Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Pokuty za kamery v autech: Nečernobílý svět

Záběry kamer z předního skla auta mohou představovat důležitý důkaz při hledání viníka nehody. Umístění záznamového zařízení ale musí splňovat přísné regule, jinak hrozí sankce. A v cizině jsou mnohdy ještě přísnější.
Zpět na článek
23. 4. 2018 09:10
23. 4. 2018 11:24
23. 4. 2018 12:02
23. 4. 2018 12:42
23. 4. 2018 20:02
23. 4. 2018 13:42
23. 4. 2018 17:54
24. 4. 2018 14:19
25. 4. 2018 11:16
23. 4. 2018 16:14
23. 4. 2018 16:35
Avatar - rokyta.p
22. 4. 2018 22:50
na skle není nutné
Já jsem sjel opěrkou spolujezdcova sedadla níž, a skřípl outdoorovou kameru právě mezi spodek opěrky a vrch sedáku. Ale mám to spíše na krajinu, než na vybržďovače. Průsmyky Passo Nota, Passo Del Tremal, Furka Pass, Stelvio a takové nemají chybu :-!

Všimněte si na Fofo3, kolik místa z čelního skla zabírá tovární "panel se senzory" v oblasti horního zrcátka. Dokud člověk není malá holka, šikmo doprava nahoru nevidí vůbec nic. Nějaké GoPro je proti tomu nic.
Rozbalit vlákno
3
23. 4. 2018 17:02
Re: na skle není nutné
Se ti při nehodě proletí autem, to bude zážitek ;-)
Avatar - bystron
23. 4. 2018 20:10
Re: na skle není nutné
Problém má většinou jen ten, kdo je slušný a bojí se do lesa. Na veřejném prostranství se natáčet může. Obličeje nebo nějaké čurající děti tam nejsou tak co. SPZka stejně jako třeba číslo policisty je normální údaj.

Účtenkovka od pána z StB nebo cookies v PC jsou daleko větší sběr údajů. Proč se zde nějakou dobu hlásíme majlem (aby přeprodali firmám zasílajícím spam) místo nicku ani nemuvím.
23. 4. 2018 22:10
Re: na skle není nutné
Díky za tipy :yes:

Passo Del Tremal velká paráda, je to jen šotolina nebo bych tam se zadokolkou a 9,5 cm světlé výšky zůstal viset? >:D Resp. pustili by mě tam vůbec? :-)
23. 4. 2018 06:54
Zrušit nesmyslné zákony a nařízení
Nejdříve by se měly zrušit nesmyslné zákony a nařízení na ochranu osobních údajů a to včetně celého jejich úřadu a nejlépe v celé EU. Veškeré osobní informace by měly být veřejné a jejich případné zneužití tvrdě trestáno podle trestního zákoníku.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Blue Sun
23. 4. 2018 08:52
Re: Zrušit nesmyslné zákony a nařízení
No, klidně se celý zveřejni, to ti nikdo zakázat nemůže. Ale nechtěj to po ostatních.
Až se pak něco stane a ty kvůli tomu přijdeš o majetek či o někoho z rodiny, žádný trest ti to už nevrátí...
23. 4. 2018 09:48
Re: Zrušit nesmyslné zákony a nařízení
mam zalusk na par pozemku kolem baraku - lesy a louky, tak sem si prolustroval majitele, a naprosto legalne a oficielne jsem si par klikama zjistil jejich rodny cisla, bydliste, kdo je v exekuci, jestli maji hypoteku a kolik, jestli maji zivnostak a jaky, jestli jsou platci DPH, dalsim hledanim jsem zjistil, ze jeden byl odsouzenej za majetkovou trestnou cinnost a mozna by rad prodal, podle mista bydliste (vlastni dum, byt / najem) odhadnes v jaky asi muzou byt financni situaci a na jakou cenu by mohli slyset....
tohle vsechno je na internetu a tyhle udaje na par kliknuti, pripadne za par korun poskytuje stat anonymne komukoliv s jakymkoliv zamerem.
takze jsem si odelal dobrej prehlad, za kym vyrazit a za kym spis ne.
na druhou stranu i jam mam dost poli a lesu a nevim, kdo jinej ma zalusk na ty moje ...

kazdopadne je s podivem, ze stat po nas pod sankci pozaduje ochranu osobnich udaji a sam zverejnuje to, co by nikdo vedet nemel ani nahodou.
Avatar - iudex
23. 4. 2018 10:38
Re: Zrušit nesmyslné zákony a nařízení
Asi tak. Bežne si lustrujem kvôli práci ľudí a len z bežne dostupných verejných zdrojov získam toľko naozaj osobných informácií (od registra exekúcií po facebook), že nejaká ŠPZ či tvár je proti tomu drobnosť. Preto sa teraz hrať na ochranu súkromia v podobe auta jazdiaceho po cestách je smiešne.
Avatar - iudex
23. 4. 2018 08:13
Ochrana osobných údajov
Na heslo ochrana osobných údajov som už celkom alergický. Čo je preboha osobné na evidenčnom čísle auta, ktoré všetci vidia? Ak vidím, ako auto s danou ŠPZ spácha priestupok a nabonzujem ho, môžem vystupovať ako svedok a žiadne osobné údaje páchateľa neporušujem, ale ak si ho nahrám na kameru a použijem to na tie isté účely, tak už áno? Skrátka malo by platiť, že čo je dostupné širokému spektru ľudí na ulici, nemôže byť osobným údajom.
No a to o chvíľu začne v Únii platiť GDPR, všeobecné nariadenie na ochranu osobných údajov a to sa len všetci z osobných údajov po....me. 8-s
Rozbalit vlákno
44
Avatar - Blue Sun
23. 4. 2018 08:53
Re: Ochrana osobných údajov
Některé země na tohle jsou extrémně paranoidní, ale většinou platí to, že nahrané video nesmíš zveřejnit (což stejně spousta lidí dělá)...
Avatar - iudex
23. 4. 2018 09:03
Re: Ochrana osobných údajov
Ani tento prístup mi moc nedáva logiku, keď predsa jazdím po VEREJNÝCH komunikáciách, tak nemôžem očakávať, že moje správanie na nich je iba mojím súkromím a musím rátať s tým, že ma iní vidia a prípadne nahrávajú. Ale OK, ešte by som nejako pochopil, že púsťať to na YT len tak pre zábavu nie je úplne kóšer. Ale neakceptovať to ako dôkaz v prípade nejakej havárie alebo priestupku len s odkazom na ochranu osobných údajov je úplne choré.
23. 4. 2018 09:14
Re: Ochrana osobných údajov
Ked som sa pytal pravnika je to na konkretnom posudeni a zvecsa sa akceptuje pokial nie su pochybnosti - napriklad nasnimas "priestupok", ked ta vodic obieha cez plnu - no ale ten, co nahrava mu mohol naschval branit alebo naschval vyprovokovat. Takyto dokaz by zmietli zo stola. Co je samozrejme spravne.
Ak ale zverejnis video na youtube napriklad a bez toho aby ti dal dotycny suhlas a tak, ze je mozna jeho identifikacia, nielenze nebude akceptovany ako dokaz, ale este ta bude moct zazalovat, co je podla mna stale spravne. Na nete sa to hemzi fotkami a videami takychto zakomplexovanych chudakov, ktori maju potrebu si nieco dokazovat, na ceste provokovat a striehnut na "pirata" aby sa mohli pochvalit. Pokial by si nemal moznost sa branit, vtedy by si este len videl co je to posrat sa.
23. 4. 2018 09:06
Re: Ochrana osobných údajov
Mam dojem, ze video zverejnit samozrejme mozes, len musis sa postarat o to, aby boli rozmazane tvare a ECV pokial nemas suhlas dotknutych osob (s cim sa suhlasit da). Ale nemam info o tom, ze v Rakusku nesmies natacat, to praveze mozes, len s tym zverejnenim je to asi komplikovanejsie. ALe uz som dostal aj taku info, ze je tam nejake obmedzenie na zalohovanie v pocte dni. Tj, ze nesmies mat zalohovane data v kamere starsie ako x dni, a nastavene automaticke mazanie alebo nieco take.
Avatar - Blue Sun
23. 4. 2018 10:01
Re: Ochrana osobných údajov
Z Rakouska je už tolik protichůdných informací, že sám nevím. Ale nejezdím tam, ta země mi nemá co nabídnout, tak mě to netrápí.
To, co jsi napsal, s tím rozmazáním, je asi přesnější, i když někdy to může být i tak málo.
Avatar - Hammunasakra
23. 4. 2018 10:20
Re: Ochrana osobných údajov
Kdo ty seš [odkaz] [odkaz] [odkaz] [odkaz] ;-)

A teď ta zajímavější část = kam jezdíš? Kde ti maj co nabídnout? :-)
Avatar - Blue Sun
23. 4. 2018 10:37
Re: Ochrana osobných údajov
No vidíš... a ani jedno z toho mě vůbec nezajímá. To je pro eurotrapky, jako ty.
Avatar - Hammunasakra
23. 4. 2018 22:16
Re: Ochrana osobných údajov
National Geographic = nemá co dělat s Evropou = trapko >:-[]

A to nejdůležitější = si zase vynechal ;-)
Avatar - Blue Sun
24. 4. 2018 08:18
Re: Ochrana osobných údajov
A co jsem vynechal, ubožáčku? Svou detailní zpověď o tom, kam jezdím? Do toho nikomu nic není a nebude.
Avatar - Hammunasakra
25. 4. 2018 10:54
Re: Ochrana osobných údajov
Takže kde to je lepší říct neumíš a National Geographic neznáš = prostě jen blábolíš

Stačilo rovnou napsat že od Alp po Vídeň si nikde nebyl = jednim příspěvkem :-)
Avatar - iudex
23. 4. 2018 11:12
Re: Ochrana osobných údajov
Málokedy súhlasím so sakrom, ale tu sa rovnako ako on podivujem, že práve Rakúsko, jedna z najzaujímavejších krajín v Európe, Ti nemá čo ponúknuť. Zrejme nelyžuješ, nerobíš turistiku a celkovo Ti je šport či pobyt v prírode ukradnutý, rovnako Ťa nezaujíma ani história, kultúra či umenie. Fakt ma potom zaujíma, aká krajina Ti na rozdiel od Rakúska má čo ponúknuť. 8-s
Avatar - Blue Sun
23. 4. 2018 13:00
Re: Ochrana osobných údajov
A Rakousko je jediná země světa, kde tohle jde provozovat? Máš pravdu, nelyžuju, na přeplněných rakouských sjezdovkách by mě to už vůbec nebralo.
Ale na turistiku je plno jiných a zajímavějších míst, než lidmi přecpané Rakousko. Stejně jako je spousta jiných míst, kde se tvořila historie.
A stejně jako Sakrovi, do toho, kam jezdím a která země mi má co nabídnout, ti je *. Ale s odsouzením, že mě nic nezajímá, jsi přispěchat musel...
Avatar - iudex
23. 4. 2018 13:27
Re: Ochrana osobných údajov
Nie, Ty si ten, kto odsúdil (krajinu ako celok).
"A Rakousko je jediná země světa, kde tohle (lyžovanie) jde provozovat?" Isteže nie, ale ak Ti v tomto smere nemá čo ponúknuť Rakúsko, tak máloktorá krajina nielen v Európe, ale na svete môže.
"Do toho, kam jezdím a která země mi má co nabídnout, ti je *". Je mi to skutočne jedno, ale Ty si sa tu začal prezentovať vymedzovaním, čo nie; tak logicky nasleduje otázka, čo áno. Ak povieš, že chodíš robiť turistiku do Bhutánu, tak by som odsúdenie Rakúska ako preplnenej turistickej destinácie chápal, rovnako ak napíšeš, že robíš individuálne heliskiing, pochopím kritiku rakúskych zjazdoviek ako preplnených.
Aj družstevník Franta v staničnom bufete jediac zavináče môže vyhlásiť, že jemu nemá Michelinovská reštaurácia v Paríži čo ponúknuť a bude to pravda, ale zároveň to určitý obraz o ňom dáva. ;-)
Avatar - Blue Sun
23. 4. 2018 15:13
Re: Ochrana osobných údajov
Já tu zemi odsoudil? Ne, to pouze vy, komerční otroci, takhle chcete vidět. Neumíte pochopit, že každý z komerčního Rakouska nepadá na zadek, že jsou lidi, kteří chtějí i jiné zážitky, než už tisíckrát viděné.
Ty a Sakra jste ze mě začali dělat pomalu gaučového povaleče, který se o nic nezajímá, ačkoli víte * a přes své ego nevidíte na vedlejší dům. Vyhlašovat zrovna Rakousko za něco extra... taky to o vás něco vypovídá.
Avatar - Emel
23. 4. 2018 16:12
Re: Ochrana osobných údajov
On je ale rozdíl, jestli napíšeš, že nepadáš na zadek... nebo že ti nemá co nabídnout.
Avatar - Blue Sun
23. 4. 2018 17:23
Re: Ochrana osobných údajov
Proč prostě komerční otroci nedokáží pochopit, že jsou na světě i lidi, kterým svět takových zemí nemá co nabídnout a dokáží si najít lepší vyžití jinde?
23. 4. 2018 20:28
Re: Ochrana osobných údajov
Tentoraz ťaháš za kratší koniec. Nemáš pravdu.
Avatar - Blue Sun
24. 4. 2018 08:20
Re: Ochrana osobných údajov
V čem nemám pravdu? Moje vlastní zkušenosti a moje vlastní potřeby neznamenají, podle vás, vůbec nic? Aha... No jo, od otroků nelze čekat nic více.
Avatar - Hammunasakra
23. 4. 2018 22:18
Re: Ochrana osobných údajov
Viz já 22:17 + tak konečně odpověz = viz já 10:20 :-)
Avatar - Emel
24. 4. 2018 09:52
Re: Ochrana osobných údajov
Bereš to zbytečně konfrontačně... a kdo to třeba vidí trošku jinak, tak je nechápavý komerční otrok? To už skoro zavání "imperialistickými štváči"... no nevím, mně to přijde jako póza, ale kecat ti do toho nebudu.
Avatar - white label
24. 4. 2018 10:46
Re: Ochrana osobných údajov
Klasický Blue Sun, slunce je (podle jeho zkušeností a potřeb) "modré" a kdo to nevidí stejně je komerční otrok... ;-)
Avatar - Blue Sun
24. 4. 2018 11:04
Re: Ochrana osobných údajov
Jistě, protože není důležité, co chci pro sebe já. Důležité je, co říká momentální móda a trend... Pak se nedivte tomu, co řeknu.
Avatar - white label
24. 4. 2018 11:43
Re: Ochrana osobných údajov
Takže když "komerční otroci" navštíví např. Rakousko, je (podle tebe) jejich hlavním motivem móda a trend... Pak se nediv, že si o tobě myslím(e) to, co si myslím(e).
Avatar - Blue Sun
24. 4. 2018 13:31
Re: Ochrana osobných údajov
To jsem ale já nikdy neřekl, to si překrucuješ jen ty sám, což mě nepřekvapuje.
Podívej se znovu na způsob, jakým tu předešlí pánové to Rakousko tlačí, zejména pak Sakru a jeho přístup. Vyzdvihování něčeho nadevše jen proto, že to "někde napsali". Vnucování toho i člověku, který má jiné potřeby a popírání jeho potřeb. To plně odpovídá pojetí komerčního otroka.
Avatar - white label
24. 4. 2018 17:10
Re: Ochrana osobných údajov
Vycházím z toho, cos tu (na to téma) napsal ty, žvásty sakry mě nezajímají...
Avatar - Blue Sun
24. 4. 2018 17:51
Re: Ochrana osobných údajov
Pak bys měl zapracovat na čtení s porozuměním. Nejde ti to.
Avatar - Hammunasakra
25. 4. 2018 10:54
Re: Ochrana osobných údajov
:yes: >:D
Avatar - Hammunasakra
23. 4. 2018 22:17
Re: Ochrana osobných údajov
No zatim tahle diskuze = vypovídá víc o tobě ;-)
Avatar - Blue Sun
24. 4. 2018 08:19
Re: Ochrana osobných údajov
Jistě, třeba o tom, že nejsem typicky komerční otrok moderní doby, kterého naláká kdejaký hezký reklamní plakátek...
Avatar - Hammunasakra
25. 4. 2018 10:55
Re: Ochrana osobných údajov
Já vim že nic neznáš ničemu nerozumíš = nově že si asi ani nikde nebyl ;-)

Co to je reklamní plakátek = to hodnocení z National Geographic? Čim dál tim lepší :yes: >:-[]
Avatar - twistedTSD
23. 4. 2018 09:37
Re: Ochrana osobných údajov
Já právě slyšel názor, že SPZ (v ČR) osobním údajem není a a nikdo kvůli ní nemůže prudit. Těžko říct, v diskusi to asi nevyřešíme. A podobně s tím Rakouskem jsem slyšel úplně odlišné názory než které šíří populárně naučná novinařina.
23. 4. 2018 10:32
Re: Ochrana osobných údajov
Jo no. Já se snažím si představit situaci, kdy by mohlo někomu nějak vadit nebo ublížit to, že je natočený třeba na nějaké dashcam kompilaci, tedy pokud se chová normálně. Jediné co mě vždycky napadne je to, že to třeba uvidí nějaká ženská, která na té kompliaci uvidí auto jejího manžela u domu jeho milenky. Ale myslím, že ta pravděpodobnost je tak mizivá, že spíš se to dozví milionem jiných způsobů... A zvláštní třeba je, že tohle vadí a nevadí online kamery z ulic, kterých je webu TSK v Praze, desítky.

Ty likvidační pokuty za kameru v Rakousku, jestli je to opravdu jak tady píšou, jsou neuvěřitelný a vůbec to nechápu. To mi příjde horší, než když se tady za komoušů nesmělo fotit na nádraží. Tehdy za to sice hrozil kriminál, ale ono dostat čtvrt mega pokutu se pro většinu lidí rovná konečná, upadnutí do chudoby, exekuce, šmitec, a možná vězení.
Avatar - Emel
23. 4. 2018 11:14
Re: Ochrana osobných údajov
Ty na tu kameru nenatáčíš jen auto, ale třeba taky zahrádku u cesty, na které se slečna opaluje, natáčíš lidi, kteří jdou po chodníku a třeba by měli být někde úplně jinde (třeba jdou od milenky a mají být na služebce v zahraničí)... v tom je asi to akademické jádro sporu. Jasně, každý je tam může být viděn... ale být viděn je jedna věc a být na youtube jiná.

Já jako fotograf s tebou intuitivně souhlasím, když někde cvaknu nějakou fotku, tak bych taky měl mít možnost ji běžně hodit na Instagram, aniž bych rozmazal všechny obličeje a SPZky... ale zase jako táta chápu i to, že třeba fotit cizí děti jak se koupou ve fontáně už je třeba problém, nejde to úplně paušalizovat. A ty u té kamery s HD rozlišením úplně neohlídáš, co na ní bude vidět.

Shodou okolností jsem teď pro jednu prezentaci s někým ladil rozpoznávání obličejů ve spojení s umělou inteligencí... a uznávám, že ty technologie jsou nebezpečné... a to si nedělám iluze, že tajné služby nemají mnohem důmyslnější hračičky.
Avatar - iudex
23. 4. 2018 11:23
Re: Ochrana osobných údajov
Ale ja rozlišujem práve ten súkromný priestor (slečna opaľujúca sa vo vlastnej záhrade) a verejný priestor (auto na ceste). Samozrejme že sa to nedá úplne paušalizovať, ale povedať, že nemôžem natáčať cestu a autá na nej, lebo teoreticky pri tom môžem zachytiť aj scénu za plotom je na hlavu. O to viac to anonymizovanie ešpézetiek, veď predsa to je pointa ŠPZ, aby sa auto a jeho majiteľ dali jednoznačne identifikovať.
Avatar - Emel
23. 4. 2018 12:33
Re: Ochrana osobných údajov
Myslím, že velká část problému s kamerama v autě jsou právě ti chodci a vůbec život ve městě mimo samotnou silnici.

Co se SPZ týče - tam aktuálně problém nevidím. Teoreticky si umím představit, že až budou na internetu tisíce hodin videí z auta s GPS koordináty, tak bude možné na to nasadit nějaké analytické nástroje a v extrémním případě z toho pak vysypat pohyb konkrétního auta. Takže SPZ pro identifikaci auta v případě přestupku fajn, ale už třeba informaci, že moje auto parkuje každou středu od sedmi do devíti na nehlídaném parkovišti u golfového hřiště by každý zloděj mít nemusel.

Já vím že je to dneska scifi a vůbec se nekloním k tomu, že by se měly kamery nějak omezovat, třeba mobil v kapse je mnohem větší riziko a potenciální přínosy jsou určitě důležitější... jen trošku hraju ďáblova advokáta :-)
23. 4. 2018 13:48
Re: Ochrana osobných údajov
Stredecni dvouhodinovy golfik - teda ty si zijes :-)
23. 4. 2018 14:38
Re: Ochrana osobných údajov
Jednou za týden na golf, to není zrovna moc ;-) . Můj rekord je 365 devítek a 204 osmnáctek za rok (Stará Boleslav a Mstětice).
Avatar - Blue Sun
23. 4. 2018 15:14
Re: Ochrana osobných údajov
Mstětice... tam mám vždycky strach, že jednou přiletí míček, až pojedu okolo... >:D Jedna jamka je tam dost blízko silnici.
23. 4. 2018 19:21
Re: Ochrana osobných údajov
Jojo ... je jich víc jamek odkud to může přiletět. Pokud jedeš z Mstětic na Zápy, tak jednička i dvojka. Pokud ze Mstětic do Čelákovic, tak delší příhra na 13. greenu může taky skončit na silnici.
Avatar - Blue Sun
23. 4. 2018 20:09
Re: Ochrana osobných údajov
A už se to reálně někomu povedlo?
24. 4. 2018 09:06
Re: Ochrana osobných údajov
Ve Mstěticích o tom nevím. Sám jsem skoro trefil auto v Bechyni a vím o rozbitém bočním okně auta v Č.Krumlově. Většina golfových klubů je na tyhle maléry pojištěna ;-)
Avatar - Emel
23. 4. 2018 15:54
Re: Ochrana osobných údajov
Reálně je to jiný sport, kvůli ochraně osobních údajů to bylo anonymizováno :-)
23. 4. 2018 20:29
Re: Ochrana osobných údajov
Tak to bolo na komoru. >:D :yes:
Avatar - iudex
24. 4. 2018 11:04
Re: Ochrana osobných údajov
>:D :yes:
23. 4. 2018 08:32
ach ta ochrana osobních údajů..
Celá EU a jejich tuna zbytečných nařízení je jedna velká šaškárna. Nemá cenu komentovat, ikdyž párkrát za rok překvapí svými dobrými nařízeními, ale je to tak 1:10000 zmatin a nesmyslů.
GDPR zas bude jen další drahá šaškárna, na kterou se zase uměle nabalí statisíce vydělávajících subjektů, kteří budou nám normálním radit, jak vlastně tento nový zákon správně pojmout.
EU se * do sraček a namísto jednala racionálně a udržela si zdravý selský rozum, tak začala být ještě více byrokratickým molochem.
Stejně to do dvou dekád skončí zavedením globálních EU daní, aby se moloch EU udržel při životě a mohl dál znepříjemňovat život více lidem. Historie se opakuje, akorát tenrát Hitler byl jeden a v EU je těch Hitlerů nyní mraky!!
Rozbalit vlákno
8
Avatar - Hammunasakra
23. 4. 2018 10:22
Re: ach ta ochrana osobních údajů..
Udržovat EU na úrovni neználků = je taky možnost

Zkus třeba Rusko = to je blízká dost zaostalá země, třeba budeš spokojenej ;-)

Jen je ale možnost že život nebude jednodušší, ale naopak ku.va těžší :-)
23. 4. 2018 13:46
Re: ach ta ochrana osobních údajů..
Rusko je zostala zeme?

Aha >:D
Avatar - Blue Sun
23. 4. 2018 15:15
Re: ach ta ochrana osobních údajů..
V očích eurounijního patolízala Sakry rozhodně...
Avatar - Hammunasakra
23. 4. 2018 22:22
Re: ach ta ochrana osobních údajů..
Nebuď drzej = úplně stačí jak seš.. neznalej >:-[]
Avatar - Blue Sun
24. 4. 2018 08:20
Re: ach ta ochrana osobních údajů..
Možná neznalý, oproti tobě stále génius.
Avatar - Hammunasakra
25. 4. 2018 10:56
Re: ach ta ochrana osobních údajů..
Žádný znalosti = velký sebevědomí = Blue Sun ;-)
23. 4. 2018 17:20
Re: ach ta ochrana osobních údajů..
Z ekonomického hlediska (tvorby HDP) celkem ano.
Z hlediska techniky až na pár oborů, kde by bez čínské produkce též zaostávali, tak celkem ano.
Z hlediska společenského (například práva na vlastní názor) to taky není žádná sláva.

Jsou ovšem oblasti, kde se dokáži držet ve špičce - korupce, dezinformace, byrokracie, potinokracie a všemocné tajné služby. Pokud to vezmeš z pohledu Rudého práva, pak určitě spokojenost...
Avatar - Hammunasakra
23. 4. 2018 22:21
Re: ach ta ochrana osobních údajů..
Tos fakt nevěděl? >:D

[odkaz] [odkaz] dalších 1000 odkazů vynechávám = dohledej si sám :-)
23. 4. 2018 09:10
auto-bulvar...
"...Nejvíce jsou ovšem v Česku medializovány případy z velmi přísného Rakouska. Také tam platí striktní zákaz pořizovat z vozu soukromé záznamy veřejného prostranství..."

Prestante uz konecne sirit tieto hoaxy, ved to uz hranici s blbostou! Vyondite sa na to co o tom pise cesky bulvar, informujte sa radsej u povolanych. Napriklad u oamtc:
[odkaz]

Jazim Rakuskom uz ~15 rokov, stale mam kameru na prednom aj zadnom skle, a nikdy ma ziaden policajt koli tomu neotravoval. Jedine co je zakazane je zverejnovanie takych zaberov, a odovzdavanie nahravok niekomu inemu. Ale pre svoju potrebu si ich moze kazdy nahravat. Takisto su pripustne ako dokaz vlastnej neviny v pripade nehody, alebo priestupku...
Rozbalit vlákno
3
Avatar - iudex
23. 4. 2018 09:25
Re: auto-bulvar...
Ale aj to, že záznam nemôžeš použiť ako dôkaz, že niekto iný porušil predpisy, naopak ešte Ty za to dostaneš pokutu, je mierne na hlavu.To čo je za právo na ochranu, právo na ochranu pred pokutou? 8-s
23. 4. 2018 09:30
Re: auto-bulvar...
Napisal som ti to vyssie. Pouzit moze, nemusi sa brat do uvahy podla okolnosti ale to je uz na posudeni organu. A pokial video nezverejnis a poskytnes ho len policii, tak ta nikto perzekuovat nebude.
23. 4. 2018 09:52
Re: auto-bulvar...
Mozes ho pouzit v pripade spornej udalosti, ak niekto iny porusil predpisy, ale on tvrdi ze si ich porusil ty a hrozi trest tebe. Mozes potom dokazat svoju nevinu zaznamom z kamery...

Nesmies len tak jazdit autom, "lovit" hriesnikov a posielat ich policajtom alebo hadzat na youtube. Aj ked musim uznat, ze kanaly ako "polskie drogi" alebo "polscy kierowcy" patria k mojim oblubenym! Co tam niekedy ludia stvaraju na cestach, to mi zostava rozum stat...
Avatar - Shr3k
23. 4. 2018 10:05
ÚAMK typicky rozpor s ÖAMTC
[odkaz]
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Hammunasakra
23. 4. 2018 10:21
Re: ÚAMK typicky rozpor s ÖAMTC
:yes: :-)
Avatar - RonJeremy
23. 4. 2018 10:37
Kamera VS e-call
Zajímavé je, že kamera v autě je pro některé státy problém, ale černou skříňku e-call, která může posílat informace o kdečem, a potenciálně se dá přes OTA aktualizaci "vylepšit" k trvalému monitoringu, natlačí bez možnosti volby všem, a to problém není.
Rozbalit vlákno
10
23. 4. 2018 13:47
Re: Kamera VS e-call
Osobne si myslim, ze e-Call v tejto podobe je len zaciatok. Neprejde vela casu, a bude doplneny aj o zaznam videa a zvuku. A zase sa bude argumentovat, ze je to len pre nase dobro, a vsak kto dodrziava predpisy, nemusi nic skryvat.

Jediny rozdiel oproti dnesnym kameram bude v tom, ze k nahravke nebude mat vobec pristup vodic, ale iba "big brother"...
23. 4. 2018 15:12
Re: Kamera VS e-call
Tak myslet si můžete co chcete, jestli to tak bude, to je otázka. Mobily také mají mikrofon a kameru a také tu netvrdíme, že časem pro naše dobro budeme pod permanentním dohledem.
23. 4. 2018 15:10
Re: Kamera VS e-call
Mobily mají mikrofon a kameru, které lze mít trvale zapnuté, mohou trvale odposlouchávat/natáčet. Už jste zahodil svůj mobil?
Avatar - RonJeremy
23. 4. 2018 18:31
Re: Kamera VS e-call
Mobil můžu nechat doma, když jdu někam pěšky, není povinně přidělaný k mým botám. Nebo ho můžu kdykoliv přepnout do režimu letadlo.
Auto s bonzák-boxem mi žádný režim "offline/vypnout e-call" neumožňuje.
Mobil mi navíc nabízí funkcionalitu, která mi je přínosná. e-call mi nepřináší nic, o co bych stál.
Neměl bych nic proti tomu, aby takové zařízení by bylo v rámci EU/Evropy podporované, ale muselo by být volitelné s možností ho uživatelsky deaktivovat. To, že je povinné, a není uživatelsky deaktivovatelné, není rozhodně signálem dobrých úmyslů.
23. 4. 2018 21:38
Re: Kamera VS e-call
Ano, co se týče (ne)povinnosti eCallu, to nerozporuji a souhlasím s Vámi. Nechal bych to na uvážení zákazníků, zda by si to za mírný příplatek do auta nechali dát (i když jsou dneska auta, typicky BMW, kde eCall máte vždy).
Až by se to v praxi vyzkoušelo, až by se zjistilo, že eCall není o permanentním špehování, ale že může opravdu pomoct, tak se tomu lidé přestanou bránit, stejně jako bezpečnostním pásům a airbagům (ač neplánujete bourat, tak také neodřezáváte pásy či nedeaktivujete airbagy).
Takhle to direktivně nařizovat je spíše medvědí služba, lidé proti tomu získají averzi už jen z principu, že je to povinné.
Já hlavně reagoval na ty technické připomínky (sice to nešpehuje, ale mohlo by). V okamžiku, kdy by se do normy prosadilo trvalé špehování, tak by nastala vlna domácího odstříhávání eCallu a jeho přínos by byl rázem pryč.
Avatar - Blue Sun
24. 4. 2018 08:22
Re: Kamera VS e-call
Jaký v tom projektu eCall máš podíl, že ho tak tlačíš? I přes velmi rozumné názory lidí, kteří zkrátka mají obavu z monitorování.
Srovnávání s pasivními prvky jako airbag či pásy je totální nesmysl. Tyhle prvky mohou působit mírné nepohodlí, ne problémy.
24. 4. 2018 17:06
Re: Kamera VS e-call
Podíl nemám žádný. Ale mám tady před sebou normy, které definují eCall a nelíbí se mi, že se z toho dělá strašák. Současné normy neumožňují trvalý monitoring, všechna data, která se mohou přenášet, tak jsou jasně definovaná. Každý si ty normy může stáhnout a prozkoumat je. A nikdo, kdo se v tom šťoural, tak tam nenašel nic, co by mohlo vzbuzovat obavy.
Je to to samé, jako kdyby v 90. letech, kdy se začaly rozšiřovat mobily, tak někdo vykřikoval, že mobily mají v sobě mikrofon a tímpádem lze mobilem odposlouchávat a proto jsou špatné.
Vzhledem k tomu, že na eCallu participuje mnoho stran (výrobci automobilů, mobilní operátoři, provozovatelé linek 112), nelze do standardu "vpašovat" něco jen tak, aniž by se to neprofláklo.
Až někdo navrhne do norem nějaké trvalé monitorování nebo nějakou jinou možnost zneužití, budu mezi prvními, kdo bude proti tomu bojovat a odstříhávat ve svých autech nové eCally. Nicméně v současné podobě, jak je to navrhované, tak to bude mít buď nulový přínos (když nenabouráte) nebo kladný přínos (v případě havárie).
Zatím jsem nenašel jediného odpůrce, který by zároveň o eCallu věděl víc do hloubky. Strašit stylem "coby kdyby" nebo "mohlo by" ale umí každý. Porozumět problematice ale umí málokdo, to už totiž od onoho tlachání vyžaduje trochu více iniciativy.
Avatar - Blue Sun
24. 4. 2018 17:50
Re: Kamera VS e-call
Naivní prosťáčci jako ty jsou věrným a vděčným nástrojem každého totalitního režimu... Ale i takové svět potřebuje.
Možná nemám před sebou technické specifikace, ale dost dělám do politiky, takže znám "její" uvažování. A jen naivní člověk si může myslet, že tohle nepřijde.
24. 4. 2018 18:36
Re: Kamera VS e-call
Takze podlozit svoje tvrdenie sice nevies nicim, ale clovek, co do toho vidi a ocividne to podlozit vie, je naivny prostacek. Potom sa cuduj, ze ta zvysok ma za vola.
24. 4. 2018 19:51
Re: Kamera VS e-call
Takže jste jako jeden politik, který sice žádné problematice nerozumí, ale o to více má silný a hlasitý názor a v rukávě schované jednoduché řešení... :-)
Když se tak bojíte teoretických možností eCallu, proč nebrojíte proti mobilům, notebookům, smart TV, atd.? Všechno tohle má mikrofony, kamery, atd. a technicky je možné mít trvalý odposlech každého. Proč nebojujete proti tomuto? Proč máte mobil? Vy se nebojíte odposlechu, který je teoreticky možný?
Víte že Vás mohou sledovat satelitem? Vylézáte někdy z domu?
eCall je jen další technologie, která má pomáhat, ale stejně jako ostatní technologie (viz výše) může být zneužita a proto se musí hlídat. Ale jen proto, že je třeba možný odposlech místnosti laserem přes chvějící se sklo si nezazdím okna nebo nepřestěhuji do jeskyně. Nebo kvůli teoreticky možnému trvalému odposlechu mobilu nezahodím mobil.
23. 4. 2018 11:24
tak dík
iudex je dnes mojím hovorcom :-)
Rozbalit vlákno
1
Avatar - iudex
23. 4. 2018 12:02
Re: tak dík
Pijem Rulandské šedé. >:D
Avatar - Cuba66
23. 4. 2018 12:42
ÚAMK nesmysl
Takže jako podle těch pánů když si koupím např. Subaru Levorg s technologií EyeSight, tak mám jako v Rakousku přelepovat kamery izolepou? Proboha na čem jedou?
"Soudruzi, tak se mi zdá, že nám žijete po staru.." :-!
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Blue Sun
23. 4. 2018 13:01
Re: ÚAMK nesmysl
Ta kamera ale nenahrává záznam, nebo ano? Slouží jen pro asistenční systémy auta.
Problém s tímhle může mít spíš Citroën C3, kde ta jeho kamera záznamy pořizuje. Nejsem si jistý, jestli dokonce v Rakousku nemusí kameru vyřadit z výbavy.
23. 4. 2018 15:13
Re: ÚAMK nesmysl
Nemusí. Kamery v Rakousku zakázané nejsou. To je jen taková "urban legend", která se objeví v motomagazínech každý rok.
Avatar - m.z.
23. 4. 2018 20:02
Re: ÚAMK nesmysl
Já bych navrhoval, aby pokutu za použití kamery v Rakousku 10000,-eur dostal každý redaktor, který takovou ***inu zveřejní :-)
Avatar - Stejsn
23. 4. 2018 13:42
Sygic
Sygic má teď aktuálně slevu na fukci on-board kamera k navigaci v telefonu. Jasně, není to úplně řešení, ale místo telefonu a kamery na předním okně tam je jenom jedno zařízení. Nahrává to pěkně a čitelně (Samsung A3).
Rozbalit vlákno
3
23. 4. 2018 17:54
Re: Sygic
Ja som toto kedysi skusal, ale nebol som spokojny. Moj mobil (vtedy S3) mal "uzky" uhol zaberu (neviem ako sa to spravne povie), takze po stranach nezaberal nic. A druhy problem, mobil sa mi pri trvalom nahravani pekne prehrieval. Ked som ho nechal nahravat trebars pol hodiny, bol naozaj riadne rozpaleny...
Avatar - twistedTSD
24. 4. 2018 14:19
Re: Sygic
Na to stačí bezplatný Daily Voyager. Je to taky možnost, ale problémem je umístění (nikdy bych si nedal velký smartphone na sklo), přehřívání, za*ebávání paměti nebo vybíjení, když není připojen, a podobně.
Avatar - Stejsn
25. 4. 2018 11:16
Re: Sygic
Trochu na tom něco je no. Zahřívá se, to je pravda. Ale neřekl bych že to má na něco vliv. Připojený ho mám na nabíječku, se zapnutou navigací to ani jinak nejde. A paměť to skutečně plní, pětiminutové video má cca 400 mega, které se ukládají do vnitřní paměti telefonu, ne na kartu (nevím proč). Ale zas je pravda, že video se uloží jen když mu to přikážu (tzn. když vím že se natočilo něco důležitého), jinak je jen v operační paměti, kde se stále přepisuje. Má to pro a proti. V tom Sygicu to má proti tomu Voyageru (asi, neznám ho) ještě tu vlastnost, že se společně ukládají další údaje, jako rychlost, souřadnice GPS, čas a tak.
23. 4. 2018 13:53
Obciansky zakonnik
Tu sa nejedna len o ochranu osobnych udajov, ale aj o obciansky zakonnik, ktory hovori ze: "obrazové snímky a obrazové a zvukové záznamy týkajúce sa fyzickej osoby alebo jej prejavov osobnej povahy sa smú vyhotoviť alebo použiť len s jej privolením" - teda ak sa na zazname objavi tvar vodica, co je vysoko pravdepodobne, kedze po nehode nezostane sediet v aute. Takisto ta kamera nataca aj protiiduce auta, kde je takisto vidiet tvare vodicov.

Privolenie to je aj nevysloveny suhlas. Cize ak osoba neodmietne, predpoklada sa, ze suhlasi ... takze kamera nesmie byt skryta, aby natacana osoba o nej vedela a mohla odmietnut byt natacana. V takom pripade ju podla zakona nesmiete nakrucat, ak nespadate pod vynimku (noviny, spravodajstvo, uradne ucely, umelecka cinnost, film atd.)
Rozbalit vlákno
0
23. 4. 2018 15:06
kamery v autech
Myslim ze uz v ruznych TV neuvidime ty ruzne zabery od C ze jej nekdo vybrzdil nebo jine prestupky a kdyz tak to pusti cele od A i od toho co udelal ridic co poskytl zaznam, pak se budem divit kdo dela ty prestupky a kdo udava. V zahranici si s udavacema rychle pomohou, dostavaji takove pokuty ze to radsi ani nenataci. Ze by i v CR byla nejaka slusna pokuta? ne 10000kc ale aspon 100000kc, uz by si to vsichni ridici rozmysleli.
Rozbalit vlákno
3
23. 4. 2018 16:20
Re: kamery v autech
Akurat som nedavno videl video kedy do krizovatky nacuval favorit s Indocechmi na palube v prevahe 4:1 a rozmlatili auto, ktore malo kameru. Keby ju nemal, tak by len tazko vyvratil to, ze "nedobrzdil". Kamera je uzitocna vec a tiez si nejaku idem namontovat. Akurat pohrdam ludmi, co maju potrebu tuto uzitocnu pomocku zneuzivat pre svoje komplexy - rovnako fotenie na parkovisku.
23. 4. 2018 18:01
Re: kamery v autech
Myslis toto?
[odkaz]

Tych indo-cechov bolo v tom aute pat. A oni nie len ze nacuvali, ale poriadne sa rozbehli a do toho druheho auta ocividne schvalne j***i! Keby chlapek nemal kameru, tak sa z toho nevyvlecie...
23. 4. 2018 18:46
Re: kamery v autech
Hej presne to som myslel. Tak za mna oprava, nebol to favorit a neboli 4ia >:D ale pointa ostava.
Avatar - Emel
23. 4. 2018 16:14
Off-topic
Mimochodem, taky vidíte tu hezkou reklamu na Hondu? Jak reklamní oddělení hezky zrcadlově obrátilo Civica, ale na nápis Civic pozapomněli :-)? Divím se, že texty vpravo taky nejsou "naruby" >:D
Rozbalit vlákno
0
23. 4. 2018 16:35
...
Mně jsou kamery v autech a zveřejněný záběry celkem volný, spíš mám ale problém s tím, že "pocitově" přibývá střelců, kteří schválně riskují anebo hrotí situaci jen aby měli zajímavý videa.
Rozbalit vlákno
0
24. 4. 2018 14:02
Kamery v autě.....
V Evropě vládne slabomyslná DEMOKRACIE která si ale každý večer pouští záběry kamer z USA,RUSKA,ČÍNY a dalších států kde to mají v hlavách v pořádku a bez problémů kamery v autech mají povoleny !!! Mít záběry z bouraček aut,vybržďování,nebezpečného předjíždění a dalších přestupků na silnici je pro pojišťovny,soudy,policii,postižené naprosto rozhodující a nějaké kvákání že ne je tak dobré pouze pro všechny porušovatel silničních a jiných zákonů !!! :-) :-) :-)
Rozbalit vlákno
0
31. 8. 2018 07:28
Kdo má kvalitní kameru?
Kašlat na to co hovoří zákony. Lidé jsou hodně zlý a nikdy nevíš kdo ti co na aute udělá, hlavně ve velkých městech. Chci si koupit nejakou kameru do auta. Přemýšlím nad výběrem z tohoto testu ([odkaz] Někdo nějaké zkušenosti? Vlastníte jednu z nich?
Rozbalit vlákno
1
18. 4. 2019 14:32
Re: Kdo má kvalitní kameru?
Doporučuji ti Navitel R600 Quad HD, kvalita videa je slušná a cena také. Recenze je na Testado.cz (https://www.testado.cz/…el-r600-quad-hd/)
1. 6. 2019 14:16
Kvalitní autokamera
Můžete mi prosím poradit kde bych mohl koupit kvalitní autokameru? a hlavně jakou?
Rozbalit vlákno
1
10. 3. 2021 18:58
Re: Kvalitní autokamera
Nemáte prosím někdo opravdu zkušenost s kamerou do auta Nextbase 322GW. Narazil jsem na ni mimo jiné na https://www.testy-spotrebicu.cz/…y-kamer-do-auta/ a překvapilo mne, že je v německu tak dobře hodnocená. Jde mi o zkušenost uživatele, který jí má déle než jeden týden :-)
Moc díky všem za ochotu se podělit o zkušenost.
3. 6. 2019 18:53
Kvalitní autokamera
Já jsem koupil autokameru i s nočním viděním, která nahrává opravdu velice dobře, kupoval jsem ji z eshopu 1obchod.com, má velice dobře vyřešený držák.
Rozbalit vlákno
3
5. 6. 2019 09:57
Re: Kvalitní autokamera
Takže jste s ní spokojený? jak dlouho trvalo, než to z tohoto eshopu přišlo prosím?
9. 6. 2019 12:35
Re: Re: Kvalitní autokamera
Ano jsem s ni velice spokojený, mají tam přímo napsané, že když uskutečníte objednávku do 14:00, tak budete mít zásilku druhý den doma.
30. 11. 2021 23:49
Re: Kvalitní autokamera
Koukám na ten obchod a ty jejich kamery nevypadají vůbec špatně. Nějaká full HD kamera do auta by se mi taky docela hodila. Nemáte vy nebo někdo koho znáte třeba zkušenost s těmi od Carneo - https://www.carneo.cz/kamery-do-auta Hodně se mi právě líbí jak je to spojené i s tou navigací, to bych využil.