23.9. 2013 Ladislav Černý

Pneumatiky pro dálkovou dopravu: Prémiové obutí H

 

Pneumatiky Bridgestone pro dálniční dopravu zahrnují nové typy H-Steer 001 a H-Drive 001 a klasickou trojici nosných modelů Ecopia R249, M749 a R109.

Japonský výrobce rozšířil standardní portfolio pneumatik pro dálkovou dopravu o prémiové obutí pro řízenou a hnanou nápravu H-Steer a H-Drive označované symboly 001. Co je na nich výjimečného, napoví pouhý pohled na jejich štítky, z nichž u dálniční dopravy hraje největší roli valivý odpor.

Dle testu německé společnosti TÜV SÜD vykazuje řídicí a záběrová novinka nižší valivý odpor proti současné sérii Ecopia o 18,9, resp. 26,5 procenta. V reálném provozu to odpovídá úspoře paliva přibližně ve výši 4,4 procenta. Obutí pro řídicí nápravu získalo exkluzivní písmeno B za valivý odpor v evropském označení, čímž je jediná v celé nabídce obutí Bridgestone. „Béčková“ pneumatika z hlediska valivého odporu pro řízenou nápravu je skvostem v celém oboru. Typ H-Steer pro řízenou osu má ve srovnání se současnou Ecopia R249 také jiný dezén, který přinesl snížení hlučnosti až na 71 dB. Je k dostání se dvěma indexy nosnosti včetně 156/150 pro vozidla Euro 6.

Vynikající výsledek ve valivém odporu také provází plášť H-Drive 001, který získal písmeno C a proti běžným typům M749 Ecopia a M730 je o jeden i více stupínků v hodnotící abecedě úspornější.

Ecopia už tři roky

Řady úsporných pneumatik řady Ecopia byla odhalena již v roce na IAA 2010 a přinesla do segmentu dálkového transportu nové technologie ekologických směsí.

Pneumatiky Ecopia pro nákladní vozy mají menší valivý odpor o 12 % než starší dezény z nabídky japonské společnosti. To má za následek snížení spotřeby paliva. Provozovatelé přivítají skutečnost, že cíle bylo dosaženo bez kompromisů ve vysoké úrovni ostatních vlastností pneumatik. Ve zvláštní míře to platí pro kilometrový výkon, rovnoměrnost opotřebení a bezpečnost na mokru, což jsou tradičně silné stránky pneumatik japonského výrobce.

Klíčovou technologii pro výborný valivý odpor, přilnavost na mokru i hlučnost tvoří nová směs v běhounu i bočnicích. Pneumatika R249 Ecopia pro řídicí nápravy má také unikátní směs Nano-Pro Tech, která snižuje součinitel valivého odporu potlačením energetických ztrát v povrchové vrstvě směsi během rotace.

Zkoušky prokázaly, že pneumatiky Ecopia na standardní soupravě tahače s návěsem mají průměrně o 12 % menší valivý odpor v porovnání s předchozími dezény při plné hloubce dezénu.

Ecopia komplet

Úsporná řada Ecopia je tvořena pneumatikami R249 Ecopia pro vodicí nápravy a R249 EVO Ecopia s vyšší nosností pro těžší motory s technologií Euro 6, pneumatikami M749 Ecopia a Greatec M709 Ecopia pro hnací nápravy a R109 pro přívěsy a návěsy.

Řada s nízkým valivým odporem pro nákladní vozidla přináší výhody moderním vozovým parkům s vysokým podílem dálničního provozu. Pneumatiky přispějí mimořádným kilometrovým výkonem a hospodárným provozem ke snížení provozních nákladů a negativních dopadů na životní prostředí.

R249 EVO ECOPIA

  • vodicí pneumatika s vyšší nosností vyvinutá s ohledem na emisní normy Euro 5 a 6
  • technologie Waved Belt (spirálově vinutý nárazníkový pás) a Turn-in-Ply (dovnitř zahnutá kordová vrstva)
  • použití těchto technologií vyvinutých firmou Bridgestone umožňuje vyšší zatížení
  • hodnoty opotřebení jsou prokazatelně stejné jako u pneumatik se standardním indexem nosnosti.

Rozměry a zatížení

  • 315/60 R 22.5 (7,5 t/náprava)
  • 315/70 R 22,5 (8,0 t/náprava)
  • 355/50 R 22,5 (8,0 t/náprava)

R249 ECOPIA

  • vodicí pneumatika s menší spotřebou paliva
  • směs NanoPro-TechTM s nízkým valivým odporem
  • bez kompromisů v oblasti odolnosti, rovnoměrného opotřebení a výkonů na mokru
  • vytlačovače kamínků
  • dostupná jako protektor

Rozměry

  • 275/70 R 22.5
  • 295/60 R 22.5
  • 295/80 R 22.5
  • 305/70 R 22.5
  • 315/60 R 22.5
  • 315/70 R 22.5
  • 315/80 R 22.5
  • 385/55 R 22.5
  • 385/65 R 22.5

H-STEER ECOPIA

  • valivý odpor s písmenem B
  • nízký dopad na životní prostředí
  • nízký valivý odpor díky směsi NanoPro-Tech

Rozměr

  • 315/70 R 22.5

H-DRIVE ECOPIA

  • výrazný potenciál úspory paliva
  • valivý odpor i záběr na mokru
  • směs NanoPro-Tech a nízký valivý odpor

Rozměr

  • 315/70 R 22.5

M749 ECOPIA

  • záběrová pneumatika s menší spotřebou paliva
  • směs NanoPro-TechTM s nízkým valivým odporem
  • bez kompromisů v oblasti odolnosti, rovnoměrného opotřebení a výkonů na mokru
  • vynikající záběr a ovladatelnost na mokru
  • dostupná také jako protektor

Rozměry

  • 295/60 R 22.5
  • 295/80 R 22.5
  • 315/45 R 22.5
  • 315/60 R 22.5
  • 315/70 R 22.5
  • 315/80 R 22.5

GREATEC M709 ECOPIA

  • záběrová pneumatika 495/45 R 22.5 pro jednomontáž s velmi nízkým profilem, přinášející úsporu paliva
  • nová technologie energeticky úsporného dezénu zajišťující nízký valivý odpor
  • vynikající odolnost díky technologiím Waved Belt (spirálově vinutý nárazníkový pás) a Turn-in-Ply (dovnitř zahnutá kordová vrstva)
  • možnost vyššího užitečného zatížení vozidla v porovnání s dvojmontáží
  • díky maximalizaci užitečného zatížení ideální řešení také pro cisterny v regionálním provozu

R109 ECOPIA

  • nová pneumatika pro přívěsy přinášející úsporu paliva
  • směs s nízkým valivým odporem
  • nová technologie Slim Bead (tenká patka) snižující valivý odpor a hmotnost pneumatiky (jen u profilového čísla 65)
  • technologie Waved Belt (spirálově vinutý nárazníkový pás) a Turn-in-Ply (dovnitř zahnutá kordová vrstva) zajišťující vynikající odolnost (jen u profilů 55)
  • žádné kompromisy v oblasti životnosti, nerovnoměrného opotřebení nebo výkonu na mokré vozovce
  • dostupná také jako protektor

Rozměry

  • 385/55 R 22.5
  • 385/65 R 22.5

W990

  • zimní záběrová pneumatika umožňující výbornou trakci na sněhu i ledu
  • protiskluzové bloky zajišťují vynikající stabilitu a ovládání za deště
  • vynikající kilometrový výkon a odolnost proti nerovnoměrnému opotřebení
  • výborná trakce a brzdění

Rozměry

  • 295/60 R 22.5
  • 295/80 R 22.5
  • 315/70 R 22.5
  • 315/80 R 22.5

M730

  • robustní, trvanlivá pneumatika pro hnanou nápravu navržená speciálně pro vozidla s retardérem
  • směrový dezén zajišťuje vynikající trvanlivost a rovnoměrné opotřebení

Rozměry

  • 295/80 R 22.5
  • 315/70 R 22.5
  • 315/80 R 22.5

R166II

  • nízkoprofilová pneumatika 435/50 R 19.5 pro jednomontáž a použití v dálkové přepravě
  • technologie vytlačování kamínků zajišťující vysokou odolnost
  • vynikající odolnost při jízdě na dlouhé vzdálenosti na dálnicích
  • konstrukce běhounu s nízkou hlučností a inovovanými protihlukovými brankami

R164

  • širokostopá návěsová pneumatika s označením FRT pro silniční použití
  • pneumatika s označením FRT v rozměru 385/65 R 22.5

Rozměry

  • 385/65 R 22.5
  • 425/65 R 22.5
  • 445/65 R 22.5

W958

  • vodicí pneumatika do extrémního zimního počasí
  • konfigurace dezénu pro použití na mokrém povrchu a sněhu
  • výborné brzdění a záběr při jízdě do zatáček
  • vynikající kilometrový výkon a odolnost proti nerovnoměrnému opotřebení

Rozměry

  • 295/80 R 22.5
  • 315/70 R 22.5
  • 315/80 R 22.5
Spolupracujeme s TipCars.com
Erdogan vyhrožuje Evropě. Chce přehodnocení vztahů od A do Z Erdogan vyhrožuje Evropě. Chce přehodnocení vztahů od A do Z

Turecko po dubnovém referendu o změnách ústavy přehodnotí…

Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace

Oborové svazy a asociace vítají nominaci Jiřího Havlíčka…

Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad

Bývalý velvyslanec v USA a Rusku Petr Kolář nebude…

Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM

Twitteru došla trpělivost. V boji proti fake news, hoaxům…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
V Bratislavě před 35 lety vyvíjeli malou dodávku. Byl to neúspěšný projekt V Bratislavě před 35 lety vyvíjeli malou dodávku. Byl to neúspěšný projekt

Malý užitkový automobil měl mít zhruba poloviční nosnost…

Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami

V našem výběru najdete deset současných aut, u kterých se…

 






 
Gazela BMW B5 (BMW 2001): Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Gazela BMW B5: Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Včera

V první polovině 70. let vznikl na severní Moravě velmi zajímavý závodní automobil pojmenovaný Gazela. Ač jeho tvůrci vycházeli z oblíbeného kupé 110 R, technicky i tvarově šlo o něco úplně jiného.




Blesk.cz

Retro je všechno! Recenze 5 Neo Geo klasik pro Nintendo Switch

Retro je všechno! Recenze 5 Neo Geo klasik pro…

S příchodem každé nové herní konzole se hráči těší nejvíce na nové a exkluzivní tituly. Jenže i na nové mašince…

TOP 09 změnila logo. V boji o voliče jí má pomoci Schwarzenbergův motýlek

TOP 09 změnila logo. V boji o voliče jí má pomoci…

TOP 09 změnila logo, zařadila do něj motiv motýlka, jakého nosí její čestný předseda Karel Schwarzenberg.…

 

iSport.cz

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká Hlaváč v upřímné zpovědi

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká…

Se Spartou prožil bleskový konec ve čtvrtfinále play off. Kometa vyhrála 4:0, pražský hokejový kolos těžce…

Reprezentace s mladými mě nabíjí, řekl Sivok. Myslí na přesun do USA

Reprezentace s mladými mě nabíjí, řekl Sivok. Myslí…

Může se cítit jako poslední "starý" vlk mezi smečkou divochů. Tomáš Sivok zůstal v českém národním týmu i po…

 

Reflex.cz

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Stará právnická anekdota praví: Svědek všechno viděl, ale ničemu nerozumí. Soudní znalec všemu rozumí, ale nic…

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Vladimír Mišík oslavil před pár dny velkolepě sedmdesátiny, Adam Mišík bude mít letos v květnu dvacetiny. Dva…