reklama


Porsche 911 GT2 – silněji a lépe do roku 2004

Porsche 911 GT2 – silněji a lépe do roku 2004

 
 

Porsche 911 GT2 je nejvýkonnější model řady 911 a po prestižním modelu Carrera GT je nejvýkonnější Porsche. Pro rok 2004 přichází s řadou vylepšení a ještě silnějším motorem.

Život vysokovýkonných sportovních vozů je velice problematický. Většina z nich byla v okamžiku uvedení na trh považována za to nejlepší a nejsilnější, co kdy jezdilo po silnicích, ale vždy se velice rychle najde někdo, kdo nabídne něco navíc. Když přišlo Porsche GT2 na trh, byla to bomba, ale i pro něj platí výše uvedené a tak do roku 2004 vstupuje s řadou inovací.

Nejzásadnější změny byly provedeny na motoru a podvozku, zatímco vnější vzhled doznal jen drobných zásahů, kterých si povšimne jen znalec těchto klenotů. Nejdříve se podíváme jaké změny byly provedeny na motoru. Ten vychází z původního šestiválcového boxeru o objemu 3,6 litru, kterému se o přísun dostatečného množství vzduchu starají dvě turbodmychadla. Pečlivým vyladěním řídící elektroniky a zvýšením plnícího tlaku turbodmychadel na 2 bary se dosáhlo základního navýšení výkonu. Jako důsledek tohoto zvýšení byly nejvíce namáhané díly jako jsou písty, pístní kroužky a vložky válců modifikovány pro dosažení vyšší pevnosti a spolehlivosti. Přes zvýšení plnícího tlaku a větší množství vzduchu, bylo použitím účinnějších chladičů stlačeného vzduchu dosaženo stejné teploty vzduchu vstupujícího do válců motoru. Zůstal zachován osvědčený systém mazání motoru se suchou skříní a olejovou nádrží na 11 litrů oleje pevně spojenou s motorem. Žádné změny nevyžadoval ani systém VarioCam Plus ovládající sací ventily. Každý ventil má k dispozici dvě vačky různých tvarů a zdvihů, které jej ovládají v různých otáčkových režimech. Tím je zajištěn nejen vysoký výkon, ale i přijatelná spotřeba paliva a snadné plnění emisních norem Euro 4, které vstoupí v platnost v roce 2005. Tyto změny přinesly zvýšení výkonu o 15 kW na 355 kW (483 k) při nezměněných 5700 ot/min. Také točivý moment přibral dalších 20 Nm a má nyní hodnotu solidních 640 Nm mezi 3500 a 4500 ot/min. Mírně zvýšeny byly nejvyšší povolené otáčky ze 6760 na 6800 ot/min při zařazeném šestém rychlostním stupni.

Zůstala zachována ručně řazená šestistupňová převodovka s chladičem oleje, ale prošla drobnými úpravami. Ty se zaměřily na její vyšší spolehlivost a snížení hlučnosti. Toho bylo dosaženo hlavně použitím ocelových synchronizačních kroužků na třetím až pátém rychlostním stupni, místo původních bronzových. Různými drobnými změnami se podařilo také snížit těžiště vozu o 20 mm, což se příznivě projevuje na jízdních vlastnostech, které byly již u původní verze výborné. Mimo to se dále pracovalo na podvozku, který je tvořen závěsy McPherson vpředu a víceprvkovým závěsem vzadu. Ten disponuje nastavitelnými zkrutnými stabilizátory, sportovními pružinami odvozenými ze závodních verzí a ještě širšími možnostmi nastavení geometrie. Jako nezbytná součást podvozku byly změněny i brzdy. Doba pokročila a tak je GT2 již standardně vybavena dutými a příčně vrtanými keramickými kotouči PCCB o průměru 350 mm, které byly doposud jen za příplatek. Toto řešení ušetřilo na neodpružených hmotách plných 18 kg a mimo jiné značně ulehčilo údržbu. Keramické kotouče nekorodují, nepůsobí na ně sůl a mají téměř mizivé opotřebení při vyšší výkonnosti a stabilitě brzdných vlastností. Navíc jsou osazeny novou generací čtyřkanálového ABS 5.7. Tento systém hlídá každé kolo zvlášť a také zasahuje do ovládání jen kola momentálně ztrácejícího adhezi. Tím je zaručen maximální možný brzdný účinek a jednodušší a přesnější ovládání při brždění v zatáčkách.

Na vnějším vzhledu se neměnilo prakticky nic. Jedinou novinkou je použití nových desetipaprskových hliníkových kol designu GT2. Jejich nová konstrukce dovolila uspořit dalších 1,8 kg proti starším kolům. Ráfky mají rozměry 8,5J x 18 vpředu a 12J x 18 vzadu jež jsou osazeny pneumatikami 235/40 ZR18 a 315/30 ZR18. Pro interiér jsou připravena především nová sedadla skořepinového typu umožňující přesnější držení těla při sportovní jízdě a zároveň nabízející dostatek komfortu pro dlouhé cesty. Na přání, ale bez příplatku, jsou k dispozici „klasická sportovní sedadla s větší mírou pohodlí, elektrickým ovládáním a na přání také s vyhříváním. Jinak jsou ve dvoumístném interiéru k dispozici tradiční prvky jako čtyři airbagy, imobilizér, elektricky ovládaná okna, dálkové ovládané centrální zamykání či alarm.

Tradičně je nabízena také verze Clubsport určená pro sportovní nasazení, která se vyznačuje širším použitím uhlíkových kompozitů. Hlavním prvkem je velké zadní křídlo, které má díky použitému materiálu o 2,8 kg nižší hmotnost než standardní kus. Toto křídlo je ovšem k dispozici i jako doplněk do běžného provozu. Dále je nabízen buď jen ochranný oblouk, nebo kompletní bezpečnostní trubková klec. Z bezpečnostních důvodů jsou také sedadla potažena nehořlavou tkaninou místo kůže. Cílem je, aby se verze Clubsport dala homologovat a bez dalších velkých zásahů okamžitě nasadit do závodů.

Že by se GT2 neměla na okruzích ztratit mohou dokazovat i její dynamické parametry. Zrychlení z 0-100 km/h dokáže za rovné 4 sekundy, 12,5 sekundy potřebuje na dosažení rychlosti 200 km/h a dokáže uhánět až 319 km/h.

Technické údaje
Motor3,6 boxer
Druhpřeplňovaný zážehový
Zdvihový objem (cm3)3600
Válce/ventily na válec6/4
Max. výkon (kW/k/ot)355/483/5700
Max. točivý moment (Nm/ot)640/3500-4500
Jízdní výkony
Nejvyšší rychlost (km/h)319
Zrychlení 0-100 km/h (s)4,0
Spotřeba (93/116 EU)
Město (l/100 km)18,9
Mimo město (l/100 km)9,3
Kombinovaná (l/100 km)12,9
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4450
Šířka (mm)1830
Výška (mm)1275
Rozvor (mm)2355
Rozchod vpředu (mm)1495
Rozchod vzadu (mm)1520
Pohotovostní hmotnost (kg)1420
Objem nádrže (l)110
Rozměr pneu vpředu235/40 ZR18
Rozměr pneu vzadu315/30 ZR18
Zemřel exministr financí Ivo Svoboda odsouzený za vytunelování Liberty Zemřel exministr financí Ivo Svoboda odsouzený za vytunelování Liberty

Ve věku 68 let zemřel 23. února bývalý ministr financí ve…

Netflix zvýší investice v Evropě, vzniknou nové seriály Netflix zvýší investice v Evropě, vzniknou nové seriály

Americká internetová videopůjčovna Netflix hodlá…

Benzina končí s Naturalem, již brzy jej nahradí nový druh paliva Benzina končí s Naturalem, již brzy jej nahradí nový druh paliva

Léta používané označení pro klasický benzin a naftu u…

 
 

Tapety




reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Auta v ceně do tří tisíc chtějí objet republiku. Byli jsme na startu Auta v ceně do tří tisíc chtějí objet republiku. Byli jsme na startu

Velké zážitky za minimální náklady - to je smysl expedice…

Benzina končí s Naturalem. Na stojanech ho nahradí Efecta Benzina končí s Naturalem. Na stojanech ho nahradí Efecta

Léta používané označení pro klasický benzin a naftu u…

 






 
Toyota a největší podvod v motorsportu: Geniální finta z rallye!

Toyota a největší podvod v motorsportu: Geniální finta z rallye!

Dnes 15:47

V první polovině 90. let kralovala světovým rallye japonská Toyota. Zlom přišel v průběhu Katalánské rallye v roce 1995, kdy kontrolní komisaři odhalili jisté ilegální zařízení.




Blesk.cz

ISIS je na ústupu: Bagdádí podle médií přiznal porážku v Iráku

ISIS je na ústupu: Bagdádí podle médií přiznal…

Je to jedno velké vítězství pro Irák i celý blízký východ, válka ale ještě zdaleka není u konce. Vůdce tzv.…

Zdržení, mrhání papírem a „pozdrav od Babiše“: Obchodníci šílí ze startu EET

Zdržení, mrhání papírem a „pozdrav od Babiše“:…

Kromě ubytovacích a stravovacích zařízení od 1.března pod povinnost elektronické evidence služeb spadají i…

 

iSport.cz

DostálLIVE: Olympijský obr vysílá ŽIVĚ ze zákulisí tréninku v USA

DostálLIVE: Olympijský obr vysílá ŽIVĚ ze zákulisí…

Život špičkového sportovce zblízka. Josef Dostál, nejúspěšnější český rychlostní kajakář, dnes na svých…

Biatlonisté v Koreji? Dál žijí v českém čase, chodí spát až ráno

Biatlonisté v Koreji? Dál žijí v českém čase, chodí…

Budou ponocovat do pěti ráno a vstávat ve dvě odpoledne. Snídat v místním čase oběda a obědvat v čase večeře……

 

Reflex.cz

Parazité na parazitech: Vědci varují před zbytečnými léky, které vyprázdní vaši peněženku!

Parazité na parazitech: Vědci varují před zbytečnými…

V tištěném Reflexu najdete článek o bylinkových přípravcích proti parazitům, kterých je plný internet a za které…

Sixtinská kaple byla zachycena na 270 tisících snímcích s 99,9% přesností

Sixtinská kaple byla zachycena na 270 tisících…

Sixtinská kaple, jedna z nejkrásnějších památek renesance, na jejíž výzdobě se podílel Michelangelo, byla…

 
 
reklama