Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche 911 Turbo: nové fotografie

Ondřej Láník
Diskuze (45)
Necelé dva roky od představení nové generace 911 uvedlo Porsche do funkce nového vládce celé modelového řady také nové 911 Turbo. Nyní je zde rozsáhlá fotodokumetace.

Necelé dva roky od představení nové generace 911 uvedlo Porsche do funkce nového vládce celé modelové řady - 911 Turbo. Slavnostní jmenování proběhlo na autosalonu v Ženevě za doprovodu fanfár a hlasitého potlesku obecenstva, neboť nová 911 Turbo řady 997 ve všech ohledech překonává řadu předchozí. Například motor, 3,6 litrový boxer poskytuje maximální výkon 353 kW při 6000 otáčkách, tedy o 44 kW více než předchůdce. Nyní je zde rozsáhlá fotodokumetace.

Točivý moment vzrostl z 560 Nm na úroveň modelu 911 Turbo S, tedy 620 Nm a je dostupný mezi 1950 – 5000 otáčkami, což znamená výrazné zlepšení. Podílí se na něm první sériová aplikace turbodmychadla s variabilním nastavením rozvaděcích lopatek u zážehového motoru. Výkon se standardně přenáší na vozovku skrze šestistupňovou manuální převodovku, za příplatek Porsche nabízí Tiptronic S. S manuální převodovkou zrychlí 911 Turbo na 100 km/h za 3,9 sekundy, s automatem to zvládne ještě o dvě desetiny sekundy rychleji. Zrychlení na 200 km/h potrvá s manuálem 12,8, s automatem potom 12,2 sekund.

Kombinovaná spotřeba má podle Porsche dosáhnout 12,8 litrů (model s manuální převodovkou). Speciální sportovní tlačítko promění novou 911 Turbo na chvíli v pojízdnou raketu, neboť na 10 sekund zvýší plnící tlak o 0,2 baru a vysouká točivý moment o 60 Nm na 680 Nm. Ten proudí pod neustálou kontrolou elektroniky na všechna čtyři kola, rozdělení točivého momentu závisí na aktuálních jízdních podmínkách.

Ve srovnání s řadou 996 se může 911 Turbo řady 997 pochlubit o 20 mm většími kotouči na přední i zadní nápravě, objednat bude samozřejmě možné také keramické brzdy PCCB (Porsche Ceramic Composite Brake). Kromě dravějších nárazníků a spoilerů dostala 911 Turbo také směrové svítilny z LED diod zabudované do předního nárazníku. Cena novinky začíná na 115.000 Euro, v Německu přijde 911 Turbo včetně daně na 133.603 Euro.

Podrobný popis Porsche 911 Turbo naleznete v magazínu.

Ondřej Láník
Diskuze (45)