U mňa to bolo presne naopak: na fotkách ma úplne nepresvedčilo, ale live na mňa spravilo dojem vcelku veľký. Z časti to bolo tým, že sa jednalo o predvádzačku s výraznou žltou metalízou a 20" diskami, ale na priamom slnku tá farba úplne žiarila a robila z auta magnet pre oči (a to je pri VW čo povedať). Tipujem, že tradičná šedá na menších diskoch nebude zďaleka tak pôsobivá, ale top verzia je fakt parádna.
Ono sa mi javí, že toto auto bude silne závislé od farby: v žltej kurkuma či červenej chilli to bude výrazné a nápadné auto, v ostatných klasických 50 odtieňoch šedej to bude trochu väčší Passat, za ktorým sa asi neotočíš.
na výstavách tam dajú úplný top,aby ťa očarili. No a potom na salóne príde troška rozčarovanie bez paketu a farby ,ale ke´d tam už si tak nejakú slabšiu povahu môžu "zlomiť".
za mňa po GTI je to druhý najkrajší VW
Jak vypadá Tatraplan vím, bylo to otcovo první auto, měl ho ve zlaté metle a v něm motor z T603.
Jen nevidím v Arteonu Tatraplan, ani bez, ani s brýlemi. ;-)
suhlas - na farbe ( a kolesach) to vzdy zalezi, ja tu vidim ( Cestlice ) asi stale ten isty kus.
Ta maska a linky okolo svetiel mi nesedia...
a pripajam sa, ze prve CC na mna urobilo vtedy fajn dojem :-!
Nemůžu si pomoct, ale nelíbí se mi. Celkem nechápu, jak je možné vytvořit předek, který je zároveň nudný i přeplácaný, ale VW se to nějakým zázrakem povedlo. Zajímalo by mě, jak by to vypadalo bez té lišty v barvě karoserie, která je mezi světly nad znakem VW...
Někdy není třeba si pomáhat. Přednní maska = je to katastrofa, která začala na novém pasratu....sterilní, neosobní a neosobité, nudné, fádní mám pokračovat? Radši nein, nein, nein... :-!
Priprav sa na to, že žaluzoidný ksicht bude novým dizajnovým markantom nasledujúcich Volkswagenov, najbližšie to bude na novom Touaregu a potom nový Passat, nový Golf atď.
Koukam na ty psane pohotovostni hmotnosti a uvedomujic si, ze realita bude jeste o takovych 100kg vyssi mi prijde zvlastni ze tohle neni zmineno (asi nebyl cas se timto zabivat pri psani (pod)titulku vykladni skrin, vsadte na krale, odvaznejsi nenajdete atd.). Pritom jak rado se zde vyssi hmotnost vycitala insigniim, mondeum... :-)
Problem aertonu bude cena, tam je ten hlavni utok na premii, jinak je technika i znacek na kapote ryze mainstreamovy. Dat pak v Aertonu za vrcholny benzin nejmene 1,32mil kdyz BMW 430i xDrive Gran Coupé stoji 1,29mil? Ikdyz vim, ze se ty nuzky s vybavou precijen trochu rozevrou, sam jsem zvedav kolik jich potkam v provozu (a kolik z nich bude nejaka lepsi verze nez zakladni nafta).
PS: Kdyz uz zminuju to BMW, to ma psanout pohotovostni hmotnost 1615kg. ;-)
Jj, tá cena je zabijak, ak aj po ňom pokukujem, konfigurátor a cenník ma bezpečne odradili. Ak by som sa uspokojil s najslabším motorom 1,5TSI (čo by vzhľadom na opisovaný charakter auta bez štipky športovosti nevadilo), tak som obmedzený iba na základnú výbavu (a nemôžem R-line ani Elegance). To by ešte tak nevadilo, už základ je veľmi bohatý (LED svetlá, trojzónová klíma, parkovacie senzory, všetko veci, ktoré sa u prémie priplácajú), ale vadilo mi obmedzenie farieb. Totiž pre základ sú na výber len klasické bielo-čierne, tá propagačná Kurkuma gelb ani krásna Chilli rot k dispozícii nie sú, tie si možno priplatiť až pri Elegance či R-line. A tieto verzie výbavy sú až od dvojlitrov, ktoré stoja cca. 40000 eur a viac. A to je za elegantnejší Superb sakra veľký peniaz, výbava-nevýbava.
Pěkné. Musel jsem se podívat, za kolik máte Passat, protože v Německu se 110 kW 1,4 a manuální převodovkou začíná na asi 31.500. A to má za ty peníze myslím halogeny. LED má v základu až Highline a tam ten stejný motor vyjde na cca. 35.
Nebo pro homologaci nepoužili takové holátko jako obvykle. Schválně jsem se šel podívat a všiml jsem si, že VW uvádí u užitečného zatížení interval. Nepamatuji si, že by tohle dříve dělali. Uvádí 465 až 599 kg (206 KW 2,0 TSI). 599 přesně odpovídá udávané provozní 1.716. Z toho se dá usoudit, že by nejtěžší specifikace měla mít 1.850 včetně 75 kg řidiče a zavazadla. Passat je na tom podobně, 1.813 se stejným motorem, ale starší (šestistupňovou) převodovkou. Rozdíl tedy 37 kg, v celkových hmotnostech je rozdíl 20 kg. U Passatu je ten interval 482-680, což by odpovídalo horší základní výbavě.
Normálně však není žádná garance, že se ta vyšší základní výbava promítne do udávané pohotovostní/ provozní hmotnosti, protože ta extra výbava nebude nutná pro homologaci. Vypadá to, že VW změnil přístup. Tak snad alespoň to maximum bude sedět.
Oproti 4er je to jasné. Arteon by měl být větší, má pohon všech kol, samočinnou převodovku. To je velký rozdíl. Nemluvě o výbavě, která by mohla být započítaná.
Ale my hovoríme o základnej výbave, auto musí byť homologované v stave, v akom vyjde na cesty, teda aj pohotovostná hmotnosť sa musí udávať pre sériovú výbavu. A ako som písal, aj 1,5TSI v základnej výbave Arteon má automatickú trojzónovú klímu, adaptívny tempomat, 17ky atp., nič z toho Passat v základe nemá a teda nie je zohľadnené v jeho udávanej pohotovostnej hmotnosti.
Realita je taková, že auta mívají jednu provozní hmotnost pro celý trh EU, přitom se klidně základní výbava liší. A není podle mne vůbec jisté, že to provedení, pro které ta hmotnost platí, lze vůbec někde v EU koupit (to jim ostatně nechává ruce volné k okleštění výbavy, kdyby se jim později zachtělo). Obzvláště podezřelé je to u motorizací, které jsou jen ve vyšších stupních.
Auto k získání homologace potřebuje například ESP. Takže to tam být musí. Musí tam být všechna sedadla. Ale u toho zbytku, co potřeba není (jako klimatizace), si nejsem jistý, jestli předpisy nějak odlišují základní výbavu od příplatkové. Všechno to samozřejmě musí mít odpovídající papíry, ale to se dá udělat zvlášť. Matně si vybavuji i něco jako že nemusí měřit emise u všech karosářských verzí, dá se aplikovat nějaká korekce na základě odporů (to celkem dává smysl pro spotřebu/ CO2, ale u škodlivin je to zvláštní; musel bych to dohledat). Něco takového jsem kdysi četl. :-)
Po pravdě, na britské weby (automobilek) skoro vůbec nekoukám (možná dvakrát za život). Volant mají na opačné straně, takže jsou pro mne mimo hru. A nevím, co z hlediska homologace obnáší přehození volantu na druhou stranu. Jestli je to jen nějaká modifikace, nebo jestli musí postavit celé auto s řízením na pravé straně a musí projít kompletní homologací. Tipoval bych spíš jen modifikaci. Není zase takový problém se orientačně podívat na několik modelů, jestli se nenajde auto s odlišnými britskými a třeba německými hodnotami.
Tohle je jen lenost. Pokud vím, nic jim nebrání na každém trhu uvést správně hmotnost alespoň pro základní výbavu (dané motorizace). Jen nemusí a normálně to nedělají.
Neslo mi ani tak o prehazovani volantu na druhou stranu, uprimne mne nenapada jaky by toto mohlo mit dopad na hmotnost. Slo mi spis o ty vybavy, UK trh mam nejak zafixovany jako z tech kde se (minimalne "lepsi auta") prodavaji v zakladu s vybavou o ktere si kontinentalni evropan muze nechat zdat. Myslim ze BMW/MB davali do vsech svych aut alespon tu jednoduchsi navigaci uz v zakladu, jaguar zrovnatak (tam snad byli v zakladu i xenony, kuze)... na premii pociny nevidane. Proto bych cekal ze zakladni nemecka verze a zakladni britska, to muze byt klidne 100kg rozdil jen tak fikne.
Nikdy jsem se nad tim nezamyslel z pohledu "jedna homologace pro cely EU trh", je to zajimave. :-)
Má úvaha byla: pokud by museli homologovat komplet auto s volantem napravo, mohlo by být jinak vybavené, mohli by vzít v potaz jiný standard v UK. Pokud je to jen varianta, tak tam pravděpodobně plácnou to stejné, co jinde (jak píšeš, umístění řízení by se nemělo projevit na hmotnosti).
Také vnímám výbavy v UK o něco bohatší. Taková ta úplná holátka, která nabízí v Německu, tam nebývají v nabídce.
Zběžně jsem se podíval u BMW a v UK uvádí naprosto stejné hmotnosti jako v DE. A když jsem byl v tom prohlížení, tak jsem si všiml, že 1.615 je hmotnost 430iA, nikoli 430xiA. S xDrive udávají 1.690 (1.615 je tedy pohotovostní bez řidiče; DIN, jak to značí třeba Porsche). Tys to tak asi myslel, ale já to vzal jako normovanou (dle EU, tedy s řidičem = provozní). Jak jsem napsal, člověk si na to musí dávat pozor. Když jsem napsal, že Passat má také 1.615, tak jsem míchal jablka a hrušky.
EU má sjednocenou homologaci jak malo-, tak velkosériových aut. Jen kusovky se snad homologují pod národní (i když předpokládám, že bys mohl využít té malosériové). Proto může například Škoda homologovat svá auta v UK pro celou EU a EFTA. Pokud vím, zastoupení můžou nahlásit na ministerstvech dopravy jednotlivých států správné údaje. Jen je to asi víc práce. :-) A už vůbec nic jim nebrání mít to správně v katalozích, konfigurátorech a cenících.
BMW 430i xDrive Gran Coupé o kterem pisu (a jak nazev napovi) ma taky pohon 4x4 a dela se pouze v automatu, tedy i tento "pridavac kilogramu" si muzes skrtnout a zustava jen ta velikost a vybava. Velikost beru, aerton je snad o 20cm delsi, ale ta vybava... i to BMW ma vzakladu automatickou klimu, lichtpaket (vcetne prednich LED svetel i s ostrikem) atd.
Ono ten veľkostný rozdiel je pomerne veľký, Arteon je dlhší o 23 cm a širší o 5 cm, to je na polceste medzi 4GC a 6GC, takže tá vyššia hmotnosť má svoje odôvodnenie.
Skôr by som to porovnal s rovnako veľkou Insigniou Grandsport, to je asi najbližší súper (veľkostne).
xDrive mi nějak vypadl z hlavy (pamatoval jsem si, že jsi zmínil 430i a předpokládal jsem GC a že bude dostupné i s manuální převodovkou). :-) Pořád jsem zvyklý na "xi" místo výslovného xDrive.
Passat má také 1.615 (sedan, 206 kW 2,0 TSI, Haldex, jen starší převodovka) a malý také není. A podle čísel to nevypadá, že by Arteon byl ve srovnatelné výbavě o moc těžší.
Tak tady ctu 1716kg jako pohotovostni hmotnost (ne provozni), s euroridicem a eurobagazi jsme u 1,8t v homologacni vybave a s vybavou navic budeme u 1,9t. To je na auto stredni tridy ulet, sedi li cisla / popisky v tabulce.
Pokud se tabulka plete a bude to vazne jen par kilo sem a tam (par kilo nad passat), a zvlaste pak pokud jsou ta kila na spravnych mistech (treba v tlumicich materialech - kde podle clanku usuzuju ze i jsou), pak proti tomu ani popel. ;-)
Jen mi to pripomelo jak se sveho casu vsem vycitali tvrde plasty v interieru, a jak to ma VW jinak. Kdyz zacal bakelitovatet i VW se Skodovkou, tahle vytka se neprenesla i na ne, proste se s touhle vytkou prestalo. Tak jen jestli mame cekat podobny obrat v nazorech redakce i ted, pokud jde o hmotnosti. Tam jsem prvne miril. :-)
Ta hmotnost je samozřejmě provozní. I přepočet přes celkovou a užitečné sedí. Bez řidiče a zavazadla je to 1.641 (+599 užitečné = 2.240 celkové). V cizích jazycích bývá jen jeden výraz, nemívají zvlášť pohotovostní a provozní. Byť dříve mohl znamenat hmotnost s palivem, ale bez řidiče a zavazadel, dnes znamená hmotnost včetně 90 % paliva, 68 kg řidiče a 7 kg zavazadla. Takže je na tobě, aby sis na to dával pozor, protože i v češtině řada lidí použije pohotovostní ve smyslu provozní (ať už je to důsledek špatného překladu, nebo nevědomosti).
A základní výbava je opravdu bohatá. Pokud hmotnost skutečně sedí na základní výbavu, tak to vůbec není špatné (podle toho rozdílu oproti Passatu to vypadá, že by i mohla).
Když to srovnáš s Passatem, tak jsou čísla v těžké konfiguraci velmi blízko. Nepředpokládám, že by Arteonu něco oproti Passatu chybělo; pokud tam bude rozdíl, tak spíš naopak. A rozdíl je 37 kg. Neměl by tedy ve srovnatelné výbavě vážit o moc víc než Passat.
A jaká je pointa? Pokud vím, normálně řidiče zahrnuje (byť je to doslova prázdná hmotnost, což je přesně to, o čem jsem psal). Přiznám se však, že PSA moc nesleduji.
A6 ale o třídu větší nebude (větší bude, ale ne o tolik). Prémiová střední je sice také střední, ale stejná velikost jako mainstreamová to není a už vůbec ne co do prostornosti. A když tu A6 vybavíš, bude mít spíš ke dvěma tunám (s řidičem).
U Passatu v nemeckem testu myslim ze v autobildu namerili o vic nez 100k nad udavanou hmotnost v TP, ten link na ten test tu parkrat koloval. U Mondea to pak bylo snad temer 200k nad TP. 8-s
Já vážil B7 4x4 103 kW manuál a hmotnost s plnou nádrží bez řidiče byla cca 30 kg mínus oproti TP. Stejně vyšel i 130kW DSG 4mot. Kodiaq 1,4 TSI má mít 1550 až 1750 a tak asi napůl vybavený auto bez řidiče ale s plnou nádrží mělo 1640 Kg. Takže to sedělo...
Ale tím neříkám, že tam 100kg nemohlo být. Ono v reálu ke 100kg se budou blížit kožený elektro sedačky, skleněná střecha a třeba tažný s pár blbostma k tomu..
Teď jde o to, jestli VW nezměnil "metodiku." Před nějakou dobou několik automobilek mluvilo o tom, že udávané hmotnosti vůbec neodpovídají (což je veřejné tajemství) a že je začnou uvádět přesnější. Jak jsem napsal, dříve jsem si nevšiml, že by VW uváděl interval u užitečného zatížení. Takže k nějaké změně zřejmě došlo. Kdo ví, jak blízko jsou teď (jestli ta nejnižší skutečně odpovídá základní výbavě, nebo jestli alespoň ta nejvyšší odpovídá nejtěžší konfiguraci a máš alespoň představu o "worst case"). U Passatu je to rozpětí 198 kg, což působí celkem realisticky alespoň co se týče té nejtěžší konfigurace (osobně jsem u D3 počítal 200 kg na výbavu a doufal jsem, že je to konzervativní :-) ).
a to myslím, že cena bude ještě přiškrcená, oproti cenám v DE. Když jsem kupoval CC, v DE vycházelo o 150t. dráž, než tady. Tohle auto je ale zase ještě o kus dražší. Alespoň v těch vyšších motorizacích. Jako líbí se mi, ale to už bych opravdu koukal i k jiným značkám, za ty peníze. Protože za 1,3mio se teprve začíná.
..se mi líbí víc. Nedávno jsem ho potkal (liftback) v té zelené barvě co má i Fóbia a Rapid a mohl na něm oči nechat. Vetšina Superbů je v bílé, černé a padesáti odstínech šedi a přitom ta zelená, co měl jeden jediný, mu tak sluší.
Neviem, akú zelenú myslíš, Fabia, Rapid i Octavia majú pomerne výraznú zelenú rallye: [odkaz] ale túto farbu Superb nemá. Možno myslíš špeciálnu farbu dragon skin, ktorá je len pre Sportline, ale to je úplne odlišný odtieň: [odkaz] Táto dá Superbu úplne iný charakter a auto úplne vystúpi z davu.
Je to ta z Tvého prvního odkazu na Octavii. Nevím zda ji Superb může mít jen v nějakém paketu nebo to byl polep.(Nemyslím, že to byla jen fólie). Prostě ji měl a vypadal dokonale. Byl chvíli na čerpačce MOL u Velkého Meziříčí která je na D1, směr Brno, hned za dálničním mostem (most Vysočina) co tu máme.
Koukám do konfigurátoru a asi je to druhý lak z nabídky Zvláštní laky. Vypadá tu světlejší tak nevím zda je to stejná barva co na fotce z Octavkou. Konfigurátory všech značek mají barvy strašně nereálný. Nicméně podle Tvojí živé fotky myslím, že je to opravdu barva, kterou jsem viděl na Supu
Takže podľa Teba aj Passat a Superb sú mizerné autá? Hmm, to by ma zaujímalo, čo je podľa Teba špička v mainstreame, za ktorou technika a platforma MQB tak zaostáva.
Co si myslíš, že od auta chce 90% lidí? Co porovnáváš? Dej sem svoje zkušenosti s Artritidoenem a srovnání s podobně vybavenou konkurencí za stejné peníze.
Superb má podvozek stejný, ale je narozdíl od Passatu hezký.
90% jízdy je na předních sedadlech a podle toho mám volit auto? 100% jízdy je na podvozku a podle toho vybírám, až budu taxikář, tak se budu dívat na místo vzadu a koupím si třeba Mazdu 6
mým jediným požadavkem na praktičnost byly sklopné zadní sedačky a 5 míst vzadu (kdyby náhodou), tudíž odpadl MB CLS 500, který ani jedno nenabízel. Hlavně jsem chtěl velký motor bez přeplňování, skvělé jízdní vlastnosti a originalitu.
já mám první generaci s atmosférickým V8 4.2 (SV8 jsem nebral z obavy před životností kompresoru a taky má aktivní tlumiča a ty by se mi nechtělo měnit - platit) a myslím, že jsem volil dobře, dodnes jen základní servis, víc po mně nechce.
kompresor se ne*ere, spíš se u jaguarů sra*y jiné věci, hlavně elektrika, topení a dobíjení. U prvních XF ještě přofláklé neotáření výdechů vnetilace a nevyjíždění voliče převodovky
nikdy jsem neměl problém ani s ventilací ani s voličem, dokonce i přihrádka funguje tak jak má, ikdyž pozdější verze měly už chromovaný knoflík namísto kontaktního. Profláknutý problém bylo otevírání nádrže, ale to jde celkem lehce obejít [odkaz]
mám uplně první ročník a funguje skvěle. Myslím, že ty řeči kolem spolehlivosti jsou buď minulostí, nebo pověry, neznám nikoho, kdo by s tím měl problémy, jen se o tom psalo jako o potenciálním problémovém místě a asi odtud se to v povědomí rozšířilo.
Nekoupis. Az to bude za tve penize, koupis toho Passata. MA6 apod. jsou auta, ktera se kupuji jen v diskuzich. Jinak te zklame tisic a jedna vec od lacineho dojmu, interieru, motoru ktery nejede, vybavy az po cenu a jsi zpatky u VW.
"A co VW je? Lowend nebo snad prémie?"
Hm, od tebe bych nečekal takovou otázku: VW = Volks wagen , česky lidový vůz.
Spíš to ma slovně blíž k lowend, ale u kasy se to blíží k prémii. Je to paskvil. :-!
Nemám vůči VW žádnou zášť, ačkoliv nejsem klient. Když to porovnám s třídní konkurencí, pak rozhodně nejde o nic, co by se nedalo nazvat lepším průměrem.
z pohledu prodejce a výrobce určitě ano, ale já jsem kupující, tak nebudu koukat na to jestli to výrobce dělá ekonomicky, ale na to co za požadovanou částku nabízí.
Ve stejné specifikaci a podobné výbavě vyjde střednětřídní premie o nějakých 300k více, legitimní otázkou je, dát těch 300k za značku a lepší jízdní vlastnosti (umí-li to zákazník vůbec rozeznat) nebo ne, protože znak vw na kapotě nevadí?
Chci-li ovšem srovnat aerton s mainstreamovou konkurencí, pak jednak nemám moc s čím, jednak bych se vůbec nebál, že v takovém srovnání neobstojí, jak technikou, výbavou, tak projevem.
No ja by som ako konkurenciu, ktorá je Arteonu úplne najbližšie (koncepciou, veľkosťou, motoricky) videl Insigniu Grandsport. A keď som konfiguroval porovnateľné verzie, t.j. 1,5ky s približne rovnakou výbavou (autoklíma, 18ky disky, parkovacie senzory, LED svetlá atp.), tak som sa dostal na cca. 26t vs. 35t eur, rozdiel skoro 9000 eur. Budem musieť prejsť obe, aby som sa vedel vyjadriť, nakoľko je Arteon hodnotnejšie auto (od pohľadu sa mi tak javí) a či ten rozdiel stojí za to. Pri najsilnejších benzínoch s automatom a 4x4 sa ten rozdiel zväčší na 15000 eur (!) To je v rámci mainstreamu sakra veľa peňazí.
Vidím to podobně. První představení Arteonu mě obrovsky nadchlo, ceník naprosto zmrazil. Za ty prachy ne asi i z principu. Pořád je to Passat, i když hezčí a snad o něco komfortnější. 1,5TSI za milion! 8-s
Je to Arteon (viz i 12:52), ale evidentně nejsi sám, kdo s tím může mít problém:
[odkaz]
"Název Arteon - přízvuk je na první slabice - se skládá ze dvou částí: "Art" (anglicky umění) popisuje atraktivní design a emocionální náboj limuzíny. Koncovka "eon" označuje prémiový model, obdobně jako u vrcholného modelu Volkswagen "Phideon" na čínském trhu."
Insignie stojí hlavně proti Passatu. Arteon očividně míří výš. S Insignií ho spojuje akorát to, že je to také liftback. Kdyby Insignia byla sedan, tak se to nabízet nebude. A vzhledem k cenám si asi tolik konkurovat nebudou. Bude stát spíš proti Passatu, byť je to sedan vs. liftback. Podobně jako Mondeo, to je v EU sedan jen v okrajových verzích (hybrid a Vignale, pokud vím). Když už jsem zmínil Vignale, to by se mohlo pohybovat v podobné cenové relaci (i když Ford na ně snad dával velké slevy) a má být nad obyčejným Mondeem.
Insignia má ceny nasazené relativně nízko, ale co si vzpomínám, pohled na výbavu mě moc nepotěšil.
Ale nebudeme se tu o Arteonu bavit jako o kupé, že ne? Mimochodem za jiný radiátor na xichtu a bezrámová okna je ta cena strašná, úděsná. To je fakt.
Kam míří Artreon je jedno, jestli ho zákazníci srovnají s top verzí Insignie, pak mu to na ceně nepřidá.
Je samozřejmě otázka, jestli si tu cenu obhájí. Je však zřejmé, že nemíří na lidi, kteří si nehodlají připlatit a hledají klasickou střední. CC byl pro mne nepochybně pohlednější než sedan a stál za rozumný příplatek. U tohohle je to trochu složitější. A jelikož mě víc berou kupé, tak bych opravdu šilhal po 4er a srovnával. Jablka a hrušky, ale tam mě to táhne, jen v mainstreamu nepochodím. Možná i 2er; podle toho, jaké bych měl potřeby.
Srovnával už někdo cenu s ekvivalentně vybaveným Passatem? Ten také není v ceníku levný (s 206 kW TSI byl přes 45 tisíc €, jestli si dobře vzpomínám). To je podle mne podstatnější. Samozřejmě, i sto tisíc je hodně, pokud se na Arteon díváš jako na jinou masku a bezrámová okna.
Ale 4er a 2er jsou dvoudveřáky, to už jsou pak opravdu jablka a hrušky.
Arteon může nahlodat zákazníky A5SB/4erGC apod., kterým navíc stačí R4, chtějí raději více prostoru a přivítají více výbavy za méně peněz.
Ano, jsou. Také jsem napsal kupé. Jak jsem napsal, v tomhle směru mě mainstream neuspokojí (ne, že by se výjimka nenašla, ale nabídka je hodně omezená). Tam bych se musel spokojit tak s pěkným sedanem nebo liftbackem. Dá se říct, že u mne proti sobě stojí z nutnosti, z nouze. Nemá smysl srovnávat s GC, když dám přednost Coupé (v cenách moc velký rozdíl nebude).
Chápu, ale pokud chci cíleně jen jeden pár dveří,tak si na Arteon ani nevzpomenu..
Druhá věc je, že nás, příznivců dvoudveřových verzí, strmě ubývá a jsme pomalu na vymření. ;-)
A proč bychom se o něm měli bavit jako o kupé? Není to kupé stejně jako CC, nebo CLS a stejně tak není kupé A5SB/4erGC apod. Prostě jak to nemá jeden pár dveří, není to kupé, i kdyby se to na zadní stavělo při každém rozjezdu. ;-)
Proti Insignii stojí Passat, Arteon (úmyslně) nemá ambice cenově konkurovat běžným modelům střední třídy, bez ohledu na to, jaký typ karoserie mají, to by popřelo jeho smysl, tedy to, být "nad Passatem".
Jestli bude Arteon (za ty háky) na trhu úspěšný ukáže čas, ale pokud by měl/musel cenově konkurovat Insignii, byl by to neúspěch bez ohledu na jeho prodeje.
VW nechce Passat liftback (tím je do značné míry Superb), chce něco na pomyslném vrcholu středního mainstreamu, a tomu musí odpovídat i cenový rozdíl a jak dobře ten rozdíl trefí uvidíme.
Insignie je logicky především konkurencí Passatu. To, že Insignia nabízí místo sedanu liftback, je věc druhá.
Arteon je ale zacílen výš, je to nástupce CC, tzv. 5dv. kupé, viz i bezrámová skla bočních dveří (což klasický lb nemá). Čekat tedy jeho cenu na úrovni Passatu/Insignie, nelze, otázkou tak zůstává, jak velký cenový odskok od nich ještě unese.
Na druhou stranu ten cenový rozdíl nemůže být ani příliš malý, pokud to chtějí nabízet jako něco "lepšího", než Passat apod., musí tomu odpovídat i cena, která nemůže být tzv. pro každého.
Kolik si toho s auty na MQB najezdil, že tomu říkáš mizerný základ?
Zrovna ta platforma není špatně udělaná a auto na ní může jezdit velmi slušně. A to, že používají jednu platformu na víc aut není nic proti ničemu, dělají to tak ostatně všichni včetně prémie.
platforma, která je dělaná pro golf nemůže stačit na Passat a jeho další klony, pak se to dohání různými asistenty a uživatelé si myslí jak to je všechno super. Podívej se třeba na Alfu Romeo Giulii, ta jezdí na úplně nové platformě Giorgio a přitom mohli použít platformu z Maserati Ghibli, ale neudělali to a vyrobili plaformu zcela novou přímo pro Giulii. Když mám za něco platit, tak proč bych se měl spokojit jen s nataženou platformou Golfu, která ma základ dokonce ve VW Polo. Nebudu hájit VW jen proto, že jsou lidi zaslepení a koncern z toho jen těží a nedělá další vývoj. Před dvaceti léty jezdil Passat na platformě Audi A4, proč nemůže dneska? Zisk Zisk a ještě jednou ZISK a to mám schvalovat ? Proč ? Protože je to božský VW ? Ať si to klidně každý kupuje, ale ať ví proč a né jen proto, že to každý říka. Kam se poděly motory VR6 a podobně, všechno jenom výrobně ekonomické čtyřválce v různých modifikacích.
AR si láme hlavu jak rozmělnit náklady na platformu a neboj se, že tato bude muset najít spoustu uplatnění, aby se zaplatila. Giulia snad není konkurentem Arteonu. Neumím si představit, že jdu koupit AR a skončím u VW.
Proč by měl VW s maintreamem jezdit na platformě prémiové Audi?
Co je špatného na podvozku Passatu oproti konkurenci?
protože už na platformě Audi jezdil a jestli se tváří jako mistři světa, tak ať podle toho dělají. Srovnávám cenově a za peníze Arteonu (stylovka od VW) mohu mít Giulii. Beru to napříč značkami a tam VW prostě nemá co nabídnout (za ty prachy)
Co je na podvozku Passatu špatně jsem už napsal - není pro Passat.
Jestli bude Alfa dělat další modely na platformě Giorgio, tak je to jen a jen dobře.
Kdo se tváří jako mistr světa? Proč by platforma nemohla v upravené podobě sloužit pro auto nižsí i střední třídy.
Chceš Alfu, tak jí kup, ale tyhle rádobypovídačky jsou hloupost.
Já Arteonem nejel, rád si ho srovnám s lepšími a nemám problém říct, zda-li je pro mě lepší nebo horší. Mám ale obavu, že tyhle teorie co se tu píší jsou založeny na sympatiích, či nenávosti ke značce. Navázat třetí říši na VW tu zvládá poslední otroubek, ale spojovat AR s Mussolinim tu nikoho koukám ani nenapadne.
Ad "Arteon pojede jako Passat, jen bude líp vypadat". Presne o tom Arteon je. Mainstreamová technika vo väčšej a oveľa pohľadnejšej karosérii (naviac praktickejšej s ohľadom na karosériu liftback). A že bude jazdiť ako Passat, to predsa nie je nič zlé, Passat jazdí solídne. Sú aj šoférskejšie autá v triede, ale o to asi pri takomto skôr luxusne ladenom aute až tak nejde; celkovo patrí podvozok Passatu k tomu lepšiemu v triede.
Druhá vec je ten príplatok za odlišnú vizáž, ja som sa už vyjadril, že podľa mňa je ten rozdiel privysoký. Na tých cenách už začína prémia a či to ľudia zožerú mainstreamovej automobilke, je otázne.
To samozrejme, žiadna A5 či 4GC nemá v základe trojzónovú klímu, 18ky disky, full LED svetlá a i., za to sa kruto pripláca a rozdiel v cene rastie. Ale mnohí na to pozerajú štýlom "za 40000 už je BMW 4", do detailov cenníka ani nejdú a Arteon rovno odpíšu ako drahý.
Pro 4GC půjdu kvůli jízdním vlastnostem a pak mě ceník nezajímá. Dtto Giulia. Pokud chci max výbavy v dejme tomu stylovém autě, budu klidně řešit tohle s tím divným názvem. ;-)
Až do te poslední tečky za slovem "nenapadne" 100% souhlasím s každým slovem. Jsem rad, ze někdo dokáže nastavit zrcadlo těmto rádoby fanouškům aut. :yes:
Ja bych rekl, ze Giulia a Arteon jsou naopak primi konkurentni. Sam jsem pri vyberu auta (kupuji vuz pro sebe na pracovni cestovani, chci neco v ramci moznosti silneho, styloveho, c me bude bavit) na oba tyto vozy koukal, jsou nastejno i cenovkou.
Nakonec jsem hlavne kvuli cene zalovil v mainstreamu a objednal Mazdu 6 2.5i. Ted jsem videl cenovky Insignie turbo a trochu premyslim, jestli si nemam zacit skubat vlasy. :-)
Platforma MQB je vytvořená pro střední a nižší střední třídu. Ale auta na ní jsou dost odlišná a existují různé verze MQB a chová se to jinak. Audi A4 sdílí platformu s kde čím od Audi. Vadí snad někomu, že na jedné platformě bude Bentayga, Q7, Lambo a Toureg? Mimochodem již několikrát jsem četl, že v porovnatelný motorizaci (2,0 tsi) je dokonce MQB lépe vyvážená než MLB.
BMW je na tom stejně, sdílí dvě, reskeptive tři platformy.
Nechci tu tvrdit, že MQB je nějaká díra do světa. Rozhodně má své chyby. Ale přišla brzo a za konkurencí v žádném případě nezaostává. To, že na ní lze postavit slušné auto ukazuje třeba TTRS. Ostatně třeba platforma na které je MB A za MQB dost zaostává a to je to prémie.
Passat je na MQB hlavně proto, že oproti A4 musí nabídnout větší vnitřní prostor na menším obrysu. Stejně jako Tiguan oproti Q5. Mimochodem třeba testy Tiguanu na MQB a minulé Q5 ukazují, že MQB může jezdit i lépe. Nová generace Q5 bude zase jinde, ale hlavně kvůli vzduchu.
A zrovna platforma v B5 Passatu byla docela průšvih. Přední náprava bídná a jízdní vlastnosti nicmoc, B6 tomu hodně pomohl. Jezdil jsi ty auta, když o tom tak mluvíš?
VR6 mi chybí, to uznávám. Ale zrovna v Arteonu se má vrátit a docela vážně o tom autě přemýšlím, pokud se to teda dočká uvedení na trh.
já teda nevím, ale žádné kloudné reakce tu nevidím. Jen tu několik lidí píše, že je lepší si za stejné peníze koupit guláš namísto roštěné a to teda chápat raději ani nechci
Největší nevýhodou Arteonu vůči konkurenci je jeho přístrojová deska. Její design a provedení nepřipomínají luxus ani v nejmenším, naopak důrazně upomínají jen a pouze "volkswagenovský" původ vozu.
Rovněž tvarování a provedení zadních sedadel nevypadá ani trochu prémiově: myslím, že autory Arteonu byl jednoznačně upřednostněn požadavek na maximalizaci prostoru, komfort cestujícího (který by měl být jednoznačnou prioritou u takto koncipovaného vozu) ustoupil trochu do pozadí. A sedět v drahém voze vzadu na prosté lavici pro tři osoby mi přijde poněkud nemístné.
Komfort vzadu těžko může být u podobného auta prioritou. I když málo místa na hlavu není důvod neudělat slušné sedačky. Co se tvarování týče, možná si představují, že vzadu budou spíš dětské sedačky než dospělí.
A7 na tom vzadu, řekl bych, není o moc lépe (takhle z fotky). Původně šla na trh ve čtyřmístném provedení, ale zákazníci si vyžádali pětimístnou verzi (to samé u A5 SB; lidé asi rádi jezdí jako sardinky :-) 6er ani jinak nekoupíš a tam je to díky výraznému tvarování obzvláště komické).
v interieri sa nezaprie ze je to klasiky vw.. ale na druhej strane maj svoj styl to musime uznat >:D .. alebo ako to nazvat slusne >:D .... kazdpadne to asi bude lepsie ako ten mis mas chaos v 5008micke alebo to co predvadza volvo so svojim kupelnovym studiom ktore sa uz ani zenam nemoze pacit
arteon je kazdpadne prijemne sprestrene ak zvazime ze takychto aut stale ozaj moc nemame... este mozno nejaka pekna mazda 6 insignia.. stinger... ale inak maloktory masovy vyrobca ma dnes nieco tak paradne ako arteon.. ved si len zoberme PSA alebo fiat .. co by dali za arteona.. alebo nejake suzuki seat a podobne ;-)
At koukam, jak koukam na ten svrastely kozovity predek, evokuje “4,8 cm nemecke velkoleposti”. pote, kdyz se vyleze ze studeneho bazenu. Snad to maji kluci podchycene, ze po nem bude hlad. Protoze nejen A7 a 6er, ale i takove w213 nebo 5er mi prijdou osobitejsi a cistejsi. Toto zde dava vzpomenout na Opel Senator, navonena Omega mirici nekam, kam nepatri. Nasledny zajem tomu take odpovidal. Auto vyzaruje jen nejaky preplacany VW, jak kdyz pejsek s kocickou varili dort. Maximum “spolehlive” dvoulitry, at TSI na doraz nebo Bi-Turbo, jakkoliv nemusi jet spatne, tomu take nepridaji. Radeji asi Phaeton V8 nebo nejakou panenskou ulozenku v podobe Golfu II-III-IV. … Doufejme, ze se pletu a realita bude presne opacna.
"Auto vyzaruje jen nejaky preplacany VW, jak kdyz pejsek s kocickou varili dort." :yes:
Kompenzovat tuto zosobněnou teutonskou impotenci lze například tímto: [odkaz]
ale Volkswagen pro mě zůstane lidovým vozem pro masy ve Třetí říši. Odpor ke značce je takový, že bych se v jakémkoliv voze se znakem VW styděl jezdit. Vím, je to trochu ujeté, ale zajímalo by mě, zda to má také někdo tak.
par modelov ale maju peknych... paci sa mi polo >:D .. podla mna solidny je aj golfik ( aj ked jeho kombik s placatym zadkom uz nemusim ) .. aj passat uz je podstatne krajsi a stylovejsi ako jeho predchodcovia... rovnako Up po facelifte je docela fesak ( aj cross Up ).. tigi mohol byt krajsi ( je dost tupy a kratky na predok ) ale v tej specialnej orandzovej na 19tkach je proste neprehliadnutelny a uspech ma .. rovnako podla mna sucasny touareg je fajn a s R line paketom posobi doslova ako premiant .. vcera som videl cross touran a len som cumel ake je to nakoneic fesne auto... tu konkurencia pritom nic ani nema ... ono vsetko su to samozrejme vozy pre masy ale tak skoda vyraba tiez pre masy... rovnako aj hyundai... opel alebo peugeot a dalsi nepremianti... a arteon aj ked spredu som si na neho este nezvykol ma urcite na to aby bol uz kusok inde ako bezny passat alebo superb co podla mna iste aj bude.. a uz teraz sa tesim na porovnanie so stingerom ;-) ... to bude v zavere sezony este suboj roka.. :yes:
co podla mna nezvladaju je beetle.. nezvladli scirocco... eos... phaeton... nezvladaju ziadne kabrio od golfa uz.... ale inak maju velmi uspesne vozy ... :yes:
Tak kdybys měl odsoudit každou značku která pomáhala Říši. Třeba Coca Cola ta to hrála na obě strany a podporovala jak američany tak němce. Dále: Coco Chanel, Hugo Boss, Fanta. Jo a Henry Ford je taky podporoval + VW. Těch značek bylo a lidí co je podporovali bylo. Bylo to špatné ale nepřijde mi to jako důvod proč ty značky teď v současnosti odsuzovat když ti lidé kteří to ovládali předtím už nežijí. :-) VW je podle mě fajn značka, můj názor.
za mňa je arteon trefa do čierneho. Passat posunuli o stupeň vyššie, nehrajú sa na šport, ale zas o krok posunuli imidž a schopnosti vw, správna stratégia. Mne sa páči aj dizajn, okrem iného aj preto, že ponúka možnosť umiernenej elegantnej voľby aj vodvazu.
uspech tu podla mna bude.. arteon bude velmi sikovny preskokan k docela drahsim ale neraz len o chlp lepsim ( ak vobec lepsim ) premiovkam... arteon moze kludne brat zakaznikov volvu... mozno nejakym 3-kovym baworakom alebo nejakemu mondeu vignnale ci povedzme talismanu initial paris...
este tak 3 krat sa na arteona pozriem a normalne sa mi zapaci . .ale pssst .. nikomu ani muk :yes:
Sranda jak jim to funguje, asi jsi editoval? >:D
Mě to udělalo myslím včera, chtěl jsem editovat, prý "neoprávněný přístup" a pak ten příspěvek úplně zmizel.
U mě to funguje s železnou pravidelností. Pokud jakýkoli poslední! příspěvek edituji s prázdným textem, automaticky se vymaže s hláškou o neoprávněné editaci.
Prázdný text nebude dovolený (dříve to v editaci šlo, ale u nových příspěvků tuhle kontrolu měli; podobně jako u spamu) a výsledek selhání validace (kontroly) bude zřejmě smazání, místo zachování stávajícího příspěvku. Po uložení změn se normálně opět zobrazí editace. Pokud byl však příspěvek smazán, snažíš se upravovat neexistující příspěvek. Ta hláška by mohla pocházet z kontroly vlastníka (autora) - tedy jestli je to tvůj příspěvek, který se snažíš editovat. Neexistující příspěvek nebude tvůj.
I mě to mazalo příspěvky při editaci. Narazil jsem na to velmi krátce po nějaké změně, kterou udělali (editace aktualizovala čas odeslání). Poslal jsem to šéfredaktorovi, předal to "programátorům" a od té doby jsem ten problém neměl, časy se přestaly aktualizovat (upozornil jsem je na víc věcí, když už jsem v tom byl), ale netestoval jsem to.
V mém případě šlo o vyhodnocení příspěvku jako spam. Dříve jsi tuhle kontrolu mohl obejít přes editaci, zřejmě tam chyběla, nebo byla jinak udělaná. Tohle změnili, kontrolovalo to i při editaci, ale příspěvek to smazalo, místo aby to tam nechalo původní verzi. Neoprávněný přístup bude důsledek smazání příspěvku - příspěvek neexistuje (právě byl smazán), tak je snaha ho editovat neoprávněná. :-)
Po pravdě, stačí mi otevřít historii tabu, abych si říkal, jací ňoumové pro ně musí pracovat. Ta pitomost, že se ti může opakovaně odeslat příspěvek... to je chyba samouka, který si nepořídil zrovna nejlepší knížku. :-)
Zcela bez ironie .... jaky duvod (krome toho ze mi v korporaci naridi VW a daji slusny budget) povede spotrebitele k tomu si za penize za ktere si muze koupit BMW/MB kupoval VW.
Marne se na to uz chvili snazim prijit (to ze auto je hnusny jak pr@@l je vec subjektivni takze to neresim)
Nesmysl, stejně vybavená prémiová střední střední třída bude minimálně o 300 spíše o 400 tczk dražší a navíc menší. Takže důvod je jasný auto velikostí někde mezi A5 sportback a A7 za nižší cenu.
napsat, že je převlečený Passat někde mezi A5 a A7 to je fakt síla. V téhle mezeře je přece A6 a to je podle tebe něco jako Passat jo ? No tak to jsme klidní, to klidně ověřuj dál...
Podle mě teda místo vzadu bude zajímat minimálně rodinu s dospívajícími dětmi. Když jsem stál u nové A5, byl jsem z místa vzadu dost vyjevenej, a to nejsme basketbalisti. Různí lidé vybírají podle různých kritérií a prostor asi není úplně poslední z nich. Kdo bude soukromě váhat mezi A5/7 a Arteonem, to nevím, já bych očekával spíše převažující fleetové prodeje.
Takze tohle ma sebrat tedy zakazniky A6/5, BMW5 a Ecku ? Nebo spis jakoze mam penize na ok vybavenou 4ku a na poslednich chvili si reknu ze chci vetsi kufr a vzadu vic mista na nohy a skocim do tohohle prifouklyho passatu ? Nebo jak ....
Tak snad to pujde lip nez Phaeton :-! I kdyz prodat vic nez Phaeton se darilo asi i Yugu :-!
Píši snad něco takového? Je to mainstremový model mainstreamového výrobce. S prémií to tady porovnával jiný expert na kterého jsem reagoval. V podstatě v této třídě konkurence moc není, řada mainstreamových výrobců v Evropě ze střední třídy zdrhla úplně, někteří jiní s bídou lepí nový model v sedanu a kombi, VW vedle klasického sedanu a kombi staví ještě tuto stylovější možnost, nic víc a nic méně. A protože mainstreamová konkurence v podstatě není, tak střílí cenu výš než základní Passat, ale níž (a to byla podstata mé reakce) než prémie. Nakolik jim to bude fungovat nevím, ale CC fungovalo co se prodejů týče skvěle a cenově bylo poziciované úplně stejně, nad Passat a pod prémii.
Dovud vyrobce chapu - vo tom neni treba diskutovat.
Me zajimal duvod spotrebitele - mam 1.2 nebo 1.3 a rikam si "mam si koupit VW nebo D3" ? To mi hlava nebere.
I kdyz cesky prakticky narod udela pro 3 cm vice mista v kufru cokoliv tak porad je tu Superb coz je dle meho vytecna vec pve smyslu value for money a pod kapotou je to to same (neber me doslovne).
A kdyz se podivam na zapad od Ase kde jsou vsichni obsessed znackou auta, kterym jezdi a volcvagen je auto pro uklizecky a mladez tak proste rikam, ze tomu nerozumim.
Ale ja bych si za tyhle prachy koupil volvo takze asi nejsem smerodatnej ....
Napsal jasně "prémiová střední střední třída", tak co tady motáš o A6/5er/Ečku.
Příměr mezi A5 a A7 se týkal jednoznačně a pouze velikosti/prostornosti.
Tak zabrzděného tě tu sad ani nepamatuju...
Kdo má na vyšší střední prémii, toho z mainstreamu logicky nemusí zajímat vůbec nic.
Arteon, ale může zviklat některé zákazníky uvažující o střední! prémii, včetně A5SB/4erGC apod,, komu stačí R4 a dá přednost prostoru a větší výbavě v základu, může klidně skončit u Aertonu, samozřejmě za předpokladu, že se mu taky líbí, ale to platí u koupě téměř každého vozu.
Cena Arteonu v UK staruje u 38 000 a to je cenovo vo vodach E cka alebo novej 5 tky aby niekto dal za vagen 40 K to musi by velky fanda koncernu . Ano je to pekny autak ale s out cenou to prepalili. .... :no:
To nové Ečko/5er za ceníkových 38 tis., bych chtěl vidět naživo, to by muselo být social edition s motorem ze sekačky. ;-)
Srovnatelně vybavená vyšší střední prémie, bude cenově výrazně jinde, než Arteon, a naopak prostorově, to zas až tak velký rozdíl nebude, myslím samozřejmě sedany.
P.S. 5er u nás začíná na 1,3 mil, a to je doslova holátko s nejslabším dieselem a s manuálem bez 4x4.
Za tuto cenu je vrcholná verze Arteonu (206kW, automat, 4x4) ve výbavě R-line, což je výbavou v ceně někde úplně jinde.
Na vyšší střední prémii bych potřeboval minimálně 1,5 milionu, ale spíš + 1,75 milionu, jinak mi nedává investice v této třídě smysl.
E 220 d zozenies cenikovo za 36 000 ano mozes tam este nasukat tisice do roznych potrebnych a nepotrebnych veci len ide o to ze Arteon je cenovo ako A5 a nahryzuje zakladne modely od MB E a BMW 5 . Potom tam vznikaju otazky preferencie ze ci radsej kupit menej vybaveny MB so slabsim motorom alebo lepsie vybaveny Arteon so silnejsim motorom. Ja osobne by som bral radsej A5 a park assist , lane assist, umrtny assist a 10 dalsich blbovin by mi vobec v aute nechybali...
Interier aj Exterier.. beznadej, sterilita a nuda.. Opak pohodlia a prijemneho "byvania" z interierov Volvo a Mercedes a uplny opak prijemnych organickych tvarov Mazdy a Oplu.. pre mna mozu mat techniku aku chcu (nespolahlivu) ale kupuju oci, a na techniku ani nestihne dojst..
že většina těch, co tady jako obvykle vedou největší kritiku, na takový auto nemá ani omylem, ale o to víc to musí sepspout. To už je taková česká, ubohá povaha.
Slovenská reklama na Arteon zmiňuje "asistenta priťahování pohľadov" a nemůžu si pomoct, ale ta volkswagenská vychytávka "aktivních" blinkrů podle mého názoru opravdu přitahuje více pozornosti, než je vhodné. Vzhledem k faktu, že předpisy někde zakazují např. telefonování přes HF, bojujeme proti reklamám u silnic a dalšímu nejen optickému "odpadu" v zorném poli řidičů, jak je možné, že homologací projde věc, která je určená hlavně k tomu, aby odpoutávala pozornost ostatních účastníků provozu od vlastního dění a naopak přitahovala pozornost zcela samoúčelně? Nestačí ledkové blinkry bez toho divadélka? Podle mě čím méně pohybu v už tak dost pohyblivém silničním provozu, tím přehlednější je situace, ale asi němečtí inženýři mají jiný názor... mohu se mýlit. A ano, na takové auto nemám :-)