Unikl dokument s technickými specifikacemi Porsche 911 GT3 RS 991. Z něj se dozvídáme, že automobil bude mít nový atmosférický čtyřlitrový plochý šestiválec a výkon 500 koní.
Ja to myslel obecne, Porsche je ted celkem vyspa atmosferickych motoru (a to jak proto, ze nejsou (ne vsechny) s turbem, tak proto, ze dokazou udelat tu spravnou atmosferu), byt to bylo prave Porsche, ktere do seriovych sportaku zaclo davat turba ve velkem a Porsche Turbo je dlouha leta pojem. Zrovna jim by instalaci preplnovani nikdo moc nemohl vycitat...
No tak právě, jak sám píšeš, přeplňovaných modelů mají a měli hafo, když je na trhu 911 Turbo, tak cpát foukačku do puristické GT3 by byla naprostá zhovadilost, za to by je měli pověsit za kule do průvanu. A Porsche jako výspa atmosfér? Tak s tím teda rozhodně nesouhlasím. Turbo produkci má obsáhlejší než jiné automobilky a brzo to bude foukáno 100% portfolia.
Jak vidis, tak tam, kde to dava smysl, maji turba, tam, kde to dava smysl maji hybridy, tam, kde to dava smysl, maji diesel a tam, kde to ma smysl maji atmosfery, to je proste motorove portfolio, ktere ocenuju.
Mozna, ze prijde Boxter s oturbenym ctyrvalcem, ale porad tu bude i pro fajnsmekry sestihrnek bez nej.
Jsou vyrobci, jejichz produkty byly pro charakter atmosferickych motoru uctivani, ale dnes uz si u nich nic takoveho vybrat nemuzes ani ve snu.
Souhlasit se mnou nemusis, ale spolu s Ferrari a Lamborghini dela Porsche ty nejlepsi atmosfery na svete - a na rozdil od tech dalsich dvou je nedava jen do aut snu, zakladni Boxster je koupitelny uz lehce nad jedno mio.
Pokud to formuluješ takhle, tak s tim rozhodně souhlasim. Ferrari, Lamborghini, Porsche a ještě Aston Martin dělají ty nejlepší atmosféry, to zcela bez diskuze.
Pokud vim, tak do budoucna mají atmo šestiválce u Porsche zmizet a nahradit je přeplňované šestivály a čtyřvály.
A že si u značek nemůžu vybrat modely s atmosférama, díky kterým jsou uctívány? A co takhle 458ičky, jak Italia tak zejména Speciale, jejíž motor spolu s dvanáctiválcem z LaFerrari a F12 představuje naprostý vrchol atmosféricky plněných jednotek? Co V12 z Aventadoru a V10 z Huracánu? Dvanáctivály Aston Martinu jsou taky naprosto famózní (Vanquish, V12 Vantage S, Vantage GT3) . A pak je tu to Porsche - 911 GT3, Cayman GT4, Cayman GTS,...velká škoda, že Pagani nedal do Huayry atmošku, ten V12 od AMG v Zondě taky patřil k naprosté špici.
Myslim, že jsi to asi formuloval s ohledem na značky, které atmosféry dělaly dříve a a teď už nedělají, ale nikdy neškodí si připomenout, že jsou atmosférický motory právě teď na samotném vrcholu.
Jeste jednou - muzes si vybrat, ale vsechna ta Ferrari, Lamba, Astony a Pagani jsou auta snu, ani hodne bohati lide si je obvykle nekupuji.
Boxtera s sestivalcovou atmosferou muzes mit za nizsi cenu, nez je ta Z4 z predvcerejsiho testu a ta ma jen trapasnickej foukanej ctyrhrnek, kterej bych prohlasil za ideal do trojky sedanu, ale ne do roadsteru.
A pokud hledam dal, tak od Porsche jsou to i dalsi modely - treba Panamera se nabizi hned se dvema NA motory, v nejvykonnejsi verzi dava V8 440 koni a porad bez turba, kde je BMW se svymi R6 a V8 atmo, kde je MB s maniakalnim AMG 6,3 V8? Uz i Audi jde do V6 turbo, kdo vi, co bude v dalsich S a RS modelech Audi, takova S8 s V6 TTTFSI, to bude delo, kam se hrabe V10 5,2 z Gallarda...
Ale na konci mas recht, v nejvykonnejsich autech jsou atmosfery na vrcholu - takovy Aventador ze me nedavno v Londyne malem vyrval streva, to si budu dloooouho pamatovat :yes: