Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Podpora elektromobility v ČR: Jak budou u nás zvýhodněny elektromobily a hybridy?

Vláda následuje západní módu podpory elektromobilů z našich daní, brzy půjde o miliardy. Že by stačilo mnohem méně, ukazuje přístup města Prahy a jeho modrých parkovacích zón.
Zpět na článek
14. 7. 2018 10:44
14. 7. 2018 14:43
14. 7. 2018 17:35
14. 7. 2018 21:25
14. 7. 2018 13:45
14. 7. 2018 14:05
14. 7. 2018 14:16
14. 7. 2018 15:48
14. 7. 2018 15:55
14. 7. 2018 16:51
14. 7. 2018 17:23
14. 7. 2018 18:15
14. 7. 2018 21:03
14. 7. 2018 21:56
14. 7. 2018 22:11
14. 7. 2018 18:31
14. 7. 2018 21:07
14. 7. 2018 21:58
14. 7. 2018 22:05
15. 7. 2018 14:03
14. 7. 2018 17:21
14. 7. 2018 18:11
15. 7. 2018 21:42
16. 7. 2018 09:20
14. 7. 2018 10:09
podpora z nasich dani
dotace perspektivnich technologii me ani tak nevadi, to me vic hybe zluci podpora starych technologii, konkretne danove zvyhodneni spotrebni dane nafty proti benzinu.

spotrebni dan na benzin je 12.84kc/litr, spotrebni dan na naftu 10.95kc na litr.
kdyz se vezme, ze litr nafty ma o 10-15% vetsi vyhrevnost a jejim spalenim vznikne o 10-15% vic CO2 nez u benzinu, tak kdyz vezmu prumer teto hodnoty, tak spotrebni dan nafty by mela byt 14.445kc/litr aby bylo zdaneni spotrebni dani jako u benzinu, rozdil tedy 3.495kc/litr.
v CR se rocne vytoci cca 5mld litru nafty, da se tedy rict, ze naftaky jsou u nas rocne zvyhodneny 17.475mld kc, kdyz se vezme, ze 1/3 nafty se vytoci neplatcum DPH, tohle cislo vyleze na 18.698mld korun.

jestlize je tedy zvyhodneny naftaku u nas rocne skoro 20mld korun, tak nejakych par mld u elektromobilu je pakatel, ktery snad v budoucnu prispeje ke zlepseni ovzdusi, a CHMI uz snad aspon v lete nebude muset vyhlasovat smogove varovani kvuli prizemnimu ozonu zpusobene jedovatymi NOx zejmena z naftovych motoru, podobne jak to bylo cca pred 14 dny pro pul CR

dotace elektromobilu by bylo logicky financovat z provozu tech aut, ktere nejvic skodi zivotnimu prostredi - tedy ze zdaneni nafty, takze spotrebni dan z nafty by se mela dostat nejmene na uroven zdaneni benzinu,tedy v pripade CR minimalne na 14.445kc/litr, + rozpocitane dotace na elektromobily z minuleho roku, a porad to bude emisne tak, ze 1 naftak + 1 elektromobil vypusti vic skutecnych emisi nez 2 benzinaky
Rozbalit vlákno
9
Avatar - Ada je zase tady
14. 7. 2018 13:02
Re: podpora z nasich dani
Benzín je třeba zdanit výraznou ekologickou daní, protože muzeální motory, které benzín používají, produkují mnohem více nebezpečného skleníkového plynu, než motory jiné.
14. 7. 2018 14:01
Re: podpora z nasich dani
Meleš pořád ty samé srač.y. Ani jsem tě nečetl. Dotace na cokoliv je blbost. Buď je projekt životaschopný, nebo není a je třeba se vydat jinudy.
14. 7. 2018 15:02
Re: podpora z nasich dani
Vazne si myslis, ze veskere dotace jsou spatne?
[odkaz]

To je pomerne vyrazne pravicovy nazor.
Jinymi slovy se udrzi jen to, co je aktualne ekonomicky rentabilni.
To znamena, ze nejde o vzdalenejsi budoucnost, strategicke zajmy, ekologii, zdravi atd.

Bohuzel tento princip casto omezuje inovace.
Protoze inovace a nove technologie (v pripade EV i infrastruktura) jsou na pocatku obvykle spojeny s vysokymi naklady. Pomoci dotaci je mozne napr. nove ekologictejsi technologie nastartovat - a zrentabilnit ;-) - driv.
15. 7. 2018 13:53
Re: podpora z nasich dani
A k čemu ti to je, když pak ti stejní ideologové budou vozit přes půl planety zkapalnělý zemní plyn? Ta doprava bude taky ekologická? Na autech budou sledovat každý gram a pak udělají takovou ekologickou zhovadilost.
Avatar - Lojza11
14. 7. 2018 21:11
Re: podpora z nasich dani
Kdyby byla takova dan na naftu tj vyssi o 3.495,-Kc co uvadis, ztrata pro statni rozpocet by byla daleko vetsi, protoze pri zdrazeni nafty by u nas nikdo netankoval, zadne kamionky. Drtiva vetsina kamionu by tankovala v Polsku, Rakousku, Slovensku nebo kdekoliv kam jezdi.To vi i 5 lete decko.
Kdyz reknes A, mel by si rici take B.
14. 7. 2018 22:46
Re: podpora z nasich dani
nepisu 3.495,-kc, ale 3.495kc, tedy anglosazskej format, coz je dost podstatnej rozdil trumbero, to tobe ale asi nic nerika
ale aspon jsi se narozdil od vetsiny ostatnich klikacu odvazil reagovat
a samozrejme, srovanani spotrebnich dani benzinu a nafty podle energie nebo CO2 by muselo probehnout v cele EU
Avatar - Lojza11
15. 7. 2018 00:01
Re: podpora z nasich dani
takze si muzes sve zelene scifi omilat stale dokola. Jen, aby se tve zelene ego uspokojilo.
Vetsiho zeleneho blba jsem uz dlouho nevidel.Odstehuj se nekam na severni pol a porad neotravuj s emisema blazne zelenej.O jednoho retarda bude mene.
15. 7. 2018 11:49
Re: podpora z nasich dani
je mi jasny trumbero, ze kdys mel moc jako masovej vrah stalin, tak bys vsechny co nejezdime rakovinotvornym a jedovatym naftakem vystehoval do gulagu k severnimu polu a tam nas nechal poch*cipat jako to udelal ten masovej vrah v CCCP.

nastesti je svet jinde, kdyby ne, kazdorocne by bezprostredne na nasledky smogu umiraly tisice lidi v kazdym vetsim meste podobne jako v londyne v 1952 a dokonce i cinanum pomalu dochazi, ze neni uplne vporadku, kdyz pres smog v zivote neuvidi slunicko.

a jako pridavek ti posilam aktuelni odkaz, kdy EU konecne pripravuje pravidla, ktera umozni stazeni dyzlu v jakemkoliv state EU a to i tech stavajici rakovino-jedo-metu. a pochybuju, ze vyrobci aut budou mit vubec nejakou motivaci naftaky prodavat, kdyz jim za kazdy auto bude hrozit vetsi pokuta, nez je mnohdy prodejni cena auta.
tak se drz, aby to s tebou nesvihlo, byla by skoda mit tady o jednoho komika min, svet je ale uplne jinde, nez jsou tvoje vlhky predstavy >:D
[odkaz]
15. 7. 2018 09:55
Re: podpora z nasich dani
Kdyz reknes A, mel by si rici take B. Dle vyjádření ministerstva financí z roku 2017 ale většina tranzitních kamionu v ČR netankuje ;-) neb máme krom Německa nejdražší naftu oproti zemím se kterýma máme hranice. Jsme natolik malá zeme, že kamiony s kapacitama nádrží jaké běžné mají by ČR přejeli bez tankování v pohodě několikrát. A kdo někdy dělal v autodoprave, tak ví že větší spedice mají vlastní paliva a jsou většinou registrovaní jako prodejci paliv, takže si v domovském depu tankuji bez provizi, kamion s nádrží 600-800 litrů dá v pohodě střeku dohromady okolo 1700-2500km.
Avatar - lordlord
14. 7. 2018 10:44
.
v Norsku už vystřízlivěli a zatížili el. auta novou daní
Rozbalit vlákno
3
14. 7. 2018 14:43
Re: .
A prodeje EV maji letos dosahnout 52% :-)
14. 7. 2018 17:35
Re: .
Je to jen setrvačnost.
Sám nemám proti ev vůbec nic. Ať jsou to malá auta jezdící po velkých městech.
Ovšem vyvíjet auta typu suv vyšší střední a chtít s tom jezdit po Evropě je blbost.
14. 7. 2018 21:25
Re: .
Jo, zato vyvijet auta typu Touareg V8, nebo jeste lepe V10, s dieselem je skutecne smysluplne.

Mne se libi, jak kazdemu prijde SUV jako blbost, ale jen pokud se jedna o EV :-)
Avatar - lyon667
14. 7. 2018 11:01
Soudruzi nás jednou zničí
Tento levičácký přístup fanatického dotování nesmyslů bude jednou hřebíčkem do rakve této civilizace... :no:
Rozbalit vlákno
5
14. 7. 2018 15:33
Re: Soudruzi nás jednou zničí
Myslel jsem si, ze dotace jsou tu presne z opacneho duvodu >:D
Abychom si pri honbe za ziskem (kapitalizmus) ty hrebicky nezatloukali...
Dotace by mely mit nejaky prospesny zamer, narozdil od kapitalizmu a volne ruky trhu, kde (temer) jedinym zamerem je zisk.

A samozrejme firmy, ktere vydelavaji na stavajici technologii ted, nemaji zadny duvod inovovat. Naopak se stavaji casto brzdou pokroku, jelikoz jim status quo vyhovuje.

PS Slova jako "fanaticky" a "nesmysl" svedci spis o fanatizmu z tve strany :-)
14. 7. 2018 17:32
Re: Soudruzi nás jednou zničí
Jenže za veškerými dotacemi zase stojí společenstvo které tyhle,, ekologické kroky ''rázem přemění ve svůj zisk. Snad si nemyslíš, že někomu opravdu jde o ekologii? Ne.

Na počátku i konci je zisk. ;-)
14. 7. 2018 21:21
Re: Soudruzi nás jednou zničí
Snad si opravdu nemyslis, ze je ekologictejsi a zdravi prospesnejsi jezdit po meste dieselem. ;-)
Avatar - _Karel_
14. 7. 2018 19:33
Re: Soudruzi nás jednou zničí
"dotace by měly" - to je jádro pudla. On na papíře je i socialismus super. Ale žijeme v ČR. Kde se dotuje golfové hřiště, cyklostezka odnikud nikam a pod.
14. 7. 2018 21:19
Re: Soudruzi nás jednou zničí
Jo souhlasim. V CR se dotuje kde co.
Nezapomenu na slogan: "Golfem proti drogam."

Na druhou stranu, takhle pausalizovat je nesmysl.

PS Myslim, ze socialismus neni ani na papire super, protoze nebere v potaz prirozene lidske vlastnosti..
Avatar - Zetti
14. 7. 2018 11:45
Že u nás žádné vyhrazené oblasti ani jízdní pruhy nemáme?
Ale mame, zatim v nich jezdi autobusy a taxikari.

Jinak Národní akční plán čisté mobility nese datum 10/2015 [odkaz] a tam uz je to davno zahrnuto. Na MPO se povaloval tehdy Mladek z CSSD

Me se pochopitelne ty navrhy moc libi a je mi jasny ze vic lidi to nas*re
Rozbalit vlákno
0
Avatar - CHerokee
14. 7. 2018 13:45
Paráda
Takže třeba i rodiny s podprůměrnými příjmy se budou skládat na podporu bohatých pseudoekologů...páč taková tesla stojí 3 miliony, e-Golf milion apod.
Rozbalit vlákno
17
14. 7. 2018 14:05
Re: Paráda
A první s jásotem odevzdá svůj desátek eko pako top 10 >:D
14. 7. 2018 14:16
Re: Paráda
Myslim, ze rodiny s podprumernymi prijmy budou mit moznost diky tomu sehnat ojety elektromobil za prijatelnou cenu.

A pote ho za jeste prijatelnejsi cenu provozovat.

Myslim, ze i ted si minimum rodin s podprumernym prijmem kupuje nove auto.
[odkaz]

Velka vyhoda elektromobilu je, narozdil treba od dieselu, ze na emisich projde vzdy. I kdyz bude mit najeto 300 tisic :-) A hlavne ty emise bude plnit i v realu ;-) A bude porad plnit ty neprisnejsi normy jaky kdy budou..
Avatar - CHerokee
14. 7. 2018 15:48
Re: Paráda
Neznám takové rodiny, co by si mohly dovolit elektroauto, třeba jeté..už jen skrze náklady na baterie. Nemluvě o tom, kde by ho nabíjeli...
14. 7. 2018 15:55
Re: Paráda
A prave proto jsou tu ty dotace ;-)

Aby se dalo nabijet ve meste vsude [odkaz] i na sidlistich atp...

Jake naklady na baterie? Myslis jako pronajem? To ma pokud vim zatim jen Zoe.
Avatar - CHerokee
14. 7. 2018 16:51
Re: Paráda
A proč dotace? Na pračku taky nedostaneš dotaci. Když jde levněji koupit a provozovat klasické auto, tak proč dotovat zatím moc nefungující alternativu na úkor ostatních. Dotovat je třeba státní školství a zdravotnictví, ne Teslu nebo Toyotu.
14. 7. 2018 17:23
Re: Paráda
Proc dotace?

Pises zatim moc nefungujici.. A ja souhlasim.

Takze proto ty dotace. Abychom se dostali k cistemu, tichemu a.. levnemu dopravnimu prostredku s potrebnou infrastrukturou.

A jako vedlejsi efekt se zbavili zavislosti na Rusku a arabskych zemich.

Myslim, ze to je dobry duvod pro dotovani.
Avatar - CHerokee
14. 7. 2018 18:15
Re: Paráda
Ropa se těží i v Norsku, USA a jinde. Stejnou měrou na tom parazitují i naše státy šílenou daní. Co se EV týká - levné to není, čisté taky ne, naopak tenčí zásoby vzácného lithia a kobaltu. Skladování ellektřiny je bohužel zatím neefektivní. Myslím, že osobní přeprava by se skutečně dotovat neměla.
14. 7. 2018 21:03
Re: Paráda
Nove baterie uz se obejdou s elektrodou bez kobaltu.

Lithium tak vzacne neni, je obsazene i v morske vode, ze ktere se bude nejspis ziskavat.

O cistote EV se uz dale prit nehodlams. Doufam ze o lokalnich emisich, alespon v CR nepochybujes.

Nevim proc by se nemela dotovat osobni doprava, spousta lidi nema jinou moznost, jak se dostat do prace.

Jinak mas pravdu, ropa se tezi i v USA, ale my spotrebovavame vetsinu z Ruska ;-)
Avatar - CHerokee
14. 7. 2018 21:56
Re: Paráda
Jasně, nejsou vzácné, proto se tenčí jejich zásoby, chybí na trhu a raketově u obou surovin za posledních pár let vzrostla cena.

Doprava, zvláště ta osobní, se na emisích podílí malým %. Elektroauta nic neřeší.

Osobní doprava by se neměla dotovat, protože to je věc pohodlí a luxusu. Hustota železnic v ČR patří mezi nejvyšší na světě, pokrytí dopravci je taky na vysoké úrovni a proti Západu za nízké ceny.
14. 7. 2018 22:11
Re: Paráda
Tady k cene lithia:
[odkaz]

Ostatni uz se mi ani komentovat nechce..
Avatar - lyon667
14. 7. 2018 18:31
Re: Paráda
> Takze proto ty dotace. Abychom se dostali k cistemu, tichemu a.. levnemu dopravnimu prostredku s potrebnou infrastrukturou.

Čisté? Nikoliv. Tiché? To je poněkud problém z hlediska bezpečnosti. Levný...? To, že je něco financováno z veřejných peněz neznamená, že je to levné, nebo zadarmo, ačkoliv to tak většina socialistů chápe. To znamená jen to, že se na to složili ti, co z toho zpravidla vůbec nic nemají.
14. 7. 2018 21:07
Re: Paráda
Dotace slouzi k tomu, aby EV byly po prechodnou dobu prijatelne. Levne asi tezko.

A diky rozsireni infrastruktury, masove vyrobe, pokroku v bateriich dochazi ve vysledku ke zlevnovani. Potom prestanou byt dotace potreba a lidi budou automaticky kupovat EV, protoze se to proste vyplati :yes:

Chapes?
Avatar - CHerokee
14. 7. 2018 21:58
Re: Paráda
Ne, pak přijdeme na to, že máme nedostatečnou síť a nemáme dostatek zdrojů elektrické energie...
14. 7. 2018 22:05
Re: Paráda
Jasne. Energie sice mame ted prebytek. Sit lze samozrejme posilit, ale vzhledem k soucasnym novym technologiim (solar a baterie apod.) to nebude potreba.

Takze hledas problemy tam kde nejsou.
A nepripoustis si rostouci ceny ropy a fakt, ze zasoby ropy ubyvaji.
15. 7. 2018 14:03
Re: Paráda
Budeš muset něčím nahradit spotřební daň z benzínu a nafty. Až poklesne podíl spalováků začne se adekvátně danit EV. Uvidíme ´, jaký bude reálný vývoj v osobní dopravě, ale mám trošku obavu, že se auto stane luxusním zbožím a už nebude pro všechny.
14. 7. 2018 17:21
Re: Paráda
Asi nemyslí pronájem, ale pořízení nových baterií. Což bude pro lidi, co koupí ev z druhé ruky ekonomická sebevražda.
14. 7. 2018 19:20
Dokaz, ze elektromobil nie je "Mobilita pre vsetkych"
Na planete mame 2 miliardy aut so zivotnostou do 20 rokov. Teda kazdych 20 rokov musia automobilky vyrobit 2 miliardy aut. Sucasna technologia baterii je zalozena na lithiu a kobalte, ktorych zasoby vystacia odhadom pre 2 miliardy aut, zalezi od velkosti baterii. Navyse, recyklacia baterii nie je 100% a pocet aut/ludi sa neustale zvysuje. System je neudrzatelny pre dalsie generacie uz len z tohto dovodu. Plus 1/3 zasob kobaltu je v nepristupnom Kongu. Plus nevieme co urobi s ekologiou planety masivna tazba pre baterie, vid. historicke skusenosti s masivnou tazbou fosilnych paliv a naslednym sklennikovym efektom. Plus problemy so skladovanim el. energie, atd.
Z toho vyplyva, ze elektromobil za sucasneho technologickeho stavu nie je "Mobilita pre vsetkych", len pre urcite skupiny alebo krajiny, vid. bohate 5 mil. Norsko s vodnymi elektrarnami. Kym sa nevyriesia technologicke problemy (baterie, vodik, atd.), realnou volbou pre mnohe krajiny su "full hybridy", ktore ponukaju EV v meste az 50-70% casu, cenu na urovni dieslov, neobmedzeny dojazd, komfort bez nabijania a drahej infrastruktury. Dolezity ekologicky bod je 30-50x mensia bateria, postacuje aj spolahliva Ni-Mh technologia bez lithia/kobaltu.
Rozbalit vlákno
3
14. 7. 2018 21:29
Re: Dokaz, ze elektromobil nie je "Mobilita pre vsetkych"
[odkaz]

[odkaz]

Vidis?

A razem je tvuj dukaz na vode :-)
Avatar - CHerokee
14. 7. 2018 21:59
Re: Dokaz, ze elektromobil nie je "Mobilita pre vsetkych"
To je teorie a v praxi se podívej, jak raketově roste cena těchto surovin. Nesmíš tež naletět té zelené a elektrárenské lobby.
14. 7. 2018 22:13
Re: Dokaz, ze elektromobil nie je "Mobilita pre vsetkych"
Ja svou lobby aspon nemam v avataru ;-)

Uvedom si pod vlivem jakych informaci jsi ty..

PS Nez zacne psat petrolhead o raketovem rustu cen v souvislosti s EV, mel by si neco nastudovat [odkaz] :-) Cena li-ion baterii klesla mezi lety 2010-2016 o 73% - to je fakt. Nevidim zadny duvod, proc by se tento trend mel obratit. Nesmis verit vsemu co slysis a o cem pisi "odbornici", pripadne diskutujici..
15. 7. 2018 08:46
Nabijacky na sidliskach
Na niektorych sidliskach dost tazko realizovatelne z dovodu, ze je parkovacia plocha oddelena iba obrubnikom a hned chodnik............ Vie si niekto predstavit, ze do chodnika budu instalovane nabijacie stanice............. Chodnik by sa zuzil co je nepripustne a za chodnik asi tazko, kable by nikto neprekracoval ;-) Dat stanice do parkovacieho miesta jedine, len uz vidim kolko vodicov do toho nacuva ;-) Prerabanie chodnikov by nikto nezaplatit.......... Na to prachy nie su............ Na SVK sa iba lepia chodniky a ked sa nieco preraba, tak len nejaka cast...... tu maju chodniky 30-50 rokov bez toho, aby sa ich niekto chytil ;-)
Rozbalit vlákno
0
15. 7. 2018 21:42
dotazník EU
Evropská unie se na váš názor na elektromobily ptá (bohužel tedy jen anglicky):
[odkaz]

TAK JIM TO PĚKNĚ ŘEKNĚTE !!!
Rozbalit vlákno
1
16. 7. 2018 09:20
Re: dotazník EU
Uz som vyplnil ;-)
16. 7. 2018 13:32
Cesta do "zelených"pekel...
Ne nadarmo se říká, že "cesta do pekel bývá dlážděna dobrými úmysly". A to je přesně případ dotacemi poháněné "elektromobility", která je financována z našich daní! 8-s :no: :no: :no:
Rozbalit vlákno
0