Porsche 911 GT2 – silněji a lépe do roku 2004

Porsche 911 GT2 – silněji a lépe do roku 2004

 
 

Porsche 911 GT2 je nejvýkonnější model řady 911 a po prestižním modelu Carrera GT je nejvýkonnější Porsche. Pro rok 2004 přichází s řadou vylepšení a ještě silnějším motorem.

Život vysokovýkonných sportovních vozů je velice problematický. Většina z nich byla v okamžiku uvedení na trh považována za to nejlepší a nejsilnější, co kdy jezdilo po silnicích, ale vždy se velice rychle najde někdo, kdo nabídne něco navíc. Když přišlo Porsche GT2 na trh, byla to bomba, ale i pro něj platí výše uvedené a tak do roku 2004 vstupuje s řadou inovací.

Nejzásadnější změny byly provedeny na motoru a podvozku, zatímco vnější vzhled doznal jen drobných zásahů, kterých si povšimne jen znalec těchto klenotů. Nejdříve se podíváme jaké změny byly provedeny na motoru. Ten vychází z původního šestiválcového boxeru o objemu 3,6 litru, kterému se o přísun dostatečného množství vzduchu starají dvě turbodmychadla. Pečlivým vyladěním řídící elektroniky a zvýšením plnícího tlaku turbodmychadel na 2 bary se dosáhlo základního navýšení výkonu. Jako důsledek tohoto zvýšení byly nejvíce namáhané díly jako jsou písty, pístní kroužky a vložky válců modifikovány pro dosažení vyšší pevnosti a spolehlivosti. Přes zvýšení plnícího tlaku a větší množství vzduchu, bylo použitím účinnějších chladičů stlačeného vzduchu dosaženo stejné teploty vzduchu vstupujícího do válců motoru. Zůstal zachován osvědčený systém mazání motoru se suchou skříní a olejovou nádrží na 11 litrů oleje pevně spojenou s motorem. Žádné změny nevyžadoval ani systém VarioCam Plus ovládající sací ventily. Každý ventil má k dispozici dvě vačky různých tvarů a zdvihů, které jej ovládají v různých otáčkových režimech. Tím je zajištěn nejen vysoký výkon, ale i přijatelná spotřeba paliva a snadné plnění emisních norem Euro 4, které vstoupí v platnost v roce 2005. Tyto změny přinesly zvýšení výkonu o 15 kW na 355 kW (483 k) při nezměněných 5700 ot/min. Také točivý moment přibral dalších 20 Nm a má nyní hodnotu solidních 640 Nm mezi 3500 a 4500 ot/min. Mírně zvýšeny byly nejvyšší povolené otáčky ze 6760 na 6800 ot/min při zařazeném šestém rychlostním stupni.

Zůstala zachována ručně řazená šestistupňová převodovka s chladičem oleje, ale prošla drobnými úpravami. Ty se zaměřily na její vyšší spolehlivost a snížení hlučnosti. Toho bylo dosaženo hlavně použitím ocelových synchronizačních kroužků na třetím až pátém rychlostním stupni, místo původních bronzových. Různými drobnými změnami se podařilo také snížit těžiště vozu o 20 mm, což se příznivě projevuje na jízdních vlastnostech, které byly již u původní verze výborné. Mimo to se dále pracovalo na podvozku, který je tvořen závěsy McPherson vpředu a víceprvkovým závěsem vzadu. Ten disponuje nastavitelnými zkrutnými stabilizátory, sportovními pružinami odvozenými ze závodních verzí a ještě širšími možnostmi nastavení geometrie. Jako nezbytná součást podvozku byly změněny i brzdy. Doba pokročila a tak je GT2 již standardně vybavena dutými a příčně vrtanými keramickými kotouči PCCB o průměru 350 mm, které byly doposud jen za příplatek. Toto řešení ušetřilo na neodpružených hmotách plných 18 kg a mimo jiné značně ulehčilo údržbu. Keramické kotouče nekorodují, nepůsobí na ně sůl a mají téměř mizivé opotřebení při vyšší výkonnosti a stabilitě brzdných vlastností. Navíc jsou osazeny novou generací čtyřkanálového ABS 5.7. Tento systém hlídá každé kolo zvlášť a také zasahuje do ovládání jen kola momentálně ztrácejícího adhezi. Tím je zaručen maximální možný brzdný účinek a jednodušší a přesnější ovládání při brždění v zatáčkách.

Na vnějším vzhledu se neměnilo prakticky nic. Jedinou novinkou je použití nových desetipaprskových hliníkových kol designu GT2. Jejich nová konstrukce dovolila uspořit dalších 1,8 kg proti starším kolům. Ráfky mají rozměry 8,5J x 18 vpředu a 12J x 18 vzadu jež jsou osazeny pneumatikami 235/40 ZR18 a 315/30 ZR18. Pro interiér jsou připravena především nová sedadla skořepinového typu umožňující přesnější držení těla při sportovní jízdě a zároveň nabízející dostatek komfortu pro dlouhé cesty. Na přání, ale bez příplatku, jsou k dispozici „klasická sportovní sedadla s větší mírou pohodlí, elektrickým ovládáním a na přání také s vyhříváním. Jinak jsou ve dvoumístném interiéru k dispozici tradiční prvky jako čtyři airbagy, imobilizér, elektricky ovládaná okna, dálkové ovládané centrální zamykání či alarm.

Tradičně je nabízena také verze Clubsport určená pro sportovní nasazení, která se vyznačuje širším použitím uhlíkových kompozitů. Hlavním prvkem je velké zadní křídlo, které má díky použitému materiálu o 2,8 kg nižší hmotnost než standardní kus. Toto křídlo je ovšem k dispozici i jako doplněk do běžného provozu. Dále je nabízen buď jen ochranný oblouk, nebo kompletní bezpečnostní trubková klec. Z bezpečnostních důvodů jsou také sedadla potažena nehořlavou tkaninou místo kůže. Cílem je, aby se verze Clubsport dala homologovat a bez dalších velkých zásahů okamžitě nasadit do závodů.

Že by se GT2 neměla na okruzích ztratit mohou dokazovat i její dynamické parametry. Zrychlení z 0-100 km/h dokáže za rovné 4 sekundy, 12,5 sekundy potřebuje na dosažení rychlosti 200 km/h a dokáže uhánět až 319 km/h.

Technické údaje
Motor3,6 boxer
Druhpřeplňovaný zážehový
Zdvihový objem (cm3)3600
Válce/ventily na válec6/4
Max. výkon (kW/k/ot)355/483/5700
Max. točivý moment (Nm/ot)640/3500-4500
Jízdní výkony
Nejvyšší rychlost (km/h)319
Zrychlení 0-100 km/h (s)4,0
Spotřeba (93/116 EU)
Město (l/100 km)18,9
Mimo město (l/100 km)9,3
Kombinovaná (l/100 km)12,9
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4450
Šířka (mm)1830
Výška (mm)1275
Rozvor (mm)2355
Rozchod vpředu (mm)1495
Rozchod vzadu (mm)1520
Pohotovostní hmotnost (kg)1420
Objem nádrže (l)110
Rozměr pneu vpředu235/40 ZR18
Rozměr pneu vzadu315/30 ZR18
Mach post předsedy neobhájil, novým šéfem Svobodných je Pajonk Mach post předsedy neobhájil, novým šéfem Svobodných je Pajonk

Novým předsedou Strany svobodných občanů se stal zlínský…

Mugabe zůstává v čele Zimbabwe, prezidentem zůstane do prosincového sjezdu Mugabe zůstává v čele Zimbabwe, prezidentem zůstane do prosincového sjezdu

Zimbabwský prezident Robert Mugabe dnes oproti očekávání…

Běhounek zvažuje kandidaturu na předsedu ČSSD, do popředí strany chce Haška a Zimolu Běhounek zvažuje kandidaturu na předsedu ČSSD, do popředí strany chce Haška a Zimolu

Hejtman Vysočiny Jiří Běhounek je ochoten uvažovat o…

Putin je unavený, kandidovat ale musí. Až skončí, systém padne, domnívá se odborník Putin je unavený, kandidovat ale musí. Až skončí, systém padne, domnívá se odborník

Kdo bude příštím ruským prezidentem? Málokdo pochybuje,…

 

Štítky Pneu Porsche

 

Tapety








Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Co obnáší práce testovače pneumatik? 550 km denně bez ohledu na podmínky Co obnáší práce testovače pneumatik? 550 km denně bez ohledu na podmínky

Skoro pět desítek zaměstnanců továrny Continental-Barum v…

Evropský parlament: Všechny nové vozy musejí mít automatické brzdění! Evropský parlament: Všechny nové vozy musejí mít automatické brzdění!

Evropská komise se bude zabývat návrhy parlamentního…

 





 
Jak se žije řidičce příměstského autobusu? Lichotky, nedůvěra i boj s opilci

Jak se žije řidičce příměstského autobusu? Lichotky, nedůvěra i boj s opilci

Včera

Není až tak časté, aby za volantem autobusu seděla pětadvacetiletá slečna. Právě takovou ale můžete potkat na linkách mezi Prahou, Sázavou a Kutnou Horou.




Blesk.cz

Rusko nemá důchody, varuje bývalý ministr. Putin si seniory nechce rozkmotřit

Rusko nemá důchody, varuje bývalý ministr. Putin si…

V ruském důchodovém účtu zeje ohromná díra, peněz na výplatu důchodů se nedostává. V rozhovoru pro ruský list…

Stresujete se často? Zaděláváte si na syndrom, který končí u psychologa

Stresujete se často? Zaděláváte si na syndrom, který…

Střevní chřipka, zkažené nebo příliš tučné jídlo, nervozita před schůzkou. Nejspíš každý to někdy zažil, bolesti…

 

iSport.cz

Kvapil sestřelil

Kvapil sestřelil "svoji" Kometu: Gól jsem si užil…

Premiérová trefa Marka Kvapila v libereckém dresu a to proti Kometě, se kterou v minulé sezóně slavil titul.…

VIDEA: Sparta zdolala doma Třinec 2:1. Kýhos začal v Boleslavi kanonádou

VIDEA: Sparta zdolala doma Třinec 2:1. Kýhos začal v…

I po nedělních šesti zápasech 23. kola hokejové Tipsport extraligy vládne tabulce Plzeň, který po obratu zdolala…

 

Reflex.cz

Psem ke zdraví! Vlastnit psa znamená snížené riziko kardiovaskulárních nemocí, zjistila studie

Psem ke zdraví! Vlastnit psa znamená snížené riziko…

Vlastníci psů mají nižší pravděpodobnost kardiovaskulárních onemocnění. To je závěr rozsáhlé švédské studie,…

Islandská rarita. Hotelový pokoj uprostřed zasněženého lesa, v němž můžete pozorovat polární záři

Islandská rarita. Hotelový pokoj uprostřed…

Malinké bubliny vytvořené z čirého tlustého skla, které umožňují nerušené pozorování okolí, ale především noční…