Rozvoj různých elektronických asistentů má skutečně vliv na bezpečnost provozu. Vyplývá to alespoň ze statistik britského Spolku automobilových výrobců a prodejců.
Před dvěma týdny jsem přesednul z Favorita 135Le do Ofce F kombajnu F 2.0i (oba maj profily na moje.auto.cz kdyby se někdo zajímal). A musím říct, ESP je zlo!
Zatímco jsem 3 roky jezdil s Favoritem zima nezima, tak jsem neměl s autem problém. Jo, dvakrát jsem šmejra dostal. Jednou to bylo protože jsem jel jak pra.se na vyfrézovaný mokrý silnici a podruhý protože jezeďáci jsou prasátka a v zatáčce mi ujela na vrstvě bahna prd.el do příkopa. Obě situace jsem vybral - na frézce se mi povedlo velmi jednoduše fakana stabilizovat. V zatáčce jsem hodil opačnej rejd a naštěstí přední kola zabraly o kus krajnice, kde nebylo bahno a favorit se zase zpátky vyšvih na silnici a já mohl pokračovat.
Svojí druhou dálkovou co jsem jel s oktávou z Brna dom jsem jel když byla trochu břečka a ve vesnicích namrzlo. No a najednou mi auto začlo ucukávat. Nejdřív jsem se lek že se něco stalo s agregátem, nebo že by snad servo blblo po tom jak jsem měnil olej. A pak to začalo - 2x mě oktávka chtěla nacpat do příkopa, měl jsem co dělat abych jí v tom zabránil. Pak jedu v zatáčce, cuk, a najednou jsem v protisměru a proti mně autobus. Já celej posr.anej kroutím volantem doprava a to auto se ještě bránilo!
No od tej doby ESP vypínám a musím říct, že to auto se řídí o dost líp když je namrzlo, hlavně je ovladatelnější a nechá se předpovídat co udělá. :-)
Já jsem tady řidič a auto se se mnou nebude hádat! :-!
Tak kdy začnou propouštět ty zbytečný policajty? Mohli by jít dělat do továren na elektronický pomocníky a bezpečnosti na silnicích by prospeli mnohem víc