Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Poprvé za volantem Seatu Leon Cupra 300. Golf R má problém!

Volkswagen Golf R jsme vždy považovali za skvělého univerzála, který zaujal v různých situacích. Z koncernové stáje ale přijíždí španělský model, který nabízí to samé, ale s výrazně nižší cenovkou!
Zpět na článek
24. 2. 2017 13:14
24. 2. 2017 13:46
24. 2. 2017 16:50
24. 2. 2017 13:18
24. 2. 2017 13:20
26. 2. 2017 12:18
24. 2. 2017 13:37
24. 2. 2017 13:45
24. 2. 2017 13:59
8. 3. 2017 14:42
24. 2. 2017 13:23
24. 2. 2017 13:50
24. 2. 2017 15:39
24. 2. 2017 15:59
24. 2. 2017 16:48
24. 2. 2017 16:58
24. 2. 2017 17:06
24. 2. 2017 17:08
24. 2. 2017 17:09
24. 2. 2017 17:14
24. 2. 2017 17:15
24. 2. 2017 17:25
24. 2. 2017 17:39
24. 2. 2017 18:13
24. 2. 2017 18:59
24. 2. 2017 22:49
26. 2. 2017 17:52
24. 2. 2017 19:46
26. 2. 2017 12:13
24. 2. 2017 13:38
24. 2. 2017 13:40
24. 2. 2017 13:54
8. 3. 2017 14:51
24. 2. 2017 15:47
24. 2. 2017 14:05
24. 2. 2017 14:12
24. 2. 2017 14:24
24. 2. 2017 15:13
24. 2. 2017 18:32
25. 2. 2017 13:22
25. 2. 2017 14:01
24. 2. 2017 14:39
24. 2. 2017 14:54
24. 2. 2017 15:13
24. 2. 2017 15:34
24. 2. 2017 15:41
24. 2. 2017 16:12
24. 2. 2017 16:42
24. 2. 2017 15:33
24. 2. 2017 16:11
24. 2. 2017 17:13
24. 2. 2017 17:02
24. 2. 2017 16:46
24. 2. 2017 17:09
24. 2. 2017 17:23
24. 2. 2017 19:30
24. 2. 2017 22:43
25. 2. 2017 08:55
25. 2. 2017 13:15
25. 2. 2017 15:22
26. 2. 2017 11:13
24. 2. 2017 22:19
25. 2. 2017 09:04
Avatar - removed
24. 2. 2017 13:14
Ta cervena
...mu (jí) vylozene sekne. Tenhle derivat seatu mi uz par mesicu vrta hlavou a priznavam, ze nenalezam ani spetku nejake negace. Smiril bych se i s interierem... beztak v tehle raketce musi clovek koukat predevsim pred sebe.
Text clanku potesil.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - iudex
24. 2. 2017 13:46
Re: Ta cervena
Jj, nová červená metla Desire red ja parádna a hotheče si ju vyslovene pýta. Predface verzia mala lan pastelovú červenú, čo nie je úplne ono: [odkaz]
Škoda, že koncern celkovo s červenou metalízou šetrí, napr. takému Golfu GTI alebo R by tiež sadla.
Avatar - white label
24. 2. 2017 14:39
Re: Ta cervena
Chtěl bych ji vidět naživo, na některých fotkách v galerii vypadá dost dobře, ale třeba na té titulce to až taková sláva není.

Třeba tady vypadá dobře:
[odkaz]
Avatar - iudex
24. 2. 2017 16:50
Re: Ta cervena
Jo, tam je úplne nádherná. Takú chcem! :-)
24. 2. 2017 14:25
Re: Ta cervena
Souhlas s tou barvou. Nová červená metalíza Leonu opravdu sluší!
24. 2. 2017 13:14
Technická data
by bylo zvláště u srovnání všech 3 verzí dobré pro přehlednost doplnit o rozměry. Mám na mysli především údaj o rozvoru a rozchodu kol. Pokud si to dobře pamatuju, tak verze SC má kratší rozvor než ST a 5D, ale u rozchodu kol je (nebo možná byla do faceliftu) situace ještě zajímavější, když SC má shodný rozchod jako ST a pouze 5D má (měl) rozchod kol užší.
Rozbalit vlákno
0
24. 2. 2017 13:18
Smysl?
Začíná mi unikat smysl těchto aut: nad 200 koní, maximálka kolem 250...
Zkoušel jsem Peugeot GTi, auto jelo velmi hezky, ale při předjíždění na okresce, kdy jsem najednou jel 150 km/h, jsem si uvědomil, že jednak tu rychlost ani nevnímám a že by byl asi problém si vůbec s tímto autem udržet řidičák...Potenciál aut většina nevyužije, ani nesmí využít. Leda tak na okruhu, ale kolik majitelů tam pravidelně jezdí? A chtějí vůbec investovat peníze do pneumatik, času a benzínu? Nebo prostě stačí vědomí: já na to mám, předjet tohle Audi, Mercedes, obyčejného Seata?
Rozbalit vlákno
26
24. 2. 2017 13:20
Re: Smysl?
Vůbec to nemyslím špatně, ale nespletl sis náhodou web. stránku???
Avatar - Barry Lyndon
24. 2. 2017 13:36
Re: Smysl?
Nicméně má v podstatě pravdu.
Máme nějaká nastavená pravidla (50, 90 a 130), ale ta jsou celospolečensky akceptovatelná, jenom když se nemusí dodržovat. Teď si ale představme situaci (která navíc není nijak nereálná), kdy auto bude pod permanentní kontrolou. To by se nám těch 50, 90 a 130 pěkně zajídalo. Je to podobné jako třeba s EET (vysoké daně, které jsou snesitelné jen když se neplatí).
K čemu pak v té nedaleké budoucnosti (která bude ve znamení 50, 90, 130) bude například takový Leon Cupra je otázka. Je taky jasné, že výrobci se takovému systému budou bránit zuby nehty, protože to jejich výrobní portfolia postaví na hlavu a z výrobců sporťáků se stanou výrobci showcarů.
26. 2. 2017 12:18
Re: Smysl?
Myslím, že ne. Nejde jen o tu maximálku, ale o neskutečné držení podvozku, zrychlení, bezpečné předjíždění, ovladatelnost... je to jinde. A jsou i situace - na pěkně kroucených okreskách s utaženými zatáčkami, kdy se člověk i do té 90 vejde a přitom se dobře pobaví a odreaguje... .
No a hlavně jde o to nepřipustit, abychom žili v takové společnosti, kde by člověk byl pod takovou permanentní kontrolou, to by pak zanikl život sám... a nastoupil by Orwell. Ale tím adrenalinem by se pak stal odboj proti takovému establishmentu... :-)
24. 2. 2017 13:37
Re: Smysl?
Přesně tak, tyto kacířské myšlenky bych očekával spíš na stránkách nějakých ekologicko-dopravně výchovných fanatiků, a ne na auto.cz! :-O :'-(
24. 2. 2017 13:45
Re: Smysl?
Snad nespletl. Auta mám rád, sleduju všechno kolem automobilismu. Ale tohle začíná být móda v posledních letech. Něco jako SUV, tak jsou teď hot hatche. Dokonce jsem přemýšlel o koupi, lákal mě ten výkon, rychlost, které dříve nebyly dostupné. Teď, na stará kolena, bych na to i měl. Nadhodil jsem to jako řečnickou otázku, protože mě to opravdu zajímá, jak jsou ta auta využitá skutečnými vlastníky. Možná se ale víc o těch autech povídá a diskutuje, než se opravdu kupují...
Avatar - removed
24. 2. 2017 13:59
Re: Smysl?
Tak si to fakt vyzkousej. Protoze i ten kruh lidi, co se potkavaji s temahle prditkama na okruzich je fajn... Neni to jen o autu samotnem...
8. 3. 2017 14:42
Re: Smysl?
Já takové mám. Je to v každém případě dobré na předjíždění. Místa je málo a aut je moc. Pak si trochu zajezdíš na okreskách (letošní zima byla obzvláště :yes: ). Přehledných míst bez aut s dobrým asfaltem bohužel taky moc není. Nejsem prase, tak nechci kolem normálně se pohybujících řidičů jezdit 200. Stačilo by mi i 250k, ale nikdo takové auto ve 4x4 (teď mě tu všichni sežerou, že jediné opravdové 4x4 dělá úžasné a jedinečné Su u baru >:-[] ) nedělá. Všichni mají jen 4x2 a to je na ten výkon vážně moc. Všichni to testují na suchu s dobrým pneu, ale když za mokra chceš předjet kamion a ono to začne na trojku v 80k/h hrabat, tak to zas taková (_!_) není. Dobré pneu je samozřejmě základ. Třeba to na vysvětlenou stačí.
Avatar - removed
24. 2. 2017 13:23
Re: Smysl?
Ale vzdyt sis sam odpovedel. Smysl techto aut spociva prave v tech emocich. Pozitivnich podotykam. Nekdy to vyzkousej...
Avatar - iudex
24. 2. 2017 13:50
Re: Smysl?
Už zase... Potom je problémom akékoľvek auto, veď dnes aj ten najslabší trojvalček má maximálku podstatne vyššiu, ako povolených 130, veď to je nebezpečné a protizákonné.
Btw. choď sa niekedy pozrieť na okruh počas voľných jázd, garantujem Ti, že Leon Cupra tam bude jedno z najpočetnejších áut.
24. 2. 2017 15:39
Re: Smysl?
tak oni to trošku podporují i novináři, u každého druhého auta co má běžně kolem 100kw a 0-100 kolem 8-9 sekund se dočteš, že to není žádný dravec a na nějaký předjížděni s naloženým autem si musíš dát pozor. přitom před dvaceti lety by to byl "závoďák". Já vím je rok 2017...... dneska každej potřebuje aspoň těch 100kw jinak to nejede, pak napadne trochu sněhu, začne platit fyzika a máme toho plný zprávy
Avatar - Emel
24. 2. 2017 15:59
Re: Smysl?
...začne platit fyzika...
Einstein by měl radost :-)
Avatar - iudex
24. 2. 2017 16:48
Re: Smysl?
Jak to robíš, že vieš v príspevku meniť font?
Avatar - Emel
24. 2. 2017 16:58
Re: Smysl?
Normálně základní HTML tagy.
Avatar - removed
24. 2. 2017 17:06
Re: Smysl?
Dobra rada nad zlato... :-)
Avatar - iudex
24. 2. 2017 17:08
Re: Smysl?
Hm, tak dík, to mi pomohlo. >:-[]
Avatar - removed
24. 2. 2017 17:09
Re: Smysl?
OT: od kdy jsi ten "mazdar"? Neco mi uniklo?
Avatar - Emel
24. 2. 2017 17:14
Re: Smysl?
Od svého prvního auta... měl jsem celkem asi deset Mazd :-)
Avatar - removed
24. 2. 2017 17:15
Re: Smysl?
Tak to mi uniklo... O dve jsi me trumfnul :-)
Avatar - iudex
24. 2. 2017 17:25
Re: Smysl?
Zabudol dodať, že to zrejme boli nútené výmeny wankelových Mázd. To s piestovým motorom netromfneš. >:-[]
Avatar - removed
24. 2. 2017 17:39
Re: Smysl?
:-) no, ja jsem delal poradek ve stodole a uvolnil se mi tam plac tak akorat pro RX-8. O RX-8 vazne uvazuji jako o aute k "zakonzervovani". Rekl bych, ze to za par let bude raritni zalezitost s odpovidajici cenou... Odvahu ji provozovat jsem ale nikdy nenasel.
Avatar - Emel
24. 2. 2017 18:13
Re: Smysl?
Nemyslím, že RX-8 bude v dohledné době raritní auto. Kastlí je dost, problém je udržovat motory.
Avatar - removed
24. 2. 2017 18:59
Re: Smysl?
Dej tomu 15-20 let. S funkcnim rotacnim motorem...
Avatar - Bully_
24. 2. 2017 22:49
Re: Smysl?
Kdyz s nim nebudes jezdit, zustane funkcni relativne dlouho :-)
Avatar - removed
26. 2. 2017 17:52
Re: Smysl?
No vzdyt...konzerva ;-)
Avatar - _Karel_
24. 2. 2017 19:46
Re: Smysl?
Tak to jsem žabař, s pěti :-(
26. 2. 2017 12:13
Re: Smysl?
Tohle auto mám, jezdím s ním denně v Praze do práce - potenciál motoru využiji jen krátce, při řešení nějaké dopravní situace - ale kolikrát se ten odpich zatraceně hodí. Když opustím Prahu - využívám jeho potenciál prakticky neustále - především rychlostí jakou lze projíždět zatáčky, na okreskách drží neskutečně (na mokru třeba dát trochu pozor, ale za 2 roky mi nikdy ničím zásadně nezaskočilo a to jezdím dost divoce.) Ta dynamika pod zadkem, zrychlení - je to fantastický pocit. Bezpečnost při předjíždění... . Jízda v něm je radost, rychle si na ni zvyknete a je návyková - a prodejce měl pravdu: za chvíli Vám ten výkon přestane stačit a budete uvažovat o navýšení - prostě je to tak... v běžným provozu. Jiná věc jsou rychlostní limity, viz diskuse - moje zkušenost: nenašel jsem žádnou silnici pro motorová vozidla (ta modrá placka s bílým autíčkem :-) ), kterou bych v tomhle autě nemohl projet naprosto bezpečně! rychlostí min. 160 km/hod. Tolik k nedávné diskuzi o navýšení rychlostních limitů - bohužel. I když chápu, že na silnici se pohybují i jiná auta a sváteční řidiči.
Na tomhle autě je pro mne fantastické, že je to úžasný allrounder - pohodlně po Praze přes hrboly a pak se promění v divokou krávu, která umí pěkně kopat. To mi žádné jiné auto nikdy neposkytlo. Pro mne je otázka po jeho využitelnosti v praktickém provozu naprosto mimo ! A chápu, když si člověk zvykne a něco se naučí... pro skutečné petrolheady je tohle auto možná až moc hodný...
24. 2. 2017 13:27
Golf R má problém?
Kdyby tuzemští vidláci neměli v hlavách vystláno senem, měla by problém spíš slaboučká a dražší Octavia RS.
Jinak tohle je supervýkonnej low-cost. Laciné plasty, zastaralý infotainment a opravdo levný vzhled hlavně vnitřku nedává šanci konkurovat Golfu R. Je to právě cílené na jiné zákazníky.
Znám ty auta dobře obě dvě. Koncern to podle mě odlišil docela mazácky.
Navíc Golf má teď 310 koní a 4x4 v základu, a to jde u Cupry jen v kombíku - tuším. Furt to měněj. :-)
Ale super kára za super prachy Cupra je, nepolemizuju. Golf R je kvalitativně jinde. Škoda, že do něj nejdou ty skořepiny z Clubsporta. Třeba časem.
Rozbalit vlákno
8
Avatar - removed
24. 2. 2017 13:29
Re: Golf R má problém?
Ty jo... Ted si mi to nandal...
26. 2. 2017 12:29
Re: Golf R má problém?
Asi předpokládáš, že výběr mezi Golfem R a Cuprou závisí na peněžence - ale to se zatraceně mýlíš (vidláku :-) ). ro mne byl Golf R prostě zbytečně a nesmyslně předražený, ve srovnání s tím , jaký auta koupíš o cca pár stovek tisíc výš. prostě to auto nemá pro mne nic, co by stálo za ty peníze! Interiér mi vůbec nepřesvědčil, že by byl o tolik lepší, že bych ho musel za ty peníze mít...a co ostatního... mne nenapadá. Ano, umí se lépe rozjíždět z místa.... a to je všechno. Jel jsem obojím a pro mne byl Golf R NUDNĚJŠÍ auto! A je tu na internetu test, který ukazuje, že v praktické jízdě na okreskách se Cupra jeví rychlejší :-). Nenašel jsem žádný důvod, proč koupit Golf R... . Po horách neejzdím, 4x4 nepotřebuji, pro mne je to auto jen snobštější...
Avatar - removed
26. 2. 2017 13:16
Re: Golf R má problém?
Slo mi jen prave o toho vidlaka a seno v hlave... Ja myslim, ze zacinat komenty takovymi soudy nenalezi nikomu z nas. Co se tyka automobilu samotneho, cupru vidim jako prijatelne reseni pro toho, kdo si chce obcas zablbnout a jeste mu zustane na poradny brzdy, pneumatiky, poplatky za okruh a prima dovolenou, pripadne poradnou parbu s prateli.
26. 2. 2017 13:39
Re: Golf R má problém?
špatný vlákno, moje reakce byla na "fostek 24.2.", člověk se občas překlikne....
Avatar - removed
26. 2. 2017 13:54
Re: Golf R má problém?
Jo, mohlo mi to dojít...
24. 2. 2017 13:40
Re: Golf R má problém?
A co vidláci v jiných krajinách? Chtělo by se zamyslet nad pojmem cílová skupina.
24. 2. 2017 13:41
Re: Golf R má problém?
Rozhodně si nemyslím, že by současný Seat Leon byl "lowcost"! Ano, kabina základní výbavy bez chromových lemů a ozdob je hnusná, ale interiér aut s výbavami nad ní působí velmi slušně - palubka má prvotřídní měkčený plast a výplně dveří (na rozdíl od Octavie III!) mají rozsáhlé čalounění! A kvalita ostatních plastů také není o nic horší než jiné mainstreamové modely, stejně jako kvalita slícování plastů (slícování karoserie je naopak spíše nadprůměr). Naopak VW Golf je kvalitou kabiny už někde na pomezí mainstreamu a prémie, to samozřejmě uznávám...
Avatar - _Karel_
24. 2. 2017 19:50
Re: Golf R má problém?
Píšeš ty o něčem jiným, než o vidlácích?
Avatar - Beefcake
24. 2. 2017 13:38
zvuk
Nech je auto ake chce premakane, ale dofarbovat zvuk cez repro 8-s . To je podla mna urazka vodicov. To by mi normalne zhnusilo to auto. Nejako sa to moc rozmaha v poslednej dobe.
Este by som bral za vtipne, keby to tam pustalo dvojtaktny zvuk z trabantu napr. :)
Rozbalit vlákno
4
Avatar - removed
24. 2. 2017 13:40
Re: zvuk
S tim trabosem je to skvelej napad >:D
Avatar - iudex
24. 2. 2017 13:54
Re: zvuk
No vidíš, a takto urážajú vodičov trebárs v BMW, pritom M3/M4 je iná liga, ako Leon a radový šesťvalec je zvukovo úplne inde, ako R4.
8. 3. 2017 14:51
Re: zvuk
Mám to v autě a okamžitě jsem to deaktivoval. Je to kravina! Když člověk najezdí trochu víc km/rok, je to otravné, hlavně po dálnici. A je jedno, kdo to vyrábí, může to být klidně Bentley.
24. 2. 2017 15:47
Re: zvuk
Kup si Clio RS, tam si muzes pustit co chces a pokud se nepletu, tak existuji i stranky, kde si muzes stahnout dalsi zvuky...
24. 2. 2017 13:46
Skvělé auto za super peníze,ale...
Leon Cupra III generace byl vždy skvělou koupí a platí to i u faceliftu. Škoda jen, že i této sportovní verzi strašně ublížili "povinnou" montáží el. P brzdy. Proboha, proč aspoň u ní nenechají na zákazníkovi, aby si vybral, jestli ji tam chce či ne!!! Přitom základní stupeň výbavy běžného Leonu si stále zachovává poctivou mechanickou klasiku, takže z hlediska výroby na lince by to vůbec nebyl problém!!!! 8-s 8-s 8-s :no:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - KANKUNEN
24. 2. 2017 14:05
Hezké
:yes:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Emel
24. 2. 2017 14:12
Kombík
No vida, nedávno jsem říkal, že mě žádná z novinek v téhle cenovce nezaujala... a ona je tu Cupra v kombíku a 4x4 :-)

Zadek u kombíku se mi pořád moc nelíbí... a ani ta červená to neřeší... ale asi bych se přemohl :-)
[odkaz]
Rozbalit vlákno
19
Avatar - iudex
24. 2. 2017 14:24
Re: Kombík
Ja teda neviem, kde tam vidíš problém, podľa mňa je Leon ST najkrajším kombi v triede a vo verzii Cupra, notabene v tejto vydarenej novej metalíze je to radosť pozerať. Skrátka: Cupra do každej rodiny! >:D
Avatar - white label
24. 2. 2017 14:27
Re: Kombík
Co se ti na tom zadku kombíku nelíbí, podle mě vypadá líp, než u 5dv. hb.
Osobně bych u Leonu bral buď sportovně laděné SC, nebo praktické kombi (ST).
Jinak na té fotce z tvého odkazu vypadá ta červená zase trochu jinak, než ta, co je tu v galerii.
Avatar - Emel
24. 2. 2017 15:13
Re: Kombík
Nelíbí se mi hlavně ten vystrčený nárazník s tím šedým plastem... ale jako jo, je to relativně detail.
Avatar - white label
24. 2. 2017 15:29
Re: Kombík
Jo, ta plocha plastu je zbytečně velká, ale to není problém kombíku, hb je na tom (v tomto ohledu) prakticky stejně.
24. 2. 2017 18:32
Re: Kombík
Jen ty 19" v základu si mohli nechat. Sice je v základu i DCC, ale i tak.
Avatar - white label
25. 2. 2017 00:05
Re: Kombík
Jo, bylo by lepší, kdyby začínala na 18". Na druhou stranu na 19" začínala/začíná i silnější verze O3RS, která byla/je podstatně slabší, a to ani neměla možnost DCC.
25. 2. 2017 13:22
Re: Kombík
Originální disky stejně bývají celkem těžké. Teď je otázka, co je zapsané v techničáku.
25. 2. 2017 14:01
Re: Kombík
řekl bych že 17", 18", 19", stejně jako to bylo.
Avatar - Covenant
24. 2. 2017 14:39
Re: Kombík
I když seaťák...tak souhlasím se škodovkářem Emelem >:-[]
Avatar - white label
24. 2. 2017 14:46
Re: Kombík
Jenže ty jsi (jako majitel 5dv. verze) ovlivněn vlastní garáží... >:-[] ;-)

P.S.: Já prostě nemohu to zadoboční negativní "MPV prosklení" žádnému hh prominout. :-)
Avatar - Covenant
24. 2. 2017 14:54
Re: Kombík
Tady na té fotce to možná není až tak vidět, ale na mě ten zadek v reálu působí tak nějak bachratě...přijde mi, že škodovka v tomhle umí kombíky líp..elegantněji. ;-) :-)
Avatar - white label
24. 2. 2017 14:57
Re: Kombík
O3 combi má ten zadek celkově hranatější, ale já ten zadek srovnával spíš s 5dv. hb (Leonu).
Avatar - Emel
24. 2. 2017 15:13
Re: Kombík
Já jsem pravověrný Mazdař :-)
Avatar - white label
24. 2. 2017 15:31
Re: Kombík
Já myslel, že Mazďák..., ale tak nazdař - mazdař! >:-[]
Avatar - Emel
24. 2. 2017 15:34
Re: Kombík
Kdyby tě to zajímalo, zdravíme se mazdar ;-) . Zlí jazykové tvrdí, že ve wankelové komunitě se při tom zvedá tolik prstů, kolikrát ti odešel motor... ale to je sprostá pomluva, z českého klubu nikdo víc než 10 prstů na rukou nemá!
Avatar - iudex
24. 2. 2017 16:42
Re: Kombík
Tak to si ma zabil. >:D >:D :yes:
Avatar - Covenant
24. 2. 2017 15:33
Re: Kombík
Jen počkej v Motobydle Mazdaři...jaro už se blíží >:D
24. 2. 2017 15:19
Cupra 300 u nas az v dubnu?
Vazeni, opravte si chybu v clanku, CUPRY se k nam nedostanou az v dubnu, ale jiz bezne jezdi v provozu. Sam mam jednu ST 300 4x4 doma v garazi uz dele nez tyden.
Rozbalit vlákno
7
Avatar - Covenant
24. 2. 2017 15:35
Re: Cupra 300 u nas az v dubnu?
Tys jí vyměnil z 280?
24. 2. 2017 15:36
Re: Cupra 300 u nas az v dubnu?
Ano, nakonec jsem podlehl a 280tka jde v pondeli do sveta :-)
Avatar - Covenant
24. 2. 2017 15:39
Re: Cupra 300 u nas az v dubnu?
A jaká barva?.....přijde ti nějaký rozdíl v odhlučnění, nebo je to stejné jako v 280? ;-) :-)
24. 2. 2017 15:43
Re: Cupra 300 u nas az v dubnu?
Vzal jsem nakonec tu Mystery Blue, v realu vypada opravdu hezky. Nyni jsem mel auto na tyden pryc kvuli keramice a je jako zrcadlo :-) Odhlucneni je opravdu lepsi u faceliftu ... ono to z fotek neni prilis patrne, ale kdyz presednes z predchozi verze do nove, je to opravdu rozdil v interieru.
Avatar - Covenant
24. 2. 2017 15:56
Re: Cupra 300 u nas az v dubnu?
Jojo keramiku mi dělal Matěj Vepřek...mám 5D 280, asi mrknu k prodejci na novinky, až se tam nějaká objeví :-) Díky
24. 2. 2017 23:02
Re: Cupra 300 u nas az v dubnu?
Těším se na recenzi v Moje.auto... Mám rok starou Cupra ST (prosinec 2015), najeto 34 tisíc km a naprostá spokojenost...Přemýšlím taky o změně na Cupra 4x4 a samozřejmě v modré... :-)
8. 3. 2017 15:02
Re: Cupra 300 u nas az v dubnu?
Mezi těmi auty bude určitě rozdíl, ale to vážně pošleš 200k (předpokládaná ztráta z původní ceny) do kanálu po roce ježdění, abys měl nový lepší auto? To jsem si myslel, že to funguje snad jen u bláznů na bikách (těch šlapacích ;-) ). Ti pořád něco mění, až mi přijdou jak ten dědeček v pohádce ...
24. 2. 2017 15:22
Na Slovensku nepredajný
Na Slovensku máme nezmyselnú daň z "luxusu", resp. prihlasovací poplatok, ktorý je pri prvom prihlásení u tohto auta vo výške 2300 EUR a potom pri každom ďalšom prihlásení je to o niečo menej(ale stále dosť), podľa veku vozidla. Keby som si toto auto kúpil, a zaplatil prihlasovací poplatok, musím ešte myslieť na to, že pri predaji tohoto auta budem musieť ja alebo kupujúci zaplatiť tiež prihlasovací poplatok, aj keď o trochu nižší, a to znamená, že to auto sa bude ťažko predávať.
Rozbalit vlákno
3
24. 2. 2017 16:28
Re: Na Slovensku nepredajný
ta daň z "luxusu" se odvíjí od čeho? Podle kW ?
Avatar - iudex
24. 2. 2017 16:45
Re: Na Slovensku nepredajný
Jj, od výkonu. [odkaz]
Majitelia hothečov, ako jasní zhýralí miliardári, platia najviac. Najmä Focus RS za 3900 eur poteší (rovnaká sadzba ako Bugatti Veyron).
8. 3. 2017 14:59
Re: Na Slovensku nepredajný
To bude asi nějaká socialistická vymoženost :no:
24. 2. 2017 16:11
Brzdy Brembo
Jojo, příplatkové brzdy Brembo...50 tisíc příplatek a vydržely jedno projetí po okruhu. Ale samozřejmě moje chyba, protože auto přeci není na okruh dělané. Ať žije VW. :no:
Rozbalit vlákno
35
Avatar - removed
24. 2. 2017 16:17
Re: Brzdy Brembo
To se mi nechce verit... Se trochu vic rozepis... Ktera cast selhala?
24. 2. 2017 16:31
Re: Brzdy Brembo
Destičky rozpraskané, na kotoučích napečená směs z destiček, větrací otvory taktéž zalepené. Podle mého laického odhadu špatná směs. Ale nevím no, třeba s tím špatně jezdím. Před tím jsem jezdil standartní brzdy, brzdily hůře a vadly, ale po vychladnutí brzdily znovu. Tyhle prostě skončily ;-\
Avatar - removed
24. 2. 2017 16:42
Re: Brzdy Brembo
To je divny... Asi fakt nejakej problem z vyroby. Tak jako tak vyhozeny prachy :-(
24. 2. 2017 16:57
Re: Brzdy Brembo
zadny problem vyroby, ale uvareny desky, bezna organicka smes ma sice fajn nastup a homologaci, ale na rychlou jizdu s nutnosti opakovaneho silnejsiho brzdeni rozhodne neni stavena.. obecne vzato – brzdit silne, ale kratce a kazdopadne zainvestovat kolem 15tKc za zavodni desky a poradnou brzdovku... A pani redaktori by si v tomhle meli doplnit vedomosti! To, ze to jsou bremba s derovanyma kotoucema, ma minimalni vliv na brzdeni, derovany kotouce jsou spis koncepcne spatne, to uz radsi hladky, ale idealne drazkovany kotouce, a rozhodujici vliv na brzdeni maji prave desky a jejich vlastnosti, ne blby derovani a znacka brembo
24. 2. 2017 17:01
Re: Brzdy Brembo
Tak zvlášť, když Brembo je jen brzdič, a to kdo ví, kotouč ani desky určitě ne. Jinak za ty odpadní desky chtěli 10, jestli jsou závodní za 15, půjdu se porozhlédnout...
Avatar - Emel
24. 2. 2017 17:13
Re: Brzdy Brembo
Kupovali jsme destičky od Hawku na normální ježdění. Lidi, co jezdili vytrvalostní závody, pak většinou Ferodo DS3000... to už je taky pár let, pak byly ještě nějaké nové DS Uno, ale to už nevím.

Kotouč asi bude Brembo, to není nic extra drahého.
Avatar - Emel
24. 2. 2017 17:02
Re: Brzdy Brembo
Tak větší kotouč by se měl lépe chladit a směs v deskách příplatkových brzd by taky měla něco vydržet.

Pokud jedeš pilu na okruhu, tak můžou dostat brzdy co proto od systémů typu ESP nebo XDS... jinak si neumím představit, že by se na relativně lehkém autě mohly tak snadno upéct.
Avatar - iudex
24. 2. 2017 16:46
Re: Brzdy Brembo
Fú, to počujem prvýkrát. Nepríjemné. Každopádne jasná reklamácia.
24. 2. 2017 16:58
Re: Brzdy Brembo
No na to mi řekli "s tím přeci nemůžete na okruh"...tolik k možnosti reklamace.
Avatar - iudex
24. 2. 2017 17:09
Re: Brzdy Brembo
Povedať môžu akúkoľvek blbosť a pri hotheči s príplatkovými keramickými brzdami je tento argument naozaj blbosť.
Avatar - removed
24. 2. 2017 17:12
Re: Brzdy Brembo
V CZ stale pomerne bezne...
24. 2. 2017 17:15
Re: Brzdy Brembo
Tohle ale není keramika, Cupra 300 má keramiku? V tom případě zavádím diskuzi špatným směrem... :-O
Avatar - iudex
24. 2. 2017 17:23
Re: Brzdy Brembo
Ehm, samozrejme nie. :*)
Každopádne aby sa na hotheči s pomerne slušnými brzdami v sérii (Cupra pokiaľ viem 340mm predu) zapiekli brzdy, to je niečo zle. Chodíme na okruh s chalanmi z ACZ (vrátane Cupry), ale ešte nik "neupiekol" brzy. Pritom konkrétne Slovakiaring je rýchly, na brzdy náročný okruh, brzdí sa naplno z rýchlostí cez 200 kmh. Môže byť za tepla cítiť fading, môže zovrieť brzdovka (ak necháš sériovú), ale zapiecť kotúče na ešte výkonnejšej príplatkovej brzdovej sústave, tam je niečo zle.
Avatar - Bully_
24. 2. 2017 22:57
Re: Brzdy Brembo
Pokud brzdis vylozene spatne, upeces snad jakekoli brzdy. Zas tak velky problem to neni a vubec se nedivim, ze to nebylo uznane v ramci reklamace. Ta slouzi k odstranovani ev. vyrobnich vad, ne pro vymenu brzd znicenych nevhodnym pouzivanim.
24. 2. 2017 19:30
Re: Brzdy Brembo
Realita je, že to nejsou závodní auta a většina, i těch rychlých, není stavěna na okruhové nasazení. Problém samozřejmě není v tom, že jedeš po okruhu, ale ve stylu jízdy a délce trvání. Takhle klidně můžeš přijít o záruku. Můžou samozřejmě říkat ledacos. Kdyby ses s nimi nedohodl, musel by rozhodnout soud. Pokud zvládnou prokázat, že ta komponenta nebyla vadná a byl to výsledek tvého zacházení, mohl bys utřít nudli. Záleželo by, jak by soud hleděl na tvé zacházení.

Asi by ses divil, jak omezené v tomhle jsou záruky firem jako Porsche nebo McLaren. A můžeš počítat s úplně jiným servisním plánem. Ten standardní je navržený pro běžné silniční použití. Pamatuji si, jak někomu na 911 (myslím GT3 RS) ulétlo na okruhu kolo a u Porsche ho odbyli s tím, že servis nebyl adekvátní (dodržoval myslím normální silniční, jako spousta lidí).
Avatar - white label
24. 2. 2017 20:25
Re: Brzdy Brembo
Keramickými? Za padesát tisíc? To přece nemůžeš myslet vážně... ;-)
Avatar - iudex
24. 2. 2017 22:43
Re: Brzdy Brembo
Nemyslím (viď 17:23 prvá veta). :*)
Avatar - white label
24. 2. 2017 23:59
Re: Brzdy Brembo
O.K., nevšiml jsem si.
Avatar - _Karel_
24. 2. 2017 20:01
Re: Brzdy Brembo
Ty woe a na co jinýho prodávají auto s 300hp? To je síla.... :-O
25. 2. 2017 08:55
Re: Brzdy Brembo
Sice s ním můžeš jezdit rychle, ale tak nějak... gentlemansky. :-) I u aut, která jsou s ohledem na to konstruovaná, narazíš minimálně na servis. Pro auto je to extrémní zátěž.

Pro zajímavost: v době uvedení byl myslím nejlevnější závodní Leon za 70k € bez DPH s 243 kW dvoulitrem, VAQ a upravenou DSG; verze s plnotučnou sekvenčkou a mechanickým svorným diferenciálem začínala na 95k bez DPH. Na těch autech toho moc ze sériových modelů nebylo (možná 20 %), ale je pravda, že v té době ještě Cupra ani nebyla.
Avatar - _Karel_
25. 2. 2017 11:37
Re: Brzdy Brembo
Já bych řekl, že relevantní argument servisu měl být "špatně jste používal brzdy", ne že auto nepatří na okruh.
25. 2. 2017 13:15
Re: Brzdy Brembo
No ano, zjednodušili si to. A klidně mohly být vadné. Teď jde o to, jestli ti to stojí za tahání se po soudech (nebo jak dobře umíš blafovat). Když ti něco odejde na okruhu, musíš počítat s tím, že s tebou vy.ebou.
Avatar - m.z.
25. 2. 2017 15:22
Re: Brzdy Brembo
Soudit, by mě nenapadlo ani ve snu.
26. 2. 2017 11:13
Re: Brzdy Brembo
Soudit se většinou člověku nechce. Ani jim se nebude chtít, pokud jde o malé peníze a navíc by bylo na nich prokazovat, že nemáš nárok na záruční opravu. Jde o to, aby dostatečně uvěřili, že jsi schopen to dotáhnout k soudu. Příliš mnoho lidí prostě stáhne ocas, takže se vyplatí zkusit dělat ramena.
26. 2. 2017 12:01
Re: Brzdy Brembo
Já se s nimi ani nedohadoval, nepřišlo, mi, že bych měl nějaký argument. Ale postupem času jsem si říkal, že by asi příplatkové brzdy neměly odejít dřív než standart, když je řidič stále stejný, přeci jsem nezačal jezdit ještě hůř než před tím. Nicméně zničené brzdy jsem jim nenechal, zkusím nějakého odborníka, by mi řekl, co bylo špatně.
Avatar - Covenant
24. 2. 2017 17:29
Re: Brzdy Brembo
Jestli špatně brzdíš nepomůžou ti ani desky za 15....raději si zaplať nějaký koučing na okruhu od zkušeného instruktora.

Pokud dáš moc agresivní desky na sériové kotouče a začneš na to šlapat protože přeci teď už máš ,,zavodní desky" tak mužeš.....zničíš i ty kotouče, navíc agresivnější směs zvýší tření a tím pádem i teplo od brzd....a můžeš utavit něco jiného.

Základ je naučit se brzdit na okruhu, dodržovat chladící a dochlazovací kola a pak až laborovat s brzdama.....
24. 2. 2017 18:29
Re: Brzdy Brembo
Ano, vždyť já to někde na začátku psal, že to může být klidně mou špatnou jízdou. Ale na druhou stranu, když popíšu konkrétní situaci - zaváděcí kolo, pak 12-15minut rychlé jízdy a 6-7 minut volný návrat do boxu. To by přeci nemělo stačit na zničení, ať s tím budu dělat cokoli, ne? Případně jaká existuje nějaká základní teorie na správné brždění, pokud by se dala nějak shrnout, abych o tom mohl aspoň popřemýšlet? Moc děkuji
Avatar - Covenant
24. 2. 2017 19:17
Re: Brzdy Brembo
Něco nakousl v příspěvku ,,fletino"

Obecně uvedu příklad.. jedu na okruhu po rovince, blížím se k zatáčce, u cedulky 100 začnu intenzivně brzdit, kola mám srovnané rovně, zpomalím na nájezdovou rychlost a do zatáčky už najíždím plynule a na brzdu našehám......samozřejmě pokud by si měl vyletět do kačeru, tak si přibrzdíš, ale obecně by si v zatáčce už neměl brzdit.

Na sériových deskách dát tak 2-3 rychlé kola a pak dát jedno chladící. Před koncem jízdy tak 1-1,5 kola opět chladící.

Co se týká chlazení a přehřívaní...je to jen takový obecný nástřel, bude záležet na jakém okruhu jedeš, na teplotě venku atd...

Jak jsem psal v minulém příspěvku, doporučuju ti dát koučing s někým, kdo to už umí.. nemusí to být hned Petr Fulin s kurzem za 20 tísíc, ale dobrý je třeba Jan Červenka.

Tu máš video kamaráda na Slovakiaringu hned v čase nějakých 0:17 jede po cílovce, na ceduli 100 intenzivně brzdí z nějakých 200Km a do zatáčky už najíždí plynule.
[odkaz]

Na autě má už lepší kotouče i desky, líp vyřešený přívod vzduchu k brzdám, ale i tak dodržuje podobné chlazení co jsem ti psal nahoře, aby šetřil brzdy i auto.
Avatar - m.z.
24. 2. 2017 22:19
Re: Brzdy Brembo
Taky bych to viděl a nesprávnou techniku brzdění, tzv. na 80%. Brzdy trpí jako prase, přítlak na kotouč už je řádný, ale ne 100% a trvá to dlouho, prostě to upekl.
Brzdit je třeba nadoraz a krátce.
Např. někdo si kdysi stěžoval na horší účinek brzd na Nordschleife a přitom ten okruh není vůbec na brzdy náročný, pokud se ví, jak správně jet.
Takže si myslím, že v servise měli pravdu, když ho odpálkovali. Zničit se dá i kovadlina.
24. 2. 2017 22:52
Re: Brzdy Brembo
Brzdím těsně před hranicí ABS, o trošku víc a už se spouští. Takže pneumatiky už jsou slyšet, ale ještě nekope pedál. Málo? Sakra. Jsem na okruhu prvním rokem, učím se :-(
Avatar - Bully_
24. 2. 2017 23:04
Re: Brzdy Brembo
Jezdis se zapnutymi elektronickymi systemy? Neni to "jenom" spatnym brzdenim. Stabilizace, ruzne el. nahrady samosvoru a spol. dokazou svym neustalym pribrzdovanim taky znicit brzdy docela spolehlive.
Avatar - Covenant
24. 2. 2017 23:10
Re: Brzdy Brembo
Ne málo, ale spíš špatně...pokud brzdíš tak dlouho, že ti začne skoro zasahovat abs, tak mi to spíš připadá, že brzdíš pozdě, přepálíš zatáčku a abys to pak zachránil, tak stojíš dlouho na brzdě a tím pádem pálíš i ty desky......ale to je jen můj dohad neviděl jsem tě jezdit.

A jak píše BULLY, elektroniku bys měl omezit tzn přepnou Cupru do sportovního modu stabilizace, aby si zbytečně moc nepřibrzďovala v zatáčkách...pokud si budeš věřit, můžeš tu elektorniku úplně vypnout, cupra má dva módy.
25. 2. 2017 09:04
Re: Brzdy Brembo
U TTS snad novináři oddělali brzdy a právě elektroničtí "pomocníci" v tom měli prsty. AUDIRS6 by určitě věděl.
26. 2. 2017 11:50
Re: Brzdy Brembo
Co jsem si tak zpětně promítal, zřejmě jezdím stylem pozdě na brzdy, v zatáčce jsem nedotáčivý, jdu brzo na plyn, ale elektronika ještě zdaleka plyn nepustí naplno, kola nezrychlují...pokud to vlastně v tomto případě dohání elektronika i brzdami, je pravda, že pak ta doba brždění může být neúnosná a brzdy shoří :-( Nenapadlo mě to. Prostě samouk.
Avatar - white label
25. 2. 2017 00:07
Re: Brzdy Brembo
Podstatnější je, jak dlouho "dokážeš" stát na brzdovém pedálu.
26. 2. 2017 13:05
srovnání verzí Cupry ?
Závěry v testu jsou pro mne poněkud překvapující. Podle testu třídvířko Sc jede a zatáčí nejlépe, kombi ST nejhůř. No to se mi jeví velmi překvapující, protože závěry všech testů, které jsem četl nebo viděl byly přesně opačné. Tam testéři tvrdili, že nejlépe se jezdí s kombi ST protože je nejstabilnější a daleko ochotněji zatáčí, protože delší a těžší zadek díky své hmotnosti sám trochu odsazuje a napomáhá stáčení auta do zatáčky, takže jí lze projet rychleji a plynuleji a je navíc i zábavnější (s kombíkem údajně lze zkusit i drift, což s 3d moc nepadá v úvahu). Ostatní testy naopak mluvili o tom, že 3dvířko se jeví neklidnější, nervóznější a zdaleka ne tak ochotně zatáčí jako kombi! Obecně u těchhle aut, byli jízdní vlastnosti kombíků hodnoceny lépe (i u Oct III) než hatchbacků a to i na Nordschleife i jiných okruzích! Nabízí se otázka, jestli s tím testéři skutečně nějak razantněji jeli nebo jen vycházeli z teoretických předpokladů. Vzhledem k tomu, že za nějaký čas bych chtěl Cupru upgradovat, myslel jsem na kombík... . Tak nějak nevím, co si z toho vybrat.... .
Rozbalit vlákno
0