Volkswagen teď často mluví o elektromobilech. Na nejbližší léta ale potřebuje zlepšovat i konvenční techniku. Chystané novinky jsme vyzkoušeli v testovacím středisku u Wolfsburku.
Jj je to tak = to co se pourouchává = to hybridy nemaj = jednoduchý žejo ;-)
Hybridů je už docela dost = Lex LC500h má jeden atmo V6 3.5 = kterejch 5 dalších motorů máš na mysli? :-)
2 převodovky nejsou zrovna obvyklý = taky mě bere víc ta 10 st. v LC 500 V8 5.0 = kde máš ty 4? V čem čekáš problém s převodovkou? Sou značky a skříně který zloběj a dopadaj ve srovnáních převodovek blbě = Aisin a Lex to nejsou ;-)
"Bů, Bů, brek... my ty elektromobily furt neumíme a nevíme si s tím rady. Co máme dělat, co máme dělat, abychom lidi přesvědčili, že ty nafťáky jsou v pořádku a že je mají kupovat?"
Asi takovým dojmem na mě celá tahle kampaň s vnucováním dieselů ze všech stran působí.
Bů bůbrek brek jsem pitomec co mekotá o elektromobilu ale sám ho nemá. Co mám dělat, aby mi ho ježíšek donesl?
twl vnucování dieselů? právě jsi na týhle planetě přistál? brutální kampaň proti naftovým motorům je snad viditelná pro úplně každého (ať s tím souhlasí nebo ne). A ty tady prskáš, že ti někdo vnucuje nafu ze všech stran? Vnucovaný jsou elektromobily. Politicky i dotacema a módní vlnou.
Ty jsi idiot.
Proč bych měl kupovat elektromobil, když mám relativně nové auto? To je taky jedna z věcí, které spadají do ekologického chování, ale tomu ty sotva kdy porozumíš, tupounku. Byl bys i k smíchu, ale jsi jen k pláči.
VW neni zrovna příklad skvělý efektivity a výrobní pružnosti = a zrovna evropský automobilky bohužel v poslednim desetiletí do dieslů docela masivně investovaly = tak to chtěj navzdory realitě eště zužitkovat. Spíš jim to zase projde
Tak to víš, že to nevyhoděj a zkusej to prodat.
JInak nafta v malejch autech jde do kopru a je zbytečná.Třeba škodovka bude od 2018 vnucovat tomu blbovi diesely ve fabii tak vehementně, že je přestane vyrábět.
>:-[]
No ono je to i tak, že ty benzíny se hodně zlepšily (a teda taky zkomplikovaly).
ona Fabka v kombíku nebyla v ČR jenom do města. Ale když TSI žere reál míň a dejme tomu jede vo raketu líp než 1,4MPI, je ta volba benzínu logičtější. TDI ztrácí smysl. Zvlášt svi ně jako 1.4.
Tady máš potvrzení toho, co jsem ti včera psal o tom, proč zřejmě V8 TDI z Panamery dočasně stáhli, přičemž v SQ7 zůstalo:
"Jak může přeplňování elektrickým kompresorem zlepšit emise? Snadno – je totiž velmi rychlé. Dnešní diesely s velkým turbem trpí dlouhou prodlevou, kdy dmychadlo ještě nenatlačí do válců dost vzduchu, ale my přitom potřebujeme pálit víc nafty. Výsledkem je bohatá směs a špinavé emise. Přísnější měření emisí tomu od příštího roku vystaví stopku, protože se v něm daleko častěji zrychluje. Elektrický kompresor dodá velké množství vzduchu ihned, takže auto vyrazí pohotově a zároveň čistěji."
ale bohata smes znamena vic sazi, a ty by mel zachytit filtr, takze tady by problem byt nemel.
nebo tim chtej naznacit, ze fitlr ani u nejnovějších naftaku při urcetem rezimu nefunguje??
a na druhou stranu, bohata smes znamena min jedovatého NOx, takze tady by to mělo byt naopak plus
nebo ne??
to si nemyslim, protože tam pise o "spinavych emisích" a jedna se o prechodnou dobu, nez turbo do motoru natlaci dost vzduchu a nafta se pak spali (skoro) dokonale...
a navíc si nemyslim, ze novy rezim WLTP bude znamenat pro V8 TDI v namere nejakou vyznamejsi zatez, v tomhle aute pujde i tak jen o takove to lechtani plynu..
ale nechci se hadat
v unoru bych mel mit v aute namontovanej meric PM, tak uvidíme, jaky data budou v realu. když cas od casu se nejaky výsledky dostaly na verejnost, tak se nekdy jednalo skoro o horor.mozna pak prestanu jezdit do civilizace
>:D
"Saze" a NOx nejsou jediné problémové emise.
Podle toho co píšeš, by stačilo mít hodně bohatou směs a pořádný megafiltr pevných částic.
"Katalyzátory SCR jsou účinné, ale vždy jen v určitém rozsahu. První překážkou je fáze po studeném startu, než se systém SCR zahřeje a začne správně pracovat. Proto musí být přítomen i záchytný katalyzátor LNT. Druhou oblastí je rychlá jízda po dálnici, kde základní sestava SCR umístěná hned za motorem nestihne zpracovat celý objem spalin. Pod podlahu vozu musíme umístit ještě druhý, větší katalyzátor s dalším vstřikovačem AdBlue. Samozřejmě se snažíme snížit i surové emise motoru, jimž pomůže další zvýšení vstřikovacího tlaku." :-)
neuhýbej od tématu.
téma je prechodnej okamzik, nez turbo natlakuje vzduch a motor pali bohatou smes.
i když trochu nechapu, proc tam nevstrikne jen tolik nafty, aby to odpovídalo tomu vzduchu, to mi hlava fakt nebere
Co ti na tom hlava nebere? Pokud by vstříkli jen tolik nafty, kolik vzduchu tam (ne)dodá ještě neroztočené větší/velké turbo, tak to "nepojede", resp. dojde k nechtěnému turbo efektu.
Když se tam vstříkne poměrně více nafty, pak bude "výsledkem bohatá směs a špinavé emise." (viz text), ale pojede to (pořádně už "odspodu"), proto taky Panamera diesel nemá s tímto (proti SQ7) subjektivně (jel jsem s oběma) žádný problém, objektivně ovšem až na ty emise.
Kdyz jsem cetl tento odstavec, tak jsem se shrozil.
Dalsi katalyzator navic, vice Adblue. To bude panecku nakladne takove auto provozovat a to nemluvim ani o pripadne vymene tech dilu po zaruce pripadne. Za hubicku :-)
VW na zakazniky sere, jde jim jenom o to jak splnit emise. Nic vic.
A misto toho, aby nasadili poradne plug-in hybridy, tak udelaji nejaky smesny mHVEV. Boze, ten VW je tak vychcany.
Protože potřebují snižovat spotřebu i u levnějších aut. A ne každý provozovatel má možnost nějak smysluplně nabíjet. Pak by to byly vyhozené peníze a nejde zrovna o drobné (pokud tě k tomu tedy nemotivují daně/ poplatky). Tobě třeba 200 tisíc nestojí za řeč, ale i u Passatu by to byl problém, natož u Golfu nebo Pola.
Já tě rozhodně neumlčuju. To ty, pravičák jak řemen, bys kupodivu rád zakazoval, kdybys mohl. Naftu, SUV.....A nejlíp všem nalajnovat, že si mají kupovat Toyoty (Lexusy). A říkáš tomu osvěta. 8-s
Nejradši bych rozdával rozum = škoda že to nejde ;-)
On už jeden ze zakladatelů volnýho trhu nebo pravicový ekonomiky Adam Smith (1723-90) kdyby věděl to co ty = jak moc spalovací motory škodí = by se nejspíš snažil dělat osvětu = to svinstvo zakázat :-)
Lajnování je blbózní socialistickej přístup = i proto zbankrotoval = což si kupodivu dost lidí dodnes neuvědomuje :-|
Doporučit spíš benzínový motory než naftový a spíš hybridy než naftu a radši atmo než tříválcovou krabici od mlíka s turbem = neni doporučování Toyoty a Lexusu. I když trochu jo = uznávám >:D
Podle toho, co rikas, maji kapitalisti Amazon, Uber, Tesla, Google, Facebook, Apple, Fitbit, Dropbox ... a v podstate VSECHNO co mas v aute, v telefonu, v pocitaci, v bance atd atd. Vlastne uz jen fakt, ze mas mobil nebo ipad v ruce - za to muze kapitalismus a socani a komousi by ti misto toho dali tak akorat trabanta a kratsi pracovni dobu.
Tak a ted mi rekni, co pochazi od tech nekapitalistu - socialistu a komunistu apod. Protoze ti udelali doslova VELKY NIC.
Jo ze pseudokomunisticka cina dokaze okopirovat rakety, chipy i kompletni youtube, twitter nebo facebook je sice zajimave, ale inovace je nula nula nic, protoze oni umi maximalne kopirovat, ovsem vymyslet a inovovat nikoliv.
Telefon v autě se v kapitalismu objevil po 2. světový = v centru Prahy nemělo spousta bytů pevnej telefon ani v 80. letech >:D
V 80. letech s příchodem mobilů = první prototyp byl 1973 = to komunisti definitivně vzdali a poslali do čela [odkaz] takže mobily sou i tady >:-[]
Čína neni ani pseudo = tam je ekononicky tvrdej kapitalismus jakej tu nikdy nebyl. Černej humor je že český komunisti silně levicovej sociální Brusel kritizujou a brutálně kapitalistickou Čínu [odkaz] :yes::-)
Tržní cena u jakýhokoli výrobku bejvá výrazně nižší když výroba stoupne = o tisíce %
Teď chrlíme asi 100 milionů aut ročně a celkově je na planetě asi miliarda a čtvrt aut = všechno spalovací motory. Elektromobily dělaj asi 0,2% nebo takový nějaký závratný číslo :-)
To je typický problém na téma vejce a slepice. Potřebuješ objem, aby byly nízké ceny. A potřebuješ nízké ceny, aby byl objem. Automobilový průmysl je celkem konzervativní.
Zase tak jednoduché to není. Hypoteticky uvažujme, že čtvrtina vyráběných aut budou elektromobily, tzn. 25 milionů ročně. Dále uvažujme, že ty elektromobily budou vybaveny 350 kg Li-Ion bateriemi s dnes nejběžnějším chemickým složením. Pro výrobu těch skoro 9 milionů tun baterek budeme potřebovat zhruba 300 tisíc tun kobaltu ročně. Současná roční těžba kobaltu však jen mírně přesahuje 100 tisíc tun ročně. Dále budeme potřebovat zhruba 120 tisíc tun lithia. Současná roční těžba však nedosahuje ani 40 tisíc tun ročně. Dále je potřeba nikl, měď atd. Takže u elektromobilů platí, že pokud by se začaly vyrábět opravdu masově, cena dosti stoupne, jelikož by vznikl převis poptávky po potřebných kovech.
U aut se spalovacím motorem je to jednodušší. Nádrže jsou dnes plastové a plast je lehký a dnes i velmi levný ;-)
Naleziště k dispozici jsou. Třeba kobalt+nikl, kde se netěží, protože jsou příliš levné a nedává to ekonomický smysl (těží se spíš kobalt+měď, protože měď za to stojí). U výroby baterií jsou však značné režijní náklady. Tam se realizují úspory. Až později dojde řada na těžbu a zpracování. Co potřebuješ, je čas. Nástup elektromobilů nebude moci být příliš rychlý. Což ani moc nehrozí. Musí se stíhat ty projekty připravit, vybudovat kapacity. Také se upravují složení, aktuálně se dává přednost niklu před kobaltem (tedy i v rámci stejné chemie se dělají úpravy, podle situace). Aktuální situace je, že výroba baterií jde napřed. Předpokládá se růst poptávky, tak jdou investice do kapacit. Pokud trend bude trvat, elektromobilům se bude dařit, jen tak se to nezmění. Problém bys měl ve chvíli, kdy by poptávka začala růst příliš rychle.
Z článku to tak vychází a o to vlastně eletrolobby s pomocí ekofašistů jde. Zahnat spalováky stále tvrdšími a tvrdšími regulacemi do rohu a tam je dorazit! :-!
Hele = pamatuješ ze základky počty? Zkus je použít :-)
Momentálně je na planetě asi 0,2% elektroaut. Vyrábí se asi 100 000 000 aut ročně = kolik let budou muset ty fašisti a ta lobby makat = aby elektroaut byly třeba 2% >:-[]
vyrobit elektromobil oproti klasickemu spalovaku je samozrejme velmi primitivni. problem je v podstate pouze akumulator a to v techto rovinach: hmotnost/cena/kapacita/cas nabijeni... tady je zakopany pes, ktery brani masivnimu rozsireni elektromobilu. zatim to dozralu do stavu vozitek na primestsky provoz, ktera jsou bud vyrazne dotovana nebo si je kupuji fandove. fandove si rovnez kupuji tesly.
Re: kdyz to tak perfektene funguje, tak proc si vybreceli
Víš, které automobilky pro to lobovaly? Nebo které automobilky o něj požádaly? Protože faktor 2,1 se používá pouze na žádost automobilky. Jinak se jede 1,5. Tu možnost ani tak nezaváděli pro nové motory, jako pro ty stávající.
Samozřejmě to není jedno, někde v okolí přístavu určitě, ale je potřeba uvažovat v souvislostech, navíc ty lodě už se taky řeší a nečudí tolik co dřív, teda ty nové či modernizované. No a na závěr, kontrolní otázka. Kolik škodlivých emisí vypustí Admirál Kuzněcov (jo štvavá protiruská propaganda je prevít!), pro srovnání kolik Fábií TDI udělá to samé ?
Člověk hlavně nesmí zapomínat na to množství nákladu a vzdálenosti. Oproti jiným módům dopravy, přes jejich špinavost, na tom nejsou lodě špatně. U lodí je to pak hodně otázka (ne)kvality paliv.
Lodě i letadla řešili od začátku. Jen je to globálnější otázka než auta. A tedy dost komplikovaná. Zatímco EU má přísné představy, rozvojové země je nesdílí.
Neříkej, že jsi tak blbej a nejsi schopen brát v potaz věci, který máš dál než metr vod čumáku.
To snad ne.
Kdykoliv někdo napíše o tom, že nejen auta dělaj emise a že dokonce...atd objeví se pár rádobyvtipných BLBCU kteří do minuty začnou blekotat vo tankerech v ulicích.
paařížská konference o klimatu atd - máš pocit, že se tam řešila jen auta? Továrny, lodě, dobytek, letadla, armáda. V globále jsou auta nic.
V ulicích je to jinak, ale víš kámo - vono je to tak nějak propojený.
Ono mu to dělá dobře dělat tady ze sebe blba. On je asi masochista. Hele modrý sluníčko, máš tady povoleno přispívat? Aby tě Jaňulinka nezpráskala. >:D
Tak do toho nekecej mimoni ;-) Tvůj kredit tady se pohybuje na úrovni 0,5 star z 10. ;-)
Mohu parafrázovat Jiřího Šlitra ...
verse s tykáním:
- nekecej tady do toho tak blbě a jdi něco dělat
verze s vykáním (abych neurazil):
- nekecejte tady do toho tak blbě a jděte něco dělat ;-)
Ona taková sůl na rozdíl od emisí zůstává ležet na zemi, odhrnutá do strany sněžným pluhem a trávě dává zabrat určitě více ... >:D >:D >:D
Tvé teorie jsou opravdu úsměvné :-) Máš ještě něco podobného pro zlepšení nálady?
ze na zneskodnovani jedovatého NOx u studeného motoru a při vysoke zatezi se kasle, protože nove to ke stávajícímu SCR znamena pridat LNT a ještě jeden SCR.
nepochybuju o tom, ze mnohe automobilky jsou na tom ještě mnohem hur
No to přece nikdo nikdy netvrdil a je to všeobecně známo, že ještě nezahřátý motor smrdí víc, je to jenom pár minut a tedy většinou zlomek celkové provozní doby, ani se to taky proto na studeném motoru nikdy netestovalo. No a teď tohle slabé místo odstraní, prostě pokrok, či vylepšení.
Protože jak sám píšeš bude to pokrok a vylepšení = ne odstranění problému emisí dieslu = to nejde
Je to jen vykoupení se aby dál mohli eště chvíli produkovat ve velkym naftový motory = v tomhle sme asi nejblbější kontinent [odkaz] tu pětku si zasloužíme :-)
To je slovíčkářský výklad, co nejde ? Změří se to co leze z výfuku a jestli to množství vypouštěných škodlivin odpovídá limitu nulanulanic, takže nebude ohrožovat své okolí, nic jiného není potřeba.
Nebude, nikdy nic není ideální, ale bude to lepší než dřív, co jako kvůli tomu nastane ? Lidi budou nemocnější, nebo zdravější, nebo někde jinde jsou absolutně zdraví, když nevidí kolem sebe diesel ?
Vzhledem k tomu že jen v Evropě ročně umírá na blbej vzduch asi 400 000 lidí = tak doufám že = zdravější ;-)
A je smutný že to vypadá že Čína bude i v tomhle za chvíli před náma = dotáhli sme to v rozšíření naftovejch aut nejdál = a zbavujem se jich nejpomalejš = to nejspíš neni úplně ideální přístup :-)
Je to o to smutnější že amíci kde se dlouhý trasy jezděj daleko víc = jezděj na míň problematickej benzín. Tady převládaj spíš kratší trasy = tak tu máme násobně víc dieslů :yes: >:D
V Číně moc diesly nejedou, z čeho tam mají ten smog ? V Americe jezdí hlavně benzíny, mají tam smog, z čeho ? Kolik lidí tam tedy umírá na "blbej vzduch", pro představu ?j Jistě to už taky někdo zkoumal. Podstatné je, jestli ta nová dieslová auta budou vypouštět ty škodliviny, ne jestli jsou, nebo nejsou, tedy nebudou,ty co doopravdy neprojdou na neojebaných emisích. Není to třeba taky blbým hospodským vzduchem ? Takový "ozón" jako v hospodě na ulici zase tolik vidět není.
V Americe není smog problém, že to slovo vzniklo právě tam, proč asi, už to všechno vyřešili ? Nebo se o tom tolik nemluví, nebo mluví, tak jak se zrovna hodí někde někomu v politice ?
Nejvíc problémů se smogem mají v socialistické Kalifornii. A že zrovna tam, kde byl nařízen používat do aut bezolovnatý benzin už kdysi v 70tých létech minulého století.?
Zdá se, že toho o Kalifornii moc nevíš. Víš kdo guvernérem Kalifornie? Pomůžu ti. Jerry Brown. Víš kdo je Tom Hayden a Jane Fonda? Žádný oxymoron, kamarád fajka..... >:-[]
Větu "A je smutný že to vypadá že Čína bude i v tomhle za chvíli před náma = dotáhli sme to v rozšíření naftovejch aut nejdál = a zbavujem se jich nejpomalejš = to nejspíš neni úplně ideální přístup" chápu tak, že i ta Čína je rychlejší než my ve zbavování se naftových aut. Myslels to jinak?
Čína má mapu oblastí, kde elektrifikace nemá smysl. To by se museli zbavit uhelných elektráren. A to jde pomalu, velice pomalu.
Ono v zemích jako je Čína a Polsko, kde se 90% proudu vyrábí z uhlí, opravdu nemají elektromobily velký smysl.
jenže v Číně je tak hrozný smog který opravdu nepochází od dieselů, že oni musejí udělat cokoli co by MOHLO POMOCI, v reálu žádný pokrok neudělali, smogu je stále stejně, i když se elektromobily prodávají dost dobře.
Na druhou stranu to odnáší životní prostředí, těžba a rafinace surovin je velkou přítěží ........... Opravdu elektromobil v Číně není spásou.
PS - NIKDE v Evropě, kde byl ve městech omezen provoz či vjezd vozidel, nebyly sníženy škodlivé emise, je to plus minus do 3%.
Ne, Karel tě jen upozornil (po kolikáté už), že neumíš vyjádřit, co chceš říct.
Když napíšeš, že Čína je v nahrazování dieselů rychlejší než my (a tos tu už napsal vícekrát), tak to z mé strany rozhodně není chytání za slovo.
dejme tomu, ze to beru, ze par minut po nastartovani to nefunguje (benzinak ma nebo muze mit vyhrivany katalyzator, tak tam to jde zkratit na desitky sekund), ale co ta rychla jizda po dalnici, která snad jako jedinej rezim dava pro naftak smysl a VW priznava, ze na to z vysoka dlabe??
Nojo ale kompromis je v tomhle případě že budem dál vyrábět problémový motory = a protože to prasklo tak je vylepšíme = a to vylepšení bude o tom žádná
ja kompromis beru, samozrejme i ten technickej pokrok, ale co v tehle oblasti neberu, tak to je dlouhodoby zvyhodnovani dyzlu a to jednak nizsim danovym zatizenim nafty proti benzinu a jednak benevolentnějšími emisními normami.
ja vim, stavajici primovstrikovej benzinak ma benevelentnejsi limit na počet PM, ale to je jen kratkodoba uchylka, jinak naftaky mely, mají a vypada to, ze i dale budou mit méně prisne limity na emise nez benzinaky
Děláš jako obvykle z komára velblouda.
Continental už dodává (Ádo) do Renaultů 48 V systém, který použitím elektromotoru v záběru za studena zabraňuje vytváření velkého množství NOx. Navíc Continental vyrábí a dodává předehřev SCR systému. Takže PODOBNĚ JAKO U ŽHAVICÍCH SVÍČEK - počkáš si 5 vteřin na kontrolku která indikuje že SCR je vyhřátý a můžeš startovat. A když se přidá elektrické turbo a vždycky v zátěži pomůže elektromotor, diesel jede skoro pořád v nejoptimálnějším režimu. Ale startovat? Tedy ty ne. Ty určitě ne, ty na drahé dieselové auto nemáš a tak si tady vybíjíš frustrace :-)
fakt si myslis, ze benzinak kupujou lidi protože namaj na naftaka??
proc se vy dunihlavove porad chlubite tim, ze jezdite za 5-6-7 litru, zatímco s benzinakem by jste jezdili za 6-7-9??
není to spis tak, ze po naftaku sahne ten, co si mysli, ze usetri a benzinak bere ten, komu to je +- jedno??
A jak nazveš mě? Pozor, u mě je to těžké. Mám hybridní benzin a naftu. Jsem dunihlav jenom někdy? Ty tvoje teorie mají příliš trhlin, než aby je bral člověk vážně. ;-)
Je to v podstate vseobecne znamy fakt, ze sucasne SCR v osobnych autach nemaju sancu rozlozit cely objem vyfukovych plynom pri vysokej zatazi.
Odhliadnuc od serioznych vypoctov aj sedliacky rozum hovori, ze ak porovname SCR kamionu s vykonom 450-600 koni a bezneho 2l diesla, tak ten by mal byt 3-4x mensi a jeho spotreba by mala byt tiez 3-4x mensia (realne mozno len 2x, kedze kamion ide vacsinou ustalenou rychlostou). V realite je mensi 10x mozno aj viac (presne cisla si nepamatam), takze to nemoze zvladat vo vysokej zatazi. So spotrebou Ad blue je to este horsie, ta je u osobakov uplne symbolicka.
Vždyť se řešení SCR+LNT používalo i dříve. Sám jsem tu o tom psal. Právě kvůli studeným startům. A že SCR systémy pro osobní auta nejsou dimenzované na heavy-duty režim, to je také známé.
No Karel Čapek používá toto slovo ve svém R.U.R. Slovot robot je odvozeno ze slovanského výrazu pro práci, a nucenou práci = robota.
Když už řešíme roboty a čapky, bojíš se mirovlnek? A co Ilumináti? Obojí zabíjí a taky tryskáče tě každý den zabíjejí. ;-)
Koukám že seš po "fotříkovi". Pro mne byl můj otec vždycky tatínek nebo taťka, nikdy fotr nebo fotřík. Lidi kteří měli těžké dětství, titulují své otce tímto dehonestujícím způsobem.
Obávám se že se to na tobě podepsalo. To je mi moc líto, to už se asi nespraví.
Zeptám se, jsi mladý pako nebo už jsi zasloužilý "fotřík"? Jistě tě toto familiární mazlivé označení vždy potěší >:-[]
VW a spol je jedno velké levácké zlo a zlo se musí ničit už od kořene...
Ještě by si mohl velký Kim dát do nového roku předsevzetí, že si pohraje
s červeným tlačítkem a vytvoří nové území s názvem Wolfsburská planina ,
a když už v tom bude, tak Macocha by taky nemusela být naše nejhlubší propast,
nýbrž propast nazvaná Bývalá Boleslav.....a teď do mě!
1 - snížení komprese, nižší NOx, nižší spotřeba
2 - 48 V systém a vyhřívání SCR
3 - 48 V systém a rychlé elektrické turbo
4 - 48 V systém a pomoc elektromotoru při akceleracích, snížení spotřeby a snížení zátěže dieselového motoru, nižší NOx
5 - 48 V systém a malá baterie, mild hybrid, vykrývání výkonu dieselového motoru, krátké pojezdy bez spuštěného motoru, snadné znovu-spouštění, plachtění
je vidět že 48 V systém řeší skoro všechny současné problémy se amisemi a zajišťuje i snížení (další) spotřeby jak dieselů tak benzínů
je vidět že elektrický 48 V systém bude možná smrtí pro elektromobily
Otázka ale taky je, kdy ty jsi jel naposledy s dieselem. Zvuková slast se sice nekoná, ale ani ten čtyřválcový dvoulitr od VW (což nepovažuju za vrchol kultivovanosti) není žádný dunihlav. O šestiválci netřeba mluvit. Tahat do toho V8 TDI je samozřejmě spíš úsměvné.
Víš ono by se dalo říci, omezení idiotů v ČR a Evropě je nutný .................. a není snad? nebo se ti líbí co dělají Juncker a Merkelová?
Jo připomenu Ti že za socializmu bylo omezeno skoro všechno. Tam by se ti líbilo. Nebo u soudruhů v NDR.
Ten kdo si nečichnul v NDR ve městech k emisím Trabantů a Wartburgů, neví co jsou to smradlavé emise >:-[]
Já beru právě úsměvné to zevšeobecňování. Prostě diesely duní a hotovo. Všechny. Hotovo.
To je důvod mých lehce přitroublých příspěvků o koncernovém TDI. ;-)
Nejsem hluchej, prostě to nepoznáš, to ti garantuju. Stačí si sednout do libovolného osmiválcového TDI. Například tady jsem testoval Porsche Panamera v naftě
[odkaz]
a tam už vůbec nejde nic poznat z hlediska dunění. Zkus možná vystrčit hlavu z benzinového motoru a zkus nějaký moderní R6 nebo V8.
V súčasnosti ďaleko viac smradu produkujú priamovstrekové motory . Do zahriatia máš pocit, že namiesto motora plniaceho emisnú normu euro xyz máš dvojtaktný krám :-!
To nemá cenu. On a jeho bratr Kharl Antidiesel jedou tu svojí .... všichni co mají diesela mají diesel popelnici a jsou to dunihlavové.
problémem Toptena je že nemá na nové auto tak si myslí že v autosalónech prodávají pořád to stejné jako před 20 lety.
Takže, já Dunihlav IV mám 4. dieselpopelnici za sebou a jsem zcela spokojen.
Jeden pežotek 1,9 D, jedno mondeo 2,0 TDCi, jeden kaškaj 1,5 dCi, jeden mercedes 3,0 V6 ...... :-) speciálně ten Mercedes HROZNĚ DUNÍ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!…
Ne nezkoušel, při mém nájezdu až 40 000 ročně to nemělo cenu. A s V6 dieselem se dunění opravdu nekoná ... :-) naopak, motor se převaluje max. do 2 500 otáček, jen si hezky vrní.
Já teda pár benzínových šestiválců měl (i když už to je pár let) a když to porovnám s naftovým, tak samozřejmě ve vyšších otáčkách zněly více či méně hezky, ale o žádném zvukovém utrpení s naftovým šestiválcem se nedá mluvit ani s velkou nadsázkou. Leda studený na volnoběh.
Mám trochu zkušeností s 2.2 HDI a V6 3.0 HDI = oba docela dobrý = a nemá to souvislost s tim že je nutný v Evropě naftový motory v osobácích drtivě omezit ;-)
kaškaj a 1,5 prosím vysvětli mi jak by takový motůrek mohl dunět ....... >:-[] za studena jakoby cvaká a to je vše ... a nečti už tolik ságu DUNA >:-[]
Promin, 4 valcovy benzin oprotiu 4 valcovemu diesel motoru poznas vzdy stale, Z venku ani nemluve. To plati stale i pro motory z poslednich 3-5 let.
To, ze jsou dneska kultivovanosti diesel motory o hodne dal je pravda, ale benzin dava vzdy mnohem lepsi akustickou pohodu na palube. A vetsinou vsude kolem jezdi 4 valcove diesel motory a ne nejake 6-8 valce, kde j to uplne zase o necem jinem, ale to plati i o benzinu.
Chapu zastance diesel motoru, protoze na dlouhe trasy jsou zatim asi nicim nenahraditelne co se tyka spotreby paliva a dojezdu. Ale jsou lide co uprednostnuji benzin a na pomeru diesel vs,. benzin se to projevuje.
Nevyřeší = jen jako předchozí kroky pomůže + ale dál zesložití a zdraží :-|
Přitom už přes 20 let je tu taková prozatim docela funkční cesta = úplnou náhodu danou teda konstrukcí = je to i nejspolehlivější typ pohonu auta. Kdo by ale takovym směrem chtěl jít žejo >:D >:-[]
No na to se zeptej potentátů z EK a EU. :no: Nenechají ničemu přirozený vývoj. Každých 5 let tlačí obrovskou silou něco jiného a já tady říkám že v minulé dekádě byly tlačeny diesely a BYLO TO ŠPATNĚ, ony by se prosadily i tak, ale nebylo by jich 50% mezi nově prodanými auty ale třeba 30%. A spousta lidí co prostě nemají jezdit dieselem protože jezdí krátké trasy by jezdila benzínem ... a bylo by to správně.
Ono se to na těch 30% ustálí a bude to správně.
V čem je vývoj nepřirozený, lidi si kupují diesly, prostě protože chtějí, ne jenom kvůli spotřebě. Myslíte si, že někde jinde ve světě nic neovlivňují a nechávají to jenom na nějaké neviditelné Klausově ruce ?
USA - byly měřeny emise na dálnicích o víkendech, kdy nejezdí nákladní vozidla - nebyl naměřen rozdíl
Japonsko - nesmírně populární je Mazda se svými Sky-D, 66% v prodejích SUV dělá diesel. Mazda uvádí diesely v M6 a MCX-5 na trh v USA. Mazda chystá pro Japonsko a pro USA MCX-8.
Indie - benzín je strašně drahý, lidi si jej nemohou dovolit, nicméně Indie najíždí Bharat 5 což je Euro 5 a to je pokrok.
O Jižní Americe mám čísla, pošlu ti to do SZ. Nicméně tam kde si umí vyrobit opravdu levný alkohol, nemá moc cenu jezdit na cokoli jiného.
To si děláš srandu s těma náklaďákama? Ty přece zdaleka nenadělaj takový svinstvo jako Dieselgate a podobný sra.ky :-|
Do náklaďáku autobusu se vejde SCR velikosti křesla = a funguje to. Navíc nafta v náklaďácích ale i autech typu Range Rover má smysl. Blbost je to v každym druhym osobáku s ročnim nájezdem pár tisíc km = většinou v příměstskym provozu = t.j. v typickym evropskym provozu >:-[]
Mazda nafta se rozjela ze stejný blbosti jako v Evropě = tupí politici a daňový zvýhodnění. Když bude whisky levnější než pivo = taky se bude prodávat víc = už aby to bylo >:D
Vzpomínám si na studii, kde rozdíl naměřili (v USA; mám takový pocit, že v Kalifornii). Zjistili, že ve dny, kdy nákladní auta nejezdí, je situace horší. Pochopitelně to neznamená, že by náklaďáky prospívaly ovzduší. Je to jen důsledek toho, že v atmosféře dochází k chemickým reakcím.
v okamziku, kdy je u nas benzin zatizenej o 30% vyssi spotrebni dani nez nafta, tak většina lidi slysi prave na tu cenu.
byt to obracene, tedy ze by nafta byla zatizena o 30% vyssi spotrebni dani nez benzin a litr nafty by tedy stal o cca 5kc vic nez benzin, jaka by asi byla obliba naftaku??
a v zapadni evrope to zvyhodneni nafty je většinou ještě mnohem vyssi
Cena nafty je v současné době plus mínus stejná jako benzínu, nedávno byla i trochu dražší, než benzín, tak jaké zvýhodňování ? Nějaká spotřební daň nikoho nezajímá, spousta lidí ani neví že nějaká je.
byt zatizeni spotrebni dani benzinu a nafty stejne, benzin na stojanu je o 3-3.50 nižší nez je (v pripade stejného zatizeni jako u nafty). myslis, ze by to nikoho nezajímalo??
a byt to obracene, je cena benzinu o 5kc nižší nez nafty. myslis, ze by to nikoho nezajímalo??
není nafta ted cca o korunu levnejsi nez benzin a většinou je ten rozdil vyssi??
Docela by mě zajímalo proč to politici udělali. Z blbosti? Lobby automobilek? A nebo: Proč to teď když je po Dieselgate = nevracej do rovnováhy? :-|
Když už se ptám měl bych eště 1 dotaz. Viděl sem docela dobrej film [odkaz] s SUV tam na pumpě nacouvá na podstavec aby víčko nádrže bylo vejš = z boku i zepředu = proč?
Vejde se tam trochu víc = chápu, ale má to i nějakej jinej důvod? Fakt nevim :-)
Nu chlapci, dokázali jste to, zase a opět ..... diesel je špatný a Vy dva máte největší péro >:-[] protože se s Vámi v egu nemohu a nechci měřit, nechám Vás v blahém pocitu že jste něco vyhráli a že máte pravdu. ještě kdybyste si za to mohli něco koupit. >:-[]
Gratuluji. >:-[] jo a teď chvilku nechoďte ven, dcera přiletěla z Budapešti a prý hodně dlouho tankovali ... dobře to tady pohnojili chemtrails >:D jo a pozor na mikrovlnky.
To jde (na západě) daleko do minulosti. Nafta bylo palivo pro nákladní dopravu, zemědělce atp. Když na to přijde řeč, tak se typicky argumentuje zdražením rohlíků atp. Nemyslím si, že to někde zamýšleli pro podporu nafty v osobních autech. I když i to politici dělali, v rámci honu na CO2, ale spíš jinými mechanismy (registrační poplatky atp.).
A proto, aby toho nebylo málo, pro jistotu to zdvojíme... aby to tedy těmi emisemi konečně prošlo.
A pak si srovnej složitost těch jednotlivých prvků u dieselů a benzinů... Jo pardon, to by tvůj ulhaný mozeček nedokázal...
Benevolentní asi není to správné slovo... já jsem liberál, když chce někdo naftové Polo, tak je to nakonec jeho boj. Za mě je to jasné - do Golfu bez váhání benzín, i s velkým nájezdem, u střední už se to láme.
Nastavení daní = z těch 30+ dělá větší část daň = je jen naše věc. Stejně jako zvýhodnění nafty = sme to holt pos.. :-)
Zajímavý že skoro neni vidět snaha o reálnou nápravu. Chápu že současný majitelé musej v klidu dojezdit = a to je na hodně dlouho = ale keců a psaní k tématu je po Dieselgate 3 [odkaz] ale třeba ta rovná daň z benzínu a nafty = dokonce ani vzdálenej náznak. Furt dotujeme naftu ;-\
O problémech se vědělo i dříve. A diskutovalo se, jak to řešit, něco se připravovalo (plán zavést RDE máš v nařízení z roku 2007, byť hlavní tehdá byly pevné částice, ne oxidy dusíku; termín měli do letošního roku, pokud se dobře pamatuji). Z mého pohledu jsou řeči spíš pózování pro veřejnost. Je tu nějaký vývoj, ale jedou víceméně to své tempo.
Hele... tohle je primárně zodpovědnost autority a výrobce. Běžný spotřebitel si kupuje výrobek podle svých priorit a není jeho zodpovědnost to zkoumat. Pokud je to jeho koníček jako u nás tady, je to něco jiného.
Jiný kontinenty třeba na ekologii kašlou úplně a katalyzátor abys pohledal... takhle jsi to myslel?
Ne = myslel sem že na jinejch kontinentech nemaj takhle zanaftováno
Výrobce čehokoliv chce vydělat = aby to bylo bezpečný = od toho sou ty autority pokud tomu tak chceš řikat. A zrovna ty evropský poněkud selhávaj = tvrdší a rychlejší tresty za Dieselgate padly i v Jižní Americe
Moudřejší viděj zlom pro výhodnost a smysl naftovýho motoru zhruba u těch 3,5 tuny. Souhlasim :-!
U jednoho auta neni až tak problém = problém je že jich sou miliony. Odhad ČVUT je že díky dieselgate nám tu jezdí v přepočtu přibližně milion novejch autobusů navíc = a bude eště hodně let jezdit. To prostě nejde říct že to je fuk
Mhm... kontinent... to jako třeba Asie? Hele, myslím si, že průměrné evropské auto je pořád mnohem víc eko, než průměrné asijské. Ale to asi není pointa.
Jak říkáš... hlavní je zodpovědnost autority - nastavit dostatečně robustní a logické podmínky a pak kontrolovat jejich dodržování. Pak zodpovědnost výrobce - řídit se těma podmínkama. A až pak případně zodpovědnost kupce vybrat si ze dvou legálních to více eko. Jestli je to ve srovnání 2.0 turbobenzín a 2.0 turbonafta nutně ten benzín si sám nejsem úplně jistý... a totéž platí i pro nějaký 5.7V8.
Asie je benzínová. Čína absolutně = nečekaně moudrý = ujela jen Indie a ta poslední roky intenzivně šlape na naftovou brzdu. Daleko intenzivnějš než Evropa
Řešení je známý už přes 20 let a už dost let dotažený do docela funkční podoby = atmo benzíny + elektromotor. V reálu nic ekologičtějšího zatim nemáme = do budoucna možná vodík to uvidíme
Evropská současná verze 2.0 turbo nafty a 2.0 turbo benzínu = je v obou případech docela problémová. Sme možná víc idioti než si připouštíme :-)
Benzínová budiž, ale jaký benzíny to jsou? Jak vypadá ovzduší třeba v Pekingu?
Hybridy nevím, nemám projeté žádné "lepší kousky" třeba od Lexu nebo i8... ale v tom mainstreamovém podání od VW nebo Toyoty zatím žádnou konkurenci pro ty dvoulitry nevidím.
Po světě se už prodává [odkaz] v Americe nebo třeba Dubaji = sem na něj docela zvědavej až dorazí sem. Prodává se samostatně i s elektromotorem
i8 je super [odkaz] a aktuální verze cabrio přinášející mírný vylepšení bude asi stát za hřích
Pro běžný auta od Aurisu po GS nebo Golfu až A6 je hybrid hodně dobrý řešení. Viz Panamera hybrid která výborně skloubila velmi slušný prodeje i palce nahoru od recenzentů = hybrid může bejt zajímavá možnost i ve vyšších třídách. Ale základ vidim ve většinový nabídce = nižší střední až vyšší střední. Použitelnej je i Yaris hybrid nebo svišť hybrid
Jasně 2hý auto a pro rozvážky = v součtu docela obrovská úspora, z principu vyšší spolehlivost a pro všechny míň emisí
Avensis zřejmě v Evropě skončí = ale ten novej 2.5 s účinností přes 40% na mě působí dobře. V hybridní verzi to dá dohromady už dost slušnej výkon = při zřejmě reálně rozumný spotřebě. Plus je to atmo + baterky = nemá se co ochodit = asi se dá zase čekat vyšší spolehlivost. Časem přijde i k nám a do Lexusu = tak sem zvědavej
M6 s 2.5T i 2.5 je zajímavá ale tohle by mohlo bejt eště o dost lepší = aspoń pro mě :-)
i8 a R8 nejsou úplně konkurenti = i8 a Panamera hybrid ale ukazujou že i ve vyšší lize hybrid může bejt hodně zajímavý řešení
R8 pokud se nepletu je aktuálně jen V10, ta je ještě o kus dražší než i8. Dokud ale byla k dispozici V8, tak byla pokud si vzpomínám výrazně levnější... a pak to svým způsobem konkurenti byli.
Já ti nevím... není to s elektroturbem jako s mnoha dalšími technologiemi? Ta technologie podle mě není nijak zásadně výrobně drahá, nejspíš by se postupně prosadila i bez emisních tlaků. Tak jako se postupně prosadí třeba ledková světla.
pozavírat celé vedení KdF a ony by je podobné íčoviny přešly. Ale mají stejnou strategii jako Zeman - udržet si primitivy ve fanklubu jakoukoliv cestou.
Pro služební auta a lidi cestující převážně po dálnici je diesel jedinou rozumnou volbou. Ale pro ostatní je nejlepší hybrid :-) Ok, pro petrolheady atmo V6+ . Hotovo :-)
No a..? Vyřešené to mají jinak a při většinovém dálničním provozu u dieslu odpadá většina jeho negativ. Já mám hybrida, líbí se mi to a nedám na ně dopustit - s jednou jedinou vyjímkou: dálnice. Tam zatím diesel kraluje a kralovat bude.
nadpis si protireci a nekoresponduje s textem clanku
"Pohonné jednotky VW pro nejbližší budoucnost: Na konec nafty to nevypadá"
tri dulezita slova nadpisu "nejbližší budoucnost" a "konec" no v nejblizsi budoucnosti diesel opravdu neskonci, a mysli si to snad nekdo? diesel skonci az tehdy, kdys jiz jeho prodeje budou natolik male, ze se proste nevyplati ho dal vyvyjet a zlepsovat aby vyhovel nejakym predpisum ;-) to je udel vseho co se financne dal nevyplati vyvyjet ;-) nejdriv diesely skonci v malych autech, coz se jiz v podstate deje, a pak to postupne bude postupovat na vetsi a vetsi a tezsi vozy, muze to trvat 20 ale klidne i 50 let, to nikdo nevi a vedet nemuze jak dlouho to bude trvat :-)
mimochodem, soucasne diesely pokud se o ne majitele budou dobre starat, tak jim vydrzi treba i dele nez nastane chvile kdy se nebudou nove diesely prodavat, takze konec dieselu nenastane ani pote, dokud bude jezdit i jen jedno jedine dieselove vozidlo, tak konec nafty nenastane ;-)
Frei proste jiz pise jen aby neco napsal, je to takove musime neco otisknout/vyvesit, tak neco teda napiseme, to ze na fotkach se tvari jak dement a musi porat na neco ukazovat jak male dite, to by se dalo, ale ze jiz pise vesmes porad to same dokola, proc si tedy jeste kupovat neco jako Svet Motoru kde se jiz jen recykluje porad dokola to same a porad se jen fnuka nad tim jak cas plyne a neda se zastavit, nojono neda :-!
Berte to s rezervou. Marin Frei je zastance umirajicich diselu, pise claky o zaoceanskych lodich a honu na carodejnice v Nemecku, hleda levne disely v Norimberku, cisti stare dieselove Mondeo od repky, testuje vetsinou naftaky atp.