Podvozky pro kontejnery a výměnné nástavby: Schmitz Cargobull

 

Firma z Gothy nabízí mimořádně rozsáhlý sortiment kontejnerových vozidel. Podvozky se nabízejí klasické, s pojízdnými válečky i pro výměnné nástavby.

Podvozky pro kontejnery označované S.CF zahrnují devět typů. Poslední novinku představenou na loňském veletrhu IAA v Hannoveru byl čtyřicetistopý návěs S.CF 40 Sliding Bogie. Doplňuje tak stávající 45stopý návěs s pneumatickým posuvem, vhodný i pro velkoobjemové kontejnery High-Cube. Na výsuvném čelním nosníku je umístěn systém Multi-Lock pro rychlé uzamčení boxů High-Cube. Podélný nosník včetně kontejnerového úchytu jsou před korozí chráněny žárovým pozinkováním a k sobě sešroubovány. Díky tomu lze případně poškozené části snadno vyměnit.

Dva dvacetistopé

Pomocí pneumatického posunu lze na S.CF 40 nakládat také dva 20‘‘ boxy či převážet nouzově jen jeden, ale kvůli dostatečnému tlaku na točnu posunutý před poslední nápravu.

Klasiku pro transport 20 až 45stopých kontejnerů tvoří typ S.CF 45 Euro. Přední výsuvná část spočívá na odpružených válečcích, výsuv zadní části je samozřejmě pevný. Aretace poloh obou posuvných součástí se provádí mechanicky.

K zajištění maximální variability návěsu je v přední části vybaven systémem Multi-Lock k zajištění kontejnerů s tunelem či bez něj. Centrálně a vzadu se nachází Step-Lock, uprostřed ve sklopném provedení pro boxy s tunelem. Zadní uzávěr dovoluje výškové nastavení pro oba druhy kontejnerů.

Pro transport dvou dvacetistopých kontejnerů jsou určené také typy MX, LX a FX. Poslední jmenovaný je vhodný i pro třicetistopé boxy s tunelem či bez něj.

Dvacet na návěs

Výbornou manévrovatelnost a maximální zatížení točnice díky zcela vzad posunutým nápravám nabízí dvounápravový návěs S.CF 20 Only pro dvacetistopý kontejner. Jde o nejjednodušší a nejlevnější podvozek pro kontejnerovou přepravu. Navíc díky absenci pohyblivých částí prokazuje mimořádnou životnost. Schmitz Cargobull nabízí tento podvozek s parabolickým či pneumatickým pérováním.

Pro cisterny

K transportu dvaceti- či třicetistopých cisteren slouží podvozek S.CF Tank. Třínápravové vozidlo pro kratší cisternu vykazuje délku 7820 mm a nízkou pohotovostní hmotnost 3,5 tuny. Podvozek je samozřejmě vybaven dle požadavků ADR včetně žebříku, hasicího přístroje, zemnícího prvku a tabulky ECE.

Přívěsy

Starší kontejnery s opotřebovanými válečky se nejsnadněji nakládají na přívěs A.CF. Existují dva typy s vnitřními ližinami nebo vnějšími. U zevních může řidič snadno kontrolovat správné umístění válečků na ližiny ze zpětného zrcátka. Přívěs dovoluje zapřažení za různá vozidla, protože disponuje délkově stavitelnou tažnou tyčí. Na přání lze volit i dvoumontáž na kolech k dosažení nosnosti osy deseti tun.

Pro výměnné nástavby

Dvounápravové přívěsy pro výměnné nástavby zahrnují tři verze podle pneumatik a pérování. Nejpoužívanější provedení A.WF 18 Standard stojí na kolech 385/65 R 22.5 a nabízí odstavnou výšku 1220-1320 mm. Největší rozsah výšky 1020-1320 mm poskytuje verze A.WF 18 Maxi se vzduchovým pérováním s obrovským zdvihem. Používá devatenáctipalcové obutí rozměru 445/45. Další přívěs z řady A s koly v rozích používá sedm náctipalcová kola a nejmenší odstavnou výšku 980-1020 mm.

Lepší manévrovatelnost s přívěsem pro výměnné nástavby poskytuje řada Z.WF 18. Dvojice náprav umístěná uprostřed přívěsu vykazuje malý rozvor. Šroubovaná, délkově i výškově stavitelná tažná tyč je k dispozici volitelně v teleskopickém provedení s mechanickým nebo pneumatickým uzávěrem pro větší flexibilitu v rámci vozového parku. Do sériové výbavy patří mimo jiné podpěry po obou stranách vpředu a vzadu pro větší stabilitu při odstavení přívěsu a systémy EBS a RSS pro větší bezpečnost jízdy.

Centrální nápravy

Tento typ přívěsu pro výměnné nástavby je k dostání ve čtyřech provedeních. Standard stojí na dvaadvacetipalcových kolech rozměru 385/65 a je vhodný pro odstavnou výšku 1220-1320 mm. Verzi Maxi charakterizuje stejně jako u řady A.WF vzduchové pérování s vysokým zdvihem, velký rozsah výšky pro nástavbu 1020-1320 mm a obutí 445/45 R 19.5. Zájemci o minimální odstavnou výšku budou volit typ Z.WF 18 V na sedm nácti palcových kolech a nabízející úroveň pro nástavbu 850-1020 mm nad vozovkou. Nejnovější přívěs této řady označený Midi je určen pro nástavby z továrny Gotha. Používá dvaadvacetipalcová kola a zvětšené kotoučové brzdy o průměru 430 mm.

Spolupracujeme s TipCars.com
Putin by podle průzkumu prezidentské volby drtivě vyhrál Putin by podle průzkumu prezidentské volby drtivě vyhrál

Popularita ruského prezidenta Vladimira Putina v…

Pohledem Jakuba Bruknera: Pandora po korekci Pohledem Jakuba Bruknera: Pandora po korekci

Dánská společnost Pandora, výrobce šperků a luxusní…

Stabilizace Balkánu může být nad síly Evropské unie Stabilizace Balkánu může být nad síly Evropské unie

Evropskou unii zneklidnila série politických otřesů…

KLDR potvrdila test rakety, dohlížel prý na něj přímo Kim Čong-un KLDR potvrdila test rakety, dohlížel prý na něj přímo Kim Čong-un

Severní Korea dnes potvrdila pondělní test další…

 
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
30 ostrých hatchbacků minulosti, po kterých se nám stýská... 30 ostrých hatchbacků minulosti, po kterých se nám stýská...

Moderní doba nahrává velkým a těžkopádným čtyřkolkám a…

6 otázek a odpovědí o pokutách v cizině. Taxy dosáhnou i 200 000 Kč 6 otázek a odpovědí o pokutách v cizině. Taxy dosáhnou i 200 000 Kč

Tuzemský automotoklub ÚAMK připravil před nadcházející…

 






 
Volkswagen Group slaví 80 let. Z výrobce lidového auta největší automobilka světa

Volkswagen Group slaví 80 let. Z výrobce lidového auta největší automobilka světa

Dnes 08:00

Původním cílem dnešního Volkswagenu bylo vyrábět lidové vozidlo pro masy. O 80 let později toho firma vlastně dosáhla, je největší automobilkou na světě.




Blesk.cz

Mléko v sobě má hormony, přiznali odborníci. Zahleňování je ale mýtus

Mléko v sobě má hormony, přiznali odborníci.…

Jedním z pilířů naší stravy by měly být i mléčné výrobky, jejichž základní surovinou je samozřejmě mléko. Podle…

Vichřice hrůzy v Moskvě: Lidi zabíjely stromy, altán i utržená zastávka

Vichřice hrůzy v Moskvě: Lidi zabíjely stromy, altán…

Nejméně jedenáct obětí na životech si dnes vyžádal silný poryv větru v Moskvě, více než 100 lidí se zranilo.…

 

iSport.cz

TOP zajímavosti z NHL: Když vyhrajeme, chci na party Federera, říká Josi

TOP zajímavosti z NHL: Když vyhrajeme, chci na party…

Góly, body, čísla. Zámořská NHL se přímo topí ve statistikách, experti tlačí informace ze všech stran a není…

Kuka je ze Slavie nadšený: Poprvé mi někdo zavolal a pozval mě na zápas

Kuka je ze Slavie nadšený: Poprvé mi někdo zavolal a…

Když bývalý výborný útočník Slavie Pavel Kuka vidí, jak se z titulu radují kouč „sešívaných“ Jaroslav Šilhavý a…

 

Reflex.cz

Delta Okavanga: Jedna z posledních velkých divočin světa láká všechny milovníky přírody

Delta Okavanga: Jedna z posledních velkých divočin…

Kdo už viděl parky v Tanzanii, tisícihlavá stáda pakoňů a zeber promísená s impalami v Ngorongoro, lvy v Etoshi,…

Zákaz kouření ano, ale povolme kuřárny!

Zákaz kouření ano, ale povolme kuřárny!

Nikoliv od prvního června, jak se mylně mnozí domnívají, ale od posledního května (tedy od středy) v celé krásné…