Podle šéfa AMG je budoucnost v hybridech a ne v dieselech
Celosvětový tlak na snižování spotřeby paliva a emisí škodlivých výfukových plynů je neúprosný a týká se samozřejmě i výrobců výkonných automobilů. Šéf AMG Ola Källenius se již několikrát nechal slyšet, že jeho značka se narozdíl od BMW a Audi nehodlá vydat cestou ostrých modelů s turbodiesely, ale bude se věnovat vývoji hybridních vozů.
O poměrně blízké budoucnosti se Ola Källenius naposledy rozpovídal v rozhovoru pro Edmunds. Zde zopakoval svůj názor na vznětové agregáty, které neumí nabídnout podobně agresivní vlastnosti a čistotu zvukového projevu jako benzinový motor.
Právě proto se hodlá AMG i nadále věnovat výhradně modelům se zážehovými pohonnými jednotkami, které mají v nabídce doplňovat modely s hybridním systémem podobně jako například u japonské značky Infiniti.
Ola Källenius v souvislosti s představením prvního hybridního modelu AMG uvedl, že k němu dojde jakmile na něj bude trh připraven. Podle dřívějších neoficiálních informací má první hybridní vůz od AMG debutovat v průběhu příštích pěti let. Očekává se rovněž, že v hybridní verzí dorazí nová generace třídy C, která se má začít prodávat na přelomu let 2013 a 2014.
Při vývoji hybridního AMG mají být využity zkušenosti z vývoje elektrického supersportu SLS AMG Electric Drive. Použity by mohly být například stejné lithium-iontové baterie, které byly vyvinuty ve spolupráci s továrním týmem Mercedes AMG Petronas F1 a které jsou poměrně lehké.
Narozdíl od dieselů se divize AMG rozhodně nebrání pohonu všech kol, což do jisté míry souvisí i se snahou o zvýšení prodejních čísel, kdy je cílem 30 000 prodaných vozů ročně. K tomuto číslu má AMG pomoci i rozšíření nabídky modelů s pohonem všech kol. Toto řešení pomůže v přenesení masivního točivého momentu na silnice.
Ola Källenius kromě vývoje hybridních modelů a pohonu všech kol zmínil i aktuální zážehové motory a jejich blízkou budoucnost. Nejprve připomenul přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec modelů A 45 AMG a CLA 45 AMG, který disponuje výkonem 360 koní (265 kW) a uvedl, že je to podle něj v současnosti vrchol možností motoru této kategorie pro sériovou výrobu.
Zároveň Källenius prozradil, že AMG bude upravovat alespoň tři kompaktní Mercedesy. Již představený hatchback a sedan tedy s největší pravděpodobností doplní připravovaný crossover GLA 45 AMG, který s nimi bude sdílet techniku.
Na druhém konci nabídky AMG mají i nadále figurovat vidlicové dvanáctiválce, které stále vyžaduje řada zákazníků. Kompletně přepracovaný šestilitrový dvanáctiválec vybavený systém start-stop a disponující točivým momentem 1000 N.m již v současnosti splňuje emisní normu Euro 6 a má před sebou minimálně pět až šest let na trhu.