Podívejte se na Aston Martin 5.2 V12 Twin Turbo rozebraný do posledního šroubku!
Aston Martin představil motor 5.2 V12 Twin Turbo spolu s novou generací svých GT v podobě modelu DB11 začátkem loňského roku a v blízké budoucnosti jej hodlá využít u několika nových modelů.
Nyní ovšem zveřejnil snímek, který představuje tento dvanáctiválec v netradiční podobě a to rozložený na jednotlivé komponenty. Snímek pak doplňuje informace, že motor je složen z 1667 součástek a jeden jediný exemplář této pohonné jednotky je v závodě v Kolíně nad Rýnem ručně sestavován 20 hodin.
Pro pořádek dodejme, že motor Aston Martin 5.2 V12 Twin Turbo má objem 5204 cm3 a je prvním sériově vyráběnou pohonnou jednotkou své značky s přeplňováním dvojicí turbodmychadel.
Dvanáctiválec je ve své aktuální podobě naladěn na výkon 447 kW při 6500 otáčkách za minutu a točivý moment 700 N.m, který je dostupný už od 1500 otáček za minutu a prostřednictvím osmistupňové automatické převodovky ZF roztáčí kola zadní nápravy.
Aston Martin DB11 s tímto motorem, který jej činí nejvýkonnějším DB v historii značky, zrychlí z 0-100 km/h za 3,9 sekundy a jede nejvyšší rychlostí 322 km/h.
Do vývoje samozřejmě promluvila snaha o snížení spotřeby paliva a emisí, proto jednotka dostala vedle dvojice turbodmychadel variabilní časování ventilů, stop-start nebo systém vypínání válců. Výsledkem má být kombinovaná spotřeba kolem 11,3 l/100 km, přesná hodnota teprve bude odhalena.