Porsche 911 GT3 RS - RoStoucí adrenalin

Porsche 911 GT3 RS - RoStoucí adrenalin

 
 

Pro připravovanou podobu závodů kategorie GT uvedlo Porsche na trh homologační sérii odlehčené verze produkčního modelu GT3...

Pro připravovanou podobu závodů kategorie GT uvedlo Porsche na trh homologační sérii odlehčené verze produkčního modelu GT3 (ten jsme Vám představili zde), která v duchu tradice, předávané od Carrery RS 2.7 (1972), přes 911 SC RS (1984) až po dnešek, získala prestižní přídomek „RS“. Tak jako u všech homologačních malosérií, se i v případě nejnovějšího stuttgartského expresu jedná v podstatě o ryzí závoďák, jen s nezbytnými doplňky pro silniční provoz. Jen málokterý z nich bude skutečně svého majitele vozit po okruhu, většina jich téměř jistě skončí v depozitech spekulantů se sběratelskými raritami, protože jen na marketingovém oddělení záleží, o kolik víc, než nezbytných 200 kusů, povolí vyrobit.

Proti původnímu (slovo sériový je v této souvislosti poněkud nepatřičné) GT3, označovanému jako „Club Sport“, se autoři zaměřili na redukci hmotnosti. Přední kapotu a zadní spojler stvořili z karbonu, zadní sklo je akrylátové. I přes instalaci povinného ochranného rámu do interiéru klesla hmotnost o 50 kg na velmi dobrých 1360 kg včetně naplněné 90 l litrové nádrže a výkonová hmotnost činí znamenitých 4,86 kg/kW. Motor, šestiválcový čtyřventilový vodou chlazený boxer 3,6l za zadní nápravou, zůstal beze změny, 280 kW/7300 ot. a litrový výkon 77,8 kW byly shledány dostatečnými, jen je ve vyšších rychlostech lépe plněn vzduchem prostřednictvím speciální nasávací komory pod zadním spojlerem. Dvouhmotový setrvačník byl nahrazen lehčím jednohmotovým, šestistupňová převodovka má rychlosti těsně za sebou. Motor dosahuje pozoruhodných otáček 8,200/min., svého pána katapultuje na stovku za 4,4 s, na 200 km/h za 14 s a akcelerace skončí až 6 dílků za číslem 300. Přiměřené jízdní vlastnosti zajišťují dělené stabilizátory vpředu i vzadu, závodní náboje kol a optimalizovaná geometrie zadní nápravy.

Tento skvost byl oceněn na 104.000 €, ovšem v jednotlivých zemích je tato kulatá suma navýšena o regionální poplatky, například naši západní sousedé musí připlatit 16.788 € ke každému exempláři navíc. Všem se pak nové Porsche představí v jejich oblíbené barvě, je-li touto tradiční bílá; jediná možnost individualizace spočívá ve volbě mezi červenými a modrými „rychlými pruhy“ a nádhernými litými koly, eloxovanými stejnou barvou. Smůlu mají fanouškové značky v Kanadě a USA, protože tam RSko v oficiálním prodeji nebude.

Rallye Dakar 2019
Spolupracujeme s TipCars.com
Zápisník Michala Noska: Sníh a tuk Zápisník Michala Noska: Sníh a tuk

Zima začala psát svůj každoroční příběh. S tím v prosinci…

V Rize zatkli oblastního šéfa Škody Transportation za korupci V Rize zatkli oblastního šéfa Škody Transportation za korupci

Policie lotyšské metropole Rigy ve čtvrtek zadržela…

Praha bude hospodařit s příjmy přes 59 miliard, výdaje budou vyšší. Opozice kritizuje investice Praha bude hospodařit s příjmy přes 59 miliard, výdaje budou vyšší. Opozice kritizuje investice

Praha bude příští rok hospodařit s příjmy 59,175 miliardy…

 
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Dacie s logem Renault končí. Důvodem může být i nová Arkana Dacie s logem Renault končí. Důvodem může být i nová Arkana

Laurens van der Acker, šéf designu automobilky Renault,…

Britský expert nechce plug-in hybridy na veřejných dobíjecích stanicích. Proč? Britský expert nechce plug-in hybridy na veřejných dobíjecích stanicích. Proč?

Plug-in hybridní vozy by neměly mít umožněno dobíjet…

 



Porsche 911 GT1 Evo: Vzácná silniční verze je na prodej Porsche 911 GT1 Evo: Vzácná silniční verze je na prodej

Porsche 911 GT1 Evo vyhrálo v roce 1998 24 hodin Le Mans.…

Porsche LMP1: Vývoj prototypu pro Le Mans se nezastavil (video) Porsche LMP1: Vývoj prototypu pro Le Mans se nezastavil (video)

Porsche zbrojí na příští ročník čtyřiadvacetihodinovky v…

 



 
Mazda 3 se ukázala v Česku! Máme ceny všech verzí

Mazda 3 se ukázala v Česku! Máme ceny všech verzí

Včera

Jsou to zhruba dva týdny, kdy se nová trojka poprvé představila světu v Los Angeles. A už dorazila i do Česka.




Blesk.cz

Noidova Gábinka (28) porodila! Pohlaví i jméno dítěte však tají

Noidova Gábinka (28) porodila! Pohlaví i jméno…

Gabriela Dvořáková (28) si »nadělila« předvánoční dárek. Stala se dvojnásobnou maminkou. Jméno miminka, které má…

Prostitutky, drogy a chlast: Šestnáctiletý panic vyhrál výlet na ostrov sexu! Rodiče v šoku

Prostitutky, drogy a chlast: Šestnáctiletý panic…

Na nechvalně proslulý ostrov Sex Island, na kterém se opět pořádá nevázaná párty zahrnující prostitutky,…

 

iSport.cz

Lili na něj pivo, teď Zmrhal slaví: Byla to bída, mám obrovskou radost

Lili na něj pivo, teď Zmrhal slaví: Byla to bída,…

V létě mu bylo 25, ve Slavii ale zažil téměř všechno. Jaromír Zmrhal si o to víc váží toho, že se Slavia dostala…

Slavia – Zenit Petrohrad 2:0. Postup v EL zařídili Zmrhal a Stoch

Slavia – Zenit Petrohrad 2:0. Postup v EL zařídili…

Zvládli to! Fotbalisté Slavie porazili v posledním utkání skupiny Evropské ligy Zenit Petrohrad 2:0 a zajistili…

 

Reflex.cz

Vladimír Pikora: Kdo zaměstná feministku?

Vladimír Pikora: Kdo zaměstná feministku?

V příštím životě chci být ženou. Fakt! Když budu krásná, budu zlatokopkou a třeba se provdám za amerického…

Nesvádějme všechno jen na pomalé úřady. Za šíleným růstem cen bytů a domů stojí i hamižnost developerů

Nesvádějme všechno jen na pomalé úřady. Za šíleným…

14,4 roku. Tak dlouho musí vydělávat Pražan s průměrným platem 39.298 korun měsíčně na to, aby si v metropoli…