reklama


6.1. 2016 Ivo Semrád

Pneumatiky Continental do terénu: Těžká práce

 

Continental Commercial Specialty Tires vyvinul dva nové typy obutí pro stavební techniku a velké užitkové automobily.

Pneumatiky Conti EM-Master E3/L3 a E4/L4 a Conti RDT-Master E4 obdržely nově vyvinutý vzorek běhounu, který činí každou z pneumatik vhodnou pro různá prostředí - od měkké, bahnité půdy po pevný terén. První pneumatiky budou k dispozici na konci letošního roku. Další rozměry a typy plášťů jsou plánovány na následující léta.

Uvedením nových pneumatik segmentu OTR Continental CST rozšiřuje portfolio speciálních pneumatik. Christian Luther, manažer produktové řady Earthmover Tires v Continental CST to komentoval: „Vzhledem k naší expanzní strategii 2025 chceme v průběhu nadcházejících let nadále rozšiřovat a optimalizovat produktovou řadu i portfolio služeb pro stavebnictví či doly.“

Pláště Conti EM-Master jsou k dispozici ve dvou provedeních pro bahnitý podklad či kameny. Typ E3/L3 dobře zvládá bahnité a měkké podloží, provedení E4/L4 směřuje k použití na šotolině či kamenech. Důvodem je rozdílný dezén obou typů pneumatik.

EM-Master E3/L3 používá běžnou hloubku vzorku a větší mezery mezi bloky dezénu než EM-Master E4/L4. Má tedy v bahnitém terénu samočisticí schopnost a výbornou trakci. Otevřená konstrukce a normální hloubka dezénu provedení E3/L3 přináší také lepší chlazení, čímž efektivně prodlužuje servisní intervaly.

Druhé provedení E4/L4 má ve srovnání EM-Master E3/L3 větší bloky dezénu s menšími mezerami a větší hloubku vzorku. Protože nové pneumatiky nabízí lepší ochranu kostry pláště a skvělou odolnost proti jeho proříznutí, minimalizují riziko defektů a prostojů. Menší rozestupy bloků dezénu rovněž přináší hladší jízdu i po pevném povrchu. Díky většímu množství pryže v běhounu zajišťuje EM-Master E4/L4 ještě delší servisní intervaly než E3/L3.

Oba typy budou k dispozici v rozměrech 23,5 R25, 26,5 R25 a 29,5 R25. Provedení E3/L3 do bahnitého terénu bude možné získat i v menším rozměru 20,5 R25. Proto jsou tyto pneumatiky použitelné na kloubových demprech, nakladačích i buldozerech.

Continental připravil pro extrémně těžká vozidla typ RDT-Master E4. Speciální konstrukce dezénu s hlubokými drážkami a širokým běhounem bez zaoblení zprostředkuje možnost velkého zatížení a odolnost proti proříznutí. Zkosené hrany a otevřená stavba ramen přináší samočisticí schopnost a vysokou stabilitu v podélném směru, což přináší lepší chování při jízdě a trakci i na nerovném terénu. RDT-Master E4 zejména pro pevné dempry bude k dispozici v rozměrech 18,0 R33, 21,0 R33, 21,0 R35 a 24,0 R35.

Continental nabízí k zajištění delší životnosti stavebního obutí automatické sledování tlaku, které se dobře osvědčuje u pneumatik pro městské autobusy. Jde o totožný systém nazvaný Contipressurecheck, který pomocí čidla namontovaného do pneumatiky sleduje nahuštění. Při předem stanovené odchylce dojde k upozornění řidiče, aby pneumatiky dofoukl. Díky samočinné kontrole tlaku vzduchu v pneumatikách je omezeno riziko havárií způsobených defektem, což přináší vyšší bezpečnost pro řidiče i vozidlo. Správný tlak také vede k nižší spotřebě paliva a prodloužení motohodinového proběhu.

Spolupracujeme s TipCars.com
 

Přidat názorDiskuse: Pneumatiky Continental do terénu: Těžká práce



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Vzpomínka na dětství. V zámku Příseka je 10 tisíc autíček Vzpomínka na dětství. V zámku Příseka je 10 tisíc autíček

Muzeum autíček, které se nachází téměř ve všech…

První generace Volva XC60 se loučí. Teď je k mání levněji První generace Volva XC60 se loučí. Teď je k mání levněji

Volvo XC60 je vůbec nejprodávanějším modelem…

 






 
Kia Stinger poprvé naživo. Jaká je korejská prémiová zadokolka? A kdy bude v prodeji?

Kia Stinger poprvé naživo. Jaká je korejská prémiová zadokolka? A kdy bude v prodeji?

Včera

Při evropské premiéře Stingeru jsme nezkoumali jen jeho krásný design, ale také se ptali, co Evropanům nabídne z hlediska techniky. Nebojte, šestiválec bude!




Blesk.cz

Na platbu kartou v menších e-shopech zapomeňte. Prý za to může Babišova EET

Na platbu kartou v menších e-shopech zapomeňte. Prý…

Řada menších tuzemských e-shopů od března, kdy pro ně začne platit elektronická evidence tržeb (EET), zruší…

Listopadovému žebříčku nejvýkonnějších strojů v Antutu dominují iPhony a Čína

Listopadovému žebříčku nejvýkonnějších strojů v…

Podzimní premiéry máme za sebou, nová generace špičkových smartphonů se dostala na trh a Antutu má dostatek dat,…

 

iSport.cz

Olympijské šampionce to v USA jezdí! Samková vyhrála kvalifikaci

Olympijské šampionce to v USA jezdí! Samková vyhrála…

Eva Samková vyhrála v americkém Solitude kvalifikaci na sobotní závod Světového poháru ve snowboardcrossu.…

Puskarčíková jako kulomet! Palba za 19 sekund, pak zkáza na sedmé hodině

Puskarčíková jako kulomet! Palba za 19 sekund, pak…

Vybílit pět černých placek a mohla si utíkat za vítězstvím. Biatlonistka Eva Puskarčíková ovšem po třech…

 

Reflex.cz

Muslimský kmen, kde o sexu rozhodují ženy. Saharští Tuaregové se vymykají pravidlům

Muslimský kmen, kde o sexu rozhodují ženy. Saharští…

Už dlouhá staletí křižují Saharu a směr cesty často nechávají na nevidomých. Spoléhají na jejich zvýšenou…

Sto dvacet let stará škola v Marijsku: krutá realita současného Ruska na poetických fotografiích

Sto dvacet let stará škola v Marijsku: krutá realita…

Marijsko (republika Marij El) leží v evropské části Ruska, přesto se zdá, že se zde čas zastavil. Do Moskvy to…

 
 
reklama