Porsche 911 GT3 RS - RoStoucí adrenalin

Porsche 911 GT3 RS - RoStoucí adrenalin

 
 

Pro připravovanou podobu závodů kategorie GT uvedlo Porsche na trh homologační sérii odlehčené verze produkčního modelu GT3...

Pro připravovanou podobu závodů kategorie GT uvedlo Porsche na trh homologační sérii odlehčené verze produkčního modelu GT3 (ten jsme Vám představili zde), která v duchu tradice, předávané od Carrery RS 2.7 (1972), přes 911 SC RS (1984) až po dnešek, získala prestižní přídomek „RS“. Tak jako u všech homologačních malosérií, se i v případě nejnovějšího stuttgartského expresu jedná v podstatě o ryzí závoďák, jen s nezbytnými doplňky pro silniční provoz. Jen málokterý z nich bude skutečně svého majitele vozit po okruhu, většina jich téměř jistě skončí v depozitech spekulantů se sběratelskými raritami, protože jen na marketingovém oddělení záleží, o kolik víc, než nezbytných 200 kusů, povolí vyrobit.

Proti původnímu (slovo sériový je v této souvislosti poněkud nepatřičné) GT3, označovanému jako „Club Sport“, se autoři zaměřili na redukci hmotnosti. Přední kapotu a zadní spojler stvořili z karbonu, zadní sklo je akrylátové. I přes instalaci povinného ochranného rámu do interiéru klesla hmotnost o 50 kg na velmi dobrých 1360 kg včetně naplněné 90 l litrové nádrže a výkonová hmotnost činí znamenitých 4,86 kg/kW. Motor, šestiválcový čtyřventilový vodou chlazený boxer 3,6l za zadní nápravou, zůstal beze změny, 280 kW/7300 ot. a litrový výkon 77,8 kW byly shledány dostatečnými, jen je ve vyšších rychlostech lépe plněn vzduchem prostřednictvím speciální nasávací komory pod zadním spojlerem. Dvouhmotový setrvačník byl nahrazen lehčím jednohmotovým, šestistupňová převodovka má rychlosti těsně za sebou. Motor dosahuje pozoruhodných otáček 8,200/min., svého pána katapultuje na stovku za 4,4 s, na 200 km/h za 14 s a akcelerace skončí až 6 dílků za číslem 300. Přiměřené jízdní vlastnosti zajišťují dělené stabilizátory vpředu i vzadu, závodní náboje kol a optimalizovaná geometrie zadní nápravy.

Tento skvost byl oceněn na 104.000 €, ovšem v jednotlivých zemích je tato kulatá suma navýšena o regionální poplatky, například naši západní sousedé musí připlatit 16.788 € ke každému exempláři navíc. Všem se pak nové Porsche představí v jejich oblíbené barvě, je-li touto tradiční bílá; jediná možnost individualizace spočívá ve volbě mezi červenými a modrými „rychlými pruhy“ a nádhernými litými koly, eloxovanými stejnou barvou. Smůlu mají fanouškové značky v Kanadě a USA, protože tam RSko v oficiálním prodeji nebude.

Spolupracujeme s TipCars.com
Lesních kalamit bude více, může za to klimatická změna Lesních kalamit bude více, může za to klimatická změna

Velkých kalamit lesů způsobených hmyzem nebo suchem bude…

Uhlí je v kurzu. Spojené státy, Čína a Indie zvyšují těžbu Uhlí je v kurzu. Spojené státy, Čína a Indie zvyšují těžbu

Tři největší spotřebitelé uhlí na světě - Čína, Spojené…

Prodej za téměř dvě miliardy. Office Park Nové Butovice koupil developer Portland Trust Prodej za téměř dvě miliardy. Office Park Nové Butovice koupil developer Portland Trust

Developer a správce komerčních nemovitostí Portland Trust…

 
 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125 Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který…

Pneumatikáři zklamali. Kvůli nim nemůže jet Bugatti Chiron 300 mil za hodinu Pneumatikáři zklamali. Kvůli nim nemůže jet Bugatti Chiron 300 mil za hodinu

Chiron měl nelehký úkol – překonat Veyron. Prozatím však…

 




Porsche 911 GT1 Evo: Vzácná silniční verze je na prodej Porsche 911 GT1 Evo: Vzácná silniční verze je na prodej

Porsche 911 GT1 Evo vyhrálo v roce 1998 24 hodin Le Mans.…

Porsche LMP1: Vývoj prototypu pro Le Mans se nezastavil (video) Porsche LMP1: Vývoj prototypu pro Le Mans se nezastavil (video)

Porsche zbrojí na příští ročník čtyřiadvacetihodinovky v…

 



 
Land Rover Defender: Nová generace má dorazit dřív než se očekává

Land Rover Defender: Nová generace má dorazit dřív než se očekává

Dnes 15:57

Land Rover má podle nejnovějších informací představit nástupce legendárního modelu Defender mnohem dříve než se nyní předpokládá.




Blesk.cz

Zemřel exministr školství Eduard Zeman. V 69 letech podlehl rakovině

Zemřel exministr školství Eduard Zeman. V 69 letech…

Zemřel bývalý ministr školství ve vládě současného prezidenta Miloše Zemana a první školský ombudsman Eduard…

Sexbomba Mesarošová zase sbalila podnikatele a za 20 milionů prodává svou vilu

Sexbomba Mesarošová zase sbalila podnikatele a za 20…

Silikonová blondýna Dominika Mesarošová (31) je opět zadaná. S podnikatelem Martinem se objevila na noci…

 

iSport.cz

České derby ovládli totální outsideři. Jejich žokeje trestali za použití bičíku

České derby ovládli totální outsideři. Jejich žokeje…

Na tomhle dostihu vydělali hráči se srdcem. České derby ve Velké Chuchli přineslo zkázu favoritů a první místa…

Je tohle normální?! Kvitová po triumfu dostala trenéry hláškou v češtině

Je tohle normální?! Kvitová po triumfu dostala…

V pravé ruce držela pohár pro vítězku, v levé, kterou jí před půl rokem vážně pořezal zloděj a málem jí tak…

 

Reflex.cz

Lidí na světě přibývá, práce však ubývá. Budou z toho sociální bouře? A co na to prezident-prognostik?

Lidí na světě přibývá, práce však ubývá. Budou z…

Je smutným faktem, že politici (lhostejno, zda z pravice, či z levice) se většinou věnují pěně dní a svým…

Štěpán Mareš slaví pětačtyřicátiny. O čem vyprávěl Zelený Raoul, když byl stejně starý jako jeho kreslíř?

Štěpán Mareš slaví pětačtyřicátiny. O čem vyprávěl…

Ten den vidíme pořád tak jasně, jako by se odehrál včera. Dvaadvacetiletý mladík vešel do papíry zaneřáděné…