Plug-in hybridní autobus Volvo míří do běžného provozu

Plug-in hybridní autobus Volvo míří do běžného provozu

V rámci testovacího programu vyrazila letos v květnu trojice plug-in hybridních autobusů Volvo do ulic Göteborgu, kde bude sloužit v linkovém provozu.

Účelem provozních zkoušek v Göteburgu je studovat a ověřit předpokládané snížení spotřeby energie a emisí, stejně jako poskytnout řidičům a cestujícím možnost seznámit se s plug-in hybridním autobusem v běžném provozu a zároveň od nich získat jejich názory na vlastnosti autobusu.

Svůj plug-in hybrid uvádí Volvo Buses jako autobus zítřka, který má být díky své technice schopen dosáhnout snížení spotřeby paliva a oxidu uhličitého o 75 až 80 % ve srovnání se současnými naftovými autobusy. Celková spotřeba energie se má snížit o 60 %.

Volvo Buses předpokládá, že je u plug-in hybridního autobusu možné snížit emise oxidu uhličitého oproti konvenčnímu autobusu až o 90 % za použití bionafty místo fosilní motorové nafty.

Plug-in hybridní autobusy společnosti Volvo Buses jsou vybaveny pětilitrovým dieselem a elektromotorem, jemuž dodávají potřebnou energii lithium-iontové baterie. Základem pro tato vozidla je autobus Volvo 7900 Hybrid. Od něj se liší především možností dobíjení z elektrické sítě pomocí pantografu umístěného na střeše vozu a bateriemi s větší kapacitou, umožňujícími ujet v čistě elektrickém režimu až sedm kilometrů. Dobíjení na plnou kapacitu baterií trvá šest až deset minut.

Volvo Buses očekává, že k zahájení komerční výroby plug-in hybridních autobusů dojde za pár let. Prozatím míří trojice těchto vozidel do testovacího programu a od letošního května je využívána v běžném provozu v Göteborgu. Na příští rok je naplánován projekt, zahrnující osm plug-in hybridních autobusů ve Stockholmu.

Na projektu plug-in hybridních autobusů v Göteburgu spolupracuje Volvo Buses s Göteborg Energi, Business Region Göteborg, Trafikkontoret a Västtrafik. Projekt je částečně financován z programu EU Life.

Lars Backström, výkonný ředitel dopravní společnosti Västtrafik z Göteborgu v souvislosti s uvedením plug-in hybridních autobusů do běžného provozu uvedl, že si jeho firma klade v oblasti životního prostředí vysoké cíle a do roku 2025 by měla být doprava zajišťována z 95 % za využití nefosilních paliv.

Håkan Karlsson, prezident společnosti Volvo Bus Corporation uvedl, že v posledních letech se prodej autobusů Volvo Buses za každý rok ztrojnásobil.

Spolupracujeme s TipCars.com
Německo mění politiku vůči Turecku, vadí mu zatýkání protivládních aktivistů Německo mění politiku vůči Turecku, vadí mu zatýkání protivládních aktivistů

Kvůli úternímu zadržení bojovníků za lidská práva v…

Volkswagen dále hledá nového majitele pro Ducati, zájem má italský klan Benettonů Volkswagen dále hledá nového majitele pro Ducati, zájem má italský klan Benettonů

O koupi italského výrobce motocyklů Ducati od německé…

Zpěvák kapely Linkin Park Chester Bennington spáchal sebevraždu Zpěvák kapely Linkin Park Chester Bennington spáchal sebevraždu

Chester Bennington, zpěvák americké rockové kapely Linkin…

 
Zdroj: Volvo Buses

Štítky Hybrid Volvo Trucks Autobusy Profi

 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
5W, 10W nebo něco jiného? Opravdu víte vše o motorovém oleji? 5W, 10W nebo něco jiného? Opravdu víte vše o motorovém oleji?

Mechanická konstrukce automobilu se dá s nadsázkou…

Audi je v Evropě nuceno zastavit prodej některých svých modelů Audi je v Evropě nuceno zastavit prodej některých svých modelů

Audi musí na pár týdnů zastavit prodej svých benzinových…

 





 
Aston Martin AMR1 (1988-1989): Kratičký comeback

Aston Martin AMR1 (1988-1989): Kratičký comeback

Včera

Návrat Aston Martinu do nejvyšší ligy vytrvalostních závodů nepřinesl žádné vítězství, nicméně úplný propadák to nebyl. Jenže Ford koupil Jaguar a přišel rychlý konec...




Blesk.cz

Blesk testoval marinovaná masa: Ruská ruleta na talíři!

Blesk testoval marinovaná masa: Ruská ruleta na talíři!

O balených marinovaných masech se traduje leccos. Náš test sice ukázal, že zdravotně závadné nejsou, ale…

Pět Češek v tuk tuku chce dobýt Jižní Ameriku: „Ženské do expedic patří,“ říkají

Pět Češek v tuk tuku chce dobýt Jižní Ameriku:…

Že ženské do expedice nepatří? Omyl! O tom vás přesvědčí pětice dobrodružek z Česka, které se rozhodly projet…

 

iSport.cz

Že jsem nevyhrál žádnou etapu? Pro mě je hlavní žlutý dres, tvrdí Froome

Že jsem nevyhrál žádnou etapu? Pro mě je hlavní…

Stačí, aby žlutý trikot udržel ještě dvě etapy a může slavit zisk hattriku. Chris Froome od začátku letošního…

VIDEO: Sparta - Arnhem 1:1. Domácí zabrali ve druhé půli, trefil se Šural

VIDEO: Sparta - Arnhem 1:1. Domácí zabrali ve druhé…

Fotbalisté Sparty remizovali v generálce na start nové sezony s Arnhemem 1:1. Pátý tým uplynulé sezony…

 

Reflex.cz

Akty X 2017: Přihlaste své fotografie do soutěže a podívejte se na snímky z uplynulých let

Akty X 2017: Přihlaste své fotografie do soutěže a…

Akty X, dlouhodobě nejpopulárnější soutěž časopisu Reflex, které se každý rok účastní stovky profesionálních i…

Děs a hrůza v české literatuře: naše krvavé romány a lidové horůrky zmapoval Polák

Děs a hrůza v české literatuře: naše krvavé romány a…

První komplexní monografie věnovaná české hrůzostrašné literatuře! Na téměř pěti stech stránkách Hrůzy v české…