Testovací jezdec Klaus Niedzwiedz ujel se standardním modelem Porsche 911 Carrera na jedno natankování 648 km. To znamená průměrnou spotřebu 6,7 l/100 km v podmínkách reálného provozu.
Tak tak, toto je dokaz nielen spickovej techniky Porsche, ale aj toho, ze jazdit usporne a rychlo nie su nezlucitelne pojmy. Krasny vysledok, gratulujem!
Tazko povedat ci tuto uspornost niektory cowboy tyzden pred vyplatou vedome vyuzije, Porsche sa predsa len kupuje z inych dovodov. Ale ako demonstracia moznosti technologii to na mna urobilo velky dojem a myslim, ze aj zeleni muzici budu teraz na Porsche tak nejak menej zazerat. Naozaj posobive.
Co říkáš, je i není pravda, základní modely 911ky jsou myšleny jako auta na každý den, měly by mít v sobě i jistou dávku GT. U předchozích modelů to byl docela problém, krásný zvuk boxeru byl vevnitř dost slyšet, je to fajn při projížďce, ale poslouchat jej po cestě pár hodin v kuse se omrzí a je to až únavné. Takže 997 jde touhle cestou, od novinářů se dočteš o ztrátě charakteru, příliš utlumeném motoru atd., jenže to jsou řeči od stolu po dvou projížďkách, oni s těmi auty žít nebudou. V létě jsem měl možnost projet vedle sebe hned tři generace 911 vč. 997 po Fl a jednoznačně říkám, tohle je nejlepší 911 všech dob, žádná ztráta charakteru se nekoná, ovladatelnost je ještě lepší než byla a k tomu dokonalost PDK, základní Carrera je auto, kterým se dá denně jezdit (přijatelná spotřeba, super automat), ale stisknutím tlačítka a pedálu plynu je z toho pravověrný sporťák, ve kterém je pořád cítit první 911ka, právě v tom dokonalém naplnění původní filozofie carrery coby relativně dostupného sporťáku na každý den. ;-)
Podla toho dojazdu má porsche 911 nádrž o velkosti asi 44 litrov,ale v skutočnosti má 64 litrov čiže pri spotrebe 6,7 asi 955 km. Inak pri plnej nádrži a dojazde 648 km má priemernú sporebu 9,9 litra na 100km
Pravda bude asi taka, ze formulaciu "než benzin došel" si autor clanku nespravne domyslel. Napr. tu [odkaz] sa vobec nespomina vyjazdenie nadrze do sucha. V skutocnosti asi chalan najazdil 648km a potom to odpiskali. Len dufam, ze tu spotrebu neodcitali z palubneho pocitaca (foto pod clankom), ale naozaj aj zmerali kolko benzinu ostalo v nadrzi.
Tak presne to iste ma napadlo ako prve...Uz udaj 648km na nadrz mi bol podozrivy, pretoze to je vzdialenost na ktoru je cca dimenzovany objem nadrze vacsiny aut => Carrera ma 43.416L nadrz...
Nojo, také se mi podařilo zajet trasu Rosolina Mare - Benátky a zpět v průměru za 4 litry nafty. Tam v dopolední špičce a zpět v odpolední.
Jenže provoz byl tak hustý, že se nedalo vůbec předjíždet a celá kolona jela cca 80-90km/h plynule, takže to mohu těžko považovat za směrodatný výsledek.
Jasne, treba si kupit 911 a jazdit s nou za 6.7, to je priorita. Nemam nic proti ekologickej reklame, ale obcas by sa to fakt nemalo prehanat. Zoberiem 911, zavesim sa za nejaky kamion, nech mi rozraza vzduch a budem mat mozno aj menej... proste na taku jazdu je to auto zrodene, jasne :-O
Že to nepochopí nějaká místní řepa, ale ty, babo? Jasně, že je to píár, má ti říct, "myslels, že poršák je auto jen pro ty co nehledí na spotřebu, že carrera umí jezdit jen za dvacet na sto? Omyl, hochu, tadyhle pan pilot s tím pojezdil za sedm, takže ty se do desítky vlezeš, na třistapadesátikoňový sporťák slušný, ne, tak šup, šup, zapomeň na ápět v třílitrový naftě a kup si opravdový sporťák". Tolik Porsche message, ještě ti mám něco přeložit? :-);-)
ja to chapem Dinare, lenze to PR prehnali a na mna to robi zly dojem. Jasne, ked budes 911 tlacit z kopca, pojde aj za 1.5l/100km. Ak nahodou dosiahli naozaj 6.7 (comu moc neverim), vies si predstavit, ako s tym museli ist? Ako s kravskym povozom :-) Keby to spravili, ze aha, jazdili sme za 8l (co budes mat problem dosiahnut aj v A5 2.0 TDI o 3.0 TDI nehovorme), alebo za 9l, tak by to nebolo tak nezmyselne premrstene.
Aj ja s ACCO som tiez raz (len raz v zivote som na to mal nervy) som dosiahol 5.l spotrebu po rovnom (nie z kopca), asi 10km dlhom useku, no a? :-)
Mozes mi prelozit, ci by mojich 8l alebo 9l od 911 ludi nepresvedcilo a ze by to prave bola sice realnejsia, ale pre ludi spatna reklama? :-) Bol by zo mna zly marketinovy manager? :-)
Ked sme pri tej A5, niekto minule povedal, ze ju nema rad, lebo este nevidel ziadnu v benzine. Clovece, okrem jeden S5 asiposlednych 10 A5 co som videl (prevazne po Slovensku, alebo u Vas), tak boli do nohy (ci skor do kolesa) nafta... FUJ :-)
Je to krasny vysledok, aj ked zname okolnosti, aj ked viem, ze s tym jazdil typek, co to auto pozna do namensich detailov, a urcite iba hladkal plynovy pedal, ale aj tak.
No podla najnovsich nepotvrdenych informacii mozeme cakat dalsie naftove prekvapenie od Porsche. V roku 2012, novy Boxter 2.0TDI, 204 koni, 500Nm... no, tak to bude ale zaujimavy zvuk...
no ano, ked tam daju diesel, tak to bude mazec. Zatial tymto famam ale neverim, prilis komplikovane dat naftu pred zadnu napravu. Kde v Cayenne nemuseli upravovat v podstate nic, aby tam dali 3.0 TDI, tu by to bolo zlozite.
Tomu nevěřím, stejně tak jako vždycky je to tak i v tomto případě, výrobce udává nereálnou spotřebu, které nikde nedosáhnete ani při velké snaze... :no: ;-\
Tváriš sa akoby si ty už v nejakom Porsche sedel. Nesnívaj už toľko, lebo si cvrkneš do trenírok a mama ťa vyláta...
A uč sa, aby si si raz mohol spraviť vodičák.
Je, alebo nie je to reálne. Odpoveď je neistá, pokiaľ to niekto neotestuje. Osobne si myslím, že to možné je, ale v tom prípade nepotrebujem mať za nápravou motor Porsche, keď nevyužijem jeho potenciál.
už vidim někoho, kdo si koupí Porsche a bude s nim jezdit 90-130km/h... >:D >:D >:D:no: kamarád má 911 Carrera S a pod 12l/100km s nim rozhodně nejezdí...! ale chápu, že jako reklama je to pro Porsche dobrý...
Nie je to zázrak. Je to prístupe. Porsche síce nevyrába tak striktne športové autá ako Ferrari a možno preto niekoho tak nefascinuje. Ale za to Porsche vyrába univerzálne autá, dokonalé automobily, ktoré dokážu perfektne poslúžiť takmer všade. Dúfam teda, do pralesa alebo Antarktídy s ním nikto nepôjde. Veď nech mi niekto ukáže čistokrvný športiak, s ktorým sa dá za slušný čas preletieť Nordschleife a pritom odkáže byť úspornejšie než kdejaký diesel. To je proste nemecký prístup. Nemecká precíznosť. 108 ročná tradícia (vtedy sa predstavil prvý model Ferdinanda Porsche, Lohner-Porsche, ktorý mimoohodom už vtedy mal technológiu, PLUG-IN, vraj až dnes slávne objavenú) zdokonaľovanie ten najlepšej techniky. Dnes ani nie je čo iné povedať, než- BRAVO PORSCHE. :yes::yes:
No u mého staříka 944 S2, když mám lehkou nohu jsem schopný i s 3.0l motorem jet cca 8.5l/100 km. Takže nemám naproto důvod něvěřit, že nová 911 je schopná žrát jen 7l
Zadny zazrak se nekonna, zmenou jizdniho stylu lze razantne snizit spotrebu, koneckoncu jsem to rikal vsem zastydlum, kteri breceli nad zvysenim spotreby pri povinnem dennim sviceni. Podle tankovani (tankuji vzdy 50l) se prumerna spotreba pohybuje od 6,5 do 11l .... jedna idealni cesta nic neresi a o nicem nevypovida.