Diskuse

Poprvé za volantem nového Subaru XV. Kompromis, nebo terénní dříč?

30.7.2017

Subaru XV není typickým módním SUV, které drsně vypadá, ale když vidí polní cestu, podlamují se mu kolena. Zvýšený oplastovaný hatchback si chce zachovat kvalitní jízdní vlastnosti a přidává schopnosti terénního dříče.

 

  • 17 Reagovat !

    foto topten

    topten 30.07.  16:51

    subaru uz neni zarukou opravdove ctyrkolky

    puvodni XV s manuálem snad ještě mělo mezinapravovy diferencil, lineartronic ne. nova verze ma uz jen lineartronic, tedy bez mezinápravového diferencialu, ale obdobu haldexu.
    k lineartronicu mam ještě vetsi neduveru nez ke klasickymu automatu.
    jedinou vyhodu XV vidim jen ve velke svetle vysce a v atmosferickem benzinu, který je na popojizdeni idealni, ale ani jako obcasna nahrada plnohodnotnyho auta to není ani nahodou.
    • 40 Reagovat !

      foto Beefcake

      Beefcake 30.07.  18:06

      « Re: subaru uz neni zarukou opravdove ctyrkolky

      A ta nedovera je tam konkretne kvoli comu ? Asi by si si to mal vyskusat. A hlavne vyskusat mimo cesty MT vs automat.
      "Haldexu" to sice podobne naoko je, ale realne to ma uplne inu filozofiu prace.

      Pri XV (a aj automobilka celkovo) idu velmi dobrou cestou a zameriavaju sa evidentne na podstatne veci.
      Na uvod ok clanok, uvidime pri serioznejsom teste.
      Pokial bude cena velmi podobna, bude to zaujimave auto s Eyesight v zaklade.
      Super vylepseny vypada byt ten pomocny display v strede hore.

      Ak to niekomu nepripada ako plnohodnotne auto - jeho vec. Z akeho dovodu sa ale potom celkom predavaju ASX, Px008, QQ, kadejake Atecy, Karotky, ci neskor Arony, to nechapem.
      Co tomu vlastne chyba do plnohodnotneho auta ? Zatial to beriem tak, ze si len "nezorientovany" :-)
      • 04 Reagovat !

        foto topten

        topten 30.07.  19:20

        « Re: Re: subaru uz neni zarukou opravdove ctyrkolky

        potrebuju vyssi ctyrkolku kvůli dennimu vozeni deti do skoly a nejsem příznivcem SUV. a protože se v zime nemuzu spolehnout na to, ze se od domu vyhrabu i normalni predokolkou a aspoň 2x do mesice potrebuju nalozit psa, deti a par zavazadel, XV tohle evidentne nezastane.

        verim daleko vic ozubenym prevodum nez vsem tem lineartronikum, CVT, variatorum apod, jak bude fungovat takova prevodka po ujeti 200tis km??

        nemam ambice s autem jezdit nekde v terenu, potrebuju cas od casu zajet do lesa a hlavne projet aspoň 15cm nevyhrnutym sněhem když do rana napadne a prohrnou to az odpoledne, k tom tech 22cm svetle vysky by bylo idealni, ale to je tak vse ...

        docela by me zajímalo porovnani subaru bez mezinapravovyho diferencialu a haldexu...
        • 50 Reagovat !

          foto Beefcake

          Beefcake 30.07.  21:49

          « Re: Re: Re: subaru uz neni zarukou opravdove ctyrkolky

          Ok, v tom pripade pre teba plnohodnotne auto znamena kufor. Ale na toto nemusi stacit an superb kombi :-) Zalezi, kde chces mat psa a od velkostnej kategorie pes/zavazadlo.
          Alternativa je Forester s manualom, ktory bude tomu XV cenovo velmi blizko.

          "docela by me zajímalo porovnani subaru bez mezinapravovyho diferencialu a haldexu..."

          Tieto veci si mozes zo skusenosti najlepsie preklikat napr. na YT/CarQuestion:
          Na dobry prehlad by som zacal tymito 8 videami: [odkaz]
          3/8 a 6/8 cast sa venuje pohonu asi najviac.

          K tomu si najdi prislusneho reprezentanta s Haldexom.

          A dnes uz aj u Rasta Chvalu na YT ([odkaz] ) je slusna vzorka.
          Ma pekne recenzie Forester/Outback (XV nie som si isty) a robil aj Tiguan/Skodjak, co mi tak z hlavy napada. Head to head to ale nebolo. Na to musis ist na ine kanaly.

          Vo vseobecnosti je dnes uz Haldex poslednej generacie slusny a porovnatelny (bohuzial ale stale s velkou preferenciou predku), ale myslim si, ze Subaru riesenie ma navrch oproti ostatnym (technicky podobnym/MPT) vo vyladenosti - jemnosti prace s plynom/brzdami vs jednotlive kolesa a aj realnou schopnostou preniest slusny vykon hoci aj na jedno koleso, ked ostatne tri nemaju ziadnu trakciu. S tym suvisi aj to, ze v realne ma konkurencia casto velky problem dostatocne vcas a silno pribrzdit vrtiace sa koleso bez trakcie. Na to by sa tiez nasli pekne ukazky. To sa prejavuje specificky najma na podkladoch ako sneh/lad/piesok.
        • 30 Reagovat !

          foto Johnnn

          Johnnn 30.07.  22:10

          « Re: Re: subaru uz neni zarukou opravdove ctyrkolky

          Takže máš zkušenosti nebo jen tipuješ? Bydlím v Beskydech, kde se cesty protahují dost laxně a v určitých úsecích se nesolí. No a segra s Levorgem nikde nezůstala viset a to je řidička na dvě věci. S tím autem jsem najezdil takových 10 tkm (zima, jaro) a užil jsem si to náramně. CVT od Subaru je asi tak stejně spolehlivé jako jiné automatické převodovky. Na GLK jsem měnil převodovku po 65 tkm a to jsem netahal přívěs a motor byl atmosféra 350.
          • 10 Reagovat !

            foto Xylo

            Xylo 31.07.  11:30

            « Subaru terénní schopnosti

            To si mi připomněl historku, jak jsem služebního Forestera testoval v rumunských lesích. Poté co jsem dojel někam doprostřed místních kopců okolo Schiulesti (kousek od Brašova), když jsem přebrodil asi 4 potoky a projel cestou plnou šutrů, tak jsem si říkal, že je to fakt schopné terénní auto ... no a pak jsem potkal starou bílou socialistou dáčku, která projela úplně stejnou cestu na naprosto neuvěřitelně sjetých gumách ... důkazní foto mám v profilu u Subaru - je to fotka č. 10 (ze 42) ;-)
            • 00 Reagovat !

              foto traveldrive

              traveldrive 31.07.  15:44

              « Subaru terénní schopnosti

              Tak to bola navrch ešte kvalita šoféra - resp. jeho bezohľadnosť voči autu. Je to už pár rokov, čo sme boli partia vtedy ešte chalanov pomáhať kamošovi píliť v lese stromy. Pri krčme nás nabral a hajde do lesa. Cez kaluže, zablatenú cestu vyjazdenú len traktormi, šutre, aj mimo akejkoľvek cesty rovno medzi stromy, kde už pár ľudí makalo - div že na nás ďalší strom nespadol. A aké myslíš že mal auto... Fiat Uno...
          • 01 Reagovat !

            foto topten

            topten 31.07.  14:27

            « Re: Re: Re: subaru uz neni zarukou opravdove ctyrkolky

            na nejblizsi silnici 3.tridy, která v obci konci to mam 500 metru castecne do dost prudkyho kopce a bez moznosti vyhnuti s dalším autem a na jinou silnici 3. tridy, lepe udržovanou, to mam cca 1.5km opet s velmi problamatickou moznosti vyhnuti, ale s lepsim profilem. jediny co potrebuju, tak projet 15cm snehu, když napadne vic, tak počkáme na zachranare v traktoru :-)
        • 10 Reagovat !

          foto kyklop

          kyklop 31.07.  13:24

          « Re: Re: Re: subaru uz neni zarukou opravdove ctyrkolky

          Pár kusov batožiny a deti asi probl
          • 01 Reagovat !

            foto topten

            topten 31.07.  14:28

            « Re: Re: Re: Re: subaru uz neni zarukou opravdove ctyrkolky

            detem sem navrhoval, ze jim koupim sneznice a budou slapat do skoly pesky jako muj tata.
            mely me za blazna ...
            • 00 Reagovat !

              foto kyklop

              kyklop 31.07.  21:05

              « Re: Re: Re: Re: Re: subaru uz neni zarukou opravdove ctyrkolky

              Ten prispevok nedosiel cely ( mobilna acz robi tieto psie kusy). Deti a par kusov batoziny to zrejme v pohode da. Pes bude hadzat psie oci ked ho nechas doma >:D
    • 21 Reagovat !

      foto traveldrive

      traveldrive 31.07.  07:21

      « Re: subaru uz neni zarukou opravdove ctyrkolky

      Zas len kopa ničnehovoriacich drístov. Typický topten. V Subaru sedel len vo svojom mokrom sne.
      • 11 Reagovat !

        foto figurka

        figurka 31.07.  09:18

        « Re: subaru uz neni zarukou opravdove ctyrkolky

        V tomhle má ale principielně pravdu. Dřívější "mechanika" 4x4 Subaru je prostě pryč.
        Je samozřejmě otázkou, zdali má smysl, protože reálné využití je téměř 0% z najetých kilometrů a těch pár situací elektronika zvládne velmi dobře, resp. záleží na použitém řešení.
        • 00 Reagovat !

          foto traveldrive

          traveldrive 31.07.  11:08

          « Re: Re: subaru uz neni zarukou opravdove ctyrkolky

          Principiálne možno, ale v jeho prípade ponajviac nevedomky. ;-)
          Napriek zrejmým kvalitám podvozku a veľkej svetlej výške sa Subaru tak isto ako všetka konkurencia do terénu dostane len v malej miere. Na mokrý asfalt a zimné cesty je ale aj to, čo ponúka, absolútne skvelé. Pokiaľ viem, Subaru práve model XV ani nepasuje za terénne auto, ale ako auto síce pre každú príležitosť, no najmä do mesta...
      • 11 Reagovat !

        foto topten

        topten 31.07.  14:32

        « Re: Re: subaru uz neni zarukou opravdove ctyrkolky

        je to poctiva ctyrkolka nebo ne?
        když sem byl u autorizovaného prodejce, ze bych to auto chtěl videt a projet se, koukali na me jak na blazna. to sem myslel, ze to je opravdova ctyrkolka, ale vyvedli me z toho. pak nevidim moc velkej důvod to auto kupovat, snad jen kvůli te slusne svetle vysce
        • 00 Reagovat !

          foto traveldrive

          traveldrive 31.07.  15:46

          « Re: Re: Re: subaru uz neni zarukou opravdove ctyrkolky

          Ty si si fakt nikdy žiadne Subaru nevyskúšal. Keď ti stačí, čo povedal nejaký posraný predavač, ktorého tvoja prítomnosť zrejme obťažovala, tak prosím.
          • 00 Reagovat !

            foto topten

            topten 31.07.  16:02

            « Re: Re: Re: Re: subaru uz neni zarukou opravdove ctyrkolky

            je to poctiva ctyrkolka nebo ne?
            • 00 Reagovat !

              foto Beefcake

              Beefcake 31.07.  18:28

              « Re: Re: Re: Re: Re: subaru uz neni zarukou opravdove ctyrkolky

              Sice neviem, co si predstavuejs pod pojmom poctiva stvorkolka (ten "predavac" musel byt riadny magor), ale pozeram, ze si asi tie videa nevidel, co som hore daval.
              Tu mas dalsie: [odkaz] od 11:06, kde vidis, ako novy Lineartronic/CVT/pohon 4x4 funguje. Aj v malom porovnani s konkurenciou.
              A par sekund predtym mas to iste so starou verziou "poctivej stvorkolky", ktora vsak nema pribrzdovanie kolies ani inu nahradu uzavierky diferencialu, ci LSD.

              • 00 Reagovat !

                foto topten

                topten 31.07.  18:52

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: subaru uz neni zarukou opravdove ctyrkolky

                nemam cas prohlížet všechny vide, ale na tohle jsem se kouknul.
                jo aktualni verze forestra na tom je mnohem lip nez ta z roku 2004 (od 10:00) a lip nez hyunday a toyota, ale podobne jako bmw.
                hyunday i Toyota me docela prekvapujou, ze mely problem, asi neumi pribrzdovat kola.
                prodavac XV znal asi jen z obrazku
            • 00 Reagovat !

              foto praptak

              praptak 01.08.  20:57

              « Re: Re: Re: Re: Re: subaru uz neni zarukou opravdove ctyrkolky

              V pravověrném (mechanickém) způsobu Subaru se už o poctivou čtyřkolku nejedná.
        • 10 Reagovat !

          foto kyklop

          kyklop 31.07.  21:06

          « Re: Re: Re: subaru uz neni zarukou opravdove ctyrkolky

          Auto s haldexom prejde vela, auto s haldexom a vysokou (relativne) svetlou vyskou asi estebo kusok viac ;)
  • 20 Reagovat !

    foto Ja-Prvni-123

    Ja Prvni 123 30.07.  17:44

    Jako... dobry...

    ale jak jste prisli na toho tereniho drice?!
    • 10 Reagovat !

      foto Johnnn

      Johnnn 30.07.  22:13

      « Re: Jako... dobry...

      to je dnes přece každé SUV ne? ;-) Tohle má ještě výhodu, že světlá výška je hezkých 220 mm a ne 170 mm á la král z Nošovic
      • 10 Reagovat !

        foto traveldrive

        traveldrive 31.07.  07:24

        « Re: Re: Jako... dobry...

        Výrobca ho prezentuje skôr ako auto do mesta... Faktom je, že autá zn. Subaru obvykle zvládnu terén, s ktorým mávajú problém oveľa frajerskejšie sa tváriace SUV.
  • 50 Reagovat !

    foto GeekStar

    GeekStar 30.07.  18:32

    Spicka ve tride

    Svetla vyska 22 cm uz ledacos naznacuje, ale realita se musi zazit. Uz predchozi XV na silnici veskerou tridni konkurenci porazi svou ridicskosti a konunikativnosti a mimo silnici totalne deklasuje.

    Skrehotani o tom, ze to je haldex (opravdu neni), je zabavou papirovych ridicu, kdo vzal XVecko do ruky v realu v terenu, vi sve. A Subaru vi taky, vsak prodejni cisla to vice nez potvrzuji.

    Pro neverici Tomase hle, jak si Forester s CVT (co do tetennich schopnosti s XV takrka totozny vuz) dava konkurenci k snidani: [odkaz]
    • 40 Reagovat !

      foto Bajkery

      Bajkery 30.07.  19:11

      « Re: Spicka ve tride

      [odkaz]

      Se svým XV bych si do takového terénu netroufl :-)
      Nepátrám, je-li to plnohodnotné auto či ne , jsem s ním spokojen.
      • 10 Reagovat !

        foto figurka

        figurka 31.07.  09:21

        « Re: Re: Spicka ve tride

        Jistě. A hlavně plnohodnotnost si každý určuje sám. ;-)
      • 00 Reagovat !

        foto Beefcake

        Beefcake 31.07.  11:46

        « Re: Re: Spicka ve tride

        Teren v pohode, ale isto by som bol setrnejsi k autu, moc ich nesetrili.
        Tuto je pekna prezentacia ficur noveho XV: [odkaz]
  • 20 Reagovat !

    foto jam2015

    jam2015 30.07.  19:05

    ???

    " ... zasunovací hnací hřídel. Ta je schopna při čelním nárazu zkrátit svou délku ze dvou metrů na 95 mm."
    ??? Je plechová a teleskopická???
    • 20 Reagovat !

      foto Beefcake

      Beefcake 30.07.  21:51

      « Re: ???

      To bude asi blby preklad. Ide zrejme o to, ze tak, ako sa vie motor naskladat pod auto pri naraze (a nie do kolien), dokaze toto aj hriadel.
  • 30 Reagovat !

    foto lamal

    lamal 30.07.  20:29

    dizajn

    Autor clanku ma nejaku skicu kam sa malo dizajnovo posunut ? Som rad, ze zostalo tam kde je, sice na zadok sa bude chvilu zvykat ale aspon sa neokuka...

    skoda ze sa drbu s tym CVT, keby si spravili aspon jeden poriadny automat... 115kw 2.0 boxik vyzera na tuto hmotnost a koncepciu pouzitelne, chcelo by to este manual alebo 2spojku nech neprichadza zbytocne o tie cenne newtony...
  • 02 Reagovat !

    foto Dave-Jirous

    Dave.Jirous 30.07.  21:04

    co by ne

    nevypadá to špatně, jenom pro to auto mít to správný využití. Ty nový SUV se mi líbí čím dál víc. Až nějaký zánovní skončí někde v bazaru, tak na něj asi skočim >:D
  • 02 Reagovat !

    foto lled

    lled 30.07.  23:03

    Pri pohledu....

    ...zezadu mam stale pocit, ze inzenyri neco nezakryli.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Severní Korea se otřásla: Způsobila to exploze, míní Čína. Norové nesouhlasí

Severní Korea se otřásla: Způsobila to exploze, míní…

V Severní Koreji bylo v sobotu zaznamenáno zemětřesení o síle 3,4 stupně, které mělo ohnisko nepříliš daleko od…

Na novém iPadu Pro konečně můžete sledovat i HDR filmy, má to ale háček

Na novém iPadu Pro konečně můžete sledovat i HDR…

Apple na zářijové konferenci kladl velký důraz na technologickou vlnu 4K a HDR, kterou začíná aktivně chytat a…

 

iSport.cz

Výhru Realu vystřelil Ceballos, Barceloně pomohly vlastní góly

Výhru Realu vystřelil Ceballos, Barceloně pomohly…

Ve šlágru šestého kola španělské ligy fotbalisté Atlética Madrid porazili 2:0 Sevillu a posunuli se na druhé…

SESTŘIHY: Výhru slaví Plzeň i Olomouc, Slavia remizovala ve Zlíně

SESTŘIHY: Výhru slaví Plzeň i Olomouc, Slavia…

Fotbalisté Slavie získali ligový rekord v neporazitelnosti, ve Zlíně ale brali jen bod za remízu 1:1. Další…

 

Reflex.cz

Sex, drogy a peep show: Slavné Times Square v New Yorku 80. let

Sex, drogy a peep show: Slavné Times Square v New…

V dnešní době navštíví nejproslulejší náměstí New Yorku přes 130 milionů turistů ročně. Stojí tu obří obchod s…

Za poznáním Ruska a pochopením ruské duše: Domov pravé víry

Za poznáním Ruska a pochopením ruské duše: Domov pravé víry

„Marino, slyšíte mne? Přijedete pro nás?“ snažím se z Moskvy dovolat do kláštera na Solovecké ostrovy…