I kdyby všechno co zde píšeš, leckdy ne až úplně objektivně, byla pravda, je to jedno.
Podstatné pro prodeje toho či onoho pohonu je - konkrétně v případě Evropy - náročnost technických řešení na splňování předepsaných emisních limitů a od toho se odvíjející cena produktu a v druhé řadě aktuální cena paliva. Výrobci se tlaku předpisů přizpůsobují a v nabídkách jsou modely, o které zákazníci zase až tak moc nestojí, ale co mají dělat, když už nechtějí jezdit ve staré káře.
Nejsem vůl, uřízli mi jen žlučník. Samozřejmě, některé staré motory jsou tragické - zejména ty staré francouzské diesely, ale to je na silnici spíš výjimka, než pravidlo. A jediný správný postup je sebrat jim techničák a až projdou STK, ať jim ho vrátí. Když nesplní STK, mají smůlu. To ostatně platí pro všechny auta. I pro ty komůrkové diesely, na které firma Avia koupila kdysi licenci od dceřinné rendlíkovské firmy.
Nejsou náhodou aktuální diesely zase čistší než benzíny?
..... vyšlo celkem dost článků že diesely plnící aktuální normy jsou čistší než benziňáky..... pekelné NOx někde na úplném minimu, CO2 (logicky) taky nižší.... sám jsem myslel že diesela už nikdy nekoupím, ale možná se ukáže že to je pořád dobrá volba.... (pro auto na dlouhé štreky, do města s tím smrdět moc nebudu, na to máme ve firmě auta na CNG....)
Re: Nejsou náhodou aktuální diesely zase čistší než benzíny?
Myslíš protože nafta je tuplovaně zvýhodněná = a proto se v Evropě dostala i do malejch městskejch aut = i když v reálu při rovnejch podmínkách má smysl tak od velkýho Range Roveru? >:-[]
Plus v autech který drtěj kilometry = takže nějakej Ečkovej taxík je ok. I když [odkaz] :yes::-)
Josef (on) 09/02/2019 at 16:51
Protože je na diesely špatná reklama a lidi jsou ovce.To všechno je proto aby se uměle vytvářela práce, automobilky chrlí miliony nekvalitních aut , aby se nám po pár letech rozpadla pod rukama a náš opravář nám řekl:TO UŽ NEMÁ CENU OPRAVOVAT KUPTE SI NOVÉ !!!! Myslím že většina nás tuhle větu zná, o emise tu vůbec nejde pokud by si úředník došlápl na zaoceánské lodě tak jsme v pohodě.Začíná to stát všechno za nic, všechno je umělé auto už skoro neřídíme a ani nic necítíme když ho řídíme.Problém je v tom že nejsme jednotní a neumíme úředníka vyhodit když plácá blbosti a nahradit ho jiným.\Dokáže si vůbec někdo představit že za pár let budou téměř všechna auta elektrická, jak to dopadne s el.sítí a kde vezmou nabíječky lidi z paneláků?Dokáže si někdo představit že plán je takový: AŽ BUDOU VŠECHNA AUTA JEZDIT NA ELEKTRIKU TAK JÍ TAK ZDRAŽÍME ŽE LIDI BUDOU MÍT STEJNĚ SMŮLU A BUDOU JÍ MUSET ZAPLATIT !!!!Tak že pak nás ten kilometr vyjde dráž než s naftovým nebo benzínovým autem teď.\To jsme všichni tak slepí a nikdo tohle nevidí???????
Treba pockat na rok 2020 ked vstupia do platnosti prisnejsie normy na CO2 a potom budu benziny tahat za kratsi koniec. Automobilky, ktore budu mat v ponuke prevahu benzinov sa nedoplatia na pokutach. :-!