Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Pohonné hmoty v Česku opět zdražily, benzin se vrátil nad 28 Kč za litr

Pohonné hmoty v Česku v uplynulém týdnu zdražily zhruba o dvacet haléřů na litr. Benzin Natural 95 se poprvé od poloviny ledna dostal nad 28 korun, cena nafty stoupla na průměrných 26,24 Kč/l.
Zpět na článek
28. 4. 2016 12:28
28. 4. 2016 12:31
28. 4. 2016 15:45
28. 4. 2016 18:25
28. 4. 2016 14:16
28. 4. 2016 14:21
28. 4. 2016 15:09
28. 4. 2016 18:36
28. 4. 2016 15:49
28. 4. 2016 16:03
28. 4. 2016 18:38
28. 4. 2016 16:47
28. 4. 2016 16:56
28. 4. 2016 17:26
28. 4. 2016 18:08
28. 4. 2016 18:22
28. 4. 2016 19:55
28. 4. 2016 20:01
28. 4. 2016 19:15
28. 4. 2016 19:43
28. 4. 2016 20:01
29. 4. 2016 10:16
28. 4. 2016 19:58
28. 4. 2016 20:02
28. 4. 2016 20:37
28. 4. 2016 21:15
29. 4. 2016 10:24
28. 4. 2016 23:57
28. 4. 2016 19:15
28. 4. 2016 20:05
Avatar - Hittman
28. 4. 2016 12:28
Jsem
zvědavý, zda to opět vyleze nad 35 Kč / litr...
Rozbalit vlákno
3
28. 4. 2016 12:31
Re: Jsem
když bude barel ropy za $100, tak zcela jiste ano. zatím to vypada na dlouhodobou cenu kolem $50, takze jestli stat nezasáhne zvysenim spotrebni dane, cena benzinu se bude pohybovat kolem 30kc.

když jde cena ropy dolu, v civilizovanem svete jde dolu i cena benzinu. to neplati v necivilizovanych zemich jako napr. rusko nebo venezuela, kde cena benzinu s klesajici cenou ropy sla nahoru
28. 4. 2016 15:45
Re: Jsem
No jsem zvědavej jestli se udrží jen kolem 50 USD za barel. Převis nabídky sice pořád trvá, ale ropa leze posledních pár týdnů neutěšeně nahoru navzdory negativním fundamentům. ;-\
Avatar - Hammunasakra
28. 4. 2016 18:25
Re: Jsem
Tady někde by to mohlo zůstat na delší dobu [odkaz]
28. 4. 2016 12:28
stale trva zvyhodnovani nafty
jejíž jedovate a karcinogenni zplodiny zpusobuji rakovinu plic, močového mechyre a vedou k dychacim obtizim napr. astmatiku, kterých je v CR cca 1milion.
stat a ministerstvo financi se chova jako ydyjoti
Rozbalit vlákno
19
Avatar - Jerry.Gunman
28. 4. 2016 12:49
Re: stale trva zvyhodnovani nafty
Za stávajcíí situace, kdy více než polovinu ceny PHM tvoří různé odvody státu (daň "přidané hodnoty" tvořené najmě jinou daní), bych o nějaké zvýhodňování nafty hovořil jen velmi opatrně :-)
28. 4. 2016 13:28
Re: stale trva zvyhodnovani nafty
No víš, nafta má na litr o skroo 2kč nižší daně než benzín.
Navíc zdanění poole litrů, kde má nafta vyšší hustotu, není moc fér.
Kdybsme to přepočítali nalitry, tak ani diesely nemají o tolik ekonomičtější provoz po srovnání daní naftaXbenzín by se nafta vyplatila málokde.
Re: stale trva zvyhodnovani nafty
Ja by som nepovedal, že nafta má nižšie dane... To benzín má vyššie. Tie treba stiahnuť na úroveň nafty, nie zdvíhať cenu nafty...
28. 4. 2016 13:33
Re: stale trva zvyhodnovani nafty
S tím souhlasím, určitě u benzínu snížit daně na výši kterou má nafta.
Podal jsem to tak, že se to mohlo vzít na obě strany, kdyby se zvedla daň na naftu tak nastane růst všech cen potraviny, oblečení atd.
Re: stale trva zvyhodnovani nafty
Práve, že tu podaktorí tí benzínofili stále vykrikujú, aká je nafta zvýhodnená. A pritom ich vôbec neštve, akú nehoráznu čiastku ku skutočnej cene paliva priplácame do štátnej pokladne... Čím si to vlastne motorizmus zaslúžil, že je zdieraný takým úžerníckym spôsobom? Skutočne, je to zo strany štátu zlegalizovaná úžera.
Avatar - Hammunasakra
28. 4. 2016 18:21
Re: stale trva zvyhodnovani nafty
Celkový zdanění benzínu je v Česku asi 52%

Na Aljašce 8%, v New Jersey 10,5%, v Georgii 7,5% na Havaji 17% :yes: :-)
Re: stale trva zvyhodnovani nafty
nemáte si čo vyčítať
Avatar - Magister
28. 4. 2016 13:30
Re: stale trva zvyhodnovani nafty
Další, co podlehl ekofašismu? A co parníky, ty nevadí?

[odkaz]
Avatar - Hammunasakra
28. 4. 2016 13:42
Re: stale trva zvyhodnovani nafty
Parník až tak nevadí. Ono nafta na dálnici ve 130 km/h taky neni problém. Big problém je to ve městech a nejhůř v městskejch kolonách. Tam už sem parník nepotkal ani nepamatuju ;-)
28. 4. 2016 14:01
Re: stale trva zvyhodnovani nafty
Přijeď se podívat někdy v létě do Prahy, na Vltavě sou větší kolony než na magistrále :-)

Jinak souhlas pokud někdo jezdí okresky + dálnice a do města jen přijede/vyjede, tak s tím nemám problém, jenže v ČR si naftu kupuje většina lidí i těch co jezdí přes 90% město a na dálnici zavítaj max o víkendu a to mi vadí hodně.
Avatar - Hammunasakra
28. 4. 2016 14:05
Re: stale trva zvyhodnovani nafty
Tak výfuky parníků stejně jako TDI z let 2009-15 rozhodně neočuchávat >:D

Jsem pražák. Narozenej vpravo od Vltavy dnes žijící vlevo od ní ;-)
Avatar - twistedTSD
28. 4. 2016 14:15
Re: stale trva zvyhodnovani nafty
Nejen ČR. Tak to chodí ve značné části EU.
28. 4. 2016 15:12
Re: stale trva zvyhodnovani nafty
Proč je relatívne čistý benzín z daně o víc než špinavá a karcinogenní nafta?
Avatar - Magister
28. 4. 2016 16:01
Re: stale trva zvyhodnovani nafty
Protože na naftě je závislá doprava zboží a hromadná přeprava osob ;-)
28. 4. 2016 16:57
Re: stale trva zvyhodnovani nafty
A co takhle, že na naftu jezdí MHD, vlaky, zemědělci... za to všechno platíme i my normální lidí, co maji doma dieselový auta?

Chtěl jsem tím naznačit, že pokud se zvedne daň z nafty, tak se zvedne třeba i cena rohlíků.

MHD, vlaky a zemědělci žijou beztak z dotací (snížení daní) a tak se jich daně jen těžko dotknou.
A mimochodem i oni napáchají hodně smradu!
28. 4. 2016 18:10
Re: stale trva zvyhodnovani nafty
nafta spadla o 10 korun, poznal jsi to snad na cen rohliku ty trumbero?
ja teda ne
28. 4. 2016 22:41
Re: stale trva zvyhodnovani nafty
Víte , co jíte rohlíky? [odkaz]
Avatar - Hammunasakra
28. 4. 2016 23:29
Re: stale trva zvyhodnovani nafty
Jj vím a proto nakupuju u [odkaz] :yes: :yes: :-)
28. 4. 2016 19:00
Re: stale trva zvyhodnovani nafty
Musim se ohradit trochu... Ne vsichni zemedelci ziji z dotaci... ;-)
Jsou taci, co i 20 let o zadne dotace nepozadali... Je nas malo, ale jsme ;-)
Co se tyka rovne spotrebni dane pro naftu a benzin... Souhlasim.
A pro Toptena... Ke zdrazeni rohliku doslo. Ale jaksi uz nesla cena dolu adekvatne s cenou PHM...
28. 4. 2016 14:16
LPG
LPG stále mezi 11-11,5Kč. :-)

A vypadá to, že pokud půjde nahoru, tak max o kačku, na stranu druhou, plyn pro příští a další zimu se už domlouvá a údajně se má hromadně zlevňovat (myslím teplo kupříkladu pro paneláky atp.), což je taky fajn.

Třeba zase pár lidí přestane topit nekvalitním uhlím a přejdou na čistější formu... Toto je myslím jeden z nejzásadnějších problémů, zároveň s dieselem ve městě.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Hammunasakra
28. 4. 2016 14:21
Re: LPG
Jj topení mourem apod. naplněnejma PETkama je taky super :yes: :yes: >:D
28. 4. 2016 15:09
Re: LPG
A tzv. Ostravská raketa (nemohl jsem si vzpomenou na název), je taky čistota sama... :-|
28. 4. 2016 15:49
dane
ono se jiz ruzne po Eu zacinaj objevovat nazory n avyssich mistech sze by se meli zaprve dorovnat a zadruhe zvednou spotrebni dnae na pohonne hmoty, a sic dostanu palecky dolu, tak jasem pro aby se ty spotrebni dane dorovnali a zvedali :-) v CR klidanko na 15-20 za litr u obeho tekuteho a u plynu tak na 5-10 kacek, cos samozrejme ceny paliv zvysi

o palivech se tu pise hned jak se cena hne o 10 haleru, ale ze se v CR stavej jiz dve mista se Superchargery Tesla ani radka
Rozbalit vlákno
28
Avatar - Magister
28. 4. 2016 16:03
Re: dane
Jsem proti zvyšování daní. Proč by měl stát přerozdělovat námi vydělané peníze v ještě větší míře? Myslím si, že člověk, který ty peníze poctivě vydělá, ví nejlépe jak s nimi naložit. Socialismus už tady byl...
Avatar - Hammunasakra
28. 4. 2016 18:38
Re: dane
A s Bohušem ve Strakovce a Milošem na Hradě se zas tak trochu vrací.. >:-[]
28. 4. 2016 16:47
Re: dane
Vysvětli mi logický důvod proč zvedat?

JAko bylo v TG. Vydělávám si na auto -> pracuju paltím daně. Zaplatím auto -> odvede se DPH za auto. Pak tankuju -> paltím daně + spotřební daň. Oni měli dál silniční daň (u nás formy a daně za vjezd do centra Londýna).

Není těch daní už dost, aby se další zvedala? Navíc ta kterou "využívám" načastěji??
28. 4. 2016 16:56
Re: dane
treba aby byli finance na lepsi zdravotnistvi? na lepsi silnice? na lepsi skoly? a ja nevim tak proste na lepsi sluzby obcanum ktere ten obcan bere tak nejak jako samozrejmost? ale myslim ze staci ta prvni a druha vec co se spotrebni dane na paliva tyce

rocne se na spotrebni dani za pohonne hmoty (vsechny, tedy i pro letadla, lode, vlaky, proste vsechny prodana paliva v CR) v CR vybere cca 70 miliard korun, cos dela ani ne 10 tisic korun rocne na kazde auto v CR
28. 4. 2016 17:26
Re: dane
Takže já z toho, abych mohl vydělávat na čmoudy (dojíždím do zaměstnání), platím daně z PHM + spotřební daň + DPH ve věcech údržby olej, filtr atd. A ty by si z toho chtěl platil jetšě lepší služby, no to mě napadá pár věcí které by stejně admin smáznul.

S čím souhlasím jsou silnice a zdravotnictví - lečby po nehodách atd. V ČR by se nemusely zvedat tyhel daně pro lepší služby, ale spíš potlačit velkou korupci kde mizí miliardy, ale to ne lehčí je zvednotu daně motoristům tam to sype samo, protože ildi MUSÍ jezdit.
28. 4. 2016 18:08
Re: dane
Já bych se zvyšováním daní počkal. Dal bych ještě šanci Babišovi, ať najde ty "válející se" miliardy, které v kampaních sliboval. Ikdyž bych teda spíš vsadil na Zemana, že dřív najde Peroutkův text o Hitlerovi.

Co se týče silnic (výstavby), tak nejsou ani tak problém peníze jako neschopnost vlád (problémy s EIA) a úředníků (nevydané zásady územního rozvoje). Viz např. Jihomoravský kraj, kde se za 20 let nepostavil ani metr dálnice a to tam vládne nejoblíbenější hejtman. Ale já jim ho přeju. Takže v nejbližších letech se budou místo silnic stavět leda tak hnízda.
Avatar - Hammunasakra
28. 4. 2016 18:22
Re: dane
Tak dálnice sou až z 80% stavěný z evropskejch peněz = tam fakt neni problém ;-)

A to nás eště furt tlačej ať stavíme víc! :-)
28. 4. 2016 19:55
Re: dane
Právě, že jsou stavěný z evropských peněz, tak kvůli neplatným EIA (posudky vlivů plánovaných staveb na životní prostředí) se v drtivé většině nic stavět nemůže (D3 od Budějovic k hranicím, D35, D11 od Hradce, severovýchodní část obchvatu D0), bez nových EIA se do země nekopne.
Avatar - Hammunasakra
28. 4. 2016 20:01
Re: dane
Nojo voni začít stavět třeba od roku 2020 na základě posudku z roku 1992 považujou za nevhodný = no věřil bys tomu :-)

D3 od Budějovic k hranicim by bodla :-|
28. 4. 2016 19:07
Re: dane
Samane... Jeste neni ta spravna doba... Dve mista s nabijeckama... To je sice fajn, ale Teslou pole nezasejes...
Avatar - Hammunasakra
28. 4. 2016 19:15
Re: dane
Dvě se už stavěj další 4 jsou v pořadí ;-)

Sice s tim nezaseješ ale stejně.. :yes: :-)
28. 4. 2016 19:39
Re: dane
Tak urcite je to prvni vlastovka... Moje vize je vsak jina... Nabijet doma... Z vlastnich solarnich panelu...
Avatar - Hammunasakra
28. 4. 2016 19:43
Re: dane
Perfektní vize :yes: :yes:
28. 4. 2016 19:52
Re: dane
Idealni by byla snadno vymenitelna baterie... Zatimco pres den popojizdis, doma se ti nabiji na dalsi den... Ale stale je to prilis drahe reseni... Nedostupne, kdyz spocitas naklady.
28. 4. 2016 20:01
Re: dane
vymena baterek je nesmysl a nez by to stalo financne za uvahu, davno se bude rozjizdet podpora OLEV, tedy velke baterie a jejich dlouhodobe nabijeni bude min a min potreba, doma ze solaru a vetru je samozrejme nejlepsi mozna volba, tu ale jak vime bohuzel nemuze mit kazdy

ale muj sen je to take, energeticky nezavisly pasivni dum pomoci fotovoltaiky, vetru a solaru na ohrev vody
28. 4. 2016 20:04
Re: dane
Sen o pasivnim dome jsem si pred dvema mesici splnil... A i kdyz ja uz se navratnosti asi nedoziju, pocit z toho mam fakt dobrej... Nezavislej :-)
28. 4. 2016 19:58
Re: dane
u Hulpolce je investorem EON, bude tam jak SC tak ctverice rychlonabijecek pro jina EV, CEZ navic zacina rozsirovat svoji sit nabijecek, pujde o stojany ABB
28. 4. 2016 19:46
Re: dane
Spocitej si to... Prima dan z prijmu a neprime dane, socialni, zdravotni, odvody za zamestnance ( ano, das lidem praci a platis za to statu), silnicni dan, dan z nemovitosti, rozdilne platby za energie... Atd atd... Audity, zkusebni laboratore... A z vydelane stovky ti zbyde 30 kacek... A temi si zajistujes jidlo, obleceni, strechu nad hlavou, deti... A ty chces jeste zvysovat dane? Teda myslel jsem si, ze mas vic rozumu...
28. 4. 2016 20:02
Re: dane
dane spotrebni, kuprikladu DPH bych snizil a zavedl jen jednu hladinu, aby nebil prostor ke spekulacim co kam zaradit a kde jak podvadet diky ruznym hladinam a miliardam vyjimek
28. 4. 2016 20:22
Re: dane
To nelze. Chudi by zchudli jeste vic a bohati by ti to nedovolili...
Avatar - Hammunasakra
28. 4. 2016 20:37
Re: dane
Jedna sazba DPH by ale byla ideální :yes: :-!
28. 4. 2016 20:44
Re: dane
Idealni by byla jedna fan, jako ve Svedsku treba...
Avatar - Hammunasakra
28. 4. 2016 21:15
Re: dane
Jedna sazba je v Evropě myslim jen v Dánsku = kdyby to tady bylo jako v Dánsku byl bych hodně spokojenej :yes: :yes:
29. 4. 2016 08:39
Re: dane
Napsal jsem blbost. Švédsko má také poměrně složitý daňový systém, stejně tak i zmíněné Dánsko. Beru svůj komentář zpět
29. 4. 2016 10:24
Re: dane
snizovani birokracie a zjednoduseni systemu vede k tomu, ze lide nemaji as takovou potrebu ani moznost dany system obchazet, stejne tak ruzne vyjimky jsou neco co jen pridelava praci vsem, jak platcum tak prijemcum dane, cim slozitejsi, tim vice lidi je traba na spocitani a na kontrolu

proc by chudnul nekdo kdo se zivi poctive praci a misto toho aby pracpval a vydelaval tak bud stravi hodiny nad ucetnitvim a nebo si ho nekde necha za penize udelat? vzdyt je to snadny a stacil by jeden formular kde bude vydelal jsem za rok X, poridil veci za Y a vysla me suma Z, a z tehle sumy odvedu na dani treba 20%, zadne nesmyslne ulevy a vyjimky a srazky na kde co a kde koho, proste to maximalne zjednodusit, kazdy si to snadno spocita a musi si ponechat doklady kteryma to muze dolozit, a na urade nebude potreba stado uredniku kteri beztak nevedi co delaj protoze by nebylo co slozite kontrolovat
28. 4. 2016 23:57
Re: dane
Ale těch 30% přece sedí. V soukromé sféře pracuje zhruba 3,5M lidí. A ti musí vydělat na 3M důchodců a invalidů a k tomu na 1M lidí placených státem. Dále na dávky pro nezaměstnané nebo chudé (a to i z té soukromé sféry). A ještě k tomu na neefektivní státní investice, dotace apod.
29. 4. 2016 08:42
Re: dane
já tak nějak přibližně tuším, kde se daně proinvestují, případně jen tak utratí. Jen jsem ještě nezaregistroval, že když se nějaká daň zvýšila, tak se adekvátně k tomu nějaká jiná snížila... Těch 30%, co ti zůstane, je znovu zdaněno, protože když jsi konečný spotřebitel, jsi i konečný plátce DPH...
28. 4. 2016 19:15
Tank Ono
Tady je to zatím v poho[odkaz] :yes:
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Hammunasakra
28. 4. 2016 19:17
Re: Tank Ono
Tenhle odkaz si dát nechtěl nebo? :-)
28. 4. 2016 20:05
Re: Tank Ono
delal jsem si po prodeji auta jeho finalni vypocty, a za necelich 9 let jezdeni, najezdu lehce nad 110 tisic km jsem jen za benzin utratil lehce prez 310 tisic korun, jo slusnej balik, vetsina tankovani u TankONO