Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nová generace Porsche 911 poprvé bez maskování!

Tomáš Dusil
Jak bude vypadat nová generace legendárního Porsche 911, ukazují první snímky vozu zachyceného při testování. Žádnou revoluci nečekejte!

Současná generace modelu 911 (označená 991) se vyrábí od roku 2012. V pořadí jde o třetí řadu poháněnou kapalinou chlazeným motorem. Nová generace, zachycená při testování, je vydávána coby model 2019. Její označení bude v návaznosti na stávající vydání 992 a dle britských zdrojů by si měl vůz odbýt světovou premiéru ještě tento rok na americkém autosalonu v Los Angeles.

Z prvních snímků je patrný zcela nový přední nárazník, přičemž auto působí jako širší než dosud. Důležité je, že základní linie vozu jasně rozvíjejí tvary 911, cizelované už od 60. let. Úzké zadní svítilny využívají zcela jistě technologie LED.

V blízké době se jistě dočkáme také výkonnějších verzí, postavených na základě nové 911. A sice Turbo, GTS, GT2 či GT3. Ale pozor, to není pro tentokrát všechno. Dle zdrojů z Velké Británie by měla nová 911 vůbec poprvé dostat také hybridní pohon.

A to dokonce dvě cenově odlišné verze, obě plug-in. A sice jakousi základní, jež bude tvořit alternativu k běžné 911, a dále verzi, posazenou v hierarchii modelu výše, řekněme po boku ikonické 911 Turbo. Porsche údajně směřuje také čistě k elektromobilu. Ten však v řadě 911 zatím snad nebude. Architektura nové 911 je však již od základu vyvíjena s ohledem na zástavbu hybridního pohonu.

Dle dostupných zdrojů má být hybridní pohon nové 911 podobný tomu, který již známe z Cayenne E-hybrid, samozřejmě s ohledem na odlišnou koncepci pohonu 911. V ní má být hybridní hnací ústrojí spojeno se samočinnou převodovkou PDK.

V blízké budoucnosti Porsche počítá nejen s hybridy, ale i s čistě elektricky poháněnými vozy. Do roku 2025 se očekává, že 25 procent prodejů připadne právě na hybridy, stejný díl na elektromobily a 50 procent zbude na konvenční pohony výhradně spalovacím motorem. Už nyní se ale třeba Panamera prodává ve Velké Británii z plných 75 procent v hybridní verzi.

Tomáš Dusil