Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Plány VW v USA: Nové velké SUV a prodloužený Tiguan

Volkswagen se chystá vylepšit svoji ne zrovna ideální pozici v USA modelovou ofenzívou.
Zpět na článek
10. 4. 2014 13:46
10. 4. 2014 20:24
10. 4. 2014 21:30
10. 4. 2014 22:07
10. 4. 2014 22:33
10. 4. 2014 22:49
10. 4. 2014 22:58
10. 4. 2014 23:05
10. 4. 2014 23:39
10. 4. 2014 23:58
11. 4. 2014 00:31
11. 4. 2014 00:39
11. 4. 2014 01:39
11. 4. 2014 01:50
11. 4. 2014 09:39
11. 4. 2014 09:53
11. 4. 2014 10:44
11. 4. 2014 16:47
11. 4. 2014 09:28
11. 4. 2014 10:47
11. 4. 2014 11:01
11. 4. 2014 16:33
11. 4. 2014 17:54
10. 4. 2014 21:15
10. 4. 2014 21:51
10. 4. 2014 23:29
11. 4. 2014 10:23
11. 4. 2014 12:16
11. 4. 2014 12:27
11. 4. 2014 12:59
11. 4. 2014 13:12
11. 4. 2014 14:21
11. 4. 2014 13:13
11. 4. 2014 14:02
11. 4. 2014 14:09
11. 4. 2014 15:46
11. 4. 2014 21:19
12. 4. 2014 06:34
11. 4. 2014 09:13
11. 4. 2014 12:14
11. 4. 2014 21:27
Avatar - Jaros71
10. 4. 2014 13:46
Snaha v USA
V Americe se prostě musejí snažit víc než v Evropě..a nejsou sami.
Ty ceny aut v USA jsou neskutečné!
Rozbalit vlákno
27
Avatar - Ondore
10. 4. 2014 20:24
Re: Snaha v USA
Neskutočné je pre mňa to, že v USA dokážu predávať rovnaké autá o tisíce eur lacnejšie, doprava a clo ako ďalší náklad očividne nehrá veľkú úlohu. Ako sa máme potom pozerať na správy v ktorých sa píše, že priemerný zisk vw z auta je 615 euro? [odkaz]
Avatar - John Doe
10. 4. 2014 20:41
Re: Snaha v USA
Už sa to tu kedysi riešilo. V USA su uvádzané ceny bez dane.
Takže konečná cena je vyššia (závisí od štátu).
Nižšia ako v EU, ale porovnateľná.
Avatar - Ondore
10. 4. 2014 21:30
Re: Snaha v USA
OK, tak to sem hodíme, ceny som prepočítal na eurá, oprostil sa od porovnávania výbavy a vybral najlacnejší model z US a SK cenníka (cenový rozdiel by tu mal byť najmenší):
- USA - passat s, 1.8 TSI 170k, cena s daňou* - cca 16.400,- euro (cca 15.200 bez dane)
- SK - passat trendline, 1.4 TSI 122k, cena s daňou - 21.430,- euro (cca 17.858,- bez dane)

Ak zoberiem najvyšší US model V6 280k v slabšej výbave, tak sa aj s daňou dostanem na cca 23.100 euro - fakt máš pocit, že je tá cena porovnateľná? Slušný rozdiel na automobilku, ktorá má priemerný zisk z auta 615 euro. Dotujú ceny v US? Majú tam menšie marže? Menšie platy? Nižšie náklady na nehnuteľnosti, servis? Ozaj, servis v US - vw tam ponúka 3 roky záruku a odťah zadarmo, to sa tiež počíta ;-)

* Daň som počítal vo výške 8% (priemer v USA je kúsok nad 7%, 5 štátov má nulovú daň).
Avatar - Ham.
10. 4. 2014 22:07
Re: Snaha v USA
Jestli VW na autě vydělává zrovna 615 eur je celkem irelevantní. V US prodává za podobné ceny jako konkurence. Celkově jsou ceny v US nižší, protože celkové daňové zatížení firem je nižší, to není jenom VAT/DPH které platí zákazník, ale všechny daně počínaje daní ze zisku a konče odvody za zaměstnance, které musí nést jako náklad výrobce (VW drtivou většinu modelů pro tamní trh vyrábí přímo v US). I při nižší prodejní ceně většina automobilek v US na autech vydělává resp. má slušnou marži. Naopak v EU poměrně hodně automobilek prodělává (viz třeba evropské odnože GM nebo Fordu, které těžce prodělávají, kdežto jejich mateřské firmy v US těžce vydělávají). Takže cena aut v Evropě je skutečně "vyšponovaná" na samé dno, kdy řada výrobců už nezvládá další pokles ceny ač prostým porovnáním cen US vs EU se to zdá jako nesmysl, nesmysl to není, vysvětlením jsou právě ty nižší náklady výrobců v US proti nákladům v EU.
Avatar - Ondore
10. 4. 2014 22:33
Re: Snaha v USA
Máš pravdu v jedinom - profit z auta 615 euro je naozaj irelevantný, osobne ho považujem za majsterštyk účtovníkov z Wolfsburgu. Na čo sa snažím poukázať je, že v Európe máme "kapánek" nadsadené ceny a používať kalkulačku pri kúpe auta má zmysel. Aj vw má rezervy, netvárme sa tu, aká super výhodná kúpa to je...

To ostatné čo si spomenul je s prepáčením blbosť. Daňové zaťaženie v US je o kusisko vyššie, okrem štátnych daní platíš aj federálne, platy, náklady na zdravotné poistenie, sociálne, to všetko je vysoko nad našimi. Keby si povedal, že automobilky majú nižšie náklady na nákup materiálu a súčastí, tak to je iná vec, tam by sme mohli polemizovať, v kombinácii s vysokou produktivitou verím, že autá vyrobené v US môžu byť (a sú) lacnejšie. V US sa vyrába passat nms, jetta, neviem, že by vyrábali aj ďalšie. Čo ale modely, ktoré sa dovážajú z Európy, doprava, clo, 3 roky záruka, to tiež niečo stojí a napriek tomu sú o kus lacnejší...

Edit: Podľa [odkaz] sa v USA vyrába iba passat nms, ostatné modely dovážajú z Mexika, Brazílie a Európy.
Avatar - Ham.
10. 4. 2014 22:49
Re: Snaha v USA
Nadsazené ceny v EU nejsou, je to jednoduše vidět na tom, že zde skoro polovina automobilek na autech prodělává, kdežto v US nebo jinde po světě stejní výrobci na autech vydělávají. Oprosti se od VW a polož si stejnou otázku, proč třeba Japonci nejsou v Evropě schopni nabídnout stejně levné auto jako v US, nebo proč toho není schopen Ford či GM. Odpověď je jednoduchá, jejich náklady na výrobu v US jsou daleko nižší než v EU. A VW v USA vyrábí drtivou většinu toho co prodává, těch pár Golfů které doveze přes moře není podstatných, podstatný je NMS a Jetta a ty se bouchají ve státech resp. v Mexiku.
Avatar - Ondore
10. 4. 2014 22:58
Re: Snaha v USA
Práve na ceny japoncov v Európe by som použil Tvoje slová "prodává za podobné ceny jako konkurence", v tom ale pointa nie je, vyrábať lacno a predávať drahšie je normálne, ale vyrábať draho (doma deklarovať minimálny zisk) a predávať na inom (US) trhu lacnejšie - to je umenie >:D Ja len skrátka tvrdím, že vw group má nadsadené ceny a tu sa zhodneme, že sa asi nezhodneme ;-)
Avatar - Ham.
10. 4. 2014 23:05
Re: Snaha v USA
Na volném trhu nemá nadsazené ceny dlouhodobě nikdo, protože kdyby měl, tak by zkrachoval. Pokud vydělává, tak má ceny nastavené správně.

Ceny v EU jsou díky konkurenčnímu boji a množství výrobců tak nízké, že řada výrobců zde má problémy přežít, protože náklady na výrobu především kvůli daním jsou zde daleko vyšší než v US, v EU cca 40% HDP v US něco kolem 27% HDP. Takže v US se dají prodávat auta levněji než v EU, ale pořád se slušným ziskem. Samozřejmě to znamená, že většina toho co se v US v mainstreamu prodá je potřeba také v US vyrobit. Výjimku tvoří pouze prémioví výrobci s velmi vysokou marží jako třeba Porsche, které klidně může vyrábět v drahé Evropě a prodávat v US a stále má královskou marži.

[odkaz]
Avatar - Ondore
10. 4. 2014 23:39
Re: Snaha v USA
Spochybním už prvú vetu, čo hovoríš platí o rovnovážnom stave, ktorý platí za ideálnych podmienok, žiadne deformity, skrátka poučka z učebnice ekonómie, ale realita trhu je iná.

Poďme na druhý odstavec - definícia OECD na ktorú odkazuješ znie: "pomer všetkých daňových príjmov na hrubom domácom produkte daného štátu", čiže zjednodušene, ak je menovateľ (HDP) vysoký, tak je ukazovateľ nižší.

Posledné známe hodnoty pre daňové zaťaženie podľa metodiky OECD sú 24,3% USA vs. 34,6% EU. Ak by sme zobrali GDP per capita a dali tieto čísla do pomeru, tak Ti vyjde, že daňové zaťaženie v US je cca 9,5 % vyššie oproti EU. A to je presne to, čo som hovoril vyššie, dane sú v US vyššie ako v EU, ale vyššia produktivita a vstupné ceny vstupov prináša nižšie ceny (áut).
Avatar - Ham.
10. 4. 2014 23:58
Re: Snaha v USA
Na velkých trzích a to je jak ten evropský tak ten americký, kde se auta prodávají desítky let a které jsou dávno nasycené a tedy převládá nabídka nad poptávkou je dávno rovnovážný stav, takže kdokoliv dlouhodobě cenově uletí, tak nemá šanci a už dávno zkrachoval.

Procento kolik činí daně z HDP říká, jakou částkou je na daních zatížen každý vyprodukovaný dolar nebo euro v dané zemi či kontinentu. Jaká je absolutní hodnota HDP je zcela irelevantní. Prostě ve státech při produkci v objemu 1 USD padne 30 centů na daně, v EU při produkci v objemu 1 eura padne 40 centů na daně (nebo 25 a 35, to je celkem šumák). Jednoznačně je daňové zatížení produkce ve státech významně nižší. USA mohou v tomto směru konkurovat jedině země jako Česko nebo Slovensko či Rumunsko jako jednotlivé země, protože tam je daňové zatížení podobné jako v US (přestože tyto země mají zanedbatelný HDP), ale Evropa jako celek má daňové zatížení daleko vyšší.
Avatar - Ondore
11. 4. 2014 00:31
Re: Snaha v USA
Nesúhlasím :-)
Avatar - Ham.
11. 4. 2014 00:39
Re: Snaha v USA
To klidně můžeš, ale na skutečnosti to nic nemění. :-)
Avatar - Ondore
11. 4. 2014 01:39
Re: Snaha v USA
No dobre, posledná reakcia a balím :-)

"a tedy převládá nabídka nad poptávkou je dávno rovnovážný stav" - tak krásne si odporovať v jednej vete sa len tak nevidí, ak prevláda ponuka nad dopytom, tak predsa nejde o rovnovážny stav :-) Dokonca si dovolím tvrdiť, že nejde ani o dynamickú rovnováhu a v odvetví, kde sú tak vysoké bariéry vstupu (pre automobilový priemysel to bez pochyby platí) môžeme hovoriť o deformáciách daných dominantnými hráčmi na trhoch. Dôkaz? Počkaj si na zónu voľného obchodu medzi USA a EU - ak sa nezmenia ceny, tak máš pravdu Ty, ak sa zmenia, tak ja - súhlasíš? :-)

Druhý odstavec - nie je to pravda, spočítaj si ich dane, porovnaj a uvidíš sám, absolútne percentá sú vyššie, navyše majú dosť brutálne progresívne zdanenie. Kľúč je v inom - ak má američan vyššiu produktivitu, tak výsledné zdanenie produkcie (na zamestnanca) je nižšie v USA - preto som uvádzal GDP per capita. Dôkaz? Nemôžem hovoriť o všetkých štátoch USA, ale v dvoch som žil a viem to porovnať s našimi daňami. Ak neveríš, spýtaj sa mojej ségry, ktorá tam tie dane počíta v práci :-) Ale nech len nekecáme, pokiaľ si si istý, že máš pravdu, tak sem hoď čísla typického pracovníka v autopriemysle v US a v EU, mne sa tie čísla hľadať nechcú...
Avatar - Ondore
11. 4. 2014 01:50
Re: Snaha v USA
Kašli na dane, vráťme sa k téme:
- USA: passat s, 1.8 TSI 170k, cena s daňou* - cca 16.400,- euro
- SK: passat trendline, 1.4 TSI 122k, cena s daňou - 21.430,- euro

Rozdiel 50 koníkov v neprospech EU, rozdiel ceny 5.000 euro v neprospech EU - keby sme dorovnali výkon, rozdiel v cene by bol podstastne výraznejší! Vieš to vysvetliť? Mi nehovor, že to je v 25 vs. 35 percent daní :-) Kto si myslí, že v EU skrátka nie je cena vw nadhodnotená nech zodvihne ruku :-)
11. 4. 2014 09:39
Re: Snaha v USA
Víš, že porovnáváš dvě různá auta? Stejně jako americká Jetta je i Passat v některých ohledech osekaný. U Jetty je právě vidět, jak moc se liší auto určené pro Evropu a Ameriku (v podání VW). I ta nejzákladnější evropská je postavená jako GLI, vrchol nabídky za louží. Nižší verze mají horší interiéry, osekanou elektroinstalaci, jiný podvozek atd.
Avatar - Ondore
11. 4. 2014 09:53
Re: Snaha v USA
Viem, rozdiely poznám. Ale tam, kde nms používa zjednodušenú nápravu, tam pridáva vo výbave, duálna klíma, bluetooth a pod. Spýtam sa naopak - keby bolo keby a vw by v EU predával passat aj passat nms súčasne, fakt by si uprednostnil ten "náš", alebo by si siahol po V6 280k za 23.000 euro? Ruku na srdce :-)
11. 4. 2014 10:44
Re: Snaha v USA
Nevím. Musel bych je pořádně vyzkoušet a záleželo by na okolnostech. Nemohu říct, že by mě Passat oslovoval. Když už, tak CC.
Avatar - Ham.
11. 4. 2014 16:47
Re: Snaha v USA
Ano, umím to vysvětlit,
USA Passat se vyrábí v USA a náklady na výrobu budou hluboko pod cenou 16400 eur a VW na takovém Passatu vydělá odhadem 1500-2000 USD.
EU Passat se vyrábí v Německu a náklady na výrobu se budou blížit prodejní ceně 21300 eur takže na něm VW "vydělá" šul nul.
Výrobní postupy a produktivita továrny v Chattanooga jsou prakticky stejné jako továrny v Emdenu, mají stejný stupeň robotizace, používají stejné postupy etc. Jediný rozdíl je v daňové zátěži v US vs. EU.
Cena evropského Passatu není nadhodnocená a je to vidět na konkurenci, Ford, GM, Mazda, PSA, Toyota, Honda nejsou schopni v Evropě vyrábět a prodávat auto střední třídy v ekvivalentním provedení za cenu 16 400 eur (viz US cena Passatu). Někteří z nich jsou schopni prodávat model střední třídy sice za cenu o něco nižší než VW, řekněme za 19000 eur, ale také krvavě na výrobě prodělávají (Viz ztráty PSA, Fordu nebo Opelu v Evropě). Prodávat auto střední třídy za 16000 eur a vyrábět jej v západní Evropě prostě znamená pro výrobce děsivé ztráty, to prostě nikdo neumí. Naopak v US to umí kde kdo a ještě na tom vydělává.
11. 4. 2014 09:28
Re: Snaha v USA
Zajímavý příklad je podle mne třeba 3er, nebo 5er od BMW. Jeden z faktorů, které tu nezazněly, je, že se v USA prodává hodně ze skladu.
Avatar - Sumi2000
11. 4. 2014 09:23
Re: Snaha v USA
Kolega si nechal vyrobit v NĚMECKU PORSCHE 911 Turbo.
Přes spol. DENKER ji přepravili do USA , tam ho vyložili , zdanili , zpět nalodili a přepravili do Evropy.
I se clem a dopravou stálo auto o téměř 900 tis. méně!!!
Takové ceny mají v USA. >:-[]
11. 4. 2014 10:41
Re: Snaha v USA
Když to takhle uděláš, zdanění v Evropě se nevyhneš. A doplatíš si DPH.

Jde to obejít jen tak, že auto by muselo, tuším, půl roku stát na značkách v USA, aby se z něj stala papírová "ojetina" a dph se při dovozu do Evropy neplatilo.
11. 4. 2014 10:47
Re: Snaha v USA
Ano, mělo by to být půl roku. Nicméně i po započítání daní a nákladů na dovoz je základní cena v USA o něco nižší.
11. 4. 2014 10:49
Re: Snaha v USA
To nepochybuji, jen si nejsem jistý tím "téměř" milionem.
11. 4. 2014 11:01
Re: Snaha v USA
Asi ho tam nechal stát, i když to není explicitně napsané.
11. 4. 2014 11:09
Re: Snaha v USA
Z mého pohledu, vynechal poměrně důležitý "detail". Proto jsem se ozval.
Avatar - AnGeor
11. 4. 2014 16:33
Re: Snaha v USA
tak vetsi hloupost jsem dlouho necetl....

takze, koupis si prosche za 5m CZK, nechas ho prepravit do US, usetris 1m na DPH, ale zaplatis cca 150t import duty. pak v US musis mi nekoho, kdo to auto prihlasi na znacky a pak si ho doveze jako sve auto do CR. do toho zapocitej dvakrat cestu autem prez atlantik s pojistenim a jsi na "usetrenych" 600t s tim ze auto zaplatis a nemas ho 7-8 mesicu... takze to co jsi "usetril" to auto stejne mezitim ztratilo na hodnote... a to jeste by to spol. DENKER musela vsechno udelat zadarmo...

mmj nechapu proc by si "kolega" nekoupil to turbo primo v US, kdyz uz chce usetrit?
11. 4. 2014 17:54
Re: Snaha v USA
Předpokládám, že ho jeho kolega koupil ve Státech. Jinak to nedává moc smysl. Navíc, pokud by šlo o EU verzi (a že ti tu těžko prodají US), měl bys asi problémy ji ve Státech přihlásit.
Avatar - Ondore
10. 4. 2014 13:58
Tak čo chlapi, padnú na zadok amíci po tejto ofenzíve?
Si správny eurodrzek a sedláš passata? Správne, veď dostávaš to najlepšie za svoje peniaze. Za krásnych 24.000 eurášov dostaneš dvojlitrový 140k dieselový sen v základnej výbave Trendline, príplatky nerátame. Čo myslíš, že by v ďalekej amerike dostali za rovnaký peniaz? Jednak o kus väčšie auto, jednak motor V6 280 koníkov, DSG, navi, koža, kamera, štartovanie na diaľku a iné "drobnosti" z výbavy SEL Premium. Stále máš pocit, že si dobre kúpil? Američania ho kupujú cca 7.000 kúskov mesačne, pre porovnanie domáceho Ford Fusion (auto rovnakej kategórie) sa predáva cca 17.000. Výhoda domáceho ihriska? OK, Accord sa predáva ešte lepšie, cca 21.000 ks/mes.

Vysvetlite mi niekto v čom je rozdiel medzi americkým spotrebiteľom a tým eurodrzkom z úvodu. Nacionalita? Menej výhodné výrobky konkurencie? Marketing? Prihláste sa kupci aktuálnej generácie a povedzte prečo ste si to auto kúpili a či by ste to spravili opäť.
Rozbalit vlákno
11
10. 4. 2014 14:40
Re: Tak čo chlapi, padnú na zadok amíci po tejto ofenzíve?
Už se to tu jednou řešilo. VW v USA nenabízí modely, které by se líbily Američanům. On tam vesměs nabízí modely, které se líbí Evropanům. A to je celá chyba.
Avatar - Ondore
10. 4. 2014 20:03
Re: Tak čo chlapi, padnú na zadok amíci po tejto ofenzíve?
Pokiaľ viem, tak passat NMS bol navrhovaný práve a výhradne pre americký trh, napriek tomu jeho predaje padajú, tento rok je to nejakých 19% - čím to je??
11. 4. 2014 21:20
Re: Tak čo chlapi, padnú na zadok amíci po tejto ofenzíve?
Dizajnom a slabym renome. Dizajn je ako spred 10 rokov /interier urcite. Spolahlivost je tiez diskutabilna. Americke auta idu technicky a dizajnovo raketovo hore a nemci skratka nestihaju nastupenym trendom. Zijem tu 16 rokov takze viem o com hovorim. Este tak pred 5 rokmi boli VW kvalitativne a dizajnovo daleko pred americkou produkciou ale teraz sa karta rychlo obracia a nemci skratka nesthli nastupit na rozbiehajuci sa vlak.
10. 4. 2014 15:16
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
10. 4. 2014 17:06
Re: Tak čo chlapi, padnú na zadok amíci po tejto ofenzíve?
Severoamericky trh je zkratka narocnejsi. S cim si eurodrzek "vysperkuje" parkoviste pred panelakem, nad tim american ohrne nos. Nejprodavanejsi auto Evropy Golf, je v USA pod jmenem Rabbit (oprav me, pokud se jmenem mylim) je tercem posmechu. Kazdy trh je necim specificky.
10. 4. 2014 17:39
Re: Tak čo chlapi, padnú na zadok amíci po tejto ofenzíve?
Nějaký důkaz pro tvrzení, že je tam Golf terčem posměchu?
Nebo jde opět o tvůj zaručený dojem? :-!

PS: Ano, mýlíš se, Golf se tam prodává jako, světe div se, Golf.
10. 4. 2014 19:49
Re: Tak čo chlapi, padnú na zadok amíci po tejto ofenzíve?
Tvoje predstavy jsou trochu zkreslene. Passat se tam prodava ve zvetsene, avsak zjednodusene a lacinejsi verzi. Golf (drive opravdu Rabbit) tam ma znacne ztizenou pozici, jelikoz je to hatchback a ty ve statech proste nefrci. Jeho pozici tam zastupuje jetta, ktera je tam, jako vsechny dnesni VW, povazovana za premiove auto. Nevim, jestli je jim tam golf k posmechu a pokud nekomu ano, tak bych ten posmech videl zhruba na urovni naseho opovrhovani jejich lacinymi a nevkusnymi interiery.
10. 4. 2014 22:28
Re: Tak čo chlapi, padnú na zadok amíci po tejto ofenzíve?
Jetta a ostatní VW v USA jako premiovka. Co to probůh piješ? To musí být silná kořalka.
10. 4. 2014 23:14
Re: Tak čo chlapi, padnú na zadok amíci po tejto ofenzíve?
Tak si precti nejake testy. Premium a upmarket za kazdou vetou.
11. 4. 2014 05:20
Re: Tak čo chlapi, padnú na zadok amíci po tejto ofenzíve?
Ojete Jetty jsou v USA jen pro studentky privydelavajici si jako servirky v mistnim Hooters. ;-)
Uz i ty holky jsou premiovejsi nez to auto. Volkswagen je v USA bran za nekvalitni lowend, ktery se prodava znacne pod cenou a stejne ho malokdo chce.
Avatar - Ondore
10. 4. 2014 20:00
Re: Tak čo chlapi, padnú na zadok amíci po tejto ofenzíve?
Rabbit už nepoužívajú, ešte mám pred očami tie titulky Timesov "VW kills Rabbit", bolo to niekedy okolo roku 2010 - čiže nie tak dávno a dosť amíkov ten názov naďalej používa, automobilka sa ale vrátila k názvu golf.
Avatar - Ondore
10. 4. 2014 19:57
passátni eurodrzci hláste sa
Auto.cz - najnavštevovanejší web o autách v CZ a doteraz sa tu nenašiel ani jediný majiteľ nového passatu, aby sa podelil o dôvody, prečo si auto kúpil? Ani jediný majiteľ, ktorý by sa hrdo postavil a napísal, že je s autom spokojný a kúpil by ho opäť? To akože fakt? Ale no tak, aspoň jeden by sa mohol nájsť...
Rozbalit vlákno
1
10. 4. 2014 21:41
Re: passátni eurodrzci hláste sa
[odkaz]
10. 4. 2014 21:15
VW a USA
VW toho v USA moc neprodá a co prodá stojí za ...
[odkaz]
Rozbalit vlákno
17
10. 4. 2014 21:51
Re: VW a USA
Ty aby sis nekopnul. >:D

Hele, nedávno tu byl článek o svolávačce Toyoty, proč si tam nic nenapsal? >:D
[odkaz]
10. 4. 2014 23:29
Re: VW a USA
To bude asi proto, protože tady pořád nečtu ty slinty o budoucí pětiletce a prvenství v roce 2018. Jak dlouho se o tom 7-místném CB mluví? Vždyt už to bude pomalu zastaralý model.
Jinak tomu říkám ofenzíva, 7-místný trakař a jezevčík Tiguan. Z toho se amíci přímo podělaj >:-[]
11. 4. 2014 10:23
Re: VW a USA
Zatím ses z toho, koukám, podělal jen ty. >:D :yes:
11. 4. 2014 12:16
Re: VW a USA
Já určitě ne. Spíše mě překvapil zajímavý článek na Autoforu
[odkaz]
11. 4. 2014 12:27
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
11. 4. 2014 12:59
Re: VW a USA
Dnes ma oblek kazdy podomni prodejce. Skoda, ze nepise jakou k tomu nosi obuv, jestli Addidas nebo jinou znackovou >:-[]
Jinak ta reakce mi prijde OK, v zapalu boje ;-)
11. 4. 2014 13:12
Re: VW a USA
Koženou a italskou. ;-)
11. 4. 2014 14:21
Re: VW a USA
:yes:
Doufám, že to nejsou ty papírový lakýrky do rakve, ale když jsou snad kožený ;-)
11. 4. 2014 13:13
Re: VW a USA
Tys tak nějak nedočel reakci, na kterou jsem reagoval, že?
Chyť se za nos. ;-)
11. 4. 2014 14:02
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
11. 4. 2014 14:09
Re: VW a USA
Tak si ještě přečti jeho následnou reakci. ;-)

Ano, Gilgite, není nad to se někam vetřít a pak zjistit, že díky svému umaštěnému sucharství, jsi tak nějak... mimo. :-!
11. 4. 2014 15:46
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
11. 4. 2014 21:19
Re: VW a USA
No teď si mi to nandal. >:D

Ja z toho snad vůbec neusnu! >:D :yes:
12. 4. 2014 06:34
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - dal
11. 4. 2014 09:13
Re: VW a USA
Všechno zlé je k něčemu dobré. Představ si kdyby měl VW v USA uplně totožné prodeje (včetně motorizací) jako v Evropě. Nejspíše by měl těžké ekonomické problémy z důvodu odstraňování závad např.TSi.
11. 4. 2014 12:14
Re: VW a USA
Ted jsem náhodou narazil na firemní zkušenost s TSI na D-Fens, poučné počtení. Pro bazarysty bez záruky to bude miláček, do kterého budou moci pořád rvát peníze >:D

- Malých TSI motorů (63 a 77kw) máme ve firmě 10 ks (9x fabie kombi a 1xYeti ten má 7 stupnový automat)
- Všechny byly v rozmezí 25-30 tis km na výměně rozvodů, vše v záruce
- včechny byly opět v rozmezí 56-60 tis na výměně rozvodového řetězu a napínáku + fičury (podložka pod turbo), něco se platilo něco záruka(svolávačka)
- Fabie mají pouze pětikvalt, Yeti ma sedmikvalt, který neumí zacházet v tomhle autě s váhou a výkonem
- Dvě fábie (63kw) při 69 a 68 tis totální zničení motoru, nový motor už mimo záruku od Škoda auto na kulanci(právnící a hrozby žalobou)
- U jedné fabie při 73 a 75 tis dvakrát měněno turbo, první prostě odešlo za dva tisíce, druhé zatím drží, placeno firmou jen jedno
- U mojí fabie 77kw navíc při 61 tis opětovně měněn napínák řetězu (opakovaně po druhé výměně v 57tis), zatim se dohadujeme s leasingovkou
- Průměrná spotřeba se nám pohybuje od 6,3 což je moje hodnota po 9,7 u yetiho
- Kupodivu slabsi (63Kw) motory mají vyšší spotřebu 6,8 než (77Kw) 6,3 - 6,5
- Ano dá se dosáhnout papírové spotřeby 5,4 i nižší, ale chce to s pětikvaltem mušší nohu na plynu a nejezdit víc než 110 za hodinu, což při cestách do Německa nelze
- Ale při běžné jízdě se dlouhodobě prostě pohybujeme na 6,3 - 6,8 (okresky, dálnice, město) Dovolená Itálie s rakví cca 3 tis km - 7,8 průměr.
- Pokud se mi někdo pokusí opět prodat motor co musí každých 30 tis na výměnu rozvodů nakopu beze slov do kulí, chrasti pravidelně po 20 tis km
- Šefové mají Octávie 1,8TSI, oba v 50 tis výměna rozvodů jeden přeskočen o zub, druhý o dva zuby. Spotřeba cca 8,5-9,5 na sto
- První oktávka zatim jezdí ma 70 tis km a ok, druhá je vrácena v reklamaci v 90 tis motor žral olej cca 0,2 litru na 1000km v 98 tis destrukce motoru
- Od benzinu, odcházíme k dieselum, předchozi ověřený nájezd 150tis km bez problemu za 3 až 4 roky a pak zas nové auto má pro firmu něco do sebe
- Budeme mit v te samé ceně benzinaku (400tis) Rapidy 1,6 TDI a (600tis) Oktávky 2,0TDI
11. 4. 2014 21:27
Re: VW a USA
Dost strasne iba o tom citat. Ak auto nevydrzi bez poruchy aspon 100 tisic km, tak je to obycajny smejd. Mal som ich doteraz asi 15 vlastnych a kupenych ako brand new takze svoj nazor som si spravil. Ani jeden japonec ma zatial v mojich ocakavaniach nesklamal.