ufff...tak to by sice bolo pekne a kedze Audi sa s tym uz nejaky ten piatok pohrava, je realny predpoklad, ze Porsche by mohlo ist po tej istej - uz vydlazdenej ceste. Pomohlo by to vsetkemu: linearnosti a dostupnosti vykonu, nadimenzovaniu klasickeho turboduchadla na vacsiu priepustnost vyfukovych plynov a tym padom jeho mensie brzdenie pri rozlete do vyssich otacok, spotrebe / emisiam CO2... :-)
Lenze toto je teoria, prax sa ukaze neskor. To, co bude vo Frankfurte asi este s E-laderom nebude ( to by boli uplne prvi na svete a to ma byt Audi s V8 TDi...) takze este mame na E-lader nejaky rocik casu. Je teda otazka, ako sa tieto nove klasicke biturba budu spravat... :-!
tipujem ze aj to ale asi po tej kritike len doplnili, plus vsimni si tie bludy - vykon v Touaregu 380 PS... >:-[]:no:
keby taketo sustavne a pravidelne chyby robil moj zamestnanec, tak ma padaka na hodinu lebo svojou lajdackostou poskodzuje dobre meno webu ! :-!
tu to vcera o tej A8 tiez nebolo bohvieco... 8-s
Dufam ze Pavluska bude sef riesit ! :-!
3 valce 4 turba a 700 koni.... zivotnost 130 000km..... spotreba na papieri 4,999 litra ...... a napiek tomu by som sa vsadil ze by taketo auto s logom porsche na kapote malo uspech .. ved je to predsa porsche ;-)
Takže když budu neustále omílat třeba, že koncern H/K zkrachuje kvůli nekvalitním výrobkům v roce 2022 a napíšu k tomu, že mi "možno dáš za pravdu"... Je to normální? :-)
hyundai u vas ziskal narodnu cenu kvality... a ma celosvetovy uspech... bankrot by mal byt zazehnany na dalsich 30 rokov ;-) ... potom uz mozno dojde ropa a budeme riesit zase ine veci.... ;-)
Edit: začátek od Magistra, ale následně už od Cherokee...omluva ;-\
P.S.: k daný hádce...o Q3 bych nikdy neuvažoval...daný motorizace jsou obecně OT, vyjma Macana a když už takovýhle prdítko, tak mezi GLA a Q3 by to byla hvězda ;-)
hladal som a zmienku o ruseni vyvoja V8 TDi som nenasiel... :-!
a to som precital cele vlakno a este skoro cely zvysok celej diskusie a cely test este raz...
Co sa vyberu medzi tymi prckami tyka - Macan uz nieje prcek a je pekny... ;-)
No a samozrejme ze motory ma "honosnejsie" :-)
len na autofore je zatial to, ze V8 TDi vypadla z ponuky pre Cayne a Touareg. V A8 ostava...
No a samozrejme ze ten zabednenec si z toho zacal vyvodzovat nezmyselne zavery... :-!
A vies preco ?????? ked sa tak vyskieras 8-s
Lebo tam je ulozeny tak, ako sa to na tehdajsej platforme LP xx( neviem kolko ) pri SUV riesilo: doslova NAD napravou a nie pred !!!
Vysvetlenie: Skoc si do nejakeho servisu ked tam bude Touareg, Cayen alebo 1.g. Q7 na zdvihaku. V smere jazdy vedla motora vpravo uvidis samostatny diferak - teda nie integrovany do skrine prevodovky tak, ako v A4/5/6/78, Q5 a novej Q7.
Pri V6-ach vychadza pomerne vpredu, pri V8 cca v strede motora.
Toto ti pan Vaculik nenapisal ? Alebo tam nebola fotka zo spodu ? ... >:D
Vypadla? Cayenne ho pořád v nabídce má. Touareg měl starší verzi toho motoru a kdybych si měl tipnout, tak ho nikdy nemodernizovali na Euro6 (od září 2015 povinné i pro vozy homologované v minulosti). Za jeho odstraněním z nabídky bych tedy viděl emise. Proč ho jednoduše nenahradili novější verzí, kterou mají, je otázka.
Jj samozřejmě je to kvůli Euro6 je to v tom odkazu co sem včera dával. A je tam i důvod proč ho nenahradí novější verzí: Slabý prodeje [odkaz]
Paradoxem je že v Touaregu je líp uloženej a pasuje tam líp než do A8 kde možná zůstane :-|
Což by stejně s další generací možná zmizelo, protože Touareg i Cayenne dostanou MLB evo, tedy další generaci MLB, na které stojí právě A8.
Prodejům se tolik nedivím. S V8 je to celkem drahé auto, byť zajímavé. V takové sféře je tvrdá konkurence zvučnějších značek. A další generace pomalu klepe na dveře, takže to není moc zajímavé. Pořád by se mohl vrátit v další generaci. Přeci jen je o něco prestižnější.
"Problematický" je ten motor především pro vás (Hammunasakra + Kylie) a ten váš problém s ním spočívá především v tom, že ten motor pořád žije a má i budoucnost, na rozdíl od vašich tradičně prezentovaných odhadů a předpokladů. ;-)
a vo co de ???? >:D
mas proste problem: V8 TDi nekonci, to, ze Porsche a VW sa z nejakeho dovodu odhodlalo ich vyradit z ponuky je ich vec, necudoval by som sa, keby si len Audi proste za neho pytalo viac grosov a im sa to proste menej oplatilo >:D
Bentley ten novy chce, Audi si ho tiez pouzije v buducnosti dokonca do viacerych modelov ( pravdepodobna je v tomto momente verzia S6 TDi - vdaka tomu vykonu ), A8, Q7 ( SQ7 ) su proste optimalny odberatelia V8 TDi a na tom ty nic nezmenis.
Takze nerob si vrasky >:-[]
>:D >:D >:D >:D ????
a za co ? Dnes uz som asi trosku prepracovany, nevies si predstavit, kolko roboty som tu mal...Takze uplne v pohode mi to prosim ta polopatisticky vysvetli, co som zase urobil zle. ;-)
preboha ta prosim za ake ? :-O
Ako fakt sorry, bol som si von oddychnut, povenovat sa hafanovi, vratim sa sem a zase nejaky problem... ;-\
Aspon mi daj link, alebo ma cituj, cim som ti nejako "ublizil" alebo co... :-O
Kravina. Ten motor je výbornej. V Touaregu. V A8 ale jeho uložení stojí za prd a má destruktivní vliv na jízdní vlastnosti i brzdnou dráhu. Trapný je že to moc dobře víš ale budeš tady hrát divadlo. Něco jako Gilgit s Ruskem :no:
Ser už na Kylii a s timhle nemám nic ani já. Tohle ti vzkazuje Vaculík >:-[]
Zase sa pleties kde ta nikto nevolal ???? >:-[]
Jake mozno, jake asi ????!!!! V A8-e ostava a basta !!!!
Skor je otazka, preco ti lenivci v Stutgarte a Wolfsburgu boli lenivi hodit na Audi-stol par grosov, ze dajte nam novu EU6 verziu, to je cele - ten motor novy/stary je mechanicky totozny, nieje problem s jeho umiestnenim do hocicoho, kde uz starsia verzia bola ! :-!
Jak problematicky ? Tak isto ako V8 TFSi, ktory je len o cca 20 kg lahsi... Ty si schopny rozoznat rozdiel 220 / 240 kg na vahe motoru ? Ak ano, urcite ta radi zamestnaju ako testovacieho jazdca. >:-[]
GLA/Q3 a Macan zas až takoví konkurenti nejsou ;-)
Zkoušel jsem GLA 250 4M a věřím, že 45 AMG bude fajnovější, ale macan turbo jede tak přesvědčivě, až bych se moc divil, kdyby oni novináři ohledně "jízdně nejlepšího 45 AMG" měli pravdu.
Zatímco v USA dělají u sportovních modelů velké atmosférické V8, u nejostřejších verzí pak zajímavá a působivá monstra alá Vette Z06, Shelby nebo rovnou Hellcat, tak v Evropě se dělají sportovní vozy stále s menšími a složitějšími motory.... smutné a hlavně zbytečné.
Jeste smutnejsi je fakt, ze kdejaka pidipreplnovana evropa si ten hellcat namaze na chleba kdykoliv a kdekoliv. A abych ti cutnul jeste jednu (kdyz uz jsem v razi), tak kdejaka evropa to dokazala i doted i bez turba. ;-)
Ameriky se zlepsily, o tom zadna, ale jak auta z Evropy, tak z Asie (respektive pouze z Japonska) jsou porad o dost lepsi - pokud tedy hodnotis auto jako celek - a je celkem jedno, o jake kategorii aut se bavime, navrch muzou mit ameriky mozna tak v pickupech, po kterych ve zbytku sveta pes nestekne.
Dávám ti :yes: Já miluju ameriky. Ale po tom co jsem 2 skutečně měl tak už jen platonicky. Krom topmodelů a halo aut jsou to podřadné primitivní šunty. Jako americké jídlo, kafe a zahraniční polita.
Hezky se na ně leda dívá. Dnes dopoledne proti mě jel nablýskaný Chevy Caprice z osmdesátých. Okukoval bych ho hodinu. A pak rád odjel seatem.
Měl jsem 2 nové ameriky. To plýtvání výkonem a vnějším objemem mě totálně uráželo. U Evropského turbodieselu si chrochtám blahem. Jakože naprosto vážně.
v okamžiku, kdy se odzkouší a do výroby dostane elektrický turbokompresor, budou rázem těžké velké atmosféry naprosto out. krom toho, u Porsche byla verze Turbo vždy velmi exkluzivní a nikdo jim to nevyčítal:)
Kdyby tomu tak bylo, dávno by je závodní motory používaly. Tak jak mi říkal včera jeden z prodejců US aut....jo mustang ecoboost jezdí lépe než se čekalo, jen nikdo neví, kolik km vydrží ;-) .
K 911 turbo - jako auto na víkend, navíc 3,8 turbo a pro ty, co chtějí být rychlí v přímce a nebudou moc jezdit na dráhu. Jinak s tím bylo vždy problémů až až u starších.
Myslim, ze jako argument do diskuse 6val vs 4val u sportovnich Porsche je to nepouzitelne. V dobach, kdy Porsche pouzivalo i u 911 ctyrvalcove motory, byl sestivalec naprosty vrchol luxusu i u sportovnich aut, osmivalce mely standartne jen ameriky, z EU aut jen rucne vyrabene kusovky. Takze ctyrvalec v lahkem Porsche 911, nebo pozdeji casem v "levnych" modelech 924/944/968 byl sice akceptovany, ale s tim, jak prestiz znacky stoupala, staval se sestivalec standartem a i pri nastupu "levneho'" Boxsteru byl pod kapotou jako zaklad sestivalec a ne ctyrvalec - byt by mi ctyrvalec prisel logictejsi.
Historie se tu sice pripomina, ale to je jen reklamni obezlicka, podle mne si Porsche moc dobre uvedomuje, do ceho jde a co riskuje a nova rada motoru boxer s turbem bude muset byt) ve vsech meritelnych parametrech o tolik lepsi, ze po zakladnich atmo sestivalcich ani pes nestekne. Navic ma boxer vyhodu - jeho zvuk je u ctyrvalce naladitelny do sportovna stejne snadno, jako u sestivalce, jsem si celkem jisty, ze pokud bych te postavil mezi boxer 4 a boxer 6, a oba turoval, nebyl by sis sam jisty, co je co.
Záleží, jestli má motor stejně a nebo nestejně dlouhé výfukové svody od každého válce. Viz Subaru, kde BRZ zní nic moc (stejná délka) oproti STi a dieselu, kde je délka rozdílná.
Zvuk, jaký dokáže vyloudit dobře naladěné nestejně dlouhé potrubí u 4 válcového boxeru je fantastický. 6-ti válec zní unyleji a vůbec by u lehkých Porsche neměl nikomu scházet. ;-)
No, u 911 moc dlouhe to potrubi byt nemuze, u Boxster/Cayman je to trochu lepsi, ale ne o moc. Subaru ma motor pred predni napravou, tam se da na te delce se zvukem pracovat lepe.
No ale doba, kdy se z 6válu stává naprosto luxusní zboží, je tady zas. Tudíž mne nijak nepřekvapuje, že začne Porsche vedle vícehrnků (>4) nabízet i 4hrkny.
Zvuk zase dokáže docela ovlivnit výfuková turbína, která ho poněkud učeše (u sportovního auta nemyšleno zas tak v dobrém), tak snad ten 4vál alespoň nebude foukaný řaďák :-)
Ano, ta doba se vraci, ale smer 4 -> 6 je urcite lidmi prijiman lepe, nez 6 -> 4. A argumentovat v tu chvili, ze u 4hrnku uz jsme prece byli drive a ted se jen vracime...No, kdo se chce ve vyvoji vracet nekam, kde uz byl, prece chces jit porad dal, ne? V lidske mysli to bude kazdopadne krok zpet, podivej se na ty reakce u BMW M3/4, kde 4,0V8 nahradil R6 3,0 turbo... A to si M3 k V8 jen odskocila v jedine generaci, pokud by mela mit ta pristi M3/4 motor R4 turbo, tezko by BMW uspelo s argumentaci, ze puvodni M3 E30 byla taky "jen" ctyrhrnek...
Problém je, že turbíny i kompresory představují prakticky tlumiče a samy produkují ne zrovna nejlíbeznější zvuk. A vem si 911 Turbo, což mají být vrcholné modely. Byl bych rád, kdyby ho dokázali odladit tak, abych si na atmosféru nevzdechl. Ale nedělám si velké naděje, když to nedokáží ani u dražšího Turba.
Mi to pripada, ze Porsche u boxeru na zvuk v podstate kasle a ten je pak spis vysledkem materialu, pouzitych na vyfuk, a konstrukce vyfuku - ktera je delana na efektivitu a ne na efekt. Ostatne radove motory v 924/944/968 na tom byly uplne stejne, znam par kluku, kteri je meli pred par lety a nahradili standartni vyfuky ladenymi a sice byli nadseni ze zvuku, ale charakter motoru sel do kytek (944 3,0 + 968 + 968 CS)... A jizda s Panamerou V8 v podstate to same, tam ten vyfuk ladili tak, aby z nej nebylo skoro nic slyset...
Nekašlou na něj, efektivita je však důležitá a to platí i pro sání. Jsou to celkem sofistikované komponenty, nelze je jen tak něčím nahradit. Měla ta Panamera sportovní výfuk?