Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Pokles na všech frontách

Michal Fokt
Diskuze (3)
Prodeje Škody Auto v prvním čtvrtletí 2002 meziročně na drtivé většině trhů poklesly, v České republice ale stále prodává více než polovinu všech vozů.

Prodeje Škody Auto v prvním čtvrtletí 2002 meziročně na drtivé většině trhů poklesly, v České republice ale stále prodává více než polovinu všech vozů.

Škoda Auto prodala letos v období leden až březen 107 227 automobilů, což je o 9,1 % méně, než ve stejném období loni. Pokles je způsoben skončením výroby modelu Felicia, který se podle všeho i přes své stáří stále slušně prodával i v západní Evropě. Tam umístila Škoda 62 721 vozů, což je o 5,1 % vozů méně, než vloni, ale protože nebyla sama, komu se prodeje snížily, nedošlo ke ztrátě podílu na trzích.

Největší zájem je o automobily řady Fabia, kterých se celosvětově prodalo 64 601 kusů, oproti loňským 60 364 (+ 7 %), obou karosářských verzí Octavia se prodalo 41 526 vozů, což je nárůst o 4,7 %. Cestu k zákazníkům si taktéž našlo již 1 150 automobilů Superb, neuvádí se však, kolik z nich putovalo do západní Evropy, což by mohlo být jistě zajímavé číslo.

V České republice prodala Škodovka 18.151 vozů, což znamená meziroční pokles o 13,1 %, tržní podíl však i nadále činí více než polovinu - 52,5 %. Pokles zaznamenala Škoda i v Německu, které pohltí nejvíce škodovek z exportních zemí (16 760), tam ale činil 4,8 %, což je stejně jako celkový propad německého trhu s osobními vozy, a tak Škoda obsazuje 2,1 % německého trhu. Druhým nejvýznamnějším odbytištěm se stala Velká Británie, kde ale prodeje vzrostly o 10,1 % (11 053 kusů), a mladoboleslavské automobilce tak patří 1,5 % trhu. Právě na ostrovech si Škoda hodně slibuje také od Superbu, který se tam ještě nezačal prodávat.

V oblasti střední Evropy s výjimkou Maďarska zaznamenala Škoda také pokles. Největší trh tohoto regionu, polský, se propadl po dvou letech na polovinu někdejší úrovně prodeje všech značek, ale třeba na Ukrajině, kde stoupl prodej škodovek o 96,9 % na 1.221 vozů, což zcela jistě souvisí se zahájením montáže vozů Škoda v prosinci 2001 poblíž Užhorodu. Také ruský trh se pro značku Škoda díky 2.010 automobilům téměř zdvojnásobil (+ 94,4 %).

Vozy Škoda se prodávají i ve Střední a Jižní Americe, kde se v osmi zemích v čele s Dominikánskou republikou (246 vozů) od začátku roku prodalo 858 automobilů, tj. o 74,4 % více než před rokem.

Michal Fokt
Diskuze (3)