Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Pneumatika Discolor Tyre svojí barvou ukáže, kdy je opotřebovaná

Dvojice designérů chce usnadnit rozpoznávání opotřebených pneumatik. Řešením je podle ní dvoubarevné pneu.
Zpět na článek
7. 1. 2013 09:45
7. 1. 2013 21:38
7. 1. 2013 15:00
7. 1. 2013 17:23
Avatar - biscuit
7. 1. 2013 09:45
prima způsob
jak na sebe upozornit čerty. už vidím, jak se s nima bude dát diskutovat, když budou mít barevnej argument. já si rozhodně takový kola kupovat nebudu, dokud to půjde ;)
Rozbalit vlákno
7
Avatar - Stejsn
7. 1. 2013 10:07
Re: prima způsob
první co mě napadlo :yes:
7. 1. 2013 12:06
Re: prima způsob
Jinými slovy říkáš, že nějaká bezpečnost a technický stav tvého auta jsou ti ukradené. Takový jedinci jsou příčinou toho, že zde máme mnohé povinné absurdity.
7. 1. 2013 19:54
Re: prima způsob
bohuzial, biscuitov postoj skor odraza zmysel nasich policii - buzerovat za vsetko.
ved preco je prave 1.6mm dezen este bezpecny ale 1.5mm uz nie? bez ohladu na sirku a vzorku dezenu (kedze mnohe auta mozu mat legalne obute rozne rozmery pneu).
ja mam to "stastie", ze za 4 roky pneu nezjazdim a menim ich kvoli veku, nie opotrebovaniu, ale nie je problem jazdit na hocicom ak vodic prisposobi styl jazdy technickemu stavu vozidla a jeho obutia.
7. 1. 2013 20:25
Re: prima způsob
Nejaka hranice je potreba, to pochopis i ty, ne? Navic jsou i zeme, kde to policii nezajima, nebo kdo rika, ze zmena barvy nemuze byt treba na 2mm, coz je podle meho rozumna hranice pro vymenu u letnich gum.
Avatar - JDM
7. 1. 2013 21:38
Re: prima způsob
Nikde se nepise ze 1.6mm je bezpecne, s kazdym opotrebeni i sebemensim pneu mneni svoje vlastnosi nektere pneu muzou byt nebezpecne uz pri 2mm , s brdama ktery uz nebrzdi taky jezdit nebudes ikdyz dle vyrobce nejsou na hranici opotrebeni ;-)
8. 1. 2013 08:13
Re: prima způsob
je mi jasne, ze okolo pneu je hotova veda, kedze vlastnosti pneu neovplyvnuje len opotrebenie, ale aj tvar dezenu (najma za dazda) a tvrdost zmesi + teplota.
Skor som narazal na fakt, ze v zakone sa pise (nech su dovody uz hocijake), ze 1.6mm. Ani milimeter viac ani menej. A nasi Pomahaci a Chranici nas s radostou skasiruju, ked bude dezen menej ako tato hranica bez ohladu na realnu bezpecnost premavky. Ako napr. v tvojom priklade - 2mm dezen na 10 rocnych gumach je podla mna nebezpecnejsi ako 1.5mm na trojrocnych.
7. 1. 2013 10:28
Som zvedavy...
...ako by farby tych pneumatik nastavili od vyroby. Niekde je minimum 1.6mm, inde 1mm (u letnych pneumatik). Nemyslim si, ze by si vyrobca pneumatik komplikoval zivot tym, ze by pre rozne krajiny dodaval odlisne pneumatiky...

Okrem toho napriklad opotrebovana zimna pneumatika sa este (s urcitymi obmedzeniami) da "dojazdit" ako letna. Ale asi by clovek pritom nechcel, aby mu pneumatiky "svietili" do dialky oranzovou farbou. A len tak na okraj: pneumatika sa moze stat opotrebovanou (resp. nevhodnou na pouzitie) aj bez toho aby bola ojazdena alebo poskodena. Napriklad prirodzenym starnutim gumy. Pneumatika ma po 4 rokoch uz tak degradovane vlastnosti, ze by sa mala vyradit bez ohladu na to kolko profilu na nej ostava...
Rozbalit vlákno
4
7. 1. 2013 12:09
Re: Som zvedavy...
Jakých 1,6mm, či 1mm? Běhoun by změnil barvu při ojetí na indikátory opotřebení a ty jsou na všech trzích stejné. Nápad je to výborný. Majitel snadněji pozná, že se blíží limitní opotřebení, policejním hlídkám se zefektivní kontroly a ostatní řidiči budou vědět, na koho si mají dát za deště pozor.
7. 1. 2013 13:58
Re: Som zvedavy...
No a ide prave o to, do akej vysky profilu tie indikatory umiestnis. 1mm? 1.6mm? alebo 4mm? Napad je to praveze blby...
7. 1. 2013 20:13
Re: Som zvedavy...
mna este dalsi technicky detail trapi... bude zmes homogenna alebo ako budu spajat tie dve vrsty (vnutornu farbenu a vonkajsiu ciernu)? nebude sa po nejakom opotrebeni, prudkom brzdeni, smyku oddelovat cierna vrstva od farbenej?
cize aj z tohto dovodu by som ja osobne ostal verny ciernociernym gumam.
8. 1. 2013 01:06
Re: Som zvedavy...
Přesně díky tomuto problému to není technicky proveditelné. Stačí si koupit normální boty které mají probarvenou podrážku tak, že byly vyrobeny z několika různobarevných částí - v místě, kde se barvy spojují bota vždy praskne. Takže dnes už se to řeší u bot jinak - celá podrážka je z jedné barvy gumy, ale její části jsou natřeny speciální barvou. Podobně by šel řešit tento problém - na indikátorech opotřebení by byla třeba zelená barva, která by se ojela a tím pádem zmizela a celá guma by byla černá.
7. 1. 2013 10:38
Žeby sa konečne prestalo jazdiť na slickoch?
To asi nie.
Jednou z výhod však bude, že bude na pneumatike vidieť šmatlavú geometriu.
Ale "farbičky" zvýšia predaj nových gúm. Samozrejme, keď budú všetci takéto vyrábať.
Ale to nehrozí!!!
Rozbalit vlákno
0
Avatar - šmoula nešika
7. 1. 2013 15:00
No
Aby to nebylo kontraproduktivní, už vidím tuningáře, jak řežou zatáčky s červenými pneumatikami. >:D

P.S. Neberte to jako urážku, jen jsem tím chtěl říct, že to bude pervektně ladit s lakem na třmenech/bubnech brzd
Rozbalit vlákno
0
7. 1. 2013 17:23
Farba
Aby tam pridali aj takyto farebny komponent a kazda vacsia krizovatka sa stane zazitkom https://www.youtube.com/watch?…… >:D
Rozbalit vlákno
0