Porsche 911 GT3 RS - RoStoucí adrenalin

Porsche 911 GT3 RS - RoStoucí adrenalin

 
 

Pro připravovanou podobu závodů kategorie GT uvedlo Porsche na trh homologační sérii odlehčené verze produkčního modelu GT3...

Pro připravovanou podobu závodů kategorie GT uvedlo Porsche na trh homologační sérii odlehčené verze produkčního modelu GT3 (ten jsme Vám představili zde), která v duchu tradice, předávané od Carrery RS 2.7 (1972), přes 911 SC RS (1984) až po dnešek, získala prestižní přídomek „RS“. Tak jako u všech homologačních malosérií, se i v případě nejnovějšího stuttgartského expresu jedná v podstatě o ryzí závoďák, jen s nezbytnými doplňky pro silniční provoz. Jen málokterý z nich bude skutečně svého majitele vozit po okruhu, většina jich téměř jistě skončí v depozitech spekulantů se sběratelskými raritami, protože jen na marketingovém oddělení záleží, o kolik víc, než nezbytných 200 kusů, povolí vyrobit.

Proti původnímu (slovo sériový je v této souvislosti poněkud nepatřičné) GT3, označovanému jako „Club Sport“, se autoři zaměřili na redukci hmotnosti. Přední kapotu a zadní spojler stvořili z karbonu, zadní sklo je akrylátové. I přes instalaci povinného ochranného rámu do interiéru klesla hmotnost o 50 kg na velmi dobrých 1360 kg včetně naplněné 90 l litrové nádrže a výkonová hmotnost činí znamenitých 4,86 kg/kW. Motor, šestiválcový čtyřventilový vodou chlazený boxer 3,6l za zadní nápravou, zůstal beze změny, 280 kW/7300 ot. a litrový výkon 77,8 kW byly shledány dostatečnými, jen je ve vyšších rychlostech lépe plněn vzduchem prostřednictvím speciální nasávací komory pod zadním spojlerem. Dvouhmotový setrvačník byl nahrazen lehčím jednohmotovým, šestistupňová převodovka má rychlosti těsně za sebou. Motor dosahuje pozoruhodných otáček 8,200/min., svého pána katapultuje na stovku za 4,4 s, na 200 km/h za 14 s a akcelerace skončí až 6 dílků za číslem 300. Přiměřené jízdní vlastnosti zajišťují dělené stabilizátory vpředu i vzadu, závodní náboje kol a optimalizovaná geometrie zadní nápravy.

Tento skvost byl oceněn na 104.000 €, ovšem v jednotlivých zemích je tato kulatá suma navýšena o regionální poplatky, například naši západní sousedé musí připlatit 16.788 € ke každému exempláři navíc. Všem se pak nové Porsche představí v jejich oblíbené barvě, je-li touto tradiční bílá; jediná možnost individualizace spočívá ve volbě mezi červenými a modrými „rychlými pruhy“ a nádhernými litými koly, eloxovanými stejnou barvou. Smůlu mají fanouškové značky v Kanadě a USA, protože tam RSko v oficiálním prodeji nebude.

Spolupracujeme s TipCars.com
Loď Aquarius vzala na palubu další migranty, přístav stále hledá Loď Aquarius vzala na palubu další migranty, přístav stále hledá

Loď Aquarius, která ve Středozemním moři zachránila 11…

Hybridy ve městě fungují jako elektromobily, ukazuje studie Hybridy ve městě fungují jako elektromobily, ukazuje studie

Technologie hybridů, která kombinuje vlastnosti aut se…

Porsche už nebude montovat do aut dieselové motory Porsche už nebude montovat do aut dieselové motory

Německý výrobce sportovních vozů Porsche se stává první…

 
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Víme, jak bude vypadat nová Škoda Octavia. A známe i další detaily Víme, jak bude vypadat nová Škoda Octavia. A známe i další detaily

Oficiální premiéra nové Octavie proběhne až v příštím…

Jízdní dojmy z Česka: Peugeot 508 se základním motorem funguje skvěle Jízdní dojmy z Česka: Peugeot 508 se základním motorem funguje skvěle

Peugeot 508 druhé generace je bezesporu velmi zajímavým…

 



Porsche 911 GT1 Evo: Vzácná silniční verze je na prodej Porsche 911 GT1 Evo: Vzácná silniční verze je na prodej

Porsche 911 GT1 Evo vyhrálo v roce 1998 24 hodin Le Mans.…

Porsche LMP1: Vývoj prototypu pro Le Mans se nezastavil (video) Porsche LMP1: Vývoj prototypu pro Le Mans se nezastavil (video)

Porsche zbrojí na příští ročník čtyřiadvacetihodinovky v…

 



 
Nástupce legendárního offroadu se nové generace nedočká. Chevrolet zastavuje vývoj nové Nivy

Chevrolet zastavuje vývoj nové Nivy

Dnes 17:37

Novou Nivu chtěl Chevrolet začít prodávat už v roce 2016, projekt se ale realizace nedočkal. A podle všeho ani nedočká.




Blesk.cz

Ministerstvo chce ušetřit 100 milionů ročně: Známka elektronicky, kontrola kamerami

Ministerstvo chce ušetřit 100 milionů ročně: Známka…

Zavedení elektronických dálničních známek státu ušetří přes 100 milionů korun ročně. ČTK to řekla mluvčí…

Česká spořitelna vrací do Google Play aplikaci pro NFC platby mobilem. Přejmenovala se na Poketku

Česká spořitelna vrací do Google Play aplikaci pro…

Česká spořitelna (ČS) oznamuje návrat aplikace pro bezkontaktní placení mobilem přes NFC do marketu Google Play.…

 

iSport.cz

Krejčí poprvé nastoupil a nachytal favorita, Schick jen sledoval trápení AS

Krejčí poprvé nastoupil a nachytal favorita, Schick…

Konečně na place! Ladislav Krejčí nastoupil v 5. kole italské ligy poprvé v sezoně za Boloňu a odehrál celý…

Joshuův vývoj, Rus padl jak raněné zvíře. Potvrdil nadvládu, tvrdí Kraj

Joshuův vývoj, Rus padl jak raněné zvíře. Potvrdil…

Olympijský vítěz, sběratel světových titulů, knokautér, obdivovaný sportovní hrdina, Anthony Joshua se právem…

 

Reflex.cz

Exceloval jako král Kazisvět, cirkusák Carlo Humberto nebo fanatický jezuita Koniáš. Před sto lety se narodil herec Martin Růžek

Exceloval jako král Kazisvět, cirkusák Carlo…

Kazisvět šestý, z Boží vůle král, mocný panovník a hlava pomazaná. Tak se tituloval herec Martin Růžek v jedné…

Padesát odstínů sirotků aneb morální kýč jedné české europoslankyně

Padesát odstínů sirotků aneb morální kýč jedné české…

Českým mediálním a politickým prostorem již několik dnů rezonuje jako jedno z hlavních témat (ne)přijetí…