Šestá generace Porsche 911, známá pod interním označením 997, je na trhu již od roku 2004 a automobilka se rozhodla v letošním roce s modernizací této modelové řady a opět začíná u verzí Carrera a Carrera S.
Ale furt ne... Porsche postavil Ferdinad. Ne d Este, ale Ferdinad Porsche.
Pravdou je, že ta modrá 911 na třetím snímku má asi nejčistší exteriér, co jsem po 50ti letech na Porsche viděl. Charakterizoval bych to jako "ani linka navíc". Taková "pure 356 essence", tedy něco co by mě hodně přitahovalo, kdybych na ní mohl pomýšlet.
Micko, svatá pravda s tou čistotou exteriéru. Tenhle lift dovedl současnou generaci (997) k okonalosti. Když se tak na to Ferry Porsche kouká z automobilového nebe, musí mít radost... :-) Bravo Porsche :yes:
Jj, souhlas, 911 je opravdova ikona supersportu. Nejvic na tomhle aute ocenuju to, ze je takove nenapadne. Neni to zadna placka typu Lambo Murciealgo apod. Kdybych byl absolutni automobilovy neznalek, tak bych asi na prvni pohled netusil, ze se koukam na supersportovni legendu. Az do prichodu Audi R8 to byla pro me jasna volba v supersportech. Ted uz by to bylo tezsi. R8 se mi taky strasne libi, i kdyz je to trochu vetsi placka, ale jsou tomu asi 3 tydny, co jsem ji videl zive a je to uchvatne auto. Kdybych mel ty penize, tak asi koupim obe >:D
No ať to nepřipouštím úplně rád, resp. nemám rád škatulky, tak Porsche je Porsche. Prostě je to samostojící třída, protože 911 je tak napůl supersport, napůl GT, navíc se zcela specifickým rozvržením agregátů, takže vlastně nejde srovnávat čirý supersporty jako Lamborghini aj. a 911ku. Kredit posledních generací 911 (Carrera) spočívá v dosažení obdobných výkonů jako supersporty s motorem uprostřed, kde se "leží" při zachování tvarových proporcí odpovídající spíš vozu GT.
Vystihl jsi to naprosto přesně. Porsche 911 je komfortní GT, jehož schopnosti vykrystalizovaly do takových rozměrů, že dokáže potrápit leckterý supersport.
Moje volba je 911 4S. Mimochodem jsem ji dnes zahlédl na Karlově náměstí, nádherný zvuk atmosférického boxeru se svou barvou hodně blíží původním vzduchem chlazeným.
Z toho důvodu upřednostňuji S-ko před Turbem.
Jj, pravda. Je to castecne GT a castecne supersport. Ale bez ohledu na tom, do jake skatulky presne patri, je to proste skvele auto. ;-) Snad budu mit v budoucnu nekdy moznost ho ridit.
Jo tak to samozrejme je. Ja jen souhlasim s nazorem PeklneMicinky, ze 911 ma v sobe kombinuje jak prvky supersportu, tak i GT. Jasne, GT jsou spis velka luxusni auta se silnymi motory, ne cistokrevni supersportaci. Tim nechci rict, ze by to nebyla skvela, rychla auta, se kterymi si clovek uzije spoustu zabavy, ale kdyz srovnam napr. tebou uvedeny AM DB9 a treba takove Ferrari F430, Porsche Carrera GT, Lamborghini Murcielago, Galardo, tak to je trosku rozdil, myslim si. Ale ono je to uz dost jedno, je to spis jen o tom, jestli si chces koupit vylozene 100% zavodak, ktery spis nez na silnici patri na okruh, nebo spise velke sportovni luxusni auto, kterym muzes jezdit i po normalnich silnicich >:D V obou kategoriich by se krasne vybiralo, mit ty penize. Ono skatulkovani je nekdy tezke, ale ja osobne mam rad urcity system a rad, takze se mu nevyhybam. Ale nekdy to proste nejde tak uplne presne zaradit.
911 se prostě vymyká, ona je luxusní, ale ve vrcholných verzích podává výkony supersportu. Já osobně jí tak i tak považuju za GT. Čistě subjektivně, pro mě jsou supersporty jen "placky" s motorem (téměř) uprostřed mezi řidičem a zadní nápravou. Vyjímka snad existuje jen jedna. MB McLaren SLR ten má dlooouhou kapotu a pak je řidič. >:D Bentley GT, pro mě pořád - GT, byť to taky výkonem nezaostává za SS. Ale celkový ladění je spíš směrem k cestování.
Jn, to je to, o cem jsem mluvil. Ze je to takovy nenapadny supersport. Zadna placka, takovy mily broucek a pritom takove hovado, ktere te vystreli za 4s (i min, i vic, podle motoru) na 100km/h a ve vrcholnych verzich si to muzes ficet az 300 km/h. :yes:
>:D >:D máš pravdu, v tomhle mi vždycky Porsche "unikalo", prostě si s ním jakoby nevím rady, co si o něm mám myslet. Proto mě zaujalo vždy jen vzhledem a to jak které generace. Jmenovitě tedy jen 356 a současná 911 (vyjma závodních speciálů).
Jj, presne, podivas se na objem, pocet valcu a vubec ti nedojde, ze by to mohl byt supersport. Zadny 10V 5.0l a jeste dvojite preplnovany, ale presto to je nesktuecne zihadlo. Nikdy jsem v tom sice nejel, ale jeho povest mluvi za vse. Mne stacila jizda v Alfa Romeo GTV 3.0V6(160kW - 218HP). Typek pridal plyn a byl jsem zaborenej v sedadle. Moc krasny zazitek. A to jsem byl jeste docela malej, mi mohlo byt tak 7-8 let.
Nič proti snahe Porsche ale počuli ste alebo čítali ste niekedy, že by niekto jazdil s Porsche za 11l alebo dokonca pod 10l ? Ja nie. Vždy to bolo nim 15 až 18l. ;-) A na okruhoch nad 30l.
Já myslím, že ta spotřeba je hodně idealizovaná, a spíše je takto uvedena nějaká počítačově dosažitelná hodnota, která vyhoví EU. Ve skutečnosti majitelé neuvažují v rámcích litrů, ale spíš desetilitrů, takže jestli 13,15 nebo 18 nikoho z nich netrápí, prostě se vejdou do 20ti...
No já nevim, podle mě je 911 takovy civilní sportovní auto, dá se s tím jezdit denně do práce, o víkendu na chalupu a v neděli na okruh ;-)
Porsche 911 je pro mě naprostá ikona, ale zároveň auto které si dovedu představit jako svoje hlavní auto a ne jen srandu když je pěkně a suchu jako ferrari, lambo atd. A na druhou stranu je někde jinde než BMW 3M a podobný auta.
Takže si myslím že i ta spotřeba je důležitá, asi nikoho nezájímá desetina sem nebo tam, ale takové snížení díky nové převodovce znát na klidné jízdě bude, na okruhu asi těžko ;-)
Jo to já souhlasím, že 911 je vhodná i pro denní provoz. Jen se domnívám, že pro majitele novýho auta za 3 a půl mega není asi odchylka ve spotřebě v rámci litrů nikterak podstatnou finanční zátěží, vzhledem k ostatním nákladům na provoz. Př. o 3 litry víc by znamenalo i při 40Kč/l o 120Kč na 100 km víc. To pro osobu schopnou ufinancovat 911ku nemají být "peníze".
No v jednom rozhovoru s Walter Rohrlem, padlo že 911 Turbo jímž běžně jezdí dokáže být vcelku úsporný vůz. Po několikatisícové jízdě po Evropě měl průměrnou spotřebu 11 litrů. Já reálný průměr při běžném využívání dynamiky v rámci rychlostních limitů vidím okolo 13l.
Jízda po okruhu je zkrátka někde jinde, kdy spotřeba zcela určitě nepůjde pod dvacet ;-) .
Tak to si udělej první zářez, páč jsem s 3l motorem jezdil běžně 9-11l. Teď po chiptuningu je to horší, ale stále ok :-)
Jinak na te nový facelift jsem zvědavej i na tu novou převodovku
Jo taky me to uz moc nebere. Ten vyvoj v designu je neco jako u Audi. Oni by vlastne ani nemuseli mit designery. Nic proti 911 - je to obrovska ikona, ale nebylo by od veci prijit vedle toho jeste s necim novym. Ne pouze dalsi designove derivaty 911 (Boxster, Cayman a Panamera). Panamera byla dokonala prilezitost k tomu udelat zmenu (zmenu jako ZMENU, ne pouze zmenu v poctu dveri). Ale bohuzel (aspon podle spyphotos) to tak nevypada.
Presne to isté ma napadlo, načo majú vývoj, keď už roky vyrábajú to isté auto, keby tak robila Škoda, tak by ešte teraz vyrábala Š-1000 MB, len by mala iné svetlá, nárazníky a modernizovaný motor.V Nemecku ich jazdí skutočne veľa, hoci ja naozaj neviem, čo s takým autom u nás, aj keď mu image, kvalitu a krásu neberiem.
To jeste v podstate nic neni.U nas se siri bludy o Mercedesu v AMGcku,ktery tam ma dvoustovku za 5,3s.......... >:-[]8-s:-(:no: (zatim sem ho nevidel,ale podle me to bude klasicky cecko a tech 5,3 bude ke stovce......)
Ma rec,jenze u nas je takovejch,co do toho,,vidi"takovymdle zpusobem--bohuzel celkem dost...Clovek aby se bal jim neco rict...jeste ho ukamenujou..... :no: (vlstne jenom za pravdu)
Tak čtu řazení Porche do segmentů GT,supersport,kočkopes a já nevím co vše tu padlo,ale nikdo nenapsal,jen to jediné,je to LEGENDA.R8 je možná sportovnější,placatější a já nevím jaká,ale vyrábí se cca 8 měsíců.Kůň z Itálie je u6 trochu jinde zaměřením a většina z nich je taky LEGENDA.Prostě tyhle auta se nekupují pro to kolik skutečně jedou(mimochodem zeptejte se nějakého majitele jestli jel max rychlostí),ale protože je to LEGENDA a jako takové jsou opečovávány,hýčkány a garážovány.Do práce se nimi jezdí jen v létě a když je hezky.Prostě LEGENDA.
Na konkorenčním webu, jsem se dočetl že cena prý má být cca o 12tisíc eur nižší než u původního modelu, jsou tam uvedené ceny 69 tisíc za carreru, 79 za carreru S a cabrio a 82 za cabrio S. Nějak se mi to nezdá aby porsche zleňovalo nový facelift a ještě o takovou pálku. Ale na druhou stranu možná strašák v podání Nissana funguje ... Nevíte někdo o této situaci, protože Carrera S pod 2 mega je suprová záležitost.
To je kravina...o pul milionu dolu porsche urcite nepujde.Je to mozna cena z jineho trhu.Treba z USA.Tam je normalni ze auto stoji o tretinu min.Jako GTR v japonsku je za 1,2 milionu...delaji si z nas *.a nasi oktavku mame my doma v CR zase nejdrazsi na svete...to je komedie.
No,myslím,že R8 se začíná stávat opravdu jen designově zajimavým vozítkem.Když už i základní model carrery má lepší parametry zrychleni než vůz jehož cena sahá těsně pod 4 miliony(pokud nechcete jezdit s holým zadkem)...čím nás chce tedy Audi obalamutit?stále to nechápu...auto jede pěkně,sedí super,ale až takový vítr to zase není...