Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Podtáčení motoru: Proč škodí? A proč vás auto i tak nutí jezdit kousek nad volnoběhem?

Snad každé moderní auto zahrnuje takzvaný ukazatel vhodného přeřazení. Někdy je však jeho algoritmus natolik nesmyslný, že kdo se jím řídí, ubližuje svému motoru. A nejen jemu.
Zpět na článek
2. 1. 2017 19:05
2. 1. 2017 22:44
3. 1. 2017 12:02
5. 1. 2017 14:13
2. 1. 2017 19:59
2. 1. 2017 20:49
2. 1. 2017 20:03
2. 1. 2017 20:23
2. 1. 2017 20:32
2. 1. 2017 20:36
2. 1. 2017 20:44
2. 1. 2017 20:54
2. 1. 2017 21:11
2. 1. 2017 21:31
2. 1. 2017 21:44
2. 1. 2017 22:10
3. 1. 2017 12:38
3. 1. 2017 12:45
3. 1. 2017 00:34
3. 1. 2017 14:00
2. 1. 2017 20:44
2. 1. 2017 20:43
2. 1. 2017 22:05
3. 1. 2017 11:48
5. 1. 2017 13:58
3. 1. 2017 22:45
24. 9. 2019 15:03
3. 1. 2017 19:35
Avatar - jimmbo205
2. 1. 2017 19:05
octavia III
To byla jedna z prvních věcí, která mi hodně překvapila, když jsem sedl do nové O3 1,6TDI, jaký nesmysly to radí... Nejhorší je, že když potom člověk jede s DSG, tak to řadí přesně takhle a nemá problém jezdit na 1200ot/min...
Rozbalit vlákno
11
2. 1. 2017 19:33
Re: octavia III
Však ona už se kvalita produkce z posledních let začíná projevovat. Nechtěl bych být kupce ojetiny už dnes, natož za takové 2-3 roky.
2. 1. 2017 20:20
Re: octavia III
Nejhorší kombinace DSG a tempomat... Pokud se zpomalí a znovu se zrychlí přes tempomat, tak soft dlouho dře podtočený motor, aby pak podřadil o 2-3 stupně.. Děkuji VW ale opravdu nechci...
2. 1. 2017 21:03
Re: octavia III
Jj DSG ani zadarmo. ;-)
2. 1. 2017 22:44
Re: octavia III
Přesně, DSG prostě zásadně nekupovat a je po problému! :-)
Avatar - Hittman
2. 1. 2017 23:46
Re: octavia III
2x placená, při koupi a pak při opravě.
3. 1. 2017 10:05
Re: octavia III
DSG verze s mokrými spojkami je držák, 300 tkm není problém.Tam problémy nejsou, musí se všal měnit olej včas.Horší to je s tou se suchymi spojkami, to jsou ty 7 stupňové u slabších motorů.
A 1200 otáček není pro motor problém, oni nejsou idioti, aby to tak naladily a byl to průšvih.To jen vy tady máte názory z dob cara klacka.Kdyby to bylo tak jak pišete , tak všechny auta kolabují a ono to tak není.Problém je imho jiný, jak jsou autoa složitější, tak jedna nefuknční, či polofunkční součástka je schopna zničit celý motor.To dříve tak nebylo.Motory a technika byla jednoduchá.V tom je problém.
Avatar - Kuban
3. 1. 2017 12:02
Re: octavia III
njn generace 120cítkářů a 105kářů.....

dnes je doba trošku jinde. A doba neřízených spalovacích procesů nabádající točit jen střední otáčky je taky pryč. Točit 1200 otáček není žádný problém. Problém to je pouze při určitém zatížení. Ke zdolávání vyrovnaných sil na rovince 50 po městě je to ještě moc otáček....

Jediné co tak mohu dát zapravdu článku je to, že to u některých motorů a zpřevodovaných vozů může být problém. Ale jelikož je to u dnešních vozidel tak silně individuální, bych si takový nesmysl napsat opravdu nedovolil.....
Avatar - Beefcake
3. 1. 2017 19:41
Re: octavia III
1100-1200 otacok mam bezne pri 60-80km/h (ustalena jazda). A motor (benzin 2l) sa vobec netrapi, nie je ho ani pocut (ani pri 120km/h a 2000ot.). Predpokladam, ze prevodovka dobre vie, co robi.
EDIT: si niekto mysli, ze ma minuskami presvedci, ze zle vidim ? :)
Avatar - Kuban
5. 1. 2017 14:13
Re: octavia III
lidem to nevysvětlíš, že když na jízdu rovně potřebuješ 10kw výkonu a tvůj dvoulitr jich má v 1200ot 25kw, jedeš pořád v malém zatížení a nemá co vibrovat.......

Asi by měli všichni na křižovatkách stát na plynu, aby jim volnoběh nepracoval na 700otáček ale ševelil aspoň 2tisíce.... poškodí si motor >:D

dokud se lidi nenaučí fyziku, nepochopí dynamiku (což každý nemůže), nebude nikdy jezdit lépe.... borci z ECO rally přesně ví kdy a jaký potřebují výkon a jak ho získat s co nejmenší spotřebou... a opravdu ve vytřeseném traktoru nejezdí a s průměrnou rychlostí 55kmh jako minimum opravdu nejezdí ani moc pomalu!!!
Avatar - Beefcake
5. 1. 2017 17:41
Re: octavia III
Tych 25kW si skoro aj trafil, podla grafu mozno dokonca len 20kW. A to do toho samozrejme naviac maju co povedat prevodove pomery. Naviac boxer motor je vibraciami este uplne inde ako klasicke radove motory.
3. 1. 2017 09:53
Re: octavia III
No a není kaku jinak:
[odkaz]
2. 1. 2017 19:14
Velmi rozumny clanek
Ano, jakysi "motor management" nas nuti dusit motory na nizkych otackach. A TO JE VELMI SPATNE !

Motory se musi tocit, dela jim to dobre.

A kdy radit ?

No to je zkusenost ziskana casem a nejlepe na atmosferickych motorech.

Ale bohuzel stale mene lidi vi, co je to motor. Resi se on-line komunikce, "eko", design a dalsi serepeticky, ale motor se stava bezpohlavim cosi ...
Rozbalit vlákno
9
Avatar - Blue Sun
2. 1. 2017 19:46
Re: Velmi rozumny clanek
No jo, dříve, když auta nic neuměla a měl je málokdo, řešil se motor. Dnes mají spoustu funkcí a schopností, auto má kdekdo a technicky se od sebe moc neliší... Na co řešit motor?
Avatar - Hittman
2. 1. 2017 23:48
Re: Velmi rozumny clanek
Myslím, že dnes už by málo mladých rozjelo třeba karburátorové 105tku ...
Avatar - Ada je zase tady
3. 1. 2017 00:17
Re: Velmi rozumny clanek
Myslím, že právě ty jseš exemplář, který zacházet s opravdovým motorem vůbec neumí.
3. 1. 2017 12:53
Re: Velmi rozumny clanek
Ty ses exemplar, ktery hleda nadrz v kufru.
3. 1. 2017 12:18
Re: Velmi rozumny clanek
Jak jste přišel na to, že motoru dělá dobře, když se točí? Vysvětlete mi, proč třeba kamion točí při 80km rychlosti jen 1000 ot./min. Když tvrdíte, že to je velmi špatně. Když vy víte, co je to motor, tak nás poučte, jak s ním zacházet.
3. 1. 2017 12:42
Re: Velmi rozumny clanek
To s kamionem je myšleno vážně?? Opravdu srovnáváme 8-12 litrový motor s třeba 1.6TDi? Nechceš srovnat rovnou lodní dvoutaktní diesel s rotačním motorem, třeb v Mazdě RX-8??
3. 1. 2017 13:09
Re: Velmi rozumny clanek
To je myšleno vážně, je tam snad nějaký zásadní rozdíl? Chci tím ukázat, že ani tak nízké otáčky motorům neškodí.
3. 1. 2017 13:50
Re: Velmi rozumny clanek
A představ si, že lodní motorry (velké) mají jen cca 200-300 ot./min. Ono totiž záleží především na rychlosti pístu, tj. čím větší zdvih, tím menší otáčky.
3. 1. 2017 17:19
Re: Velmi rozumny clanek
No, ono totiž záleží především na hmotnosti / setrvačnosti setrvačníku. Nízké otáčky a lehký setrvačník způsobuje ty "zvýšené torzní kmity klikového hřídele", česky je to nerovnoměrná úhlová rychlost klikové hřídele. Ta způsobuje ty vibrace a hučení, resp. je to hluk vymezování vůlí v klikovém mechanizmu. Namáhá to hřídele převodovky, proto se už dávno montují radiálně odpružené spojkové kotouče, dnes i dvouhmotové setrvačníky - ty právě kvůli lehkým setrvačníkům, jinak by ty naše diesely byly líné jak staré Mercedesy. :-!
2. 1. 2017 19:47
V autoškole
mně učili že motor se má točit minimálně na 2 tisíce otáček, maximálně k červenýmu poli. Cokoliv mimo je blbě a je jedno jestli je to benzín, nafta, turbo nebo atmosféra. A v servisu mně vždycky upozorňovali ať auto nepodtáčim (Škodvka, pozdějš Daewroolet). Zlatá Felda, která měla dokonce hezky vyznačený zelený pole na otáčkoměru mezi 2-3,5 tis. otáček. Dodens nepřekonaná přístrojovka (i co se týče barev).
Rozbalit vlákno
16
Avatar - R32
2. 1. 2017 19:59
Re: V autoškole
Na to kedy mám radiť nepotrebujem "pokreslený" otáčkomer... Aj menej skúsenému vodičovi stačí dobrý sluch.
Navyše je dosť rozdiel či pod kapotou ševelí benzínový alebo hrkoce naftový motor.
Avatar - Ada je zase tady
3. 1. 2017 00:20
Re: V autoškole
je veliký rozdíl, pokud pod kapotou ševelí diesel, nebo zoufale kvičí benzínový atmosférický motor, který - aby alespoň trochu jel - se musí vytáčet jako vysavač.
3. 1. 2017 03:49
Re: V autoškole
Nemáš o tom páru, truhlíku.
Avatar - zaplosak
3. 1. 2017 07:10
Re: V autoškole
ševelí diesel...? Asi jsem hluchý - já slyším krumplování jak traktor, leda tak nad 4 válce, to jo....
Avatar - N6600
3. 1. 2017 10:57
Re: V autoškole
Tento Tvoj prispevok je velmi vydareny vtip :-) Vazne. Dakujem za pobavenie.
3. 1. 2017 12:19
Re: V autoškole
> ševelí diesel
>:D >:D >:D >:D

> zoufale kvičí benzínový atmosférický motor, který - aby alespoň trochu jel - se musí vytáčet jako vysavač
Ale zasa ide o to, o akej benzínovej atmosfére sa tu bavíme. Napr.: [odkaz] "Motor se cítí nejlépe v nízkých a středních otáčkách, pokud motor nevytočíte, není skrze tlumící materiály vůbec slyšet a při pohodové jízdě máte pocit, že motor neběží nebo sedíte v elektromobilu (jsou slyšet jen gumy)."
3. 1. 2017 12:58
Re: V autoškole
Seveli diesel, kvici benzinova atmosfera - HA HA HA - hele, auto jo to, co ma 4 kola a motor a jezdi to po silnici - obvykle. Sevelici diesel neznam ale takovy zvuk boxeru VW Brouka - te se jen tak neslysi, to je neco super.
3. 1. 2017 13:51
Re: V autoškole
No, a co když nemám škodovku a motor neslyším?
2. 1. 2017 20:27
Re: V autoškole
No točit u turbo nafty stále minimálně 2 tisíce je trochu úlet obzvlášt se studeným motorem, protože by jsi to musel vytáčet až někam k omezovači, aby to nepadalo pod... Při ustálené rychlosti tam mám většinou kolem 1800 a až na dálnici to leze trochu přes 2000 >:D Při akceleraci to vytočím někam mezi 2,5-3 tisíce, aby to spadlo tam kde už bere turbo pokud zrovna neposkakuju v koloně nebo 100m k dalšímu semaforu pak stačí klidně jet na 1-2 tisíce.
2. 1. 2017 20:33
Re: V autoškole
Podle mně 2-3 tisíce je tak akorát i na studenej motor (je jedno jestli benál nebo nafta, turbo nebo atmosféra). Po zahřátí v pohodě víc (jasně že k omezovači to má smysl málo kdy) Rozhodně to škodí míň než jezdit 1500 - 2 tisíce dlouhodobě.
2. 1. 2017 23:34
Re: V autoškole
3000?? to ti v zimě po startu s dieselem praskne hlava!
Re: V autoškole
Ty si v živote s naftou nejazdil. A ak, chudák motor.
2. 1. 2017 20:49
Re: V autoškole
Nepoustet pod dva tisice mozna plati pro male atmosfery typu felicie, ale rozhodne se nejedna o nejake univerzalni dogma. Pro diesely to neplati vubec (mozna tak pri akceleraci) a i velky benzin snese mene. Hlavne bych chtel videt, jak treba s tou felicii nejdes pri popojizdeni na jednicku pod dva tisice a kdykoli ti na dvojku klesnou otacky pod tuto hodnotu, tak podrazujes.
3. 1. 2017 21:17
Re: V autoškole
Tak ono záleží na motoru. Staré TDI mělo konečnou na 1800, pod tím se nedělo skoro nic a naftovou čtrnáctistovku v Ceedu jsem první dva kvalty musel točit skoro do červeného, aby se to po přeřazení netrápilo a pokračovalo v akceleraci. Naopak nové dvoulitrové TDI mě zátahem dole potěšilo a nechalo si líbit docela dost.

Jinak můj dvoulitrový benzin také nemá s 1500 problém, ale obecně se snažím nelézt pod 2000 a moje průměrné otáčky jsou asi tak 2500.
Avatar - Kuban
3. 1. 2017 12:12
Re: V autoškole
v dobách 120cítek to mělo objektivní důvody.... pod dva ticíce to škytalo chcípalo a netáhlo..... jooo vysokej zdvih měl své neduhy.... ale hlavně šlo o tragické seřízení sání a karburátoru..... A jelikož s tím tady jezdil každej, se z toho stal folklór....
2. 1. 2017 20:02
já nevím, tohle je pořád dokola
položme si otázku, proč byl vyvinut a k motoru vlastně přidán dvouhmotový setrvačník?
Odpověď: aby se mohlo jezdit na nízké otáčky a snížit tak spotřebu / emise. Ale každý "odborník" nám hned řekne, že když používáme dvouhmotový setrvačník tak jak máme tak ho ničíme. Ne neničíme, ničíme ho pouze pokud bychom se dostali na otáčky pod 400 ot/min, což kromě startu nejde nebo pokud používáme namísto brzdy řadící páku a podřazujeme jak "závodníci". No a pak tady máme zaručeně nejlepší garážové mechaniky, kteří vás rádi přesdvědčí, že má dvouhmota vakl, a že vám jí musí za 20k vyměnit, no kdo by neměnil, když je to někdo ochotný zaplatit, pouze vám neřeknou, že vakl má každá dvouhmota, ničemu to nevadí a pokud ze setrvačníku nic neteče nebo nejsou zjištěny abnormální vůle měřením, tak není potřeba nic měnit.
Rozbalit vlákno
10
2. 1. 2017 20:17
Re: já nevím, tohle je pořád dokola
Tak po vás bych chtěl mít auto, které jezdí v rozmezí 450-800otáček/min... Dobrý blábol. :no:
Avatar - narona
2. 1. 2017 20:29
Re: já nevím, tohle je pořád dokola
Však třeba jezdí Laurinkou z roku 1910, tam ty otáčky seděj >:D >:D
2. 1. 2017 20:31
Re: já nevím, tohle je pořád dokola
jel si někdy autem, to asi nejde aby jelo na 800 otáček, ale není problém jezdit pod 1500 ot což je tady prezentováno jako něco co je špatně. 400 otáček je hranice kritických otáček kdy může docházet k poškození setrvačníku a to je stav který může nastat při startu motoru. Jinak bys byl první co umí jezdit pod volnoběhem.
Avatar - michal.t
3. 1. 2017 00:04
Re: já nevím, tohle je pořád dokola
Jdou různé věci - moje manželka se s 1.8 atmosférou zvládla rozjet na trojku (neúmyslně) a motor se v pohodě sebral z i 500 ot./min, aniž by se z nás snažil vytřást duši. To rozpětí rychlostí na trojku od cca 11 km/h k téměř 150 km/h mi přijde docela zajímavé.
Avatar - Beefcake
3. 1. 2017 19:37
Re: já nevím, tohle je pořád dokola
3litrove benzinove Mercedesy mestom (aj mimo) plachtia bez problemov na tych 800-900ot. Vzhladom na krutiaci moment nic prekvapive. Samozrejme pri ustalenej jazde.
2. 1. 2017 22:47
Re: já nevím, tohle je pořád dokola
Ehm, kolega naopak psal, že točit 400ot./min. u běžných dnešních motorů v podstatě nejde, takže nevím, jak jste z toho zvládl vydedukovat, že se svým autem v těchto otáčkách jezdí. Takže s tím blábolem máte pravdu, jen jste ho napsal vy a nikoli kolega výše.
Avatar - Kuban
3. 1. 2017 12:17
Re: já nevím, tohle je pořád dokola
rád bych podotknul, že od dob kdy se do motorů začly přidávat řídíci jednotky a senzory klepání a jiné, přišla na řadu regulace směsi a programů, které omezují vibrace v nízkých otáčkách.... De facto každý motor dnes a i bazarový stroj (od roku 2000) i feldy se stříkačkou už hravě ševelily na 1500otáčkách ! a že i ty feldy 40kw dokázaly od spodu pěkně akcelerovat..... njn ale co řidič to Rozum... těžko diskutovat ;-)
3. 1. 2017 13:11
Re: já nevím, tohle je pořád dokola
Cituji:

Zcela předejít opotřebení dvouhmotového setrvačníku je nemožné, tento díl má zkrátka omezenou životnost. Tu lze ale vhodným zacházením prodloužit. Důležité je omezit rázy, které by byly příčinou většího opotřebení. Jde tedy zejména o citlivé zacházení se spojkou. Kdo ji pouští jako závodník, nemůže se divit, když mu setrvačník brzo zamává. Někteří motoristé dokonce doporučují při stání v prudkém kopci používat parkovací brzdu, aby vůz nezůstával opřený o zařazený kvalt. Důležitější je ale to, jak rychle se brzda pouští. Kdo ji uvolňuje pomalu, nezpůsobuje rázy, které jsou škodlivé.

Rychlou cestou, jak popravit dvouhmotový setrvačník, je podtáčení motoru, tedy jízda v opravdu nízkých otáčkách. Paradoxně k ní mnohdy nabádají palubní systémy, radící, jaký rychlostní stupeň má řidič zařadit. Jsou totiž nastaveny tak, aby automobil úspěšně prošel emisní zkouškou, bez ohledu na cokoli jiného.

Zdroj: [odkaz]
5. 1. 2017 13:18
Re: já nevím, tohle je pořád dokola
to je totalna blbost. Podtacane auta maju rozmdany zotrvacnik kludne po 100-150tisic km. Zotrvacnik sa nici aj pri volnobehu pri studenom motore. Ano na to bol vyvinuty a naozaj tlmi vibracie. Ale ked mas dat po 100tisic km 1000eur za novu spojku so zotrvacnikom, tak asi si robil nieco zle, ked inemu ten zotrvacnik vydrzi 250tisic km.
Avatar - Kuban
5. 1. 2017 13:42
Re: já nevím, tohle je pořád dokola
a to víš odkud....? firemní DSG stále drží a už mají přes stovku... půjdou do světa.... Moje stará dízlofá kráva dvouhmota 250tisíc, opotřebení velké ale ještě odvoz do šroťáku během dalších 50tisíc zvládne.... To co vídám já, je většinou jen manipulace servisáků, kteří ti nakecjí jak strašně špatný je a je třeba ho vyměnit.... mají na tom byznys.... a tyhle nesmyslné kecy přikrmují.
2. 1. 2017 20:03
Podtáčím
A to já podtáčím v podstatě pořád. Hezky od nuly. Mám totiž elektromotor >:D
Rozbalit vlákno
2
2. 1. 2017 20:07
Re: Podtáčím
u elektromobilu bys podtáčel, kdybys jel na maximální otáčky, elektromotor má nejvyšší točivý moment v 0 otáčkách :-)
2. 1. 2017 20:25
Re: Podtáčím
Brin: však ti ani nic jiného nezbývá, pokud chceš někam dojet
Avatar - Jopino
2. 1. 2017 20:23
Karbon
Ani zminka o tvorbě karbonu, ten se už podtáčením nevytváří? ;-)
Rozbalit vlákno
14
2. 1. 2017 20:32
Re: Karbon
jak se podtáčením vytváří karbon?
Avatar - Jopino
2. 1. 2017 20:36
Re: Karbon
Hmmm. Držet přímovstřikový motor zpravidla v nízkých otáčkách agregátu opravdu prospívá? :yes: Neprorůstá a nezanáší se karbonem?
2. 1. 2017 20:44
Re: Karbon
jak tam ten karbon vzniká? Přímo vstřikový motor, předpokládám, že mluvíš o zážehovém, má problém s tvorbou karbonu, protože směs nevzniká v sání, ale až ve spalovacím prostoru, kdy je vstříknuto palivo do nasátého vzduchu. Palivo nemá dostatek času na odpaření a vytváří mikroskopické kapky, které neprohoří, tedy nespálí se dokonale a z nedokonalého spálení zůstane saze = karbon. Tak a teď si polož otázku kdy má kapička paliva více času na prohoření, při nízkých otáčkách kdy trvá zdvih déle nebo při vysokých otáčkách kdy má zdvih třeba jen polovinu času?
Avatar - Jopino
2. 1. 2017 20:54
Re: Karbon
Děkuji za učebnicový výklad rozdílu mezi "TSI a MPI" :-) A co takhle mj. ideální "pracovní" teplota, která je (krom dalších proměnných) schopná "nedovolit nanést nebezpečné úsady karbonu? Nemám tím na mysli jen karbon v sacím potrubí, ale i v hlavě válců, pístech, kroužcích... A tady určitě jezdit stabilně s podtočeným mototem neprospívá, nebo snad ano?
2. 1. 2017 21:11
Re: Karbon
přirozená teplota hoření sazí je přes 600°C, píst je ze slitiny hliníku, kolik je asi teplota na pístu, řekl bych že se pohybuje do 400°C, jinak by se roztál, takže jak dosáhneš v motoru optimální teploty aby se neusazoval karbon na pístu?
Avatar - Jopino
2. 1. 2017 21:31
Re: Karbon
Chytáš mě doslova na slovíčkách, budiž. Přesto budu věřit tomu, co jsem viděl na vlastní oči (zakarbonované TFSI po 65 leté defenzivní řidičce) a ne se doslechl někde v hospodě ;-) V pracovním prostoru válců jsou teploty blížící se až 2000ş C. Nejvyšší přípustná teplota stěn válce je dána teplotou rozkladu oleje, která je asi 250ş C. Při vyšší teplotě se zapékají pístní kroužky a vznikají samozápaly. Obecně platí, že naopak teplota stěn válců by neměla klesnout pod 75ş C, jinak dochází ke kondenzaci vodní páry na stěnách válců a hrozí koroze, USAZENINY a taky stárnutí oleje.
2. 1. 2017 21:44
Re: Karbon
výborně, pokud bude uprostřed spalovacího prostoru 2000°C, zatím co na stěnách válce nebo na dně pístu teplota do 300°C jak docílíš aby se na nich neusazovaly saze? Pokud se saze usadí, jak docílíš aby se spálily? A v neposlední řadě, si mi stále neodpověděl na mojí otázku jak podtáčením vznikají saze, to by mne zajímalo, z pohledu chemického nebo fyzikálního.
Avatar - Jopino
2. 1. 2017 22:10
Re: Karbon
Nejsem ani fyzik a už vůbec chemik, takže odpověď v tomto smyslu ode mne nedostaneš. Vysvětluji si to tím a nejsem snad sám, že občasná jízda ve vyšších otáčkách vůči úsadám sice není samospásná, ale zcela pravděpodobně pomáhá zabraňovat přílišnému usazování karbonu tím způsobem, že komponenty motoru dosahují vyšší teploty a případné lehké nánosy uhlíku se tím spálí. A ani ekorádce v mém autě nedovolí motor, resp. nepodbízí řidiče držet motor trvale v nízkých otáčkách. Myslíš, že podtáčení motoru autu fakt nevadí? Má motor v tak nízkých otáčkách mj. např. dostatečný pracovní tlak olejového čerpadla? Pokládám si spousty otázek a doufám, že zdravý rozum žádného řidíce neuvažuje jinak. Nebudu riskovat a krom jízd z kopce a dojíždění nedržím otáčky pod 1.800 ot./min. Tohle mi prostě nevymluvíš. Ale Ty to určitě zkusíš, o.k. je to Tvůj názor, proč ne.
Avatar - Kuban
3. 1. 2017 12:38
Re: Karbon
Ano moderní motory mají dostatečný tlak i při volnoběžných otáčkách, proto dnes startují i v arktických mrazech. Doba už trošku pokročila pane.

PS: Dnes je spalovací proces řízen. Tedy v nízkých otáčkách, kdy dochází ke klepání ventilů díky pozdnímu zápalu, se automaticky reguluje předstih.. tedy to co se nikdy nedalo za běhu regulovat, dnes dělají motory samy..... Tudíž má mnohem více času na spálení směsi.... vyšší zátěž motoru je tedy prospěšná, motor pracuje účiněji.......

jde jen o to, jak příjemná je kulisa vedlejších jevů..... vibrace dnes eliminují jiné konstrukční elementy.... A i ty samy o sobě se dnes výrazně zlepšily.... udržovat dnes benzínovou 1.2ku kolem 1500 otáček je úplně reálné..... a na vibracích nepostřehnutelné......

PS: Většina řidičů by potřebovala otáčkový koeficient.....

Otáčky * 1,3 a ještě by měli radost jak jejich motor má lkrásných 7tisíc maximální otáčky >:D >:D >:D >:D .......
Avatar - Kuban
3. 1. 2017 12:45
Re: Karbon
a raději nechtěj vědět kolik je teplota tání Uhlíku.... >:D to jen aby sis uvědomil, že tvé úvahy jsou založeny na úplných nesmyslech....

Ale za to nemůžeš, tyhle kecy se šíří světem, člověk si je snadno přivlastní, ale chce to občas přemýšlet nad tím co je pravda a kde je pravda....
Avatar - michal.t
3. 1. 2017 00:34
Re: Karbon
To je celkem jedno, jaká je teplota stěn... při nízkých otáčkách stihne vstříknutý benzin shořet v relativně malém prostoru (píst se pohybuje dolů dost pomalu, vznikající směs se ani moc nevíří) a taky množství vstříknutého paliva bývá pro udržení potřebného výkonu v nižších otáčkách vyšší (výkon se dohání krouťákem)... přidá se k tomu nižší rychlost plynů vtékajících a vytékajících z válce při sání a vyfukování a hned máme recept na snadnější usazování sazí.
3. 1. 2017 14:00
Re: Karbon
Karbon vzniká především spalováním oleje, který je nasávám podtlakem při brzdění, a to hlavně při chladném motoru. Také vzniká při bohatší směsi. Kde jsou ty časy, kdy stačilo do karburátoru nasypat trochu rýže a bylo po karbonu!
2. 1. 2017 20:44
Re: Karbon
Asi myslel spíš saze při dušení motoru na to je expert moje polovička :-)
2. 1. 2017 20:31
Zalezi jake otacky
Ukazatel razeni nepozna jestli jedete z kopce nebo do kopce, tak jako to nedokaze ani tempomat, ale to je jina pisnicka. Proste po prekroceni rekneme 2000ot doporucuje preradit. Samotny Petr Hrdlicka (myslim se jmenuje) ze Skody rekl, ze otacky doporucene pal. pocitacem motor zvladne (no mozna jak dlouho), kazdopadne je na ridici, aby vedel, kdy uz to je na motor moc nebo jeste si tech 1800otacek u 4valcoveho benzinu muzu dovolit, protoze nespecham a jedu z mirneho kopce a kdyz chci zrychlit, tak nebudu linej a podradim si.
Rozbalit vlákno
8
2. 1. 2017 20:39
Re: Zalezi jake otacky
ale, současné auto pozná nejen jestli jedeš z kopce nebo do kopce, ale taky jak je auto zatížený, případně jak je rozložená hmotnost, plus nespočet dalších údajů, o kterých jako řidič ani nemáš potuchy. Mimochodem ukazatel zařazeného převodového stupně mi ukazuje podle stoupání a v kopci někdy vyžaduje podřazení
Avatar - R32
2. 1. 2017 20:44
Re: Zalezi jake otacky
Keď si to myslel ironicky daj tam nabudúce radšej nejakého smajla >:-[] dosť si ma zmiatol... >:D
2. 1. 2017 23:17
Re: Zalezi jake otacky
Já se homat1 zastanu - u mého DSG v Passatu 1.4TSI 110kW je moc hezky vidět minimálně to, že když jedu po rovince, tak si odřazuje tak, aby otáčky spadly cca na 1400rpm (takže pak při 65-70km/h už valí sedmý stupeň), ale když se drápu někam do kopce, tak progresivně přidává a nenechává otáčky spadnout pod dva tisíce a v extrémnějších případech i tři tísíce... a když jedu z kopce a chvíli brzdím, tak si podřadí a brzdí motorem, dokud se silnice zase nesrovná nebo nešlápnu na plyn.

No a zrovna TSIčka mají maximum krouťáku dostupný klidně už od 1500rpm (můj twincharger má navíc pro nízký otáčky ještě kompresor), takže provoz v takovejch otáčkách vůbec není problém. Já mám na tom svým natočeno 160tkm (a z toho slušnou část pod 2000rpm) a zatím to nevypadá, že by tomu ten provoz v nízkejch otáčkách nějak extra vadil.
Avatar - Bertold
3. 1. 2017 00:40
Re: Zalezi jake otacky
Pridávam sa. Radca optimálneho prevodového stupňa evidentne vychádza zo zaťaženia, ktoré od motora aktuálne požadujeme. Vo Fabii III 1,2 TSI pri malom zaťažení radí tak, aby po preradení vyššie klesli otáčky na 1500 ot./min. Motor pri týchto otáčkach neduní ani sa nestriasa. Na pozvoľnú akceleráciu má v týchto otáčkach síl dosť. Pri hlbšom stlačení akcelerátora adekvátne stúpajú otáčky kedy palubný počítač odporúča preradiť. Pri akcelerátore na podlahe sa pokyn na preradenie objaví až pri 5400 otáčkach za minútu. Takže pri jazde do kopca počítač hravo rozpozná, že nie je vhodné mať veľký "plyn" a 1500 ot./min. Pokiaľ motor neduní a nevibruje, nevidím dôvod, prečo by sa mali pokyny palubného počítača pri snahe o úspornú jazdu výrazne prekračovať.

Podobne sa správa palubný počítač aj pri Seate Altea XL 1,4 TSI (92 kw) či vo VW Jette 1,2 TSI. 1,4 TSI zvláda jazdu niečo nad 1500 otáčkami hravo, Pri Jette EA111 je vhodné hlavne na vyšších kvaltoch pridať nejakých tých 200 otáčok navyšše oproti odporúčaniam maxi dotu.

Napríklad Ford plánuje umelo zvyšovať zvuk v nízkych otáčkach, aby ľudia navyknutí na staršie atmosféry boli nabádaní radiť vyššie skôr. A to im žiaden Brusel neprikazuje.
2. 1. 2017 20:59
Re: Zalezi jake otacky
No ja kdyz jedu autem co ma ukazatel doporucenyho prevodu tak se ve vetsine pripadu neshodnem. Furt po me chce radit nahoru nekdy i o dva kvalty. Ale vubec me to netankuje tuhle eko kravinu nevnimam. Prusvih je kdyz jedu autem co ma idiotskej automat. To pak musim prehodit na sekvencni razeni a radit si sam. Nebavi me poslouchat jak ridici jednotka nesmyslnym razenim likviduje motor.
2. 1. 2017 21:18
Re: Zalezi jake otacky
já vždycky přemýšlím, kde se to bere, tu nesmyslnou jednotku tam dal nějakej inženýr co se celý život živí tím, že konstruuje motory, navazuje na zkušenosti, které před ním získali další inženýři, kteří taky celý život nedělali nic jinýho. K tomu mají ještě výzkumné pracoviště a pár miliónů na výzkum. A pak přijde nějakej cukrář a pošle je s tím celým do *, protože on to ví nejlíp bez peněz, bez zkušebny a bez zkušeností. Že ty cukráři nejdou dělat do těch automobilek, automobilky by ušetřily za vývoj.
2. 1. 2017 22:05
Re: Zalezi jake otacky
Ale bzum, kdyby navazovali na zkušenosti tak nedělají motory s míň jak šesti válci a třemi litry objemu. Bohužel z Brusele přicházejí nesmyslné normy a výsledkem jsou pak tyhle zvěrstva páchaná na motorech i zbytečně vyhozené miliardy za vývoj špatným směrem.
Cukráři by tohle nikdy nedopustili
3. 1. 2017 11:42
Re: Zalezi jake otacky
Motivace automobilek je zřejmá - snižování spotřeby. Problém je, že jim v tom létá dost peněz (jinak by se neobtěžovaly) a kdo ví, do jaké míry budou ochotny obětovat životnost, jen aby ušetřily nějakou desetinku litru (samozřejmě, že budou chtít, aby auto přežilo záruku, ale většina lidí bude doufat v mnohem víc než to). Nemusím být ochoten udělat stejný kompromis jako ony. A inženýr skáče, jak šéf píská. Že do vývoje nalijí miliardy, ještě neznamená, že je to ve výsledku k tvému prospěchu.

Na druhou stranu je pravda, že u manuálních převodovek nějaký rádce nemá žádný vliv na naměřenou spotřebu. Není to tedy něco, k čemu by je motivovaly předpisy. Maximálně by to mohlo posloužit, kdyby si někdo chtěl stěžovat na vyšší spotřebu. Nebo jako ukázka snahy pro nějaké vyjednávání.
2. 1. 2017 20:43
Podtáčení
Mám R6 3.0 benzin atmosféra 170 kw a pod 2 000 otáčék výhradně nejezdím. Často je motor v otáčkách a mám najeto 348 xxx km. Mechanik můj motor chválí, že je v super kondici, žadný karbon, tlaky a emise atd. jsou v pohodě. Zatím motorově žádný problém, motor je ochotný se výtáčet a běží hladce. Důvod skvělého motoru? Každých 10 000 km nový olej a hlavně nepodtáčet a nezahřívat stáním na místě. ;-)
Rozbalit vlákno
1
3. 1. 2017 09:54
Re: Podtáčení
Nedavno jsem cetl o Subaru Impreza 2.0i LPG z Ostravy, rok neco kolem 2010. Ma nejakych 400tisic najeto a majitel durazne upozornuje zahrivat na miste pred jizdou jako u starych traktoru.
Osobne si myslim, ze karbon nejlip rozpousti spravny olej, casto meneny a dobre zahraty na dlouhych trasach - rekneme minimalne 2hodiny jizdy, radeji ale vic. To se pekne roztahne i KAT a procisti/vypali.
2. 1. 2017 21:55
Podtaceni nevadi
Jenom se pri tom nesmi slapat na plyn. Cim vic jdu dolu, tim min muzu slapnout na plyn. Takze podtacet muzete, ale treba jen pri jizde z mirneho kopce apod. Jinak ale drzte motor ve zdravych otackach a zatepla se ho nebojte obcas poradne prohnat.
Rozbalit vlákno
1
3. 1. 2017 00:44
Re: Podtaceni nevadi
Přesně tak, poučky typu "diesel točit jedině nad 2 tis. ot." nezapadají do reality provozu. Citlivější řidič sám pozná, jakou kombinaci otáček a zatížení auto snáší dobře a jakou už ne, i když čím dál lepší odhlučnění a odtlumení vibrací to poněkud stěžuje. Například u 1.9 TDI PD mám zkušenost (tam to odhlučnění ještě moc nefunguje :-)), že od nějakých 1500 ot. jede po rovině zcela na pohodu, naopak větší akcelerace či stoupání si opravdu žádá alespoň ony 2 tisíce...
Avatar - lettro
2. 1. 2017 22:05
podtáčení
Překvapuje mě, že nikdo tady nevzpomíná, že takovým ukazatelem optimálních otáček mohou být otáčky maxima krouticího momentu. U turbomotorů, ať už zážehových nebo vznětových to bývá většinou pod 2000 ot/min. Např můj 1.4 T-Jet Lancie Delta má max. kroutícího momentu v 1750 ot/min. Když přeřadím v těchto otáčkách nahoru, motor krásně pokračuje v tahu. Musím ale přiznat, že s turbo motorem jezdím nově, celý život to byly atmosféry, takže je pro mě přirozenější vytočit to trochu více, min. na 2000 - 2500.
Samozřejmě tím stoupá spotřeba (vyšší otáčky = vyšší spotřeba) a nevyužívám tak jednu z výhod turbo motoru.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - michal.t
3. 1. 2017 00:16
Re: podtáčení
Tohle může obstojně pasovat na ty turbomotory, ale u třeba u většiny atmosfér by to bylo při cestovním (neakceleračním) zatížení nesmyslně mnoho.
2. 1. 2017 22:28
Rezonancni otácky
U 4 valcoveho motoru byvaji rezonancni otacky klikoveho ustroji a prevodoveho ustroji kolem 1500 ot za minutu. V tomto pasmu by se nemel motor provozovat. Min valcove jednotky maji tohle pasmo vys a vice zase nize. Dvouhmotnosti setrvacnik posouva tohle pasmo do nizsich otacek. Pokud je dvouhmotnosti setrvacnik v poradku, muze to fungovat a rezonanci nedojde, ale v nizsim pasmu kam dvouhmotnosti setrvacnik pasmo posuva je rezonance vyssi, nez kdyby ho motor nemel. Kazdopadne ne vsechny auta dvouhmotnostni setrvacnik maji, takze tam podtaceni skodi. Dalsi skodliva vec podtaceni muze byt klepani motoru, kdy se smes vybuchne drive. V loziskach tlak oleje neudrzi olejovou vrstvu a dojde k dotyku loziskove panve s cepem. Bud na ojnici nebo primo na klice.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Kuban
5. 1. 2017 13:49
Re: Rezonancni otácky
Rezonanční" tedy vibrační" otáčky......

To je nadpis tvé diplomové práce? >:D

číslo 1500 je dost magické číslo, jak jsi k lichému číslu přišel u motoru o sudém počtu válců a sudého časování zápalů >:D můžeš nás potěšit nějakou rezonanční křivkou při průběhu otáčkama?

Rád si přiučím >:D
31. 12. 2017 09:28
Re: Rezonancni otácky
Napřed si sám dostuduj co to jsou lichá čísla
2. 1. 2017 22:55
Ukazatel "správného" řazení většinou skutečně kecá blbosti
Mám ve svém autě benzinovou přímovstřikovou čtrnáctistovku s turbem a ukazatel řazení mi taky často doporučuje až absurdní podtáčení. Pokud bych ho otrocky poslouchal, tak bych ten motor asi fakt brzy oddělal. Takže ho beru jen jako úlitbu bruselským ekoteroristům. Jde tedy jen o velmi hrubou orientační informaci, ke které je třeba (dle okamžitých okolností daných sklonem vozovky a mírou zatížení vozu) min 200 ot./min (někdy i více) přidat. Není to nic těžkého, každý řidič, který má alespoň minimální cit pro motor přece cítí (a většinou i slyší), kdy má motor chuť do života a kdy se naopak bez podřazení jen smutně trápí... :-!
Rozbalit vlákno
0
Avatar - michal.t
3. 1. 2017 01:02
Kmitá toho víc, než jen motor
Jednoznačně tvrdit, že existuje nějaká fixní hranice otáček, pod kterou již pohonné ústrojí „trpí“ je asi trošku nesmysl. Krom aktuálního krouťáku (tedy míry sešlápnutí plynu) se do toho míchá i aktuálně zařazený rychlostní stupeň… k „rozrezonování“ celého pohonného ústrojí dojde při jiných otáčkách když tam budu mít šestku a zase při jiných, když tam budu mít třeba jedničku. Mezi klikovkou a poháněnými koly je poměrně dost „torzně poddajných“ součástí a chování celé této soustavy (vlastní frekvence) se prostě při změně převodu taky musí změnit.
Když např. pojedu do kopce při 1000 ot./min. na jedničku, nebude to asi tak zlé, jako kdybych na šestku udržoval např. 1200 ot. na rovině.

Svádět vše na torzní kmity samotného klikového hřídele mi přijde zavádějící – je to součástka docela tuhá, její kmitání rezonanční frekvencí by se mělo projevovat mnohem vyšším tónem, než klasickým dunivým zvukem, který má většina z nás spojený s projevy podtáčení. To dunění je právě rozkmitání celé té pohonné soustavy, od motoru až po osové hřídele kol.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Kuban
5. 1. 2017 13:52
Re: Kmitá toho víc, než jen motor
pokud je řeč o Vlastních frekvencích, tak tam hrajou roli i samotné materiály a milion konstrukčních opatření, všech jednotlivých komponent hnacího ústrojí.
3. 1. 2017 10:32
Já mám indikátor přeřazení i ve starším autě, i když jen nah
Na otáčkoměru je mezi osmičkou a devítkou takové červené pole, tak když se do něj ručička dostane, tak řadím :yes:
Rozbalit vlákno
0
Taká Škoda Fabia 1.4 TDI je na podtáčanie priamo určená...
Tieto autá máme v práci ako služobáky a keď som s tým šiel prvý raz, tak som ani nechcel veriť, že medzi 2. a 3. prevodovým stupňom je taký skok... Po preradení na trojku otáčky spadnú pakticky o 1000! Slovom o TISÍC. Ak nevytočím dvojku trochu viac, po preradení na trojku sú otáčky na úrovni 800-900, a tam ten motor ledva ide, skoro žiadna reakcia na plyn, zrýchlenie na úrovni ospalého leňochoda...totálna letargia
Príde mi choré, že až takéto zhovadilosti dokážu automobilky na svojich modeloch robiť, kvôli desatinke litra spotreby robia jazdu až nebezpečnou - hlavne v rukách neskúseného vodiča môže byť takéto auto skutočne problém. O tom, aká "príjemná" jazda s týmto autom je, už ani nehovorím.
Rozbalit vlákno
6
3. 1. 2017 20:03
Re: Taká Škoda Fabia 1.4 TDI je na podtáčanie priamo určená.
Preboha 1,4 TDI v F2 je snad najhorsi motor prejavom co kedy volkswagen vyrobil .......
do 2 tis. ot nic, potom trochu bum a v zase nic. Hlavne to odstupnovanie jednotlivych prevodov. Ako sa ti predbieha v takej 80-ke, ani nevies co tam zaradit o tom, ze to nema vykon ani nehovorim, to 1,4 16V benzin v F2 je podstatne prijemnejsi motor.
Re: Taká Škoda Fabia 1.4 TDI je na podtáčanie priamo určená.
Jednoznačne. :yes:
Avatar - twistedTSD
3. 1. 2017 20:38
Re: Taká Škoda Fabia 1.4 TDI je na podtáčanie priamo určená.
Ty jsi ale psal o FIII 1.4 TDI, ne? Ta je velkým odskokem mezi 2. a 3. stupněm pověstná. Každopádně jde o jiný motor, než ten v FII.
Re: Taká Škoda Fabia 1.4 TDI je na podtáčanie priamo určená.
Áno, ale s motorom v FII je to absolútna pravda. Ten vzhľadom na veľkosť ťahal jak blázon, aj sprevodovaný bol lepšie, ale ten hluk a vibrácie boli neskutočné.
4. 1. 2017 07:35
Re: Taká Škoda Fabia 1.4 TDI je na podtáčanie priamo určená.
Sorry, ja som myslel ze sa bavime o F2.
Nepredpokladal som, ze nejaka firma zaplati palbu za F3 s 1,4 TDI ked moze mat F3 s 1,2 TSI co je kulturou a prejavom uplne inde motor.
Kedy je u vas vo firme naplanovana navratnost toho 1,4 TDI ?

Presne toto som riesil pri F3 u brata ked jeho priatelka chcela tu 1,4 TDI, som jej povedal nech sa ide povozit a potom nech ide kupit. No volba padla na TSI..............
Re: Taká Škoda Fabia 1.4 TDI je na podtáčanie priamo určená.
Pohoda, nenapísal si nič zle. Smutné, dve generácie auta s naftovým motorom a obe naprd, každé iným spôsobom.

Autá nepatria firme, patria požičovni. Dlhodobý prenájom je pohodlnejší - a u nás je móda radšej živiť cudziu firmu ako sa starať o majetok. Prenajaté autá, prenajatí ľudia...u nás je kmeňových zamestnancov tak 25%, zbytok zahraniční "pracovníci" cez agentúru. Kvalita v *, nervy a mimoriadne smeny aby dohnali plán... A naši ľudia doma, lebo firma bola lakomá pridať im 50,-€... Platiť 10-hodinový pracovný čas cudzincom a financovať smeny navyše, aby sa vyrobilo aspoň to, čo bolo na bežný pracovný čas naplánované, bolo asi lacnejšie...

Pri hľadaní auta sa moja žena tiež bola previezť na Fabii. Výsledok bol, že ju nechce ani omylom. Nakoniec sme kúpili Yarisa.
Avatar - Barry Lyndon
3. 1. 2017 11:48
!DSG!
jak už tu bylo zmíněno výše - DSG drtí motor při 60km/h na 7°, motor (pidiTSI) točí 1200 otáček a třepe se jako ratlík. Přidáte trochu plyn a ono to nepodřadí alespoň na 6°, ale rozjíždí se to z těch 1200 otáček a motor se třepe ještě víc. Reklamováno, konzultováno prý přímo s experty z Bolehlavy a prý je to zcela OK, zcela správně.

Přitom DSG jako takové by bylo super, ale ten software musel dělat nějaký ekošílenec (přitom úspora paliva (CO2) bude max. v řádu pár desetin litru/100km a to ještě asi jen v tom jejich laboratorním testu).

Docela se divím, že na ty DSG neexistuje nějaký tuning ve smyslu zvednutí otáček o pár set nahoru (ono by stačilo tak 200-300, víc ne)...
Rozbalit vlákno
8
3. 1. 2017 13:08
Re: !DSG!
A co tam dát režim S. Co ty na to?
Re: !DSG!
Na čo je dobrá prevodovka, ktorá musí mať zvolený športový režim, aby ako-tak normálne fungovala? Pri ktorom, mimochodom, sa vraj rozbieha s trhaním? Zatiaľ som chválu na DSG počul (čítal) len v testoch od redaktorov a VW/Škoda fans...
Avatar - Barry Lyndon
3. 1. 2017 18:43
Re: !DSG!
mně DSG fungovalo dobře, dokud jsem byl mimo město a na silnici sám. Při takové lehce svižné jízdě si prakticky není na co stěžovat. Jakmile se ale člověk dostane do provozu nebo do města, kde není pánem situace, nastanou právě ty podtáčecí potíže...

Ideální by bylo, kdyby místo S bylo nějaké plynulé točítko a "míru S" si mohl člověk volit sám...
Re: !DSG!
Akurát by to zas bolo skôr pre milovníkov jazdy a profíkov, pretože pre laika by to bol ďalší ovládací "čudlík" navyše, a to už by skôr zvládol ten spojkový pedál... A podstata automatiky je skôr v zjednodušení ovládania auta...
Ale ako nápad je to celkom zaujímavé. :yes:
Avatar - Kuban
5. 1. 2017 13:58
Re: !DSG!
proto jako pán situace můžeš podřadit manuálně. pádlem......

Facepalm....

Další mudrlant, co to spíš viděl jezdit než to sám řídil... bez urážky....

PS: Nejsem fanda VW ale DSG systémy jsou to lepší co VW vyrábí.... to už je sakra co říct!.... O režímu S a launch controlu už se nebudu znovu zmiňovat.... už to tu zaznělo
Avatar - Barry Lyndon
3. 1. 2017 18:38
Re: !DSG!
To je rada jak z Bolehlavy. Když si přeju zvýšení otáček o 200-300 pro klidnou pohodovou jízdu, tak to určitě vyřeším režimem S, který zvedne otáčky min o 1000, vůbec nepoužívá 7° atd...
3. 1. 2017 22:45
Re: !DSG!
No vůbec nejlepším řešením je si DSG do auta nepořizovat! :-) Stejně při popojíždění, parkování atd. hnusně škube a volbou poctivého manuálu výrazně ušetříš při nákupu auta! :-!
24. 9. 2019 15:03
Re: !DSG!
DQ250 delam skoro porad softwerovou upravu z duvodu podtaceni 😉😉
Avatar - Beefcake
3. 1. 2017 19:35
Skodofka
Co som sa viezol v Octavii 1.6TDI, ten radiaci asistent tak tlacil na spotrebu, ze otacky chcel mat az niekde k 1000. A ten motor uz normalne vtedy dunel. Clovek , co ma rad auta v zivote nemoze podla toho radit, ale riadi sa citom a sluchom.
Rozbalit vlákno
0
3. 1. 2017 19:39
Podtáčení dle šéfa vývoje motorů
Na tohle téma vyprávěl vývojář motorů ve Š kodovce už v roce 2010 tohle:

Vadí tedy jízda v nízkých otáčkách motoru?
Těm moderním ne. Když motor podtáčíte – tedy řadíte vyšší rychlost než byste měli podle jakéhosi selského rozumu a citu, třeba aby to bylo akusticky příjemné – nutíte ho v nižších otáčkách pracovat pod větším zatížením, a tedy s vyšší účinností spalování. Z fyzikální podstaty to vede k tomu, že jezdíte s nižší spotřebou. Teď nabízíme už i ve fabiích ukazatele, které doporučují, kdy zařadit kterou rychlost. U benzinových motorů (bez turba i s turbem) se rozsvítí šipka pro podřazení na nižší rychlostní stupeň při zhruba 1 100 otáčkách, u dieselových dokonce při 1 000 otáčkách. Záleží ovšem také na zařazené rychlosti nebo na teplotě motoru. Samozřejmě s tím souvisí i motormanagement, nastavení škrticí klapky a další technické věci, ale prostě a jednoduše – motoru to nijak neškodí.

[odkaz]
Rozbalit vlákno
7
Re: Podtáčení dle šéfa vývoje motorů
A čo dynamické vlastnosti v tých divných otáčkach? To keď chcem potom nejak noprmálne zrýchliť, napríklad kvôli predbiehaniu, tak musím šaltpáku rovno vraziť o dva kvalty nižšie, aby to malo zmysel, inak to ide jak chcíplina. Mne to skôr príde, že sa týmto zvláštnym spôsobom snažia o častejšie návštevy svojich zákazníkov v servisoch...
4. 1. 2017 00:00
Re: Podtáčení dle šéfa vývoje motorů
Podtáčení motoru je také pro plynulou málo dynamickou jízdu na spotřebu, ne pro předjíždění. To snad dojde každýmu :D. Já taky motor nepodtáčím, jen sem dávám odkaz co o tom říkají mistři ve škodovce.
Re: Podtáčení dle šéfa vývoje motorů
Však to nebola reakcia na to, že si to sem dal, len poznámka, že vyjadrenie človeka zo Škody považujem za účelové.
4. 1. 2017 07:28
Re: Podtáčení dle šéfa vývoje motorů
Člověku ze Škody bychom teoreticky mohli věřit pokud by ty motory opravdu fungovaly spolehlivě. Jenže v praxi těch 250 tisíc není až tak moc ještě je potřeba vědět, jaký během té doby potřebují servis a kolik věcí se v nich musí vyměnit.
A za druhé koncernové motory postihují nebo postihovaly fatální závady i při daleko nižším nájezdu, a tohle staví jejich hrdinná prohlášení do zcela jiného světla.
4. 1. 2017 07:28
Re: Podtáčení dle šéfa vývoje motorů
Hrdlicka keca.............. Nevadi to jedine automobilke a servisom, ale motoru ano. Ciatl som uz davno ten clanok a hovori o nejakom akustickom prejave ......
Zoberiem napr. 1,6 TDI ten teda na 1200 ot. duni............ potrebuje aspon 1500 ot.
O stavnom 1,4 TDI to ani nehovorim, tak v podstate pohodovy prejav ani nie je.
V MB vyrabaju 1,2 TSI a tiez napr. 1200 ot. mu vadi a duni nie tak ako TDI. Skusal som to na predvadzacke, ze 5-ka a 1300ot. a teda chudak motor.

Kto ma rozum, tak vie ako jazdit a ake otacky pouzivat
Avatar - Bertold
5. 1. 2017 11:44
Re: Podtáčení dle šéfa vývoje motorů
Pri 1,2 TSI majú podla palubného počítača klesať otáčky maximálne na cca. 1500 ot./min.
Avatar - Kuban
5. 1. 2017 14:05
Re: Podtáčení dle šéfa vývoje motorů
klesají... počítač to vyhodnocuje podle zatížení rychlosti zařazenému kvaltu a dalším veličinám.... problém je řidič má jezdit podle programu, tedy když jede 50, má držet plyn plynule a nedivit se tomu že otáčky klesají když není třeba výkon... motor jede na spotřebu.. když přidáš plyn, tedy aspoň o 30%, převodovka vždy přeřadí....... "VŽDY"... když někdo jako s manuálem co neumí udržovat rychlost najednou chce 50ku zase dohnat mírným přídáním plynu, vůz nepodřadí, není důvod...... tak jest základní režím... kdo chce extra jemnou jízdu , musí si podřadit sám....

Tady se šíří mnoho nepravd a keců ohledně DSG... především od těch, kteří s tím nikdy nejeli.
Avatar - Cuba66
4. 1. 2017 16:47
Rádce řazení
Moje zkušenost - Toyota Auris 2.0D4-D, šipky radí řadit nahoru i dolů. A celkem to vycházelo, funguje jim to opravdu dobře. Dokonce jsem se přistihnul, že mi šipky radily podřadit a přitom se mi to ještě nezdálo potřebný (300Nm je holt 300Nm).
Chevrolet Cruze 2.0 diesel - radí jen řadit nahoru a úplně debilně, přesně chce furt motor podtáčet. Nepoužitelný "rádce".
Nissan Pulsar 1,2 DIG-T - radí nahoru i dolů, ale občas je potřeba se na to vyprdout, hlavně pokud začíná stoupání a on radí řadit nahoru, protože ještě nezaznamenal zvýšenou zátěž. Ale jinak to celkem funguje, občas bych sice po rovině nechal 5 a on mi přesto radí 4 (a má pravdu). Většinou o něm ale nevím a tak si myslím, že tak by to mělo v podstatě být, pokud je navrženej dobře a je funkční.
Rozbalit vlákno
0