Podívejte se, jak drsně Škoda testovala první Fabii. Poničená karoserie byla na denním pořádku
Kompaktní Škoda Fabia na domácím trhu dodnes patří mezi nejoblíbenější auta. Dařilo se všem generacím, ta aktuálně třetí si v loňském roce dokonce vyšlápla na Octavii a jednou se stala nejžádanějším automobilem měsíce. V roce letošním pak nastal ideální čas na omlazovací proceduru, která přináší drobné inovace a retuše.
Vraťme se ale zpátky v čase do doby, kdy vznikala Fabia první generace. Nástupce Felicie v provedení hatchback se ukázal světu na frankfurtském autosalonu v roce 1999, o rok později přijelo praktičtější kombi a trojici provedení uzavřel s odstupem času vysmívaný sedan. I když poslední kousek úvodní generace vznikl před dlouhými 11 lety, dodnes jich na silnici potkáte nespočet. Fabia je zkrátka českým fenoménem.
Roku 2000 získala Fabia v crashtestech Euro NCAP čtyři hvězdičky. Na bezpečnosti a kvalitě auta si mladoboleslavští dávali hodně záležet, jak dokládá přiložené video z testování předsériových kousků. Pomačkaná karoserie a poškozená technika, to vše bylo na denním pořádku, auta se nikterak nešetřila. Jen připomeňme, že se základním motorem o výkonu 37 kilowattů startoval ceník Fabie před téměř dvaceti lety na částce čtvrt milionu korun.