Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Počet aut v Česku v pololetí stoupl o 116.000 na 5,275 milionu

Počet osobních aut v registru vozidel letos za pololetí vzrostl o 116.000 na 5,275 milionu. Proti konci roku 2015 se zvýšilo i stáří vozidel ze 14,3 na 14,9 roku. Vyplývá to z údajů Svazu dovozců automobilů.
Zpět na článek
10. 8. 2016 18:58
10. 8. 2016 21:38
10. 8. 2016 23:33
11. 8. 2016 00:17
11. 8. 2016 07:48
11. 8. 2016 09:54
11. 8. 2016 09:55
11. 8. 2016 10:24
11. 8. 2016 11:15
11. 8. 2016 17:53
10. 8. 2016 23:35
11. 8. 2016 00:17
11. 8. 2016 08:13
11. 8. 2016 08:45
11. 8. 2016 09:41
11. 8. 2016 10:55
11. 8. 2016 10:57
11. 8. 2016 15:23
11. 8. 2016 15:27
11. 8. 2016 21:34
12. 8. 2016 14:48
10. 8. 2016 23:37
11. 8. 2016 00:14
11. 8. 2016 07:55
11. 8. 2016 15:33
11. 8. 2016 20:08
11. 8. 2016 21:26
11. 8. 2016 07:32
11. 8. 2016 08:08
11. 8. 2016 08:19
11. 8. 2016 09:21
11. 8. 2016 12:53
11. 8. 2016 15:47
11. 8. 2016 16:21
11. 8. 2016 18:07
11. 8. 2016 20:42
11. 8. 2016 11:16
11. 8. 2016 15:32
11. 8. 2016 18:08
11. 8. 2016 20:44
12. 8. 2016 11:46
12. 8. 2016 12:04
Avatar - CHerokee
10. 8. 2016 18:58
zlatá éra
To je krásné číslo! Každý druhý u nás má auto a to včetně novorozenců. A přesto část naší společnosti bude furt brblat, nadávat na EU a nostalgicky vzpomínat na staré časy, kdy se roky čekalo v pořadníku na jedno ze 4 aut, které u nás byly k dostání. :-)
Rozbalit vlákno
68
Avatar - rohYpnol
10. 8. 2016 20:34
Re: zlatá éra
Jistě, jenže jako správný pravicový flašinet zapomínáš, že 4 z 5 aut nejsou auta, ale vraky, které na západě nikdo nechce 8-s 8-s Takže se tu dál opíjej rohlíkem, jak na tom jsme skvěle díky kapitalistickým bratrům a jak to bylo "za socíku" bídné... :no:
10. 8. 2016 21:38
Re: zlatá éra
a ty, jako spravny levicovy flasinet, sis nevsiml, ze se v cr rocne prodava okolo 200 000 novych aut a tento pocet stale roste. jestlize pro jednoduchost budeme vrakem rozumet auto od 15-ti let nahoru, tak cca 60% aut v cr je mladsich nez 15 let a tato skupina se na celkovem dopravnim vykonu podily vice nez 80-ti procenty, takze naopak, soudruhu, 4 z 5ti aut, ktere na silnicich realne potkavas, nejsou vraky.

viz. sda:
[odkaz]
Avatar - rohYpnol
10. 8. 2016 23:21
Re: zlatá éra
jistě, a proto je PRŮMĚRNÉ stáří takřka 15 let...
10. 8. 2016 23:33
Re: zlatá éra
aritmeticky prumer je skutecne takrka 15 let, ale realne na silnici potkavas z vice nez 80-ti procent auta 0-15 let. cemu na tom nerozumis?
Avatar - rohYpnol
11. 8. 2016 00:01
Re: zlatá éra
jistě, až na to, že těch tvých 80% jsou služební vozy 8-s 8-s

Neví, čemu nerozumíš ty. Obnova vozového parku v ČR je hrubě zaostalá za vyspělými zeměmi a zcela zásadní je nedostatečná obměna právě u fyzických nepodnikajících osob. :-!
11. 8. 2016 00:17
Re: zlatá éra
... a v tech sluzebnich vozech jezdi kdo? ufoni? ... ja mam jedno sluzebni a jedno soukrome vozidlo. sluzebni do osobniho uzivani. treba zivnostnici maji jenom sluzebni vozidla... ty jsi fakt mimon.
11. 8. 2016 07:48
Re: zlatá éra
V televizi teď opakují komoušskou kriminálku "Malý pitaval z velkého města". Podívej se někdy alespoň na jeden díl (pokud to vydržíš) - na záběrech tehdejší Prahy je krásně vidět, jak ubohé Československo v 80. letech bylo (vč. rozpadajících se nepanelákových činžáků a špinavých šedivých ulic) a jak "moderní" vozový park tehdy stál na ulicích našeho hlavního města! Takovouto historickou exkurzi by si občas měl dopřát každý, kdo pořád nostalgicky vzpomíná na bolševickou rezervaci nazvanou ČSSR, obehnanou ostnatým drátem, prolezlou špicly Stb a okupovanou 100 000 po zuby ozbrojených sovětských vojáků! 8-s :no:
11. 8. 2016 08:37
Re: zlatá éra
Sousede v Nemecku jsou okupovani dodnes, prehrsle syrskych doktoru a inzenyru na kazdem rohu, Merkelova ma napichnuty mobil hochy z NSA, ale ulice plne funglovek, vid? ;-)
11. 8. 2016 09:54
Re: zlatá éra
Tak jestli to náhodou nevíš, tak Německo (na rozdíl od nás) prohrálo 2. sv. válku, takže srovnávat ho z hlediska okupace cizí armádou s Československem je naprosto debilní úvaha! :-) A ano, ulice v Německu jsou skutečně "plné funglovek". Zajeď se tam někdy podívat! :-)
Avatar - Barrichello
11. 8. 2016 08:42
Re: zlatá éra
Ale jo, v 80. letech tu byl moderní park.
fiaty Uno, Fordy Sierra, Escort, Renaulty, Daweoo Racer, favority, laday samary, toyoty corolla, mercedesy a samo k tomu 120ky, dacie, moskviče, ara, nivy, uzay, volhy, 613ky,a satré káry typu renault 8, hillman minx, ford anglia, ford cortina, fiaty 127, 500, 600, mirafiori atd
11. 8. 2016 09:55
Re: zlatá éra
Aha, a kolik procent (nebo spíš promile) tehdejšího vozového pakru ty tehdy znánoví Una a Sierry činily? Jseš Bariku fakt tak blbej, nebo se tak jenom děláš? >:D >:D >:D Já si z tého doby poamatuju plné ulice prorezlých embéček a o něco lepších 105/120, Trabošů a Warburugů, Moskvičů a podobných "perel", sem tam proložené Žigulíky, Daciemi a Polskými Fiaty. A ano, pár těch západncíh vozů zde také na českých značkách jezdilo, ale ty moderní jsem v drtivé většině viděl jenom u lepších hotelů, protože s nimi přijeli západní Němci, Rakušáci a další "zápaďáci". :-)
Avatar - Barrichello
11. 8. 2016 10:01
Re: zlatá éra
Ti co na takové vozy měli, s nimi jezdili. Ředitelé, náměstci, šmelináři, veksláci, zelináři, řezníci, disidenti co dostávlai prachy ze západu, herci, umělci.
Ty ostatní měli wartas, embéčko a ladu, jako dnes mají šáde, hyudai, dacii a 10 let starou ojetinu z rajchu se stočeným tacháčem >:D >:D
11. 8. 2016 10:24
Re: zlatá éra
Hele, ty jsi fakt beznadějný případ, který nikdy nezapomene srovnávat nesrovnatelné! >:D
Avatar - Barrichello
11. 8. 2016 10:33
Re: zlatá éra
Nesrovantelný je jen fakt, že dneska je to lépe dostupné a nemusíš na to čekat fronty, nicméně autao taky hned nedostneš a na některé se čeká až 3/4 roku. A to že spousta lidí na nové nemá je taky stejný....
11. 8. 2016 11:15
Re: zlatá éra
Já vím, jseš přesvědčenej o tom, že lidi dnes žijou na v podstatě stejné úrovni, jako do r. 1989, to tady všichni víme! >:-[] No, aspoň že netvrdíš, že tehdy tady bylo vše lepší, už to je u některých jedinců pokrok! >:-[] >:-[] >:-[]
Avatar - Barrichello
11. 8. 2016 12:43
Re: zlatá éra
No tak řekněmě 30% se má lépe, 40% hůře a 30% asi tak stejně.

Počítejme hlavně s důchodci a mladými co si musí pořizovat bydlení. Kdo už barák a bnyt měl (z 80-90% postavených za totáče) tak se má samozřejmě lépe, pokud to není narkoman, gambler, ochlasta a línej vandrák.

Auta, benzín, některé potraviny (asi tak 70%) a některé služby (tak 40%) sou levnější.

Ale musíš mít kde bydlet a nepořizovat nové bydlení, nic nerekonstruovat a moc netopit a moc se nemýt a moc nechodit k doktorům. Jinak je to totiž brutál... Tam sou rozdíly od 100 do 1200% v neprospěch současné doby
>:D
Avatar - Magister
11. 8. 2016 11:26
Re: zlatá éra
Situace tehdy a dnes je nesrovnatelná. Dneska jezdí autem skoro každý. Proto jsou města přervaná, protože komanči vůbec nepočítali s tím, že by u nás průměrné rodiny měly auta. A tomu odpovídaly i počty parkovacích míst a garáží. A mimo jiné také jejich velikost.
Avatar - Barrichello
11. 8. 2016 12:46
Re: zlatá éra
Protože musí jezdit. Co budou dělat lidi na vsi?
Půlka JZD krachla, půlka továren taky, ten obecní úřad, jedna sámoška a 1-2 hospody a škola uživí 20-50 lidí.
Co ti další?

Pošty spořitelny na malých obcích taky zrušeny atd. atd.

Takže zatímco za totáče obec uživila 300 lidí (a za prací jich jezdilo třeba jen 200) , dnes 20-50. Tak těch zbejvjících 250-280 musí jezdit někam 20-100 km denně aby nepošla hladem, tak se nediv že sou plný silnice, kolony a že tu jezdí staré vergly, protože kdo má 17 čistýho a ještě musí denně najet 50-80 km, těžko si koupí novou oktávku za 600, že >:D
Avatar - CHerokee
11. 8. 2016 15:58
Re: zlatá éra
JZD byl zločin. Krádež na lidech, zničení krajiny rozoráním mezí. I proto jsou dnes povodně po dvou dnech deště. Komunisti nikdy neuměli na poli. Továrny co krachly, krachly proto, že nebyly konkurenceschopné. Ale mnohem více fabrik se dnes postavilo. Takový vývoz jako nyní jsme nikdy neměli.

Tehdy ale obec neživila lidi, ani soukromníci, živil je stát. A to je z principu špatně. A napsat, že auta jsou tu dnes proto, že lidé musí jezdit je směšné - vlaků, autobusů atp. máme dnes více. Síť je skutečně hustá. Ale lidi mají hlavně dost peněz a tak zpohodlněli a kupují si auta. To je celé a je to v pořádku. Mohlo to být mnohem dříve nebýt komunistů. V roce 1945 jsme na tom byli podstatně lépe než Německo.
11. 8. 2016 17:53
Re: zlatá éra
:yes: :yes: :yes: Jenom dodám, že při tzv. "kolektivizaci" došlo v rodinách sedláků ke spoustě rodinných tragédií, vč. sebevražd. Z lidí, kteří po celá staletí živili tento národ, bolševická lůza udělala největší zločince a vyvrchele, vyhnala je z jejich po staletí budovaných gruntů a řadu z těch naprosto nevinných lidí i zavřela. Spousta ukradených hospodářství potom byla zcela zničena a rozkradena. To, jak se komunisti zachovali k našim sedlákům je jeden z jejich nejodpornějších zločinů. :-!
Avatar - CHerokee
11. 8. 2016 20:37
Re: zlatá éra
Souhlasím a dělali to tak všude. A nejhůře na Ukrajině, kde je po válce nechali umírat hlady - odhaduje se 1 - 3 miliony lidí.
Avatar - Barrichello
11. 8. 2016 20:59
Re: zlatá éra
Zas krásný odběh od tématu, to Vám jde úplně mistrně. Vypíchnout z tématu jednu věc a tou se živit.

To že není na vesnicích práce a musí lidi jedzit za prací do měst, krásně ingorujete. Prča.

Kolektivizace drobných sedláků co měli méně jak 10 hektarů byl nesmysl, souhlasím. Bohužel 60% lidí nechtělo u těch vašich sedláků makat, protože tam dřeli bídou s nouzí, byli na poli od rána do večera a sotva měli co dát dětem jíst. Proto stáli v únoru na náměstí a chtěli, aby těm sedlákům tu půdu vzali a rozdělili mezi lidi.

To Vám evidentně zcela ušlo, že....Takový drobný detail, že.

Samozřejmě to co provedli bolešvici na diktát Moskvy v 50. letech smetlo i hodné a nevinné lidi, ale nevidím nikoho kdo by tu obhajoval 50. léta.
Avatar - Barrichello
11. 8. 2016 20:56
Re: zlatá éra
Jak dlouho trvá cesta od práce vlakem a jak dlouho autem? Srovnávejte prosím vás srovnatelné. V řadě vesnic je zastávka valku 1-2 km daleko od středu vesnice. Takže tam musíš pěšky dojít, 20 minut, jedeš 30 -40 minut vlakem do prahy třeba a pak ještě hurá na tramvaj.
A pěšky od zastávky.

suma sumárum cesta na 80 minut. autem když není provoz 40 minut

Asi tak >:D

Osobně sem to jezdil od 15-20, tak vím jak to jezdí.....
Avatar - Magister
10. 8. 2016 22:09
Re: zlatá éra
Potrefená husa zakejhala. Stačí otevřít oči. Ve vracích jsme za socíku jezdili, tak jak teď jezdí na Kubě. Protože se k novému nedalo dostat. To opravdu nejde srovnávat, pokud jsi tehdy žil. Lidi ale zapomínaj, páč byli mladší a jsou blbí.
Avatar - rohYpnol
10. 8. 2016 23:22
Re: zlatá éra
Technický stav vozového parku dřív byl mnohem lepší. Byly na to i studie :-!
10. 8. 2016 23:35
Re: zlatá éra
och, tak pamatuju za socialismu, ze beznym jevem nasich silnic byla postavajici rozbita auta s otevrenou kapotou a tatkou s rucema od oleje... hele, tohle se dneska nevidi, holt jsou ta auta celkove asi v horsim stavu, vid?!

edit: a derave kvetouci blatniky mel pro paradu kde kdo.
Avatar - rohYpnol
11. 8. 2016 00:03
Re: zlatá éra
a proto má dnes každý druhý mechanik asistenční službu nebo odtahovku, viď 8-s 8-s
Avatar - Barrichello
11. 8. 2016 08:31
Re: zlatá éra
Taková auta stála i na západě.
A že nejsou zrezlá auta dnes?

Omyl bratře plukovníku, včera sem jich viděl asi 6 - od MB ML s totálně shilými předními blatníky, po ohnilou O1, Logana se shnilými spodky dveří, Tranzita který držel strachy pohromadě, Feldu, Mondeo a PT Cruiser.
Avatar - Barrichello
11. 8. 2016 07:43
Re: zlatá éra
K novemu se nedalo dostat? Muj otec mel mezi roky 68-88 3 novy auta
11. 8. 2016 08:13
Re: zlatá éra
... jedno auto na deset let.

jasne, dalo, ale ta deformace tehdejsiho trhu je zcela zrejma, kdyz trileta ojetina stala vic nez nove auto - zcela zrejme ne kazdy se k tomu novemu autu mohl dostat. ale to je asi fuk, na minulou dobu muzou byt ruzne nazory, ale vyzdvihovat tehdejsi uroven automobilismu a dostupnosti soukrome mobility ve srovnani s dneskem - na to musi byt clovek opravdu mimoradne pako ;-)
Avatar - Barrichello
11. 8. 2016 08:29
Re: zlatá éra
Ale tak jistě, dnes sou auta mnohem dostupnější i nová co se týče platu.
I benzín je dostupnější - akorát holt musíš bydlet pod mostem nebo zdědit byt/barák po babičce.

Jinak je to přesně naopak protože družstevní kvartýr 30 000 Kč, dnes 3 000 000 Kč, státní zadarmo s nájmem 400 Kčs, dnes neexistuje a pronájem 9-16 000 kč měsíčně.
Barák 250 000 Kčs patrový s pozemkem, dnes na stejném místě stjně prostorný barák 5 800 000 - 8 000 000 Kč.

HAHAHA >:D
11. 8. 2016 08:45
Re: zlatá éra
nj, nechci se poustet do detailu bytove kultury, ale jednak bys mel ty ceny alespon korigovat o inflaci (nebo lepe pres prumerny vydelek) a pak zase jsou mista, kde ten panelakovy byt sezenes za porovnatelne penize. a znovu - vlastni byt byl za socialismu opet velmi nedostatkovy artikl (to se ruzne generace leta dusily v jednom byte, nez se dostali je "svemu" - a bralo se, co bylo). takze tohle se tezko porovnava, protoze betonova kralikarna uz uplne nefrci ;-).
Avatar - Barrichello
11. 8. 2016 09:04
Re: zlatá éra
Jasně, v Mostě a Teplicích, kde jsou barevní spoluobčané a žádná práce, takže co tam jako budeš dělat. Leda pro důchodce co prodá pražský kvartýr za 3 mega a koupí v ústí byt za mega a ze dvou mega má přilepšení k důchodu, jinak tvoje rada nepoužitelná.

Všechno sou betonové králíkárny, akorát ty nové sou z litého betonu a staré z panelů. A staré maj zděné příčky a nové sou z papundeklovýho sádrokartonu, kde když se hádaj sousedi, slyšíš to přes 4 pokoje a díky kvalitně instalovaným plovoučkám a absenci koberců je slyšet, když spadne skleněná láhev někomu v 7 patře o 3 patra dolů.

Faaaakt kvalitka.

A plastový stoupačky praskaj po 10 letech, ty komunistický želený tam vydržely 25 let.
Na chatě sem měl vodárnu z roku 1969 a měnil sem jí letos. A kdyby nezačla téct jak niagara, tak motor šlapal dodnes. Kamarád si kupoval novou v roce 2000 a už dával v roce 2012 novou.
Taky kvalita , žeee >:D
11. 8. 2016 09:41
Re: zlatá éra
hele, tohle jsou hloupe zkratky - ja mam byt v novostavbe (bytovka 41 bytu), je to zdene, lite jsou akorat stropy, mezibytove pricky jsou z akusticky izolujicich cihel, pricky v byte z normalnich cihel - a elektriku mame v medi, ne jako hlinik ve starem panelaku. take si predstav mame garaz a jeste parkovaci stani u domu. ne jako tehdy, kdy se pocitalo jedno parkovaci misto na tri vytove jednotky. obhajovat kvalitu soucasneho stavebnictvi, ale socialisticky panelak je priklad velmi odbyteho domu. k zonam jako most, apod. bych jen dodal, ze soucasne problemy se zamestnanosti maji puvod opet v dobe minule, kdy se tam umele tvoril a podporoval neperspektivni ekonomicky sektor.
11. 8. 2016 09:47
Re: zlatá éra
Krasa. Rad vidim ze se ti vede.
A to jsi koupil v hotovosti, smim-li se pozeptat?
11. 8. 2016 10:55
Re: zlatá éra
jo, pomohli nam ale rodice. dekuju, celkove musim konstatovat, ze se nam vede velice dobre.

neuvadim to ale jako priklad dostupnosti bydleni, to je samozrejme drahe, pouze to pisu jako priklad toho, ze zplostovat vystavbu na lity beton a sadrokarton je nesmysl.
11. 8. 2016 11:28
Re: zlatá éra
"jo, pomohli nam ale rodice..."
A-ha.
Avatar - Barrichello
11. 8. 2016 09:53
Re: zlatá éra
Co je neperpektivní na uhelném průmyslu? topit budeš čím?
Elektrikou ze soláru, větrníků jo >:D >:D >:D

Petrochemický průmysle je taky pořád perpektivní až až
11. 8. 2016 10:57
Re: zlatá éra
no na hnedouhelnem prumyslu v severnich cechach je neperspektivni uplne vsechno - pocinaje tim, ze je prakticky vytezeno. topit by se melo elektrikou (to jedine dava smysl v dlouhodobem horizontu), urcite ale ne ze solaru a vetrniku, coby primarniho zdroje.
Avatar - Barrichello
11. 8. 2016 11:01
Re: zlatá éra
A čím jí chceš vyrábět? Atomem? Ten chtěj někteří zcela zrušit. Pak už zbývaj jen eletrárny na uhlí a to musíš někdě těžit.
Uhlí je na severu dost, stačí prolomit limity....

Co se nepoužívá a je dotěženo zrekultivovat a využít jako koupaliště, rekerační plochy pro zábavu a oddech atd.
11. 8. 2016 15:23
Re: zlatá éra
jo, treba atomem. v tomto bode navrhuju se vratit k autum ;-)
Avatar - Barrichello
11. 8. 2016 09:58
Re: zlatá éra
Super, máš cihly.

Kdo to má ve velkým městě v nobostavbě?
Já viděl jak stavěli developeři u nás, bednění , mixy jeden za druhým a pumpy a a už to do toho prali. Litý beton, cihla ani jedna. 5 patrová králíkárna, akorát 2x širší jak panelákové dvojdomy. A s většími byty. A ceny za byt 2,5-5 mega. A jak to lidi kupovali.

Jo měd mam na chatě taky, ono hliník se začal dávat až v 70. letech, co se stavělo v 50-60 je většinou v mědi taky. A i ten hliník funguje, pokud sou silné dráty a pravidelně se dotahují zásuvky a vypínače
11. 8. 2016 15:27
Re: zlatá éra
hlinik samozrejme funguje, ale se parchant lame a velice blbe se nastavuje. ale o to uplne neslo. kvalita v dnesni dobe provadenych praci je obecne bidna, za sociku byla zcela zalostna (tedy opet je to dnes lpsi, ze? ;-) ).
Avatar - Barrichello
11. 8. 2016 20:52
Re: zlatá éra
Vždy záleží kdo to dělal. Meloucháři za totáče byli velmi šikovní. A sice nebyl materiál, ale občas místo něj zas byl jinej. Známý měl podezdívku plotu a základy sklepa z betonu na přehrady. To nejde rozbít ani zbiječkou >:D >:D
11. 8. 2016 21:34
Re: zlatá éra
... no tak melouchareni a rozkradacky jsou krasne produkty na hlavu postaveneho systemu >:-[] ... ale s tim betonem, to je jednoduche - nasi kdysi staveli svepomoci no a tata na cementu nesetril. kdyz pak po dvaceti letech (nekdy koncem devadesatych let) zavadeli plyn a prijeli nam riznout betonovy najezd ke garazi, tak tam stravili cele dopoledne a na te masince, co kraji bezny beton jak krajec chleba, museli vymenit nekolik kotoucu.
Avatar - Barrichello
12. 8. 2016 08:49
Re: zlatá éra
No vidíš, vždycky si šlo nějak postavit a nikomu ty komunistické chaty, vilky, domky, ani montované okály na hlavu nespadly. Oproti dnešní práci některých šmudlů a ukrajinců, co tam dělali doktora a tady staví nosné zdi byla ta práce často i o dost kvalitnější.

viz ta moje vodárna. Až ti vydrží nová 47 let, tak ti dám 10 táců odměny >:D
12. 8. 2016 14:48
Re: zlatá éra
ty voe, za 47 let mi bude 81, jestli vubec... kolik bude tobe, abych mel vubec duvod nejakou vodarnu kvuli 10tkc delat?? >:-[]

jinak nesrovnavam kvalitu prace svepomoci nebo melouchy, apod. ja jsem srovnaval kvalitu prace "profesionalni". tzn. panelaky, silnice tehdy a dnes.

jinak ze stareho domu staveneho svepomoci do dnesniho dne neupadla jedina kachlicka (to se cekalo na vhodne pocasi, kachlicky se namacely do vody a lepilo se cementovym mlekem do vlhke cementove omitky). dneska jsou na to lepidla, o kterych se nam tehdy nesnilo, ale dlazbu mas standardne po dvou zimach dole, protoze to delaji prasata bez jakekoliv ucty k remeslu. kdyz nam ve firme treba nekde neco vykachlickuji, tak si to obchazim, na kachlicky si pekne potukam a hned zjistim, kde je to pod kachlickou dute. tim pak oblazuju naseho firemniho spravce, ze je to odbyte apod. prakticky dopad (ze by sel a zbuzeroval dodavatele) to ale nema, coz je smutne.
Avatar - Magister
11. 8. 2016 11:28
Re: zlatá éra
Protože se k tomu uměl dostat. A mimochodem to je nějak moc?
Avatar - Barrichello
11. 8. 2016 12:57
Re: zlatá éra
Jo uměl se k tomu dostat tak, že si to koupil v Mototechně. To poslední bylo dokonce už skladem, to si odvezl hned ten den.
To druhý na to se čekalo měsíc, akorát na 1000 MB se čekalo 2 roky, ale jelikož otec byl fikanej a zapsal se do pořadníků před vojnou, vyšla na něj řada dokonce o měsíc dřív než se z vojny vrátil, tkaže auto nakonec vyzvedávala babička s nějakým známým co to odvezl domů.

Strašnej problém sehnat auto. Samozřejmě kdo byl vybíravej, musel mít takovouhle barvu a místo 120L GLS atd , tak si počkal dýl no.

Vím jak otec vyprávěl že byly skladem Renaulty 8, lidi to nechtěli protže stál asi o 8 500 Kčs víc než embéčko no. A v Motottechně stál za výlohou Hillman Minx či Ford Anglia. Žádnej tuzex.
A že na to lidi neměli?

Dneska nemá taky spousta lidí 400 000 na novou káru.
Avatar - CHerokee
11. 8. 2016 16:13
Re: zlatá éra
Ty jsi dobrý humorista. To co píšeš možná platilo koncem 80. let. Čekací doba na trabant byla i 8 let, škodovku 10 a žiguli dokonce 12 let, pokud člověk neměl konexe. Na byt se čekalo i 20 let. A stačilo nebýt v prvomájovém průvodu a nemít vlaječky a už ses propadal. Nevěš tady žádné bulíky na nos.

A barvy - barvy nebyly, protože soudruzi je neuměli vyrobit.
Avatar - Barrichello
11. 8. 2016 20:49
Re: zlatá éra
Barvy nebyly. Jako že všechny škodovky byly hnědé nebo co?
Ale jdi y, byly normálně bílé, červené, béžové, zelené atd.

Jistě, píšu že poslední auto kupoval v roce 88. Skladová 120, válelo se jich jich pravda v jedné barvě na place za motoechnou 20 ks.Fronty se stály na Favorita, na 120 už ne.

Na tu druhou v roce 1980 čekal otec měsíc.

Povídám ti že 2 roky čekal akorát na 1000MB. Na by se čekalo asi 4 roky na družstevní.
Avatar - CHerokee
12. 8. 2016 11:44
Re: zlatá éra
Barvy prakticky pro normálního smrtelníka nebyly, protože komanči neuměli vyrobit pigmenty do barev. To se nakupovalo na Západě. Proto jich bylo málo.

Co se čekaček týká - buď tlačenka, potentát a nebo jen kecáš. ;-)
Avatar - Barrichello
12. 8. 2016 12:06
Re: zlatá éra
Potentáti nejezdili šáde 120, ti měli ladu, lepší volhu, ti lepší tuzexovou simku, saaba, chryslera 180, mirafiori, fiaty 850, 127 pro manželky a dcerušky atd
Avatar - Barrichello
12. 8. 2016 12:09
Re: zlatá éra
Abych tě trošku uvedl do reality 70 a 80 let , před lety sem sepsal tento článek [odkaz]

[odkaz]

Počti si
10. 8. 2016 22:15
Re: zlatá éra
Ty ses blazen, rohaci...
Avatar - rohYpnol
10. 8. 2016 23:23
Re: zlatá éra
ne, jen nemám rád tyhle povrchní novodobé kecy o blahobytu pro horních 10 000 na dluh nás všech 8-s :-!
10. 8. 2016 23:37
Re: zlatá éra
ale jen se nedelej. nebudu ti tvrdit, ze se maji dnes vsichni lepe, to ne. ale drtiva vetsina obyvatel se ma nasobne lepe nez za socialismu. mira blahobytu je nebyvale vysoka, rozdil mezi upadajicm socialistickym ceskoslovenskem a dnesni cr je viditelny takrka na kazdem rohu. jenom slepec nebo idiot muze videt opak.
Avatar - rohYpnol
11. 8. 2016 00:05
Re: zlatá éra
a říká ti něco slovo DLUH??
11. 8. 2016 00:14
Re: zlatá éra
jo, rika. to je to, co po socialismu zbylo na infrastrukture, technologicke vyspelosti a v palicich lidi jako ty (nevycislitelne) a co budou splacet jeste dalsi generace.
Avatar - Dinar
11. 8. 2016 07:55
Re: zlatá éra
Zbytečný, pokoušet se o argumentaci, na pochopení a uznání reality ten ubohej komunistickej xindl prostě nemá.
Avatar - Magister
11. 8. 2016 11:31
Re: zlatá éra
Někteří méně úspěšní holt nostalgicky vzpomínaj na dobu, kdy neměli co komu závidět. A je to taky součást český povahy furt brblat.
11. 8. 2016 09:43
Re: zlatá éra
>:D
tik...tak...[odkaz]
Cim vetsi, tim lepsi... to tu asi neplati, vid? >:-[]
11. 8. 2016 15:33
Re: zlatá éra
no, ja jsem pro nulovy dluh. dokonce si myslim, ze je to zcela bez problemu realizovatelne.
Avatar - CHerokee
11. 8. 2016 16:14
Re: zlatá éra
To ano, ale ne s levicí u kormidla.
11. 8. 2016 20:08
Re: zlatá éra
souhlas - levici jsem nikdy nevolil, ale ta nase pseudopravice bohuzel take neni zadna vyhra...
Avatar - CHerokee
11. 8. 2016 20:39
Re: zlatá éra
To netvrdím, ale než tam mít OKD přeborníka Sobotku (Haška, Chovance) a agenta StB Bureše s ruským agentem na Hradě, to bych hned rehabilitoval ODS s TOPkou.
11. 8. 2016 21:26
Re: zlatá éra
v minulych volbach jsem volil ods, kdyz uz nic jineho, tak krysy (v teto strane) uz lod opustili.
Avatar - rohYpnol
10. 8. 2016 20:38
Drsný nárůst...
...ovšem stáří.

Znamená to jediné - velmi nezdravé české prostředí. Rodiny a běžní zaměstnanci zkrátka svojí úrovní nedosahují na nové vozy a nakupují západní vraky. Znamená to jediné - zcela nesmyslně se lijou peníze do veřejné dopravy aniž by reálně fungovala a dokázala obsloužit obyvatele :no:
Rozbalit vlákno
12
Avatar - Magister
10. 8. 2016 22:12
Re: Drsný nárůst...
Přečti si vejš statistiku, kolik se prodává novejch aut. A to je jdou ojetiny ze Západu, to je nenažranost - místo aby koupili nové menší, koupěj ojetej kombík v dieselu o 2 třídy vejš než potřebujou. A pak si nabijou často držku.
Avatar - rohYpnol
10. 8. 2016 23:25
Re: Drsný nárůst...
ano, obměna vozového parku v ČR je tristní :-!
10. 8. 2016 23:43
Re: Drsný nárůst...
v cr se prodava na osobu cca 2/3 novych aut, co v rakousku nebo nemecku. stejne aut na hlavu jako ve finsku. prodava se tady rovnez 1,5x vice aut na hlavu nez na slovensku, 2,5x vice aut na hlavu nez v polsku a treba 5x vice aut nez v rumunsku. jsme v tomto ohledu tedy na puli cesty mezi rakouskem a slovenskem, nekde na urovni finska, daleko pred ostatnimi staty tzv. byvaleho vychodniho bloku. tristni jsou akorat tvoje kecy, fakta jsou uplne jina.
Avatar - rohYpnol
11. 8. 2016 00:11
Re: Drsný nárůst...
"Česká republika loni i přes pětinový meziroční růst prodejů zaostávala v počtu registrovaných nových osobních aut na obyvatele. S 2196 prodanými vozy na 100.000 lidí jí patřilo až 17. místo v Evropě."

Že za náma bylo Rumunsko? No fakt úspěch 8-s 8-s :no:
11. 8. 2016 00:19
Re: Drsný nárůst...
17ti z 27 znamena, ze 10 zemi bylo za nama. nejen rumunsko. A vubec to neni v rozporu s cisly, ktera uvadim. ta jsou poplatna prvnimu pololeti 2016. cr je relativne velmi bohata zeme, tak se s tim konecne smir a nefnukej furt jak maly jarda.
Avatar - Barrichello
11. 8. 2016 08:44
Re: Drsný nárůst...
Krom rmunska sou chdší jak my určitě některé země Jugoslivie, taky Albánie a určitě i někdo z trojlístku Litva, Lotyšsko a Estonsko. A možná i Bulharsko.
Takže vono to takvelká hitparáda nebude, že.
11. 8. 2016 08:58
Re: Drsný nárůst...
ono je za nami v poctu novych aut na osobu take napriklad chorvatsko, portugalsko nebo recko. velmi podobne je na tom treba zminovane finsko. a celkove blize jsme tomu zapadu nez tomu vychodu. a o to tady jde.
Avatar - Magister
11. 8. 2016 11:33
Re: Drsný nárůst...
A díky za to, i když se část politiků snaží o opak.
Avatar - Barrichello
11. 8. 2016 12:51
Re: Drsný nárůst...
Řecko nebýt pomoci dávno krachlo, a že Portugalsko a Šapnělsko sou na tom ekonomicky taky dost mizerně ví každej.
finsko který mohutně spolupracovalo s Ruskem a hodně tam jezdily Lady i volhy byla taky kapitlaistická země tak napůl....
Avatar - CHerokee
11. 8. 2016 16:15
Re: Drsný nárůst...
Jo ale pořád mají větší playt jak my často. A důchody ani nemluvím. Mnoho let ty země byly hospodářsky před námi, kvůli tomu, že my jsme tu bolševickou deku strhli až v roce 89.

Finsko bylo neustále v ohrožení invaze z Ruska. Balancovali na hraně doslova mistrně.
11. 8. 2016 10:08
Re: Drsný nárůst...
Všechny mezinárodní studie potvrzují, že ČR má jednu z nejlepších sítí hromadné dopravy na světě, jak městské, tak i meziměstské. >:D
11. 8. 2016 11:24
Re: Drsný nárůst...
"ČR má jednu z nejlepších sítí hromadné dopravy na světě..." :-!
Zdroj informace by nebyl? :-O
Zajimave, ze ty nejlepsi site jsou vzdy nekde jine nez jezdim ja.
Priklad 1(zamestnani - bydliste):
vlakem + pesky = 2 hodiny jednim smerem, autem 25 minut jednim smerem.
Priklad 2: autobusem 1:15 hod, autem 45 minut
Nehlede na to, ze vlak mival zpozdeni, autobus rozvazel ochmelky z hospody.
Proste zazitek. Je to skoro asi jako v LA, kdyz nastoupis do busu, nemusis z nej v cilove stanici vystoupit, a pokud ano, jsi o par hodin starsi. :-!
10. 8. 2016 21:28
trabanty a wartburgy
... v souctu takrka 40 000 na silnicich nejsou vubec videt. za to novy superb, ktery se u nas v hrubem odhadu zatim vyskytuje v mnozstvi do 10000ks vidim dnes a denne. pointa? stare vraky se nedari sice z registru vyrazovat, ale realne v provozu prakticky nejsou a starnuti vozoveho parku se projevuje pouze na papire, nikoliv v realnem provozu.
Rozbalit vlákno
9
Avatar - Barrichello
11. 8. 2016 07:38
Re: trabanty a wartburgy
Stare vraky se vyrazuji mohutne ale 4x mohutneji se vozi ze zapadni evropy dalsi :-)
Avatar - Barrichello
11. 8. 2016 07:42
Re: trabanty a wartburgy
Zajedcsi 30 km za Prahu a tech vraku uvidis plne vesnice zahrady. A i v Praze jdou furt jeste potkat 129ky stare Lady Sierry Peugeoty 206 stara Mondea Omegy Favority Feldy atd
11. 8. 2016 08:04
Re: trabanty a wartburgy
potkat to lze, ale zas tak bezne to neni - viz. ten novy superb. a ano, ty inventarni artikly zejmena nasich duchodcu, kteri z pudy nevyhodi ani molama prolezly svetr (by se to preci mohlo jeste hodit) to je to, co nam pomaha udelat ten prumerny vek. ja jsem z jihoceskeho okresniho mesta, tedy venkovan, praha je samozrejme z hlediska vozoveho parku nekde uplne jinde. jinak co se tyce osobnich aut, tak za prvnich 7 mesicu sda uvadi, ze novych aut se u nas prodalo 150t, ojetin se dovezlo 80t, vyvezlo se 30t "ojetin", a zrusilo se 200t aut. tedy z techto dilcich udaju to vypada na plichtu, nikoliv na rust o 100t.
Avatar - Barrichello
11. 8. 2016 08:38
Re: trabanty a wartburgy
Jo nový superb vídám denně.

Ccca 35% tvoří taxíky, různá liftaga a polepeniny všelijkých doprav, rozvozů atd.
Dalších 50% jsou normální služebáky nepolepený co jzedí ve firmách a vozí se s tím ředitelé, náměstci a takoví ti střední šéfíci.

Zbytek je soukromý a těch 15 to faaakt nevytrhne.

Nemasovjěšími vozy v čr sou stále jedničkové oktávky, jedničkové fabie, felicie, letité peugeoty 206, 406, oply astra, vectra, omega, fusiony, logany, mondea 1-3 generace, passaty 3-5 generace, dvojková fabie a oktávka, letité mercedesy, rovery. Z nových maj soukromé nepodnikající osoby nejčastěji Rapidy, Fabie, Hyundaye
11. 8. 2016 09:32
Re: trabanty a wartburgy
hele, ale tato procenta se v ruznych obmenach uplatnuji na porizovana auta i na zapade, to nijak nesnizuje cisla v cr ve srovnani se zapadem, ne?

jinak tady nejde o favority, felicie nebo logany. tady jde o to, ze 80% veskerych prepravnich vykonu maji na svedomi auta mladsi 15-ti let a je jich pouze 60% z celku. a i v teto skupine jsou nejvytizenejsi ta uplne nova auta. milion nejstarsich popelnic standardne pohniva po zahradach a stodolach, v provozu jsou obvykle zcela minimalne. nejvets rozdil mezi nami a zapdem eu je tak v tom, ze tam se obvykle uplanuji pomerne vysoke silnicni dane (apod.) a tyhle stare popelnice na zahradach tam nikdo nevlastni, protoze je to draha zabava. moje znama se vratila po ctrnacti letech zivota v usa do cr. jedno z jejich primych pozorovani je, ze tu dnes jezdi nova auta a ne ty pekace jako tehdy. to je prosim vizualni dojem damy, ktera samozrejme nema ani pojeti o vyse uvedenych skutecnostech.
Avatar - Barrichello
11. 8. 2016 09:50
Re: trabanty a wartburgy
Ono se chce dívat víš, ty staré popelnice v provozu a na ulicích pořád uvidíš.....ale musíš je chtít vidět. Ty auta tam nepostávají bez hnutí, ty papíry v šupletech, polopřevody atd už zmizely, za posolední 2 roky se vyřadilo asi 280 000 aut.....

Jistě že tyhle ty letité káry nenajedou 50 000 ročně, ale jezdí. Jestli najedou ročně 3 000 nebo 15 je fuk, prostě jezdí a budou jezdit protože ty lidi na lepší nemaj nebo je auto pro ně nezajímavá investice neb maj jiné zájmy a priority.
11. 8. 2016 15:42
Re: trabanty a wartburgy
... a rikam ja snad neco jineho? na zacatku prisel rohypnol s tim, ze jsou u nas 4 z 5-ti aut stare popelnice. podlozeno daty rikam, ze v provozu je stara popelnice (tzn. 15+) pouze kazde pate auto. to je 20% a samozrejme videt jsou. ale je nesmyslne z toho delat tragedii.

auto v drtive vetsine pripadu neni investice, ale spotreba, tedy kdo nemusi, nove nekupuje. a u nas se nova auta vuci starym vpodstate nijak nezvyhodnuji. a jak spravne uvadis, maji lide obvykle jine zajmy - domy, chaty, vylety, dobre jidlo - u nas setotiz umi zit, je tu raj na svete. ;-)
Avatar - Barrichello
12. 8. 2016 08:47
Re: trabanty a wartburgy
4 z 5ti je nesmyl celkově. Pokud ovšem odečteš služebáky a dlaší auto na ičo a živnostnáky, je to tak 3 z 5.
No jinak dnesku sem statisitiku dopravy vylepšil tím, že sem do ní zapojil 16leté Alero >:D >:D >:D
12. 8. 2016 21:34
Re: trabanty a wartburgy
ja nechapu, co furt odecitas, nahore jsem uvedl cisla z sda, v realnem provozu v cr jsou 4 z 5ti aut mladsi 15-ti let. je uplne jedno, jestli to jsou sluzebaky, ico nebo ja nevim co. a ty to svou sestnacti letou popelnici ;-) nezkazis.
Avatar - fOE
11. 8. 2016 07:32
Debata
Debata zatim o nicem, tak to rozseknu: hezka titulni fotka, chvalim. :-)
Rozbalit vlákno
14
11. 8. 2016 08:08
Re: Debata
chces snad prilivat olej do ohne!? ;-)
Avatar - fOE
11. 8. 2016 08:19
Re: Debata
Ja tenhle marnej boj sam uz nekolikrat vedl. Ani po cislech o prumernem stari nemeckeho vozoveho parku se nic nezmenilo, ani po srovnani kupni sily CR vs. zapad se nic nezmenilo, ani, ani, ani... Nekterym lidem proste muzes plivnout do tvare a oni ti stejne budou tvrdit ze prsi. Takze ikdyz: "Nad lidskou blbostí se taky nedá zvítězit. Ale nikdy se nesmí přestat proti ní bojovat." tak ja to jednoduse vzdal a radeji sem pripisu neco OT, nez se zapojit do tech vlaken nahore. :-)
11. 8. 2016 09:21
Re: Debata
no tak to mas pravdu... ja mam dovolenou, obcas si tu neco postnu, bojem bych to nenazval, je mi relativne jedno, kolik lidi s mymi ruznymi nazory na ruzna temata souhlasi nebo nesouhlasi... takova odreagovavacka. ale tady dnes je videt, co tu v cr mame neosoudruhu ;-).
Avatar - Barrichello
11. 8. 2016 12:53
Re: Debata
Neo soudruzi sedí v Bruselu.
A rozkazují, omezují, regulují víc jak ti z RVHP >:D

tohle se nesmí jmenovat takhle, tohohle smíte pěstovat jen tolik, uprchlíky musíte přijmout, támhle to se může, tohle ne.....blabla bla.

Nepřipomíná ti to Moskvu? >:D
Avatar - CHerokee
11. 8. 2016 16:21
Re: Debata
Tož to toho moc o RVHP nevíš. RVHP sloužila jen a jen Moskvě. Omezila obchod se Západem, připoutala naši měnu k rublu, odmítli naše tradiční výrobky a my museli předělat spotřební průmysl na těžký a strojírenský. O veškeré know how jsme se v rámci RVHP museli podělit zadarmo. Stali jsme se věřiteli většiny států v RVHP. O vydolovaných uranových dolech na úkor zdraví našich lidí ani nemusím mluvit.

Tedy přesně pravý opak EU. Ostatní státy z EU do nás investovaly, postavily zde mnohé továrny. Zvedly nám zaměstnanost. Otevřely se nám trhy. A ještě k nám putují know how a četné dotace, abychom Západ doháněli.
11. 8. 2016 18:07
Re: Debata
Zlatá slova, RVHP nás stáhla někam na úroveň Balkánu, a ani skoro 30 let porevolučního rozvoje ještě nestačilo, abychom se z toho plně vyhrabali. Ale zdejším rudejm palicím stejně nic nevysvětlíš. Ty ti budou tvrdit klidně i to, že Varšavská smlouva byla v bleděmodrém totéž, co NATO! >:D
Avatar - CHerokee
11. 8. 2016 20:42
Re: Debata
Jo jo a teď mají novou hlášku, že EU jsou bolševici. Přitom jestli u nás do něčeho krom Ameriky komanči rýpou, tak právě do EU >:D
11. 8. 2016 11:16
Re: Debata
Naprostý souhlas! :-)
Avatar - Barrichello
11. 8. 2016 15:32
Re: Debata
[odkaz]

Čti milý chlapče, čti.

Aby ses nesmál, že si sověti koupili do AMO 3 packardy, dva fordy a dva cadilalcy, rozebrali, prozkoumali a postavili ZIL.

Ono slovutní japonci to o 60 let později dělaj pořád. Blbý co >:D >:D >:D
budeš psát pod články o Hondě že je to okopírované Ferrari?

A Honda není jediná kdo to takhle dělá...
11. 8. 2016 18:08
Re: Debata
Jako vždy ubohá demagogie a účelové srovnávání nesrovnatelného, ale u tebe už mě to ani nepřekvapuje! :-)
Avatar - Barrichello
11. 8. 2016 20:44
Re: Debata
Nikoliv. Je to na 100% to samé. Žádný ZIL nikdy nebyl 1:1 kopie žádného amerického auta. Pouze byla inspirace designem a výrobními postupy, stejně jako u té Hondy a stejně tak to dělá kde kdo další.

Jen ty máš odlišné měřítko pro rusáky a pro ty ostatní, v tom je celé gro. >:D
Avatar - CHerokee
12. 8. 2016 11:46
Re: Debata
Neměli nic vlastního, tak kopírovali. I ta Lada se za 30 let nezměnila a přitom to byl Fiat.
Avatar - Barrichello
12. 8. 2016 12:04
Re: Debata
Ne?
Hranaté měli jiné motry, jiné blatníky, světla, jiný interiér než fiaty, nárazníky, masky, kapoty, byl z toho i pikap či verze por milice s wankelem. To sem jako fait faakt neviděl čéče >:D
Jinak to byla ofiko zakoupená lincence na původní fiat, žádná krádež.Další lincence byly od Forda (Gaz) a od Buicku (ZIS, ZIL)
6. 9. 2016 23:40
wow to je dost
No tak pres 5 mega to uz je solidni cislo, kdyz kazde druhe miminoa nemohouci duchodce ma statisticky jedno auto >:D to stari 15 roku je si myslim jeste v pohode. Mame doma Hondu civic kterej bude pristi rok 20 a jezdi uplne v pohode, lip nez kdovi ktery novy auto :-!
Rozbalit vlákno
0