Plug-in hybridní autobus Volvo míří do běžného provozu

Plug-in hybridní autobus Volvo míří do běžného provozu

V rámci testovacího programu vyrazila letos v květnu trojice plug-in hybridních autobusů Volvo do ulic Göteborgu, kde bude sloužit v linkovém provozu.

Účelem provozních zkoušek v Göteburgu je studovat a ověřit předpokládané snížení spotřeby energie a emisí, stejně jako poskytnout řidičům a cestujícím možnost seznámit se s plug-in hybridním autobusem v běžném provozu a zároveň od nich získat jejich názory na vlastnosti autobusu.

Svůj plug-in hybrid uvádí Volvo Buses jako autobus zítřka, který má být díky své technice schopen dosáhnout snížení spotřeby paliva a oxidu uhličitého o 75 až 80 % ve srovnání se současnými naftovými autobusy. Celková spotřeba energie se má snížit o 60 %.

Volvo Buses předpokládá, že je u plug-in hybridního autobusu možné snížit emise oxidu uhličitého oproti konvenčnímu autobusu až o 90 % za použití bionafty místo fosilní motorové nafty.

Plug-in hybridní autobusy společnosti Volvo Buses jsou vybaveny pětilitrovým dieselem a elektromotorem, jemuž dodávají potřebnou energii lithium-iontové baterie. Základem pro tato vozidla je autobus Volvo 7900 Hybrid. Od něj se liší především možností dobíjení z elektrické sítě pomocí pantografu umístěného na střeše vozu a bateriemi s větší kapacitou, umožňujícími ujet v čistě elektrickém režimu až sedm kilometrů. Dobíjení na plnou kapacitu baterií trvá šest až deset minut.

Volvo Buses očekává, že k zahájení komerční výroby plug-in hybridních autobusů dojde za pár let. Prozatím míří trojice těchto vozidel do testovacího programu a od letošního května je využívána v běžném provozu v Göteborgu. Na příští rok je naplánován projekt, zahrnující osm plug-in hybridních autobusů ve Stockholmu.

Na projektu plug-in hybridních autobusů v Göteburgu spolupracuje Volvo Buses s Göteborg Energi, Business Region Göteborg, Trafikkontoret a Västtrafik. Projekt je částečně financován z programu EU Life.

Lars Backström, výkonný ředitel dopravní společnosti Västtrafik z Göteborgu v souvislosti s uvedením plug-in hybridních autobusů do běžného provozu uvedl, že si jeho firma klade v oblasti životního prostředí vysoké cíle a do roku 2025 by měla být doprava zajišťována z 95 % za využití nefosilních paliv.

Håkan Karlsson, prezident společnosti Volvo Bus Corporation uvedl, že v posledních letech se prodej autobusů Volvo Buses za každý rok ztrojnásobil.

Spolupracujeme s TipCars.com
Luděk Niedermayer: Růst Česka narazil na skleněný strop Luděk Niedermayer: Růst Česka narazil na skleněný strop

Česká ekonomika je historicky nejlépe připravená…

Cigarety stále nesou, český Philip Morris  měl loni vyšší tržby i zisk Cigarety stále nesou, český Philip Morris měl loni vyšší tržby i zisk

Kutnohorskému výrobci tabáku Philip Morris ČR loni…

Účet pro Tesco za podvod: čtyři miliardy korun Účet pro Tesco za podvod: čtyři miliardy korun

Největší britská maloobchodní společnost Tesco zaplatí…

Herec Stefan Denoljubov: My v Bulharsku morální dramata přímo žijeme Herec Stefan Denoljubov: My v Bulharsku morální dramata přímo žijeme

Saxofonista Stefan Denoljubov přijel do Prahy jako herec…

 
Zdroj: Volvo Buses
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice

Protože před Sametovou revolucí u nás jezdila téměř…

Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Korejská automobilka si nechala na evropském patentovém…

 






 
Turbodmychadla VGT: Naklápění lopatek čtyřikrát jinak (+videa)

Turbodmychadla VGT: Naklápění lopatek čtyřikrát jinak

Dnes 08:00

Turbodmychadla s proměnnou geometrií rozváděcích lopatek statoru turbíny jsou nedílnou součástí vznětových motorů už od 90. let a emisní normy Euro 2. Dnes koncepce existuje už ve čtyřech různých provedeních. Víte, čím se jednotlivá řešení liší?




Blesk.cz

Banky zase zdraží hypotéky: Lidé si naberou půjčky, varují analytici

Banky zase zdraží hypotéky: Lidé si naberou půjčky,…

Od prosince platí nový zákon o spotřebitelských úvěrech, kdy banky začaly posuzovat žadatele přísněji. Česká…

Mladé politika neláká: Feri vábí stravenkami, jaká jsou další řešení?

Mladé politika neláká: Feri vábí stravenkami, jaká…

Jak přivést mladé k většímu zájmu o politiku? Palčivou otázku řeší řada stran. TOP 09 jako ambasadora pro mladé…

 

iSport.cz

Proč je Nizozemsko v bídě? Špatný výběr trenérů i nevýrazní talenti

Proč je Nizozemsko v bídě? Špatný výběr trenérů i…

Fotbalový svět nechápe. Nizozemsko nezvládá po kvalifikaci na EURO 2016 ani tu na mistrovství světa v Rusku. Po…

Ostuda, jsem trapná! Strýcová se při prohře s Plíškovou hádala s koučem

Ostuda, jsem trapná! Strýcová se při prohře s…

Pikantní české osmifinále nabídl prestižní turnaj v Miami. Nasazená dvojka Karolína Plíšková v něm porazila…

 

Reflex.cz

Vláda zavádí evidenci prasečích ocásků. Problém se zvěří tím ale nevyřeší

Vláda zavádí evidenci prasečích ocásků. Problém se…

Posedlost evidencemi všeho druhu v podání současné vládní garnitury expanduje už i do takových oblastí lidských…

Spravedlnost v ČT: Slovák hodil rukavici české televizní detektivce!

Spravedlnost v ČT: Slovák hodil rukavici české…

Včera skončila Spravedlnost! Tedy alespoň na obrazovkách ČT1 a nutno dodat – a tady se dost rozcházím s kolegyní…