Polestar Volvo S60 je švédská RS4
Volvo S60 Polestar mělo premiéru při závodě Gothenburg City Race, konaném v rámci švédského poháru cestovních vozů. Světle modrý sedan již svým zevnějškem dává najevo, že nabídne extrémní jízdní výkony.
Společnost Polestar při vývoji tohoto vozu využila své bohaté zkušenosti z přípravy závodních vozů značky Volvo pro mistrovství cestovních vozů. V případě karoserie došlo na řadu měření v aerodynamickém tunelu, jejichž výsledkem je například tvar předního nárazníku se spoilerem, nástavců prahů nebo zadního difuzoru.
Oproti standardnímu Volvu S60 T6 má Polestar o 30 mm nižší světlou výšku a o 20 mm rozšířenou karoserie v oblasti předních i zadních kol. Rozchod kol se přitom vpředu zvětšil o 20 mm a vzadu o 40 mm.
Volvo S60 Polestar využívá stavitelné tlumiče značky Öhlins, silnější stabilizátory, křížové rozpěry vpředu i vzadu, tužší silentbloky zavěšení kol i pomocných rámů a upravená ramena předních i zadních náprav. Nového nastavení se dočkal elektro-hydraulický posilovač řízení EHPAS.
Brzdový systém je vybaven kotouči s vnitřním chlazením o průměru 380 mm vpředu a 302 mm vzadu. Brzdové třmeny Polestar-Brembo jsou vpředu šestipístkové, zatímco vzadu jsou blíže nespecifikované třmeny Polestar-Volvo. Kontakt s asfaltem mají na starosti 19palcová kola Polestar obutá do pneumatik o rozměrech 265/30 R19.
Pod kapotou Volva S60 Polestar pracuje upravený přeplňovaný řadový šestiválec T6 o objemu 3,0 litru s interním označením B6304T4. V sériovém provedení nabízí T6 výkon 224 kW (304 k) při 5600 min-1 a točivý moment 440 Nm dostupný od 2100 do 4200 min-1.
Po úpravách provedených u společnosti Polestar, mezi které patří použití turbodmychadla Garret 3171, přepracování sání, hlavy válců i spalovací komory, nerezový výfukový systém o průměru 89 mm a speciální ojnice, disponuje motor výkonem 374 kW (508 k) při 6500 min-1 a točivým momentem 575 Nm při 5500 min-1. Maximální otáčky motoru jsou 7100 min-1.
S takto upraveným motorem spolupracuje přepracovaná šestistupňová manuální převodovka M66C spolu s pohonem všech čtyř kol prostřednictvím čtvrté generace vícelamelové spojky Haldex s E-LSD na zadní nápravě fungujícím podobně jako samosvorný diferenciál.
Čtyřdveřový sedan s pohotovostní hmotností 1640 kg je schopen dosáhnout maximální rychlosti přes 300 km/h a z 0 na 100 km/h akceleruje za 3,9 s.
V interiéru přitom nabízí stejný komfort jako standardní S60 T6 a jediný rozdíl zde představují sportovní přední sedadla s výraznějším bočním vedením spolu s použitím Alcantary na jejich částečné čalounění, dále na volant a hlavici řadící páky. Pro zlepšení manipulace s ní byla ještě snížena středová konzole.
Volvo S60 Polestar v současnosti existuje pouze v jednom exempláři, demonstrujícím schopnosti výrobce. V případě zájmu ze strany zákazníku je oficiálně potvrzená možnost malosériové výroby.