26.12. 2014 Ladislav Černý

Pohon Renaultu řady D: Proměnná geometrie

 

V nejmenší řadě Renault Trucks D s rozpětím hmotnosti 3,5 až 26 tun slouží čtyř- i šestiválce. Jak si poradily s požadavkem Euro VI?

Motory DTI 5 a DTI 8 s celkovým rozpětím výkonu 154-235 kW (800-1200 N.m) mají na starosti pohon modelové řady D. V rámci modelových řad Renault Trucks se jedná o jedinou s dvěma zcela odlišnými konstrukcemi motorů.

Nová řada pohonných jednotek odpovídá normě Euro VI a těží ze zkušeností výrobce v otázkách odolnosti a spolehlivosti pohonných jednotek. Tyto motory vykazují ekvivalentní spotřebu paliva jako verze Euro V.

Agregáty jsou osazeny turbodmychadlem s proměnlivou geometrií, která jim propůjčuje vysokou flexibilitu využití, a odpojitelným ventilátorem pro optimalizaci spotřeby paliva. Zároveň těží z maximálního tlaku vstřikování až 200 MPa, který zaručuje co nejdokonalejší spalování paliva.

Prostřednictvím čtyřválcového motoru od Volvo Group ve verzi o výkonu 176 kW společnost Renault Trucks poskytuje nejvýkonnější motor na trhu. Díky téměř stejnému výkonu jako u šestiválcového motoru umožňuje lehčí jednotka DTI 5 dosažení lepší hodnoty užitečného zatížení. Čtyřválec o objemu 5,1 litru nabízí 800 nebo 900 N.m, 7,7litrový šestiválec je dostupný ve třech provedeních 950, 1050 a 1200 N.m.

K dosažení požadavku Euro VI motorky používají systém následného zpracování výfukových plynů. Recirkulace výfukových plynů (EGR) s chlazením umožňuje dosáhnout snížení emisí při nízkých otáčkách motoru, přičemž čerpadlo AdBlue je integrované do nádrže paliva a s pneumatickým řízením dodávky močoviny umožňuje jemné rozstřikování a zabraňuje tak krystalizaci ve výfukovém systému. V naprosté většině případů je regenerace filtru pevných částic automatická a pro řidiče zcela přehledná, takže jí nemusí být věnována zvýšená pozornost.

Řidič má k dispozici ukazatel zanesení filtru na přístrojovém štítu, který mu dává přehled a pomáhá plánovat nucenou regeneraci filtru, pokud je jí třeba. Ke spuštění regenerace postačuje stisknout ovladač umístěný na přístrojové desce.

Systém pro úpravu výfukových plynů je integrován v kompaktním uceleném bloku umístěném na pravé straně podvozkového rámu vozidla.

Řada Renault Trucks D je v sériové vybavena robotizovanými převodovkami Optitronic (u modelu D) a Optidriver (u modelu D Wide). Tyto převodovky výběrem nejlepšího rychlostního převodu v závislosti na točivém momentu motoru a topografii silnice snižují spotřebu paliva.

Model Renault Trucks D Access určený zejména ke svozu odpadu s častými zastávkami je vybaven automatickou převodovkou Allison 3000. Planetové ústrojí se při každém zastavení bez zásahu řidiče přeřazuje na neutrál.

Spolupracujeme s TipCars.com
Velikonoční králíčci do útulku nepatří Velikonoční králíčci do útulku nepatří

Ve Velké Británii uvažují nad zákazem prodeje domácích…

Poslední opora padla. Čeští exportéři hlasují pro uvolnění koruny Poslední opora padla. Čeští exportéři hlasují pro uvolnění koruny

Politika slabé koruny přestala být atraktivní i pro…

Zápisník Marka Schwarzmanna: Tarify a hry Zápisník Marka Schwarzmanna: Tarify a hry

Tak nám tu prý začala revoluce. A zase tarifová. Při…

Turci oznámili konec operace v Sýrii Turci oznámili konec operace v Sýrii

Turecko dokončilo svou vojenskou operaci na severu Sýrie,…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a…

Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Korejská automobilka si nechala na evropském patentovém…

 






 
Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Dnes 08:00

S80 je největším volvem od roku 1998. Tehdy šlo o revoluci, neboť příchod modelu ukončil jednu éru značky. Namísto klasické koncepce dostal vůz pohon předních kol. Druhá generace trend té první vydání rozvíjí, navíc je výrazně spolehlivější.




Blesk.cz

Minibus plný lidí se čelně střetl s dodávkou: 12 lidí zahynulo

Minibus plný lidí se čelně střetl s dodávkou: 12…

Při srážce minibusu a nákladní dodávky v americkém státě Texas zemřelo ve středu 12 lidí. Většina z nich byli…

Zlaté písky jsou největším lákadlem Bulharska: 8 důvodů, proč se tam vydat!

Zlaté písky jsou největším lákadlem Bulharska: 8…

Jen 15 kilometrů od Varny, na pobřeží Černého moře, se nachází nejvyhlášenější bulharské letovisko s příznačným…

 

iSport.cz

Fanoušci Komety o cenách lístků: Prasárna, mluví to o inteligenci vedení

Fanoušci Komety o cenách lístků: Prasárna, mluví to…

Vzbudilo to horkou krev už před startem samotného semifinále Generali play off hokejové extraligy. Fanoušky…

Kdo jsou hvězdy české devatenáctky? Talent PSV, krajánci i mazák v brance

Kdo jsou hvězdy české devatenáctky? Talent PSV,…

Jednoho si piplají v nizozemském PSV Eindhoven, jako velký talent pro svůj A tým. Druhý zase pravidelně…

 

Reflex.cz

Prima našla náhradu za Helenu Štáchovou. Poslechněte si, jak zní Líza Simpsonová s novým hlasem

Prima našla náhradu za Helenu Štáchovou. Poslechněte…

Nedávná smrt herečky a dabérky Heleny Štáchové vznesla otázku, kdo nahradí její hlas v jednom…

Bude euro za 20 korun? Kdy ČNB skoncuje s intervencemi?

Bude euro za 20 korun? Kdy ČNB skoncuje s intervencemi?

Už se nám to blíží. Slib udržet kurs 27 korun za euro dala Česká národní banka do konce března. Pak jej může…