Zatímco o rozvodech má motoristická veřejnost již vcelku povědomí, o druhém řemenu, pohánějícím motorové příslušenství, se lidé zpravidla dozvědí, až když jim odejde.
ICE motory mali byt uz davno zbavene tychto zbytocnych kazitok a nahradene elektrickymi a plne variablilnymi cerpadlami zvysujucimi efektivitu, bezpecnost a spolahlivost. Naklady su v porovnani s odstranenim rozvodovej retaze alebo remena (na to si v serii pockame este poriadne dlho) neporovnatelne nizsie a mnohym automobilkam mohli usetrit zle meno a naklady na servis v ramci zaruky..
Ten klíňák stačí sem tam omrknout a přetočit v prstech o cca. 90 stupňů a jestli jsou na něm náznaky prasklin v drážkách a nebo již začíná po nastartování pískat je zralej na výměnu. Ale jelikož je dneska velká část řidičů spíše polovodičů, stejně nepoznají co je co a nebo netuší, jak jej správně napnout, zajedou s tím stejně do servisu, buď po vlastní ose, nebo na odtahovce a z ceny výměny řemene za několik stokorun je hned i několik tisícovek >:D
Třeba u Subaru, aby se dostal roztřepený klíňák pod kryt rozvodů opravdu nehrozí, protože je nutná i demontáž řemenice, aby se trojdílný kryt rozvodů držící na x šroubech mohl vůbec sundat. Pokud mají ten kryt rozvodů některé značky přidělány jen tak fórově, tak pak se tomu nedivím.
Stojí to pár stovek. A když je člověk zručný dokáže si to vyměnit i sám. Nejhorší je, když je v motoru málo místa. Měnil jsem vždy, když to začalo za vlhkého rána pískat, nebo se po spuštění klimatizace.