Ale Škoda, Audi a Seat tam jsou taky zvlášť a ne pod VW, to samé Porsche, takže tomu úplně nerozumim. Pokud jsou tam jednotlivé značky koncernu VW, proč tam neni i Bugatti? Říká se, že je to jedno z nejstrátovějších aut vůbec a vzhledem tomu, že je to jediný model této značky, tak musí být nejztrátovější značkou podle mě Bugatti
Tak buďme rádi, že stále existují automobilky, které si můžou dovolit udělat auto jako výkladní skříň současných technologií s vědomím, že na něj doplácejí. Bohužel stále více to vypadá tak, že velká část evropských automobilek je nucena dělat každý nový model s nadějí, že zrovna ten bude tím, který jejich značku ekonomicky spasí. :-!
Smart je zahrnut jako "Mercedes", protože Smart je divize Daimler AG, stejně tak Mercedes-Benz je divize Daimler AG. Rolls-Royce Motor Cars je dceřiná společnost Bayerische Motoren Werke AG, tedy samostatná právnická osoba. Proto je tam Smart jmenovitě uveden, protože jde v rámci tohoto přehledu o výjimku.
Jak tak na to koukám, tak PSA, Opel a Ford to mají v Evropě nejspíš spočítané ;-\ Tohle dlouhodobě nemohou utáhnout. Překvapil Fiat, který přes naprosto katasfrofální nabídku modelů produkuje minimální ztrátu, účetní ví, co dělá :yes:
Bez hlubší analýzy, jak se k té ztrátě došlo, je celé tohle srovnání jen plácnutím do vody. Je sice hezké, že FIAT je skoro na nule, ale kde jsou nové modely, nová technika, rozšiřování portfolia? Opel chrlí novinku za novinkou, nejen auta, ale i motory, převodovky atd...třeba stavěli novou továrnu, co já vím...
Podle téhle metriky by byl nejúspěšnější výrobce, který by sbouchal prvního ledna jedno auto a druhého ledna se na to vykašlal a začal rozprodávat patenty.
Chrysler ještě vloni měl na každém autě 430 dolarů ztrátu, naopak PSA bylo 400 dolarů v plusu. Takže bych řekl, že analytici z univerzity v Duisburgu prostě podělili to, co našli v rozvaze počtem vyrobených aut. Ouch.
A když už jsme u toho, Ferrari má na jednom autě skoro 900 tisíc CZK (zdroj Annual Report 2011, strana 111). Oproti tomu Lambo je těžce v mínusu.
Presne tak ako si to opisal vidim aj stratovost a ziskovost an automobil. Ziadna hlbsia studia. Pretoze nie je predsa mozne, aby dva rozdielne modely od jedneho vyrobcu mali rovnyku ziskovost a to nehovorim este o rozlicnej vybave. V suvahe su urcite aj zisky/ straty z obchodovania s akciami a podobne...
Skôr by som povedal, že údaje čerpajú z Výsledoviek, nie Súvah... Domnievam sa, že keby to bolo také jednoduché, tak by sa tým nezaoberal nejaký team z univerzity, to si predsa dokáže spočítať každý. V tomto odvetví je bežné, že sa vykazuje viacstupňový "výsledok hospodárenia", takisto je otázne, ako tam boli zahrnuté výsledky z finančných transkacií (je skôr tendencia zisťovať skutočný "prevádzkový výsledok"), či boli údaje upravované o ďalšie položky (predpokladám, že ten team z univerzity niečo menil, keď sa pod to podpísali) typu dodatočných rezerv na základe aktuálneho vývoja na automobilovom trhu, ktoré nemuseli byť k závierkovému ultimu známe (úmyselne prehliadnuté...). Za seba vravím, že tieto údaje si každý rok len tak prečítam a neprikladám im prakticky žiadnu váhu, lebo keď si to človek tak spätne premietne, aké zisky na jedno auto "vykazovali" automobilky pred krízou a teraz, tak nad tým iba mávne rukou, lebo jedno je isté - minimálne jeden z tých údajov bola vyslovená lož a je mi jedno, či to bol ten predkrízový údaj, alebo krízový, už pred rokmi som tvrdil, že sú to kraviny...
Tak H/K pekne prekvapuju aj v tejto statistike. A to tu poniektori tvrdili, ze H/K podlieza s cenou az pod vyrobne naklady. Skoda ma tiez velmi peknu ziskovost.
Trochu nechapem ten vysledok Chrysleru, ale zrejme ide o auta predavane v Europek a je v tom zapocitane Daewoo.
Chrysler má trading profit 1.345 mld Euro, vyrobil 2,011 mil. aut. Takže zisk na auto bez započítání restrukturalizací atd. je 670 Euro...
(FIAT Annual Report 2011, strana 107)
Jaktože Škoda, Audi a Seat tam jsou zvlášť a ne pod VW, to samé Porsche?? Já tomu úplně nerozumim, pokud jsou tam jednotlivé značky koncernu VW, proč tam neni i Bugatti? Říká se, že je to jedno z nejstrátovějších aut vůbec a vzhledem tomu, že je to jediný model této značky, tak musí být nejztrátovější značkou podle mě Bugatti..
Protože Škoda Auto a.s., Audi AG, Seat, S.A. i Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG jsou právnické osoby. V přehledu chybí i Lamborghini, Ferrari, Maybach, Rolls Royce, Aston Martin. Asi záměrně vynechali tyhle prestižní značky. Nabídka Porsche je přeci jen lidovější.
Tomu celko nerozumiem výrobca má zisk minimálny, zato predajca niekoľkonásobne vyšší.
Stačí len prísť do hociktorého showroomu a prejaviť záujem o konkrétny model a hneď vám ponúknu 10%-nú zľavu .niekedy aj viac. A napriek tomu predajca je spokojný ako dobre zarobil ...................
je zajímavé o kolik prodává dráž, např. firemní Fabia 1,4 Tdi 66kW, elegance za 405900 je takový šrot, že se mi chce až brečet. A teď si vemte, kdyby to prodávala za ceny RENAULT,FIAT, PEOGEOT, OPEL, kolik by tratila. >:D Ještě, že to za ty předražené ceny někdo kupuje. Ale drahé asi nejsou, když to někdo kupuje >:D
1.4 R3 se v 66 kW nedelala :-) Pokud je preklep ve vykonu, nadavky chapu, pokud v objemu...uz tolik ne. :-)
Fabia 1.6 TDI je fajn auto, ktere svou praci dela dobre.
Dnes uz jsou lepsi (Polo, Swift, Punto s TJETem), ale porad neni Fabina spatna volba.
neměl jsem chuť, ale přeci jenom. Zkuste si jet na otočku 1400km do Německa jako já, a uvidíte, jak je to auto super odhlučněné, vůbec :-) ani od kol, ani motor a nad 80 už hluk od kol a motoru začíná přehlušovat svistot vzduchu, kolem oken. A vemte si, že při 170, což je tak maximum pro provozní rychlost, je zde hluk jako na koncertě. Na 4. rychl. stupeň maximálka 180, na 5. 190, i když je max. dle papírů 176. Rozdíl 4. a 5. je nic moc. A co se týká spotřeby, tak 5,9l na 100km je sice slušné, ale za cenu komfortu bych to nechtěl. Je to jako bydlet v garáži a říkat si, jo za topení a elektřinu moc nezaplatím, ale soused, ten je chudák, má bazén, 5.ložnic, 3, koupelny, kuchyni a obývák, k tomu dvě garáže, ten musí mít účty. Za tu cenu, za kterou se prodává něco, co je tak nepoužitelné pro provoz na delší trasy nemá smysl ani diesel. Loket mě bolí ještě třetí den, od toho, jak je tvrdá opěrka na dveřích, madlo na dveřích nechápu, je tam asi, když nechcete točit volantem, tak si tam ruku zaseknete a je pohoda. A stropní madlo u řidiče je super, protože, když se opřete do brzd, tak se jen zavlní volant a auto nebrzdí, tak se přidržíte a hned se cítíte bezpečně. A co se týká kvality plastů a vzhledu plastů, tak to je nic moc, nevkus, nějak to neladí. Co musím pochválit, tak je držák na 1,5l vodu, a na kafe, padnou, ale zase nic moc jiného se odložit nedá. Ještě chválím umístnění rádia a klimy, rádio při opřené ruce o rychlost stačí jen dotykem prstu přepínat, protože ani v této ceně není ovládání na volantu, což je další průser. Kvalita sedaček je úplně na *, záda bolí už po 200km, a nemluvím o tom, že opěrka je zcela mimo ergonomii. Sedí se moc vysoko a dolů to nejde, tak jsem musel při svých 190 si dát sedačku co nejdále, volant co nejvýše, a sedadlo šoupnout nahoru, kdy mě ale nepodepírala stehna, neb jsou krátká, jak lavička co ztratila první příčku. Stačí Ti to twistedTSD takto? nebo je toho málo >:D >:D >:D
Vážne píšeš o Fabii? To nemôže byť pravda... >:D . Veď škodofka je ergonomický vrchol, ako som sa dozvedel aj z posledného čísla Světa motoru :-) . Tam síce píšu o Octavii, ale teda Fabia je totálna ***, mať nejaký kórejec také prešľapy v interiéri, tak ho v českých médiách zotrú ako tabulu a to nevravím o jazde, u nás máme 2 a jazdí sa v nich už iba za trest. Z toho jedna je 1,4 TDi >:-[] , "harmonický trojvalček"... šoféroval som to z núdze tuším dvakrát, ale vo väčšej sračke som určite nesedel...
taky kdo, když si kupuje fabii, s ní bude jezdit 1400 km na otočku?? fabia je parádní auto, pokud s ní jezdíš do 100 km denně, to ti pak stačí slabší benzíňáček nebo diesel a můžeš si libovat, že Ti to moc nežere a za tu chvíli Tě ani nic nebolí...jestli chceš denně jezdit 300 km, tak si blázen když si koupíš fabii, to pak samozřejmě vyhrává auto s větším rozchodem a rozvorem, větším výkonem...prostě auto střední až vyšší střední třídy...nebo jestli chceš jezdit s něčím, kde mají velké sedačky, můžeš jezdit vlakem >:D nesnažím se shodit co říkáš, jen potvrzuju že to není auto na dlouhý cesty
ako si doplatíte svoje auto na servise >:D
Nepleťme sem auta typu Ferrari, Lamborghini, Bentley, Bugatti, RR a spol... to je iná liga - tam je politicky nekorektné hovoriť o nákladoch ;-)
z ekonomickeho hlediska mi neni jasne jedno. pokud mi vyrobek nepokryje ani variabilni naklady (coz jsou naklady na jedno vyrobene auto), tak mi pochopitelne nevytvori ani prispevek ke kryti fixnich nakladu a o tvorbe zisku ani nemluve. nejde mi do hlavy, jaky to ma pro Opel smysl, kdyz to musi evidentne dotovat ze sveho....
levná pracovní síla zvyšuje marže některým výrobcům
Hyundai, Kia, Škoda - výrobci lidových aut těžící z levné pracovní síly v ČR a na Slovensku (tedy v porovnání se západními zeměmi) Třeba takový Opel, který prodává celkem dost aut, ale vyrábí je v Německu za mnohem vyšší náklady. To samé platí u PSA a SEATu. Seatu by mohla pomoci výroba Toled IV. generace v Mladé Boleslavi, horší to bude např. u již zmiňovaného Opelu. Ve vysoce konkurenčním prostředí extrémně orientovaném na ceny v jednotlivých segmentech jsou právě výrobní náklady zdá se tou největší výhodou.