Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Podle šéfa AMG je budoucnost v hybridech a ne v dieselech

Slavná divize Mercedesu-Benz stále odmítá jít podobnou cestou jako její nejbližší konkurenti a namísto vývoje ostrých modelů spalujících naftu se chce věnovat hybridům.
Zpět na článek
11. 4. 2013 16:49
12. 4. 2013 15:31
12. 4. 2013 15:42
12. 4. 2013 20:19
11. 4. 2013 16:57
11. 4. 2013 17:12
11. 4. 2013 17:21
11. 4. 2013 18:42
11. 4. 2013 20:13
11. 4. 2013 21:31
11. 4. 2013 21:47
11. 4. 2013 21:37
11. 4. 2013 21:59
12. 4. 2013 23:08
12. 4. 2013 08:53
12. 4. 2013 23:31
13. 4. 2013 10:11
13. 4. 2013 13:33
11. 4. 2013 16:49
Drzim palce
Toz to me potesilo, aspon nekdo zkousi jit i nedieselovou cestou. Hybrid muze byt zajimavym zpusobem jak napr. pridat pohon 4x4, a pritom snizit spotrebu.
Rozbalit vlákno
6
11. 4. 2013 18:14
Re: Drzim palce
Marcedes si velice dobře našlápnul již před pár roky, když ostatní kulatili a kulatili, kdy na místo toho MB přidal na kastli nějaké ty ostré hrany a ejhle povedlo se.
Srovnejte Mercedes a Audi. Audi vyrábí v dnešní době naprosto nudné modely se stále stejnou maskou již 8 let a jejich kulaté auta strácí postupem času čím dál více elánu.
Uvidíme jak se bude dařit MB v tomto směru. Každopádně já MB fandím a doufám, že i za pár let budem potkávat na silnicích opravdová auta s opravdovým motorem narozdíl od konkurenčních jako by prestižních pleček se sekačkovýma nízkoobshovýma motorama TSI. :-)
Avatar - CHerokee
11. 4. 2013 19:06
Re: Drzim palce
Taky MB fandím. Audi je jistě kvalitní, ale na mě moc technicistní a chladné.
12. 4. 2013 14:56
Re: Drzim palce
Znizit spotrebu? Nuz pozri, nie je problem urobit taky meraci cyklus, v ktorom sa ta spotreba naozaj znizi. Ale potom vyjdes s hybridom na dialnicu, nastavis 130, a nestacis sa cudovat, kam sa spotreba vysplhala...
12. 4. 2013 15:31
Re: Drzim palce
Tak dálnice není zrovna místo, pro které je hybrid určen (na staveniště si taky koupím tatrovku a ne ferrari - chce to adekvátní volbu požadavkům), v budoucnu se to ale bude patrně s dalším vývojem pomalu zlepšovat. Nevím, proč tu taháš dálnici. Pokud si někdo koupí třeba Yarise v hybridu a bude s tím lítat po dálnicích, tak je to prostě pako, protože si koupil auto, které naprosto neodpovídá svému účelu. Když si to auto koupí na popojížděčky ve městě, tak tímtéž autem udělá mnohem lépe. Nemůžeš odsuzovat hybridy za ne až tak dobré výsledky na dálnici, když to nejsou auta určená pro dálnici (alespoň ne dnes). Formuli 1 také neodsoudíš za malý kufr, protože to auto není k nějakému převážení nákladu určené.

Praxe ukazuje, že ani spotřeba na dálnici není u hybridů nějak vysoká, spíše jen není o moc lepší. Šlo mi ale o to 4x4. Zatímco u benzinových a naftových aut přidání pohonu 4x4 zvýší hmotnost a spotřebu, totéž u hybridu funguje v podstatě naopak. Když přidám hybridní pohon (na jinou nápravu, než pohání motor spalovací, např. jako u Peugeotu 508 RHX), tak sice hmotnost zvyšuju, ale spotřebu jako u každého hybridního auta snižuju proti výchozímu stavu.

Jinak řečeno, dejme tomu, že mám auto s předním pohonem a spotřebou 6 litrů na 100km. Když tam dám mechanický 4x4 pohon, vzroste hmotnost a spotřeba řekněme někam k 6,5-7 litrům. Když 4x4 pohon vyřeším hybridně, tak sice také vzroste hmotnost (dokonce o trochu více), ale naopak spotřeba mi klesne někam k 4,5-5 litrům. A najednou je tu dvakrát to samé auto, dvakrát s tím stejným spalovacím motorem, vždy s pohonem na čtyři kola, ale rozdílem 2 litrů spotřeby.
12. 4. 2013 15:42
Re: Drzim palce
......ale i s rozdílem vyšší hmotnosti a jistě i ceny.
12. 4. 2013 20:19
Re: Drzim palce
No, ty rozdíly tam nejsou tak velké, jak by se mohlo zdát. Např. příplatek za hybrid u Toyoty 80-90 tisíc, příplatek za 4x4 např. u VW Passat je 60 tisíc, u Mercedesu C 47-95 tisíc, u BMW 3 48-52 tisíc. Tedy hybridní 4x4 by bylo dražší zhruba o 30 tisíc než "hardwarové" 4x4 (tedy asi o třetinu).

Hmotnost. Hybridní Auris je těžší o 105-125 kilogramů, 4x4 Passat je těžší o 96-124 kilogramů, tady tedy bez výraznějšího rozdílu hmotnosti. U BMW je xDrive těžší o 70 kilo, 4Matic u Mercedesu pak o 60 kilo, takže tady proti těm dvěma je pak hybrid opravdu o něco těžší (zhruba o 45 kg). Na druhou stranu, znatelně nižší spotřeba. Tím ale neříkám, že hybrid je hypersuperřešení, jen není zas tak mimo, jak se může zdát na první pohled.
Avatar - Deathstar
11. 4. 2013 16:57
V12
To s tím dvanáctiválcem je dobrá zpráva.Jedna z mála automobilek co u nabušených aut nepodléhá trendům downsizingu.Už vidím nové S65 AMG..to bude mašina.A co se týká hybridů,tak rozhodně u sportovního modelu AMG je lepší,než nafta,nějaká ta baterie a váha navíc.Však on to ten V12,nebo V8 bi-turbo utáhne:)Jen je mi líto 6.2ky atmosféry v C63AMG.Ta bude asi v příští generaci najisto chybět.:(
Rozbalit vlákno
1
Avatar - CHerokee
11. 4. 2013 17:12
Re: V12
Souhlas. 6.2 ještě nějakou dobu přežije v SLS AMG, pak už ale asi skončí. Škoda, skvělý motor.

S65 bych si taky dal líbit... :-).

V AMG vozech mi diesel nechybí. Na druhé straně na denní užívání není nic lepšího.
Avatar - flyboyeda
11. 4. 2013 17:21
Budoucnost
Budoucnost je dělat větší šmejdy protože aut je jako sraček a každej člověk si nekupuje nový auto každej rok.
Rozbalit vlákno
18
Avatar - CHerokee
11. 4. 2013 17:48
Re: Budoucnost
To ne, ale lidi si kupují do rodiny druhé auto, pak služební atd. Šmejdů jezdí hodně u nás, protže průměrný český zákazník nehledí na kvalitu, ale cenu a pak velikost ... bohužel.
Avatar - JDM
11. 4. 2013 18:42
Re: Budoucnost
bohužel průměrný český zákazník nemá v kapse 500 tis a výše na kvalitní auto . i na ty šmejdy si půjčují aby aspoň něco měli ....
Avatar - CHerokee
11. 4. 2013 19:05
Re: Budoucnost
A pak zjistí, že ty Šmejdy po 5 letech jsou tak do šrotu a tím i neprodejné. Mimochodem ty šmejdy zas o tolik levnější nejsou.... kolik lidí si u nás raději kupuje Hyundai, Kii nebo Peugeot místo, aby investovali třeba do Golfa...
11. 4. 2013 20:13
Re: Budoucnost
a v cem je jako Golf kvalitnejsi? pak prikladu z okoli kde Golf minule generace je spise k vsteku by se tu naslo ;-) v kvalite je VW dneska sedej prumer
Avatar - CHerokee
11. 4. 2013 20:47
Re: Budoucnost
Golf - ve všem :-). Od materiálů, motorů, podvozků, převodovek přes dílenské zpracování, bezpečnost a technologie. Mimochodem stačí se podívat kolik starých golfů všude jezdí. Vyspělé evropské trhy už na to dávno přišly, snad časem i my prozříme...

Pěkně je to vidět v nedávno publikovaném čláku...

[odkaz]
11. 4. 2013 21:31
Re: Budoucnost
No jen nevím, zda kvalita starého golfu má cokoli společného s kvalitou golfu nového...
11. 4. 2013 21:37
Re: Budoucnost
Hele Cherokee, nech těch vtipů a piš vážně.

Ukaž mi nějaký odkaz na to, že je VW spolehlivější. Tady něco k těm starým Golfům, pěkná známka 4+ (známkování jako ve škole..)
[odkaz]

Že je bezpečnější, z toho už si dělali srandu u Renaultu v reklamě s fr. baguettou a německým weißwurstem [odkaz]

Převodovky DSG jsou vzorem nespolehlivosti a na poměry automatu nekomfortu.
[odkaz]

In jüngster Zeit allerdings machten die lokal produzierten Doppelkupplungsgetriebe (DSG) eher mit massiven technischen Problemen von sich reden. VWs dürftige Krisen-PR zog auch im Internet einen wütenden Proteststurm der Chinesen nach sich. VW musste die Garantie für die Getriebe erweitern. Nach unbestätigten Medienberichten könnte die Aktion den Konzern rund 400 Millionen Euro kosten.

Samozřejmě bych mohl pokračovat.
Máš nějak podloženy ty tvé věty?
Uveď odkaz (a nemyslím tím statistiku prodejů v Německu)
>:D

Psát o motorech (TSI, 2.0TDI atd.) VW a (ne)spolehlivosti by bylo asi nošením písku na pláž :-)

Technologie to samé (třeba v čem je Golf lepší než Civic?) ;-)

Takže vlastně zbývá to jediné, ten subjektivní dojem z materiálů a podobné těžko měřitelné věci, které tady bude každý fanoušek VW obhajovat jako nejdůležitější..

Takže znova, zkus psát vážně a poslat nějaké odkazy, Cherokee :-)
Avatar - CHerokee
11. 4. 2013 21:55
Re: Budoucnost
Když už nic a budu ignorovat prodejní čísla ve vyspělých zemích, budu ignorovat tabulky spolehlivosti (ADAC), tak se stačí podívat jak u vozů jednotlivých značek padá cena u ojetin nebo se zeptat třeba techniků na STK, jak to vidí. No a pak nezbývá než do toho sednout...podívat se jak licují díly, jakým způsobem je vůz odhlučněn, jak vypadá podvozek, spáry nebo jen zavřít dveče.

Nesrovnávám s Toyotou a Hondou....Japonci jsou na tom dobře, jen ten design je hrozný až na výjimky. Srovnávám s korejskými a některými francouzskými *, co nám plní reklamní čas a rvou do hlavy nesmysly.

Jen bych doplnil, že jsem nikdy žádný vůz VW nikdy neměl. :-!
11. 4. 2013 21:59
Re: Budoucnost
Nevidím žádný odkaz ;-)

Už jsme u neměřitelných věcí, jak se člověk cítí.. >:D

Podle tebe člověk sedne do Peugeota a slezou mu vlasy :-)

Jinak třeba Renault nerval do hlavy nesmysly. Byl prokazatelně nebezpečnější (spolu s Volvem). Takže jaký nesmysly??? Nějaký odkaz?

Aha ty asi nemůžeš najít srovánácí test cítění se v autě a dovírání dveří ;-)

PS Pro úplnost proč hlavně NEmám VW:
1. Spolehlivost (nic moc, max průměr)
2. Value for money (špatný, platím za lidovou značku)
3. Kombinace předchozích dvou vlastností :-)

PPS Proč bych si koupil fr. auto:
1. Design (třeba Clio, to je bomba [odkaz]
2. O nic horší technika než VW (v porovnání parametrů vyjde asi lépe Clio před Polem u benzínu i dieselu..)
12. 4. 2013 08:57
Re: Budoucnost
Problém je jeden, ty si pod pojmem kvalita představuješ pouze spolehlivost. A to je špatně. ;-)
Avatar - Choochoo
12. 4. 2013 09:19
Re: Budoucnost
Ale na tuhle kvalitu to auto jezdi a ne na to, ze se tu budem prit jestli je slicovani plastu u vsech aut na stejne urovni.
Svagrovo prilepene, odlepene(pulka na dverich a oulka na kastli nekolikrat reklamovano) tesneni ve dverich G5, vypadla mrizka ventilace, spojka po 100tis, po 2 letech odeslo radio, spojka po 100tis, odfoukly lak po 4 letech na predni kapote velikosti polovicky dlane me pri cene auta 620tis. nejak o zazracne kvalite G nepresvedcilo. Nedavna generace TSI kvalitou-spolehlivosti zrovna taky neoslnila.
Nedavno na ulici vidim jak si manik vytrhne tahlo u 5dveri u OII a hrozne se divi jak to mohl vytrhnout a plechovy zvuk pri dovreni dveri u starsiho Passata sousedky nezni taky kdovijak luxusne. Ten bych tedy prirovnal ke dverim P308.
12. 4. 2013 10:39
Re: Budoucnost
Hele, prostě se konečně naučte používat ty správné slova k tomu, co máte na mysli. ;-)
Avatar - Choochoo
12. 4. 2013 10:43
Re: Budoucnost
Souhlas s tim, ze je treba pouzivat spravne vyrazy. Takze Golf je mozna mirne nadprumerne kvalitne udelane auto s "mirne" podprumernou spolehlivosti ;-) Souhlas?

PS: s tou "mirne" podprumernou spolehlivosti si nejsem jist ;-)
Proste z toho plyne, ze pokud chce clovek jezdit autem s prumernou spolehlivosti, muze si koupit cokoli evropskeho ;-)
12. 4. 2013 10:47
Re: Budoucnost
Nelze to odsoudit takhle šmahem. Ty si totiž pro své tvrzení vybereš stoprocentně starého Golfa 1.2 TSI, se zákaldní výbavou.
Ale máme tu i jené verze, motry, výbavy... A ty jsou zase někde naprosto jinde. ;-)
Avatar - Choochoo
12. 4. 2013 12:35
Re: Budoucnost
Jak "stareho", vzdyt vime ze Golf nestarne ;-)
Co nemuzem odsouhlasit? Kvalitu nebo spolehlivost? To ze nekde napisou ze Accord je etalon kvality zpracovani a nekdy zas Passat je mi celkem fuk. Dnes za stejne penize nabizi skoro vsichni skoro stejnou kvalitu.

Ne ted vazne. Svagruv GolfV 1,6 me nepresvedcil o kvalite koncernu, koleguv Golf VI1,2TSI take ne a firemni 2 ze 3 Superbu II 1,8TSI mrtvych na motor ve 100tis km take ne. Jinou "osobni" zkusenost nemam, ale vyvozuji z toho, ze to zadna hitparada oproti zbytku evropy neni. O tom se preci prit nebudem. Nebudu zde tvrdit, co mam od kamose JPP, priznivce Skodovek, ze diesly maji, mely problemy s praskanim hlav a dalsi problemy jako zde v clanku
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]

nebo problemy spolehlivosti DSG, coz se potvrdilo i zde
[odkaz] kdy neni schopna prevodovka udelat 100tis. Nerikem ze je to pravidlo, ale vysoka pravdepodobnost.

Osobne jsem si nebyl zkontrolovat zpracovani plastu GVII, ale na fotkach napojeni plastu na stredovym panelu vrchni-spodni dil zrovna ne uplne sedi u zadniho svetleho plastu - viditelny zub.
[odkaz]
Pokud se clovek podiva na reseni napojovani plastu, tak je vetsinou s vyskovym odskokem, aby pripadna chyba netloukla do oci. Coz ale neukazuje na lepsi zpracovani, ale na jistejsi reseni. Zadni dil vrsku palubek byl zapusten oproti predku o par mm, rozdilna hloubka plastu na jiz zminenem stredovem panulu v predu, atd.
Na OII i na OIII me stve treba madlo drzadla ve dverich, kdy je delane ze dvou dilu a pri zmacknuti povrzava. Jinak OIII mi pri zhlednuti jako pokrok oproti OII neprijde.

Pro me je dulezita spolehlivost, 300km trasy neminim absolvovat s tim, ze mi auto nekde casto zdechne. Naklady v servisu jsou druha vec a to jeste neni jistota, ze to udelaj nejaci mrvici dobre
12. 4. 2013 13:15
Re: Budoucnost
Hele, připadá mi naprosto zbytečné na tebe už reagovat.

Ty si vždycky něco najdeš i kdyby to byla seběvětší blbost.

PS: Převodovku na kterou odkazuješ, je bezstupňový multitronic, nikoliv DSG. ;-)
12. 4. 2013 23:08
Re: Budoucnost
Hele Jossalito, jestli ti připadá zbytečné reagovat, tak nereaguj :-)
Nikdo tě nenutí, do týhle diskuze jsi se zapojil sám. A teď nějak couváš..
Podle tebe je asi VW sice kvalitní ale nespolehlivý (nebo průměr..).

Takže z toho všeho co tady bylo napsáno zase vyplývá, že Golf je lepší v neměřitelných nedůležitých věcech :-)

Zkus poslat nějaký odkaz v čem je opravdu Golf špička ;-)
Avatar - vabis
11. 4. 2013 21:46
otázka jak moc AMG určuje směr
Budoucnost může jít dále. Stačí se podívat jak pracuje vesmír. Planety většinu života vybuchují a uvolňují velké množství energie, slunce je jedna velká atomová reakce. Takže ono to chce místo budování pouhých montoven to pár desítek (set) let zkoumat a není možné, aby se na nic nepřišlo. Ono ropa se dodnes pálí hlavně proto, protože to někomu sype.

Nabízí se to spojit, "diesel hybrid". Hybrid je fajn na ježdění po městě, autobusy MHD ideál. Ale když pojedu na druhý konec republiky, poklidným tempem, tak je rozdíl ve spotřebě v praxi minimální, někdy i opačný. Viz nějaké porovnávací testy w221 350cdi vs 400hybrid. Hybrid není všemocný, jen efektivněji využívá konvenční energii. Ty fosilní paliva jsou podobné, zda takové nebo makové.

Za Mercedes (krom Volva a Toyoty/Lexus) dýchám. Ale úplně se neraduji. Ono ta spolupráce s Renaultem. V Áčku motor 1.5dCI, Citan je vytuněné Kangoo atd. Navíc v budoucnu může být AMG něco jako touha se odliši., Styl, filozofie, styling nebo jak to nazvat. Takové DS od Citroenu C4. Takže až takové technické finesy od tama pocházet nemusí. Co my víme, jaké jsou chutě platícího AMG Čínského zákazníka 21-22 stol? Dějí se neskutečná zvěrstva, ne že ne. Dvanáctiválec se nechá z prestižních důvodů jako šperk. Jinak ten downsizing tam je a dál bude u většiny motorizací ať chceme nebo ne.

A průměrného českého zákazníka bych sem vůbec netahal, ono raději sníst vlastní klobouk než řešit co si je dost velké procento lidí schopno koupit. Mimochodem i ten slušný segment není vždycky hogo-fogo. Je trend si koupit, pojezdit 5 (7) let a pak vyhodit s nulovou zůstatkovou hodnotou a zrecyklovat.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Slavek-TDM
12. 4. 2013 12:04
Re: otázka jak moc AMG určuje směr
Teda nejsem nejakej extra vzdelanec v astronomii, ale toto mi moc smysl nedava :-)

"Stačí se podívat jak pracuje vesmír. Planety většinu života vybuchují a uvolňují velké množství energie"
12. 4. 2013 12:41
Re: otázka jak moc AMG určuje směr
Celý příspěvek je, jaksi, slušně řečeno, mírně chaotický.

Třeba věta: "Za Mercedes (krom Volva a Toyoty/Lexus) dýchám." je taky plná smyslu. :-)

To je napsáno tak, jako že má rád všechny Mercedesy, ale ten Mercedes nesmí být Volvo ani Toyota/Lexus. Nebo co tím chtěl říct. >:D >:D
11. 4. 2013 21:58
Krok správným směrem
Dnes už ví téměř každý, dokonce i Ferrari, že nejbližší budoucnost patří hybridu.

Sportovní hybrid znamená samozřejmě vyšší výkony za nižší spotřebu. :yes:
Rozbalit vlákno
16
Avatar - vabis
11. 4. 2013 22:17
Re: Krok správným směrem
jj a 200kg baterek v kufru, pro sporťák zn ideál >:D
11. 4. 2013 22:46
Re: Krok správným směrem
baterka priusu váží 41kg..
Avatar - WinDiesel
11. 4. 2013 23:01
Re: Krok správným směrem
Zbylých 160 kg váří elektromotory a elektrovýbava, kabeláž, napěťové násobiče atd.
11. 4. 2013 22:53
Re: Krok správným směrem
Tak pořád lepší než nafta, která je skoro o tutéž hmotnost taky těžší. Kdy už si odpůrci hybridů argumentujíící zejména hmotností uvědomí, že např. naftový motor (se kterým se pak často srovnává) je těžší sám o sobě a hybridní auta jsou plus minus stejně těžká jako auta naftová? Je sice pravda, že hybrid je oproti naftovému autu zatím ve většíně připadů stále o nějakou tu desítku kilogramů těžší, ale např. Auris v hybridu je lehčí než Auris v naftě (tuším, že o nějakých 30-40 kilo, teď nevím přesně).

Je např. zajímavé, že jsem ještě neslyšel žádného fanouška nafty si stěžovat, že proti benzinu s sebou tahá 100-150 kilo navíc v těžkém naftovém motoru (a už vůbec to údajně nevadí sportovnímu vyžití, sportovní nafta je pro ně něco naprosto normálního, bo krouťák...), ale tatáž hmotnost navíc u hybridu je pro téhož člověka velký průser :-) Vskutku zajímavé. Proč v naftě velká hmotnost nevadí a dovedou si představit naftový sporťák, ale hybridní sporťák se zhruba toutéž hmotností je najednou "těžký"?
Avatar - WinDiesel
11. 4. 2013 23:02
Re: Krok správným směrem
Hochu, nafta si tu hmotnost navíc hravě uveze .....................
12. 4. 2013 09:08
Re: Krok správným směrem
Hybrid s tím má snad nějaké velké problémy? A co jízdní vlastnosti? Větší váha se na agilnosti u nafty neprojeví a u hybridu ano? Další oblíbený argument.
12. 4. 2013 00:01
Re: Krok správným směrem
Lexus se k vyrovnání vah přiblížil velice těsně svým GS 450h F Sport. Zrychlení za 5,9 maximálka 250 a dle hodnocení různých automobilových periodik se dostane při ostré jízdě v pohodě pod 8l...
12. 4. 2013 12:48
Re: Krok správným směrem
Zase ostrá jízda. Já s ním po Německu jezdil za 12 a nenazval bych to ostrou jízdou. Přesto podle mne dobrý výsledek. Pokud bych trávil hodně času ve městě, byl by hodně zajímavý.
12. 4. 2013 13:02
Re: Krok správným směrem
Potom kde je pokrok ? Mám r.v.2004, 0-100 za 5,9s, omezovač 250 a po Německu jedu do 12 litrů také, stylem jak to jde v daném provozu nejrychleji, ale bez zbytečných brzd a bez plné akcelerace, ale klidně i 250, když provoz dovolí. Takže taky ne ostrá jízda.

A baterii mám jen na nastartování. :-)
12. 4. 2013 13:28
Re: Krok správným směrem
Nemá cenu to tu poměřovat, každý jezdíme jinak. Jen "při ostré jízdě v pohodě pod 8l" mi přišlo úsměvné. Mohu říct, že diesel dával dálnici za podobných podmínek zhruba se stejnou spotřebou, ale ve městě se k Lexusu nepřiblížil. Ten se držel kolem 6 (6,2 myslím). Proto píši, že trávit hodně času ve městě, byl by zajímavý.
12. 4. 2013 14:10
Re: Krok správným směrem
Nemá. To máš pravdu. Chtěl jsem s jen s ironií poukázat na snahy neustále tlačit dopředu něco s diskutabilní - pochybnou perspektivou. (viz. já v 8:53) :-)
12. 4. 2013 13:09
Re: Krok správným směrem
100-150 kilo v hmotnosti motoru? Jak jsi na to přišel? Rozdíl mezi 4,2 V8 FSI a TDI je asi 40 kilogramů. Což je pořád hodně, ale zdaleka to nedosahuje tvých hausnumer.
12. 4. 2013 17:39
Re: Krok správným směrem
To je sice strašně krásné, ale vytáhnout jedno auto a tím argumentovat, je trochu mimo, nemyslíš? Namátkou jsem vybral auta různých značek a tříd.

Audi A6 2,0TFSI/132kW (1615kg) vs 2,0TDI/130kW (1650kg) - 35kg rozdíl
BMW 320i/135kW (1475kg) vs BMW 320d/135kW (1495kg) - zde jen 20 kg rozdíl :-)
Fiat Bravo 1,4T/88kW (1260kg) vs 1,6D/88kW (1320 kg) - rozdíl 60 kg
Ford Mondeo 2,0EB/149kW (1537kg) vs 2,0TDCi/147kW (1599kg) - rozdíl cca 62 kg
Honda Civic 1,8/103kW (1280-1410 kg) vs 1,6D/88kw (1381-1499kg) vs. 2,2D/110kW (1441-1553kg), tedy 89-101 kg proti lehoučkému 1,6i-DTECu a 143-161 kg proti výkonnějšímu 2,2 dieselu!
Hyundai i30 1,6/99kW (1268-1399kg) vs 1,6D/94kW (1365-1495kg) - rozdíl cca 97 kg
Mazda 6 2,0Sky-G/107kW (1300kg) vs 2,2Sky-D/110kW (1405kg) - rozdíl 105 kg
Mercedes C 250/150kW (1505kg) vs C250CDI/150kW (1615kg) - rozdíl 110 kg
Opel Astra 1,4T/103kW (1393kg) vs 1.7CDTI/96kW (1503kg) - rozdíl 110 kg
Peugeot 308 1,6/88kW (1405kg) vs 1,6HDI/84kW (1405) - velká zajímavost, rozdíl 0 kg :-)
Renault Megane 1,6/81kW (1290kg) vs 1,5DCi/81kW (1290kg) - opět rozdíl 0 kg, pokud bychom srovnali 1,2TCe/85kW s 1,6DCi/96kW, už bychom se dostali na 115kg (1280 vs 1395kg) :-)
Škoda Octavia 1,4TSI/103kW (1255kg) vs 2,0TDI/110kW (1330 kg) - rozdíl 75 kg
Toyota Auris 1,6/97kW (1345-1375 kg) vs 2,0D/91kW (1505kg) vs 1,8HSD (1470-1480kg) - rozdíl 130-160 kg!, proti hybridu má nafta dokonce +25-35 kg!
VW Golf 1,2TSI/77kW (1229kg) vs 1,6TDI/77kW (1313kg) - rozdíl 84kg

Trochu jsem to tedy přestřelil, ale je vidět, že rozdíl je ve většině případů mezi 60 až 110 kilogramy, v průměru u těchto ukázek je to 80 kg. Otázkou je samozřejmě výbava s jednotlivými motory, která s tím umí pěkně zahýbat a ne všichni výrobci udávají rozmezí hmotností.
12. 4. 2013 21:49
Re: Krok správným směrem
Jenže mluvíš o motoru a porovnáváš pohotovostní hmotnost auta (do které se počítá mimo jiné i palivo a nafta je těžší než benzín). Nesouhlasil jsem s tím, že je ten metrák na motoru. Příklad jsem si vybral podle toho, ke kterým motorům znám údaje o hmotnosti (klidně bych porovnal dvoulitry, ale čísla nemám). A jsou to osmiválce, takže v absolutních číslech by rozdíl měl být relativně velký. Navíc je to atmosférický benzín. U BMW je rozdíl mezi 35i a 35d asi 20 kg.

Z těch tvých čísel si vem například 1,5 DCi a 1,6 DCi. Novější motor s o deci větším objemem je o 105 kg těžší než starší? To si opravdu myslíš, že 1,6 DCi váží jak osmiválec?

Klasické hybridy jako Auris nemají moc problémů s hmotností. Baterií mají jen na pár kilometrů jízdy na elektřinu. Ale ve chvíli, kdy chceš baterií třeba na 50, nebo 100 kilometrů, tak to už začíná být problém. Záleží samozřejmě, jaké baterie používají. Třeba Auris HSD by mohl mít ještě nižší pohotovostní hmotnost, kdyby použili baterie s vyšší energetickou hustotou. A jak jsem už několikrát napsal, výhoda je, že lze s touhle hmotou celkem pěkně pracovat.
12. 4. 2013 22:22
Re: Krok správným směrem
Ne, nemyslím :-) Říkám, že je tam často problém s výbavovým stupněm, což technické údaje udávané výrobcem nezohledňují. To, že je diesel často (ne vždy!) výrazně těžší motor než benzinový, je ale fakt. Každopádně to, že každé druhé auto s naftovým motorem je o zhruba 80 kilo těžší než podobně výkonné benzinové, ale asi něčím způsobené bude. Nejde mi o to, že je ta hmotnost přímo na motoru (a nikde jinde), ale to, že přítomnost daného typu motoru tu hmotnost ovlivňuje (i dalším příslušenstvím, tedy např. DPF filtr, dvouhmotový setrvačník,...). Kilo ke kilu a skoro metrák je tu, pokud jde o plnou nádrž nafty, tak při 60 litrech ti to udělá asi 7 kilo. Tam jsem se špatně vyjádřil (že je to v motoru), za což se omlouvám. Už si rozumíme? Někde jsou ty rozdíly menší (Renault, BMW, Audi), někde brutální (Toyota, Honda, Mercedes, Opel)
12. 4. 2013 22:29
Re: Krok správným směrem
Samozřejmě, že si rozumíme. Šlo mi jen o to, že rozdíl není na motoru. Z hlediska spotřeby a dynamiky v přímce je celkem jedno, kde je hmota navíc, důležité je, že máš těžší auto. Ať už jde o silnější spojku, převodovku a další díly, které jsou v autě s naftovým motorem jiné. Což mě přivádí k jedné z výhod HSD - převodovka realizovaná jedním planetovým převodem. Z hlediska hmotnosti je to vlastně jako by to auto vůbec převodovku nemělo.

Pokud se chceš pobavit, podívej se na 535i, 535d a ActiveHybrid 5 :-)
12. 4. 2013 08:53
Utopie
Podle mě by měla být budoucnost v tom, aby výrobci automobilů zaměstnávali špičkové techniky ne proto, aby vymýšleli kurvítka a co nejkomplikovanější technologie a technická řešení s vydrží pokud možno jeden den po záruční době, ale co nejjednodušší a nejvýkonnější řešení s co nejdelší životností.

Následně vidím budoucnost v rozumném a stabilním limitu vyprodukovaných zplodin (nechci být demagog a napsat třeba na úrovni dopravních letadel), a vypráskání všech ekoteroristů rákoskou z jejich "zlatem a diamanty" posázených kanceláří, včetně na ně navěšených firem a skupin tyjících z tohoto vztahu, kteří usilují o trvalé zvyšování cen pohonných hmot.

Potom budou auta zase taková, jako byla dřív, dál budou nositeli pokroku, lidem budou sloužit k užitku a k radosti. Budou se vyrábět jak V12, tak i malé motory a klidně i pár elektroautomobilů vždy podle toho, k jakému účelu a potřebám budou sloužit.

(To bych ale musel být Bůh.) :-)
Rozbalit vlákno
3
12. 4. 2013 23:31
Re: Utopie
A co když je budoucnost v hromadné dopravě? :-)
Ve vláčcích nebo vznášedlech?

Jinak slyším poprvé, že ''ekoteroristé'' jsou bohatí. A když tak to není tím, že by jim z jejich aktivity plynuly peníze.
Pokud vím tak bohatí jsou především majitelé ropných polí a naftařské giganty.
Ale asi to vidíš jinak..

Jinak jsem rád, že víš, proč by měli automobilky zaměstnávat špičkové techniky: ''aby vymýšleli nejjednodušší a nejvýkonnější řešení s co nejdelší životností'' Líp bych to nenapsal ;-)

A ještě poslední: trochu si tu protiřečíš.
Na jednu stranu chceš, aby byla auta jako dřív, ale na druhou stranu chceš pokrok.
Takže si budeš muset asi vybrat :-)

A s těmi stabilními limity, jaké bys zvolil? EU4? Aby diesely mohli ještě pěkně čoudit jako legendární TDI bez filtru?

PS Je mi úplně jedno jestli se budou dál dělat V12. Stejně si žádný nekoupím. A nebudu litovat toho kdo si ho zrovna chtěl koupit a nemůže >:D
Takže třeba mě zelený technologie zajímají hlavně proto, abych jezdil do práce levnějš..
Avatar - Deathstar
13. 4. 2013 10:11
Re: Utopie
Kdo chce jezdit do práce levnějš,nepotřebuje k tomu eko-berličky.Stačí auto s normálním výkonem,s manuálem,nejezdit jak blázen,nezávodit s TDi pod kapotou a soustředit se na jízdu a nemít zapnuto milion elektrických pi.ovin v autě.Pak se dá jet za naprosto normální,nízkou spotřebu jak s benzínem tak s dieslem.Jenže to hodně lidí tady nechápe.Vždyť nová M5 nebo E63AMG žerou při klidný jízdě 9.5 a to jsou osmiválce s turbama proboha.....Tak ať mi nikdo netvrdí že se nedá s 1.2TSI jen za 5.5 a s 2.0 TDI za 5 litrů na 100...Stačí jen umět ekonomicky jezdit a nepotřebuju start-stopy,poradce při řazení,klouzající ekogumy a podobný eko-berličky.A že ekologie je hlavně velkej zdroj přijmu peněz z omezení a sankcí je jasný dneska snad už každýmu.Takže pokud chcete jezdit do práce levnějš,kupte si malé ,slabší,lehké auto,např Dacii Logan a hned uvidíte jak to pujde.Jenže Logan už většinou zájemci o nízkou spotřebu nevoní radši by Oktávku RS,nebo BMW s třílitrem co by žraly 3l na sto.....to je pak utopie.....A k tomu V12,člověk vždycky chtěl mít technicky to nelepší a snažil se zdokonalovat.Kdysi znamenal takovýhle motor technologický pokrok a důvod k chloubě.Dnes,aby se automobilka za V12 styděla a vyhazovala prachy oknem za vymýšlení úspor pro V12,která stejně sežere 15l,protože ten kdo na to má tomu je ekologie u zadního otvoru a tak to má být.Doufám že Mercedes udrží V12 ve svých autech v provozu co nejdéle a dá tak pěknou facku všem ekoblbečkům a přechytralým expertům na ekologii.Howgh:)
13. 4. 2013 13:33
Re: Utopie
Hele Ivoši55 ve spoustě věcech by se dalo souhlasit (spotřeba závislá na jízdním stylu atd.).

Ale nechápu ''velkej zdroj příjmu peněz''. Myslíš, jako že ekologové dostávají nějaký peníze když si koupíš Michelin Energy Saver??
To fakt nechápu. Píšeš, že je to jasný snad každýmu. Tak to zkus objasnit mně.

Dík a čau

PS Jasný je podle mě jenom to, že za každej litr benzínu zaplatíš ropnejm gigantům a samozřejmě státu.

PPS Když jsem dojížděl do Německa do práce, tak jesm vyprodukoval asi 2 tuny!!! CO2 měsíčně. To už taky stojí za zamyšlení..