Diskuse

VW Polo: Konec motoru 1,2 HTP, GTI za 440 tisíc

24.8.2011

V srpnovém ceníku Pola již nenajdete benzinový tříválec o objemu 1,2 litru, verze GTI je nyní levnější o 20.700,- Kč.

 

  • 00 Reagovat !

    foto augustin

    augustin 24.08.2011  08:41

    Ziarovky

    Ospravedlnujem za za kratku zmenu temy, ale vy sa tomu rozumiete lepsie ako ja.Pani, mam dotaz, na ktory sam neviem odborne a s istotou odpovedat. Rozdiel medzi ziarovkami H1, H7, H11. Je to len v tom, ze H7-stretavacie,H1-dialkove a H11-hmlove??? Aspon tak sa to uvadza na forach[odkaz]
    Ale co, ked ma niekto jednu a tu istu ziarovku tak pre stretavacie ako i dialkove? Ktora je potom spravna? A moze byt pripadne i ina? Vdaka za radu, aby som i ostatnym dal vediet kvalifikovanu odpoved. A prepacte za zmenu temy ale tema o ziarovkach tu nebyva..bohuzial ;-\
    • 00 Reagovat !

      foto coolio

      coolio 24.08.2011  10:52

      « Re: Ziarovky

      Nevím zbytek, ale H7 mám i jako dálkové. Ve světlometu je jedna H7 jako klopená, a druhá H7 jako dálková.
    • 00 Reagovat !

      foto Wen-Vecnezasnouci

      Wen Věčněžasnoucí 24.08.2011  10:55

      « Re: Ziarovky

      Ne, rozdělení Hx je dáno použitou paticí, každý výrobce aut má dáno, jakou žárovku na které místo. Výkony jsou vždy 55W (legální). Výjimkou je H4, která je dvouvláknová, funguje jako potkávací (55W), po přepnutí jako dálková (60w).

      Existují i speciality, jako H1 24v 70W pro náklaďáky a autobusy, řada HBx s hodně speciálními paticemi a výkonnější (většinou 100W) tunningové verze běžných žárovek, které ovšem nejsou homologované a nesmí na běžné komunikace!

      Já mám třeba na autě: H7 potkávačky, H7 mlhovky, H3 dálkové.
      • 00 Reagovat !

        foto augustin

        augustin 24.08.2011  13:26

        « Re: Re: Ziarovky

        Vdaka vam obom...uz v tom mam jasnejsie. Vdaka.
  • 00 Reagovat !

    foto augustin

    augustin 24.08.2011  08:43

    Polo

    Inac za Polo...tak z mojej strany ako je nadherne exterierovo, tak to tradicne VW dobabral v interiery. A o motore HTP...o tom bolo toho tu uz dost ale horsi motor nepoznam :no:
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 24.08.2011  08:56

    hurá

    HTP has left the building! už bolo načase :yes:
    • 00 Reagovat !

      foto bojler-

      bojler_ 24.08.2011  09:36

      « Re: hurá

      Kdy z toho vyrosteš...
      • 00 Reagovat !

        foto

        "-- skrytý --" 24.08.2011  11:27

        « Re: Re: hurá

        ??? a z čoho môj milý mám vyrásť??? z toho, že som rád, že vw konečne odpísal toľkými nešťastnými šoférmi zatracované HTP??? ak ty takto, tak ja sa ťa pýtam kedy vi česi konečne vyrastiete z toho, že nie všetko od vw group (škoda) je sväté? asi nikdy... nech žije zaslepená národná hrdosť! jiiiháááá
        • 00 Reagovat !

          foto Gangrel

          Gangrel 24.08.2011  11:50

          « Re: Re: Re: hurá

          Cesi hrdost nemaji :-) ale umi skvele prevlekat kabaty ;-)
        • 00 Reagovat !

          foto twistedTSD

          twistedTSD 24.08.2011  13:23

          « Re: Re: Re: hurá

          "toľkými nešťastnými šoférmi zatracované HTP"...lol :-)
          • 00 Reagovat !

            foto

            "-- skrytý --" 24.08.2011  14:37

            « Re: Re: Re: Re: hurá

            ? je na tom snáď niečo zle?
            • 00 Reagovat !

              foto twistedTSD

              twistedTSD 24.08.2011  16:44

              « Re: Re: Re: Re: Re: hurá

              že přeháníš ;-)
              • 00 Reagovat !

                foto

                "-- skrytý --" 24.08.2011  17:57

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: hurá

                jaj tak. ani nie. poznám kopu ľudí, ktorí kúpili fábiu kombi ako jediné auto v rodine (v tej cenovej hladine to bola pre nich jediná možnosť) a potom hlava v smútku kvôli motoru. či už kvôli výkonu alebo po čase aj technickým problémom s ním... ale ak má niekto iný názor, tak samozrejme beriem...
                • 00 Reagovat !

                  foto petrumr

                  petrumr 24.08.2011  20:53

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hurá

                  ty máš jaký auto,závodníku :-) ta kupa lidí je kolik.Já neznám nikoho v okolí kdo má stejný auto jak já. :-)
                  • 00 Reagovat !

                    foto GS

                    GS 24.08.2011  23:09

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hurá

                    Má pravdu, ten motor je zmetek, hybrid, nedomrdek! Proto končí a reklamací má víc, než má celý koncern u ostatních motorů dohromady! :no:
                    • 00 Reagovat !

                      foto twistedTSD

                      twistedTSD 24.08.2011  23:16

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hurá

                      Prosil bych nějaký odkaz. Díky.
                  • 00 Reagovat !

                    foto

                    "-- skrytý --" 24.08.2011  23:30

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hurá

                    zbožňujem takéto nezmyselné príspevky od ľudí čo si kúpia fábiu HTP >:D a potom svoje blbé rozhodnutie obhajujú na fórach sami pred sebou... ak vo svojom okolí nepoznáš nikoho kto má rovnaké auto ako ty, tak to ťa môžem len poľutovať. to asi moc ľudí teda nepoznáš alebo v opačnom prípad všetci v tvojom okolí majú rozum a kúpia si normálne auto a nie tú atrapu auta s ktorou sa musíš vláčiť za každým pomalšie idúcim autom (pretože ho nedokážeš bezpečne predbehnúť), nemusia sa hanbyť za to, že jazdia v hnusnom, škaredom, "zmutovanom sfite" a takisto sa nemusia obávať, že po pár tisíc km, bude ich super luxusné HTP podchvíľou v servise. tebe gratulujem k výberu fábie s HTP >:D a takisto ti gratulujem k slepému českému fanatizmu uctievania škody ako jediného a bezchybného auta na trhu. a ak nemáš čo konštruktívne napísať tak si aspoň odpusti poznámky typu aké mám auto, závodník a koľký moji známi majú s týmto motorom problémy. do toho ťa absolútne nič nie je.
                    • 00 Reagovat !

                      foto britas1

                      britas1 25.08.2011  00:00

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hurá

                      takovejch komplexů pohromadě..to se hnedtak nevidí... :-) taky ti gratuluju :-)
                      • 00 Reagovat !

                        foto

                        "-- skrytý --" 25.08.2011  00:14

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hurá

                        >:D to hej teda >:D vi česi s HTPčkami ste strašný komplexáci, to si trafil... podľa príspevku ťa typujem na ďalšieho šťastného majiteľa >:-[]
                        • 00 Reagovat !

                          foto britas1

                          britas1 25.08.2011  00:26

                          « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hurá

                          vidíš...a tipuješ špatně....chybu bys měl hledat v sobě
                          • 00 Reagovat !

                            foto

                            "-- skrytý --" 25.08.2011  00:31

                            « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hurá

                            áno, priznávam :'-( našiel som chybu v sebe... ja a len ja môžem za nedostatočný výkon a poruchovosť HTP a zmrvený dizajn fábie. týmto by som sa chcel všetkým ospravedlniť
                            • 00 Reagovat !

                              foto britas1

                              britas1 25.08.2011  00:43

                              « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hurá

                              Škoda že nemůžem taky zhodnotit design nějakého slovenského auta... :-)
                              Ano, prodejní čísla Fabie i jiných škodovek jen podporují tvé uštěpačné poznámky ;-)
                              • 00 Reagovat !

                                foto

                                "-- skrytý --" 25.08.2011  00:53

                                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hurá

                                to je ozaj škoda.. a samozrejme že podporujú >:D veď to úplne presne podporuje to čo tvrdím. som rád že si rozumieme. a bavíme sa o fábii, nie o ostatných modeloch škody, proti ktorým nič nemám. ale, zbytočne asi niečo vysvetľovať
                                • 00 Reagovat !

                                  foto petrumr

                                  petrumr 25.08.2011  15:36

                                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hurá

                                  a co romster s HTP, to mají tvoji známí taky?Ty si asi vlastně v nějaké větší komunitě nějakej předseda,že znáš kdo kdy šel na záchod :-)
                      • 00 Reagovat !

                        foto twistedTSD

                        twistedTSD 25.08.2011  00:31

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hurá

                        Petrumr možná příliš objektivní není, ale ty si s ním tentokrát rozhodně nemáš co vyčítat. Napsal jsi jen hromadu (hodně) zaujatých hloupostí...
                        • 00 Reagovat !

                          foto

                          "-- skrytý --" 25.08.2011  00:37

                          « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hurá

                          ok, beriem, je to tvoj názor. ako majiteľa škaredého káčatka (roomstra HTP) ťa chápem, že moje vyjadrenia považuješ za zaujaté hlúposti. ja osobne z toho moc vecí za hlúposti nepovažujem. a zaujatosť? tak neviem, možno... len nemám rád glorifikovanie úplne obyčajného auta (nie celkom vydareného), len zato, že je to škoda. a nemyslíš, že to tak je? po prečítaní niektorých príspevkov, ktoré úplne zhadzujú autá ostatných výrobcov ( môžu byť aj kvalitnejšie, určite krajšie a lepšie spracované) len zato, že nie sú z čiech, je podľa mňa úplná zaujatosť a nezmysel.
                        • 00 Reagovat !

                          foto petrumr

                          petrumr 25.08.2011  15:41

                          « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hurá

                          já už jinej nebudu :-(
                • 00 Reagovat !

                  foto twistedTSD

                  twistedTSD 24.08.2011  23:14

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hurá

                  Jistě, podobné případy ve svém blízkém okolí právě mám (2x hatch 51 kw). Na motor si příliš nestěžují. Že jim plně naložené auto s AC nad nějakých 100 km/h do kopce příliš netáhne bych snad ani za nedostatek (téměř základního) motoru do města nepovažoval :-) . Technické problémy ukáže čas, zatím nevím o ničem.
        • 00 Reagovat !

          foto britas1

          britas1 24.08.2011  23:55

          « Re: Re: Re: hurá

          A kdy vy slováci vyrostete z toho směšného kritizování všeho co je české....asi nikdy...přitom zrovn jakobyste měli být na co pyšní......a kdo má pak tu zaslepenou národní hrdost... ;-) ..pořád je tu vše špatně a pořád tu jste.... 8-s nalož si svejch pět švestek a hurá zpátky za ural.... >:-[]
          • 00 Reagovat !

            foto

            "-- skrytý --" 25.08.2011  00:11

            « Re: Re: Re: Re: hurá

            počúvaj ty internetový hrdina, čo všetko české som kritizoval? vymenuj! okrem nepodarených atráp áut menom škoda. a kritizovanie niečoho cudzieho je u teba hrdosť? sa preber, čo za nezmysli tu vypisuješ. a kde späť za ural??? tým si čo myslel? ako slovania? a česi sú podľa teba čo? podľa všetkého germáni... tvoj príspevok je úplne mimo a nemá ani hlavu ani pätu, absolútne žiadny zmysel. a jedine že vyzerá ako príspevok urazeného protektorátneho fašistu. gratulujem
            • 00 Reagovat !

              foto britas1

              britas1 25.08.2011  00:35

              « Re: Re: Re: Re: Re: hurá

              Muj příspěvek jen vyjadřuje posměch tvým názorum které se víc než auta týkají země ze které pochází a které sem vubec nepatřily, ale nějaká tvá uražená závist či co to je tu nikoho nezajímá, no ale pokud se ti zhojilo..... ;-) my češi ti to přejem
              • 00 Reagovat !

                foto

                "-- skrytý --" 25.08.2011  00:49

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: hurá

                ja už ozaj neviem... príspevky sa týkali áut a konkrétnych skúseností s nimi. a takisto bezkritickej zaslepenosti niektorých z vás voči škoda fábia. vôbec sa netýkali čiech ako takých ale ľudí, ktorí bezkriticky vynášajú nie celkom podarené auto na vrchol automobilového neba. mrzí ma, že stále nechápeš. naopak tvoje príspevky nemajú, žiadnu výpovednú hodnotu o autách, žiadne argumenty, len zosmiešňovanie a urážanie. ak sem moje príspevky nepatria, nevidím dôvod, prečo si ty písal, ešte nezmyselnejšie a nevhodnejšie príspevky. a stále čakám na vysvetlenie utekania za ural...
  • 00 Reagovat !

    foto kari-laz

    kari.laz 24.08.2011  09:17

    ouuu

    Tak se malinko obávám toho, že tento krok je i kvůli ceně UP! Polo je ted za cca 240 000 a UP! klidně může jít na 220 000. Při zachování HTP by musel UP být někde maximálně kome 200 000. Ale třeba to není ten hlavní důvod. Proto HTP nic nemám. Motor do města, který má křivky položeno níže, nebyl špatný. Spotřeba v zatížení sice větší a kultivovaností neplýval. Ale jako základ proč ne.
    • 00 Reagovat !

      foto iudex

      iudex 24.08.2011  09:21

      « Re: ouuu

      Nebude za tým nič iné, len čo spomínaš - vytvorenie priestoru pre cenu Up-u. Inak tieto čachre s product placementom nemám rád, ak môže byť Polo 1,4 a Golf 1,4 a nekonkurujú si, prečo by si mali konkurovať Polo a Up? A ak by cena Upu bola s rovnakou motorizáciou rovnaká, ako u Pola, tak súdruhovia urobili niekde pri vývoji tohto prdiauta chybu. :no:
      • 00 Reagovat !

        foto PetrPu

        PetrPu 24.08.2011  09:38

        « Re: Re: ouuu

        to ano, ale Polu to ted bude chybět ten nejmenší motor, nezapomen .. nížší povinné ručení..a ta cena taky je ted vyšší jak u ostatních
        • 00 Reagovat !

          foto kari-laz

          kari.laz 24.08.2011  09:50

          « Re: Re: Re: ouuu

          nejmenší jen ve vztahu k výkonu, protože jak TSI tak HTP jsou 1,2 takže to zase taková tragedie v tomto ohledu nebude.
        • 00 Reagovat !

          foto Xylo

          Xylo 24.08.2011  15:35

          « Re: Re: Re: ouuu

          Jenom chci podotknout, že Golf 1,4 a Polo 1,4 podle mě nejsou konkurence, protože 1,4 je pro Golf prostě slabá, zatímco pro Polo je OK (ráno jsem s ním jel do servisu na pravidelnou prohlídku).
          • 00 Reagovat !

            foto bojler-

            bojler_ 24.08.2011  21:00

            « Re: Re: Re: Re: ouuu

            Když se podíváš na pohotovostní hmotnosti, je to sice rozdíl, ale ne tak velký.
            • 00 Reagovat !

              foto Xylo

              Xylo 25.08.2011  08:51

              « Re: Re: Re: Re: Re: ouuu

              Měl jsem Golfa 1,4 z rentkáru a jezdil jsem s ním 4 dny ... je to fakt slabé. Normální 1,6 stačí, s TSI jsem nejel .... Přítelkyně má Polo 1,4, takže to auto znám ....
      • 00 Reagovat !

        foto kari-laz

        kari.laz 24.08.2011  09:54

        « Re: Re: ouuu

        Vznikají tu dvě otázky. Jak moc to zahýbe s prodeji Pola. Polo s HTP není nijak neobvyklé.
        Další otázka je, co provedou s Ibizou a Fabií po uvedení jejich menších sourozenců z NSF. Jestli i u nich stáhnou HTP, nebo jestli NSF od Seatu a Škody dostane "chudší" provedení. Tam by to asi nebylo nijak rozumné, jelikož fabie s HTP je hodně populární a to už i kvůli ceně. Sice by pak donutili částěčně lidi sáhnout právě po NSF, ale také by jich dost sáhlo po konkurenci.
        • 00 Reagovat !

          foto bojler-

          bojler_ 24.08.2011  21:09

          « Re: Re: ouuu

          Polo bylo běžně prodáváno s HTP a do města (bez většího zatížení) mně přijde vhodnější než 1.4/63kW. Aspoň já si do města HTP beru radši, dokud auto není naložené, jede se s ním líp. 1.4 nebo 1.6 s nákladem a mimo město.

          Trochu mně vrtá hlavou ta teorie s uvolňováním prostoru pro up. Pokud by to byla pravda, musel by přestat VW prodávat i slabší motorizace v Golfu, kde je 1.4 po rámcovém dovybavení téměř na úrovni Pola.

          Ale asi je lepší prodat za 220 up než Polo, v tom kus pravdy je.
      • 00 Reagovat !

        foto Klaudius

        Klaudius 24.08.2011  10:23

        « Re: ouuu

        Ide práve a len o cenový priestor. Zrejme Up! s litrovým trojvalcom by bol cenovo už veľmi blízko Pola HTP, a to dá rozum, že by každý vzal radšej to Polo. On je možno ten motor v Up!e drahší ako HTP, pretože HTP by asi opd tú minikapotu bez veľkých úprav nevošiel...
  • 00 Reagovat !

    foto jossalito

    jossalito 24.08.2011  09:46

    GTI

    GéTéÍčko je tu za 440 tis. No není to dobrá cena?
    S takovou se může jít Fabia RS stydět do koutu.

    Jinak pro škodu fabia motory HTP nadále zůstanou. >:-[]
    • 00 Reagovat !

      foto praptak

      praptak 24.08.2011  15:19

      « Re: GTI

      Ještě, že si lidé, co mají zájem o malou Škodovku, mohou také vybrat motor 1,4 16V. ;-)
      • 00 Reagovat !

        foto GS

        GS 24.08.2011  23:12

        « Re: Re: GTI

        Ty nejsi fans HTP ? >:D
  • 00 Reagovat !

    foto wolff

    wolff 24.08.2011  09:47

    Děkuji redakci

    Cituji:
    "Volkswagen si tak pravděpodobně dělá místo pro připravovaný model Up!, kterému by základní tříválcové Polo mohlo být nebezpečnou konkurencí. "

    Toto je pravděpodobně nejdůležitější věta celého článku. Jen podotýkám, že tato věta jen potvrzuje to, co sem psal jinde...kam je tento vůz (UP) cílen, komu ubere z tržního koláče... :yes:
    • 00 Reagovat !

      foto jossalito

      jossalito 24.08.2011  09:50

      « Re: Děkuji redakci

      Ano, Polu to totiž nebude. >:D

      Na lowendový Fiat bude stačit Škodovka či Seat. >:-[]
      • 00 Reagovat !

        foto kari-laz

        kari.laz 24.08.2011  09:56

        « Re: Re: Děkuji redakci

        Vzhledem k tomu, že ve Fabii a i Ibize nejspíše HTP zůstane, už kvůli velkým prodejům s tímto motorem, dá se počítat že cena NSF od Škody a Seatu bude znatelně nižší než u VW UP!.
        • 00 Reagovat !

          foto jossalito

          jossalito 24.08.2011  09:59

          « Re: Re: Re: Děkuji redakci

          Sám VW prohlašoval, že bude nižší asi o 1000 Ojro.
          • 00 Reagovat !

            foto wolff

            wolff 24.08.2011  10:11

            « Re: Re: Re: Re: Děkuji redakci

            To prohlašoval u A1, že bude dražší než Polo (o 1000 Eur)...
            A nebylo a není... a ještě se neprodává a stojí na skladě...

            Nějak se v tom kluci motáte...

            P.S. Ještě že má VW tolik prodejců s tolika sklady..., to by ty čísla (prodejů) pak vypadala jinak.. :-)
            • 00 Reagovat !

              foto jossalito

              jossalito 24.08.2011  10:16

              « Re: Re: Re: Re: Re: Děkuji redakci

              Kde to prohlašoval?
              Pokud myslíš, za srovnatelně vybavené, tak to potom ano. Jenže to se pak dostáváme úplně někam jinam. ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto Josef-1

    Josef 1 24.08.2011  09:57

    Konec HTP???

    A co jsou ty nové litrové 3 válce u UPu?

    Myslím si, že i tyto 3 válce by se mohli objevit v Polu.
    • 00 Reagovat !

      foto jossalito

      jossalito 24.08.2011  10:00

      « Re: Konec HTP???

      Ty rozhodně HTP nejsou. Jsou to konstrukčně nové tříválce. Jestli je opět označí jako HTP, to nevím.
  • 00 Reagovat !

    foto Magistr

    Magistr 24.08.2011  10:12

    Konečně

    HTP: Bylo načase.

    Jakkoliv mi Polo nesedí designem ani interiérem a v té kategorii bych si určitě vybral jinak, pořád ho uznávám jako slušné, moderní a kvalitní auto. A to si nezaslouží prznit takovým """motorem"""" jako je HTP - s otřesnou kulturou chodu, hlukem / zvukem a mnoha technickými nedostatky, vedoucími k drahým a častým závadám. Takže tenhle krok dává smysl, jen škoda, že byl zřejmě skutečně "vynucen" nástupem Upu, nikoliv sebekritickým rozhodnutím VW (jiní výrobci se dokáží bez milosti zbavit nepovedených motorů mnohem dřív, viz Fiat a jeho 1.4 12V, nebo Jaguar 2.1 V6, které zmizely z nabídky po pár letech).

    Ve Fabii jako levnějším příbuzném Pola je HTP stejně nesnesitelný, ale jeho nabídka je tam logičtější a spíše omluvitelná.
    • 00 Reagovat !

      foto jossalito

      jossalito 24.08.2011  10:19

      « Re: Konečně

      Jako by těch HTPček měly být plné vrakoviště. A? Nejsou, kdepak se asi stala chyba? >:D
      • 00 Reagovat !

        foto Klaudius

        Klaudius 24.08.2011  10:24

        « Re: Re: Konečně

        Asi to radšej rýchle šrotujú, aby sa im to tam nerozpadlo na prach...
      • 00 Reagovat !

        foto Magistr

        Magistr 24.08.2011  10:28

        « Re: Re: Konečně

        1) Většina HTP má relativně malý nájezd (to je v téhle kategorii běžné) a nějakých 100 tisíc km jich asi většina vydrží
        2) Když naopak někdo jezdí hodně, tak se mnohé závady ještě "stihnou" v záruce, klidně i s výměnou celého motoru
        3) Ani vážná závada motoru mimo záruku přece neznamená, že auto musí skončit na vrakovišti, ne? Opravit jde leccos.
        • 00 Reagovat !

          foto jossalito

          jossalito 24.08.2011  10:32

          « Re: Re: Re: Konečně

          HTP se prodávají asi 9 let. Jezdí jich mraky a není pravda, že by měla většina najeto pod 100 tis. Jó, leda tak ty, co stojí v bazaru. >:D
          • 00 Reagovat !

            foto Magistr

            Magistr 24.08.2011  10:52

            « Re: Re: Re: Re: Konečně

            Nebo třeba ty, co strávily polovinu té doby v servisu ;-)
            • 00 Reagovat !

              foto jossalito

              jossalito 24.08.2011  10:54

              « Re: Re: Re: Re: Re: Konečně

              To by se ti líbilo, co? Tůdle. >:D >:-[]
              • 00 Reagovat !

                foto Magistr

                Magistr 24.08.2011  11:14

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konečně

                Proč líbilo, mně je to fuk. Já HTP nemám a nikdy mít nebudu.

                Kromě toho - to že nějaký motor je hodně poruchový taky proboha neznamená, že by se rozpadl každý nebo každý druhý. Procento vážných závad motorů se běžně pohybuje kolem 1 - 3%, takže u HTP to třeba může být (teď tipuju, čísla jsem neviděl!) na dvoj- troj- nebo čtyřnásobku.
                • 00 Reagovat !

                  foto petrumr

                  petrumr 24.08.2011  21:05

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konečně

                  učitelskéj, chci se zeptat jaký ty poruchy jsou?Víš ty vůbec,proč začali dávat HTP do pola?-protože 1.4 jim zamrzaly odfuky klikovky, na popojíždkách a právě HTP je stavěný na ty popojíždky. :-)
    • 00 Reagovat !

      foto figurka

      figurka 24.08.2011  11:04

      « Re: Konečně

      Jenže třeba zrovna tomu Fiatu to moc nepomohlo, protože se stále nezbavil image "poruchového" výrobce. Naopak VW, i přes (dle tebe) tragické a poruchové HTP má image trochu jinou.
      • 00 Reagovat !

        foto Magistr

        Magistr 24.08.2011  11:08

        « Re: Re: Konečně

        To máš pravdu, VW tahle image přetrvala z dob opravdu velmi spolehlivých Golfů 1. - 3. generace (a jiných VW té doby) a Fiat si naopak pokazil pověst v 70. a 80. letech, zejména kvůli reznoucímu plechu z Ruska. Dnešní realita je ovšem úplně jiná, viz třeba dlouhodobé testy AutoBildu...
        • 00 Reagovat !

          foto jossalito

          jossalito 24.08.2011  11:13

          « Re: Re: Re: Konečně

          Fiat okupuje přední příčky? >:-[]

          [odkaz]
          • 00 Reagovat !

            foto Magistr

            Magistr 24.08.2011  11:17

            « Re: Re: Re: Re: Konečně

            Tady třeba jo (viz tabulka zcela dole):
            [odkaz]

            Ale to je poněkud off-topic.
            • 00 Reagovat !

              foto jossalito

              jossalito 24.08.2011  11:18

              « Re: Re: Re: Re: Re: Konečně

              Copak je Fiat jen Bravo? >:D

              Statistika se z jednoho kusu modelu prostě udělat nedá.
              To se ti moc nepovedlo, zkus to jinak. ;-)
              • 00 Reagovat !

                foto Magistr

                Magistr 24.08.2011  11:31

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konečně

                A proč bych měl? Stejně mi nebudeš věřit a hlavně: tohle je článek o HTP a to je prostě šmejd v mnoha ohledech. Viz ten známý článek:
                [odkaz]
                • 00 Reagovat !

                  foto jossalito

                  jossalito 24.08.2011  11:37

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konečně

                  >:D >:D >:D
                  Zrovna včera jsem tu v nějaké diskuzi vzpomínal právě tuzéry z Cimbu a jejich zprofanovaný článek o prvním HTP. A dočkal jsem se.
                  Člověče, tohle platilo kdysi, v současnosti už dávno ne. Ale to bys možná věděl, pokud bys nepapouškoval nesmysly a někdy se na ten motor osobně podíval. ;-)

                  PS: Ať děláš jak děláš, statistika, kde by byl Fiat (jako značka) před VW, prostě neexistuje. Teda v tvé hlavě ano, to jsem už poznal. >:D
                  • 00 Reagovat !

                    foto Magistr

                    Magistr 24.08.2011  11:39

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konečně

                    Věř si, čemu chceš. Ale v tom HTP se alespoň někdy projeď, abys věděl, o čem mluvíš / píšeš. Fakt je to hrůza. :-(
                    • 00 Reagovat !

                      foto Wen-Vecnezasnouci

                      Wen Věčněžasnoucí 24.08.2011  11:48

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konečně

                      Já v tom párkrát jel, sám bych si to v životě nepořídil, ale relativně velké skupině lidí může vcelku vyhovovat. Myslím, že se to trochu démonizuje. Nicméně chápu rozčarování řidičů, kteří htp vyfasují jako služebák na dlouhé cesty, ale to není problém htpéčka, ne?
                      • 00 Reagovat !

                        foto figurka

                        figurka 24.08.2011  11:50

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konečně

                        :yes:
                      • 00 Reagovat !

                        foto

                        "-- skrytý --" 25.08.2011  10:49

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konečně

                        Mě přijde, že na normální ježdění je to úplně v pohodě (párkrát jsem to měl). Asfalt samozřejmě netrhá, ale to spousta lidí nějak nechce pochopit, že motor s 55-65 koňmi závodníkem nikdy nebude.
                        Taky každej řve, že to žere... Ale zkuste si někdy jet předpisovou rychlostí. Na dálnici (a nejenom na dálnici, to platí celkem kdekoli) vás každou chvíli nějaké HTP předjede. To bych se pak divil, kdyby nežralo.
                    • 00 Reagovat !

                      foto jossalito

                      jossalito 24.08.2011  11:49

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konečně

                      HTP znám, jezdil jsem s ním. Hrůza z jakého pohledu?
                      Motor je točivý, ve městě se rozhodně neztratí. Jede jako jakýkoli jiný maloobjemový motor. Do 100 km je tam i pružnost, na vyšší rychlost se už jen neoochtně rozjíždí. Vytáčí se lépe, než jakýkoli jiný čtyřválec (1.2). Spotřeba? Závislá na stylu jízdy. Klobouk s ním bude jezdit za 5 litrů, mladej bejček, který by si takový motor kupovat určitě neměl, s ním může jezdit i za 8.
                      Kultura? Tebou vyzdvihovaný TwinAir je proti HTP hlučnej traktor.

                      Chyba není v motoru, ale v hlavách lidí, kteří si myslí, že je to motor na všechno. A on není.
                      • 00 Reagovat !

                        foto figurka

                        figurka 24.08.2011  11:51

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konečně

                        Já jsem s HTP dokonce v zimě zažil snad nejlepší jízdu za poslední 2 roky (co do zábavnosti).
                        • 00 Reagovat !

                          foto Magistr

                          Magistr 24.08.2011  12:34

                          « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konečně

                          Masochisto :-)
                          • 00 Reagovat !

                            foto figurka

                            figurka 24.08.2011  12:45

                            « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konečně

                            Ani ne >:D . Spíše šlo o specifické podmínky. Byl jsem "donucen" 2 dny používat Fabii s HTP, ale jedno odpoledne, při tání sněhu, kdy bylo na silnici hodně štěrku, ale už i relativně čistý asfalt a místy stále sníh jsem si užil super okreskovou zábavu. Na známé silnici jsem se nebál "akcelerovat" na plno, dosahované rychlosti nebyly nikterak vysoké, takže se dalo do zatáček brzdit na "poslední chvíli" a s dostatkem rezervy pro strýčka příhodu. A nejvíce se projevovala výhoda lehkého předku. Smál jsem se hodně. A od srdce. Na stejné silnici s modrozlatou kombinací se člověk sice taky směje, ale té absurdní rychlosti a smích je občas trochu nervózní.
                            • 00 Reagovat !

                              foto bubucci

                              bubucci 24.08.2011  14:35

                              « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konečně

                              To stejné se mi někdy stává s C3 1.1 co máme doma >:D
                              Přemýšlím, jestli jsem tě někde nepotkal v modrozlaté ? [odkaz] ;-) >:-[]
                              • 00 Reagovat !

                                foto figurka

                                figurka 24.08.2011  15:21

                                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konečně

                                >:D >:D :yes: výborné.
                              • 00 Reagovat !

                                foto twistedTSD

                                twistedTSD 24.08.2011  23:19

                                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konečně

                                >:D :yes:
                      • 00 Reagovat !

                        foto Magistr

                        Magistr 24.08.2011  12:24

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konečně

                        Výkon a točivý moment jsou relativně, v té třídě v pořádku. Spotřebu si netroufám hodnotit, jezdil jsem s tím (díky Bohu!) jen krátce a benzín neplatil, taky jsem o ní nic nepsal.

                        Problém jsou kromě spolehlivosti a trvanlivosti hlavně ten hluk, který není jen hlasitý, ale hlavně pro mě v krajně nepříjemném tónu a vibrace, které třepou celým autem.
                        • 00 Reagovat !

                          foto jossalito

                          jossalito 24.08.2011  12:26

                          « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konečně

                          Vibrace? A že třepou celým autem? A seděl si někdy v 1.3 JTD? To dáva slovu vibrace naprosto jiný rozměr.
                          Jo a taky se to montuje do malých aut. ;-)
                          • 00 Reagovat !

                            foto Magistr

                            Magistr 24.08.2011  12:33

                            « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konečně

                            Jel jsem v 1.3 JTD a proti srovnatelnému 1.4 TDI je to balzám na duši i tělo. Ano, 1.4 TDI je ještě mnohem horší než HTP, to je pravda, ale aspoň to ospravedlňuje poměrem výkon / spotřeba (podobně jako ten 1.3 JTD). Prostě tři válce nemají v moderním autě co dělat, to nefunguje.
                            • 00 Reagovat !

                              foto jossalito

                              jossalito 24.08.2011  12:35

                              « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konečně

                              Teď to ještě utíkej zvěstovat k Toyotě, BMW, Fordu apod. >:D
                              Podle mě v moderním autě nemají co dělat dva válce. ;-)
                            • 00 Reagovat !

                              foto twistedTSD

                              twistedTSD 24.08.2011  13:20

                              « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konečně

                              Zrovna v dnešní době to zní trochu úsměvně. :-)
                              • 00 Reagovat !

                                foto Magistr

                                Magistr 24.08.2011  13:38

                                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konečně

                                Podle mého je ten současný trend spíš smutný :-( :-(

                                S žádným opravdu povedeným tříválcem jsem zatím nejel, ještě relativně nejlepší byl ten v C1/107/Aygo, ale ani ten se z mého pohledu nevyrovnal slušným čtyřválcům své kategorie.
                        • 00 Reagovat !

                          foto twistedTSD

                          twistedTSD 24.08.2011  13:18

                          « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konečně

                          Zvuk není pastva pro uši, ale že by to byl (uvnitř) nějaký teror? Rozhodně nemám ten pocit. Ani s vibracemi jsem výrazný problém nikdy neměl.
                          • 00 Reagovat !

                            foto jossalito

                            jossalito 24.08.2011  13:27

                            « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konečně

                            Někteří si hrají na přecitlivělé, ale pouze pokud jde o koncern VW. ;-)
                            • 00 Reagovat !

                              foto Magistr

                              Magistr 24.08.2011  13:38

                              « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konečně

                              ...a jiní zase u jiných značek, zejména Fiatu, že?
                              • 00 Reagovat !

                                foto jossalito

                                jossalito 24.08.2011  13:49

                                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konečně

                                Mě je Fiat nějak jedno. Sám se potácí nad propastí i bez mého přičinění. ;-)
                          • 00 Reagovat !

                            foto petrumr

                            petrumr 24.08.2011  21:16

                            « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konečně

                            oni jsou knourající .......to asi nesedlali MG,to by asi dostali záchvat jak byto sněma doleva a doprava,jak válce pracují a ten hluk od kardanu.Joo maminčiny sukně se asi nepustí nikdy >:D
                      • 00 Reagovat !

                        foto britas1

                        britas1 25.08.2011  00:17

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konečně

                        Vytáčí se lépe než jakýkoliv jiný motor.....No fiatácký motory evidentně neznáš, tak proč se jim směješ? ...třeba takový deset let starý 1.2 16V....víš kulovku a děláš nejchytřejšího...takový mám rád..no typickej fanda dvojitýho W 8-s
                    • 00 Reagovat !

                      foto Dinar

                      Dinar 24.08.2011  13:03

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konečně

                      Fakt žasnu, jak jsou antifauvéčkaři schopni pořád dokola plácat o hrůzách htp. Ve třídách aut, do kterých byl montován, jezdilo plno podstatně utrápenějších základních motorizací, napříč značkami. Vzhledem k tomu, kolik modelů bylo htp osazeno, kolik jich jezdí, jak jsou ta auta na tom s dynamikou v rámci srovnatelných konkurentů, nevidím důvod vidět htp jinak než úspěch. Jako důvod jeho stažení tipuju spíše brzké uvedení nějaké pidivarianty tsi, uvidíme.

                      K těm dlouhodobým testům Autobildu, problémové kusy vidím v testech tak do roku 2006, pak je to podstatně lepší, nemluvě o tom, že podobné testy nedělá jen Autobild, ale také např. AMS, kde vw koncernová auta (ty jednolivé kusy, ať si připomenem o čem je tu řeč) vycházejí v testech na 100tis. podstatně lépe. Řekl bych, že tuhle diskusní kapitolu je na čase uzavřít, to už snad nemůže bavit ani vás z bazalka klubu. :-!
                      • 00 Reagovat !

                        foto Emel

                        Emel 24.08.2011  13:47

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konečně

                        Pochybuju že by HTP nahradilo malé TSI, přece jen turbo není pro městský provoz příliš vhodné a jako základní motorizace je nejspíš pořád drahé.

                        Co se HTP týče... že měl své konstrkukční mouchy je fakt. Ve městě se s ním jezdilo pěkně, na světlech se nemusel moc vytáčet, i zvuk mi byl celkem příjemný. Na okreskách nebyl žádný problém udržovat rychlosti kolem 100km/h, za cenu spotřeby přes 8 litrů a občasného vytáčení na předjetí (Fabia I, 47kW).
                        • 00 Reagovat !

                          foto Dinar

                          Dinar 24.08.2011  14:04

                          « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konečně

                          Proč není turbo pro městský provoz vhodné?
                          • 00 Reagovat !

                            foto jossalito

                            jossalito 24.08.2011  14:14

                            « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konečně

                            Časté starty, vypínání - asi.
                            Osobně v tom ale problém nevidím.
                          • 00 Reagovat !

                            foto Emel

                            Emel 24.08.2011  15:00

                            « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konečně

                            Turbu neprospívá provoz studeného motoru, kvůli horšímu mazání studeným olejem. Ale to mám takové obecné moudro...
                            • 00 Reagovat !

                              foto figurka

                              figurka 24.08.2011  15:24

                              « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konečně

                              Stejně tak jako atmosférickému motoru neprospívá vytáčení za studena, tak to neprospívá turbo motoru. To turbo je jen díl, který to odnese pravděpodobně nejdříve.
                            • 00 Reagovat !

                              foto Dinar

                              Dinar 24.08.2011  17:38

                              « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konečně

                              Jo, tak, ale to lze opravdu říct o většině pohyblivých částí v motoru, já myslel, že je tu nějaký poznatek ve smyslu nevhodnosti turbomotoru do města z hlediska uživatelského diskomfortu, jako nepoužitelnost kvůli turbolagu nebo něco podobného, tak mě ta tvoje poznámka zarazila a ptal jsem se. ;-)
                              • 00 Reagovat !

                                foto Emel

                                Emel 24.08.2011  22:46

                                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konečně

                                Ne, to samozřejmě ne, spíš naopak... fouknutí v nízkých otáčkách je moc fajn.

                                Říct to samozřejmě jde, ale v praxi často odchází právě to turbo. Je potřeba si uvědomit, že otáčky turba jsou v řádu statisíců za minutu...
                      • 00 Reagovat !

                        foto Klaudius

                        Klaudius 24.08.2011  19:26

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konečně

                        On už problém nemusí byž v motore - rokmi ho vylepšili a odstránili problémy, ktoré tento motor bezpochyby do vienka dostal.
                        Problém je v tom, že si niekto kúpi HTP a potom ho nakladá po strechu a chce to s ním kaliť 130 cez pol republiky.
                        Jazdil som s Fabiou HTP služobne, na krátke presuny po meste a blízkom okolí je znesiteľný, na dlhšie trasy max. vo dvoch a nie veľkou batožinou. Rozhodne to nie je motor do auta na chatu a rodinné dovolenky.
                  • 00 Reagovat !

                    foto Gangrel

                    Gangrel 24.08.2011  11:56

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konečně

                    Ty se za to HTP nejak podezrele bijes >:-[]
                    • 00 Reagovat !

                      foto jossalito

                      jossalito 24.08.2011  12:09

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konečně

                      Jen ho znám. Nevlastním. ;-)
                      Je tu ale spousta plivačů, kteří s ním ani nejeli a už mají jasno. ;-)
                      • 00 Reagovat !

                        foto jazva

                        jazva 24.08.2011  12:51

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konečně

                        Tiež som si s ním niečo užil(50t km) a na zvuk rozzúreného šijacieho stroja nezabudnem. O tom, že trojvalec sa dá spraviť aj dobre, som sa ale presvedčil až pri Toyote. ;-)
                        • 00 Reagovat !

                          foto jossalito

                          jossalito 24.08.2011  12:59

                          « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konečně

                          A nebo i hůř, jako u Oplu. ;-)
                          • 00 Reagovat !

                            foto jazva

                            jazva 24.08.2011  13:03

                            « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konečně

                            Tak Opel ide celkovo mimo mňa, nemá jediný model ktorý by ma oslovil, takže tam neviem posúdiť...
                        • 00 Reagovat !

                          foto Klaudius

                          Klaudius 24.08.2011  19:28

                          « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konečně

                          Tri valce v Toyote trápi moja manželka teraz, a občas aj ja. Jednoznačne je Yaris s trojvalčekom 1.0 litra lepšoi voľbou ako konkurencia s HTP.
        • 00 Reagovat !

          foto Wen-Vecnezasnouci

          Wen Věčněžasnoucí 24.08.2011  11:45

          « Re: Re: Re: Konečně

          Tak to bohužel není pravda, kvalita fiatů (a to nemyslím plechy) byla silně podprůměrná i po celá 90. léta, stejně jako minimálně v první polovině další desetiletky, info o aktuálních modelech už moc nemám...
          • 00 Reagovat !

            foto Magistr

            Magistr 24.08.2011  12:31

            « Re: Re: Re: Re: Konečně

            Dnes už to neplatí.
            • 00 Reagovat !

              foto Wen-Vecnezasnouci

              Wen Věčněžasnoucí 24.08.2011  12:59

              « Re: Re: Re: Re: Re: Konečně

              Přesvědč mě!
              .
              Jinak řečeno, i kdyby to dnes neplatilo, 30 nebo 35 let oprávněné pověsti nepříliš kvalitní automobilky se nedá zapomenout během pár let. Já Fiatu fandím, měl a má modely, které mají něco do sebe. Dnes mám pocit, že možná zapracoval na kvalitě (???), ale modelové portfolio je o ničem...
              • 00 Reagovat !

                foto Magistr

                Magistr 24.08.2011  13:16

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konečně

                Přesvědčit? To tady při diskuzi asi nezvládnu a ani nemám proč se o to snažit. To chce ta auta vyzkoušet a v ideálním případě používat a zajímat se i o zkušenosti ostatních.

                Já slyšel z mého okolí na moderní Fiaty v podstatě jen dobré ohlasy, ale samozřejmě nějakých patnáct dvacet aut ještě nelze považovat za směrodatný statistický vzorek.

                Dojem z modelového portfolia Fiatu je bohužel dost ovlivněný českým importérem, který si s některými modely dává neskutečně na čas (Abarth...) a jiné naprosto "zabíjí" cenou.
                • 00 Reagovat !

                  foto Klaudius

                  Klaudius 24.08.2011  13:59

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konečně

                  Spýtaj sa na kvalitu kyklopa, on jedným jazdí... ;-)
                  • 00 Reagovat !

                    foto jossalito

                    jossalito 24.08.2011  14:13

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konečně

                    To se nepočítá!
                    Takovou podpásovku, styď se! >:-[]
                  • 00 Reagovat !

                    foto kyklop

                    kyklop 24.08.2011  15:58

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konečně

                    zas ma ohovarate >:-[]
                • 00 Reagovat !

                  foto petrumr

                  petrumr 24.08.2011  21:25

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konečně

                  ve fa byla předváděčka doblo a po krátké zkušenosti se koupilo kango.,ale ty jistě když máš kopu známých s HTP,tak musíš mět dvě kopy známých s fiatem.já jsem měl tři fiaty,ale aby mně u jinýho auta odešla brzdová hadička...,ale kdo má fiata, tak s brzdama si užívá :-)
                  • 00 Reagovat !

                    foto kyklop

                    kyklop 25.08.2011  10:16

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konečně

                    skus tu poslednu vetu nejako rozviest, vo firme mame mix aut, fiaty su na ustupe, ale s brzdami sme si nikdy neuzili
        • 00 Reagovat !

          foto figurka

          figurka 24.08.2011  11:49

          « Re: Re: Re: Konečně

          On to nebyl jen reznoucí plech z Ruska a problémy neskončily s koncem 80. let, ale nic to nemění na znatelném posunu do současného stavu. Zároveň to ale ukazuje, že mnohem důležitější je produkt postavit na trh (na správné místo na trhu), přesvědčit trh, že je to to správné a následně to prodat. V tomto kontextu lze HTP považovat za úspěšné. Určitě to není zázrak techniky, ale plní to, co má. Tedy roli základní jednotky a jako taková se i prodává. Myšleno že si ji zákazníci opravdu kupují.
          Místo kritiky by stálo za to rozebrat, jak je to možné.
          • 00 Reagovat !

            foto Magistr

            Magistr 24.08.2011  12:30

            « Re: Re: Re: Re: Konečně

            Ano, HTP je obchodně poměrně úspěšný. Není divu, když (jak stojí v článku o slevách pro věrné Śkodovkáře) kupují u nás 80% Škodovek firmy jako služební auta. A tam se někdo nějakou kulturou chodu nebo zvukem moc nezabývá, tam se řeší jiné věci.
            Podobné to předpokládám bude i na některých dalších trzích (např. postkomunistické země) a nezanedbatelný podíl budou mít firmení nákupy i v Německu apod. A tam se prostě prosazuje síla, marketing a další silné stránky skupiny VW (např. hustá síť servisů)...
          • 00 Reagovat !

            foto Klaudius

            Klaudius 24.08.2011  14:00

            « Re: Re: Re: Re: Konečně

            Cena. Treba dodávať ešte niečo?
            • 00 Reagovat !

              foto figurka

              figurka 24.08.2011  14:31

              « Re: Re: Re: Re: Re: Konečně

              Já jsem žil (a stále žiji) v domění, že Fabia (v základu s HTP) nepatří k tomu nejlevnějšímu na trhu.
              • 00 Reagovat !

                foto jazva

                jazva 24.08.2011  14:52

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konečně

                Je to najlacnejšia Škoda na trhu. Na západ od vašich hraníc sa to HTP predáva oproti iným motorizáciám skôr sporadicky.
                • 00 Reagovat !

                  foto figurka

                  figurka 24.08.2011  15:30

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konečně

                  Jde mi o to, že ta údajná nekvalita HTP neovlivňuje až tak zásadně prodej auta, do kterého je montováno, ale jde více o celkovou image, postavení na trhu, zacílení na zákazníka (to, co jsem už zmiňoval). Nejlevnější Škoda na trhu to je, ale (i dle tvrzení zdejších odborníků) je v dané třídě předražená. Natož s tragickým motorem. Proč se tedy tak prodává ? Na západ od našich hranic je trochu jiná kupní síla a není taková "nutnost" sáhnout po tom nejlevnějším.
                  • 00 Reagovat !

                    foto jazva

                    jazva 24.08.2011  15:52

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konečně

                    Ako ja neviem prečo tu hľadáš nejakú záhadu tam, kde nie je... Škoda sa u vás(a asi aj u nás) bude proste predávať najlepšie. Teraz keď nie je kúpna sila v ČR na úrovni západnej EU, tak sa bude najlepšie predávať práve tá najlacnejšia-použiteľná(vzhľadom k nadchádzajúcej novinke) Škoda. A to je zhodou okolností Fabia HTP. Čiže lopatisticky povedané, HTP motor sa v ČR(SR) kupuje skôr z iných dôvodov, ako pre to, že by to bol nejaký zázrak techniky...
                  • 00 Reagovat !

                    foto figurka

                    figurka 24.08.2011  16:46

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konečně

                    Já záhadu nehledám. Podívej se na reakci Klaudia ze 14:00. Celé je to o tom, že Škoda (i s HTP) se nemůže prodávat jen cenou, čímž se snažím naznačit, že Fabia a i s HTP není pro trh tak špatná jak si zde mnozí myslí (nebo si snad i přejí).
                    edit: Sakra, fakt vedro, reakce samozřejmě na Jazvu.
                    • 00 Reagovat !

                      foto jazva

                      jazva 24.08.2011  20:11

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konečně

                      No ja by som skor povedal, že vačšina HTP bude kupovaná pre cenu a nie pre to, že by po tom motore niekto túžil...
                • 00 Reagovat !

                  foto petrumr

                  petrumr 25.08.2011  16:03

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konečně

                  jo a zbytek motorů co se vyrobí jde ihned do hutí,nebo výrobce kecá kolik jich vyrobil. :-)
  • 00 Reagovat !

    foto petrumr

    petrumr 24.08.2011  21:34

    kompresor klimy

    V tom polu bude jaký stou 1.4.Bude s proměnlivou kompresí nebo bude mět spojku?Tuším,že dobře bylo :-)
    • 00 Reagovat !

      foto

      "-- skrytý --" 25.08.2011  10:30

      « Re: kompresor klimy

      Všechny klimy v koncernu VW maji proměnlivou kompresi, aspoň teda ty od roku tuším 1993 ;-) Jestli elmag spojka nebo ne je pouze způsob napojení na motor. Auta, která byla vyvinuta fábií počínaje, maji napojení pevné s pojistnou plombou. Ono je to výhodnější, protože kompresor se neustále promazává a zatěsňuje soustavu (kompresorový olej má i těsnicí funkci; pokrývá stěny trubek, čímž zamezuje difúzi chladiva skrzre kovové trubky do okolí). Když klimu nepoužíváš, tak je výkon kompresoru v tomto případě stažen na cca 2%. Dále pak odpadá nutnost krmení elmag spojky, kerá bere snad 20 ampér, když je v činnosti...
      • 00 Reagovat !

        foto

        "-- skrytý --" 25.08.2011  10:36

        « Re: Re: kompresor klimy

        Dodatek: Použitý kompresor je Sanden SD7V16 a má proměnný zdvih, jímž se reguluje jeho výkon.
        • 00 Reagovat !

          foto petrumr

          petrumr 25.08.2011  15:51

          « Re: Re: Re: kompresor klimy

          Mně to zajímá, nebot jsem slyšel,že japonský kompresory končía tak nevím, jestli jsou ty nový s proměnlivou kompresí.Já mám ten japonskej a climatronic a prý climatic už není a to nahradilo jen off-on,žádná regulace teploty.Ty fotky jsou plná výbava, mně by zajímalo základ.
          • 00 Reagovat !

            foto

            "-- skrytý --" 25.08.2011  16:07

            « Re: Re: Re: Re: kompresor klimy

            Víceméně totéž dělá i Hella a Valeo. Problém bych v tom neviděl. Je možné, že základní klima už nebude climatic, ale ta hloupoučká plně manuální, jako byla v prvních Oktáviích. I ta ovšem měla kompresor s měnitelným zdvihem.

            Celá soustava funguje tak, že vzduch se zchladí na nějakých 6°C. V závislosti na vstupní teplotě (teplotě okolí) je k tomu zapotřebí různý výkon kompresoru, ten se nastaví změnou zdvihu. Na požadovanou teplotu už se to pak jenom dohřeje. ON-OFF regulaci výkonu kompresoru tam podle mě nedají. Magnetická spojka by to dlouho nevydržela a v případě současné technologie (pevné spojení s pojistnou plombou) to jinak než regulací zdvihu kompresoru řešit nejde... Ledaže by byl pohon klimatizace elektrický. Tam se pak otvírají jiné regulační cesty.
  • 00 Reagovat !

    foto FINLAND

    FINLAND 25.08.2011  03:14

    3 válce Toyoty versus HTP

    To Klaudius: To máš sice pravdu, ale VVTi se přinejlepším s HTP nedá srovnávat. VVTi, motor 1.0 je daleko modernější. Je o několik "světelných let" napřed, byl už jako 3 válec vyvíjen, kdežto u HTP to bylo tak, že se vzal 4 válec a od toho se jeden válec odstranil, bez nějakých výrazných úprav, žádné další vyvažování, žádná snaha o lepší zvuk, ten motor je prostě dělaný s maximálním ohledem na náklady a je to na něm bohužel hodně vidět. HTP nemá proměnné časování ventilů, je o mnoho hůř vyvážený než VVTi, nesnesl bych motor, který by celým autem vibroval, ale někdo nemá jinou možnost, nebo mu to stačí. Toyota je právě ukázkou toho, že i 3 válec se dá udělat slušně. Uvidíme jakou kultivovanost budou mít 3 válce v modelu Up.
    • 00 Reagovat !

      foto kyklop

      kyklop 25.08.2011  10:18

      « Re: 3 válce Toyoty versus HTP

      to co si napisal je pravda, ale vacsinu zakaznikov to nezaujima (mam na mysli setrenie na vyvoji a vyrobe)
    • 00 Reagovat !

      foto

      "-- skrytý --" 25.08.2011  10:24

      « Re: 3 válce Toyoty versus HTP

      Jak žádné další vyvažování? HTP má vyvažovací hřídel, původní 1.6ka ne.
      • 00 Reagovat !

        foto GS

        GS 25.08.2011  14:12

        « Re: Re: 3 válce Toyoty versus HTP

        Bo bez ní by ti vyskočil z uložení,,,, a třepe se jako W353, to byl ovšem dvoutakt z roku 1953 !
        • 00 Reagovat !

          foto petrumr

          petrumr 25.08.2011  16:00

          « Re: Re: Re: 3 válce Toyoty versus HTP

          A to uložení je jaký?že by mohl vyskočit,to se mně nějak nepozdává.Jak vás čtu,tak asi ste moc haklivky,kteří na motorce nejeli,protože by jste kritizovali,že vám fouká na ručičky :-)
          • 00 Reagovat !

            foto

            "-- skrytý --" 25.08.2011  16:09

            « Re: Re: Re: Re: 3 válce Toyoty versus HTP

            Jsou to přecitlivělý háklivky. Kultura chodu toho motoru sice na špici nepatří, je ale úplně v pohodě.
    • 00 Reagovat !

      foto Klaudius

      Klaudius 25.08.2011  14:26

      « Re: 3 válce Toyoty versus HTP

      Anabázu vzniku HTP poznám. ;-) Ale tá je konečnému užívateľovi ukradnutá.
  • 00 Reagovat !

    foto Guttalax

    Guttalax 25.08.2011  17:08

    HTP-Hop

    ;-) "Typickým příkladem jsou tříválce ve škodovkách. Ty, které mají mají rozvodový řetěz, nesmíte nechat zaparkované se zařazenou rychlostí v kopci," varuje Petřík. "Když je tak necháte bez zatažené ruční brzdy, přeskočí řetěz, protože je napínaný hydraulicky od tlaku motoru. Pokud neběží, tlak tam není, vymáčknou se napínáky a stavítka a řetěz přeskočí," popisuje. Své klienty už tak dva roky důrazně učí používat ruční brzdu.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Zděšená Heidi při pohledu na sochu Špinarové (†65): Měli zasadit jen strom!

Zděšená Heidi při pohledu na sochu Špinarové (†65):…

Zděšení ze sochy Špinarové neskrývá ani Heidi Janků (55). Místo paskvilu, který vytvořil autor, prý měl být na…

Slibovaná schůzka s Trumpem zřejmě bude, místo Zemana ale vyrazí Babiš. Proč?

Slibovaná schůzka s Trumpem zřejmě bude, místo…

Tolik kýžená schůzka s americkým prezidentem Donaldem Trumpem (72) nejspíš bude! Má to ale jeden háček. Podle…

 

iSport.cz

Štěpánkovo dojemné loučení: díky rodičům, slzy s Nicole i Rogerův vzkaz

Štěpánkovo dojemné loučení: díky rodičům, slzy s…

Ještě jednou, naposledy. Radek Štěpánek ukázal fanouškům sílu „Českého lva,“ jak nazval svou pompézní rozlučku s…

Sparta i Slavia už líčí na posily. Panák a Hašek vedou, kdo ještě táhne?

Sparta i Slavia už líčí na posily. Panák a Hašek…

Do lednového otevření zimního přestupového období stále zbývá dost času, za kulisami se ale o možných hráčských…

 

Reflex.cz

Jsem idiot, ale podle psychiatrů inteligentní, zákon porušuji úmyslně, říká budoucí starosta Pavel Novotný

Jsem idiot, ale podle psychiatrů inteligentní, zákon…

Bulvární novinář a protekční spratek Pavel Novotný se po úspěchu v komunálních volbách stane starostou pražské…

Trumpova Amerika je první na světě v žebříčku konkurenceschopnosti, Česko je na 29. místě

Trumpova Amerika je první na světě v žebříčku…

Světové ekonomické fórum, které pořádá každoroční prestižní zasedání politiků a podnikatelů ve švýcarském Davosu…