Bez vetra sa ani lístok nepohne a keď samotný Seat púšťa takéto teasery, je jasné, že majú nejaké eso v rukáve. Takže to bude iste hodne dobrý čas, uvidíme, či i nový rekord. Keď človek pozerá na časy ostatných koncernových hothečov s podobnou technikou, skôr by to rekord neveštilo. Octavia RS 8:30 min, GTI Performance 8:29 min, Golf R 8:14 min. Leon je síce o hodne výkonnejší, ako GTI, na druhej strane slabší, ako eRko, ktoré Megana nepokorilo. Tak uvidíme, či to Cupra dala (ale Seat by šiel sám proti sebe, keby vzbudzoval očakávania, že áno a nakoniec by ten čas bol horší).
Btw. v Honde bude možno ďalší dôvod na odklad predstavenia Type R. >:-[]
Jestli pouštějí podobné info, a nemají ten čas "doma", pak to bude docela blamáž. A pokud jde o CTR, tam bych se nebál, auto s tak "hustým" výfukovým potrubím a tak "krutým" zadním křídlem prostě NS musí jen obletět. >:D;-)
Hustý look nové CTR asi uvidíme v Ženevě, k němu by stačil plánovaný rekordní čas (nabízet nové CTR pak nutně nemusí) a z toho příznivci Hondaklubu bohatě vyžijí minimálně do další g. Civicu. ;-)
P.S. Teď Cupra, pak přijde MRSR, pak CupraR..., takže "tajming" bude pro nový CTR a jeho čas na NS hodně důležitý. :-)
A o kolik? Nebude pul minuty na gti trochu moc divoke? Nemel by zas o chlup vetsi vahu eRka dohnat pohon 4x4? No necetl jsem nikde ze byl seat laden nejak vyrazne tvrdeji.
Jestli těch 50 PS navíc bude stačit Cupře ke 30 sekundám k dobru je pro nás zatím (logicky) nezodpovězenou otázkou, stejně jako to, jak bude např. naladěn její podvozek, údajně sériově! s DCC, což by bylo u koncernu vůbec poprvé.
Drobných úprav, které můžou udělat, je dost. GTI je přeci jen hodně civilní auto. Agresivnější mapa aktivního diferenciálu, geometrie, jiné ráfky, gumy atd.
4x4 vynahradit větší váhu? Neřekl bych. Čtyřkolky kralují za špatných podmínek. Jinak to taková sláva není. Nejde jen o hmotnost, pohonné ústrojí má i větší ztráty. Co se 30 sekund týče, neřekl bych, že 50 koní bude stačit. Nicméně jde o rychlou trať, takže to své udělá. A tvrdý podvozek na ní není nutně lepší. Nakonec, nepůjde o 30 vteřin, protože 7:29 není oficiální čas.
Také bych si tipl, že bude rychlejší než Golf R. Otázka je, o kolik. Času pod 8 nevěřím. Při nejlepším řekněme 8:05. Trochu více při zemi 8:10. Pokud by takový čas zajeli v konfiguraci, v které to auto sjede z linky, tak by to byl solidní výsledek.
To by jeden neřekl, že u toho byli osobně i uživatelé z auto.cz.
Nebo stačí jen: co je psáno, to je dáno? To si někteří donedávna mysleli třeba i u anket ADACu. ;-):-)
Jsem zvedav na cas. U Seata bylo receno, ze neni naladen tvrde, takze bych necekal zrovna extra rozdilny cas od Golfu GTI. Ze prekona R je docela zajimave, ze ho prekona o 15 s je hodne nepravdepodobne. Vzpominam jak se zde hovorilo o tom jestli cas MRS neni podfuk, no takhle vyrazny rozdil si o to take rika. Nechme se prekvapit
Minimálně částečný podfuk může být jakýkoli podobně zázračný čas, ale je mi jasné, že případným "zázračným" časům koncernu by tu opravdu málokdo věřil tak snadno, jako podobně "zázračným" časům konkurence... :-O;-)
Beru to i s ohledem Golf R a ten ma naskok diky konim i 4x4, zrychleni na 180 take vyrazne lepsi nez Megane RS, Kde to ten Seat muze nahnat? ;-)
Uprimne jsem premyslel a vahal jestli bude Type-r s 330konmi, 400Nm a se sportovnim adaptivni tvrdsim podvozkem a vahou pres 1300Kg schopny zajet cas pod 8 min, ale koukam ze to nebude zadny problem ;-)
Nejde o zazracne casy, ale o casy a konfiguraci auta ;-)
Cupra ma cca stejnou vahu jako MRS, sice ma o 15 koni navic, ale zase bych nerekl ze bude Cupra naladena vice sportovne, to je spise dohad. No necekal bych nejaky extra rozdil oproti MRS, parametry nic takoveho nenaznacuji a ze by u Seatu meli vice zkusesnosti s ladenim auta nez u Renaultu to bych take nerekl. Plichta budis, ale nejaky extra casovy trhak, no nevim.
Tak nejak bych si to dokazal predstavit,
Cupra nekde na 8:10, mozna o chlup lepe, ale pokud to bude 7:55 u Cupry zacinam pochybovat o casech i do budoucna. Za chvilku by jsme se mohli docist jak 300 konovy hache zvladnou cas za 7:30 ;-)
Standardní Megane RS, který zajel 8:29, má 250 hp a Megane RS Trophy stačilo na 8:08 jenom o 15 hp víc (265hp). Takže výhoda Cupry plus 50 hp proti GTI (který zajel stejný čas jako RS) ukazuje na čas hluboko pod 8 minut. :-)
Hluboko pod 8 minut si nemyslím.
Ale souhlas s tím, že pokud (údajně) + 15 PS udělá u MRSC -21s, nikdo se moc nediví a prostě tomu věří, pokud by ovšem + 50 PS udělalo u Cupry -30s, je to velmi podezřelé už předem, viz i má reakce z 0:17.
Ano, máš pravdu. Schválně jsem to přehnal aby si někteří důvěřivci uvědomili, že časy na NS zajeté automobilkami nejsou dvakrát důvěryhodné, protože auta nikdo nezávisle nekontroluje a co si na nich automobilka vylepší to nikdo nezjistí. A vylepšit jde strašně moc, to si nebudeme zastírat. Takže pokud se kterákoliv automobilka odhodlá k rádoby veřejnému překonání předchůdců tak by byla za totálního trotla kdyby si to nezařídila tak, aby to nedokázala. Nezávislé časy jako 8:29 u MRS, 8:29 u GTI nebo 8:20 u OPC mi přijdou tisíckrát důvěryhodnější než jakékoliv časy zajeté továrnou. Takže pokud Seat zajede co já vím 8:03 a následně Saurma zajede 8:18, tak bude Seat stejně důvěryhodný jako Renault s 8:08.
Co jsem koukal, oficiální čas GTI Performance by měl být 8:26. Přitom předchozí R mělo myslím oficiální čas 8:23.
Nezávislý jezdec (i když, kdo je to nezávislý jezdec?), pokud umí, je dobrý na porovnání aut, ale tovární jezdci typicky zajedou o něco lepší časy. Z některých aut je opravdu náročné dostat maximum.
Tak 2-3 sec rozdílu celkem chápu, tovární jezdec má zaplacený okruh tak dlouho dokud nevymáčkne z auta maximum, dokud není ideální počasí, dokud nevyzkouší třeba ideální kombinaci gum a režimu DCC, dokud mu tovární inženýr dokonale neanalyzuje data z telemetrie. A tovární jezdec asi nemá ani zábrany týkající se ev. poničení auta při nějakém přepísknutí limitů. Takže sebelepší jezdec, který si dá pět nebo šest tréninkových kol a pak jedno ostré asi na tovární čas nedosáhne, ale nemůže to být rozdíl o tři parníky.