Nabídka dvorního tunera Volva, švédského Polestaru, se v blízké budoucnosti neomezí jen na klasická osobní auta. Výkonovou posilu a drsnější kabátek chystá i pro velké SUV XC90.
Jednoduše, XC 90 jezdí hlavně v D5. Konkurence jde s výkony 6V nahoru a načipovaním R4 nejde konkurovat. U R4 pak roste výkon a spotřeba, ale kultivovanosti nelze dosáhnout.
Jo to jo. Na druhou stranu myslim že totální většina lidí ty vyšší výkony stejně nevyužívá. Nerad to řikám ale Volvo je se svejma pidimotorama spíš jen věrozvěst budoucnosti :-|
To máš asi pravdu, protože spousta lidí je naprosto nadšená a motor neřeší. Máme XC60 polestar 190kw D5 (pětiválec :-) ) a stejně to podle mě moc nejede. Tohle bude ještě línější a ta kultivovanost se asi vyřeší hlukovou izolací od motoru. ;-\
A kolik tam je napsáno Nm?
Pokud do toho nepřestupuješ z Ferrari nebo něčeho takovýho tak 190 kW už musí s autem velikosti XC60 docela slušně hejbat. I těžká C5 s šestiválcem 177 kW je když už jede docela slušně dynamická a pružnost je dokonce hodně slušná.
Mezitim sem si to našel, je fakt že oficiálně má verze Polestar "jen" 169kW a 470Nm v relativně úzkym spektru otáček :-|
Je tam psáno 490Nm. Jako ano jede to a dokonce líp než ostatní auta, ale je to jen můj pocit, že to zas tak rychlý není. Chci tím říct, že nová xc90 je větší a jistě těžší, takže ten poměr výkon hmotnost zas tak super nebude. Pro někoho asi jo, ale subjektivně by to chtělo více. Teď sem taky pohledal a základ d5 má 159kW takže polestár +10kW je fakt divně málo.
Píšou tam +11kW což je v dnešní době fakt slabota. Souhlasim že auto velikosti a váhy XC90 by mělo mít naftu nějakejch 190-200 kW nebo alespoň 180kW jako bylo v minulejch generacích prémiovek a dokonce i v tom levnym Citroenu. Nafta ale stejně frčí jen v Evropě, kombinací slušný spotřeby a vůbec ne špatnýho výkonu možná bude ten plug-in-hybrid T8