Plán pražského magistrátu: Obří kruhový objezd kolem Muzea
Kruhový objezd by měl navázat na plánované zklidnění (zúžení) magistrály, které chce radnice zavést v plném rozsahu po spuštění provozu v tunelu Blanka. Zatěžkávací zkouškou však projde magistrála už brzy: o prázdninách se experimentálně zúží na dva pruhy. Tomuto tématu se ještě budeme na našich stránkách věnovat.
Myšlenka kruhového objezdu kolem Muzea se však nezdá být příliš šťastná. Výhrady proti ní má i dopravní expert profesor Petr Moos z fakulty dopravní pražského ČVUT. „Vznikne tak ostrov, do něhož bude mířit mnoho lidí, který navíc úplně změní charakter horní části Václavckého náměstí,“ řekl dnes deníku MF Dnes. Magistrála se dnes musí popasovat s neobyčejně vysokou intenzitou dopravy, vždyť celkově jí projede denně klidně 100 tisíc aut. Po zprovoznění tunelu Blanka by se měla zátěž snížit na asi 60 tisíc aut. „To je stále obrovská intenzita, kterou bude místo i nadále trpět,“ dodává Moos.
Součástí projektu by byl i návrat tramvají na Václavské náměstí. Ty by pomohly obsloužit prostor náměstí, kde jsou v současné době relativně dlouhé docházkové vzdálenosti na MHD. Tramvaje by se z náměstí však musely ve směru na Vinohrady nějakým způsobem dostat, což by znamenalo přejet kruhový objezd. Při takovýchto intenzitách nepřipadá v úvahu úprava dopravními značkami, pomoci by musely semafory.