Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche 911 Turbo S: Osedlaný Pershing

Ladislav Čermák
Diskuze (0)
Za zadní nápravu klasické 911 Turbo se díky větším turbodmychadlům vměstnalo ještě o dalších 30 lehkonohých koní více!


Těm, které již omrzelo pouhých 309 kW, instalovaných v současné generaci Porsche Turbo, nabízí stuttgartský producent řešení, nazvané tradičně "S". V srpnu letošního roku se v autosalonech celého světa objeví první exempláře ve dvou karosářských verzích, na první pohled rozeznatelné podle 18" kol "GT silver metalic" s barevnými emblémy na krytkách nábojů, skrz které je vidět standardně montované brzdy z keramického kompozitu o impozantních 350 mm a s šestipístkovými třmeny (klasické turbo o 20 mm a 2 pístky méně). Dalším jedinečným znakem je samozřejmě emblém "Turbo S" na obou kapotách. Výhradně pro tento model je k dispozici nová metalická barva "dark olive", volitelná bez příplatku. Ve standardu je i zelený pruh na čelním skle.

Uvnitř jsou nejnápadnější budíky s podkladem z leštěného hliníku s logem "Turbo S" na otáčkoměru a speciálně embosovaný kožený potah sedadel, volantu, řadící páky a ruční brzdy. Mezi seznam standardní výbavy se dostal tempomat a měnič na 6 CD.

A nakonec to nejdůležitější; větší turbodmychadla se zdokonaleným mezichladičem a přeprogramovaným motormanagementem mají na svědomí nárůst kroutícího momentu na 620 Nm při 3.500 - 4.500 ot. (dříve 560 Nm při 2.700 - 4.600) a výkonu na 331 kW/5.700 ot., což v praxi znamená mírné zvýšení maximální rychlosti na 307 km/h (+2 km/h), ale zejména zlepšení akcelerace - 200 km/h dosáhne novinka za 13,6 s, tedy o zajímavých 0,8 s dříve. Tyto údaje platí pro ručně řazenou převodovku. Zrychlení na stovku zatím výrobce nezvřejnil, ale mohlo by se teoreticky dostat pod 4 vteřiny.

Základní ceny bez DPH a regionálních poplatků byly stanoveny na 122.500 € za kupé a 131.100 € za kabriolet, v Německu znějí konečné prodejní částky 142.248 € a 152.224 €. Těšíme se s Vámi, až je uvidíme a uslyšíme v běžném provozu.

Ladislav Čermák
Diskuze (0)