Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Podle šéfa AMG je budoucnost v hybridech a ne v dieselech

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (52)
Slavná divize Mercedesu-Benz stále odmítá jít podobnou cestou jako její nejbližší konkurenti a namísto vývoje ostrých modelů spalujících naftu se chce věnovat hybridům.

Celosvětový tlak na snižování spotřeby paliva a emisí škodlivých výfukových plynů je neúprosný a týká se samozřejmě i výrobců výkonných automobilů. Šéf AMG Ola Källenius se již několikrát nechal slyšet, že jeho značka se narozdíl od BMW a Audi nehodlá vydat cestou ostrých modelů s turbodiesely, ale bude se věnovat vývoji hybridních vozů.

O poměrně blízké budoucnosti se Ola Källenius naposledy rozpovídal v rozhovoru pro Edmunds. Zde zopakoval svůj názor na vznětové agregáty, které neumí nabídnout podobně agresivní vlastnosti a čistotu zvukového projevu jako benzinový motor.

Právě proto se hodlá AMG i nadále věnovat výhradně modelům se zážehovými pohonnými jednotkami, které mají v nabídce doplňovat modely s hybridním systémem podobně jako například u japonské značky Infiniti.

Ola Källenius v souvislosti s představením prvního hybridního modelu AMG uvedl, že k němu dojde jakmile na něj bude trh připraven. Podle dřívějších neoficiálních informací má první hybridní vůz od AMG debutovat v průběhu příštích pěti let. Očekává se rovněž, že v hybridní verzí dorazí nová generace třídy C, která se má začít prodávat na přelomu let 2013 a 2014.

Při vývoji hybridního AMG mají být využity zkušenosti z vývoje elektrického supersportu SLS AMG Electric Drive. Použity by mohly být například stejné lithium-iontové baterie, které byly vyvinuty ve spolupráci s továrním týmem Mercedes AMG Petronas F1 a které jsou poměrně lehké.

Narozdíl od dieselů se divize AMG rozhodně nebrání pohonu všech kol, což do jisté míry souvisí i se snahou o zvýšení prodejních čísel, kdy je cílem 30 000 prodaných vozů ročně. K tomuto číslu má AMG pomoci i rozšíření nabídky modelů s pohonem všech kol. Toto řešení pomůže v přenesení masivního točivého momentu na silnice.

Ola Källenius kromě vývoje hybridních modelů a pohonu všech kol zmínil i aktuální zážehové motory a jejich blízkou budoucnost. Nejprve připomenul přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec modelů A 45 AMG a CLA 45 AMG, který disponuje výkonem 360 koní (265 kW) a uvedl, že je to podle něj v současnosti vrchol možností motoru této kategorie pro sériovou výrobu.

Zároveň Källenius prozradil, že AMG bude upravovat alespoň tři kompaktní Mercedesy. Již představený hatchback a sedan tedy s největší pravděpodobností doplní připravovaný crossover GLA 45 AMG, který s nimi bude sdílet techniku.

Na druhém konci nabídky AMG mají i nadále figurovat vidlicové dvanáctiválce, které stále vyžaduje řada zákazníků. Kompletně přepracovaný šestilitrový dvanáctiválec vybavený systém start-stop a disponující točivým momentem 1000 N.m již v současnosti splňuje emisní normu Euro 6 a má před sebou minimálně pět až šest let na trhu.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (52)
13. 4. 2013 13:33
Re: Utopie
Hele Ivoši55 ve spoustě věcech by se dalo souhlasit (spotřeba závislá na jízdním stylu atd.).

Ale nechápu ''velkej zdroj příjmu peněz''. Myslíš, jako že ekologové dostávají nějaký peníze když si koupíš Michelin Energy Saver??
To fakt nechápu. Píšeš, že je to jasný snad každýmu. Tak to zkus objasnit mně.

Dík a čau

PS Jasný je podle mě jenom to, že za každej litr benzínu zaplatíš ropnejm gigantům a samozřejmě státu.

PPS Když jsem dojížděl do Německa do práce, tak jesm vyprodukoval asi 2 tuny!!! CO2 měsíčně. To už taky stojí za zamyšlení..
Avatar - Deathstar
13. 4. 2013 10:11
Re: Utopie
Kdo chce jezdit do práce levnějš,nepotřebuje k tomu eko-berličky.Stačí auto s normálním výkonem,s manuálem,nejezdit jak blázen,nezávodit s TDi pod kapotou a soustředit se na jízdu a nemít zapnuto milion elektrických pi.ovin v autě.Pak se dá jet za naprosto normální,nízkou spotřebu jak s benzínem tak s dieslem.Jenže to hodně lidí tady nechápe.Vždyť nová M5 nebo E63AMG žerou při klidný jízdě 9.5 a to jsou osmiválce s turbama proboha.....Tak ať mi nikdo netvrdí že se nedá s 1.2TSI jen za 5.5 a s 2.0 TDI za 5 litrů na 100...Stačí jen umět ekonomicky jezdit a nepotřebuju start-stopy,poradce při řazení,klouzající ekogumy a podobný eko-berličky.A že ekologie je hlavně velkej zdroj přijmu peněz z omezení a sankcí je jasný dneska snad už každýmu.Takže pokud chcete jezdit do práce levnějš,kupte si malé ,slabší,lehké auto,např Dacii Logan a hned uvidíte jak to pujde.Jenže Logan už většinou zájemci o nízkou spotřebu nevoní radši by Oktávku RS,nebo BMW s třílitrem co by žraly 3l na sto.....to je pak utopie.....A k tomu V12,člověk vždycky chtěl mít technicky to nelepší a snažil se zdokonalovat.Kdysi znamenal takovýhle motor technologický pokrok a důvod k chloubě.Dnes,aby se automobilka za V12 styděla a vyhazovala prachy oknem za vymýšlení úspor pro V12,která stejně sežere 15l,protože ten kdo na to má tomu je ekologie u zadního otvoru a tak to má být.Doufám že Mercedes udrží V12 ve svých autech v provozu co nejdéle a dá tak pěknou facku všem ekoblbečkům a přechytralým expertům na ekologii.Howgh:)
12. 4. 2013 23:31
Re: Utopie
A co když je budoucnost v hromadné dopravě? :-)
Ve vláčcích nebo vznášedlech?

Jinak slyším poprvé, že ''ekoteroristé'' jsou bohatí. A když tak to není tím, že by jim z jejich aktivity plynuly peníze.
Pokud vím tak bohatí jsou především majitelé ropných polí a naftařské giganty.
Ale asi to vidíš jinak..

Jinak jsem rád, že víš, proč by měli automobilky zaměstnávat špičkové techniky: ''aby vymýšleli nejjednodušší a nejvýkonnější řešení s co nejdelší životností'' Líp bych to nenapsal ;-)

A ještě poslední: trochu si tu protiřečíš.
Na jednu stranu chceš, aby byla auta jako dřív, ale na druhou stranu chceš pokrok.
Takže si budeš muset asi vybrat :-)

A s těmi stabilními limity, jaké bys zvolil? EU4? Aby diesely mohli ještě pěkně čoudit jako legendární TDI bez filtru?

PS Je mi úplně jedno jestli se budou dál dělat V12. Stejně si žádný nekoupím. A nebudu litovat toho kdo si ho zrovna chtěl koupit a nemůže >:D
Takže třeba mě zelený technologie zajímají hlavně proto, abych jezdil do práce levnějš..
12. 4. 2013 23:08
Re: Budoucnost
Hele Jossalito, jestli ti připadá zbytečné reagovat, tak nereaguj :-)
Nikdo tě nenutí, do týhle diskuze jsi se zapojil sám. A teď nějak couváš..
Podle tebe je asi VW sice kvalitní ale nespolehlivý (nebo průměr..).

Takže z toho všeho co tady bylo napsáno zase vyplývá, že Golf je lepší v neměřitelných nedůležitých věcech :-)

Zkus poslat nějaký odkaz v čem je opravdu Golf špička ;-)
12. 4. 2013 22:29
Re: Krok správným směrem
Samozřejmě, že si rozumíme. Šlo mi jen o to, že rozdíl není na motoru. Z hlediska spotřeby a dynamiky v přímce je celkem jedno, kde je hmota navíc, důležité je, že máš těžší auto. Ať už jde o silnější spojku, převodovku a další díly, které jsou v autě s naftovým motorem jiné. Což mě přivádí k jedné z výhod HSD - převodovka realizovaná jedním planetovým převodem. Z hlediska hmotnosti je to vlastně jako by to auto vůbec převodovku nemělo.

Pokud se chceš pobavit, podívej se na 535i, 535d a ActiveHybrid 5 :-)