26.12. 2014 Ladislav Černý Zveřejněno ve spolupráci s časopisem Auto Profi

Pohon Renaultu řady D: Proměnná geometrie

 

V nejmenší řadě Renault Trucks D s rozpětím hmotnosti 3,5 až 26 tun slouží čtyř- i šestiválce. Jak si poradily s požadavkem Euro VI?

Motory DTI 5 a DTI 8 s celkovým rozpětím výkonu 154-235 kW (800-1200 N.m) mají na starosti pohon modelové řady D. V rámci modelových řad Renault Trucks se jedná o jedinou s dvěma zcela odlišnými konstrukcemi motorů.

Nová řada pohonných jednotek odpovídá normě Euro VI a těží ze zkušeností výrobce v otázkách odolnosti a spolehlivosti pohonných jednotek. Tyto motory vykazují ekvivalentní spotřebu paliva jako verze Euro V.

Agregáty jsou osazeny turbodmychadlem s proměnlivou geometrií, která jim propůjčuje vysokou flexibilitu využití, a odpojitelným ventilátorem pro optimalizaci spotřeby paliva. Zároveň těží z maximálního tlaku vstřikování až 200 MPa, který zaručuje co nejdokonalejší spalování paliva.

Prostřednictvím čtyřválcového motoru od Volvo Group ve verzi o výkonu 176 kW společnost Renault Trucks poskytuje nejvýkonnější motor na trhu. Díky téměř stejnému výkonu jako u šestiválcového motoru umožňuje lehčí jednotka DTI 5 dosažení lepší hodnoty užitečného zatížení. Čtyřválec o objemu 5,1 litru nabízí 800 nebo 900 N.m, 7,7litrový šestiválec je dostupný ve třech provedeních 950, 1050 a 1200 N.m.

K dosažení požadavku Euro VI motorky používají systém následného zpracování výfukových plynů. Recirkulace výfukových plynů (EGR) s chlazením umožňuje dosáhnout snížení emisí při nízkých otáčkách motoru, přičemž čerpadlo AdBlue je integrované do nádrže paliva a s pneumatickým řízením dodávky močoviny umožňuje jemné rozstřikování a zabraňuje tak krystalizaci ve výfukovém systému. V naprosté většině případů je regenerace filtru pevných částic automatická a pro řidiče zcela přehledná, takže jí nemusí být věnována zvýšená pozornost.

Řidič má k dispozici ukazatel zanesení filtru na přístrojovém štítu, který mu dává přehled a pomáhá plánovat nucenou regeneraci filtru, pokud je jí třeba. Ke spuštění regenerace postačuje stisknout ovladač umístěný na přístrojové desce.

Systém pro úpravu výfukových plynů je integrován v kompaktním uceleném bloku umístěném na pravé straně podvozkového rámu vozidla.

Řada Renault Trucks D je v sériové vybavena robotizovanými převodovkami Optitronic (u modelu D) a Optidriver (u modelu D Wide). Tyto převodovky výběrem nejlepšího rychlostního převodu v závislosti na točivém momentu motoru a topografii silnice snižují spotřebu paliva.

Model Renault Trucks D Access určený zejména ke svozu odpadu s častými zastávkami je vybaven automatickou převodovkou Allison 3000. Planetové ústrojí se při každém zastavení bez zásahu řidiče přeřazuje na neutrál.

Spolupracujeme s TipCars.com
Tusk: EU má reálnou šanci uzavřít migrační trasu z Libye Tusk: EU má reálnou šanci uzavřít migrační trasu z Libye

Státy Evropské unie zajistí, že severoafrická část…

Za vánoční nákupy potravin si připlatíte, tuzemák však zlevní Za vánoční nákupy potravin si připlatíte, tuzemák však zlevní

Jedním z ústředních témat posledních týdnů byla v české…

Putin: USA chtějí vytlačit Rusko z evropského energického trhu a zdražit plyn Putin: USA chtějí vytlačit Rusko z evropského energického trhu a zdražit plyn

Sankce, které vůči Rusku schválil americký Kongres v…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Škoda už oficiálně prodává Karoq. Tipy, jak ho rozpoznat od Kodiaqu: Škoda už oficiálně prodává Karoq. Tipy, jak ho rozpoznat od Kodiaqu:

Škoda zatím neoznámila, kolik bude požadovat za základní…

Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte... Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte...

Motor s rotačním pístem bude nyní plnit jinou roli.

 





 
Nové Audi A7 Sportback odhaleno. Evoluce tvarů, revoluce techniky

Nové Audi A7 Sportback odhaleno. Evoluce tvarů, revoluce techniky

Včera

Podle očekávání prošel design druhé generace Audi A7 jen evoluční proměnou. Za to v útrobách se událo dost, všechny verze budou hybridní!




Blesk.cz

Nový Zéland má po měsíci premiérku. V čele země stanula labouristka Ardernová

Nový Zéland má po měsíci premiérku. V čele země…

V čele Nového Zélandu stane po zářijových volbách vůdkyně Novozélandské strany práce Jacinda Ardernová (37).…

22 tipů na víkend: Prahou poběží zombie! Mlsat můžete polévky, dýně i čokoládu

22 tipů na víkend: Prahou poběží zombie! Mlsat…

Neseďte doma a nekoukejte se jen z okna! Vyrazte ven, do přírody, za poznáním! Pokud nevíte kam vyrazit, nechte…

 

iSport.cz

Villarreal – Slavia 2:2. Cenná remíza, český mistr ale ztratil vedení 2:0

Villarreal – Slavia 2:2. Cenná remíza, český mistr…

Fotbalisté pražské Slavie remizovali ve Villarrealu 2:2 ve třetím kole Evropské ligy v souboji o první místo ve…

Lugano - Plzeň 3:2. Zklamání pro favorita, domácí rozhodli z brejků

Lugano - Plzeň 3:2. Zklamání pro favorita, domácí…

Fotbalisté Plzně ve třetím utkání v základní skupině Evropské ligy nečekaně prohráli na hřišti Lugana 2:3 a…

 

Reflex.cz

Ekonom Vladimír Pikora: Po volbách přijde naštvanost nejvyššího stupně

Ekonom Vladimír Pikora: Po volbách přijde naštvanost…

Něco vám řeknu – nikdy slepě nespoléhejte na čísla! Já jsem to udělal jednou a ovlivnilo to zbytek mého života.

Zítra k volbám, nenechme za sebe rozhodovat jiné! Vrátí se politická politika?

Zítra k volbám, nenechme za sebe rozhodovat jiné!…

Kdysi i v Česku populární slovenský satirik Milan Markovič by dnes patrně řekl „Zvolebnívá sa“, a to na plné…