Porsche 911 Targa: Rozsáhlá modernizace, pohon všech kol jako standard

Porsche 911 Targa: Rozsáhlá modernizace, pohon všech kol jako standard

 
 

Facelift, motory s přímým vstřikováním paliva, nová dvouspojková převodovka PDK a elektronicky řízený pohon všech kol. Všech těchto změn najednou se dočká i Porsche 911 Targa. Na podzim.

Název 911 Targa už tři generace značí uzavřenou karoserii s prosklenou střechou. Toto řešení nahradilo dřívější provedení, které bylo v podstatě kabrioletem s pevným rámem za předními sedadly. U aktuální generace má dvoudílné prosklení celkovou plochu 1,54 m2. Přední díl je posuvný – jeho otevření trvá 7 sekund a cestujícím se nad hlavou otevře 0,45 m2 velký otvor. Oba skleněné díly mají antireflexní povrchovou úpravu, která brání pronikání UV záření a ohřívání interiéru. Navíc lze průhled skrz střechu zaclonit.

Stejně jako dosud se bude Targa vyrábět se dvěma motory, oba ale mají přímé vstřikování a vyšší výkon. Slabší 911 Targa 4 bude pohánět šestiválec s protiběžnými písty o objemu 3,6 litru. Má nejvyšší výkon 254 kW (+ 16 kW) a Targa s ním jede nejrychleji 284 km/h. Silnější 911 Targa 4S dává z objemu 3,8 litru výkon 283 kW (+ 22 kW) a maximální rychlost má hodnotu 297 km/h. Přímé vstřikování přineslo kromě vyššího výkonu také o 11,2 % nižší normovanou spotřebu a o 13,6 % nižší emise CO2.

Sedmistupňová dvouspojková převodovka PDK (Porsche Doppelkupplungsgetriebe) nahradí automat Tiptronic S. Nová koncepce převodovky se vyznačuje podstatně rychlejší změnou převodů, což znamená lepší dynamiku a nižší spotřebu, a to i ve srovnání s šestistupňovým manuálem. Targa 4 zrychlí z 0 na 100 km/h za 5,2 s a Targa 4S za 4,9 s. S převodovkou PDK to trvá v obou případech o 0,2 s méně.

Zatímco předchozí generace Porsche 911 Targa byly výhradně s pohonem zadních kol, aktuální provedení je standardně 4x4. Faceliftovaná Targa dostane nový systém pohonu všech kol PTM (Porsche Traction Management). Na rozdíl od stávajícího řešení s vícelamelovou spojkou je řízený elektronicky. Výchozí nastavení PTM preferuje zadní nápravu, systém ale rychle reaguje na změnu trakce a přesouvá moment na přední kola. Stejně jako modernizované verze 911 Carrera 4 bude mít Targa zadní diferenciál se zvýšenou svorností.

Porsche 911 Targa (997) facelift - technické údaje
MotorTarga 4Targa 4S
Zdvihový objem [cm3]36143800
Válce/ventily6/46/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]254/6500283/6500
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]390/4400420/4400
Max. rychlost [km/h]284 (282)297 (295)
Zrychlení 0-100 km/h [s]5,2 (5,0)4,9 (4,7)

Údaje v závorkách platí pro převodovku PDK.

Spolupracujeme s TipCars.com
 

Tapety

Porsche 911 Targa 4S Porsche 911 Targa 4S
Porsche 911 Targa 4S Porsche 911 Targa 4S
 

Přidat názorDiskuse: Porsche 911 Targa: Rozsáhlá modernizace,…







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Audi je v Evropě nuceno zastavit prodej některých svých modelů Audi je v Evropě nuceno zastavit prodej některých svých modelů

Audi musí na pár týdnů zastavit prodej svých benzinových…

Fiesta zůstává ve své třídě královnou jízdy: První svezení s novou generací Fiesta zůstává ve své třídě královnou jízdy: První svezení s novou generací

Během novinářské prezentace vozu na severu Španělska jsme…

 



McLaren F1? Ne, volant uprostřed může mít i Porsche 911! McLaren F1? Ne, volant uprostřed může mít i Porsche 911!

Porsche 911 patří k oblíbeným vozům řady úpravců. Většina…

Porsche 911 Old & New Japan: Flatnose se vrátil! Porsche 911 Old & New Japan: Flatnose se vrátil!

Vzpomínáte ještě na Porsche 911 s mrkačkami, bez…

 



 
Hyundai chce v Evropě ujet všem. Známe jeho strategii!

Hyundai chce v Evropě ujet všem. Známe jeho strategii!

Dnes 15:50

Cílem Hyundai je pro rok 2021 post nejúspěšnější asijské automobilky v Evropě. Pomoci tomu má strategie sázející na DNA značky, mobilitu, SUV i výkonné vozy.




Blesk.cz

Číňany pobouřila sexistická reklama na Audi. Přirovnává ženy k ojetým autům

Číňany pobouřila sexistická reklama na Audi.…

Německá automobilka Audi se musela omluvit za vysílání nové reklamy v Číně, která přirovnávala ženu k ojetému…

Kozy jako vozy, vosí pasy a prdelky k nakousnutí: Slintejte nad micinkami v korzetech

Kozy jako vozy, vosí pasy a prdelky k nakousnutí:…

Jejich přednosti jsou zřejmé. Jsou prsaté a prdelaté. Hlavně však mají neuvěřitelné vosí pasy. Těch dosáhly…

 

iSport.cz

Sparta - Arnhem. Sledujte generálku s posilami v PŘÍMÉM PŘENOSU

Sparta - Arnhem. Sledujte generálku s posilami v…

Generálkou na nadcházející sezonu je pro fotbalisty Sparty dnešní duel s Vitesse Arnhem, šestým týmem posledního…

Sparťané bez práce? Konatého lákají do Řecka, Holka chce Zlín i Slovan

Sparťané bez práce? Konatého lákají do Řecka, Holka…

Ondřej Mazuch, Tiémoko Konaté, Mario Holek, Matěj Hybš. Čtveřice fotbalistů, se kterými už nepočítají na Spartě,…

 

Reflex.cz

Kde najdete opravdové Maledivy? Zkuste ostrov Dhigurah a poznejte pravou tvář tropického ráje

Kde najdete opravdové Maledivy? Zkuste ostrov…

Donedávna neměli turisté ponětí, jak se žije skutečným Maledivcům. Pozlátko luxusních resortů mělo málo…

Dětský ráj: Třetina základních škol ve Francii bude učit jen 4 dny v týdnu

Dětský ráj: Třetina základních škol ve Francii bude…

Ve Francii se chystá na základních školách už třetí zásadní změna ve vyučování za posledních devět let. V rámci…