Porsche 911 GT2 – silněji a lépe do roku 2004

Porsche 911 GT2 – silněji a lépe do roku 2004

 
 

Porsche 911 GT2 je nejvýkonnější model řady 911 a po prestižním modelu Carrera GT je nejvýkonnější Porsche. Pro rok 2004 přichází s řadou vylepšení a ještě silnějším motorem.

Život vysokovýkonných sportovních vozů je velice problematický. Většina z nich byla v okamžiku uvedení na trh považována za to nejlepší a nejsilnější, co kdy jezdilo po silnicích, ale vždy se velice rychle najde někdo, kdo nabídne něco navíc. Když přišlo Porsche GT2 na trh, byla to bomba, ale i pro něj platí výše uvedené a tak do roku 2004 vstupuje s řadou inovací.

Nejzásadnější změny byly provedeny na motoru a podvozku, zatímco vnější vzhled doznal jen drobných zásahů, kterých si povšimne jen znalec těchto klenotů. Nejdříve se podíváme jaké změny byly provedeny na motoru. Ten vychází z původního šestiválcového boxeru o objemu 3,6 litru, kterému se o přísun dostatečného množství vzduchu starají dvě turbodmychadla. Pečlivým vyladěním řídící elektroniky a zvýšením plnícího tlaku turbodmychadel na 2 bary se dosáhlo základního navýšení výkonu. Jako důsledek tohoto zvýšení byly nejvíce namáhané díly jako jsou písty, pístní kroužky a vložky válců modifikovány pro dosažení vyšší pevnosti a spolehlivosti. Přes zvýšení plnícího tlaku a větší množství vzduchu, bylo použitím účinnějších chladičů stlačeného vzduchu dosaženo stejné teploty vzduchu vstupujícího do válců motoru. Zůstal zachován osvědčený systém mazání motoru se suchou skříní a olejovou nádrží na 11 litrů oleje pevně spojenou s motorem. Žádné změny nevyžadoval ani systém VarioCam Plus ovládající sací ventily. Každý ventil má k dispozici dvě vačky různých tvarů a zdvihů, které jej ovládají v různých otáčkových režimech. Tím je zajištěn nejen vysoký výkon, ale i přijatelná spotřeba paliva a snadné plnění emisních norem Euro 4, které vstoupí v platnost v roce 2005. Tyto změny přinesly zvýšení výkonu o 15 kW na 355 kW (483 k) při nezměněných 5700 ot/min. Také točivý moment přibral dalších 20 Nm a má nyní hodnotu solidních 640 Nm mezi 3500 a 4500 ot/min. Mírně zvýšeny byly nejvyšší povolené otáčky ze 6760 na 6800 ot/min při zařazeném šestém rychlostním stupni.

Zůstala zachována ručně řazená šestistupňová převodovka s chladičem oleje, ale prošla drobnými úpravami. Ty se zaměřily na její vyšší spolehlivost a snížení hlučnosti. Toho bylo dosaženo hlavně použitím ocelových synchronizačních kroužků na třetím až pátém rychlostním stupni, místo původních bronzových. Různými drobnými změnami se podařilo také snížit těžiště vozu o 20 mm, což se příznivě projevuje na jízdních vlastnostech, které byly již u původní verze výborné. Mimo to se dále pracovalo na podvozku, který je tvořen závěsy McPherson vpředu a víceprvkovým závěsem vzadu. Ten disponuje nastavitelnými zkrutnými stabilizátory, sportovními pružinami odvozenými ze závodních verzí a ještě širšími možnostmi nastavení geometrie. Jako nezbytná součást podvozku byly změněny i brzdy. Doba pokročila a tak je GT2 již standardně vybavena dutými a příčně vrtanými keramickými kotouči PCCB o průměru 350 mm, které byly doposud jen za příplatek. Toto řešení ušetřilo na neodpružených hmotách plných 18 kg a mimo jiné značně ulehčilo údržbu. Keramické kotouče nekorodují, nepůsobí na ně sůl a mají téměř mizivé opotřebení při vyšší výkonnosti a stabilitě brzdných vlastností. Navíc jsou osazeny novou generací čtyřkanálového ABS 5.7. Tento systém hlídá každé kolo zvlášť a také zasahuje do ovládání jen kola momentálně ztrácejícího adhezi. Tím je zaručen maximální možný brzdný účinek a jednodušší a přesnější ovládání při brždění v zatáčkách.

Na vnějším vzhledu se neměnilo prakticky nic. Jedinou novinkou je použití nových desetipaprskových hliníkových kol designu GT2. Jejich nová konstrukce dovolila uspořit dalších 1,8 kg proti starším kolům. Ráfky mají rozměry 8,5J x 18 vpředu a 12J x 18 vzadu jež jsou osazeny pneumatikami 235/40 ZR18 a 315/30 ZR18. Pro interiér jsou připravena především nová sedadla skořepinového typu umožňující přesnější držení těla při sportovní jízdě a zároveň nabízející dostatek komfortu pro dlouhé cesty. Na přání, ale bez příplatku, jsou k dispozici „klasická sportovní sedadla s větší mírou pohodlí, elektrickým ovládáním a na přání také s vyhříváním. Jinak jsou ve dvoumístném interiéru k dispozici tradiční prvky jako čtyři airbagy, imobilizér, elektricky ovládaná okna, dálkové ovládané centrální zamykání či alarm.

Tradičně je nabízena také verze Clubsport určená pro sportovní nasazení, která se vyznačuje širším použitím uhlíkových kompozitů. Hlavním prvkem je velké zadní křídlo, které má díky použitému materiálu o 2,8 kg nižší hmotnost než standardní kus. Toto křídlo je ovšem k dispozici i jako doplněk do běžného provozu. Dále je nabízen buď jen ochranný oblouk, nebo kompletní bezpečnostní trubková klec. Z bezpečnostních důvodů jsou také sedadla potažena nehořlavou tkaninou místo kůže. Cílem je, aby se verze Clubsport dala homologovat a bez dalších velkých zásahů okamžitě nasadit do závodů.

Že by se GT2 neměla na okruzích ztratit mohou dokazovat i její dynamické parametry. Zrychlení z 0-100 km/h dokáže za rovné 4 sekundy, 12,5 sekundy potřebuje na dosažení rychlosti 200 km/h a dokáže uhánět až 319 km/h.

Technické údaje
Motor3,6 boxer
Druhpřeplňovaný zážehový
Zdvihový objem (cm3)3600
Válce/ventily na válec6/4
Max. výkon (kW/k/ot)355/483/5700
Max. točivý moment (Nm/ot)640/3500-4500
Jízdní výkony
Nejvyšší rychlost (km/h)319
Zrychlení 0-100 km/h (s)4,0
Spotřeba (93/116 EU)
Město (l/100 km)18,9
Mimo město (l/100 km)9,3
Kombinovaná (l/100 km)12,9
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4450
Šířka (mm)1830
Výška (mm)1275
Rozvor (mm)2355
Rozchod vpředu (mm)1495
Rozchod vzadu (mm)1520
Pohotovostní hmotnost (kg)1420
Objem nádrže (l)110
Rozměr pneu vpředu235/40 ZR18
Rozměr pneu vzadu315/30 ZR18
Rallye Dakar 2018
Sociální správa obstavila účet Vítkovice Heavy Machinery Sociální správa obstavila účet Vítkovice Heavy Machinery

Správa sociálního zabezpečení obstavila jeden účet…

Jasné slovo Martina Čabana: Zednáři, režiséři a CapsLock Jasné slovo Martina Čabana: Zednáři, režiséři a CapsLock

Ano, určitě vám babička říkávala, že na každém šprochu je…

 

Štítky Pneu Porsche

 

Tapety








Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Toto je nová Škoda Fabia! Láká na premiéru v Ženevě Toto je nová Škoda Fabia! Láká na premiéru v Ženevě

Škoda Auto dnes zveřejnila první skicu modernizované…

Apollo IE při nočním testování v Hongkongu. Je vůbec z této planety? Apollo IE při nočním testování v Hongkongu. Je vůbec z této planety?

Automobilka Apollo své nejnovější superauto Intensa…

 





 
Hunta Overcomer: Seznamte se s běloruským monstrem, které zvládne jakýkoliv terén. Umí i plavat!

Hunta Overcomer: Seznamte se s běloruským monstrem, které zvládne jakýkoliv terén. Umí i plavat!

Dnes 09:21

Chcete investovat do čistokrevného offroadu a ježdění v ledových krách je pro vás denní chleba? Těžko byste hledali lepšího služebníka…




Blesk.cz

Hana Brejchová se pustila do neteře Terezy Brodské: Jde po penězích!

Hana Brejchová se pustila do neteře Terezy Brodské:…

Sestra slavné herečky Jany Brejchové (77) Hana (71) se už před lety přestala stýkat se zbytkem své rodiny. Nemá…

Čas plesů očima Františky: Manuál jak uspět, nebýt za burana! Inspirujte se vzory, poučte z průšvihů

Čas plesů očima Františky: Manuál jak uspět, nebýt…

Počátek roku patří bálům, jež v únoru finišují, do půli března doznívají a jsou považovány za gala vrchol…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Suchý: Krmenčík by se Basileji hodil. Slavia dře jako pod Jarolímem

Suchý: Krmenčík by se Basileji hodil. Slavia dře…

S Basilejí sehrál duel proti nejlepšímu týmu Česka. A pro Plzeň měl Marek Suchý jen slova uznání. „Nedivil bych…

 

Reflex.cz

Příběh nejbohatší Rusky a první miliardářky země, která vlastní hotel i v Česku

Příběh nejbohatší Rusky a první miliardářky země,…

Světové žebříčky úspěšnosti se většinou plní samými mužskými jmény. Na seznam ale nedávno přibylo jedno ženské.…

Babiš prý určitě chce zákon o referendu. Tak proč ho navrhuje tak, aby nikdy nemohlo uspět?

Babiš prý určitě chce zákon o referendu. Tak proč ho…

Jedním z velkých politických hitů posledních týdnů je bezpochyby referendum. Na první pohled vypadá lákavě, že…