Domacu znacku nemaju, ale ani Hyndai v CR nevyraba vsetky modely a je niekedy povazovany za domacu znacku. Takze Panda (iba minula verzia?), 500, Astra a motory Toyota, to je vsetko z Polska.
Od existencí jako je dal nebo čuču nemůžeš čekat, že budou vědět, co všechno se v Polsce vyrábí....a ta poznámka o firemních prodejích je taky prima, je vidět, že hoch je chudinka, který na pořádný auto nemá a tak ho strašně štvou ti, kteří k autu přijdu táááák lacino.
heh. v polsku, ked niekto spravi chybu v texte - nieco pomiesal napriklad, tak sa povie ze: "popęłnił czeski błąd" - spravil cesku chybu. ak je niekde bordel/chaos/nikto nic nevie, tak sa hovori "jak w czeskim filmie"... oni vas tiez maju radi, neboj... :-)
Máš se ještě hodně co učit, tak jako ty mluví primitiv. Poláci na rozdíl od nás jsou hrdý národ, který se nikdy před nikým nesklonil a neměl potřebu někomu lézt do ....
Hrdý národ co je schopen prodat vlastní babičku jen aby vydělal.Prostě po zkušenostech s poláky jak z domova tak ze světa(Itálie,Rakousko,USA,Švycarsko)mohu říct že to je nejvyjebanější národ a tam kde polák vleze tak rok tráva neroste.A to si myslím i přes to že část rodiny jsou poláci. :-!
Čudujem sa, že to ešte žiadnu značku nanapadlo, veď keď sa žiakovi v autoškole bude dobre jazdiť s určitým autom (a nakoľko je to prvé auto ktoré riadi) je tu šanca že si práve takéto auto možno raz kúpi... Kedysi dávno som čítal článok, že Toyota v Japonsku cvakala nejakej firme ktorá vyrábala hračky aby robili detské autíčka práve značky Toyota aby deťom už od malička vsugerovali svoju značku. :-!
...já jezdil ve Fabii Junior 1.0MPI, případně HTP...(jako drtivá většina lidí v ČR v té době před cca 5 lety) a věř mi že bych si to NIKDY nekoupil...ani nic jiného od Škody Auto ;-)
U nás naštěstí nic tak slabého neměli. Navíc jsem si mohl z vozového parku vybrat (žádné auto dvakrát, nejstarší asi tři roky, nejnovější akorát dodáno, motorizace silnější diesely - nejslabší byla myslím Corsa s 1,7 CDTI), takže jsem různě zkoušel. :-) A spokojený jsem byl.
Somarina. Vsetko zalezi od mesta. Napriklad v Szczecine drviva vacsina autoskol jazdi Renaultom Clio minulej generacie, donedavna to boli Fiaty Panda.
Vsetko to zalezi od toho, ake auto vyberie WORD - Wojewodzki Osrodek Ruchu Drogowego - ta institucia, narozdiel od CZ/SR, kde su skusky robene cez DI, je zodpovedna za vykonavanie skusok na vodicsky preukaz - a podla toho, ake auto oni vyberu vo vyberovom konani, podla toho sa vacsina autoskol prisposobi. Cize ak WORD vyberie v meste Clio, 90% autoskol bude mat Clio, ak to bude Yaris, bude to Yaris a ak to bude Fabia, tak budu v danom meste jazdit hlavne Fabie.
Kazdopadne Focus je neuveritelne vysoko. Co to sposobuje? Nizke ceny alebo reexporty do Nemecka? Tam je pre sukromnu klientelu az na 26tom mieste, co je fakt divne najma v porovnani s Polskom. Tak ci ho Nemecke salony nevozia z Polska?
Odpoved je dost zlozitejsia. V PL je predaj aut sukromnym osobam velmi maly - vacsiu cast predajov novych aut tvori predaj na REGON, cize firmam a prave Ford ma pre firmy velmi vyhodne ponuky. A teda celkovo je na druhom mieste v predajoch.
Preto napriklad v mesiaci marec sa predalo len 181 Focusov sukromnym osobam (Focus je vtedy az na 20 priecke v tabulke predajov), ale az 615 na REGON - v tom pripade Focus tabulku vedie.
Pre porovnanie Aurisov kupilo 440 sukromnych osob - cize vedie tabulku individualneho predaja, no na firmu si ich kupilo 357 klientov firemnych...
Octavia: 222 sukromne, 531 na firmu
Fabia: 231 sukromne, 510 na firmu
Golf: 315 sukromne, 456 na firmu
i30: 221 sukromne, 168 na firmu
Cee'd: 266 sukromne, 231 na firmu
Na uliciach je to vidiet - Focusov tu jazdi skutocne velmi vela, no vacsina su kombi, strieborne, diesle 1.6tdci v nizsich stupnoch vybavy s firemnymi polepmi.
Inak este je tu jedna zaujimava vec - nie kazde auto, ktore je predane na REGON/na firmu, je nakoniec pouzivane na firemne ucely - v Polsku totiz nie je problem, ak sukromne podnikas, kupit auto so zlavou urcenou pre firmy, ale potom ho na firmu neprihlasit.
Bohuzial neviem, ci statistika je robena na zaklade registracie uz na firmu, ci na zaklade udajov od predajcov.
Toyotě se tu daří a to je velmi příjemné, Škoda je jasná jako ve včech zemích Višegrádské 4ky ;-) , příjemná je i pozice Fordu Focus...u nás nic moc, jinde exceluje :yes: