Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: VW Polo: Konec motoru 1,2 HTP, GTI za 440 tisíc

V srpnovém ceníku Pola již nenajdete benzinový tříválec o objemu 1,2 litru, verze GTI je nyní levnější o 20.700,- Kč.
Zpět na článek
24. 8. 2011 08:41
24. 8. 2011 10:52
24. 8. 2011 13:26
24. 8. 2011 08:43
24. 8. 2011 08:56
neregistrovaný "bukowski"
24. 8. 2011 09:36
24. 8. 2011 11:27
neregistrovaný "bukowski"
24. 8. 2011 11:50
24. 8. 2011 13:23
24. 8. 2011 14:37
neregistrovaný "bukowski"
24. 8. 2011 16:44
24. 8. 2011 17:57
neregistrovaný "bukowski"
24. 8. 2011 20:53
24. 8. 2011 23:09
24. 8. 2011 23:16
24. 8. 2011 23:30
neregistrovaný "bukowski"
25. 8. 2011 00:00
25. 8. 2011 00:14
neregistrovaný "bukowski"
25. 8. 2011 00:26
25. 8. 2011 00:31
neregistrovaný "bukowski"
25. 8. 2011 00:43
25. 8. 2011 00:53
neregistrovaný "bukowski"
25. 8. 2011 15:36
25. 8. 2011 00:31
25. 8. 2011 00:37
neregistrovaný "bukowski"
25. 8. 2011 15:41
24. 8. 2011 23:14
24. 8. 2011 23:55
25. 8. 2011 00:11
neregistrovaný "bukowski"
25. 8. 2011 00:35
25. 8. 2011 00:49
neregistrovaný "bukowski"
24. 8. 2011 09:17
24. 8. 2011 09:21
24. 8. 2011 09:38
24. 8. 2011 09:50
24. 8. 2011 15:35
24. 8. 2011 21:00
25. 8. 2011 08:51
24. 8. 2011 09:54
24. 8. 2011 21:09
24. 8. 2011 10:23
24. 8. 2011 09:46
24. 8. 2011 15:19
24. 8. 2011 23:12
24. 8. 2011 09:47
24. 8. 2011 09:57
24. 8. 2011 10:12
24. 8. 2011 10:24
24. 8. 2011 10:28
24. 8. 2011 10:52
24. 8. 2011 11:14
24. 8. 2011 21:05
24. 8. 2011 11:04
24. 8. 2011 11:08
24. 8. 2011 11:17
24. 8. 2011 11:31
24. 8. 2011 11:39
24. 8. 2011 11:50
25. 8. 2011 10:49
neregistrovaný "Hooonza"
24. 8. 2011 11:51
24. 8. 2011 12:34
24. 8. 2011 12:45
24. 8. 2011 14:35
24. 8. 2011 15:21
24. 8. 2011 12:24
24. 8. 2011 12:33
24. 8. 2011 13:38
24. 8. 2011 13:38
24. 8. 2011 21:16
25. 8. 2011 00:17
24. 8. 2011 13:03
24. 8. 2011 13:47
24. 8. 2011 14:04
24. 8. 2011 15:00
24. 8. 2011 15:24
24. 8. 2011 17:38
24. 8. 2011 22:46
24. 8. 2011 19:26
24. 8. 2011 11:56
24. 8. 2011 12:51
24. 8. 2011 13:03
24. 8. 2011 19:28
24. 8. 2011 12:31
24. 8. 2011 13:16
24. 8. 2011 13:59
24. 8. 2011 15:58
24. 8. 2011 21:25
25. 8. 2011 10:16
24. 8. 2011 11:49
24. 8. 2011 12:30
24. 8. 2011 14:00
24. 8. 2011 14:31
24. 8. 2011 14:52
24. 8. 2011 15:30
24. 8. 2011 15:52
24. 8. 2011 16:46
24. 8. 2011 20:11
25. 8. 2011 16:03
25. 8. 2011 10:30
neregistrovaný "Hooonza"
25. 8. 2011 10:36
neregistrovaný "Hooonza"
25. 8. 2011 16:07
neregistrovaný "Hooonza"
25. 8. 2011 10:24
neregistrovaný "Hooonza"
25. 8. 2011 16:09
neregistrovaný "Hooonza"
25. 8. 2011 17:08
24. 8. 2011 08:41
Ziarovky
Ospravedlnujem za za kratku zmenu temy, ale vy sa tomu rozumiete lepsie ako ja.Pani, mam dotaz, na ktory sam neviem odborne a s istotou odpovedat. Rozdiel medzi ziarovkami H1, H7, H11. Je to len v tom, ze H7-stretavacie,H1-dialkove a H11-hmlove??? Aspon tak sa to uvadza na forach[odkaz]
Ale co, ked ma niekto jednu a tu istu ziarovku tak pre stretavacie ako i dialkove? Ktora je potom spravna? A moze byt pripadne i ina? Vdaka za radu, aby som i ostatnym dal vediet kvalifikovanu odpoved. A prepacte za zmenu temy ale tema o ziarovkach tu nebyva..bohuzial ;-\
Rozbalit vlákno
3
24. 8. 2011 10:52
Re: Ziarovky
Nevím zbytek, ale H7 mám i jako dálkové. Ve světlometu je jedna H7 jako klopená, a druhá H7 jako dálková.
Avatar - Wen Věčněžasnoucí
24. 8. 2011 10:55
Re: Ziarovky
Ne, rozdělení Hx je dáno použitou paticí, každý výrobce aut má dáno, jakou žárovku na které místo. Výkony jsou vždy 55W (legální). Výjimkou je H4, která je dvouvláknová, funguje jako potkávací (55W), po přepnutí jako dálková (60w).

Existují i speciality, jako H1 24v 70W pro náklaďáky a autobusy, řada HBx s hodně speciálními paticemi a výkonnější (většinou 100W) tunningové verze běžných žárovek, které ovšem nejsou homologované a nesmí na běžné komunikace!

Já mám třeba na autě: H7 potkávačky, H7 mlhovky, H3 dálkové.
24. 8. 2011 13:26
Re: Ziarovky
Vdaka vam obom...uz v tom mam jasnejsie. Vdaka.
24. 8. 2011 08:43
Polo
Inac za Polo...tak z mojej strany ako je nadherne exterierovo, tak to tradicne VW dobabral v interiery. A o motore HTP...o tom bolo toho tu uz dost ale horsi motor nepoznam :no:
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "bukowski"
24. 8. 2011 08:56
hurá
HTP has left the building! už bolo načase :yes:
Rozbalit vlákno
26
24. 8. 2011 09:36
Re: hurá
Kdy z toho vyrosteš...
neregistrovaný "bukowski"
24. 8. 2011 11:27
Re: hurá
??? a z čoho môj milý mám vyrásť??? z toho, že som rád, že vw konečne odpísal toľkými nešťastnými šoférmi zatracované HTP??? ak ty takto, tak ja sa ťa pýtam kedy vi česi konečne vyrastiete z toho, že nie všetko od vw group (škoda) je sväté? asi nikdy... nech žije zaslepená národná hrdosť! jiiiháááá
24. 8. 2011 11:50
Re: hurá
Cesi hrdost nemaji :-) ale umi skvele prevlekat kabaty ;-)
Avatar - twistedTSD
24. 8. 2011 13:23
Re: hurá
"toľkými nešťastnými šoférmi zatracované HTP"...lol :-)
neregistrovaný "bukowski"
24. 8. 2011 14:37
Re: hurá
? je na tom snáď niečo zle?
neregistrovaný "bukowski"
24. 8. 2011 17:57
Re: hurá
jaj tak. ani nie. poznám kopu ľudí, ktorí kúpili fábiu kombi ako jediné auto v rodine (v tej cenovej hladine to bola pre nich jediná možnosť) a potom hlava v smútku kvôli motoru. či už kvôli výkonu alebo po čase aj technickým problémom s ním... ale ak má niekto iný názor, tak samozrejme beriem...
Avatar - petrumr
24. 8. 2011 20:53
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
24. 8. 2011 23:09
Re: hurá
Má pravdu, ten motor je zmetek, hybrid, nedomrdek! Proto končí a reklamací má víc, než má celý koncern u ostatních motorů dohromady! :no:
Avatar - twistedTSD
24. 8. 2011 23:16
Re: hurá
Prosil bych nějaký odkaz. Díky.
neregistrovaný "bukowski"
24. 8. 2011 23:30
Re: hurá
zbožňujem takéto nezmyselné príspevky od ľudí čo si kúpia fábiu HTP >:D a potom svoje blbé rozhodnutie obhajujú na fórach sami pred sebou... ak vo svojom okolí nepoznáš nikoho kto má rovnaké auto ako ty, tak to ťa môžem len poľutovať. to asi moc ľudí teda nepoznáš alebo v opačnom prípad všetci v tvojom okolí majú rozum a kúpia si normálne auto a nie tú atrapu auta s ktorou sa musíš vláčiť za každým pomalšie idúcim autom (pretože ho nedokážeš bezpečne predbehnúť), nemusia sa hanbyť za to, že jazdia v hnusnom, škaredom, "zmutovanom sfite" a takisto sa nemusia obávať, že po pár tisíc km, bude ich super luxusné HTP podchvíľou v servise. tebe gratulujem k výberu fábie s HTP >:D a takisto ti gratulujem k slepému českému fanatizmu uctievania škody ako jediného a bezchybného auta na trhu. a ak nemáš čo konštruktívne napísať tak si aspoň odpusti poznámky typu aké mám auto, závodník a koľký moji známi majú s týmto motorom problémy. do toho ťa absolútne nič nie je.
25. 8. 2011 00:00
Re: hurá
takovejch komplexů pohromadě..to se hnedtak nevidí... :-) taky ti gratuluju :-)
neregistrovaný "bukowski"
25. 8. 2011 00:14
Re: hurá
>:D to hej teda >:D vi česi s HTPčkami ste strašný komplexáci, to si trafil... podľa príspevku ťa typujem na ďalšieho šťastného majiteľa >:-[]
25. 8. 2011 00:26
Re: hurá
vidíš...a tipuješ špatně....chybu bys měl hledat v sobě
neregistrovaný "bukowski"
25. 8. 2011 00:31
Re: hurá
áno, priznávam :'-( našiel som chybu v sebe... ja a len ja môžem za nedostatočný výkon a poruchovosť HTP a zmrvený dizajn fábie. týmto by som sa chcel všetkým ospravedlniť
25. 8. 2011 00:43
Re: hurá
Škoda že nemůžem taky zhodnotit design nějakého slovenského auta... :-)
Ano, prodejní čísla Fabie i jiných škodovek jen podporují tvé uštěpačné poznámky ;-)
neregistrovaný "bukowski"
25. 8. 2011 00:53
Re: hurá
to je ozaj škoda.. a samozrejme že podporujú >:D veď to úplne presne podporuje to čo tvrdím. som rád že si rozumieme. a bavíme sa o fábii, nie o ostatných modeloch škody, proti ktorým nič nemám. ale, zbytočne asi niečo vysvetľovať
Avatar - petrumr
25. 8. 2011 15:36
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - twistedTSD
25. 8. 2011 00:31
Re: hurá
Petrumr možná příliš objektivní není, ale ty si s ním tentokrát rozhodně nemáš co vyčítat. Napsal jsi jen hromadu (hodně) zaujatých hloupostí...
neregistrovaný "bukowski"
25. 8. 2011 00:37
Re: hurá
ok, beriem, je to tvoj názor. ako majiteľa škaredého káčatka (roomstra HTP) ťa chápem, že moje vyjadrenia považuješ za zaujaté hlúposti. ja osobne z toho moc vecí za hlúposti nepovažujem. a zaujatosť? tak neviem, možno... len nemám rád glorifikovanie úplne obyčajného auta (nie celkom vydareného), len zato, že je to škoda. a nemyslíš, že to tak je? po prečítaní niektorých príspevkov, ktoré úplne zhadzujú autá ostatných výrobcov ( môžu byť aj kvalitnejšie, určite krajšie a lepšie spracované) len zato, že nie sú z čiech, je podľa mňa úplná zaujatosť a nezmysel.
Avatar - petrumr
25. 8. 2011 15:41
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - twistedTSD
24. 8. 2011 23:14
Re: hurá
Jistě, podobné případy ve svém blízkém okolí právě mám (2x hatch 51 kw). Na motor si příliš nestěžují. Že jim plně naložené auto s AC nad nějakých 100 km/h do kopce příliš netáhne bych snad ani za nedostatek (téměř základního) motoru do města nepovažoval :-) . Technické problémy ukáže čas, zatím nevím o ničem.
24. 8. 2011 23:55
Re: hurá
A kdy vy slováci vyrostete z toho směšného kritizování všeho co je české....asi nikdy...přitom zrovn jakobyste měli být na co pyšní......a kdo má pak tu zaslepenou národní hrdost... ;-) ..pořád je tu vše špatně a pořád tu jste.... 8-s nalož si svejch pět švestek a hurá zpátky za ural.... >:-[]
neregistrovaný "bukowski"
25. 8. 2011 00:11
Re: hurá
počúvaj ty internetový hrdina, čo všetko české som kritizoval? vymenuj! okrem nepodarených atráp áut menom škoda. a kritizovanie niečoho cudzieho je u teba hrdosť? sa preber, čo za nezmysli tu vypisuješ. a kde späť za ural??? tým si čo myslel? ako slovania? a česi sú podľa teba čo? podľa všetkého germáni... tvoj príspevok je úplne mimo a nemá ani hlavu ani pätu, absolútne žiadny zmysel. a jedine že vyzerá ako príspevok urazeného protektorátneho fašistu. gratulujem
25. 8. 2011 00:35
Re: hurá
Muj příspěvek jen vyjadřuje posměch tvým názorum které se víc než auta týkají země ze které pochází a které sem vubec nepatřily, ale nějaká tvá uražená závist či co to je tu nikoho nezajímá, no ale pokud se ti zhojilo..... ;-) my češi ti to přejem
neregistrovaný "bukowski"
25. 8. 2011 00:49
Re: hurá
ja už ozaj neviem... príspevky sa týkali áut a konkrétnych skúseností s nimi. a takisto bezkritickej zaslepenosti niektorých z vás voči škoda fábia. vôbec sa netýkali čiech ako takých ale ľudí, ktorí bezkriticky vynášajú nie celkom podarené auto na vrchol automobilového neba. mrzí ma, že stále nechápeš. naopak tvoje príspevky nemajú, žiadnu výpovednú hodnotu o autách, žiadne argumenty, len zosmiešňovanie a urážanie. ak sem moje príspevky nepatria, nevidím dôvod, prečo si ty písal, ešte nezmyselnejšie a nevhodnejšie príspevky. a stále čakám na vysvetlenie utekania za ural...
Avatar - kari.laz
24. 8. 2011 09:17
ouuu
Tak se malinko obávám toho, že tento krok je i kvůli ceně UP! Polo je ted za cca 240 000 a UP! klidně může jít na 220 000. Při zachování HTP by musel UP být někde maximálně kome 200 000. Ale třeba to není ten hlavní důvod. Proto HTP nic nemám. Motor do města, který má křivky položeno níže, nebyl špatný. Spotřeba v zatížení sice větší a kultivovaností neplýval. Ale jako základ proč ne.
Rozbalit vlákno
9
Avatar - iudex
24. 8. 2011 09:21
Re: ouuu
Nebude za tým nič iné, len čo spomínaš - vytvorenie priestoru pre cenu Up-u. Inak tieto čachre s product placementom nemám rád, ak môže byť Polo 1,4 a Golf 1,4 a nekonkurujú si, prečo by si mali konkurovať Polo a Up? A ak by cena Upu bola s rovnakou motorizáciou rovnaká, ako u Pola, tak súdruhovia urobili niekde pri vývoji tohto prdiauta chybu. :no:
24. 8. 2011 09:38
Re: ouuu
to ano, ale Polu to ted bude chybět ten nejmenší motor, nezapomen .. nížší povinné ručení..a ta cena taky je ted vyšší jak u ostatních
Avatar - kari.laz
24. 8. 2011 09:50
Re: ouuu
nejmenší jen ve vztahu k výkonu, protože jak TSI tak HTP jsou 1,2 takže to zase taková tragedie v tomto ohledu nebude.
24. 8. 2011 15:35
Re: ouuu
Jenom chci podotknout, že Golf 1,4 a Polo 1,4 podle mě nejsou konkurence, protože 1,4 je pro Golf prostě slabá, zatímco pro Polo je OK (ráno jsem s ním jel do servisu na pravidelnou prohlídku).
24. 8. 2011 21:00
Re: ouuu
Když se podíváš na pohotovostní hmotnosti, je to sice rozdíl, ale ne tak velký.
25. 8. 2011 08:51
Re: ouuu
Měl jsem Golfa 1,4 z rentkáru a jezdil jsem s ním 4 dny ... je to fakt slabé. Normální 1,6 stačí, s TSI jsem nejel .... Přítelkyně má Polo 1,4, takže to auto znám ....
Avatar - kari.laz
24. 8. 2011 09:54
Re: ouuu
Vznikají tu dvě otázky. Jak moc to zahýbe s prodeji Pola. Polo s HTP není nijak neobvyklé.
Další otázka je, co provedou s Ibizou a Fabií po uvedení jejich menších sourozenců z NSF. Jestli i u nich stáhnou HTP, nebo jestli NSF od Seatu a Škody dostane "chudší" provedení. Tam by to asi nebylo nijak rozumné, jelikož fabie s HTP je hodně populární a to už i kvůli ceně. Sice by pak donutili částěčně lidi sáhnout právě po NSF, ale také by jich dost sáhlo po konkurenci.
24. 8. 2011 21:09
Re: ouuu
Polo bylo běžně prodáváno s HTP a do města (bez většího zatížení) mně přijde vhodnější než 1.4/63kW. Aspoň já si do města HTP beru radši, dokud auto není naložené, jede se s ním líp. 1.4 nebo 1.6 s nákladem a mimo město.

Trochu mně vrtá hlavou ta teorie s uvolňováním prostoru pro up. Pokud by to byla pravda, musel by přestat VW prodávat i slabší motorizace v Golfu, kde je 1.4 po rámcovém dovybavení téměř na úrovni Pola.

Ale asi je lepší prodat za 220 up než Polo, v tom kus pravdy je.
24. 8. 2011 10:23
Re: ouuu
Ide práve a len o cenový priestor. Zrejme Up! s litrovým trojvalcom by bol cenovo už veľmi blízko Pola HTP, a to dá rozum, že by každý vzal radšej to Polo. On je možno ten motor v Up!e drahší ako HTP, pretože HTP by asi opd tú minikapotu bez veľkých úprav nevošiel...
24. 8. 2011 09:46
GTI
GéTéÍčko je tu za 440 tis. No není to dobrá cena?
S takovou se může jít Fabia RS stydět do koutu.

Jinak pro škodu fabia motory HTP nadále zůstanou. >:-[]
Rozbalit vlákno
2
24. 8. 2011 15:19
Re: GTI
Ještě, že si lidé, co mají zájem o malou Škodovku, mohou také vybrat motor 1,4 16V. ;-)
24. 8. 2011 23:12
Re: GTI
Ty nejsi fans HTP ? >:D
24. 8. 2011 09:47
Děkuji redakci
Cituji:
"Volkswagen si tak pravděpodobně dělá místo pro připravovaný model Up!, kterému by základní tříválcové Polo mohlo být nebezpečnou konkurencí. "

Toto je pravděpodobně nejdůležitější věta celého článku. Jen podotýkám, že tato věta jen potvrzuje to, co sem psal jinde...kam je tento vůz (UP) cílen, komu ubere z tržního koláče... :yes:
Rozbalit vlákno
5
24. 8. 2011 09:50
Re: Děkuji redakci
Ano, Polu to totiž nebude. >:D

Na lowendový Fiat bude stačit Škodovka či Seat. >:-[]
Avatar - kari.laz
24. 8. 2011 09:56
Re: Děkuji redakci
Vzhledem k tomu, že ve Fabii a i Ibize nejspíše HTP zůstane, už kvůli velkým prodejům s tímto motorem, dá se počítat že cena NSF od Škody a Seatu bude znatelně nižší než u VW UP!.
24. 8. 2011 09:59
Re: Děkuji redakci
Sám VW prohlašoval, že bude nižší asi o 1000 Ojro.
24. 8. 2011 10:11
Re: Děkuji redakci
To prohlašoval u A1, že bude dražší než Polo (o 1000 Eur)...
A nebylo a není... a ještě se neprodává a stojí na skladě...

Nějak se v tom kluci motáte...

P.S. Ještě že má VW tolik prodejců s tolika sklady..., to by ty čísla (prodejů) pak vypadala jinak.. :-)
24. 8. 2011 10:16
Re: Děkuji redakci
Kde to prohlašoval?
Pokud myslíš, za srovnatelně vybavené, tak to potom ano. Jenže to se pak dostáváme úplně někam jinam. ;-)
24. 8. 2011 09:57
Konec HTP???
A co jsou ty nové litrové 3 válce u UPu?

Myslím si, že i tyto 3 válce by se mohli objevit v Polu.
Rozbalit vlákno
1
24. 8. 2011 10:00
Re: Konec HTP???
Ty rozhodně HTP nejsou. Jsou to konstrukčně nové tříválce. Jestli je opět označí jako HTP, to nevím.
24. 8. 2011 10:12
Konečně
HTP: Bylo načase.

Jakkoliv mi Polo nesedí designem ani interiérem a v té kategorii bych si určitě vybral jinak, pořád ho uznávám jako slušné, moderní a kvalitní auto. A to si nezaslouží prznit takovým """motorem"""" jako je HTP - s otřesnou kulturou chodu, hlukem / zvukem a mnoha technickými nedostatky, vedoucími k drahým a častým závadám. Takže tenhle krok dává smysl, jen škoda, že byl zřejmě skutečně "vynucen" nástupem Upu, nikoliv sebekritickým rozhodnutím VW (jiní výrobci se dokáží bez milosti zbavit nepovedených motorů mnohem dřív, viz Fiat a jeho 1.4 12V, nebo Jaguar 2.1 V6, které zmizely z nabídky po pár letech).

Ve Fabii jako levnějším příbuzném Pola je HTP stejně nesnesitelný, ale jeho nabídka je tam logičtější a spíše omluvitelná.
Rozbalit vlákno
72
24. 8. 2011 10:19
Re: Konečně
Jako by těch HTPček měly být plné vrakoviště. A? Nejsou, kdepak se asi stala chyba? >:D
24. 8. 2011 10:24
Re: Konečně
Asi to radšej rýchle šrotujú, aby sa im to tam nerozpadlo na prach...
24. 8. 2011 10:28
Re: Konečně
1) Většina HTP má relativně malý nájezd (to je v téhle kategorii běžné) a nějakých 100 tisíc km jich asi většina vydrží
2) Když naopak někdo jezdí hodně, tak se mnohé závady ještě "stihnou" v záruce, klidně i s výměnou celého motoru
3) Ani vážná závada motoru mimo záruku přece neznamená, že auto musí skončit na vrakovišti, ne? Opravit jde leccos.
24. 8. 2011 10:32
Re: Konečně
HTP se prodávají asi 9 let. Jezdí jich mraky a není pravda, že by měla většina najeto pod 100 tis. Jó, leda tak ty, co stojí v bazaru. >:D
24. 8. 2011 10:52
Re: Konečně
Nebo třeba ty, co strávily polovinu té doby v servisu ;-)
24. 8. 2011 10:54
Re: Konečně
To by se ti líbilo, co? Tůdle. >:D >:-[]
24. 8. 2011 11:14
Re: Konečně
Proč líbilo, mně je to fuk. Já HTP nemám a nikdy mít nebudu.

Kromě toho - to že nějaký motor je hodně poruchový taky proboha neznamená, že by se rozpadl každý nebo každý druhý. Procento vážných závad motorů se běžně pohybuje kolem 1 - 3%, takže u HTP to třeba může být (teď tipuju, čísla jsem neviděl!) na dvoj- troj- nebo čtyřnásobku.
Avatar - petrumr
24. 8. 2011 21:05
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
24. 8. 2011 11:04
Re: Konečně
Jenže třeba zrovna tomu Fiatu to moc nepomohlo, protože se stále nezbavil image "poruchového" výrobce. Naopak VW, i přes (dle tebe) tragické a poruchové HTP má image trochu jinou.
24. 8. 2011 11:08
Re: Konečně
To máš pravdu, VW tahle image přetrvala z dob opravdu velmi spolehlivých Golfů 1. - 3. generace (a jiných VW té doby) a Fiat si naopak pokazil pověst v 70. a 80. letech, zejména kvůli reznoucímu plechu z Ruska. Dnešní realita je ovšem úplně jiná, viz třeba dlouhodobé testy AutoBildu...
24. 8. 2011 11:13
Re: Konečně
Fiat okupuje přední příčky? >:-[]

[odkaz]
24. 8. 2011 11:17
Re: Konečně
Tady třeba jo (viz tabulka zcela dole):
[odkaz]

Ale to je poněkud off-topic.
24. 8. 2011 11:18
Re: Konečně
Copak je Fiat jen Bravo? >:D

Statistika se z jednoho kusu modelu prostě udělat nedá.
To se ti moc nepovedlo, zkus to jinak. ;-)
24. 8. 2011 11:31
Re: Konečně
A proč bych měl? Stejně mi nebudeš věřit a hlavně: tohle je článek o HTP a to je prostě šmejd v mnoha ohledech. Viz ten známý článek:
[odkaz]
24. 8. 2011 11:37
Re: Konečně
>:D >:D >:D
Zrovna včera jsem tu v nějaké diskuzi vzpomínal právě tuzéry z Cimbu a jejich zprofanovaný článek o prvním HTP. A dočkal jsem se.
Člověče, tohle platilo kdysi, v současnosti už dávno ne. Ale to bys možná věděl, pokud bys nepapouškoval nesmysly a někdy se na ten motor osobně podíval. ;-)

PS: Ať děláš jak děláš, statistika, kde by byl Fiat (jako značka) před VW, prostě neexistuje. Teda v tvé hlavě ano, to jsem už poznal. >:D
24. 8. 2011 11:39
Re: Konečně
Věř si, čemu chceš. Ale v tom HTP se alespoň někdy projeď, abys věděl, o čem mluvíš / píšeš. Fakt je to hrůza. :-(
Avatar - Wen Věčněžasnoucí
24. 8. 2011 11:48
Re: Konečně
Já v tom párkrát jel, sám bych si to v životě nepořídil, ale relativně velké skupině lidí může vcelku vyhovovat. Myslím, že se to trochu démonizuje. Nicméně chápu rozčarování řidičů, kteří htp vyfasují jako služebák na dlouhé cesty, ale to není problém htpéčka, ne?
neregistrovaný "Hooonza"
25. 8. 2011 10:49
Re: Konečně
Mě přijde, že na normální ježdění je to úplně v pohodě (párkrát jsem to měl). Asfalt samozřejmě netrhá, ale to spousta lidí nějak nechce pochopit, že motor s 55-65 koňmi závodníkem nikdy nebude.
Taky každej řve, že to žere... Ale zkuste si někdy jet předpisovou rychlostí. Na dálnici (a nejenom na dálnici, to platí celkem kdekoli) vás každou chvíli nějaké HTP předjede. To bych se pak divil, kdyby nežralo.
24. 8. 2011 11:49
Re: Konečně
HTP znám, jezdil jsem s ním. Hrůza z jakého pohledu?
Motor je točivý, ve městě se rozhodně neztratí. Jede jako jakýkoli jiný maloobjemový motor. Do 100 km je tam i pružnost, na vyšší rychlost se už jen neoochtně rozjíždí. Vytáčí se lépe, než jakýkoli jiný čtyřválec (1.2). Spotřeba? Závislá na stylu jízdy. Klobouk s ním bude jezdit za 5 litrů, mladej bejček, který by si takový motor kupovat určitě neměl, s ním může jezdit i za 8.
Kultura? Tebou vyzdvihovaný TwinAir je proti HTP hlučnej traktor.

Chyba není v motoru, ale v hlavách lidí, kteří si myslí, že je to motor na všechno. A on není.
24. 8. 2011 11:51
Re: Konečně
Já jsem s HTP dokonce v zimě zažil snad nejlepší jízdu za poslední 2 roky (co do zábavnosti).
24. 8. 2011 12:45
Re: Konečně
Ani ne >:D . Spíše šlo o specifické podmínky. Byl jsem "donucen" 2 dny používat Fabii s HTP, ale jedno odpoledne, při tání sněhu, kdy bylo na silnici hodně štěrku, ale už i relativně čistý asfalt a místy stále sníh jsem si užil super okreskovou zábavu. Na známé silnici jsem se nebál "akcelerovat" na plno, dosahované rychlosti nebyly nikterak vysoké, takže se dalo do zatáček brzdit na "poslední chvíli" a s dostatkem rezervy pro strýčka příhodu. A nejvíce se projevovala výhoda lehkého předku. Smál jsem se hodně. A od srdce. Na stejné silnici s modrozlatou kombinací se člověk sice taky směje, ale té absurdní rychlosti a smích je občas trochu nervózní.
Avatar - bubucci
24. 8. 2011 14:35
Re: Konečně
To stejné se mi někdy stává s C3 1.1 co máme doma >:D
Přemýšlím, jestli jsem tě někde nepotkal v modrozlaté ? [odkaz] ;-) >:-[]
24. 8. 2011 15:21
Re: Konečně
>:D >:D :yes: výborné.
24. 8. 2011 12:24
Re: Konečně
Výkon a točivý moment jsou relativně, v té třídě v pořádku. Spotřebu si netroufám hodnotit, jezdil jsem s tím (díky Bohu!) jen krátce a benzín neplatil, taky jsem o ní nic nepsal.

Problém jsou kromě spolehlivosti a trvanlivosti hlavně ten hluk, který není jen hlasitý, ale hlavně pro mě v krajně nepříjemném tónu a vibrace, které třepou celým autem.
24. 8. 2011 12:26
Re: Konečně
Vibrace? A že třepou celým autem? A seděl si někdy v 1.3 JTD? To dáva slovu vibrace naprosto jiný rozměr.
Jo a taky se to montuje do malých aut. ;-)
24. 8. 2011 12:33
Re: Konečně
Jel jsem v 1.3 JTD a proti srovnatelnému 1.4 TDI je to balzám na duši i tělo. Ano, 1.4 TDI je ještě mnohem horší než HTP, to je pravda, ale aspoň to ospravedlňuje poměrem výkon / spotřeba (podobně jako ten 1.3 JTD). Prostě tři válce nemají v moderním autě co dělat, to nefunguje.
24. 8. 2011 12:35
Re: Konečně
Teď to ještě utíkej zvěstovat k Toyotě, BMW, Fordu apod. >:D
Podle mě v moderním autě nemají co dělat dva válce. ;-)
Avatar - twistedTSD
24. 8. 2011 13:20
Re: Konečně
Zrovna v dnešní době to zní trochu úsměvně. :-)
24. 8. 2011 13:38
Re: Konečně
Podle mého je ten současný trend spíš smutný :-( :-(

S žádným opravdu povedeným tříválcem jsem zatím nejel, ještě relativně nejlepší byl ten v C1/107/Aygo, ale ani ten se z mého pohledu nevyrovnal slušným čtyřválcům své kategorie.
Avatar - twistedTSD
24. 8. 2011 13:18
Re: Konečně
Zvuk není pastva pro uši, ale že by to byl (uvnitř) nějaký teror? Rozhodně nemám ten pocit. Ani s vibracemi jsem výrazný problém nikdy neměl.
24. 8. 2011 13:27
Re: Konečně
Někteří si hrají na přecitlivělé, ale pouze pokud jde o koncern VW. ;-)
24. 8. 2011 13:38
Re: Konečně
...a jiní zase u jiných značek, zejména Fiatu, že?
24. 8. 2011 13:49
Re: Konečně
Mě je Fiat nějak jedno. Sám se potácí nad propastí i bez mého přičinění. ;-)
Avatar - petrumr
24. 8. 2011 21:16
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
25. 8. 2011 00:17
Re: Konečně
Vytáčí se lépe než jakýkoliv jiný motor.....No fiatácký motory evidentně neznáš, tak proč se jim směješ? ...třeba takový deset let starý 1.2 16V....víš kulovku a děláš nejchytřejšího...takový mám rád..no typickej fanda dvojitýho W 8-s
Avatar - Dinar
24. 8. 2011 13:03
Re: Konečně
Fakt žasnu, jak jsou antifauvéčkaři schopni pořád dokola plácat o hrůzách htp. Ve třídách aut, do kterých byl montován, jezdilo plno podstatně utrápenějších základních motorizací, napříč značkami. Vzhledem k tomu, kolik modelů bylo htp osazeno, kolik jich jezdí, jak jsou ta auta na tom s dynamikou v rámci srovnatelných konkurentů, nevidím důvod vidět htp jinak než úspěch. Jako důvod jeho stažení tipuju spíše brzké uvedení nějaké pidivarianty tsi, uvidíme.

K těm dlouhodobým testům Autobildu, problémové kusy vidím v testech tak do roku 2006, pak je to podstatně lepší, nemluvě o tom, že podobné testy nedělá jen Autobild, ale také např. AMS, kde vw koncernová auta (ty jednolivé kusy, ať si připomenem o čem je tu řeč) vycházejí v testech na 100tis. podstatně lépe. Řekl bych, že tuhle diskusní kapitolu je na čase uzavřít, to už snad nemůže bavit ani vás z bazalka klubu. :-!
Avatar - Emel
24. 8. 2011 13:47
Re: Konečně
Pochybuju že by HTP nahradilo malé TSI, přece jen turbo není pro městský provoz příliš vhodné a jako základní motorizace je nejspíš pořád drahé.

Co se HTP týče... že měl své konstrkukční mouchy je fakt. Ve městě se s ním jezdilo pěkně, na světlech se nemusel moc vytáčet, i zvuk mi byl celkem příjemný. Na okreskách nebyl žádný problém udržovat rychlosti kolem 100km/h, za cenu spotřeby přes 8 litrů a občasného vytáčení na předjetí (Fabia I, 47kW).
Avatar - Dinar
24. 8. 2011 14:04
Re: Konečně
Proč není turbo pro městský provoz vhodné?
24. 8. 2011 14:14
Re: Konečně
Časté starty, vypínání - asi.
Osobně v tom ale problém nevidím.
Avatar - Emel
24. 8. 2011 15:00
Re: Konečně
Turbu neprospívá provoz studeného motoru, kvůli horšímu mazání studeným olejem. Ale to mám takové obecné moudro...
24. 8. 2011 15:24
Re: Konečně
Stejně tak jako atmosférickému motoru neprospívá vytáčení za studena, tak to neprospívá turbo motoru. To turbo je jen díl, který to odnese pravděpodobně nejdříve.
Avatar - Dinar
24. 8. 2011 17:38
Re: Konečně
Jo, tak, ale to lze opravdu říct o většině pohyblivých částí v motoru, já myslel, že je tu nějaký poznatek ve smyslu nevhodnosti turbomotoru do města z hlediska uživatelského diskomfortu, jako nepoužitelnost kvůli turbolagu nebo něco podobného, tak mě ta tvoje poznámka zarazila a ptal jsem se. ;-)
Avatar - Emel
24. 8. 2011 22:46
Re: Konečně
Ne, to samozřejmě ne, spíš naopak... fouknutí v nízkých otáčkách je moc fajn.

Říct to samozřejmě jde, ale v praxi často odchází právě to turbo. Je potřeba si uvědomit, že otáčky turba jsou v řádu statisíců za minutu...
24. 8. 2011 19:26
Re: Konečně
On už problém nemusí byž v motore - rokmi ho vylepšili a odstránili problémy, ktoré tento motor bezpochyby do vienka dostal.
Problém je v tom, že si niekto kúpi HTP a potom ho nakladá po strechu a chce to s ním kaliť 130 cez pol republiky.
Jazdil som s Fabiou HTP služobne, na krátke presuny po meste a blízkom okolí je znesiteľný, na dlhšie trasy max. vo dvoch a nie veľkou batožinou. Rozhodne to nie je motor do auta na chatu a rodinné dovolenky.
24. 8. 2011 11:56
Re: Konečně
Ty se za to HTP nejak podezrele bijes >:-[]
24. 8. 2011 12:09
Re: Konečně
Jen ho znám. Nevlastním. ;-)
Je tu ale spousta plivačů, kteří s ním ani nejeli a už mají jasno. ;-)
Avatar - jazva
24. 8. 2011 12:51
Re: Konečně
Tiež som si s ním niečo užil(50t km) a na zvuk rozzúreného šijacieho stroja nezabudnem. O tom, že trojvalec sa dá spraviť aj dobre, som sa ale presvedčil až pri Toyote. ;-)
24. 8. 2011 12:59
Re: Konečně
A nebo i hůř, jako u Oplu. ;-)
Avatar - jazva
24. 8. 2011 13:03
Re: Konečně
Tak Opel ide celkovo mimo mňa, nemá jediný model ktorý by ma oslovil, takže tam neviem posúdiť...
24. 8. 2011 19:28
Re: Konečně
Tri valce v Toyote trápi moja manželka teraz, a občas aj ja. Jednoznačne je Yaris s trojvalčekom 1.0 litra lepšoi voľbou ako konkurencia s HTP.
Avatar - Wen Věčněžasnoucí
24. 8. 2011 11:45
Re: Konečně
Tak to bohužel není pravda, kvalita fiatů (a to nemyslím plechy) byla silně podprůměrná i po celá 90. léta, stejně jako minimálně v první polovině další desetiletky, info o aktuálních modelech už moc nemám...
24. 8. 2011 12:31
Re: Konečně
Dnes už to neplatí.
Avatar - Wen Věčněžasnoucí
24. 8. 2011 12:59
Re: Konečně
Přesvědč mě!
.
Jinak řečeno, i kdyby to dnes neplatilo, 30 nebo 35 let oprávněné pověsti nepříliš kvalitní automobilky se nedá zapomenout během pár let. Já Fiatu fandím, měl a má modely, které mají něco do sebe. Dnes mám pocit, že možná zapracoval na kvalitě (???), ale modelové portfolio je o ničem...
24. 8. 2011 13:16
Re: Konečně
Přesvědčit? To tady při diskuzi asi nezvládnu a ani nemám proč se o to snažit. To chce ta auta vyzkoušet a v ideálním případě používat a zajímat se i o zkušenosti ostatních.

Já slyšel z mého okolí na moderní Fiaty v podstatě jen dobré ohlasy, ale samozřejmě nějakých patnáct dvacet aut ještě nelze považovat za směrodatný statistický vzorek.

Dojem z modelového portfolia Fiatu je bohužel dost ovlivněný českým importérem, který si s některými modely dává neskutečně na čas (Abarth...) a jiné naprosto "zabíjí" cenou.
24. 8. 2011 13:59
Re: Konečně
Spýtaj sa na kvalitu kyklopa, on jedným jazdí... ;-)
24. 8. 2011 14:13
Re: Konečně
To se nepočítá!
Takovou podpásovku, styď se! >:-[]
24. 8. 2011 15:58
Re: Konečně
zas ma ohovarate >:-[]
Avatar - petrumr
24. 8. 2011 21:25
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
25. 8. 2011 10:16
Re: Konečně
skus tu poslednu vetu nejako rozviest, vo firme mame mix aut, fiaty su na ustupe, ale s brzdami sme si nikdy neuzili
24. 8. 2011 11:49
Re: Konečně
On to nebyl jen reznoucí plech z Ruska a problémy neskončily s koncem 80. let, ale nic to nemění na znatelném posunu do současného stavu. Zároveň to ale ukazuje, že mnohem důležitější je produkt postavit na trh (na správné místo na trhu), přesvědčit trh, že je to to správné a následně to prodat. V tomto kontextu lze HTP považovat za úspěšné. Určitě to není zázrak techniky, ale plní to, co má. Tedy roli základní jednotky a jako taková se i prodává. Myšleno že si ji zákazníci opravdu kupují.
Místo kritiky by stálo za to rozebrat, jak je to možné.
24. 8. 2011 12:30
Re: Konečně
Ano, HTP je obchodně poměrně úspěšný. Není divu, když (jak stojí v článku o slevách pro věrné Śkodovkáře) kupují u nás 80% Škodovek firmy jako služební auta. A tam se někdo nějakou kulturou chodu nebo zvukem moc nezabývá, tam se řeší jiné věci.
Podobné to předpokládám bude i na některých dalších trzích (např. postkomunistické země) a nezanedbatelný podíl budou mít firmení nákupy i v Německu apod. A tam se prostě prosazuje síla, marketing a další silné stránky skupiny VW (např. hustá síť servisů)...
24. 8. 2011 14:00
Re: Konečně
Cena. Treba dodávať ešte niečo?
24. 8. 2011 14:31
Re: Konečně
Já jsem žil (a stále žiji) v domění, že Fabia (v základu s HTP) nepatří k tomu nejlevnějšímu na trhu.
Avatar - jazva
24. 8. 2011 14:52
Re: Konečně
Je to najlacnejšia Škoda na trhu. Na západ od vašich hraníc sa to HTP predáva oproti iným motorizáciám skôr sporadicky.
24. 8. 2011 15:30
Re: Konečně
Jde mi o to, že ta údajná nekvalita HTP neovlivňuje až tak zásadně prodej auta, do kterého je montováno, ale jde více o celkovou image, postavení na trhu, zacílení na zákazníka (to, co jsem už zmiňoval). Nejlevnější Škoda na trhu to je, ale (i dle tvrzení zdejších odborníků) je v dané třídě předražená. Natož s tragickým motorem. Proč se tedy tak prodává ? Na západ od našich hranic je trochu jiná kupní síla a není taková "nutnost" sáhnout po tom nejlevnějším.
Avatar - jazva
24. 8. 2011 15:52
Re: Konečně
Ako ja neviem prečo tu hľadáš nejakú záhadu tam, kde nie je... Škoda sa u vás(a asi aj u nás) bude proste predávať najlepšie. Teraz keď nie je kúpna sila v ČR na úrovni západnej EU, tak sa bude najlepšie predávať práve tá najlacnejšia-použiteľná(vzhľadom k nadchádzajúcej novinke) Škoda. A to je zhodou okolností Fabia HTP. Čiže lopatisticky povedané, HTP motor sa v ČR(SR) kupuje skôr z iných dôvodov, ako pre to, že by to bol nejaký zázrak techniky...
24. 8. 2011 16:46
Re: Konečně
Já záhadu nehledám. Podívej se na reakci Klaudia ze 14:00. Celé je to o tom, že Škoda (i s HTP) se nemůže prodávat jen cenou, čímž se snažím naznačit, že Fabia a i s HTP není pro trh tak špatná jak si zde mnozí myslí (nebo si snad i přejí).
edit: Sakra, fakt vedro, reakce samozřejmě na Jazvu.
Avatar - jazva
24. 8. 2011 20:11
Re: Konečně
No ja by som skor povedal, že vačšina HTP bude kupovaná pre cenu a nie pre to, že by po tom motore niekto túžil...
Avatar - petrumr
25. 8. 2011 16:03
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - petrumr
24. 8. 2011 21:34
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
4
neregistrovaný "Hooonza"
25. 8. 2011 10:30
Re: kompresor klimy
Všechny klimy v koncernu VW maji proměnlivou kompresi, aspoň teda ty od roku tuším 1993 ;-) Jestli elmag spojka nebo ne je pouze způsob napojení na motor. Auta, která byla vyvinuta fábií počínaje, maji napojení pevné s pojistnou plombou. Ono je to výhodnější, protože kompresor se neustále promazává a zatěsňuje soustavu (kompresorový olej má i těsnicí funkci; pokrývá stěny trubek, čímž zamezuje difúzi chladiva skrzre kovové trubky do okolí). Když klimu nepoužíváš, tak je výkon kompresoru v tomto případě stažen na cca 2%. Dále pak odpadá nutnost krmení elmag spojky, kerá bere snad 20 ampér, když je v činnosti...
neregistrovaný "Hooonza"
25. 8. 2011 10:36
Re: kompresor klimy
Dodatek: Použitý kompresor je Sanden SD7V16 a má proměnný zdvih, jímž se reguluje jeho výkon.
Avatar - petrumr
25. 8. 2011 15:51
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
neregistrovaný "Hooonza"
25. 8. 2011 16:07
Re: kompresor klimy
Víceméně totéž dělá i Hella a Valeo. Problém bych v tom neviděl. Je možné, že základní klima už nebude climatic, ale ta hloupoučká plně manuální, jako byla v prvních Oktáviích. I ta ovšem měla kompresor s měnitelným zdvihem.

Celá soustava funguje tak, že vzduch se zchladí na nějakých 6°C. V závislosti na vstupní teplotě (teplotě okolí) je k tomu zapotřebí různý výkon kompresoru, ten se nastaví změnou zdvihu. Na požadovanou teplotu už se to pak jenom dohřeje. ON-OFF regulaci výkonu kompresoru tam podle mě nedají. Magnetická spojka by to dlouho nevydržela a v případě současné technologie (pevné spojení s pojistnou plombou) to jinak než regulací zdvihu kompresoru řešit nejde... Ledaže by byl pohon klimatizace elektrický. Tam se pak otvírají jiné regulační cesty.
25. 8. 2011 03:14
3 válce Toyoty versus HTP
To Klaudius: To máš sice pravdu, ale VVTi se přinejlepším s HTP nedá srovnávat. VVTi, motor 1.0 je daleko modernější. Je o několik "světelných let" napřed, byl už jako 3 válec vyvíjen, kdežto u HTP to bylo tak, že se vzal 4 válec a od toho se jeden válec odstranil, bez nějakých výrazných úprav, žádné další vyvažování, žádná snaha o lepší zvuk, ten motor je prostě dělaný s maximálním ohledem na náklady a je to na něm bohužel hodně vidět. HTP nemá proměnné časování ventilů, je o mnoho hůř vyvážený než VVTi, nesnesl bych motor, který by celým autem vibroval, ale někdo nemá jinou možnost, nebo mu to stačí. Toyota je právě ukázkou toho, že i 3 válec se dá udělat slušně. Uvidíme jakou kultivovanost budou mít 3 válce v modelu Up.
Rozbalit vlákno
6
25. 8. 2011 10:18
Re: 3 válce Toyoty versus HTP
to co si napisal je pravda, ale vacsinu zakaznikov to nezaujima (mam na mysli setrenie na vyvoji a vyrobe)
neregistrovaný "Hooonza"
25. 8. 2011 10:24
Re: 3 válce Toyoty versus HTP
Jak žádné další vyvažování? HTP má vyvažovací hřídel, původní 1.6ka ne.
25. 8. 2011 14:12
Re: 3 válce Toyoty versus HTP
Bo bez ní by ti vyskočil z uložení,,,, a třepe se jako W353, to byl ovšem dvoutakt z roku 1953 !
Avatar - petrumr
25. 8. 2011 16:00
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
neregistrovaný "Hooonza"
25. 8. 2011 16:09
Re: 3 válce Toyoty versus HTP
Jsou to přecitlivělý háklivky. Kultura chodu toho motoru sice na špici nepatří, je ale úplně v pohodě.
25. 8. 2011 14:26
Re: 3 válce Toyoty versus HTP
Anabázu vzniku HTP poznám. ;-) Ale tá je konečnému užívateľovi ukradnutá.
Avatar - Guttalax
25. 8. 2011 17:08
HTP-Hop
;-) "Typickým příkladem jsou tříválce ve škodovkách. Ty, které mají mají rozvodový řetěz, nesmíte nechat zaparkované se zařazenou rychlostí v kopci," varuje Petřík. "Když je tak necháte bez zatažené ruční brzdy, přeskočí řetěz, protože je napínaný hydraulicky od tlaku motoru. Pokud neběží, tlak tam není, vymáčknou se napínáky a stavítka a řetěz přeskočí," popisuje. Své klienty už tak dva roky důrazně učí používat ruční brzdu.
Rozbalit vlákno
0