6.10. 2013 Ladislav Černý

Pneumatiky pro dálkovou dopravu: Všechny nové

 

Michelin vyvinul novou řadu obutí pro všechny tři typy provozu v dálkové dopravě. Dostala název X Line Energy.

Do konce loňského roku mohlo dopravcům znít v uších X Energy SaverGreen, což je název francouzského obutí pro návěsové soupravy. Mimo jiné se tyto pneumatiky dostávaly na tahače, u nichž chtěli výrobci podtrhnout co nejnižší spotřebu paliva. To však Michelinu nestačilo. Loni odhalil a letos do prodeje uvedl novou řadu X Line Energy. V názvu došlo k výměně slůvka SaverGreen za Line, ale co se pod touto změnou skrývá? Výrobce slibuje díky novým materiálům zejména nižší valivý odpor a delší životnost.

Pouze v jediném rozměru

Obutí X Line Energy je dostupné v rozměrech 315/70 R 22.5 Z pro všechny pozice, 315/70 R 22.5 D pro hnací osu a 385/55 R 22.5 T na návěsy. Nová řada pneumatik Michelin má hodnotu B pro oblast valivého odporu pro tahače a dále A pro návěsy.

Pneumatiky Michelin X Line Energy nabízejí zejména spolehlivost díky speciální kostře, odolnost vůči protáčení na ráfcích a účinné brzdění na mokru.

Výrobce dále slibuje vysoký kilometrový nájezd (před prořezáním a protektorováním), pravidelné opotřebení a všestrannost umožňující použití této pneumatiky.

V porovnání s předchozí generací X Energy SaverGreen má nová řada vydržet déle. U předních pneumatik to znamená až o pětinu delší kilometrový proběh a u návěsových až o 12 procent.

Nový typ nabízí neslábnoucí výkon po dobu životnosti. Při sjetí o 60 procent zůstává stejný výkon a bezpečnost díky tomu, že se v polovině hloubky běhounu objevuje nový vzorek.

Pro low-decky

Řada X Line Energy zahrnuje také devatenácti- a sedmnáctipalcové pláště pro nízkopodlažní návěsy v mezinárodní i regionální dopravě. S označením X Line Energy T přichází vylepšení energetické účinnosti ve srovnání se stávajícími XTA 2 a XTA 2+, které má příznivý vliv na spotřebu paliva v řádu desetin litru na nápravu při ujetí 100 km. Devatenáctipalcové obutí dostává za valivý odpor písmeno B.

X Line Energy T používá novou směs pryže, díky které dosahuje velmi nízkého valivého odporu a vylepšené robustnosti i spolehlivosti. Došlo rovněž k zvětšení styčné plochy o 7 % ve srovnání s typy XTA 2 a XTA 2+.

Další lamely

Novinka pro nízkopodlažní přívěsná vozidla má přidané tři lamely, které zlepšují odvod vody. Zvětšená ramena zase snižují problémy s protáčením. Navíc pneumatika výrazně zlepšuje produktivitu, protože vydrží až o 14 % déle než předchůdci XTA 2 a 2+ Energy.

Řada X Line Energy T může být prořezána i protektorována, takže ji lze využít po čtyři provozní cykly. Pokud se aplikuje prořezání pomocí technologie Michelin Remix, obnovený dezén dodá stejný výkon jako pneumatika nová, navíc s ještě nižším valivým odporem.

X Energy SaverGreen

Předchozí generaci však zdaleka neodzvonilo, protože používá kvalitní kostru Energy Flex s gumovou směsí Energy i na nejcitlivějších místech pneumatiky. Navíc obutí u mnohých dopravců ještě čekají další životy prořezáváním a protektorováním. Většího kilometrového proběhu kostry bylo dosaženo zejména díky technologii InfiniCoil. Ta spočívá v ovinutí koruny masivním ocelovým lankem. Specifická konstrukce optimalizuje kontaktní plochu s vozovkou. Kromě stabilizace koruny se omezí strukturální deformace a rozšíří plocha pneumatiky.

X LINE ENERGY Z

  • nízký valivý odpor B
  • výborné vedení stopy

Rozměry

  • 315/70 R 22.5315/80 R 22.5

X LINE ENERGY D

  • nízký valivý odpor B
  • dobré brzdění na mokru C

Rozměry

  • 315/70 R 22.5

X LINE ENERGY T

  • minimální valivý odpor A
  • nový materiál Carbion
  • brzdění na mokru B

Rozměry

  • 385/55 R 22.5

X ENERGY SAVER GREEN PRO ŘÍZENÍ

  • nosnost osm tun na nápravu bez ohledu na rozměr
  • vyšší ochrana proti poškození
  • mimořádná úspora paliva

Rozměry

  • 315/80 R 22.5 XZ
  • 315/70 R 22.5 XF

X ENERGY XF PRO ŘÍZENÍ

  • první pneumatika řady 60 pro řídicí nápravy s nosností 7,5 tuny díky Infinicoil
  • rozměrem 315/60 R 22.5 se výkonem vyrovná pneumatice 315/70 R 22.5

ZÁBĚROVÁ ENERGY SAVER GREEN XD

  • vyšší záběrovost na mokré vozovce s malým prokluzem díky lamelám Double-Wave

Rozměry

  • 315/80 R 22.5
  • 315/70 R 22.5.

XZA2 ENERGY PRO ŘÍZENÍ

  • vyšší počet ujetých kilometrů
  • dobrá ovladatelnost a přilnavost

Rozměry

  • 315/60 R 22.5
  • 295/60 RE 22.5

ZÁBĚROVÁ XDA2+ ENERGY

  • trakce za mokra o 7 % lepší v porovnání s typem XDA 2 Energy díky vývoji dezénu vzorku
  • optimalizace vzorku ramene pro lepší odolnost vůči obrubníkům
  • vyšší počet ujetých kilometrů

Rozměry

  • 315/60 R 22.5
  • 295/60 R 22.5

X ONE MAXITRAILER

  • univerzální pneumatika pro dlouhé a střední vzdálenosti
  • díky InfiniCoil až o 50 % vyšší kilometrový proběh v porovnání s 385/65 R 22.5 XTE2
  • jediný rozměr 455/55 R 22.5 určený pro všechny výšky točny tahače, umožňuje spojit s pneumatikami 315/70, 315/60 a 295/60 R 22.5
Spolupracujeme s TipCars.com
Výrobce espézetek čeká horká valná hromada, v bývalém Neographu se bojí podpásovek Výrobce espézetek čeká horká valná hromada, v bývalém Neographu se bojí podpásovek

Spletitá kauza bývalé papírny Neograph se může ještě více…

Tillerson: Trump podporuje alianční princip Tillerson: Trump podporuje alianční princip "jeden za všechny"

Americký prezident Donald Trump podporuje pátý článek…

Senátoři brání zařazení tradiční čínské medicíny do běžného zdravotnictví Senátoři brání zařazení tradiční čínské medicíny do běžného zdravotnictví

Přes senátní výbor pro zdravotnictví a sociální politiku…

Median: Krize ovlivnila preference, ČSSD ztrácela více než ANO Median: Krize ovlivnila preference, ČSSD ztrácela více než ANO

Vládní krize, která oslabila jmenováním nového ministra…

 

Štítky Profi Pneu

 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R

Hodně nenápadně potvrdila mladoboleslavská automobilka…

Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí

Není žádným tajemstvím, že dříve slavná italská…

 






 
Převodovky: Čeká nás trojspojkový automat? A dvourychlostní zpátečka?

Převodovky: Čeká nás trojspojkový automat? A dvourychlostní zpátečka?

Dnes 18:53

V blízké budoucnosti nabídnou automobilové převodovky ještě více převodů. S jejich rostoucím počtem už dvě spojky stačit nebudou. Víte proč?




Blesk.cz

Kajínek na svobodě: Falšovali moje zdravotní záznamy! Proč?

Kajínek na svobodě: Falšovali moje zdravotní záznamy! Proč?

Jiří Kajínek je na svobodě. Jeho doživotní trest ukončila prezidentská milost a v úterý ve 13:40 opustil…

Obezita i únava: Lidé netuší, že je za tím štítná žláza. Jak to zjistila Marie?

Obezita i únava: Lidé netuší, že je za tím štítná…

Příznaky špatně fungující štítné žlázy mohou být nenápadné, podle celosvětového průzkumu téměř polovina lidí o…

 

iSport.cz

CHAT: Věří Slavii, nebo Plzni? A jaké má plány? Ptejte se Martina Vaniaka

CHAT: Věří Slavii, nebo Plzni? A jaké má plány?…

Ve Slavii ho fanoušci milovali a přezdívali ho „čaroděj“. Když se ale stal z Martina Vaniaka trenér brankářů,…

Co změní italský kouč ve Spartě: Čistka, zlepší vztahy i tvrdší tréninky

Co změní italský kouč ve Spartě: Čistka, zlepší…

Od chvíle, kdy vyšlo najevo, že si Sparta plácla s italským trenérem Andreou Stramaccionim (41), jsou všichni na…

 

Reflex.cz

Nejslavnější český kuřák Jiří Bartoška: Cigareta byla láska na první pohled

Nejslavnější český kuřák Jiří Bartoška: Cigareta…

Víte, jak to chodí v kavárnách. Někoho tam potkáte, chvíli se s ním pobavíte, pak se zas přidá někdo jiný, kdo…

Čeští fotografové: Zdeněk Thoma a osudová Asie aneb Cesta dobrodruhů do Japonska

Čeští fotografové: Zdeněk Thoma a osudová Asie aneb…

Jeho první velká cesta stopem do Japonska nebyla ani přímočará, ani lehká. Zdeňka Thomu ale definitivně…