Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Policie dostane 85 nových Octavií, vzroste počet silničních kontrol

Policie České republiky rozšíří flotilu služebních vozů. Podepsala smlouvu na nákup 85 Octavií v civilním provedení.
Zpět na článek
13. 7. 2015 18:13
13. 7. 2015 18:31
13. 7. 2015 19:59
13. 7. 2015 20:06
13. 7. 2015 21:37
13. 7. 2015 23:16
14. 7. 2015 00:29
14. 7. 2015 09:20
14. 7. 2015 12:44
14. 7. 2015 13:15
14. 7. 2015 19:56
14. 7. 2015 00:36
14. 7. 2015 07:50
14. 7. 2015 08:20
14. 7. 2015 09:03
14. 7. 2015 12:14
14. 7. 2015 17:27
14. 7. 2015 20:46
14. 7. 2015 13:21
14. 7. 2015 12:42
14. 7. 2015 09:18
14. 7. 2015 09:24
13. 7. 2015 18:26
13. 7. 2015 19:16
13. 7. 2015 20:18
13. 7. 2015 20:31
13. 7. 2015 21:43
13. 7. 2015 22:50
13. 7. 2015 23:19
13. 7. 2015 22:44
13. 7. 2015 19:20
13. 7. 2015 21:28
13. 7. 2015 21:11
14. 7. 2015 08:51
14. 7. 2015 08:53
14. 7. 2015 12:28
14. 7. 2015 13:37
13. 7. 2015 17:55
vzroste počet silničních kontrol
.. akorát další buzerace. :no:
Rozbalit vlákno
1
Avatar - CHerokee
14. 7. 2015 09:32
Re: vzroste počet silničních kontrol
100 mega za další maskované vozy. Sebral bych Policii těch 100 mega z rozpočtu. Jde pouze o represi, ne o prevenci. Nic jiného než si vydělat v tom nelze nalézt. Za to mohlo být 400 Fábií. ;-\
13. 7. 2015 18:13
haha
Kdo jezdi, jak ma, tak ten se bat nemusi, jsem zvedav kolik se jeste ozve potrefnych hus haha >:-[]

Co tak hodit anketu, komu se to libi a komu ne, v CR bych typl, ze tak 90% bude nadavat...
Rozbalit vlákno
21
13. 7. 2015 18:31
Re: haha
Předpokládám, že už jsi si sehnal závozníka jinak nech to auto v garáži! [odkaz]
Avatar - praděda7
13. 7. 2015 19:59
Re: haha
Je velký rozdíl mezi ježděním jak se má a ježděním jak nařizují výběrčí daní...ševče, máš zaplacené daně? A na příští rok... :no:
Avatar - praděda7
13. 7. 2015 20:06
Re: haha
To samé říkali i za protektorátu Shawte, když budeš dělat pro Němce jak se má, tak se nemusíš bát... :no:
13. 7. 2015 21:37
Re: haha
Nejezdím vždycky podle předpisů, ale nikdy nikoho neohrožuji, ani neomezuji. Nevidím na tom nic špatného. Naopak se stává, že ti, co jedou "podle předpisů" (př. 80 km/h) ohrožují bezpečnost provozu, jelikož omezují jeho plynulost a zvyšují nervozitu ostatních řidičů.

Stejně tak znám hromady případů, kdy Policie měří rychlost na naprosto bezpečném úseku, kam nemají chodci vůbec přístup, a pokud si pamatuji, nikdy tam nebyl ani žádný karambol.
Zatímco v jiné části města, kde je několik přechodů za sebou neměří nikdy. :no:
13. 7. 2015 23:16
Re: haha
Obhajuj si to jak chces.

Je tam osmdesat, jedes osmdesat (ano v CR i vsude jinde na svete na osmdesatnce tachometrovych 90 takze realnych 82-86).

Pokud jedes vic, JSI TO TY, kdo ohrozuje ostatni, omezuje plynulost provozu a zvysuje nervozitu ostanich ridicu.

Je uplne jedno jak dobre ridis.
Je uplne jedno kolik dalsich takovych jako ty existuje.
JSI TO TY.

Je to nekonecne dokola ta stejna pisnicka - ja jedu rychle, ale bezpecne... a za tim si budes stat, zejo.

Jenze ja vim, ze to nepochopis. Je to velmi smutne.
14. 7. 2015 00:29
Re: haha
Ano to je jedna strana pohledu. Druhá je: neohrožuje okolí víc ten, co jede na rovné široké silnici 70 a celou cestu čumí do mobilu, navigace, rádia (doplň co uznáš za vhodné) ? Dnes a denně jich potkávám hromady. Mnohdy je tlačí kamiony. Všichni je předjíždějí kde se dá. Upozorňuji že se nejedná o začátečníky (teda aspoň nemají cedulku).
Dle tebe jedou v pořádku protože nepřekračují rychlost. Dle mě a oficiálních statistik ohrožují okolí mnohem víc, než někdo jednoucí na té samé silnici 110 a plně se věnující řízení.
14. 7. 2015 09:20
Re: haha
Fakt, ze jini jsou nezodpovedni, prece nijak neomlouva jeho (nebo tve) nezodpovedne chovani.
14. 7. 2015 12:44
Re: haha
A kdo tím omlouvá naše chování? Já jenom polemizuji o tom co je nebezpečenější.
Avatar - Otrava
14. 7. 2015 13:15
Re: haha
A když ten, co čumí do mobilu na té silnici pojede místo 70ky stovkou, bude bezpečnější? Asi ne, viď?
Srovnávat člověka, dávajícího pozor a jedoucího rychle s člověkem, kdo jede pomaleji a nevěnuje pozornost řízení je asi trochu blbost, že?
14. 7. 2015 19:56
Re: haha
Když se někdo nevěnuje řízení je vcelku jedno kolik jede. (Dnes jsem se zrovna jedné takové vyhýbal, jela asi 30kmh a přejížděla do mého pruhu přímo na můj blatník). Já mluvím o tom, že většina těchto "nepochopitelně" pomalých řidičů jede tak pomalu proto, že se nevěnují řízení a tudíž jsou mnohem nebezpečnější, než někdo kdo se mu plně věnuje (bez ohledu na rychlost). Nebo má někdo nějaké jiné vysvětlení co vede řidiče k tomu aby jel na široké rovné okresce v polích 70kmh a někdy ani to ne?
14. 7. 2015 00:36
Re: haha
Nejlepší argument, že to mají všude ve světě. Ve světe začnou žrát h***a tak my taky? ;-)

Ano jsem to JÁ. To znamená, že způsobím škodu, hradím ji JÁ, nesu následky JÁ. Zraním někoho či nedej bože něco horšího, nesu následky JÁ a v životě jsem skončil, jdu tedy příkladem, že rozhodnutí, které udělám JÁ není sranda a každý si musí rozmyslet zda sází život na své rohodnutí jet 30km/h nebo 90km/h. Ano je to utopická, libertariánská, myšlenka a v reálné společnosti nějaké limity být musí. Nicméně nevím proč když je někdo neschopný a nezvládá jízdu v 40km/h, proč musí 90% ostatních jet 40km/h. Na okreskách taky nemáš u každé zatáčky omezení rychlosti, od toho přeci je přizpůsobení jízdy podmínkám (myslím tím odpovídající klauzuli v zákoně, sry nevím ji teď z hlavy).

Jak jsem psal u jiného článku tady, z mé zkušenosti jde v tomhle případě o kombinaci hlouposti, neschopnosti, korupce / lobbingu (to především). Úředník či politik dostane za úkol něco se situací udělat, neví co, třeba i zná problém, ale neví jak to vyřešit, případné řešení by stálo peníze, které Babiš nedá. V tom se dá ale u piva do řeči se shodou okolností majitelem firmy dodávající měřící systémy za obrovské peníze. Politik / úředník řekne, to vyřeší můj problém a splním mé zadání! Snížíme na výpadovkách limit ze 70km/h na 50km/h, tam se každý nachytá a můžu ukázat že jsem chytil 100 tisíc pirátů tudíž dělám neskutečné dobro! A když je trochu mazaný tak si k vyřešení problémů přilepší nějakou tou provizí a v TV pak jen vidíme jaká skvělá opatření nás právě čekají.
14. 7. 2015 07:50
Re: haha
Částečně máš pravdu, ale hlavně v tom třetím odstavci. Se druhým nesouhlasím - někoho zabiješ neseš následky ty? ano, u nás mnohdy jen podmínka, člověk se za pár měsíců oklepe a jezdí dál, ale rodina zemřelého a ta mrtvola samotná to asi vidí jinak....
14. 7. 2015 08:20
Re: haha
Ono to takto napsané zní opravdu blbě, ale v podstatě se to děje i teď. Když pojedeš 90 km/h a z lesa vyběhne dítě, tak se individuálně zkoumá zda jsi přizpůsobil jízdu nebo ne. Každopádně jde o to dohnat lidi k zodpovědnosti a jsem přesvědčený, že čím přísnější pravidla, tím méně jsou lidé hnáni k zodpovědnosti. Často potkávám lidi co jedou na hraně limitu hlava nehlava, tzn. někde to je málo a někde je to opravdu nebezpečné. A řeší se to až když se něco stane, do té doby jsou v mezích zákona. Překračování 50 km/h na výpadovkách z měst rozhodně není ten problém, který způsobuje nehody a smrtelná zranění.
14. 7. 2015 09:03
Re: haha
A je to tady.
Ted mi reknes 1. duvody a vysvetlis mi, 2. jak zodpovedny obcan vlastne jsi.

1. Za tvou vyssi rychlost nez povolenou muze ... (Podle tveho textu)

- fakt, ze se citis byti libertarianem
- politici
- predevsim Babis
- korupce
- urednici
- statni rozpocet
- majitele firem dodavajici merici systemy (wtf?)
- podle tebe (!) spatne umistene znacky
- ostatni pirati, co jezdi rychle
- nejaky provize a televize

Jeste muzes dodat napr.
- starsi babicka co jede pomalu
- holka co jede prvni 100km jizdu a na 80 jede 80
- spatne umistena znacka
- specham na jednani
- jedu v noci, nikde nikdo

2. Jsem zodpovedny.
Az se to stane, nasledky ponesu ja.

Je to lez, pletes se.
Pri kolizi zpusobis vetsi zraneni, pripadne smrt.
Nejsi to ty, kdo nese nasledky. Nasledky nesou ti ostatni.
A je jedno, zda k nehode doslo tvou vinou nebo vinou nekoho jineho - coz je dalsi vec, kterou jsi nepochopil.
Jde o sobeckost a bezohlednost tveho chovani - stale premyslis jen nad tim, co se stane tobe. Ale jde o to, ze tady jde o ty druhe - TY jedes rychle.
Mimochodem ja vim co je libertarianstvi - a ne, neni to sobeckost a neni to narcismus a neni to bezohlednost.

Jak jsem rikal nahore - ja vim ze to nepochopis. Je to smutne.

Ale ty tve argumenty, to je teda bida...
14. 7. 2015 12:14
Re: haha
Já to napsal trochu moc "extrémně" a těm následkům rozumím. Nevím proč sem taháš Babiše, který zrovna s tímhle nemá nic společného (edit sry, já ho tam opravdu uvedl, ale nahraď si ho vládním rozpočtem, nebylo to myšleno osobně, že za všechno může on jak naznačuješ). Proč zmiňuješ televizi taky nevím, uváděl jsem to jako komunikační prostředek, který vůbec nebyl v tom sdělení důležitý ;-)

Já si jenom myslím, že čím víc omezení rychlosti a značek a jejich bezmyšlenkovité dodržování pouze vede k postupnému otupování a méně častému přemýšlení. Pak to končí tak, že když není značka upozorňující na prudkou zatáčku, tak do ní vletím 90km/h protože přeci zákon neporušuju (ve skutečnosti porušuju, ale to nikomu z této skupiny lidí nedojde). Já nevím jestli jsi někdy někoho v něčem učil, ale obecně platí, že čím víc povelů tomu člověku dáš, tím je neschopnější práci zvládnout. Když někomu vysvětlíš jak to udělat, ale rozhodnutí necháš na něm, zjistíš že ten člověk je třeba schopný to vyřešit lépe než ty samotný. Ale kdybys mu jen dal tisíc rozkazů, tak nemá žádnou motivaci a prostor se prosadit, resp. přijde neočekávána situace a ten člověk končí, protože nemá rozkazy.

Navíc připomenu základní věc zakotvenou v ústavě. Stát slouží občanům, nikoliv občané jemu. To znamená, že pokud se na výpadovce z města, kde se žádné nehody, ohrožování a omezování nedějí, objeví omezení, tak by se měli zvážit argumenty občanů, (kterých není málo) a případně jasně vysvětlit proč zrovna tam omezení je. Např. postavila se tu školka a běhají tu děti. OK. To že se ale ukáže statistika, podle které je nejčastějším viníkem nepřiměřená rychlost není argument, protože tu statistiku utváří např. záludné zatáčky na okresce, kde i třeba značka je a nikdo jí nerespektuje. A tam je potřeba měřit, proti tomu žádná.

A ještě k tomu lobbingu. Pokud si myslíš, že vše funguje sluníčkově bez jakýchkoliv vedlejších zájmů, tak jsi svým způsovem šťastný člověk. Jak jsem psal, on to ani nemusí být úplatek, stačí když neschopnému úředníkovi, který má na starost to řešit přijde emailová nabídka, že existuje taková možnost. Rozsvítí se žárovička, problém vyřešen - nakoupíme xx radarů, uděláme xx omezení a na nich statisticky dokážeme kolik jsme chytili pirátů. Bohužel ti to potvrdí i policisté, kteří když přijdou na služebnu a řeknou, že to bylo super jak všichni dodrželi rychlost a chytili za celý den jediného "piráta", tak je to špatně.
14. 7. 2015 17:27
Re: haha
Vidis - a uz si povidame v jinem duchu, o jinych vecech.
Ja nejsem zadny blazen, abych nevidel, co se u nas deje, jak nesmyslne jsou znacky rozmisteny atd. To ale nemeni nic na faktu, ze je tam 80, tak jedes 80. Stejne jako chces respektovat ustavu, je treba respektovat i ostatni zakony. A tak by tomu bylo i v libertarianske spolecnosti - jen by tech pravidel, prikazani a zakazu bylo mnohem mene - ja bych to privital, ty asi taky, ale jak vime - podle voleb - vetsina lidi by to nerozchodila - co by chudaci potom delali - na urade uz by nebylo teple mistecko...

Mimochodem ta ma predchozi reakce ted vypada divne, protoze jsi prispevek, na ktery jsem reagoval, upravil a pulku ho smazal - vcetne telky a Babise i libertarianstvi... v podstate tam nezustalo skoro nic z toho, co jsem psal. Ale jen jsem te citoval.
14. 7. 2015 20:46
Re: haha
Já nic nemazal, jen jsem přidal do toho posledního příspěvku do závorky "edit" :-) Asi koukáš na ten druhý příspěvek ;-)

A to co jsi psal je pořád nesmysl, resp. vytáhnul jsi něco co jsem vůbec nenapsal. Že spěchám na jednání, starší babička co jede pomalu atd. není důvod jet bezohledně a ostatní kvůli tomu ohrožovat či omezovat. To je o čem celou dobu píšu, ohrožovat či omezovat můžeš i když max. povolenou rychlost neporušuješ a naopak. To je jako pokutování max. rychlosti na dálnici. Projíždět na rozbité D1 kolem aut jedoucích 80km/h 160km/h je nebezpečné jako prase, na rovinkách kde jsem sám po nových úsecích je 160km/h troufl bych si říct bezpečnější v libovolném novém autě než 130km/h ve Felicii.

Abych to zakončil, měli bychom bojovat za vzdělávání, výchovu a zodpovědnost řidičů, nikoliv investovat do skrytých represivních prostředků. Takhle se lidi akorát naserou a k ničemu to nevede. A pozor, represivní prostředky mají smysl pokud jsou správně použity, tj. okolí škol, přechody, záludné zatáčky / úseky atd. Ale měření co tady v Praze provádí dopravní policie bohužel neodpovídá ani jednomu, vybírají si místa kde je to opravdu největší (jak se říká) svi**rna :-|
Avatar - Otrava
14. 7. 2015 13:21
Re: haha
Ale musíš uznat, že když tvůj úsudek bude špatný (aneb já zvládnu projet vyšší rychlostí) tak v podstatě odpovídáš i za ostatní. Ano, když by šlo o placení pokut, tak to dává smysl - já překročil rychlost, já si jsem vědom následků. Když to člověk sám napere do stromu - ano, já jsem zodpovědný za své zdraví.
Ale když ti někdo vlítne do cesty nebo naopak ty někomu v důsledku neočekávaných událostí, tak způsobíš zranění někomu jinému... nejsem alibista, abych věřil, že dodržování pravidel tomu zabrání.
14. 7. 2015 12:42
Re: haha
Co jsi nepochopil na "neohrožuji , ani neomezuji"? To v praxi znamená, že když někdo jede jinak, než já, přizpůsobím se mu. Následně dané vozidlo bezpečně předjedu.

Oněch 80 jsem měl na mysli na přehledném úseku, kde je dovoleno jet 90 km/h. Ve chvíli, kdy je poměrně hustý provoz, je zde těch 80 km/h jednoduše omezování plynulosti provozu. Pokud řidič nezvládá v tomto místě jet 90 km/h, nezvládl podle mě autoškolu.

Nechci se hádat, ale tuším, že jsi můj příspěvek absolutně nepochopil ;-)
14. 7. 2015 09:18
Re: haha
Ono i židé byli odsunuti podle zákona.
14. 7. 2015 09:24
Re: haha
To víš že ano, strážmistře.

Kolik pyyrátů jsi dnes pochytal ? :yes:
Avatar - boost.
13. 7. 2015 18:26
PČR
Policejní auta by měla být označena, ať jsou z dálky vidět. A ne se schovávat s radarem někde na výjezdu z pole v neoznačené stříbrné oktě. :no:
Rozbalit vlákno
7
Avatar - rohYpnol
13. 7. 2015 19:16
Re: PČR
Všechno jde použít nevhodným způsobem. Neoznačené vozy jsou jednoznačně přínosem, pokud se použijí vhodným způsobem. Ale právě běžný provoz je to, kde se projeví chování hovad za volantem. Když pojede označený policejní vůz, tak z ostatních okolo bude vzorný beránek, jak zmizne z dohledu, začne opět jízda na prasáka.

Chová se tak naprosto každý zcela přirozeně, jen ten rozdíl u slušného řidiče je takřka nulový, zatímco u dobytčat je to 100 a 1.

Kdysi udělali na E50 akci, že provoz natáčeli kamerou z vrtulníku a přímo chytali prasata na cestě "just in time". Ano, takto by měla policie systematicky pracovat. A ne stát v nažehlené košili s majákem na odpočivadlech a mávat na projíždějící vozy.
13. 7. 2015 20:18
Re: PČR
Tak tohle s vrtulnikem delaji celkem pravidelne na I/33 na Vysokovskym kopci a obchvatu Cesky Skalice. Vetsina aut co tam stavi jsou PLka...
13. 7. 2015 20:31
Re: PČR
Na jazdenie v style sledovanie sposobu jazdy sa mina vela benzinu. To by mu potom nadriadeni spocitali.
Avatar - Bully_
13. 7. 2015 21:43
Re: PČR
O to prave jde, viditelna policie/predem oznaceny stacionarni radar = PLOSNE a temer 100% zpomaleni v danem useku (idealne nebezpecnem, s velkym mnozstvim nehod).
Oproti tomu "neviditelna" policie/skryty radar (a idealne tradicne na naprosto nesmyslnych a bezpecnych usecich) = stejny styl a rychlost jizdy temer vsech 100% ucastniku provozu, ale bezkonkurencne vic vybranych penez za pokuty.
Aby se zpomalilo opravdu plosne jenom diky neviditelnosti policie a zvysenemu poctu kontrol, muselo by jit o vylozene policejni stat s nekolikanasobne vyssim poctem policistu a jejich techniky a tim s PODSTATNE vyssim rozpoctem. BTW v CR vidim mnohonasobne vic hlidek policie nez tady v L a pritom tolik hovad za volantem a ohrozeni z toho plynouci, jako vidim pri kazde navsteve sve rodne zeme (max. par tydnu v roce), tady zdaleka nepotkam ani za cely rok.
Avatar - rohYpnol
13. 7. 2015 22:50
Re: PČR
Problematická místa lze řešit stacionárním radarem. Ale problémem je chování dobytků na místech, které jsou při dodržování pravidel bezpečná, nicméně se stávají nebezpečná při nedodržení pravidel, např. při nedovoleném předjíždění, při překračování rychlosti atp.

Znám mnoho úseků, které ač zdánlivě zcela bezpečné a přehledné, jsou pravidelným místem vážných dopravních nehod. Důvod? Jednoznačně nevhodné chování řidičů.

A druhak - nebezpečná místa jsou např. typicky 1. třída a na ně kolmo napojené nižší třídy. V lepším případě je alespoň omezená rychlost, ale prakticky nikdo ji tam nedodržuje (a hlavně kamiony). A asi těžko dáš na každou křižovatku stacionár...
Avatar - Bully_
13. 7. 2015 23:19
Re: PČR
Mas pravdu, ale pises ted o dalsich nekolika dalsich problemech a ne k probiranemu tematu.
Avatar - JDM
13. 7. 2015 22:44
Re: PČR
jsem pro aby jezdilo více policejních aut v provozu a všicni budem ukáznění ale jsem proti "tajnejm" jejich jediný úkol je nachytat občana a vybrat co nejvíc na pokutách . Kdyby šlo o bezpečnost tak budou policajti víc vidět a ne jen v určitých období a na určitých místech.
13. 7. 2015 18:30
tak zas je vyhoda
kdyz clovek vi ze ve skodovce jsou jen de*bilove a je potreba se mit na pozoru vzdy
Rozbalit vlákno
0
Avatar - jimmbo205
13. 7. 2015 19:20
100M
Policie evidentně potřebuje víc peněz... Investuje do aut 100M, vybere 500M a bude na odměny...
Rozbalit vlákno
1
13. 7. 2015 21:28
Re: 100M
Asi si to pleteš s městskou/obecní policií... Peníze vybrané na pokutách státní policie jdou do státního rozpočtu. Ja se rozděluje státní rozpočet ti asi nemusím vysvětlovat...
Avatar - rohYpnol
13. 7. 2015 19:24
Proč Octavie?
Nic proti, ale opravdu máme platit za to, aby si švestky vozili pupíky v Octaviích? Nebyl by mnohem vhodnější Rapid nebo Fabia Combi??

Za mě bych mnohem raději viděl zvýšení platů u policie, jejich osobní porfesní (vědomostní i dovednostní) růst. Ale utopit peníze v autech? To je to nejjednodušší a nejhloupější řešení.

A tím netvrdím, že obnova vozového parku má ustrnout. Ba právě naopak. Ale systematkcá obnova celého vozového parku znamená raději koupit více levnějších kusů. A ne Octavie 8-s 8-s
Rozbalit vlákno
24
Avatar - 3_diamanty
13. 7. 2015 19:35
Re: Proč Octavie?
nehnevaj sa ale fabia combi je male auto.... sice dlzkou na urovni hatchu nizsej strednej triedy ale razvorom male auto... uz ani u nas na salasi na vychodnom slovensku na konci sveta take male policajne vozy nestretnes.... vsetko su to uz same golfy, ceedy.. octavie II a podobne ;-) ... predpokladam ze isty standard uz chceli dodrzat a preto tie octavie ... samozrejme ze niekedy postaci aj smart... ale vseobecne je standard nieco ako golf octavia ceed astra a podobne.... ;-)
Avatar - jimmbo205
13. 7. 2015 19:59
Re: Proč Octavie?
nemůžou.. tipnu si, že drtivá většina, možná všechny, budou 1,8 TSI, samozřejmě bez označení.. Tedy to nejsilnější (krom RS) co je k dispozici... Oni by si klidně koupili i ty RS, ale ty jsou poznat na první dobrou... A to je problém.. Oni hledají jednak nenápadnost a jednak pokud by koupili RS, tak by se zase kritizovalo proč RS...
Avatar - praděda7
13. 7. 2015 20:03
Re: Proč Octavie?
Okrádat občany nenápadně...I like... :-!
13. 7. 2015 21:31
Re: Proč Octavie?
Tipuješ špatně, většina je 1,4 TSI. První várka OIII v barevném provedení PČR byla 1,2TSI s pětikvaltem, a to se sakra neosvědčilo... Tato várka už by měla být co se spolehlivosti týče trvanlivější. Ale pár 1,8 TSI tam bude taky.

PS: Není nad to za objektivní a pravdivou informaci dostat palec dolů. Zdá se toto palcování redakci normální? Fakt by mě zajímalo, kdo a proč to byl...
13. 7. 2015 20:09
Re: Proč Octavie?
A nebo ušetřit takto:
[odkaz]
>:-[]
13. 7. 2015 20:19
Re: Proč Octavie?
Ty auta musi taky budit trochu respekt a pusobit dustojne, pricemz sedan nizsi stredni je nejmensi/nejlevnejsi auto, se kterym toho lze dosahnout. On ten rapid by prinejhorsim taky sel, ale je docela uzky a dva stokilovi chlapi s vystroji by v nem meli trochu tesno. Policejni octavie je v evrope navic docela casta.
Avatar - 3_diamanty
13. 7. 2015 20:31
Re: Proč Octavie?
na jednom nasom webe som sa docital ze italska policia kupuje 4000 leonov .... ;-) .... ziadne bravo ani giulietta... ale leon ;-) ... o to je to zaujimavejsie ze seat je v rebricku predajnosti znaciek na apeninskom polostove kdesi az uplne na chvoste...... je to asi take nieco ako keby nasa policia nakupila sto ssangyongov rexton... proste skutocne zaujimava kupa z ich pohladu.... ale rozhodne vyborna.... seat leon je predsa nieco ako golf alebo octavia.... takze bude sluzit vyborne ;-)

na tomto "firemnom poli" je koncern vzdy velmi uspesny... to treba priznat .. a zrejme zasluzene
Avatar - Bully_
13. 7. 2015 22:08
Re: Proč Octavie?
Na statni zakazky se musi vzdycky vypisovat konkurzni rizeni. Pokud v Italii nabidl nejlepsi podminky (=lepe vyhovujici zadani statni zakazky) prave Seat, pak zvitezil v konkurzu. To nema nic spolecneho s tvym subjektivnim vnimanim nazvu automobilu.
Napr. u nas v L dlouhe roky jezdila policie nejcasteji ve Fordech Mondeo, ted vyhrala zakazku jakasi KIA >:D
Avatar - rohYpnol
13. 7. 2015 22:56
Re: Proč Octavie?
ne, polovina národa nerozezná Octavii od Rapida. Takže Rapidy to klidně mohly být a stát mohl ušetřit, resp. nakoupit více vozidel za stejnou cenu. Octavia je pro náš stát a policii zkrátka zbytečný luxus :-!
14. 7. 2015 10:27
Re: Proč Octavie?
V tom rapidu je malo mista. Chapes?
Avatar - vabis
13. 7. 2015 22:47
Re: Proč Octavie?
Mají jezdit na kole, aby byli vysportovaní? Dopřeješ jim alespoň uniformu? Co příbor? Nebo do katýny jen lžíci?

Třeba mají O3 za cenu F3 ;-) A auto taky dělá respekt. Představ si, že tě staví Fabia a z ní vyleze "Kudláková" >:D Když by nikdo nezastavil, kontrola taky musí trošku vypadat.

Sám mám loňskou zkušenost z nejmenované země na východě, jedu si tak na pohodu, když v tom z pod stromu hektický pohyb do policejní Samary. Koukám co to, jo ahaaa, mám nad 160. Tak jsem mávl rukou a neřešil, otrava. Cestou zpět na výjezdu z oblasti byly dva Passaty B5, a už jsem stál a v přepočtu 800 Kč tradááá. Takže auto má vliv, stejně jako šaty dělaj člověka.
Avatar - rohYpnol
13. 7. 2015 22:53
Re: Proč Octavie?
sorry, ale respekt si u mě získají policisté především jejich jednáním a vystupováním. A určitě bude lépe jednat dobře zaplacený policista, jak špatně zaplacený co vyleze třeba z Mondea ST220 ...
Avatar - vabis
13. 7. 2015 23:08
Re: Proč Octavie?
Jasně, jedno s druhým. Ale osobně složkám v tomto pořadí doktoři-hasiči-policie nějaké to vybavení přeji :yes:

V USA taky měli Crown Victoriu nebo Ranger a ne Focus, na Ukrajině v rámci hi-tech fasují Priuse atd
Avatar - rohYpnol
13. 7. 2015 23:42
Re: Proč Octavie?
ale tady přeci vůbec nejde o to přeji/nepřeji. Jde o to, na co náš stát má a na co nemá. Navíc když dnes i základní Fabia má v zásadě klimu, tak v tom nevidím problém.

BTW. ještě před pár lety jezdili ve Feldách 1.3... Takže Fabia s klimou si myslím představuje slušný standard doby.
Avatar - twistedTSD
14. 7. 2015 00:27
Re: Proč Octavie?
Spíš než klimu bych řešil nabídku motorizací, jízdní vlastnosti, bezpečnost...
13. 7. 2015 22:52
Re: Proč Octavie?
Souhlas. Stačila by Fabie 1.0 44 Kw jedoucí 100 Km/h. To by byla prevence! A myslím to naprosto vážně. Označená Fabie, jasně viditelná - to dává smysl. Jinak je to jen snaha o další příspěvěk do státní kasy - daň. :no: :no: :no: :no: :no:
Avatar - twistedTSD
14. 7. 2015 00:21
Re: Proč Octavie?
Tomu bych nezastavil snad ani já. >:-[] ;-)
14. 7. 2015 12:11
Re: Proč Octavie?
Tomu nemusíte zastavovat. Jde o prevenci. Když vidím policejní vůz, netroufnu si jet 160, ale dobře si hlídám 130 na tachometru. :-)
Avatar - CHerokee
14. 7. 2015 09:39
Re: Proč Octavie?
Stačila by...bylo by jich cca 400 za ty prachy a byla by to prevence, ne jen represe.
14. 7. 2015 08:39
Re: Proč Octavie?
Hele osobně mi je jedno jestli se z mejch daní zaplatí policajtům Oktavie. Klidně bych jim nechal přidělit Rapidy jak píšeš, ale je v tom jeden zádrhel kvůli kterýmu nechci Rapida ani já. Nedělá se do něj žádnej normální motor s aspoň trochu důstojným výkonem. Oktávky mají poliši vesměs 1,8 TSi 118 kW. Má něco takovýho Rapid? Nemá. To se na mě nezlob, ale nějaká ukňouraná 1,2 TSI 81 kW není důstojný auto pro policii.
14. 7. 2015 10:00
Re: Proč Octavie?
Bohuzel ten argument, ze policista vlastne potrebuje rychle auto, dospel napr. v Anglii az do BMW X5 35d/40d. Na dalnice Volvo V70/XC90. Tam se jeste argumentovalo spolehlivosti.
Nejsou to dobre argumenty. Cena vozu je pak vysoka.
Jedna vec je tech par aut na chytani na dalnici, druha vec je co potrebuje kazdy den bezny policista.
Jinak v anglii si lide stezovali a policistum pak nakoupili hromadu i20 a i30 a hle, ono to staci...

Ta naslapana auta zustala napr. ozbrojenym policejnim slozkam (ala URNA) a tam to snad i lze chapat.
14. 7. 2015 12:57
Re: Proč Octavie?
Nehraj si tady na odezdikezdizmus. Mezi zdechlinou Rapid 1,2 TSI a BMW X5 je právě ta Oktávka, která má přijde pro potřeby policie právě tak akorát adekvátní. Jasně, že jim stačí I20 a I30 ono by jim taky stačilo kolo a píšťalka jak před 100 lety. Jenže hochu doba trochu pokročila. A sice je Oktávka 1,8 TSI hodně ostrý auto, ale jako našlapaný bych ho zase neoznačil.
14. 7. 2015 10:25
Re: Proč Octavie?
Vetsina octavek je 1.6 MPi 75kW.
14. 7. 2015 12:58
Re: Proč Octavie?
Asi záleží v jakým městě a pro jaký oddělení. ;-)
Avatar - Hittman
13. 7. 2015 21:11
Jen
aby jim zbyli finance i na palivo... ;-)
Rozbalit vlákno
0
13. 7. 2015 22:50
Tohle... = další daň
Je to fakt v pr***i tady už... Místo aby se na dálnici postavily (poslaly) auta hlídkovat, tak se budou maskovat, aby vybrali co nejvíce peněz. Není to žádná prevence. Je to sprostá buzerace.

Kdyby to měla být prevence, tak ty auta jsou označená, jasně viditelná a rozpoznatelná! ;-\
Rozbalit vlákno
0
14. 7. 2015 00:13
Nechráním a nepomáhám!
Ale škodím a vysírám! To by mělo stát na dveřích každý fízlárny... Pomáhat je vídám málokdy, buzerovat velmi často. Zlovůle státu se jednou obrátí vůči němu samému.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Czerwik
14. 7. 2015 08:51
polícia...
Síce kus OT, ale musím niekde ponadávať na úroveň mestskej policie Praha... Páni v troch kusoch v reflexných vestičkách vystávajú pred OC Nový Smíchov čakajúc, kto z neosvietených, zväčša zahraničných, vodičov vôjde do zákazu. OK, pravidlá sa majú dodržiavať, ale pozorovať 10 minút tú ich prácu mi naplnilo žily adrenalínom až až. Možno to poznáte možno nie, cesta pred OC je neprejazdná (ul. Plzeňská) pre vozidlá mimo MHD, z boku k nej vedie cesta kde zväčša chodia taxíky (ul. Stroupežnického). Pokiaľ tade prídete musíte sa otočiť o 180° a vrátiť sa späť... v žiadom prípade neprejsť popred OC. A taká je situácia... stojí Mercedes, zahraničná značka, vodič rozmýšľa... (áno je tam značka zákazu vjazdu pre mot. vozidlá a motorky pod stromom) značku si zrejme nevšimol tak rozmýšľa z kade von... tak pomaly sa plíži v križovatke... policajt už v pozore... mercedes zabáča a ešte ani neprekročí prechod pre chodcov čo ukončuje križovatku a už ho pán policajt odstavuje k ďalším dvom autám na krajnicu... nie nedohovorí mu, že prepáčte tu je proste zákaz tadiaľto nemôžte ísť... hneď pokutka... a takto ako tam stojím 10 minút páni skasírujú min. 5 áut. Áno toto ja považujem za buzeráciu a zbytočné obohacovanie sa a celkovo ukážku práce našich/vašich policajných zložiek. HAWK
Rozbalit vlákno
0
14. 7. 2015 08:53
Povzdech
Ach jo... Ne teď vážně, řidiči na území v ČR prostě ještě nejsou tak "vychovaní", aby nebylo třeba neoznačených policejních aut. Když vidí označené policejní auto, tak zpomalí. Jakmile ale policejní auto zmizí, tak zase jedou jako prasata. Zatímco neoznačené policejní auto má efekt, že jedou opatrněji, kdyby náhodou se někde objevilo. Neříkám, že všichni. Ale můžu říct, že co jsem vypozoroval od lidí, tak to na ně má vliv.
Samozřejmě, lepší by bylo, kdyby se investovalo do autoškol. Tréninkové polygony, simulátory, škola smyku, delší doba přípravy, psychologické testy, jízdy za tmy... Těžko na cvičišti, lehko na bojišti.
K tomu přidat pořádné investice do infrastruktury, dokončit dálniční síť, obchvaty měst, postavit více rychlostních komunikací.... Taky investovat do informační infrastruktury, více informačních cedulí (těch "chytrých").
Společně s tím na každém silničním přechodu a nájezdu na dálnici, či silnici I. třídy váhy pro nákladní vozy - protože přetížené soupravy a jiné nákladní vozy ničí vozovku a jsou nebezpečné. Změřit, chytnout, odstavit, pokuta.... a tak by se dalo pokračovat, nebezpečné předjíždění, špatný stav vozidla, lepení se na zadek, omezování provozu...

a pak... pak by se třeba mohly objevit úseky s neomezenou rychlostí O:)

PS: Takže to není jen o nákupu aut, ale o systémové změně.. ne?
PPS: omlouvám se za, z mého pohledu, delší text. :-)
Rozbalit vlákno
1
14. 7. 2015 12:28
Re: Povzdech
Neoznacene jezdi i v Německu a hlavně na dálnicích.
14. 7. 2015 09:28
Nechci kozu, chci aby chcípla ta sousedova...
Většina čechů bude vždy fandit rešení v podobě neoznačených policejních aut, protože se úplně tetelí blahem z myšlenky jak budou ostatní "vychytáni a zkásnuti". Cha, tak na ně na piráty. Ono to má původ již v historii. Čech nikdy netoužil po tom, když soused měl kozu, aby se mu dařilo také tak dobře a mohl mít kozu taky. Kdepak, správňáckej čech si vždycky přál, aby raději chcípla ta sousedova koza. S tímto je to stejné. Lidem je u zádele, zda se něco dodržuje nebo ne, zda je něco bezpečné nebo ne, ale tetelí se blahem na pocitem jak ten soused/šéf/kolega bude krásně vychytán a zkásnut.
Rozbalit vlákno
3
14. 7. 2015 10:20
Re: Nechci kozu, chci aby chcípla ta sousedova...
Tyhle radoby sondy do "cechackovstvi" jsou uz vazne trapne.
14. 7. 2015 11:13
Re: Nechci kozu, chci aby chcípla ta sousedova...
Hlavně jsou ale pravdivé. A potrefená husa se asi ozvala.
14. 7. 2015 12:29
Re: Nechci kozu, chci aby chcípla ta sousedova...
Mozna jo, ale ta husa jsi v tomhle pripade ty. Nikdo tady nepsal to, o cem se ve svem prispevku zminujes. A jestli za zdejsimi prispevky vidis takovy skryty vyznam, tak to vypovida predevsim o tobe. A k te sousedove koze, zavist je spatna vlastnost rozsirena po celem svete, pouze nekteri kratkozraci jedinci si ji privlastnuji, jako narodni symbol. Jeste bys mohl neco napsat o sandalech s ponozkami, kdyz uz mame to leto...
Avatar - Helle2
14. 7. 2015 09:50
Jezděte podle předpisů
a nemusíte tady psát nesmysly ( s prominutím některé příspěvky se jinak nazvat nedají )
Rozbalit vlákno
2
14. 7. 2015 10:28
Re: Jezděte podle předpisů
myslíš pohybovať sa podľa predpisov, ktoré sa účelovo každý rok menia, aby sa v tom vyznali iba policajti a aby sa lepšie vyberalo výpalné? Prečo sa jeden rok musí nechať pri parkovaní na chodníku meter, druhý metera pol, tretí sa nemôže parkovať vôbec? Prečo nie je stanovené pravidlo, ktoré platí desať rokov? Prečo sa každoročne menia pokuty, predpisy, pravidlá, ak chceme aby sa dodržiavali? Prečo sa každý rok menia daňové pravidlá, formuláre, predpisy tak, že sa v tom nevyznajú ani účtovníčky?
V takom chaose sa pravidlá dodržiavať nedajú aj keď chceš. Otázka je, cui bono?
14. 7. 2015 11:53
Re: Jezděte podle předpisů
Můžeš mi napsat, kdy naposledy se měnil zákon 361/2000 Sb., tedy Zákon o provozu na pozemních komunikacích v takovym rozsahu, že by sis to nepamatoval??? Popř. co se v něm tak závažného měnilo na pravidlech silničního provozu???

Tohle je asi ten nejblbější argument, co jsem tady četl...
14. 7. 2015 12:05
presne neviem nie som policajt
vyguglil som duben 2013, mení sa to furt, čo sa v ňom všetko mení nesledujem, mám aj iné starosti ako neustále sledovať policajné a štátne buzerácie.
Rozbalit vlákno
1
14. 7. 2015 17:05
Re: presne neviem nie som policajt
vsimnul sis ze si na ceskem webu a clanek je o ceske policii? co nam je furt do nejakejch cobolu z balkanu?
Avatar - Otrava
14. 7. 2015 13:37
Ale proč ne
Myslím, že největší problém na silnicích je agresivita a spěch. S tím se příliš dělat nedá...lidé se musí zamyslet sami nad sebou. A hlídky ve skrytých vozech? Já jsem pro. Proč řidiči zpomalují na maximální povolenou rychlost? Kvůli bezpečnosti? Ale jděte! Je to spíš strach z pokuty. Tak proč toho strachu nevyužít... pravidelně vídám řidiče, kteří jedou jako prase, aby když přijedou k policejnímu autu nebo radaru, tak jedou nejpomaleji ze všech, aby následně zmizeli v dáli zběsilým tempem.
Nejezdím šnečím tempem, ale snažím se dodržovat předpisy a světe div ne, nemám jedinou pokutu za rychlost. Takže ono to jde. Naopak mě poslední dobou čím dál více štvou uspěchaní řidiči. Možná nad tím mávnete rukou, ale když jedu po hlavní komunikaci do jihočech a máte smůlu, tak pokud nejedete tacho 110+, ideálně tak 120, tvoří se za vámi kolony. Mám pocit, že před lety to bylo o něco méně, nicméně i tak je to zkrátka nepříjemné, když se na vás v téhle rychlosti lepí nějaký spěchající šílenec. Už jsem potkal i pár tatínků, co s plným MPV (Galaxy, Sharan) poměrně dost riskantním způsobem předjíždělo v nepřehledném úseku jen aby nemuseli jet tacho stovkou...v jednom případě je zachránil člověk v protisměru, který uhnul ke krajnici.

Takže myslím, že je tu dost velký prostor pro zklidnění, a je mi jedno, jestli si někdo myslí, že je dobrý šofér, aby zvládl to či ono...protože pár takových už skončilo ve stromu (v tom lepším případě).
Rozbalit vlákno
5
14. 7. 2015 14:07
Re: Ale proč ne
píšeš rozumne, ale polemika je skôr o tom, že policajti len hľadajú spôsob ako vytiahnuť z ľudí viac peňazí, preto sa chcú maskovať, bezpečnosť je výhovorka. Aj na mňa sa včera lepil kamión na okreske pri 90 tacho a rozhodol sa ma predbiehať v zákrute napájača, ktorá bola ostrá aj na osobák a keď mu to nevyšlo, vytruboval. Cesty sú plné nadupaných trotlov, ale napriek tomu, že máme policajtov toľko, že si smelo môžeme hovoriť spojené štáty policajné, nelepší sa to. Niekde robia súdruhovia chybu, alebo aspoň chybu z nášho pohľadu, lebo im to podľa všetkého funguje, peniažky do štátneho rozpočtu sa len tak sypú.
14. 7. 2015 14:26
Re: Ale proč ne
Kolik procent státního rozpočtu si myslíš, že tvořej ty vybraný peníze na pokutách? Mně se líbí, jak o tom zasvěceně píšeš, ale evidentně víš kulový. ;-) To tvoje, že peníze se do rozpočtu sypou, je dost úsměvný.

A další, myslíš, že snem každýho policajta je vybrat co nejvíc peněz? Myslíš, že o nákupu vozidel v civilním provedení rozhodujou ti z ulice? Jasný, dopravní policie se primárně zaměřuje na silniční provoz, ale ne jen, že vybíraj pokuty, ale taky asistujou u nehod, šetřej nehody, říděj provoz, a dokonce i tou přítomností působěj preventivně. Nepřeju ti nic zlýho, ale až tě sestřelí nějakej frajer, co pojede jak prase, budeš volat po trestu jako první.

Zkus se trochu zamyslet, jaký hovadiny píšeš.
14. 7. 2015 16:49
Re: Ale proč ne
majú aj pozitívne úlohy a nik nepíše, že o niečom rozhodujú radoví policajti. Debata je o stále väčšej represii, výpalníctve a zdieraní zo strany štátu, skrývanej za ušľachtilé ciele.
14. 7. 2015 17:02
Re: Ale proč ne
Ty tvrdíš větší represe, já tvrdím větší prevence. Kdyby všichni jezdili dle platných pravidel silničního provozu ( k čemuž se každý řidič zavázal tím, že složil zkoušky před komisařem v autoškole ), nebylo by třeba takových opatření.

Taky nejezdím dle předpisů, ale nemám problém s tím, že policajti dostanou káry v civilním provedení. Když se nechám chytit, špatnej a vůl jsem ten já, ne ten policajt, kterej dělá svojí práci. Chápeme se?
14. 7. 2015 17:47
Re: Ale proč ne
myslím, že sa chápeme a ja tiež nepatrím k tým, ktorý často platia pokuty za priestupky, takže by som mohol byť v klídku, ale viem o čo ide a neviažem to iba na tieto civilné autá, celkovo má polícia za úlohu prispievať do rozpočtu výberom pokút (je to obsiahnuté už vopred v návrhu štátneho rozpočtu a zanedbateľná čiastka to nie je), policajti sú reálne tlačení k väčšiemu výberu pokút vertikálnym systémom padajúceho houna a je to vidno každý deň na cestách. Krásne je to vidieť aj na tom, ako často sa píše o vyšších pokutách, nových autách, tajných aj netajných akciách.
Skúsim inak: Ak tie peniaze idú do štátneho rozpočtu, sú priamo motivovaní vyberať čo najviac, tak je logické, že to robia, ale nech nečakajú, že budeme výskať od radosti ako nás okrádajú.
14. 7. 2015 15:27
neoznačený auta
a co když takový obyčejný oktavii nezastavim? Přece jenom dnes a denně čtu, že kdejakej rumun okrada lidi, protože jim lidi zastaví na pomoc... Co když je ten pán jenom převlečený za policistu ale je to nějaký lump? Vždyť přece nemá policejní auto... 8-s
Rozbalit vlákno
3
14. 7. 2015 17:09
Re: neoznačený auta
rumun te rozhodne nebude nahanet v oktavce s majakem a napisem stop policie.
14. 7. 2015 17:51
Re: neoznačený auta
rumun byl příklad... a ja myslel že nebudou mít majáky
:'-(
14. 7. 2015 20:54
Re: neoznačený auta
Nad tímhle jsem taky přemýšlel už před nějakou dobou, jelikož jsem viděl na vlastní oči nelegální zástavbu modrých majáků se vším všudy. Kdyby si to někdo dal do auta co má dopravní policie k dispozici, tak bez ověření SPZ neni moc šance :-) Viděl jsem video z Británie, kdy borec ujížděl civilní (ale policejní) Impreze a po tom co se přidala další policejní auta, tak zastavil. Hájil se tím, že si myslel že ho někdo honí, protože modré majáky si může koupit kde kdo. Nevím jak to dopadlo. Osobně si myslím, že pokud by se nestala nějaká vážná újma, tak s rozumnou výpovědí by se to na krajní nouzi dalo uhrát.

Nevím jaké jsou na tohle v ČR zákony, jestli musí být policisté nějak označeni na oblečení. To si myslím, že musí určitě. Na videích zásahovek mají většinou všichni pásky policie, což si zase vyrobí jednoduše asi taky každý, takže nevím :D

Ale tomu se nevyhneš nikdy, když na tebe zaklepe někdo v uniformě, tak to taky může být fake, stejně jako tě může někdo kdekoliv jakkoliv napadnout... To je holt život :-)