reklama


Porsche 911 GT3 RS - RoStoucí adrenalin

Porsche 911 GT3 RS - RoStoucí adrenalin

 
 

Pro připravovanou podobu závodů kategorie GT uvedlo Porsche na trh homologační sérii odlehčené verze produkčního modelu GT3...

Pro připravovanou podobu závodů kategorie GT uvedlo Porsche na trh homologační sérii odlehčené verze produkčního modelu GT3 (ten jsme Vám představili zde), která v duchu tradice, předávané od Carrery RS 2.7 (1972), přes 911 SC RS (1984) až po dnešek, získala prestižní přídomek „RS“. Tak jako u všech homologačních malosérií, se i v případě nejnovějšího stuttgartského expresu jedná v podstatě o ryzí závoďák, jen s nezbytnými doplňky pro silniční provoz. Jen málokterý z nich bude skutečně svého majitele vozit po okruhu, většina jich téměř jistě skončí v depozitech spekulantů se sběratelskými raritami, protože jen na marketingovém oddělení záleží, o kolik víc, než nezbytných 200 kusů, povolí vyrobit.

Proti původnímu (slovo sériový je v této souvislosti poněkud nepatřičné) GT3, označovanému jako „Club Sport“, se autoři zaměřili na redukci hmotnosti. Přední kapotu a zadní spojler stvořili z karbonu, zadní sklo je akrylátové. I přes instalaci povinného ochranného rámu do interiéru klesla hmotnost o 50 kg na velmi dobrých 1360 kg včetně naplněné 90 l litrové nádrže a výkonová hmotnost činí znamenitých 4,86 kg/kW. Motor, šestiválcový čtyřventilový vodou chlazený boxer 3,6l za zadní nápravou, zůstal beze změny, 280 kW/7300 ot. a litrový výkon 77,8 kW byly shledány dostatečnými, jen je ve vyšších rychlostech lépe plněn vzduchem prostřednictvím speciální nasávací komory pod zadním spojlerem. Dvouhmotový setrvačník byl nahrazen lehčím jednohmotovým, šestistupňová převodovka má rychlosti těsně za sebou. Motor dosahuje pozoruhodných otáček 8,200/min., svého pána katapultuje na stovku za 4,4 s, na 200 km/h za 14 s a akcelerace skončí až 6 dílků za číslem 300. Přiměřené jízdní vlastnosti zajišťují dělené stabilizátory vpředu i vzadu, závodní náboje kol a optimalizovaná geometrie zadní nápravy.

Tento skvost byl oceněn na 104.000 €, ovšem v jednotlivých zemích je tato kulatá suma navýšena o regionální poplatky, například naši západní sousedé musí připlatit 16.788 € ke každému exempláři navíc. Všem se pak nové Porsche představí v jejich oblíbené barvě, je-li touto tradiční bílá; jediná možnost individualizace spočívá ve volbě mezi červenými a modrými „rychlými pruhy“ a nádhernými litými koly, eloxovanými stejnou barvou. Smůlu mají fanouškové značky v Kanadě a USA, protože tam RSko v oficiálním prodeji nebude.

Oznámkuj dealera
Spolupracujeme s TipCars.com
Správný mediální monitoring umí i analyzovat a měřit výsledky Správný mediální monitoring umí i analyzovat a měřit výsledky

Aplikace Monitora, nováček na poli mediálního…

Jak na konci roku nenarazit kvůli daním. Dovolenou si z nich neodečtete, nábytek ano Jak na konci roku nenarazit kvůli daním. Dovolenou si z nich neodečtete, nábytek ano

Daňová optimalizace zaměstnává a trápí koncem roku mnoho…

Warner Music utržil nejvíce za osm let, ze ztráty jej vymanily příjmy ze streamingu Warner Music utržil nejvíce za osm let, ze ztráty jej vymanily příjmy ze streamingu

Třetí největší nahrávací společnosti Warner Music Group…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7 Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však…

Nižší, delší a lehčí. Opel Insignia ve druhém vydání odtajněn Nižší, delší a lehčí. Opel Insignia ve druhém vydání odtajněn

Nová generace Opelu Insignia se určitě bude líbit. Má…

 




Porsche 911 GT1 Evo: Vzácná silniční verze je na prodej Porsche 911 GT1 Evo: Vzácná silniční verze je na prodej

Porsche 911 GT1 Evo vyhrálo v roce 1998 24 hodin Le Mans.…

Porsche LMP1: Vývoj prototypu pro Le Mans se nezastavil (video) Porsche LMP1: Vývoj prototypu pro Le Mans se nezastavil (video)

Porsche zbrojí na příští ročník čtyřiadvacetihodinovky v…

 



 
Zimní pneumatiky: Lze je namontovat jen na jednu nápravu? A co znamená M+S?

Zimní pneumatiky: Lze je namontovat jen na jednu nápravu? A co znamená M+S?

Včera

Použití zimních pneumatik je v naší zemi určeno vyhláškou už čtvrtým rokem. Že zimní pneumatiky zlepšují přilnavost při nízkých teplotách, ví asi každý řidič, víte ale, proč tomu tak je?




Blesk.cz

Velký test medovin: Cukr, přidaný líh a antibiotika!

Velký test medovin: Cukr, přidaný líh a antibiotika!

Antibiotika se v medu vyskytovat nesmí a stejně tak ani v produktu z něj vyrobeném – v medovině! V rámci…

17 tipů na víkend: Navštivte Ledový chrám a bojte se krampusů!

17 tipů na víkend: Navštivte Ledový chrám a bojte se…

Neseďte doma a nekoukejte se jen z okna! Vyrazte ven, do přírody, za poznáním! Pokud nevíte kam, nechte se…

 

iSport.cz

Fanoušci jsou stále proti Kýhosovi. Je to těžké i pro hráče, řekl kouč

Fanoušci jsou stále proti Kýhosovi. Je to těžké i…

Potřeboval tři body víc než sůl. Vladimír Kýhos v náročné době musí přesvědčit výsledky. Zvlášť poté, co mu…

Inter Milán - Sparta 2:1. Dočkal nedal penaltu a domácí rozhodli v závěru

Inter Milán - Sparta 2:1. Dočkal nedal penaltu a…

Sparta zakončila základní skupinu Evropské ligy porážkou 1:2 na hřišti Interu Milán. Svěřenci Davida Holoubka v…

 

Reflex.cz

Švédka točí porno, na které se rády dívají i ženy

Švédka točí porno, na které se rády dívají i ženy

Myslíte si, že porno ženy nebaví? Chyba. Díky švédské režisérce si erotické filmy mohou pořádně užít i…

Je libo 10 deka jezevčíka? Tradiční prodej vánočních psů začne tento víkend

Je libo 10 deka jezevčíka? Tradiční prodej vánočních…

Akce nazvaná „Prodej vánočních psů“, kterou chystají aktivisté z Hnutí 269, se odehraje už tuto sobotu na…

 
 
reklama