Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche 911 GT3 RS - RoStoucí adrenalin

Ladislav Čermák
Diskuze (3)
Pro připravovanou podobu závodů kategorie GT uvedlo Porsche na trh homologační sérii odlehčené verze produkčního modelu GT3...

Pro připravovanou podobu závodů kategorie GT uvedlo Porsche na trh homologační sérii odlehčené verze produkčního modelu GT3 (ten jsme Vám představili zde), která v duchu tradice, předávané od Carrery RS 2.7 (1972), přes 911 SC RS (1984) až po dnešek, získala prestižní přídomek „RS“. Tak jako u všech homologačních malosérií, se i v případě nejnovějšího stuttgartského expresu jedná v podstatě o ryzí závoďák, jen s nezbytnými doplňky pro silniční provoz. Jen málokterý z nich bude skutečně svého majitele vozit po okruhu, většina jich téměř jistě skončí v depozitech spekulantů se sběratelskými raritami, protože jen na marketingovém oddělení záleží, o kolik víc, než nezbytných 200 kusů, povolí vyrobit.

Proti původnímu (slovo sériový je v této souvislosti poněkud nepatřičné) GT3, označovanému jako „Club Sport“, se autoři zaměřili na redukci hmotnosti. Přední kapotu a zadní spojler stvořili z karbonu, zadní sklo je akrylátové. I přes instalaci povinného ochranného rámu do interiéru klesla hmotnost o 50 kg na velmi dobrých 1360 kg včetně naplněné 90 l litrové nádrže a výkonová hmotnost činí znamenitých 4,86 kg/kW. Motor, šestiválcový čtyřventilový vodou chlazený boxer 3,6l za zadní nápravou, zůstal beze změny, 280 kW/7300 ot. a litrový výkon 77,8 kW byly shledány dostatečnými, jen je ve vyšších rychlostech lépe plněn vzduchem prostřednictvím speciální nasávací komory pod zadním spojlerem. Dvouhmotový setrvačník byl nahrazen lehčím jednohmotovým, šestistupňová převodovka má rychlosti těsně za sebou. Motor dosahuje pozoruhodných otáček 8,200/min., svého pána katapultuje na stovku za 4,4 s, na 200 km/h za 14 s a akcelerace skončí až 6 dílků za číslem 300. Přiměřené jízdní vlastnosti zajišťují dělené stabilizátory vpředu i vzadu, závodní náboje kol a optimalizovaná geometrie zadní nápravy.

Tento skvost byl oceněn na 104.000 €, ovšem v jednotlivých zemích je tato kulatá suma navýšena o regionální poplatky, například naši západní sousedé musí připlatit 16.788 € ke každému exempláři navíc. Všem se pak nové Porsche představí v jejich oblíbené barvě, je-li touto tradiční bílá; jediná možnost individualizace spočívá ve volbě mezi červenými a modrými „rychlými pruhy“ a nádhernými litými koly, eloxovanými stejnou barvou. Smůlu mají fanouškové značky v Kanadě a USA, protože tam RSko v oficiálním prodeji nebude.

Ladislav Čermák
Diskuze (3)