Nadpis vyzyvajici k zbaveni se strachu (samozrejme znovu opatren nezbytnym vykricnikem) z preplnovani u auta, v kterem autor jen sedel aniz by ho projel(!) me nuti se zeptat proc konkretne se nema clovek bat toho turba? Protoze v interieru zustalo vse jak ma (auto ma furt pet budiku)? Nebo z ktereho statickeho dojmu autor nabyl presvedceni, ze to turbo bude cajk?
Kazdopadne by se o tu schopnost mohl podelit, rad bych se to taky naucil, poznat jestli je motor dobry/zly z toho jak se mi v aute sedi, nebo jak se mi libi. :-)
Taky ten titulek nechápu. A celkově mi přijde coverage IAA taková, ehm, nijaká; články sice plné expresivních výrazů a vykřičníků, ale samotné dojmy vydají tak na jeden krátký odstavec. Rozhovorů s představiteli automobilek tu je rovněž pomálu.
a ze kterého statického dojmu nabývat přesvědčení, že to nebude cajk? :-) Porsche má s turbomotory obrovský zkušenosti, a především u dvojího přeplňování je dneska běžné zcela se zbavit jakékoliv prodlevy po sešlápnutí plynu.
Tohle auto je legenda, zkrátka není možné, aby se nové motory nepovedly. Navíc ani zvuk není špatný, jak jsme ukázali v jednom z předešlých článků ;-)
Jako novinar si dovolit predpokladat, ze to bude cajk jen na zaklade toho, ze to byvalo cajk i predtim a vesele to vypustit do sveta mi prijde jako hazard s vlastni povesti. :-O Zvlast kdyz jsem snad necetl test aktualni M3/M4 kde by si ikdyz jen na minimalni, ale stale pritomnou prodlevu foukaneho agregatu autor nepostezoval. A ze meli motorari z BMW za sebou taky leta zkusenosti a dokonalych atmosfer clovek asi zminovat nemusi.
"zkrátka není možné, aby se nové motory nepovedly" a "a především u dvojího přeplňování je dneska běžné zcela se zbavit jakékoliv prodlevy po sešlápnutí plynu" jsou slusne perly, ktere si radim hned vedle "mezi mp3 a FLAC neni rozdil". Ano, nekdo jej treba neslysi, to neznamena ze tam neni. ;-)
PS: mate nejake redakcni nominace na ventilky? >:-[]
Janci, turbo bez "prodlevy" neexistuje. Zapis si to za usi a ber to ako fakt. :-!
Tento fakt uznavaju aj chalani z Audi, Ferrari, Porsche, Mercedesu...a x dalsich, ktori prave koli existujucej "prodleve" idu zavadzat E-Lader a ich klony ( v marketingovom oznacovani ) do svojich turbomotorov. ;-)
Navic podle vsech informaci nejde o "klasicke" biturbo s ruznou velikosti turbodmychadel, ale o 2 stejna turba, spolecna vzdycky pro 3 valce. Jejich pocet tedy o turbolagu nic nevypovida.
Prave, byla to reakce na konkretni prispevek. Pokud je zminovany pocet turbodmychadel v souvislosti s prinosem pro eliminaci turbolagu a vůbec o atmosfere co nejpodobnejsi prubeh vykonu, pak by muselo jit o 2 nestejna turba, spolecna pro vsechny valce.
Kdy jste naposledy jel v 911 Turbo? Jel jste už ve faceliftované Panameře S/ 4S? Popřípadě Macanu S/ Turbo, respektive faceliftovaném Cayenne S/ GTS? A že je běžné se zcela zbavit jakékoli prodlevy? Promiňte, ale píšete nesmysly.
jsem opravdu zvědavý na výsledek vzhledem k tomu, že nejde o postupné přeplňování malým+velkým turbem, ale o 2 stejná na každé straně po jednom. Pravdou je, že každé turbo má na starost vlastně 3 válce s obsahem 1,5litru, takže může být poměrně malé s velkou šancí na rychlé reakce.
Vzhledem k tomu, že na 911 Turbo si nikdo nestěžuje (ikdyž má navíc proměnou geometrii lopatek) si myslím, že se není čeho obávat.
Turbo bude primárně spíš srovnáváno s předchozími Turby. Já to tak dělám a přijde mi to logické. Oproti Carreře je tam citelný rozdíl. Díky tomu v mých očích dávala vedle Turba smysl, nebyla jen levnějším, slabším modelem.
Jako sorry, ale takovehle clanky jsou spis reklamou automobilky nez individualnim nazorem. Hlasky typu stoji za kazdou korunu, vubec nejde o motor protoze se libi design .... jak se pod to nekdo nestydi podepsat jako autor?
Mam atmosferu 911 997 4S a Macana Turbo, kde je dvojspojkova PDK, biturbo foukany agregat od Porsche, atd.
A byt je charakter tech aut jiny, tak ten rozdil mezi atmo a foukanym motorem je ku.wa znat. Nerikam, ze je neco horsi nebo lepsi. Muj subjektivni pocit je ale takovy, ze atmo motor je vetsi zazitek, me mnohe mvic vyhovuje prubeh zrychleji, ten turbo doping pri rozjezdu je takovy jakoby proste jiny, nez na co jsem roky zvykli. Asi to bude chtit cas.
Btw, to biturbo me bavi pouze v rezimu SPORT PLUS, ktery je priplatkovy a kdyz jsem na prumerne dlouhodobe spotrebe 16 l/100 km. S automatickou prevodovkou je to otrava i na SPORT.
No uvidime. Porad nejak doufam, ze byt dalsi GT3 mohla byt foukana. Jestli ne, tak bych volil 991.1 GTS/GT3 a chodil se na to do konce zivota koukat a turovat to v garazi.
---
Jinak to beru tak ,ze tohle je urcita geneze. Sice se porad mele o emisich, CO2, ... ale pokud si o tom neco nastudujete, tak zjistite, ze to ty automobilky josu proste dost tvrde nuceny delat uz jen kvuli konkurenceschopnosti to auto prodavat vedle souperu, kteri se tomu CO2 limitu podvolili. To auto s kazdtym gramem CO2 navic leze v cene hodne nahoru/
Btw, mezi 991 a 997 je ridicskty takovy rozdil, ze by to bylo na hodinovy elaborat. Ted se meni sice motor, ale pak jen par detailu na kapote. Predchozi zmena byla v charakteru rizeni mnohem brutalnejsi.
Myslim, ze zakladni Macan S a Macan S Diesel sdili 3litrovy motor s Audi Q5. Macan Turbo je pak jiny agregat s objemem 3.6 litru. Twin turbo jsou oba dva ty benzinove motory v modelu S a Macan.
Diesely jsou původem od Audi, ale zážehové jednotky ne. Ty šestiválce by měly vycházet ze 4,8 V8. 3,0 TFSI v Q5 je jiný motor. U Porsche ho shodou okolností najdeš a to hybridech (Cayenne/ Panamera). Ale ne v Macanu S.
Hmm, Macan...
Vidim, ze skaj uz nieco pisal, ale to sa tyka Macana Turbo, ktory ma 3,6-ku.
Ten 3-liter ale pokial sa mi dobre zda, ma vrtanie a zdvih iny, nez kompatibilny s rodinou motorov Audi - proste musim to este raz omrknut, moznost by tam bola...Zistim a neskor hadam ( ak nezabudnem ) tak dopisem. ;-)
Ham ti uz odpovedal... ;-)
Cisto teoreticky mozu mat rovnake vrtanie a zdvih - teda aspon piesty by boli kompatibilne >:D , ale niesom si isty, ci uz tu prebiehala nejaka spolupraca, a ci by sa tym chcelo Porsche chvalit - ze do ich 911-ky im s motorom pomahaju inzinieri z Audi... ;-)
Jak uz tu bylo receno motor 911ky nemá s Audi nic spolecneho. Audi ma V6 s rozevrenim valcu 90stupnu, Porsche (a Subaru) jsou tusim jedine 2 znacky které mají plochy boxer motor 180stupnu. Staci se podivat na oficialni fotky nového turbo motoru (nebo znat historii) a není o cem diskutovat. U Macanu je 3.0Diesel zcela urcite Audi, 3.0turbo benzin v "Sku" ma oproti Audi jiny obsah, kompresni pomer a je preplnovany 2-ma turby (Audi ma kompresor). Dle mého nazoru nejde o prestaveny Audi motor, ale spis o podladěnou verzi motoru 3.6 Macanu Turbo. Nicmene ucast Audi na vyvoji se vyloucit neda...
To akoze ty sa mi snazis co vysvetlovat ? :-O
"podladena verzia" 3,6..... >:D
Prosim ta...Moze to byt minimalne tak upravena verzia toho motora, podladena by znamenalo rovnaky objem, len mensi vykon.
Ano, som toho nazoru, ze na motore 3.0 biturbo pre Macan sa spolupracovalo.
Potrebujem sa este dopatrat k parametrom vrtanie X zdvih u neho a u noveho motora pre S4. Potom bude jasno.
Este jasnejsie bude, ked budem vediet, ci ma ten motor vrtanie rovne alebo mensie 84,5 mm - to je totiz max. vrtanie ktore Audi pouziva pri svojich V-motoroch s roztecou valcov 90mm. Ak by toto bolo vyssie u oboch, znamena to, ze tu mame fakt zbrusu novy motor, ktory ma korene u Porsche a ze uz na motore Macana 3,0 biturbo sa podielali inzinieri Audi.
Pri tom, ako ale aj BMW svoje motory "znadstvorcuvava" by som sa necudoval mensiemu vrtaniu a tym padom este priblizovaniu toho motoru rodine EA 888 ( roztec valcov 88mm ) - a zdielanie by bolo asi skompletizovane - tam je vrtanie 82,5 mm.
_MT_ , ake ma vrtanie a zdvih 3.0 biturbo v Macane ? ;-)
Mas pravdu, nevyjadril jsem se spravne, nicmene myslim, ze kazdy pochopil co jsem chtel rict.
Snazim se pouze rict, ze uvahy nad pribuznosti V6 Audi a 6boxer Porsche jsou naprosty nesmysl a ze u Macanu se spis priklanim k tomu, ze 3.0 turbo a 3.6 turbo jsou z jedne rodiny (ostatne nic noveho u Porsche, staci se podivat na mutace boxer motoru 2.5,2.7,2.9,3.2,3.4,3.6,3.8 a v zakladu jde o totozny motor v ramci doby a momentalniho portfolia). Ale i tak pribuznost s Audi V6 vyloucit nelze, byl by to ekonomicky logicky krok a odpoved na to neziskame ani po zjisteni vrtani a zdvihu. I kdyz budou hodnoty odlisne, nic to neznamena.