Tak určitě tam hraje velkou roli spousta přepážkových kombíků pro rok 2006, ale ne pro 1996. Pokud mohu soudit podle svých zkušeností, tak téměř všechny farmaceutické firmy jezdily (okolo roku 1996) Opel, Ford a VW, jenom Astra ta měla Saaby, díky společnému vlastníkovi. Já osobně jsem drandil Mondeo a naši repíci měli Escorty všechno v benzínu.
tu bude těch pár mladejch nadávat na kapitalismus jaké je to zlo /asi vlivem předávkování rohypnolu ;-) /, a staré struktury vám tu budou přitakávat a zpívat jak to bylo krásné za socialismu /každému tehdy pouliční výbor KSČ přidělil cadillac ;-) /, tak se podívejte na druhou srovnávací tabulku nejprodávanějších modelů v čr v r. ´06 vs. ´16. Jak se změnil vozový park od thálií, yarisů. getzů, clií a dvěstěšestek na ocative, superby, golfy, fabie a rapidy. :yes:
Hele za první republiky spousty lidí nemělo co žrát a přišli komunisti a všem dali nažrat a nikdo to tu nevytahuje.
Pokud jsi nepochopil že život neni jen o autech a materialismu, na což viditelně nemáš, tak raději mlč. :no:
Ale no tak nepochopil jsi pointu a komunista jsem nebyl a ani nejsem.Jen jsem použil jeho rétoriku. Každá doba má své klady a zápory. Ze je dnes materialisticky lépe než bylo dříve je logické ale ne každý to tak cítí. Je to také o věku, možnostech těch ingrediencí je hodně. Ne každý je šťastný přestože jsou zde nekonečné možnosti o proti minulosti.Osobně se držím varianty že z každé doby je potřeba vybrat ty kladně věci a ne plošne říkat že bylo vše zcela špatně. Není to totiž pravda! Lidé chtějí ale jednoduché pojmenování. Nechtějí řešit omáčku. Ale to je na delší diskuzi.
nebýt měnové reformy v roce 1953, která nejvíc postihla ty dělníky, budovatele, lidi kteří ksč pomohli nahoru a stáli za ní v tom únoru, tak tolik lidí nezačlo švejkovat, krást, ničemu nevěřit a všechno šulit.
S měnovou reformou to soudruzi totálně prokoučovali, nebot postihla hodně samotné obyčejné komunisty. Myslím že lidi jako Hammuna to moc dobře vědí a moc dobře vědí i to, jaká bída byla v době krize a za první republiky. Na to není se potřeba ptát komunistů, stačilo se zeptat pmětníků z Šumavy, Beskdy, Krkonoš, dělníků z půlky fabrik, čeládky u velkostatkářů, panských posluchovaček atd
To môžu byť ale dosť skreslené čísla. Pred desiatimi rokmi tu mnohé medzinárodné spoločnosti nemali také zastúpenie ako dnes alebo si nemohli dovoliť taký autopark ako teraz. Stačí si všímať, koľko nových áut má na rámiku ŠPZ nápisy ako Arval, ALD Automotive, Leasplan atď. To je všetko fleet a súkromný autopark podľa mňa až tak dobre nevyzerá, ale nepopieram, že jeho úroveň je už iná ako v 2006.
A co tymi firemnymi autami jazdia roboti alebo ufoni? Pri aute viac nez inde plati, ze je toho kto nim jazdi (lebo po case z neho bude len kopa srotu, uzije si ho kto jazdi nie kto ho vlastni) takze je jedno ci firemne alebo sukromne.
Proč zkreslená? Máš sice pravdu, že zde nebylo tolik mezinárodních společností, ale těmi jejich auty jezdí zase Češi a jestli jsou na leasing nebo jejich vlastní je docela šumák, prostě je zde víc a daleko lepších aut než kdykoliv v minulosti a to je oč tu běží a co se snažil naznačit J@W.
Je přece daleko lepší být zaměstnanec třeba IBM nebo IGN a dostat k osobnímu užívání BMW nebo Audi (typicky pořizovaná jako firemní a často na leasing), protože nejlepší auto je to, které není moje, skoro nic mě nestojí vyjma nějakého navýšení daní a peníze mohu dát třeba do lepšího bydlení místo bydlení v paneláku a špórování z blbého platu na Dacii, která bude sice "moje" a vylepší soukromé statistiky, ale za pár let stejně skončí na vrakáči jako to auto na leasing.
Edit: comper byl rychlejší
Ja to nespochybňujem a ani výhodu mať služobné auto, len som podotkol, že bez veľkých spoločností by to na našich cestách asi vyzeralo inak. Pre mňa je pri nejakých štatistikách teda rozdiel, či sa zlepšil môj vozový park alebo môjho zamestnávateľa.
Ano, bez velkých společností by náš vozový park byl horší, takže chvála, že tu jsou ochotné podnikat a kupovat auta. Proč ale potom mluvit o nějakém zkreslování.
Pretože tie porovnania 2006 vs. 2016 potom nemusia reprezentovať skutočnú kúpnu silu obyvateľov tejto krajiny. Píšem to stále v kontexte príspevku od J@W.
Ale proč by nereprezentovaly skutečnou kupní sílu? Jestliže firma koupí nebo vezme na leasing auto a dá ti ho do osobního užívání, tak ti zvyšuje příjem/zvyšuje tvou kupní sílu.
Zlepšený vozový park zaměstnavatele má z velké části a s časovým odstupem 3-4 let vliv i na ten soukromý, protože pak auta obvykle končí v soukromých rukou. A některá tak jsou už přímo kupovaná, kdy "služební uživatel" při výběru už zohlední i své následné soukromé užívání.
Áno, to máš pravdu a poznám také prípady aj vo svojom okolí. Známa má služobného Superba II a teraz jej spoločnosť ponúkla istý badžet vrámci ktorého sa zmestí aj do Kodiaqa, ktorého si podobne ako ten Superb môže za zostatkovú hodnotu po šiestich rokoch odkúpiť. Lenže ak aj skončí pri služobnom Kodiaqu, neznamená to, že by si nové auto v takej cene kupovala aj ako súkromný užívateľ. Aj preto by som bol teda zvedavý, akú rolu hral fleet v štatistikách roku 2006 a v 2016.
naprosta vetsina lidi, ktere potkas v autech stredni tridy a vyssi stredni premie - do tech 4 let stari - by si takove auto za sve nemohla nikdy dovolit. To je proste realita. Tahle auta o tom nejsou. Uz i takiva Octa narazi.
Ale notak, nebudu diskutovat že socialismus byl zlo, to se snad nás většina soudnych shodneme, ale nebude ta čísla taky trochu zkreslovat to, že je zde daleko více firem, poboček atd... hlavně od vstupu do EU a ty oktávky a superby nekončí úplně v rukou soukromniku. Tam se spíš došlo k posunu z B segmentu do C
Zcela správně. Tabulka zadlužení třeba oproti roku 1996 by jistě nevypadala tak dobře jako u aut.O exekucich nemluvě. Holt každá doba a má své pro a proti.
To si národ pomohl teda, místo tureckýho werku si koupil podvodnej německejch werk smontovanej turkem za předraženou cenu. Jestli nakonec ten pažout 206 nebyl lepší jak nějakej Rapid což je totální lowendovka a narozdíl od toho pažouta ještě s tuctovým a nezajímavým designem.
ale zase niekto v tabulke klesol aj ked predaval dnes uz lepsie ako pred 10-20 rokmi
skor ma teda zaujal pohlad cez cisla...
fabia predala uz o vyse 11 tisic aut menej ako pred 10 rokmi .. to je pokles v priemere takmer o 1000 aut mesacne... docela az neskutocny prepad predaja ..... naopak octavia svoje pocty oproti roku 2006 zdvojnasobila... a narastla zase o neskutocnych 14 tisic aut ..... akoby si tieto dve skody vymenili pozicie a roly lebo v sucte oboch aut predavali v podstate dost podobne cisla ....
najviac teda rastli auta ako octavia superb golf i30 .. a novy model rapid
najvacsi prepadak co do poctov je paradoxne fabia aj ked je v tabulke stale druha....
sklamanim je podla mna predaj fiatov aj citroenu ( to su ozaj slabe cisla ).... a aj ked sa mazdy voci roku 2006 viac ako zdvojnasobili poctami... myslim si ze ma tato znacka v cz so svojimi krasnymi a modernymi vozmi na este ovela lepsie predajne vysledky ... ( a az sa mi nechce verit ze v r 1996 bola na 9 mieste... ked ju dnes vidim kdesi na chvoste tabulky )
pochvalit co do poctov predanych aut ale treba rozhodne kiu, hyundai, renault, vw ford.... a asi by bol hriech zabudnut na daciu ktora vyletela medzi najlepsich az s neuveritelnou chutou a energiou....
vidim tu aj obrovsky narast premie..... kym kedysi sme MB alebo BMW v tabulkach hladali marne... tak dnes MB uz vidime v prvej desiatke.... toto je neskutocny progres .. a nielen poziciami v tabulke ( ktore obcas fakt nic neznamenaju ) ale hlavne predajnymi cislami... tu premia ozaj predviedla doslova "zazrak"
Prémie je daleko dostupnější, vezmi si, že v 1996 se ještě prodávalo spousta vyšší střední s 6 -válcema a to pak hodně rychle vymizelo - Omegy, Xedosy, Maximy .... Pamatuju se, Omega MV6 stála asi 1.15 mil Kč a to bylo v "plné palbě" . Mercedes byl s podobným motorem určitě za 1.5 a bez výbavy. Nedávno jsem koukal do starých nabídek na operáky a to i před 10 lety byla úplně jiná situace. Focus za 15 měsíčně, Mondeo za 22 ... (4 roky/120 tis km).
s temi operaky je to otazka. myslim, ze se jim trochu utrhl z retezu. nedavno jsem cetl clanek potvrzujici moji domenku - ze auta stredni tridy ( na operak hodne velika vetsina ) se diky mnozstvi stavaji pro leasingovky cim dal hure prodejne. podle me je to trochu bublina, ktera splaskne. neni od pohledu normalni mit auto v cene pres mega za neco pres deset tisic mesicne.
to asi ne, ale verim ze pocet aut omezi a ceny pujdou nahoru. nekdo v leasingovkach mel velke oci ale trochu se mu to vymklo z kontroly. jedno dvouleta auta stredni tridy jsou porad hodne draha a trh pro ne myslim neni - resp. poptavka je omezena. pritom aut na operak pribyvalo cim dal vic daleko rychleji. proc taky ne, premii i kdyz obycejnejsi a s mensim najezdem pod 10 tis/mes, Mondeo za 8.. od pohledu nesmysl.
tyka se to hlavne tech jedno letych leasingu. operak na ctyri roky, tam uz to auto dokaze spadnout na cene dost, pronajem to leasingovce vykompenzuje a nasledne takovy problem ho prodat nebude.
suhlasim... dnesne premiovy su uz rozhodne dostupnejsie ako boli kedysi.... to uznavam .... ale aj tak je to neskutocny proges....
ja si pamatam ked aj felda s 1,6 stala cez 330 tisic alebo fabia 1,4 50kw mpi 350 tisic ... a taky vacsi passat vedel stat aj milion .. takze ano... dnes kupit za melon premiovku uz nie je az tak "drahe" ;-) .. ceny aut sli uz dole.... a dnes za melon uz dostanes ovela viac muziky ako pred 15 rokmi uznavam
Asi bych za tím nehledal nic překvapivého, jen to odráží naprosto zásadní posun v reálných cenách aut za posledních 10 let, kdy jsou dostupnější větší auta a autíčka třídy Fabie, Thalie nebo Yarisu už nemusí z cenových důvodů suplovat funkci rodinných vozů, protože se kupují auta větší. Podobně u firem, spousta jich taky překlopila Fabie do Rapidů, Oktávek nebo jiných větších aut. Protože nic než relativně dobrá cena za drtivým podílem Fabie na trhu nebylo (rok 2006 - 27%).
Máš pravdu....byla doba kdy Adidas byl taky z ničeho nic cenově pro všechny. Zjistily ze toho pak prodají víc. >:D Když společnost zbohatne jde to skoro samo.Otázka pak co to přinese budoucnu.
jak pisu vyse.. je to dano i smesnou cenou pri financovani na operak. Proc pak nejit do Supa, Mondea nebo klidne Q7 kdyz je to za pakatel a o par tisic drazsi nez Oktavka.. muze nastat doba, kdy se lidi chte nechte budou muset vratit o jednu - dve tridy niz.. nebo o dost priplatit.
to, ze je to za pakatel je jedinym duvodem cim dal vetsich prodeju zejmena mainstreamove stredni v CR.