Porsche 911 Turbo: nové fotografie
Necelé dva roky od představení nové generace 911 uvedlo Porsche do funkce nového vládce celé modelové řady - 911 Turbo. Slavnostní jmenování proběhlo na autosalonu v Ženevě za doprovodu fanfár a hlasitého potlesku obecenstva, neboť nová 911 Turbo řady 997 ve všech ohledech překonává řadu předchozí. Například motor, 3,6 litrový boxer poskytuje maximální výkon 353 kW při 6000 otáčkách, tedy o 44 kW více než předchůdce. Nyní je zde rozsáhlá fotodokumetace.
Točivý moment vzrostl z 560 Nm na úroveň modelu 911 Turbo S, tedy 620 Nm a je dostupný mezi 1950 – 5000 otáčkami, což znamená výrazné zlepšení. Podílí se na něm první sériová aplikace turbodmychadla s variabilním nastavením rozvaděcích lopatek u zážehového motoru. Výkon se standardně přenáší na vozovku skrze šestistupňovou manuální převodovku, za příplatek Porsche nabízí Tiptronic S. S manuální převodovkou zrychlí 911 Turbo na 100 km/h za 3,9 sekundy, s automatem to zvládne ještě o dvě desetiny sekundy rychleji. Zrychlení na 200 km/h potrvá s manuálem 12,8, s automatem potom 12,2 sekund.
Kombinovaná spotřeba má podle Porsche dosáhnout 12,8 litrů (model s manuální převodovkou). Speciální sportovní tlačítko promění novou 911 Turbo na chvíli v pojízdnou raketu, neboť na 10 sekund zvýší plnící tlak o 0,2 baru a vysouká točivý moment o 60 Nm na 680 Nm. Ten proudí pod neustálou kontrolou elektroniky na všechna čtyři kola, rozdělení točivého momentu závisí na aktuálních jízdních podmínkách.
Ve srovnání s řadou 996 se může 911 Turbo řady 997 pochlubit o 20 mm většími kotouči na přední i zadní nápravě, objednat bude samozřejmě možné také keramické brzdy PCCB (Porsche Ceramic Composite Brake). Kromě dravějších nárazníků a spoilerů dostala 911 Turbo také směrové svítilny z LED diod zabudované do předního nárazníku. Cena novinky začíná na 115.000 Euro, v Německu přijde 911 Turbo včetně daně na 133.603 Euro.
Podrobný popis Porsche 911 Turbo naleznete v magazínu.