Obyčejné Porsche? Tahle 911 Turbo má ve své zádi motor z F1

 

Na první pohled toto Porsche 911 Turbo z osmdesátých let nepůsobí nijak zvláštním dojmem, ale ve skutečnosti ve svých útrobách ukrývá techniku, s níž vítězily monoposty stáje McLaren.

Porsche 911 Turbo z osmdesátých let mělo ve své standardní podobě za zadní nápravou uložen plochý šestiválec o objemu 3,3 litru, který byl přeplňován jedním turbodmychadlem a v nejvýkonnějším evropském provedení nabízel 243 kW (330 k).

Dnes takový výkon v souvislosti se značkou Porsche příliš neohromí, ale tehdy stál za nadprůměrnými dynamickými vlastnostmi. Například vozy z roku 1984 zvládly akceleraci z 0 na 100 km/h za 4,8 s a jejich maximální rychlost se pohybovala těsně pod 280 km/h.

Samozřejmě již tehdy se ladiči snažili o zvýšení výkonu a k těm nejúspěšnějším patří Gembala nebo Ruf. Druhý jmenovaný stvořil ve druhé polovině osmdesátých let na základech Porsche 911 Turbo svůj model CTR, jehož šestiválec osazený dvojicí turbodmychadel disponoval výkonem 350 kW (475 k), což na okruhu Nardo stačilo k dosažení rychlosti 342 km/h.

Dnes je Ruf CTR jednou z ikon osmdesátých let, ale vedle vozu který před pěti lety zachytil svým objektivem Martin Spain pro web Drive Cult při návštěvě McLaren Technology Centre, je to skoro obyčejná tuctovka.

RUF CTR odhaluje moderní techniku pod svým klasickým kabátem (+video)

Toto bíle Porsche 911 Turbo se totiž jen tváří jako vůz, který byl upraven právě u společnosti Ruf Automobile GmbH, což naznačuje přední spoiler a kola, ale ve skutečnosti se jedná o úžasnou raritu.

V zádi tohoto vozu totiž není plochý 3,3litrový šestiválec, ale jeho místo zde zaujal vidlicový šestiválec o objemu 1,5 litru s úhlem rozevření válců 90 stupňů a dvojicí turbodmychadel, který nese značku TAG turbo a proslavil se v monopostech stáje McLaren.

Tato pohonná jednotka, kterou lze naladit na výkon 625 kW (850 k), pochází z vývojového oddělení společnosti Porsche a za jejím vznikem s investicí ve výši než pět milionů dolarů stál Mansour Ojjeh a jeho společnost TAG (Techniques d´Avant Garde).

Dynamické schopnosti Porsche 911 Turbo s motorem TAG turbo sice známy nejsou, ale o jeho schopnostech a kvalitách ledacos vypovídá skutečnost, že tým z Wokingu s těmito motory vyhrál v letech 1984 až 1987 pětadvacet Grand Prix. McLaren jim vděčí za dva konstruktérské tituly, zatímco Niki Lauda za mistrovský titul z roku 1984 a Alain Prost za mistrovské tituly z let 1985 a 1986.

Spolupracujeme s TipCars.com
Itálie vystavila účet Amazonu: chce 2,6 miliardy za daňové nedoplatky Itálie vystavila účet Amazonu: chce 2,6 miliardy za daňové nedoplatky

Italský daňový úřad se dohodl s americkým internetovým…

K Mezinárodní vesmírné stanici vyrazila nákladní loď Dragon K Mezinárodní vesmírné stanici vyrazila nákladní loď Dragon

Z floridského Mysu Canaveral po několika odkladech…

Za skladování munice ve Vrběticích nebude nikdo potrestán Za skladování munice ve Vrběticích nebude nikdo potrestán

Osvobozující rozsudek v případu skladování údajně…

Trump: Rusko by nám mělo víc pomáhat v tlaku na KLDR Trump: Rusko by nám mělo víc pomáhat v tlaku na KLDR

Rusko by mělo Spojeným státům více pomáhat ve snaze…

 
Zdroj: Drive Cult

Štítky McLaren Porsche Sportovní

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Dacia Duster II dorazila na Slovensko. Skvělé ceny si zachovala Dacia Duster II dorazila na Slovensko. Skvělé ceny si zachovala

Český ceník Dacie Duster zatím není k dispozici, a podle…

Takto vypadá nejlevnější Lamborghini Urus. Přitažlivé není, přesto stojí balík Takto vypadá nejlevnější Lamborghini Urus. Přitažlivé není, přesto stojí balík

Konfigurátor Lamborghini Urus ukazuje poměrně zajímavé…

 



Porsche Museum představuje svůj nejstarší exemplář modelu 911 Porsche Museum představuje svůj nejstarší exemplář modelu 911

Po třech letech renovačních prací představuje muzeum…

 



 
Škoda Kodiaq 2.0 TDI 110 kW AT 4x4 vs. Škoda Kodiaq 2.0 TDI 140 kW AT 4x4  – Cena za půl sekundy

Škoda Kodiaq 2.0 TDI 110 kW AT 4x4 vs. Škoda Kodiaq 2.0 TDI 140 kW AT 4x4 – Cena za půl sekundy

Včera

Postavili jsem proti sobě dva exempláře Kodiaqu s 2.0 TDI se 110 a 140 kW. Má slabší verze vůbec nějakou šanci?




Blesk.cz

Ondráček šéfem komise pro kontrolu GIBS není. Horáček na to dohlédl

Ondráček šéfem komise pro kontrolu GIBS není.…

Představa komunisty Zdeňka Ondráčka v čele kontrolní komise pro Generální inspekci bezpečnostních sborů opět…

Globus dostal pokutu 183 milionů. Úřad: „Zaklekl“ na dodavatele potravin

Globus dostal pokutu 183 milionů. Úřad: „Zaklekl“ na…

Řetězec Globus dostal od Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) pokutu 183 milionů korun, a to za porušení…

 

iSport.cz

SESTŘIH: Raffael s Hazardem řádili, Mönchengladbach porazil Hamburk

SESTŘIH: Raffael s Hazardem řádili, Mönchengladbach…

Na spolupráci se slavnějším bratrem Edenem v Chelsea nedošlo, Thorgan Hazard si ale získává jméno v německém…

Trpišovský do Slavie? ROZBUŠKA. Jak se může změnit mapa ligových trenérů

Trpišovský do Slavie? ROZBUŠKA. Jak se může změnit…

Jindřich Trpišovský podepíše smlouvu se Slavií. Tahle věc je totálně na spadnutí a nic kromě dohody majitelů…

 

Reflex.cz

Rozhovor: František Kinský, zpovědník šlechticů

Rozhovor: František Kinský, zpovědník šlechticů

Dokumentární cyklus Modrá krev patřil každý jarní týden mezi nejpopulárnější programy na ČT2 se sledovaností…

O čem sním, když náhodou spím: Proč nemá Česko pořádné železnice a silnice jsou hrozné

O čem sním, když náhodou spím: Proč nemá Česko…

V roce 2011 se objevily zprávy, že kolem roku 2016 budeme jezdit vlakem z Prahy do Plzně díky novým železničním…