reklama


Plachtové valníkové návěsy: Schmitz-Cargobull

 

Německý výrobce loni odhalil patnáct novinek ve svém výrobním portfoliu. Tři z nich se týkají plachtových návěsů.

Návěsářská firma již dávno nedělá jen samostatné nástavby, ale sama si vyrábí i nápravy Rotos. Loni Schmitz-Cargobull ohlásil, že má vlastní chladící agregát ve stádiu zkoušek a letos jej uvedl na trh.

Rychle a snadno

Převratná změna v obsluze shrnovací plachty směřovala na návěs Mega s ložnou výškou až tři metry. Vnitřní světlosti až do 3000 mm může být dosaženo pomocí výškově nastavitelných sloupků, aby celý návěs při různých výškách bočnic splňoval maximální výšku čtyř metrů. Tento již známý systém byl nově doplněn o speciální provedení shrnovací boční plachty, která má v sobě začleněné sloupky.

Návěs Speed Curtain lze otevřít do 35 sekund, přičemž nejde jen o shrnutí plachty, ale získání celistvého prostoru pro nakládku či vykládku zboží.

Do samotné plachty začleněné minisloupky poskytují dle výrobce takovou pevnost a odolnost, že návěs splňuje normu EN 12642 XL pro přepravu těžkého zboží. Vzhledem k možnosti velmi rychlé výměny nákladu lze předpokládat, že tento návěs dojde uplatnění zejména na kratších trasách s velmi frekventovanou překládkou zboží.

Dvakrát 35

Pouze deset sekund nad jednu minutu je třeba k otevření i uzavření nového plachtového návěsu. Po shrnutí činí celková šířka pro nakládání 8750 mm. To znamená, že je možné najednou naložit celkem šest europalet a celý návěs obsloužit jen během pěti pracovních úkonů. Boční plachtu lze jednoduše otevřít vpředu i vzadu a také z obou stran posunovat.

Pro snadnější nakládání je možné střechu oboustranně zdvihnout až do vnitřní světlosti 3100 mm. Zdvihání s hydropneumatickou pumpou usnadňuje fakt, že zadní vrata mohou být během něho zavřena.

Další úsporu času přináší zjednodušená fixace nákladu pomocí čtveřice rozpěrných tyčí a čtyř kolejnic opatřených kotvicími oky ve stropě i podlaze. Návěs za to získal certifikát zajištění nákladu a byl otestován pro převoz nápojů.

Nastavitelná výška

Výšku nástavby na zádi i čelní stěně v odstupu 50 mm je možné měnit prostřednictvím řidičem snadno ovladatelného zástrčkového mechanismu. Systém Varios tak pokrývá výšky návěsového sedla v rozmezí 965 až 1150 mm. Vzduchové pérování, tzv. Dual-Ride-Height, mění jízdní výšku nápravového agregátu podle výšky točnice. S maximální vnitřní výškou tři metry používá S.CS Mega se systémem Varios běžný rozměr pneumatik 385/55 R22.5.

Toto obutí vykazuje ve srovnání s 19,5“ pneumatikami delší životnost a nižší pořizovací náklady. Standardní pneumatiky navíc zaručují značné snížení běžných nákladů. K němu přispívá i brzdový kotouč o rozměru 22,5“ se schopností vyššího brzdného výkonu i delší životností.

Bezpečnější a aerodynamičtější

Bez sloupků a latí přináší návěs nižší riziko úrazu řidiče při obsluze. Zároveň nedojde k poškození ani ztrátě latí při jejich demontáži. Nástavba má pevně napnutou plachtu. Integrované mikrosloupky drží plachtu i bez napínáků extrémně hladkou. Díky tomu se snižuje aerodynamický odpor a tím i spotřeba paliva.

Nová nástavba Speed Curtain urychluje celou logistiku nakládky a vykládky. Pomocí ní lze zvýšit frekvenci pohybu zboží a díky němu získat rychlejší návratnost vynaložených nákladů.

Nová podlaha

Pro návěsy S.CS výrobce vyvinul novou protiskluzovou podlahu, jejíž koeficient dosahuje mimořádně vysoké hodnoty 0,6. Ten tvoří výchozí hodnotu pro výpočet zajištění nákladu podle normy EN 12195-1 platné i v Česku a německých požadavků VDI 2700. Ve srovnání s běžnými podlahami s koeficientem tření 0,3 nabízí novinka možnost použití menšího počtu kotvicích popruhů.

Vysokého koeficientu tření nové podlahy je dosaženo použitím speciálního plastového povrchu. Snadnější upevnění zboží přináší zkrácený čas při manipulaci s ním. Řidiči s sebou nebudou muset vozit nízkoskluzové podložky pod palety a také nemůže nastat jejich ztráta ani nutnost přemístit je do jiného návěsu, kde budou aktuálně potřebné.

Další možnosti zajištění nákladu tvoří třicet párů vázacích ok ve vnějším rámu. Jiné fixační body jsou umístěny na přední stěně (dvě dvojice) a rohu klanice.

Deflektor šetří naftu

Další prvek, který by měl také přijít na český trh, tvoří přídavný deflektor na zadní stěnu plachtového návěsu. Díky němu dochází k menšímu víření vzduchu za kolmou zádí návěsu. Podle výrobce by mělo dojít až k tříprocentní úspoře nafty. Ideální způsob využití deflektoru je zřejmý při maximální rychlosti na dlouhých trasách například mezi Českem a Španělskem. Doprava do této destinace však s ekonomickou krizí v této zemi velmi slábne a posiluje se transport zejména do německy mluvících oblastí. I zde však deflektor přinese velké úspory, protože německá dálniční síť je nejhustší.

Spolupracujeme s TipCars.com
Komentář Lukáše Kovandy: Ani Trump nemůže mít všechno Komentář Lukáše Kovandy: Ani Trump nemůže mít všechno

Americký prezident je po letech opět spolutvůrcem měnové…

Volkswagen vyplatí prodejcům v USA 1,2 miliardy dolarů za emisní skandál Volkswagen vyplatí prodejcům v USA 1,2 miliardy dolarů za emisní skandál

Soudce amerického oblastního soudu Charles Breyer…

Češi častěji snídají u McDonald‘s. Firmě vyrostly tržby o 200 milionů Češi častěji snídají u McDonald‘s. Firmě vyrostly tržby o 200 milionů

Tržby amerického řetězce rychlého občerstvení McDonald‘s…

Glosa Tomáše Stingla: Gangster místo kytičky Glosa Tomáše Stingla: Gangster místo kytičky

Mexické úřady převázaly stužkou kdysi nejmocnějšího…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Mazda bude mít už příští rok benzinový motor na principu vznětového Mazda bude mít už příští rok benzinový motor na principu vznětového

Japonská automobilka chce pro spalování benzinu využívat…

Nejlevnější auta z let 1977 a 2017. Tehdy stál trabant 15 platů, dnes dacia jen 6 Nejlevnější auta z let 1977 a 2017. Tehdy stál trabant 15 platů, dnes dacia jen 6

Dnes je u dealerů značek působících na území České…

 






 
Převodka řízení: Díky ní odbočíte. Jak funguje? A čím se liší jednotlivé typy?

Převodka řízení: Díky ní odbočíte. Jak funguje? A čím se liší jednotlivé typy?

Dnes 08:00

Točíte volantem a přitom se vychylují kola do stran. Je to zásluhou převodky řízení, která převádí otáčivý pohyb volantu na posuvných spojovacích tyčích řízení.




Blesk.cz

Hádky o „multikulti“: Islám ani křesťanství do škol nepatří, hřímá Valachová

Hádky o „multikulti“: Islám ani křesťanství do škol…

Česko je národem ateistů. A ministryně školství Kateřina Valachová (ČSSD) hlásá: Islám do českých škol nepatří,…

Lakomí boháči: Exmanžel Čejkové dluží 39 milionů! Kdo další neplatí?

Lakomí boháči: Exmanžel Čejkové dluží 39 milionů!…

Více než 13 miliard dluží v Česku rodiče na výživném. Problémy s vymáháním peněz pro své děti ale nemají jen…

 

iSport.cz

Češky řádí na Australian Open v deblu, Šafářová i Hlaváčková jsou v semifinále

Češky řádí na Australian Open v deblu, Šafářová i…

České tenistky Lucie Šafářová i Andrea Hlaváčková postoupily do semifinále čtyřhry na grandslamovém Australian…

Hotovo. Obránce Pokorný opouští Liberec, podepsal v Montpellieru

Hotovo. Obránce Pokorný opouští Liberec, podepsal v…

Liberec definitivně přišel o svého kapitána. Obránce Lukáš Pokorný přestupuje do francouzského Montpellieru, kde…

 

Reflex.cz

Realitní trh v Česku se dočista zbláznil. Až zdejší bublina praskne, budou se všichni divit

Realitní trh v Česku se dočista zbláznil. Až zdejší…

Podle aktuálních statistik se prodává metr čtvereční u nového bytu v Praze za nevídaných 70 tisíc korun. A…

Experiment vědců: Když zamíchali do zprávy trochu dezinformace, lidé se dostali blíže pravdě

Experiment vědců: Když zamíchali do zprávy trochu…

Političtí stratégové, ale také nejrůznější dezinformátoři a konspirační teoretici, mají další „ověřené“ vodítko,…

 
 
reklama