiskluzovou podlahu, jejíž koeficient dosahuje mimořádně vysoké hodnoty 0,6. Ten tvoří výchozí hodnotu pro výpočet zajištění nákladu podle normy EN 12195-1 platné i v Česku a německých požadavků VDI 2700. Ve srovnání s běžnými podlahami s koeficientem tření 0,3 nabízí novinka možnost použití menšího počtu kotvicích popruhů.

Vysokého koeficientu tření nové podlahy je dosaženo použitím speciálního plastového povrchu. Snadnější upevnění zboží přináší zkrácený čas při manipulaci s ním. Řidiči s sebou nebudou muset vozit nízkoskluzové podložky pod palety a také nemůže nastat jejich ztráta ani nutnost přemístit je do jiného návěsu, kde budou aktuálně potřebné.

Další možnosti zajištění nákladu tvoří třicet párů vázacích ok ve vnějším rámu. Jiné fixační body jsou umístěny na přední stěně (dvě dvojice) a rohu klanice.

Deflektor šetří naftu

Další prvek, který by měl také přijít na český trh, tvoří přídavný deflektor na zadní stěnu plachtového návěsu. Díky němu dochází k menšímu víření vzduchu za kolmou zádí návěsu. Podle výrobce by mělo dojít až k tříprocentní úspoře nafty. Ideální způsob využití deflektoru je zřejmý při maximální rychlosti na dlouhých trasách například mezi Českem a Španělskem. Doprava do této destinace však s ekonomickou krizí v této zemi velmi slábne a posiluje se transport zejména do německy mluvících oblastí. I zde však deflektor přinese velké úspory, protože německá dálniční síť je nejhustší.

Autosalon Frankfurt 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Praha je na kole geniálně průjezdná, říká Jakub Ditrich z bikesharingu Ofo Praha je na kole geniálně průjezdná, říká Jakub Ditrich z bikesharingu Ofo

Do České republiky v posledních týdnech oznámily expanzi…

Mexikem otřáslo další zemětřesení, znát bylo až v samotné metropoli Mexikem otřáslo další zemětřesení, znát bylo až v samotné metropoli

Ve chvíli, kdy záchranáři dosud pokračují v prohledávání…

Komentář Dušana Šrámka: Podezřelá Pelikánova žaloba Komentář Dušana Šrámka: Podezřelá Pelikánova žaloba

Ministr spravedlnosti Robert Pelikán (ANO) podal kárnou…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Bublina možná brzy splaskne. Ceny klasických vozů klesají Bublina možná brzy splaskne. Ceny klasických vozů klesají

Na renomovaném britském automobilovém serveru se objevil…

Armádní Jeep jsme zkoumali v postsovětských Milovicích. I v terénu Armádní Jeep jsme zkoumali v postsovětských Milovicích. I v terénu

Poctivý terénní automobil si dělá ambice nahradit v…

 





 
Ferrari F12tdf: Nádherný kousek kompletně shořel...

Ferrari F12tdf: Nádherný kousek kompletně shořel...

Dnes 15:07

Ferrari F12berlinetta je jedním z nejúžasnějších modelů posledních let. Nedávno jedno shořelo na německé dálnici. Kvůli čemu?




Blesk.cz

Babí léto dorazí, říká meteoroložka. Začátek astronomického podzimu však proprší

Babí léto dorazí, říká meteoroložka. Začátek…

Začátek astronomického podzimu proprší. V týdnu se ale počasí zlepší a lidé, kteří plánují prodloužený víkend,…

Na novém iPadu Pro konečně můžete sledovat i HDR filmy, má to ale háček

Na novém iPadu Pro konečně můžete sledovat i HDR…

Apple na zářijové konferenci kladl velký důraz na technologickou vlnu 4K a HDR, kterou začíná aktivně chytat a…

 

iSport.cz

Hvězdy vládly! Federer i Nadal nezaváhali, Evropa versus Svět 7:1

Hvězdy vládly! Federer i Nadal nezaváhali, Evropa…

Švýcar Roger Federer předvedl fanouškům v pražské O2 areně, proč je devatenáctinásobným grandslamovým šampionem.…

Jílek o vzestupu Olomouce i Hřebíkovi: Setkání s ním bylo zásadní

Jílek o vzestupu Olomouce i Hřebíkovi: Setkání s ním…

Jeho jméno začíná na prvoligové scéně budit pozornost. Václav Jílek sice byl u loňského sestupu olomoucké Sigmy,…

 

Reflex.cz

Za poznáním Ruska a pochopením ruské duše: Domov pravé víry

Za poznáním Ruska a pochopením ruské duše: Domov pravé víry

„Marino, slyšíte mne? Přijedete pro nás?“ snažím se z Moskvy dovolat do kláštera na Solovecké ostrovy…

Parašutista na Dnu armády v Praze nezvládl přistání. Dopadl mezi diváky a jednoho zranil

Parašutista na Dnu armády v Praze nezvládl přistání.…

Při závěrečném seskoku osmi parašutistů na Dnu armády na pražské Letné se jeden z nich netrefil do určeného…