A když si vezmu v potaz, že milion můžu mít sporťák s pořádným atmo V8...tak mi to za 4hrnek v holo výbavě (u Porsche se připlácí za úplně všechno) přijde docela dost.
Nic proti amerikám,mám je rád,ale Boxter a Cayman jsou perfektní auta,na které žádný Mustang,Corvette ani Viper s leteckými motory nemají.A nejen ameriky ale ani emka,aemgéčka a tétéčka a podle toho,co jsem sám zkusil,tak ani "běžné" 911.Jak já rád říkám,výkon je fajn,ale není to všechno.Na druhé straně zase některá auta mají výborný podvozek,ale chybí jim 50k výkonu.Typickým příkladem je Toyobaru.
Ono je to o tom, co člověk chce. Boxstery a Caymany se mi líbí. Zkoušel jsem sehnat GT4, ale u nás dealeři nebyli schopni. Teď prý bude jeden v AR Cars. Boxstera s 4 válcem bych nechtěl. Na druhé straně pořádné Ameriky mám rád - zvláště veterány a pak mě mile překvapil nový Steng, který je hodně poevropštěný v tom dobrém slova smyslu. Za ty peníze nic lepšího není - rozhodně ne v Evropě.
Tak a všechna Porsche tímto mohou mít Bi-LED světla (za příplatek).
A proč to píšu... Když jsem párkrát potkal Macana a Panameru s nima, tak to auto vypadá dost jinak (lépe), než s klasickýma. A je jedno, zda jsem je potkal ve dne či v noci.
Ale bacha............flat four.....motor typu boxer.....byl originálně použit v Brouku nebo snad i před tím v Tatře? No, ať je to jak je to, Porsche do koncernu teď patří, tak motor koncernový je. Že by ho dali k dispozici Škodovce to asi těžko, ale v minulosti Porsche sdílelo techniku s Audi jestli se nemýlím. :-!
Ze zrovna ty si mas problem zistit, ze to nieje R4 VW/Audi, ale BOXER 4 VALEC... 8-s
A ze zrovna ty by si nerozoznal co mas pod zadkom - ci auto s motorom vpredu, alebo v strede... 8-s
Dnes som z teba sklamany :*)
Ty uz jsi s tim Porsche jel, ze vis tak jiste, ze ztratilo charakter?
Zkus se o tom trochu rozepsat, docela me zajima, jak si predstavuje charakterni Porsche clovek, pro ktereho je Mustang nejlepsi sportak na evropskem trhu >:D
Já šel z osmiválce na čtyřválec a nestěžuju si.Pravda v rychlostech nad 200 bylo poznat,že těch 8 táhne líp,ale vzhledem k tomu,že si "zasportovat" jezdím na vedlejší cesty,tak mně to ani nevadí.A u Boxtera to taky bude vadit málokomu.6 nebo 4,to je celkem fuk. :-)
Díky, už tvému komentáři rozumím lépe. Svého času jsem přecházel z 4-válce (soukromé WRX STI) na 8-válec (služební MB E500) a moc jsem si teda nepolepšil. Snad jen jsem se cítil o dost bezpečněji ....
On je ten pocit bezpečí velmi zrádný,EVO působí ze začátku,no,vlastně pořád,hodně děsivě,ale člověk je neustále ve střehu.M5 působí daleko méně nebezpečně,ale nakonec skončilo v příkopě právě BMW. :'-(
Já se paradoxně víc bojím o papíry,když jedu Jeepem,všude samé *... radary.Tam kde jezdím s Evem,žádné radary a ani policajti nejsou.Málo aut,málo pokut,pro policajty nezajímavé,pro řidiče skoro ráj.Akorát traktory,jeleni a divočáci občas vadí. >:-[]
Některé čtyřválce řvou daleko zuřivěji než osmiválce.A kupodivu jsou některé oturbené čtyřválce daleko spolehlivější než některé atmosférické osmiválce. :-)
Jo jo, hlavně ty výměny turb, ty jsou u atmo 8 válců fakt problém. >:D
Hlavní rozdl je, že vezmeš 40 - 50 let starý takový V8 s trochou šikovností a za menší investice ho komplet zrenovuješ a máš třeba 6,4 Shelby GT500 motor plně funkční. Jsem zvědav jak budou za 50 let vypadat tady ty malé turbomotůrky vyhoněné a hlavně složité a přetechnizované.
Já u 3 roky starého osmiválce měnil váhu vzduchu,jakési čidla čehosi na motoru a levné to nebylo.Navíc žral olej po litrech.U 10 let starého u čtyřválce s turbem,který je využíván výhradně jako hračka,takže je neustále vytáčen do červeného pole, jsem neměnil nic.Motor šlape jak hodinky a olej nežere.Ale nikde nepíšu,že je to pravidlo.Jen prostě není pravda,že atmosféra s 6 a více válci a velkým objemem je VŽDY odolnější než malý čtyřválcový oturbený motor.
Tak jeste jinak. Uznavam, ze tyhle motory zneji na pomery ctyrvalcu zajimave, ale s V6, nebo V8 se proste rovnat nemuzou, i kdyby rvaly treba 1000x vic. Proste vic revu neznamena lepsi zvuk.
.....mám někde krátký video clip, jak ho najdu, tak vám ho sem pověsím.........no ono ten řev je spíš jako jet engine....na Phillip Island GP circuit šla 220 na hlavní rovince..... ;-)
Jaké 2.0 TSI? To co je v Boxsteru má s 2.0 TSI společný pouze počet válců, jinak vůbec nic, je to zcela nově vyvinutý plochý motor, který s 2.0 TSI nemá společný ani dekl.
Tak je otazkou, jak moc ten zvuk prosel pres nejake SW upravy, aby znel na YouTube tak jak tu zni, ale to odfrkavani a prdeni me nijak neurazi. Ma to neco do sebe a otevrenou 718 S bych prezil i jako ctyrvalec :-)